کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: نسبت نشانه شناسی و موسیقی در مطالعات نظری ایران ناشناخته است

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض نسبت نشانه شناسی و موسیقی در مطالعات نظری ایران ناشناخته است

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: پویا سرایی نوازنده برجسته سنتور، آهنگساز و پژوهشگر در سلسله نشستهای تخصصی هنر به مناسبت هفته پژوهش در سالن اجتماعات دانشکده هنر و معماری به سخنرانی با موضوع «نشانه شناسی و موسیقی ( مبانی و رویکردها )» پرداخت.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، این برنامه به دعوت باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و با همکاری مدرسین و پژوهشگران رشته های مختلف هنر در هفته پژوهش سال جاری صورت گرفت.

    سرایی در آغاز صحبت خود از فقدان رشته نشانه شناسی در ایران سخن گفت و اضافه کرد: «اگر امروزه به بحث نشانه شناسی در هنر پرداخته می شود عمدتا توسط دانشجویان پژوهش هنر، انسان شناسی و زبان شناسی است.»

    وی در ادامه به ضرورت و اهمیت مطالعات نشانه شناختی پرداخت و هدف اولیه نشانه شناسی را کشف قانونمندیِ معنا دانست. سرایی سپس به مناقشه میان زبان شناسان و نشانه شناسان اشاره کرد و گفت: «سوسور زبان شناسی را مبتنی بر نشانه شناسی دانست. زبان از نشانه.های زبانی سود می.برد پس در حوزه.ی علم نشانه.شناسی است.ولی بارت حکم سوسور را واژگون کرد. به گمان او هیچ نظام دلالت معنایی بدون زبانشناسی شناختنی نیست. زبان متمایز ترین “دستگاه بیانِ معانی” است که در دل خود به نشانه شناسی نیز مشروعیت میبخشد.»

    در ادامه، پویا سرایی یک مدل نظری مبتنی بر تقسیم دوگانه نظریه های ناظر به نشانه شناسی موسیقی پیشنهاد کرد و افزود: «پیشنهاد بنده، تقسیم بندی نظریه های رایج به دو دسته بنیادین است، نظریه های محتوا محور و نظریه های صورت محور. نظریه های محتوامحور؛ نظریه هایی که به کارکرد ارجاعیِ محتوای موسیقی می پردازند. در اینگونه نظریه ها عموما، ساختار یا محتوای موسیقایی در قالب گونه ها ، سبکها، فرهنگها و ادوار مختلف آن بررسی می شود و نظریه های صورت محور؛ نظریه هایی که در پی معناشناسی موسیقی به عنوان کلیتی منسجم و واحد هستند . پرسش اصحاب این نحله ، نه محتوای موسیقی در گونه های مختلف سازی و آوازی بلکه معنا و دلالتِ آن بطور صوری و کلی است.»

    پویا سرایی سپس به بازخوانی نظریه های مختلف در هر دو گروه پرداخت. وی گفت: «نظریه های شباهت مبنا، نظریه هایی هستند محتوا محور که موسیقی را در مواردی خاص بیانگر می دانند .مانند نظریه کیمی ین، کیوی ، تولستوی یا هانسلیک.»

    گروه دیگر، نشانه شناسانی هستند که به تحلیل دلالت و تداعی و تفاوت آن در موسیقی پرداخته اند. سرایی در این گروه به آراء ژورف سواین، کوفی آگاوو و اییرو تاراستی اشاره کرد.

    این پژوهشگر بعد از آن به تفاوت دو مفهوم معنی و معنا در نشانه شناسی سخن گفت و افزود: «گروه سوم، آراء متفکرینی است که نظریه های بیناخطی دارند .متفکرینی که نه به صراحت معنای موسیقایی را انکار میکنند و نه وجود آنرا می پذیرند . به نظر ایشان کلی بودن و شخصی بودن تداعی ها ، به تعویق افتادن معانی و تاثیر لایه های دیگرِ متنی ، مانع از آن می شود که به صراحت در مورد دلالت موسیقایی سخن بگوییم.»

    در همین رابطه، پویا سرایی، به آراء سوزان لانگر و صادق رشیدی در ایران سخن گفت و در آخرین بخش، ایشان به تشریح نظریه های صورت محور در نشانه شناسی موسیقی پرداخت و اذعان داشت: «نشانه شناسان لایه ای در این گروه به پرسشهای متعددی در حوزه معنای موسیقی پاسخ گفته اند. این گروه از نظریه ها به تعامل و همنشینی لایه های مختلف متنی در ادراک معنای موسیقی پرداخته اند.»

    این نوازنده برجسته سنتور سپس به عنوان نمونه به ذکر نظریه نیکولاس کوک پرداخت و اضافه کرد: «آخرین رده از نظریه های صورت محور، مبتنی بر نفی هرگونه کارکرد ارجاعی در موسیقی است. برای نمونه نظریات ویتگنشتاین ، استور، استراویسنکی و یا برنشتاین که بر پایه این نظریه است که موسیقی تنها به خودش ارجاع دارد.»

    در پایان این جلسه، سرایی نظریه های نشانه شناختی موسیقی را در چهار گروه قابل طبقه بندی دانست و افزود: «با در نظر گرفتن شاخص جهتِ دلالت ، می توان این چهار رده از نظریه ها را از یکدیگر متمایز کرد : 1- مدلول موسیقی در ذهن مولف است، 2- مدلول موسیقی در خود موسیقی است ، 3- مدلول موسیقی در ذهن مخاطبین و سیطره تاویلِ اوست ، 4- مدلول موسیقی در جهان واقعیت است.»

    شایان ذکر است که پویا سرایی، دانش آموخته دکترای پژوهش هنر از دانشگاه تهران، نوازنده، آهنگساز، منتقد، پژوهشگر و مدرس دانشگاه است. همچنین وی علاوه بر شرکت در آثار و کنسرتها و مجموعه های مختلف، نفر برگزیده دوره های متعدد جشنواره جوان و نیز صاحب مقالات و سخنرانی های متعدد در حوزه فلسفه هنر و زیبایی شناسی است.

    منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۲۸ در ساعت 12:00

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۱/۱۹, 01:30
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۰۲, 10:57
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۱۸, 19:00
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۱۸, 15:13
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۰۴, 17:40

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست