کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: نگاهی به آلبوم «قصه زندگی» با صدای ایرج تنظیم.های بدون تفکر

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    2,279
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی570
    0
    سپاس از شما 805 بار در 677 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض نگاهی به آلبوم «قصه زندگی» با صدای ایرج تنظیم.های بدون تفکر

    نگاهی به آلبوم «قصه زندگی» با صدای ایرج
    تنظیم.های بدون تفکر

    • مهدی رفعتی | کار.شناس ارشد و مدرس موسیقی
    موسیقی ما - ر خلق آثار هنری، علی الخصوص موسیقی یکی از نکات بسیار مهمی که باید در نظر گرفته شود، این است که اثر با کاراکتر آرتیست.های آن به ویژه در آثار با کلام در مورد خواننده ربط داشته باشد. البته این مساله در مورد آثاری است که قرار است تاثیرگذار باشند و چه بسا ماندگار! برای مثال، اعضای گروه بیتلز در زمان فعالیت خود از نظر نوع لباس و چهره نیز طراحی منحصر به خود را با توجه به موسیقی اشان داشتند. یا امروزه دیده می.شود که این مساله در مورد گروه.های موسیقی سنتی، مقامی و... لحاظ می.شود. تا کنون دیده نشده که مثلا استاد دوتار در جایی با فراگ و پاپیون ظاهر شده باشد. یا برعکس آن در هیچ رسیتال پیانویی دیده نشده که یک پیاتیست با لباس مثلا کردی، پشت ساز نشسته باشد.

    مسایلی که ذکر شد کاملا بی.واسطه و غیر مستقیم تاثیرگذارند چرا که این.ها به گونه.ای وی.ترین یک اثر هنری هستند.

    رعایت این مسایل تاثیرات بسیار ویژه دارد که، به گونه.ای نامریی تاثیر می.گذارند. در مورد آلبوم ایرج می.توان گفت ایرج خواننده.ای است که در تاریخ موسیقی سنتی ایران، وزنه و مهره قابل توجهی به شمار می.آید. چرا که هنوز آوازهای وی در موسیقی کلاسیک ایران مورد تحسین اساتید معاصر و همچنین مورد تحقیق خوانندگان موسیقی سنتی نسل حاضر و هنرجویان آواز می.باشد.

    تولید یک اثر جدید برای چنین هنرمند و خواننده.ای ریز بینی و تخصص ویژه.ای را از سوی آهنگساز و تنظیم کننده نیاز دارد. و این دقیقا نکته.ای است که دراین آلبوم به هیچ وجه رعایت نشده است.

    از حیث آهنگسازی ملودی.ها به اصطلاح از جنس ایرج.اند و با حال وهوای گذشته او و نوع آثاری که در گذشته تولید کرده همخوانی دارد. درست است که هم وزن نیست و دلیل آن هم مربوط به نوع ترانه.های سروده شده برای این آلبوم است. اما در زمینه تنظیم هیچ تفکری دنبال کار نبوده و کاملا فرمولی و آن هم از نوع ضعیف آن صورت گرفته است. یعنی با وجود استفاده از ارکس.تر زهی و سازهای زنده در این آلبوم درتمام کار.ها زیر صدای خواننده کاملا خالی بوده و به کیفیت کار لطمه وارد شده است. و این به هیچ وجه نظر شخصی و سلیقه نیست که زیر صدای خواننده خالی باشد و ملودی در مقابل ملودی خواننده را که اصطلاحا به آن کنترملودی می.گویند، نادیده گرفته شود.

    پرداختن به این مساله به نوعی یک بحث تخصصی می.طلبد و شاید از حوصله این نقد خارج باشد.

    مثالی که در این مورد می.توان زد این است که فرض کنیم یک ارکستر چندین نفره را دعوت کردیم و آن.ها به جای همراهی با سولیست در ۹۰ در صد کار سکوت کرده.اند. یا برای آن.ها در ۹۰ درصد کار سکوت نوشته شده و توجیه آن هم این بوده که خواسته.اند کار خلوت باشد. اگر قرار است کار خلوت باشد پس چه نیازی به نوازنده است؟
    .
    این موضوع چه خوشایند و چه ناخوشایند به دانش آهنگساز و تنظیم کننده باز می.گردد. یعنی در زمانی که تمامی امکانات را برای ساختن یک بنای باشکوه داشته باشیم، منطقی نیست که با این امکانات به ساخت یک آلونک اقدام کنیم.

    در قطعه اول گذشته از تنظیم، تلفیق نادرست کلمه دل با موسیقی به صورت مشدد بیان شده است و در قطعه ۳ نیز مضمون شعر پیش پا افتاده.تر از آن است که خواننده با سابقه.ای مثل ایرج بخواهد آن را اجرا کند.

    هرچند در ارتباط با این خواننده کارهایی را که در فیلم.های به اصطلاح فارسی اجرا رکده است، به گونه.ای کم ارزش و سخیف بوده است اما این خواننده آن.ها را با کاراک.تر هنریخود اجرا نمی.کرده است و به جای شخصیت. هایی در فیلم به اجرای آن قطعات اقدام می.کرده است. بنابراین چه بسا در زمانی که به جای شخصیت. هایی مثل علی بی.غم در گنج قارون و.... ایرج خوانندگی کرده در آن.ها ایرج مطرح نبوده است بلکه آن کار.ها منتسب به شخصیت.های ذکر شده بوده.اند.

    نکته دیگری که می.توان به آن اشاره کرد استفاده زیاد از افکت.های به اصطلاح تلفنی برای صدای خواننده است.
    در قطعات ۴ و بعضی قطعات دیگر، چنین چیزی توسط تنظیم کننده اتفاق افتاده است که این افکت، افکتی جالب در زمان خود بوده اما برای چه نوع کاری و چه خواننده.ای و باچه مضمونی؟ آیا شخصیت هنری ایرج با فرضا حسین تهی، ساسی مانکن و.... امثالهم یکی است؟ و آیا نمی.شد به جای استفاده از این افکت، تدبیر دیگری اندیشید؟
    در قطعه شماره ۵ از نظر تلفیق بسیار ضعیف عمل شده است.

    در یک نگاه اجمالی، تولید کنندگان این آلبوم فقط خواسته.اند یک آلبوم تولید کنند و دیگر هیچ و از صدای خواننده.ای که مردم با آن خاطره دارند استفاده کنند.

    کیفیت اجرای ایرج با سوابقی که در تاریخ موسیقی داشته و همچنین نوع خواندن تکنیکی و دقیق وی در این آلبوم آن را می.طلبید

    همچنین صحیح خواندن خواننده در این سن و سال، به جای ان که کار.ها به گونه.ای فاخر.تر از کارهای گذشته به دوستداران ارائه شود، و.. همان طور که گفته شد، فقط برای خالی نبودن عریضه دور هم جمع شده و کاری را تولید کرده.اند.



    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۳/۲۷ در ساعت 16:20

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی