کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 19

موضوع: سوال : برای اجرای بهتر استرینگ بهتر از اکورد های چندتایی استفاده کنیم؟

  1. M.Reza Nazari آواتار ها
    M.Reza Nazari
    شماره کاربری
    57796
    کاربر تازه وارد
    آذر /۱۳۹۲
    6
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی10
    11
    سپاس از شما 12 بار در 6 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض سوال : برای اجرای بهتر استرینگ بهتر از اکورد های چندتایی استفاده کنیم؟

    سلام ممنون میشم جواب بدید.. @تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    برای اجرای بهتر استرینگ بهتر از اکورد های چندتایی استفاده کنیم؟


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۲۷ در ساعت 19:49

  2. 3 کاربر زیر از M.Reza Nazari برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    عرض ِ ادب و احترام .
    این سوال جوابی چند بخشی را می طلبد .
    اما یک نکته ی اصلی وجود دارد . . .
    این که آکورد ِ چند صدایی استفاده کنید به خودی ِ خود و به تنهایی مهم نیست . . .
    بلکه نحوه ی تقسیم ِ آن آکورد بین ِ ارکستر ِ زهی از خود اش نیز مهم تر است . . .
    حجم ِ ارکستری که به کار می رود نیز مهم است .
    بیا با مثالی کوچک آن را بررسی کنیم . . .
    ببین . . .مثلن آکورد ِ دو ماژور با صدا ها ی دو می سل و تکرار ِ اکتاو ِ دو در بالا . . .
    به شکل ِ کلیشه ای می شود چه کرد ؟
    نت ِ دو در باس را به کنترباس بدهیم .
    نت ِ سل با فاصله ی پنجم را به ویلنسل بدهیم
    نت ِ می با فاصله ی ششم نسبت به سل را به ویولا یا همان ویلن آلتو بدهیم .
    و نت ِ دو با فاصله ی ششم نسبت به نت ِ می را به ویولن . . .
    این یک رفتار ِ همیشه گی و کلیشه ای است که امتحان اش را پس داده و اگر چه شاید زیاد شنیده شده باشد اما
    کم ترین ریسک و خطر را دارد . . .
    حالا فرض کن همین آکورد را کمی به هم بریزیم و به جای نت ِ دو در باس نت ِ سل را اجرا کنیم . . .
    در این وضعیت آکورد ِ ما به معکوس ِ دوم تبدیل شده و فاصله ی نت های دو نسبت به سل می شود فاصله ی چهارم
    که در ارکستر بسیار بد صدا ست . . .
    می بینی ؟ یک آکورد است . . .اما نحوه ی چینش ِ آن آکورد ها فرق کرده . . .
    مثلن هیچ وقت بین ِ باس و سایر ِ بخش ها ، فاصله ی دیسونانس از قبیل ِ دوم / چهارم / هفتم ایجاد نکن . . .
    مگر برای لحظاتی خاص و شرایطی خاص و با دلیلی خاص . . . در غیر ِ این صورت کار خراب می شود . . .
    اما حجم ارکستر ِ زهی یا استرینگ را هم در نظر بگیریم . . .
    فرض کن ما
    ویولن 1 / ویلن 2 / ویولا / ویلنسل / کنترباس را داشته باشیم که استاندارد ِ این ارکستر است . . .
    آن وقت هر کدام از بخش ها نیز به ترتیب مثلن 15 / 10 / 8 / 4 / 2 نوازنده تشکیل شده باشد
    که ارکستری متوسط و متمایل به کوچک است . . .
    برای این ارکستر هیچ محدودیت ِ آکوردی وجود ندارد . . .
    اما صدایی که حاصل می شود شاید مطلوب ِ آکورد ِ مورد ِ نظر ِ ما نباشد .
    چون باس کمی ضعیف است . . . در نتیجه مجبور ایم دینامیک را در قسمت ِ ویولن و ویولا ضعیف کنیم تا باس نبز شنیده شود .
    می بینی ؟ به تنهایی فقط این مهم نیست که آکورد چند صدایی باشد در استرینگ ها . . .
    باید همه چیز را حساب کرد . . .
    اما می شود این گونه نیز با کمی آزاد اندیشی در نظر گرفت که
    آکوردی چهار صدایی را بین ِ چهار بخش ِ ارکستر تقسیم کرد .
    آکوردی پنج صدایی را بین ِ پنج بخش ِ ارکستر تقسیم کرد
    ( یعنی ویولن یک و دو با هم موجود باشند . . . )
    آکوردی شش صدایی را بین ِ شش بخش ِ ارکستر تقسیم کرد
    ( یعنی مانند ِ ویولن یک و دو . . . ویولا نیز یک و دو شوند . . . )
    اما به تصور ام و به باوری که از کار با ارکستر به دست آورده ام . . .
    بیش تر از این کمی خطرناک است . نه این که نشود . . . اما نتیجه ی دل پذیری ایجاد نمی شود .
    آکورد ِ شش صدایی کم نیست . . . فرض کنید نت های دو / می بمل / سل / سی بمل / ر . . . .
    این آکورد ِ 9 است که به کار بردن اش در پیانو شاید خیلی زیبا باشد اما در ارکستر ِ زهی شمشیر ِ دو لبه است . . .
    اگر یک نت را اشتباه قرار بدهید کل ِ موسیقی نابود می شود . . .
    مثلن . . .
    نت ِ دو را می توان در باس قرار داد
    اما نت ِ ر باید در دور ترین وضعیت نسبت به باس قرار بگیرد تا از خشونت و دیسونانس بودن اش کاسته شود . . .
    نت ِ می بمل نیز هم باید از نت ِ دو دور باشد هم باید از نت ِ ر دور باشد چون با نت ِ ر فاصله ی نیم پرده ای دارد . . .
    نت ِ سل می تواند به هر سه مورد نزدیک باشد اما اگر در فاصله ی پنجم نسبت به باس قرار بگیرد فشرده گی و
    ابهام ِ کمتری ایجاد می کند تا اگر در فاصله ی سوم نسبت به می بمل یا چهارم نسبت به ر قرار بگیرد . . .
    در واقع در ارکستر ِ زهی یک فرم ِ خاصی وجود دارد . . .
    هر چه قدر فاصله ی باس نسبت به سایر ِ بخش ها بیش تر باشد نتیجه بهتری حاصل می شود
    چون هم صدای باس واضح می شود و هم سایر ِ بخش ها در صدای باس گم نمی شوند .
    اما دقت کنید که این فاصله نباید زیاد و غیر ِ منطقی باشد . . . که بخش ِ زهی کلن به دو قسمت تقسیم شود . . .
    اندازه ای منطقی وجود دارد که تا حدود ِ فاصله ی دَه ا ُم نسبت به صدای بالا تر به نظر بد نمی آید .
    موردی دیگر . . .
    خیلی جاب است که بدانید میزان ِ استفاده از بخش های استرینگ نیز تاثیری عمیق بر میزان تاثیر ِ آکورد اتان دارد .
    مثلن تجربه نشان داده که میزان ِ استفاده از کنترباس در ارکستر ، با میزان ِ زیبایی اش در هنگام ِ شنیدن ؛ دقیقن ارتباط ِ معکوس دارد !
    یعنی هر چه بیش تر به کار ببرید خسته کننده تر می شود . . .
    در نتیجه آکورد ِ شما هر چه قدر هم که خوب و زیبا باشد اما ، به دلیلی دیگر و کاملن فنی و تکنیکی از بین رفته است . . .
    در کتاب های ارکستراسیون بیشترین مبحث و بیشترین توضیحات برای بخش ِ زهی ها وجود دارد . . . که این نشان می دهد
    صرفن این که آکورد چند صدایی باشد به تنهایی مهم نیست . . .
    چون عملن در یک ارکستر ِ بزرگ ِ زهی محدودیتی در تولید ِ تعداد ِ صدا های آکرود وجود ندارد
    بلکه نحوه ی چینش و تنظیم ِ این صدا ها و هم چنین میزان ِ استفاده از بخش های مختلف نیز دخیل هستند . . .
    مهم است که هارمونی یا آکورد ِ ما فراخ یا باز باشد یا فشرده یا بسته . . .
    آکورد ِ بسته محدودیت ِ بسیاری دارد و به ندرت می توان از دو یا سه نت بیشتر به کار برد
    چون به قدری گنگ و مبهم و بد صداست که هیچ لذتی نخواهد داشت .
    اما اگر همان آکورد را باز و فراخ به کار ببریم عملن نمی توان محدوددیتی برای آن در نظر گرفت . . .
    فرض می کنیم مثلن در نرم افزار ِ فیلارمونیک و صدای فول استرینگز این مورد را بررسی می کنیم .
    که به تصور ام می تواند مثال ِ خوبی در حجم ِ صدای استاندارد ِ ارکستر ِ زهی باشد . . .
    اگر ما بخواهیم آکورد ِ دو ماژور را فشرده اجرا کنیم بد ترین تاثیر را خواهیم گرفت . . .
    اما اگر همین دو ماژور را بین ِ دو دست تقسیم کنیم و اجرا کنیم یکی از حیرت انگیز ترین صدا های ارکستر را می شنویم !
    پس عملن هارمونی هر چه باز تر باشد دست ِ ما برای به کار بردن ِ صدا های بیشتر باز تر است .
    و هر چه قدر فشرده تر باشد ما صدا های کم تری را می توانیم به کار ببریم . . .
    باید دقت کنیم که باس نسبت به سایر ِ صدا ها فاصله ی نا خوش آیند یا دیسونانس نداشته باشد
    باید دقت کنیم که باس زیاد شنیده نشود ، کم هم شنیده نشود . . .اندازه اش را گوش ِ حرفه ای و یک آهنگساز ِ خوب تشخیص می دهد . . .
    دقت کنید که اهنگساز ِ خوب کسی نیست که همه ی بخش های ارکستر ِ او مشغول ِ نواختن باشد . . .
    بل کسی است که هر بخشی از ارکستر ِ او در جای درست و در زمان ِ درست و با ساز و بخش ِ درست صدا می دهد .
    این نکات خیلی خیلی خیلی مهم هستند در کنار ِ این که چند صدا می توان در آکورد برای آن ها نوشت . . .
    بسته یا باز بودن ِ هارمونی را نیز فراموش نکن . . .
    و عملن نیز نمی توان بیش تر از آکورد ِ 9 یا شش صدا به کار برد . . .
    یعنی می شود . . .! اما نتیجه ی خوبی حاصل نمی شود . . . مگر با حدف ِ صدا هایی که چندان مهم نیستند در یک آکورد . . .
    مثلن می توانی آکورد ِ 13 را هم به کار ببری ولی مجبوری درجه های پنجم و هفتم را یا حدف کنی یا به شکل ِ تاخیری و گذری اجرا کنی . . .
    در غیر ِ این صورت با یک فاجعه ی شنیداری در صدای ارکستر رو به رو خواهی شد !
    این هم بخشی دیگر از نکات ِ مهم اش . . .
    به شکل ِ کلی آکورد نویسی برای ارکستر ِ زهی . . . سخت ترین کار در ارکستر نویسی است .
    شما باید همه چیز را در نظر بگیرید . . . حتی نحوه ی آرشه گذاری ها . . .
    مثلن اگر آکورد ِ شما دیسونانس باشد و بخواهید این حالت را تشدید کنید می توانید از آرشه ی راست استفاده کنید
    اما اگر مینور و یا لطیف و جادویی ست می توانید از آرشه چپ استفاده کنید . . .
    در نتیجه در میزان و تعداد نت هایی که در یک آکورد می توانید به کار ببرید نیز باید تجدید ِ نظر کنید !!!
    مطلب خیلی گسترده شد . . .
    برای همین بگذار یک نتیجه گیری کنیم . . . ( امید وار ام نتیجه گیری ِ ما حداقل کوتاه باشد !!! )
    یک : عملن تا شش صدا در آکورد بد نیست
    دو : اما آکرود حتمن باید باز و گسترده در بین ِ ارکستر پخش شده باشد
    سه : هر چه قدر باس فاصله اش بیش تر باشد بهتر است و چه بهتر که به اندازه ی منطقی به کار برود نه زیاد و نه کم .
    چهار : از ایجاد ِ فاصله ی دیسونانس بین ِ باس و سایر ِ بخش ها خود داری کنید مگر در شرایطی خاص و به علتی خاص
    مانند ِ موسیقی های مدرن و یا ایجاد ِ حالت ِ ترس و ابهام و تاریکی . . . ( و یا از این قبیل )
    پنج : اگر خواستید آکورد هایی با درجات ِ بالا هم چون 9 / 11 / 13 استفاده کنید مجبور اید بعضی از صدا ها را حذف کنید
    اولین مورد برای حذف همیشه درجه ی 5 آکورد است .
    اما هیچ وقت تنیک یا درجه ی اول و یا درجه ی سوم را حذف نکنید . . . چون آکورد بی شخصیت می شود .

    این ها مواردی بودند که بر اساس ِ تجربه ی شخصی ام به دست آورده ام . . .
    اگر در گذر ِ زمان موردی به ذهن ام رسید . . حتمن در همین تاپیک اضافه خواهم کرد . . .
    همواره شاد و آرام باش
    خاک ِ پای تو .


    تعداد کل آرای این پست : 24
    تعداد آرای مثبت : 24
    ویرایش توسط Roshan.J : ۱۳۹۲/۰۹/۲۷ در ساعت 20:47
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۲۷ در ساعت 20:30

  5. 25 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. pe32_64 آواتار ها
    pe32_64
    شماره کاربری
    19671
    مدیر بـازنشسته
    مرداد /۱۳۹۱
    تهران
    2,656
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3142
    10,196
    سپاس از شما 4,688 بار در 2,269 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    عرض سلام و خسته نباشید دارم خدمت تمام کاربران و مدیران زحمت کش سایت
    میخواستم با اجازه ی صاحب تاپیک و آقای جعفرزاده یه چند تا سوال مطرح کنم که نتیجه ی سواد نداشتمون در این زمینه + داشتن علاقه ی زیاد به این موسیقی هستش.

    1- طبق توضیحاتتون در تاپیکهای قبلی ارکستراسیون گفته بودید این زهی ها صداشون بسیار با یکدیگر خوب ترکیب میشه و نت نویسی و تنظیم ارکستر براشون آسانتر از همه ی گروه هاست، ایا تو گروهای بادی تنظیم اکورد های پر نت (11 -13 و ...) سخت تر میشه؟یا ساده تر؟
    و اینکه فرمودید استفاده از اکوردهایی با نت های زیاد خطرناک میشه،پس حتما باید از گروههای دیگه هم استفاده کرد؟(مثل گروههای بیگ بند جز که کلی ساز بادی دارن)
    2-نت های محدوده بیس چرا باید انقدر دور ازشون بایستیم و لی نت های زیر رو میشه بهشون تا حد زیادی نزدیک شد؟منظورم فواصل بود.
    بر میگرده به سری های هارمونیک و قیزیک صوت دیگه یا...؟
    3-من یه جا خوندم که تو گیتار الکتریک در حالت دیستورت شده که هارمونیک ها زیاد میشن به علت رزونانس زیادش نمیشه از نتهای زیاد در اکورد ها استفاده کرد و باید در حال کلین اجرا بشه نتها و نتهایی حذف شه(پاور کرد) تا فرکانس درست اجرا شه، یا این به این بحث که فرمودید ربط داره؟

    یا من جاهایی رو اشتباه متوجه شدم؟.



    ممنون از شما


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    نمی گم با تو واسم، گریه دیگه گریه نبود
    با تو این زمزمه ها یه های های دیگه داشت
    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۲۷ در ساعت 22:09

  7. کاربران زیر از شما pe32_64 عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. M.Reza Nazari آواتار ها
    M.Reza Nazari
    شماره کاربری
    57796
    کاربر تازه وارد
    آذر /۱۳۹۲
    6
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی10
    11
    سپاس از شما 12 بار در 6 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    ممنونم از توضیحات و وقتی که برای بنده گذاشتید ...@تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    اما توضیحات بیشتر از دید موسیقی ارکسترل و کلاسیک است نمیدونم..
    ولی درکش برای من که موسیقی پاپ کار میکنم یکم سخت هست..
    همیشه در یادگیری و آموزش ها عملی کار کردن و نمونه گذاری بیشتر به یادگیری کمک میکند اگه شما هم منت بر حقیر بزارید و با عکس و نمونه صدا توضیح بدید ممنونم میشم اگه میشه پست ویرایش و نمونه صدا ها و عکس گذاشته بشه ممنون میشم.
    بازم ممنون از زحمات شما


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۲۷ در ساعت 22:17

  9. کاربران زیر از شما M.Reza Nazari عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    عرض ِ ادب و احترام برادر جان .
    خوب کاری کردی که سوال ات را این جا پرسیدی .
    از دوست ِ آغاز گر ِ این تاپیک نیز تشکر می کنم هم چنین . . .
    و اجازه می خواهم که همین جا پاسخ ِ ایشان را بدهم چون هم مفید است هم مرتبط . . .

    نقل قول نوشته اصلی توسط pe32_64 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    عرض سلام و خسته نباشید دارم خدمت تمام کاربران و مدیران زحمت کش سایت
    میخواستم با اجازه ی صاحب تاپیک و آقای جعفرزاده یه چند تا سوال مطرح کنم که نتیجه ی سواد نداشتمون در این زمینه + داشتن علاقه ی زیاد به این موسیقی هستش.

    1- طبق توضیحاتتون در تاپیکهای قبلی ارکستراسیون گفته بودید این زهی ها صداشون بسیار با یکدیگر خوب ترکیب میشه و نت نویسی و تنظیم ارکستر براشون آسانتر از همه ی گروه هاست، ایا تو گروهای بادی تنظیم اکورد های پر نت (11 -13 و ...) سخت تر میشه؟یا ساده تر؟

    البته که سخت تر می شود ! چون ساز های بادی محدودیت های بسیار بسیار بسیار بیشتری دارند
    مثلن هر ساز ِ زهی می تواند آکورد های دو و سه نتی را اجرا کند اما هر ساز ِ بادی فقط یک نت را می تواند در نتیجه مجبور ایم
    یا نت های کم تری بنویسیم یا ساز های بادی ِ بیش تری به کار ببریم که در نتیجه کل ِ ساختمان ِ ارکستر به هم می ریزد
    چون تعادل و بالانس ِ صوتی به هم می ریزد و ما مجبور می شویم سایر ِ بخش های ارکستر را نیز به تناوب اش زیاد کنیم .
    ساز های بادی محدوده ی صوتی ِ کم تری را پوشش می دهند در نتیجه ما دامنه ی حرکتی ِ کم تری را در اختیار داریم .
    به شکل ِ کلی اما . . .ترکیب ِ این دو گروه ، یعنی بادی ها و زهی ها . . . یکی از بهترین ترکیب هاست !
    و به جای این که آن ها را جدا گانه به کار ببریم می توانیم هم زمان به کار ببریم تا نتییجه بهتری به دست آوریم .



    نقل قول نوشته اصلی توسط pe32_64 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    و اینکه فرمودید استفاده از اکوردهایی با نت های زیاد خطرناک میشه،پس حتما باید از گروههای دیگه هم استفاده کرد؟(مثل گروههای بیگ بند جز که کلی ساز بادی دارن)
    بله به شکل ِ کلی وقتی تعداد ِ نت های یک آکورد زیاد می شوند بهتر است که آن را در ارکستری بزرگ تر به کار گرفت تا هم صدا های مختلف ِ آکورد شنیده شوند
    وهم رنگ های صوتی ِ مختلفی در ایجاد یک آکورد نقش داشته باشند که عنصری به شدت مفید برای ایجاد ِ تنوع و خلاقیت است .


    نقل قول نوشته اصلی توسط pe32_64 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    2-نت های محدوده بیس چرا باید انقدر دور ازشون بایستیم و لی نت های زیر رو میشه بهشون تا حد زیادی نزدیک شد؟منظورم فواصل بود.
    بر میگرده به سری های هارمونیک و قیزیک صوت دیگه یا...؟
    از نت های باس دور می ایستیم چون حجیم و گسترده هستند !
    بگذار با مثالی حالب آن را بررسی کنیم . . .
    ببین ! یک انسان ِ 200 کیلویی و چاق و سنگین ، حجم و فضای بیشتری را در اختیار می گیرد تا یک انسان ِ 40 کیلویی .
    و تو از انسان ِ چاق تر بیش تر فاصله داری تا انسان ِ لاغر . در صدا ها نیز همین طور است .
    صدای باس خیلی سنگین است و محدوده ی حرکتی اش بسیار گسترده است ، هر چه دور و بر اش باز تر باشد هم راحت تر شنیده می شود
    هم کار اش را بهتر انجام می دهد .
    این بیشتر به محدوده ی فرکانس و فیزیک ِ صوت مربوط است تا هارمونیک های صوتی .
    من حاضر ام شرط ببندم که در ردیف ِ عقب ِ صندلی ِ پراید ، 4 نفر انسان ِ 50 کیلویی بسیار راحت تر از 2 نفر انسان 200 کیلویی می نشینند !
    مگر نه ؟
    صدای باس هم همین گونه است .


    نقل قول نوشته اصلی توسط pe32_64 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    3-من یه جا خوندم که تو گیتار الکتریک در حالت دیستورت شده که هارمونیک ها زیاد میشن به علت رزونانس زیادش نمیشه از نتهای زیاد در اکورد ها استفاده کرد و باید در حال کلین اجرا بشه نتها و نتهایی حذف شه(پاور کرد) تا فرکانس درست اجرا شه، یا این به این بحث که فرمودید ربط داره؟
    تا حدودی بله . . . ارتباط اشان در همان فشرده بودن و یا باز بودن ِ هارمونی و نحوه ی چیدمان ِ نت هاست .
    و این که فشرده گی ِ بسیاری در قسمت ِ نت های باس پدید می آید که کلن شخصیت ِ آکورد را زیر ِ سوال می برد .

    اما یک نکته ی مهم در باره ی نحوه ی اجرای آکورد های بسته و یا فشرده و یا پر از نت . . .
    گاهی می توان از آرپژ یا تکنیک ِ اجرای با تاخیر ِ نت ها استفاده کرد . . .همیشه که نباید هم زمان همه ی اکورد را شنید !

    همواره شاد و آرام باشید
    ارادتمند .


    تعداد کل آرای این پست : 10
    تعداد آرای مثبت : 10
    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۲۷ در ساعت 22:31

  11. 9 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط M.Reza Nazari تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    ممنونم از توضیحات و وقتی که برای بنده گذاشتید ...@تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    اما توضیحات بیشتر از دید موسیقی ارکسترل و کلاسیک است نمیدونم..
    ولی درکش برای من که موسیقی پاپ کار میکنم یکم سخت هست..
    همیشه در یادگیری و آموزش ها عملی کار کردن و نمونه گذاری بیشتر به یادگیری کمک میکند اگه شما هم منت بر حقیر بزارید و با عکس و نمونه صدا توضیح بدید ممنونم میشم اگه میشه پست ویرایش و نمونه صدا ها و عکس گذاشته بشه ممنون میشم.
    بازم ممنون از زحمات شما

    عرض ِ ادب و احترام برادر.
    خواهش می کنم وظیفه ام است .
    من امکان ِ عکس گرفتن از صفحه ی نت نویسی و این ها را ندارم اما . . .
    در یک پروژه ی اف ال استودیو نمونه ای برای ات ایجاد کرده ام .

    با همان سه آکورد ِ اصلی ِ گام ِ دو ماژور یعنی
    دو ماژور / فا ماژور / سل ماژور . . .. این صدا ها را بین ِ ارکستر پخش کرده ایم . . .
    در پترن ِ یک . . . تو یک کار ِ چهار صدایی ِ ساده و کلیشه ای را می شنوی که بسیار استفاده شده است .
    هیچ ایرادی جز معمولی بودن و به دور از خلاقیت بودن ندارد . . .
    در پترن ِ دو یا صفحه ی دوم از پروژه همان را به شکل ِ فشرده می شنوی که بسیار بد صدا و گنگ و مبهم صدا می دهد که گفتیم اشتباه است
    این نحوه ی چیدمان در آکورد . . .
    اما در پترن ِ سوم یا صفحه ی سوم از پروژه ، یک تکنیک ِ وحشتناک و قدرتمند در تنظیم ِ همان آکورد ها برای شش صدا را می بینیم . . .
    هم هارمونی باز و فراخ و گسترده است .
    هم در ضرب ِ چهارم از هر میزان ما از انتقال دهنده و یا تغییر ِ وضعیت ِ اکورد ها استفاده کرده ایم و حتی گاهی ایجاد ِ آکورد ِ هفت کرده ایم .
    و هم نحوه ی حرکت ِ درست ِ صدا ها را می بینیم . . .
    به حرکت ِ باس هم دقت کنید . . . اول صفحات ِ یک و دو را نگاه کنید بعد صفحه ی سوم را . . .
    و حتمن آن را خوب بررسی کنید .

    نکته ی بعد این که فرمودید این ها توضیحاتی با حالت ِ کلاسیک بود . . .
    ببین ! این که کلاسیک به کار برده شود یا پاپ یا حتی مدرن ، در واقع تغییری در قوانین و نحوه ی موسیقی نویسی برای ساز های زهی ایجاد نمی کند .
    چون ساز توانایی ها و محدودیت های خود اش را دارد و در دایره ی همین توانایی ها اقدام به اجرای دستورات ِ نوشته شده می کند .
    فعلن نیم نگاهی به این پروژه داشته باش و آن را کمی بررسی کن . . .

    شاد و آرام باش
    ارادتمند ات .
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده
    • نوع فایل: flp 1.flp‏ (53.8 کیلو بایت, 44 بار این فایل دانلود شده است)


    تعداد کل آرای این پست : 9
    تعداد آرای مثبت : 9
    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۲۷ در ساعت 23:01

  13. 8 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. 190086 آواتار ها
    190086
    شماره کاربری
    53438
    کاربر اخراجی
    مهر /۱۳۹۲
    51
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی64
    56
    سپاس از شما 38 بار در 21 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    من واقعا وقت ندارم آنهمه توضیح را بخوانم
    بهتر است برای من یک بار بگویید از آکوردهای چند صدایی استفاده کنم.
    من چقدر وقت بگدارم تا آنهمه توضیح را بخوانم؟


    تعداد کل آرای این پست : 8
    تعداد آرای مثبت : 0
    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۲۷ در ساعت 23:32

  15. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط 190086 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    من واقعا وقت ندارم آنهمه توضیح را بخوانم
    بهتر است برای من یک بار بگویید از آکوردهای چند صدایی استفاده کنم.
    من چقدر وقت بگدارم تا آنهمه توضیح را بخوانم؟

    عرض ِ ادب و احترام . . .
    می دانی ؟
    به احترام ِ آغاز گر ِ تاپیک و به احترام ِ اقای رضایی که آن همه نوشته را لایک کرده اند چیزی به شما نمی گویم
    و اگر نه دست ام روی گزینه ی اخراج ات بود . . . بدون ِ هیچ توضیحی . . .
    وقت نداری نخوان . . و البته چیزی هم ننویس . . .
    شاد و آرام باش
    ارادتمند ات .


    تعداد کل آرای این پست : 13
    تعداد آرای مثبت : 12
    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۲۷ در ساعت 23:36

  16. 10 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  17. pe32_64 آواتار ها
    pe32_64
    شماره کاربری
    19671
    مدیر بـازنشسته
    مرداد /۱۳۹۱
    تهران
    2,656
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3142
    10,196
    سپاس از شما 4,688 بار در 2,269 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط 190086 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    من واقعا وقت ندارم آنهمه توضیح را بخوانم
    بهتر است برای من یک بار بگویید از آکوردهای چند صدایی استفاده کنم.
    من چقدر وقت بگدارم تا آنهمه توضیح را بخوانم؟
    به طور حتم وقتی بسیاری صرف شده تا آن همه توضیح برای شما و دیگران آماده شود ،حداقل کاری که شما میتوانید در برابرش انجام دهید خواندن آن است!
    شما که حتی حوصله ندارید چند دقیقه وقت صرف خوندن اون مطالب کنید(که زحمت زیادی هم صرفشون شده) چطوری میخواین چند سال وقت صرف یادگیری این مطالب بکنید؟
    دوست من این نوشته ی شما به دور از ادب هستش و در خواست تون به دور از منطق .
    در هر حال براتون آرزوی موفقیت دارم.


    تعداد کل آرای این پست : 6
    تعداد آرای مثبت : 5
    نمی گم با تو واسم، گریه دیگه گریه نبود
    با تو این زمزمه ها یه های های دیگه داشت
    #9 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۲۷ در ساعت 23:40

  18. 6 کاربر زیر از pe32_64 برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  19. hipp آواتار ها
    hipp
    شماره کاربری
    46184
    کاربر پیـشرفته
    مرداد /۱۳۹۲
    774
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی763
    874
    سپاس از شما 439 بار در 280 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    واقعا !!!
    بنده در عجبم شما این ها رم از کجا میدونید . (آکورد)
    .
    نوشته های آقای جعفر زاده . در حد یک استاد خوب و با تجربه .
    که بیشتر کاربرا های سایت دارن از این نوشته های گران قدر استفاده میکنند .(اون وقت شما )..
    .
    که اگر این ها را از یک استاد بیرون از همچین محیط بپرسیم .
    جواب خوب و مفصل که نمیدند هیچ . ضرر مالی هم میخوریم .
    پس جا داره . به این بهونه .
    از آقای جعفر زاده تشکر کنم .
    که تااین حد هوای ما را دارند .
    و خالصا و واقعا بعضی چیز هارو بشدت مدیون زحمات ایشون هستیم .
    و همچنین مدیران و کاربران دیگر .


    تعداد کل آرای این پست : 8
    تعداد آرای مثبت : 7
    او
    #10 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۲۷ در ساعت 23:50

  20. 5 کاربر زیر از hipp برای این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. سورس آهنگ تنهایی محسن یگانه به صورت ارکسترال
    توسط mohsen_f_206 در انجمن کیوبیس Cubase
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۱/۰۷, 15:17
  2. محمدرضا شجریان مقابل دوربین مستند زندگی استاد کسایی
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۴/۱۵, 13:00
  3. استاد کسایی از مقامات خواسته بود در تخت فولاد دفن شود
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۵/۱۷, 06:50
  4. پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۱۲, 15:04
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۱۰, 11:50

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 96 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست