کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 2 نخستنخست 1 2
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 19 , از مجموع 19

موضوع: سوال : برای اجرای بهتر استرینگ بهتر از اکورد های چندتایی استفاده کنیم؟

  1. M.Reza Nazari آواتار ها
    M.Reza Nazari
    شماره کاربری
    57796
    کاربر تازه وارد
    آذر /۱۳۹۲
    6
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی10
    11
    سپاس از شما 12 بار در 6 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    ممنونم شاید باورت نشود ولی با این پروژه قشنگ توضیحات قبلی را هم درک کردم @تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    و اینکه همیشه یک اشتباه بزرگ میکردم اینکه به روش پترن دوم آکوردهای استرینگ را می چیدم ممنونم بابت توضیحات ..(تا اینجا جواب سوال اول را گرفته ام)
    و یک سوال دیگر اینکه آیا میتوان آکورد ماژور و مینو را .... همه اکورد ها دانست؟
    و اینکه برای استرینگ نت اول اکورد در اکتاو چهارم باید باشد؟
    که بعد طبق همان نت نتِ وسط یک گام بالاتر میرود و نت آخر در همان اوکتاو چهار اجرا میشود و نت پایه آکورد هم دو گام بالاتر اجرا میشود(یعنی اوکتاو ششم) درست فهمیدم ؟ و اینکه این قانون برای همه اکورد ها صادق است؟
    ممنونم


    تعداد کل آرای این پست : 4
    تعداد آرای مثبت : 3
    #11 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۲۷ در ساعت 23:54

  2. 3 کاربر زیر از M.Reza Nazari برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. M.Reza Nazari آواتار ها
    M.Reza Nazari
    شماره کاربری
    57796
    کاربر تازه وارد
    آذر /۱۳۹۲
    6
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی10
    11
    سپاس از شما 12 بار در 6 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    برای 190086 هم متاسفم آن امتیاز منفی حق شما بود ...
    ممنونم از صبر استاد جعفرزاده


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 1
    #12 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۲۸ در ساعت 00:00

  5. 3 کاربر زیر از M.Reza Nazari برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. FLASH آواتار ها
    FLASH
    قهرمان *پرتاب نیزه پارالمپیک
    شماره کاربری
    10
    مدیر کل انجمن ها
    فروردین /۱۳۹۰
    3,431
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی7466
    3,513
    سپاس از شما 13,536 بار در 3,112 پست
    Follows
    5
    Following
    1

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط 190086 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    من واقعا وقت ندارم آنهمه توضیح را بخوانم
    بهتر است برای من یک بار بگویید از آکوردهای چند صدایی استفاده کنم.
    من چقدر وقت بگدارم تا آنهمه توضیح را بخوانم؟
    شهربازی که نیامدید

    موسیقی سوادش را میخواهد و برای فراگیری باید وقت بگذارید

    دسترسی ایشان به دلیل عدم درک ماهیت های آموزشی و اخلاقی در یک انجمن به مدت 2 روز فعلا بسته شد

    در صورت تکرار دسترسی کاربر برای همیشه مسدود می شود


    تعداد کل آرای این پست : 13
    تعداد آرای مثبت : 12
    به تقسیم خداوندی راضی باش ،
    ازبی نیازترین مردم خواهی بود

    iP شما همواره رصد میشود :

    #13 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۲۸ در ساعت 00:10

  7. 10 کاربر زیر از FLASH برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    عرض ِ ادب و احترام برادر
    خواهش می کنم وظیفه ام است .
    خب خدا را شکر که توانستم مطلب را انتقال بدهم . . . بپردازیم به بقیه اش . . .


    نقل قول نوشته اصلی توسط M.Reza Nazari تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    آیا میتوان آکورد ماژور و مینو را .... همه اکورد ها دانست؟
    برادر جان . . . چرا باید چنین نگاهی به آکورد ها داشت ؟ مگر فرضن با نسبت دادن ِ ....ی به این دو گونه آکورد مشکلی حل می شود ؟
    نه آن ها .... ِ همه ی آکورد ها نیستند . چون هر آکوردی شخصیت و ذات ِ خود اش را دارد . به خصوص در موسیقی ِ مدرن که اصلن هر نت به تنهایی
    دارای شخصیت و ارزش و احترام است .
    ببین ! ماژور و مینور فقط دو گونه از مُد هستند همین . . .
    و اگر نه ما کاسته و افزوده و ساس 2 و ساس 4 هم داریم . . .
    این که ماژور و مینور زیاد به کار رفته دلیل نمی شود آن ها را صاحب اختیار بدانیم !
    اگر به قضیه نگاهی تنال داشته باشیم ، خود ِ آکورد تازه شخصیت اش را از گام به دست می آورد
    که تازه در گام این ماژور یا مینور بودن مشخص می شود . . اما اگر آ تنال به قضیه نگاه کنیم که دیگر اصلن ماژور و مینور مهم نیستند !
    مهم تاثیری است که از خود اشان در آن لحظه ی خاص و به شکلی عمودی بر موسیقی و شنونده می گذارند .


    نقل قول نوشته اصلی توسط M.Reza Nazari تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    و اینکه برای استرینگ نت اول اکورد در اکتاو چهارم باید باشد؟
    که بعد طبق همان نت نتِ وسط یک گام بالاتر میرود و نت آخر در همان اوکتاو چهار اجرا میشود و نت پایه آکورد هم دو گام بالاتر اجرا میشود(یعنی اوکتاو ششم) درست فهمیدم ؟ و اینکه این قانون برای همه اکورد ها صادق است؟
    بگذار کمی این مطلب را دقیق تر بررسی کنیم .
    اگر پایین ترین نت را برای کنترباس در نظر بگیریم نت های بعدی به ترتیب این گونه خواهد بود
    ویلنسل / ویولا / ویولا / ویلن دوم / ویلن اول . . . .

    این که من آن نت را در اکتاو ِ چهارم قرار دادم یک سلیقه ی شخصی برای رسیدن به یک نتیجه درست در آموزش بود . . .
    و اگر نه برای نوشتن ِ نت های کنترباس و سایر ِ ساز ها باید به محدوده ی صوتی ِ آن ها توجه کرد . . .
    مثلن کنترباس
    اکتاو های اول و دوم وسوم و جهارم بر روی ساز ِ پیانو را می تواند اجرا کند
    ویلنسل
    اکتاو های دوم الی شش اُم را . . .
    ویولا
    چهار اُم الی هفت اُم را . . .
    ویلن نیز از سل ِ چهار اُم تا انتهای پیانو . . .
    ( این ها به شکل ِ تقریبی هستند البته . . . )
    حالا من صدای کنترباس را در اکتاو ِ چهار نوشته ام . . .
    و یک اکتاو بالا تر طبیعتن برای ویلنسل نوشته ام . . .می دانی ؟
    ویلنسل معمولن در 99 درصد ِ مواقع نقش اش همین بوده ! یعنی اجرای نت های کنترباس در یک اکتاو بالا تر . . .
    و هیچ ایرادی هم ندارد اگر افراط نشود . . .
    اما نکته ای در مورد ِ تکرار ِ نت ِ باس . . . اصولن بهترین تکرار همواره تکرار ِ نت ِ پایه ی آکورد است . . .
    مثلن در آکورد ِ دو ماژور با نت های دو / می / سل . . . اگر نت ِ دو تکرار شود در اکتاو ِ بالا بهترین کار است . . .
    اگر امکان اش نبود می توان درجه ی سوم که در این جا نت ِ می است را تکرار کرد . . . اما تا ان جا که می شود باید از
    تکرار صدا های دیگر به خصوص هفت اُم خود داری کرد .
    خب اگر صدایی در اختیار نداریم برای اش سکوت می گذاریم ! حتمن که نباید چیزی بنویسیم !
    در همان پست ِ شماره ی دو هم نوشته بودم که آهنگساز ِ خوب به شلوغ کردن ِ کار فکر نمی کند
    به درست بودن و درست صدا دادن فکر می کند . . .
    این قضیه به خصوص در صدا های باس صدق می کند . . .وقتی ایده ای ندارید حتمن سکوت کنید . . حتمن سکوت کنید . . واقعن سکوت کنید !!!
    این یک هشدار ِ جدی ست . . . !

    اما این که این قانون برای همه ی آکورد ها صادق باشد باید عرض کنم بله . . .ببینید مهم نیست که آکورد دو ماژور باشد یا سل ماژور . . .
    مهم نسبت و فاصله ی نت ها به هم دیگر است ( در چیدمان ِ یک آکورد برای یک ارکستر به خصوص زهی ها )

    پس نتیجه این شد که . . .
    آکورد های ماژور و مینور ، نه تنها .... نیستند بلکه خود اشان زاییده ی گام هستند !
    برای تقسیم ِ صدا ها بین ِ ارکستر باید به محدوده ی صوتی ِ ساز ها و توانایی ِ آن ها در اجرای آن نت توجه کرد ( نه فقط خواسته ی خود امان )
    فریب ِ نرم افزار های بی محدودیت را نخورید . . . خیلی از ساز ها توان ِ اجرای خیلی از صدا ها را ندارند . . .

    بهترین تکرار ِ نت در یک آکورد نیز پایه ی آکورد است . . .

    و اگر بین ِ این دو نت اختلاف بیش از یک اکتاو بود حتمن باید از صدا های دیگر ِ آکورد نیز استفاده کرد تا آن فضای خالی و ( لال ) را پُر کند .
    ( برای تقسیم ِ آکورد بین ِ ارکستر ِ زهی منظور امان است )

    و نکته ی آخر این که اگر ایده ای برای ارکستر ِ زهی ندارید خب چیزی هم ننویسید ! سکوت کردن بهتر از بد صدا بودن است !

    شاد و آرام باشید
    خاک ِ پای شما .


    تعداد کل آرای این پست : 12
    تعداد آرای مثبت : 11
    #14 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۲۸ در ساعت 00:27

  9. 12 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. M.Reza Nazari آواتار ها
    M.Reza Nazari
    شماره کاربری
    57796
    کاربر تازه وارد
    آذر /۱۳۹۲
    6
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی10
    11
    سپاس از شما 12 بار در 6 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    بسیار ممنونم از لطف شما.. @تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    نکته های مهم را یاداشت کردم..
    یک سوال دیگر هم دارم استاد اینکه وقتی داریم در یک گام خاص آهنگ میسازیم حتما باید از آکورد های همان گام استفاده کنیم در اکتاوهای مختلف وحتی یک نت هم نباید خارج از گام باشد؟


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 1
    #15 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۲۸ در ساعت 12:19

  11. 2 کاربر زیر از M.Reza Nazari برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط M.Reza Nazari تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    وقتی داریم در یک گام خاص آهنگ میسازیم حتما باید از آکورد های همان گام استفاده کنیم در اکتاوهای مختلف وحتی یک نت هم نباید خارج از گام باشد؟

    عرض ِ ادب و احترام برادر .

    خیر ! هیچ اجبار و حتمنی در کار نیست . در موسیقی ِ تنال وقتی گام را مشخص می کنید و می خواهید در آن یک موسیقی بسازید
    در واقع شما به قول ِ معروف ابتدای نخ و انتهای نخ را مشخص کرده اید . یعنی شنونده می داند کجا شروع شده و کجا تمام می شود همین . . .
    این که در میانه ی موسیقی شما کجا بروید و چه چیز هایی استفاده کنید به سلیقه ی خود اتان باز می گردد .
    مثلن همین سوال ِ شما . . . فرض می کنیم شما گام ِ دو ماژور را مشخص کرده اید . . .
    احتمالن آکورد ِ شروع ِ موسیقی ِ شما یا دو ماژور است یا سل ماژور که نمایان اش است .
    انتهای موسیقی هم بر روی دو ماژور می ایستد .
    اما در میانه ی آن شما می توانید به همه ی گام ها بروید و به همه ی آکورد ها دست رسی داشته باشید .
    که یکی از روش های آن مد گردی است . . .
    می توانید مد گردی را از این تاپیک فرا بگیرید :

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    اما مورد ِ دیگر نت های آلتره است . . . یعنی نت هایی که در همان گام به شکلی کوتاه و مختصر و فقط بنا بر دلایلی خاص نیم پرده تغییر می کند
    که بیش تر از جهت ِ تاکید بر روی گام و یا نت ِ بعدی و قبلی نسبت به نت ِ تغییر ِ شکل یافته و یا آلتره است .
    مثلن . . .
    در دو ماژور ما فا دیز نداریم . . . اما برای تاکید بر روی نت ِ سل یک لحظه ی خاص آن را دیز می کنیم و بعد بر روی نت ِ سل فرود می آییم
    حتی می توانیم بعد از به کار بردن ِ فا دیز به لا برویم و بعد از آن به سل بیاییم که به آن حل ِ تاخیری می گویند . . .
    این اتفاق برای تمام ِ نت ها و تمام ِ گام ها می تواند رخ دهد و مشکلی ندارد . اما حتمن باید چیز هایی که عرض کردم رعایت شود .
    مثلن همان تاپیک ِ مد گردی . . . و این که نت های آلتره اگر دیز باشند باید به نت ِ بعدی حل شوند و اگر بمل باشند باید به نت ِ قبلی حل شوند .
    شما هیچ محدودیتی ندارید برای استفاده از گام های مختلف در ادامه ی یک گام ِ از پیش انتخاب شده ، اما برای این استفاده باید قوانین ِ مد گردی را رعایت کنید .
    هم چنین در موسیقی ِ تنال از هر گامی شروع می کنید با همان هم تمام کنید . این که در میانه های موسیقی به کجا می روید مهم نیست . . .
    مهم ابتدا و انتهای کار است که مشخص باشد و تقارن ِ صوتی و شنیداری داشته باشد .

    همواره شاد و آرام باش برادر .
    ارادتمند ات .


    تعداد کل آرای این پست : 10
    تعداد آرای مثبت : 9
    ویرایش توسط Roshan.J : ۱۳۹۲/۰۹/۲۸ در ساعت 19:05
    #16 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۲۸ در ساعت 18:44

  13. 9 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. new musician آواتار ها
    new musician
    شماره کاربری
    27938
    کاربر پیـشرفته
    دی /۱۳۹۱
    754
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی504
    286
    سپاس از شما 419 بار در 279 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Roshan.J تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    عرض ِ ادب و احترام برادر .

    خیر ! هیچ اجبار و حتمنی در کار نیست . در موسیقی ِ تنال وقتی گام را مشخص می کنید و می خواهید در آن یک موسیقی بسازید
    در واقع شما به قول ِ معروف ابتدای نخ و انتهای نخ را مشخص کرده اید . یعنی شنونده می داند کجا شروع شده و کجا تمام می شود همین . . .
    این که در میانه ی موسیقی شما کجا بروید و چه چیز هایی استفاده ککنید به سلیقه ی خود اتان باز می گردد .
    مثلن همین سوال ِ شما . . . فرض می کنیم شما گام ِ دو ماژور را مشخص کرده اید . . .
    احتمالن آکورد ِ شروع ِ موسیقی ِ شما یا دو ماژور است یا سل ماژور که نمایان اش است .
    انتهای موسیقی هم بر روی دو ماژور می ایستد .
    اما در میانه ی آن شما می توانید به همه ی گام ها بروید و به همه ی آکورد ها دست رسی داشته باشید .
    که یکی از روش های آن مد گردی است . . .
    می توانید مد گردی را از این تاپیک فرا بگیرید :

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    اما مورد ِ دیگر نت های آلتره است . . . یعنی نت هایی که در همان گام به شکلی کوتاه و مختصر و فقط بنا بر دلایلی خاص نیم پرده تغییر می کند
    که بیش تر از جهت ِ تاکید بر روی گام و یا نت ِ بعدی و قبلی نسبت به نت ِ تغییر ِ شکل یافته و یا آلتره است .
    مثلن . . .
    در دو ماژور ما فا دیز نداریم . . . اما برای تاکید بر روی نت ِ سل یک لحظه ی خاص آن را دیز می کنیم و بعد بر روی نت ِ سل فرود می آییم
    حتی می توانیم بعد از به کار بردن ِ فا دیز به لا برویم و بعد از آن به سل بیاییم که به آن حل ِ تاخیری می گویند . . .
    این اتفاق برای تمام ِ نت ها و تمام ِ گام ها می تواند رخ دهد و مشکلی ندارد . اما حتمن باید چیز هایی که عرض کردم رعایت شود .
    مثلن همان تاپیک ِ مد گردی . . . و این که نت های آلتره اگر دیز باشند باید به نت ِ بعدی حل شوندپو اگر بمل باشند باید به نت ِ قبلی حل شوند .
    شما هیچ محدودیتی ندارید برای استفاده از گام های مختلف در ادامه ی یک گام ِ از پیش انتخاب شده ، اما برای این استفاده باید قوانین ِ مد گردی را رعایت کنید .
    هم چنین در موسیقی ِ تنال از هر گامی شروع می کنید با همان هم تمام کنید . این که در میانه های موسیقی به کجا می روید مهم نیست . . .
    مهم ابتدا و انتهای کار است که مشخص باشد و تقارن ِ صوتی و شنیداری داشته باشد .

    همواره شاد و آرام باش برادر .
    ارادتمند ات .
    با تشکر فراوان از جناب روشن جان بابت توضیحات فوق العاده ی ایشون که واقعا حضور چنین انسان فرهیخته ای در این انجن باعث دلگرمی لااقل بنده ی حقیر میشه
    میخواستم بدونم که اصول ملودی نوشتن روی یک موزیک که گام اون مشخصه ( مثلا رو Em شروع و تمام میشه ) چیه ؟
    ممنون میشم توضیحاتتون رو بشنوم برادرم


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 2
    همین روزا میام تا تورو داشته باشم ...
    #17 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۲۸ در ساعت 18:55

  15. 2 کاربر زیر از new musician برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  16. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط new musician تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    میخواستم بدونم که اصول ملودی نوشتن روی یک موزیک که گام اون مشخصه ( مثلا رو Em شروع و تمام میشه ) چیه ؟

    عرض ِ ادب و احترام برادر .

    قبلن هم در یک تاپیکی این نکات را عرض کرده بودم خلاصه . . .

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    اما الان چون مربوط به ملودی می شود سوال ِ شما ، قسمت ِ ملودی را برای شما اینجا کپی می کنم . . .
    اصولن ملودی نویسی یک سری قوانین ِ کلی دارد که ارتباط ِ خاصی به گام ندارد . ( قوانین ِ ملودی نویسی را منظور ام است )

    شکی نیست که از نظر ِ مخاطب ِ عام این بخش مهم ترین بخش و ماندگار ترین ِ ان هاست چیزی ست که او همیشه با خود اش زمزمه خواهد کرد و برای تبلیغ اش بین ِ دیگران ان را اجرا خواهد کرد . حالا چه کنیم که ملودی ِ بهتری داشته باشیم ؟
    ملودی در یک روند ِ گذرا از ذهن به دستان و یا قلم ِ ما انتقال می یابد و ما یا آن را با ساز اجرا می کنیم یا در پارتیتور می نویسیم . بسیار زیبا می شود اگر هم زمان با این انتقال کمی از قوانین و منطق ِ ملودی نویسی هم در آن به کار ببریم .
    بهتر است ملودی از درجات ِ یکم سوم و پنجم ِ گام شروع شوند و بهتر نیزمی شود اگر دوباره در همین درجه ی یکم یا پنجم تمام شوند .
    تا زمانی که در ملودی نویسی حرفه ای نشده ایم بهتر است تا جای ممکن از شروع و پایان بر روی درجه ی هفتم ِ گام خود داری کنیم .
    شکی نیست که پرش در یک ملودی به خصوص پرش های چهارم و پنجم به بالا و پایین بسیار خوشایند است و اگر زیاد تکرار نشود برای گوش های شنونده یک تنوع ِ عالی خواهد بود از آن مهم تر این است که بعد از هر پرش حتمن حرکت ِ پیوسته در ملودی داسته باشیم و چه بهتر می شود که این حرکت ِ پیوسته در جهت ِ خلاف ِ پرش باشد .
    تا جای ممکن از اجرای آکورد در ملودی به هر نوع اش به خصوص آرپژ خود داری کنید این کار ضعف ِ ما را در ملودی نوشتن نشان می دهد و صد البته تنبل بودن ِ ما را نیز !
    البته در پاساژ و گذر می توان ان هم به شکلی کم و گذرا از آن استفاده کرد اما در ساختمان ِ ملودی زیاد خوشایند نخواهد بود .
    چیزی که همه ی بزرگان بر آن تاکید می کنند در نظر گرفتن ِ یک نقطه ی اوج در ملودی است . چیزی که باعث ِ هیجان ِ شنونده و ماندگار شدن اش در تاریخ خواهد شد . نگاهی به ملودی های ماندگار ِ تاریخ نیز مبین ِ همین مطلب است .
    یک نقطه ی شروع یک نقطه ی پایان یک نقطه ی اوج و یک نقطه ی سقوط در ملودی جذابیت و تنوعی شگفت انگیز در آن ایجاد می کند .
    این نقطه ی اوج را در هر جایی از ملودی می توانید به کار بگیرید . ابتدای ملودی . میانه ی آن و انتهای ان و یا حتی در جایی که شنونده انتظار اش را ندارد .
    تا جای ممکن از اجرای سکوئنس ( تکرار ِ یک ایده به شکل ِ ملودیک و ریتمیک از یک جای دیگر ) خود داری کنید این کار ملودی را ضعیف و خلاقیت ِ شما را در بسط و گسترش ِ یک ایده محدود می کند . البته سکوئنس به خودی ِ خود بد نیست و به عنوان ِ یک رفتار ِ آهنگسازی در نظر گرفته می شود ولی هر چه کمتر باشد بهتر و اگر نباشد که خیلی خیلی بهتر !
    در ملودی نویسی به ساز ِ اجرا کننده حتمن فکر کنید ، توانایی ها و امکانات ِ ان ساز را با تاکید ِ بسیار در نظر داشته باشید . رنگ ِ صوتی یک ساز را برای اجرای ملودی حتمن در نظر بگیرید و متناسب با احساس ِ ملودی ساز را انتخاب کنید مثلن اجرای یک ملودی ِ شاد با جست و خیز های بازیگوشانه طبعن با فلوت سازگار تر است تا کنتر فاگوت !
    یا یک ملودی ِ محزون و در محدوده ی صدای طبیعی با ابوا ، کرانگله یا کلارینت منطقی تر جلوه می کند تا اجرای آن با پیکولو در منطقه ی جیغ و گوش خراش در آن بالای محدوده ی صوتی .
    از کشش و ریتم درست و منطقی استفاده کنید و اسیر ِ تکرار و کلیشه نشوید به خصوص در ریتم های سه ضربی که بسیار دیده شده از ریتم ِ یک نت ِ سفید یک نت ِ سیاه استفاده شده . که کار را کلیشه ای و خسته کننده خواهد ساخت .
    تنوع در ریتم ِ ملودی بسیار مهم است آن را دست ِ کم نگیرید و بسیار بر روی آن وسواس و دقت به خرج بدهید .
    همواره شاد و آرام باشید
    ارادتمند .


    تعداد کل آرای این پست : 5
    تعداد آرای مثبت : 4
    #18 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۲۸ در ساعت 19:01

  17. 5 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  18. musician100 آواتار ها
    musician100
    شماره کاربری
    56665
    کاربر تازه وارد
    آذر /۱۳۹۲
    2
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1
    0
    سپاس از شما 1 بار در 1 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    در قسمت هایی از تنظیم که که شلوغ تره بیشتر به چشم میخوره و کار رو جذاب میکنه ؛ در واقع یک هارمونی به کار میده ولی در بخشهایی از موزیک به صورت مونو اجراء میشه و کار رو با توجه به تنظیم و سلیقه ی تنظیم کننده هدایت میکنه. زیر سازی و پد کار یک استرینگ ملایمه ولی جهت رعایت کنترپوان درکار میبایست خیلی ماهرانه و با تجربه ی کافی پلی نواخت.


    #19 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۳۰ در ساعت 01:41

موضوعات مشابه

  1. سورس آهنگ تنهایی محسن یگانه به صورت ارکسترال
    توسط mohsen_f_206 در انجمن کیوبیس Cubase
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۱/۰۷, 15:17
  2. محمدرضا شجریان مقابل دوربین مستند زندگی استاد کسایی
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۴/۱۵, 13:00
  3. استاد کسایی از مقامات خواسته بود در تخت فولاد دفن شود
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۵/۱۷, 06:50
  4. پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۱۲, 15:04
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۱۰, 11:50

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 96 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی