کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3

موضوع: آیا احتراممان را به موسیقی از دست داده ایم؟(مقاله ای نوشته لوسی جون)

  1. calata آواتار ها
    calata
    شماره کاربری
    5240
    کاربر اخراجی
    شهریور /۱۳۹۰
    694
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3
    407
    سپاس از شما 441 بار در 263 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض آیا احتراممان را به موسیقی از دست داده ایم؟(مقاله ای نوشته لوسی جون)

    آنچه در زیر می خوانید ترجمه ایست از مقاله ای نوشته لوسی جونز که چندي پيش در سایت روزنامه تلگراف به چاپ رسید.

    قرار نیست در اینجا به مسائلی مانند سایمون کاول (Simon Cowell)، بارون سانسورچی ها، موسیقی پاپ، فرهنگ استعماری برنامه های استعداد یابی یا به کمیت موسیقی در برنامه های جشنواره 2012 لندن بپردازیم. موضوع بسیار ساده تر از اینهاست. آنچه باعث نگرانی من شده است عادت های شنیداری ماست.

    به میزان آهنگ هایی که امروزه در اختیار ماست دقت کنید. به تمام آهنگ هایی که همیشه دوست داشته ایم بشنویم دسترسی داریم.

    کافیست 150 پوند در سال به سایت Spotify پرداخت کنید تا بتوانید 16 میلیون آهنگ را دانلود کنید. یا حتی می توانید به یوتیوب یا سایت هایی از این قبیل مراجعه کنید و آنچه می خواهید را بیابید.

    بدین ترتیب به دریای بی کرانی از موسیقی دست می یابید که با استفاده از تکنولوژی MP3 و پهنای باند بالاتر اینترنت در اختیار شما قرار گرفته است. امتیاز اصلی این پدیده آشکار است: می توانیم به آهنگ های بیشتری نسبت به گذشته گوش دهیم و در آنها به کند و کاو بپردازیم.

    به علاوه، سهولت به اشتراک گذاشتن موسیقی باعث ایجاد گروه هایی در شبکه های اجتماعی شده است که به طرفداران مسن تر موسیقی این امکان را می دهد که آهنگ های دوره جوانیشان را پیدا کنند. در این سایت ها هیچ گونه برتری درباره ژانرهای موسیقی وجود ندارد و همگی آنها موجود هستند.

    در واقع با دموکراسی گرایی در این زمینه کار هنرمندان شروع می شود. بدین معنی که باید تمام تلاششان را بکنند تا اثری عالی و در خور توجه ارائه کنند.

    اما متأسفانه زمان ما کوتاه شده و فرصت کمتری داریم. نمی توانیم به کل آهنگ های جدول موسیقی گوش دهیم. حتی نمی توانیم آنگونه که به 10 آهنگ گوش می دهیم به 100 آهنگی که در دسترسمان است توجه کنیم. موسیقی گوش دادنمان اغلب سریع تر، سطحی تر و با کیفیتی پایین تر و از طریق بلند...ای کوچک کامپیوتر و پخش آنلاین صورت می پذیرد.

    خطر کم توجهی و بی اهمیتی به آنچه گوش می دهیم ما را تهدید می کند. به قول سایمون رینولدز (Simon Reynolds) «هر قدمی که در آسانتر کردن دسترسی مصرف کنندگان انجام می دهیم به قیمت کاهش دادن قدرت هنر در جلب توجه مخاطب و تسلیم نمودن او در برابر امری زیبایی شناختی تمام می شود». در سالی که گذشت خستگی مفرطی بر من چیره شد.

    آلبوم ها دیگر آن اهمیتی که قبلا برایم داشتند را از دست داده بودند.

    تنها به آنهایی اهمیت می دادم که به خاطر کارم باید چندین بار گوش می کردم. حتی با گستاخی تمام از آلبوم هایی که فکر می کردم دشوارترند روی بر می گرداندم. تعداد آهنگ های پیشنهادی هم که سر به فلک کشیده بود و نهایتا به گوش دادن به ریدیوهد (Radiohead) ختم می شد. وقتی که از جشنواره موسیقی SXSW که در تگزاس برگزار شد بازگشتم احساس می کردم که دچار اُوردوزِ موسیقی پاپ شده ام.

    بیش از هرچیز دلم برای آن لحظه ای تنگ شده که یک قطعه انسان را به زمان و مکان خاصی می برد. قطعا این احساس را می شناسید.

    هنوز سه میزان از آهنگی را گوش نداده اید که بو ی روکش صندلی ماشین را حس می کنید، سایه دوستی را در آفتاب می بینید، شب های سرد زمستان را حس می کنید، صدای ترافیک شهری را در کشور دیگری می شنوید و شانه هایتان را با خیال آسوده بالا می اندازید که دوری به سر رسید.

    من به دنبال این احساسات از دست رفته هستم. میدانم که من تنها کسی نیستم که این دلتنگی را احساس می کنم. چند روز پیش پرسشی در این زمینه بر روی صفحه توئیتر خود گذاشتم.

    پاسخ های سریع و عمیقی دریافت کردم. مثلا: «خیلی سخته که سر کار به یه سی دی رو با دقت گوش بدم» یا «همیشه این عذاب وجدان رو دارم که آهنگ زیادی گوش نمی دم یا زمان کافی صرف موسیقی گوش دادن نمی کنم. تعداد زیاد آهنگ هایی که ساخته میشه و گوش دادن به همه اونها آدم رو دچار استرس میکنه» یا یا «من همیشه با یک بار گوش دادن به یک آهنگ در موردش قضاوت می کنم و اگر خوشم نیاد به ندرت دوباره نظرم رو عوض می کنم. یعنی توقع دارم که با گوش داد به یک آهنگ سریع با آن ارتباط برقرار کنم».

    همچنین فروش وینیل که برای ششمین سال پیاپی صورت می گیرد نشان دهنده این است که ما به دنبال راه های بهتری برای گوش دادن به موسیقی هستیم.

    این ماه، نیکلاس جار (Nicolas Jaar)، هنرمند موسیقی الکترونیک، دستگاه پخش موسیقی خودش را عرضه می کند. این دستگاه یک پخش کننده MP3 است که «پریزم» (منشور) نام دارد. این دستگاه نقره ای رنگ کوچک و زیبا در دستان شما جای می گیرد و آهنگ هایی را در بر دارد که از هیچ کجای دیگر نمی توانید بشنوید؛ نه ساوند کلاود، نه بندکمپ و نه یوتیوب.

    جار این دستگاه را طراحی کرده است تا کیفیت فیزیکی را به موسیقی اش باز گرداند و شنونده را وادار کند که این موسیقی را، مخصوصا، به دور از کامپیوتر گوش کند. او به من گفت:
    ما از طریق کامپیوتر و از روی یک لینک یوتیوب به موسیقی گوش می دهیم و بدین صورت یک آهنگ در بدترین حالت خود پخش می شود و آن چیزی که سازنده آن در نظر داشته نیست. ما داریم احترام خود را برای تجربه ی گوش دادن به موسیقی از دست می دهیم.

    جار همچنین از کیفیت پایین سی دی ها نیز شکایت می کند («سی دی محصولیست که با هدف فروختن و ارسال کردن به ارزانترین، آسانترین و سریع ترین شکل ممکن ساخته شد»). به این نتیجه می رسیم که جار می خواسته کار جدیدی انجام دهد و محصول جدید ارائه کند. جار که از افزایش فروش صفحه های وینیل به هیجان آمده بود اما با دریافت اولین آلبومش به هم ریخته بود تصمیم گرفت که خودش کار ضبط و پخش آن را به عهده بگیرد. او می گوید: «سی دی آلبوم را نگاه و لمس کردم و فهمیدم که این واقعا به خوبی نمایانگر تلاش های من نبود.»

    «یکی از ترجیحات او این بود که دستگاه جدید قابلیت به اشتراک گذاشتن داشته باشد. پریزم دو خروجی برای هدفون دارد. بنابراین دو نفر به طور همزمان می توانند با آن آهنگ گوش کنند. او می گوید بهترین مکان برای موسیقی گوش دادن در تخت است.»

    مارک وود (Mark Wood)، موزیسین پاپ، چند سال پیش وقتی فهمید که خوب به موسیقی گوش نمی دهد تصمیم گرفت که عادت های موسیقایی اش را تغییر دهد. در یکی از تعطیلات کریسمس مارک نگاهی به کپه آلبوم هایی که کنار گذاشته بود تا گوش کند انداخت و با خود اندیشید که:
    خیلی مسخره است. وقتی من 16 ساله بودم یک سال طول می کشید تا این تعداد آلبوم تولید شود و من هم تمام وقتم را صرف گوش دادن به آنها می کردم چون پرداختن 5 پوند در آن زمان پول زیادی بود. اگر هم با یکبار گوش دادن از آن آلبوم خوشتان نمی آمد، کاری از دستتان بر نمی آمد چون نمی توانستید یک آلبوم دیگر بخرید. جالب است که بسیاری از آلبوم هایی که اکنون مورد علاقه ام هستند را نخستین بار که شنیدم خوشم نمی آمد!

    وود احساس می کرد که دارد پولش را برای موسیقی خرج می کند اما احترامی که شایسته آن بود را برایش قائل نبود. آلبوم ها مانند «دانه هایی بودند که بر روی زمینی بی حاصل می افتادند».

    وود به این نتیجه رسیده بود که در دهه گذشته آلبوم های کمتری نسبت به قبل در ذهنش مانده بودند و می خواست امتحان کند تا ببیند که به خاطر بالا رفتن سن است یا نه. «نمی دانستم باید چه کار کنم. پس همینطوری به "Bowie" یا "The Smiths" که از 15 سالگی عاشقشان بودم گوش دادم. اما فهمیدم که اینگونه انتخاب کردن من را به جایی نمی رساند.»

    کاری که وود کرد این بود که وانمود کرد که همه این آلبوم ها را یک جا و با هم ندارد و خودش را به 5 آلبوم در ماه محدود کرد. آخر هر ماه، وود iPod خود را پاک می کرد و آهنگ های جدید را بر روی آن می ریخت (که ترکیبی بودند از آلبوم هاب قدیمی و جدید). او به شوخی نخستین هفته های انجام این تصمیم را به کنار گذاشتن هروئین تشبیه می کند و می گوید: نمی توانستم باور کنم که اگر آهنگی اعصابم را به هم بریزد نمی توانم آن را عوض کنم.

    وود مثال های زیادی از آلبوم های «سخت» از هنرمندانی مانند فیور ری (Fever Ray)، ری هارپر (Roy Harper) و مریسی (Morrissey) می آورد که در گذشته از گوش دادنشان طفره می رفته و به کارهای آسانتر گوش می داده است.

    او درباره "Trout Mask Replica" می گوید: اگر بیش از سه بار به آن گوش کنید، دیگر فهمش دشوار نیست. پس از آنکه برای یک هفته آن را گوش دادم دقیقا فهمیدم که هدف کاپیتان بیفهارت (Captain Beefheart) چه بوده است.

    وود به قطعه های سینگل و رادیو نیز گوش می دهد زیرا از لحاظ حرفه ای باید در جریان کارهای جدید قرار بگیرد. اما فایده هایی که اجرای این تصمیمش به همراه داشته او را به ادامه این روند تشویق نمود. او همچنین توانسته است به آن حس تداعی احساساست که من دلتنگش بودم دست پیدا کند:
    گاهی آلبومی که یک سال پیش گوش داده ام را پخش می کنم و این فوق العاده است. این کار زمان را اندازه می گیرد یعنی همان چیزی که در موسیقی رخ می دهد. وقتی که غرق یک آلبوم می شوید و 5 سال بعد دوباره به آن گوش می دهید درست به چند سال قبل بر می گردید.

    خواندن رمان میدلمارچ (Middlemarch) یا تماشای داگویل (Dogville) کار آسانی نیست اما در تلاش برای فهم آنها لذتی نهته است. هرچه بیشتر به یک قطعه موسیقی گوش دهیم بیشتر درکش می کنیم. علاوه بر این، لذتِ پی بردن به جزئیات تازه و آسودگی که آشنایی با یک اثر به ارمغان می آورد، تنها با تکرار آن امکان پذیر است.

    در نتیجه اگر تعداد آلبوم هایی که باید گوش کنیم زیاد هستند و همین باعث می شود که گوش دادن به آلبوم های سخت یا با دقت گوش دادن آنها را به تأخیر بیندازیم، باید خودمان را محدود کنیم. گاهی اوقات، کیفیت و افزونی را در محدودیت می یابیم.


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۴/۰۱ در ساعت 13:57

  2. 6 کاربر زیر از calata برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. digilap آواتار ها
    digilap
    شماره کاربری
    8303
    کاربر فعال
    آذر /۱۳۹۰
    148
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی6
    131
    سپاس از شما 55 بار در 40 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض خیلی جالب بود

    چیزی خیلی جالب اینه که :خودمو میگم
    هر چی میگردم چیز زیادی برا گوش دادن پیدا نمیکنم الی چیزایی که فقط سلیقه آدم ضایع میکنه.
    خوشبحالشون اینهمه چیزای خوب برا گوش کردن دارن و البته میشناسن
    موفق باشید رفقا
    فراوانی همیشه همراه شما


    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۴/۰۳ در ساعت 10:55

  5. calata آواتار ها
    calata
    شماره کاربری
    5240
    کاربر اخراجی
    شهریور /۱۳۹۰
    694
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3
    407
    سپاس از شما 441 بار در 263 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط digilap تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    چیزی خیلی جالب اینه که :خودمو میگم
    هر چی میگردم چیز زیادی برا گوش دادن پیدا نمیکنم الی چیزایی که فقط سلیقه آدم ضایع میکنه.
    خوشبحالشون اینهمه چیزای خوب برا گوش کردن دارن و البته میشناسن
    موفق باشید رفقا
    فراوانی همیشه همراه شما
    دوست من هنوزم خیلی اهنگا هست که واقعا زیباست وسلیقه ادمو بهتر میکنه
    ولی یه اشکالی که دارن اولش ادم زیاد ازشون خوشش نمیاد(برعکس بعضی اهنگا که اول خوشت میاد اما اصلا موسیقی خوبی نیست)
    شما باید یه کم صبر داشته باشید وبیشتر گوش کنید تا هدف سازندرو بفهمید اونوقته که زیباست.


    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۴/۱۵ در ساعت 12:09

  6. کاربران زیر از شما calata عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۰۳, 14:50
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۰۳, 09:15
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۲۱, 17:29
  4. ای کاش موسیقی هم «عادل فردوسی.پور» داشت
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۲۱, 14:00
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۲۲, 15:21

جستجو شده ها

نیکلاس جار

ترانه ای از fever rayنيكلاس جارکاپیتان بیفهارتدانلود اهنگهاى نيكلاس جاردانلود آهنگهای نیکلاس جاربهترین اهنگ های نیکلاس جار

تا این لحظه 25 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست