کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 3 از 8 نخستنخست 1 2 3 4 5 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 77

موضوع: از کجا بفهمیم یک قطعه در چه گامی نواخته شده

  1. AliRezA Nasehi آواتار ها
    AliRezA Nasehi
    شماره کاربری
    9856
    عضو سابق
    بهمن /۱۳۹۰
    تهران
    3,048
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی260
    4,159
    سپاس از شما 4,151 بار در 1,675 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    پیدا کردن گام یک ملودی رو با تجزیه نت ها به طور دقیق و با تجزیه ی آکوردها به طور نسبی میشه بدست آورد.
    وقتی توی یک ملودی فقط آکوردهای C ماژور - G ماژور و F ماژور دیده می شن شما باید بگید گام قطعا دو ماژور هستش.
    چرا؟ چون این آکوردها ، آکوردهای 1 ، 4 و 5 گام دو ماژور هستن.
    تمام ملودی های یک گام رو میشه با آکوردهای 1 ، 4 و 5 آکوردگذاری کرد.
    اما ممکنه آهنگساز از آکوردهای ساس و سون و فرعی و ... استفاده کرده باشه.
    پس شاید بشه گفت راه قطعی پیدا کردن گام تجزیه ی نت های ملودی و شناخت نت های دیز و بمل و نشون کردن اونها در جهت پیدا کردن نام اون گام باشه.




    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #21 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۸/۱۹ در ساعت 03:55

  2. 9 کاربر زیر از AliRezA Nasehi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. Violinist آواتار ها
    Violinist
    شماره کاربری
    22280
    مـعاونت کل
    مهر /۱۳۹۱
    Tehran
    4,346
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی13868
    9,505
    سپاس از شما 19,341 بار در 5,390 پست
    Follows
    3
    Following
    0

    پیش فرض

    توجه کنید! درسته که هر گامی نت های مخصوص به خودش رو داره و همچنین کوردهای مخصوص به خود.اما در مواقعی برای زیباتر و جذاب تر شدن موزیکمون میشه از نت ها و کوردهای گامهای دیگه بصورت کمکی و تزیینی استفاده کنیم که به اصطلاح بهش میگن "نت آلتره" .
    مثلا در موزیکهای بسیاری مشاهده میکنیم که در گام Am از کورد A7 به کرات استفاده میشه در صورتی که کورد A7 و نت #C جزو گام Am بحساب نمیاد.
    در ضمن به اینکار به هیچ وجه مدلاسیون گفته نمیشه.
    مدولاسون به تغییر کامل گام گفته میشه.
    این هم درست نیست که گام آهنگ حتما همون آکوردیه که موزیک باهاش شروع میشه.مثلا ممکنه گام موزیک Bm باشه,ولی موزیک از کورد #F یا G شروع بشه.بهترین راه فهمیدن گام آهنگ اینه که ببینیم نت های موزیکمون با کدامیک از بیست و چهار گام موسیقی مطابقت کامل داره.
    و اما تمام اینها میسر نیست جز با یادگیری کامل تئوری موسیقی و تمرین به صورت عملی.


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    Music is my love
    Music is my life
    Music is my everything

    iP شما همواره رصد میشود :

    تدریس ِ حضوری و تخصصی ِ آهنگسازی و تنظیم در تمامه سبک ها و میکس و مستر در تهران پذیرفته میشود

    صفحه اینستاگرام من
    mehrzad.mehregan

    اکانت تلگرام من
    http://t.me/mehrmehrzad
    #22 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۸/۱۹ در ساعت 08:40

  5. 7 کاربر زیر از Violinist برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. SaEeD DaRaB آواتار ها
    SaEeD DaRaB
    شماره کاربری
    11720
    کاربر اخراجی
    اسفند /۱۳۹۰
    382
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی94
    215
    سپاس از شما 364 بار در 185 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط digilap تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام اساتید

    از کجا بفهمیم یک قطعه در چه گامی نواخته شده
    میشه با یه مثال ساده توضیح بدید؟
    حتما با مثال باشه لطفا و اونو با توضیح کافی لطفا برای مبتدی توضیح بفرمائید. من تئوری رو میدونم. ولی وقتی کار رو گوش میدم نمیدونم از کجا بفمم که کار در چه گامی نواخته شده؟
    سوال مهم دیگه چه ...تورهایی در تحلیل یه قطعه مهم هستند اگه امکان داره با ذکر جزئیت بیشتر توضیح بفرمائید مثلا یکیش مبحث کادنس قطعه هست .میدونم هارمونی همه تئوری موسیقی مهمه و ... میخوام با نام بفرمائید اگه بخواید یه قطعه رو به صورت فنر تحلیل بفمائید چه مواردی رو در نظر میگیرید

    چه مسائلی در تشخیصش به لحاظ تئوری و عملی مهمه و چگونگیش رو هم بفرمائید
    ممنون از توجهتون

    بهترین راه اینه که گوشت با صدای نت ها آشنا شه و بعد که نت ها رو شناختی پس میتونی نت های یک گام رو تشخیص بدی.

    مثلا شما میگی من چطوری بفهمم چرا لامپ خونمون روشن نمیشه خوب اگه تازه کار باشی میشنی از کلید تا لامپو با

    تستر بررسی میکنی که مثالش تو آهنگسازی میشه واسه تشخیص گام از نرم افزار استفاده میکنی. یا شاید شما کارکشته ای و با همون دید اول بتونی ایراد روشن نشدن لامپو بفمی که تو آهنگسازیم مثالش اینه که طرف اینقدار آهنگ گوش داده که گوشش شده شاه گوش.


    ولی بهترین راه اینه که با نرم افزارهای مبدل Midi آهنگتو به میدی تبدیل کنی و از روی نتهایی که بهت میده بتونی گام رو مشخص کنی.

    اینقدر این کارو میکنی تا گوشت قوی بشه

    گفتنش چهار پنج خطه ولی انجامش 4 پنج ساله


    #23 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۸/۱۹ در ساعت 14:31

  7. کاربران زیر از شما SaEeD DaRaB عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. lord legolas آواتار ها
    lord legolas
    شماره کاربری
    14252
    کاربر پیـشرفته
    اردیبهشت /۱۳۹۱
    سبزوار
    461
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی199
    495
    سپاس از شما 399 بار در 211 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    یه سوال برام پیش اومد
    تو این شکلی که علیرضا جان گذاشته مگه آکورد ها به این صورت نمیشه؟
    در گام دو ماژور طبیعی :
    آکوردها :
    درجه اول : دو می سل
    درجه دوم : ر فا لا
    درجه سوم: می سل سی
    درجه چهارم : فا لا دو
    درجه پنجم : سل سی ر
    درجه ششم : لا دو می
    درجه هفتم : سی ر فا

    که درجه 1 و 4 و 5 "آکرد ماژور" و درجات 2 و 3 و 6 "اکرد مینور " میگیرد و در آخر درجه ی 7 گام دوماژور "اکرد پنجم کاسته " میگیره

    حالا من واسم این سوال شده که چرا تو این جدول درجه 1و3و5 رو واسه آکورد های ماژور نشون میده.مگه آکوردهای ماژور 1و4و5 نیس؟؟؟


    #24 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۸/۱۹ در ساعت 18:20

  9. AliRezA Nasehi آواتار ها
    AliRezA Nasehi
    شماره کاربری
    9856
    عضو سابق
    بهمن /۱۳۹۰
    تهران
    3,048
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی260
    4,159
    سپاس از شما 4,151 بار در 1,675 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط lord legolas تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    یه سوال برام پیش اومد
    تو این شکلی که علیرضا جان گذاشته مگه آکورد ها به این صورت نمیشه؟
    در گام دو ماژور طبیعی :
    آکوردها :
    درجه اول : دو می سل
    درجه دوم : ر فا لا
    درجه سوم: می سل سی
    درجه چهارم : فا لا دو
    درجه پنجم : سل سی ر
    درجه ششم : لا دو می
    درجه هفتم : سی ر فا

    که درجه 1 و 4 و 5 "آکرد ماژور" و درجات 2 و 3 و 6 "اکرد مینور " میگیرد و در آخر درجه ی 7 گام دوماژور "اکرد پنجم کاسته " میگیره

    حالا من واسم این سوال شده که چرا تو این جدول درجه 1و3و5 رو واسه آکورد های ماژور نشون میده.مگه آکوردهای ماژور 1و4و5 نیس؟؟؟
    دوست عزیز خواهشا مطالب رو با هم قاطی نکن و اشتباه برداشت نکن.
    حالا من واسم این سوال شده که چرا تو این جدول درجه 1و3و5 رو واسه آکورد های ماژور نشون میده.مگه آکوردهای ماژور 1و4و5 نیس؟؟؟
    این چیزهایی رو که گفتید از کجا آوردین؟
    من کجا همچین چیزی گفتم؟


    #25 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۸/۱۹ در ساعت 18:25

  10. 3 کاربر زیر از AliRezA Nasehi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  11. lord legolas آواتار ها
    lord legolas
    شماره کاربری
    14252
    کاربر پیـشرفته
    اردیبهشت /۱۳۹۱
    سبزوار
    461
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی199
    495
    سپاس از شما 399 بار در 211 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط AliRezA Nasehi تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    دوست عزیز خواهشا مطالب رو با هم قاطی نکن و اشتباه برداشت نکن.

    این چیزهایی رو که گفتید از کجا آوردین؟
    من کجا همچین چیزی گفتم؟
    شما نگفتی علیرضا جان
    من تو این تاپیک اینارو خوندم.پست شماره 12
    اشتباهه مگه؟؟؟؟

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #26 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۸/۱۹ در ساعت 19:02

  12. lord legolas آواتار ها
    lord legolas
    شماره کاربری
    14252
    کاربر پیـشرفته
    اردیبهشت /۱۳۹۱
    سبزوار
    461
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی199
    495
    سپاس از شما 399 بار در 211 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    این چیزهایی رو که گفتید از کجا آوردین؟
    من کجا همچین چیزی گفتم؟
    اینجا رو هم من سوال واسم پیش اومده بود که پرسیدم.
    الان این جدولی که گذاشتی رو میشه یکی از گام ها رو برام باز تر کنی؟؟من گیج شدم الان اون درجه هایی که بالاشه رو خوب نمیفهمم


    #27 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۸/۱۹ در ساعت 19:05

  13. AliRezA Nasehi آواتار ها
    AliRezA Nasehi
    شماره کاربری
    9856
    عضو سابق
    بهمن /۱۳۹۰
    تهران
    3,048
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی260
    4,159
    سپاس از شما 4,151 بار در 1,675 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط lord legolas تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    اینجا رو هم من سوال واسم پیش اومده بود که پرسیدم.
    الان این جدولی که گذاشتی رو میشه یکی از گام ها رو برام باز تر کنی؟؟من گیج شدم الان اون درجه هایی که بالاشه رو خوب نمیفهمم
    در موسیقی آکوردها به چند دسته ی آکوردهای 3 صدایی و آکوردهای 4 صدایی و ... تقسیم می شن.
    انواع تریاد ( آکوردهای 3 صدایی ) :
    1 - ماژور
    2 - مینور
    3 - افزوده ( Augmented )
    4 - کاسته ( Diminished )
    آکوردها از روی هم چیدن فاصله های سوم ساخته می شوند. نوع این فاصله های سوم نوع آکورد را مشخص می کند.
    انواع فاصله سوم :
    1 - بزرگ ( ماژور ) ---> 2 پرده ( M )
    2 - کوچک ( مینور ) ---> 1/5 پرده ( m )
    سوال : اگر بخوایم این فواصل رو کنار هم بذاریم چند حالت پیش می آد؟
    پاسخ : 4 حالت.
    انواع حالت ها :
    1 - بزرگ ( M ) ، کوچک ( m ) ---> آکورد ماژور
    2 - کوچک ( m ) ، بزرگ ( M ) ---> آکورد مینور
    3 - بزرگ ( M ) ، برزگ ( M ) ---> آکورد افزوده
    4 - کوچک ( m ) ، کوچک ( m ) ---> آکورد کاسته
    سوال : آکوردهای گام دو ماژور را بنویسید.
    پاسخ : گام دو ماژور از هشت نت C-D-E-F-G-A-B-C تشکیل شده.
    آکوردهای گام دو ماژور :
    اول : دو - می - سل. ---> دو ماژور. ( C )
    دوم : ر - فا - لا. ----> ر مینور. ( Dm )
    سوم : می - سل - سی. ---> می مینور. ( Em )
    چهارم : فا - لا - دو. ---> فا ماژور. ( F )
    پنجم : سل - سی - ر. ---> سل ماژور. ( G )
    ششم : لا - دو - می. ---> لا مینور. ( Am )
    هفتم : سی - ر - فا. ---> سی دیمینیش. ( Bdim )
    هشتم : دو - می - سل. ---> دو ماژور. ( C )
    همه ی مطالب تو این پست هستش دوست من.

    اگر شما این مطلب رو درست متوجه بشید مشکلتون حل میشه.
    یه سوال. چرا رو به روی دو - می - سل نوشتم دو ماژور؟


    #28 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۸/۱۹ در ساعت 19:30

  14. 3 کاربر زیر از AliRezA Nasehi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  15. lord legolas آواتار ها
    lord legolas
    شماره کاربری
    14252
    کاربر پیـشرفته
    اردیبهشت /۱۳۹۱
    سبزوار
    461
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی199
    495
    سپاس از شما 399 بار در 211 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    یه سوال. چرا رو به روی دو - می - سل نوشتم دو ماژور؟
    به خاطر اینکه درجه های 1-4 و 5 ماژور هستن و درجه های 2-3 و 6 مینور
    اشتباه گفتم؟؟


    #29 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۸/۱۹ در ساعت 19:38

  16. AliRezA Nasehi آواتار ها
    AliRezA Nasehi
    شماره کاربری
    9856
    عضو سابق
    بهمن /۱۳۹۰
    تهران
    3,048
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی260
    4,159
    سپاس از شما 4,151 بار در 1,675 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط lord legolas تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    به خاطر اینکه درجه های 1-4 و 5 ماژور هستن و درجه های 2-3 و 6 مینور
    اشتباه گفتم؟؟
    بله. اشتباه گفتین.



    فاصله ی دو تا می چند پرده اس؟
    2 پرده.
    فاصله می تا سل چند پرده اس؟
    1.5 پرده.
    انواع فاصله سوم :
    1 - بزرگ ( ماژور ) ---> 2 پرده ( M )
    2 - کوچک ( مینور ) ---> 1/5 پرده ( m )
    بزرگ ( M ) ، کوچک ( m ) ---> آکورد ماژور
    پس آکورد ما یه آکورد ماژوره.
    اسمش؟
    دو ماژور.
    چرا دو؟
    چون نت پایه یا تونیک ما نت دو هستش.

    سوال بعدی چرا رو به روی ر - فا - لا نوشتم ر مینور؟


    #30 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۸/۱۹ در ساعت 19:47

  17. 2 کاربر زیر از AliRezA Nasehi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


جستجو شده ها

آموزش مراحل آکورگذاری بر روی یک ملودی

از کجا بفهمیم قطعه ی موسیقی درچه گامی هستش؟

یادگیری التره های دیز و بمل

از كجا گام يك اهنگ را تشخيص بديم

چگونه بفهميم يك قطعه در چه گامي است

چه خوابایی

چگونه بفهمیم کدام اکورد برای کدام گام مناسب است

چگونه بفهمیم که صدای خوبی داریم یا نه site:cubase.ir

چه طوری بفهمیم که موزیک در چه گامی

چگونه تشخیص بدیم یک آهنگ توی چه گامی است؟

چگونه بفهمیم که چه آکوردی بگیریم؟

از کجا بفهمیم که یه قطعه در چه گامی نواخته شده

از کجا بفهمیم قطعه ی گیتار موسیقی درچه گامی هستش؟

چگونه بفهمیم ملودی تو چه گامی است ؟

جای اکوردFdim

تا این لحظه 473 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست