کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 17

موضوع: سوال در مورد گامهای مینور

  1. digilap آواتار ها
    digilap
    شماره کاربری
    8303
    کاربر فعال
    آذر /۱۳۹۰
    148
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی6
    131
    سپاس از شما 55 بار در 40 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض سوال در مورد گامهای مینور

    سلام
    سوال من اینه که غیر از تفاوتها ساختاری تئوریک که در مورد سه گام مینور طبیعی ملودیک و هارمونیک وجود داره!
    اینها چجوری و کجاها استفاده میشن؟ یعنی یه آهنگساز مختاره که از گام مینور طبیعی مثلا! استفاده کنه؟ یه قاعده خاصی داره؟

    بهتر و بد تر داره؟ خوب آخه اصلاح شده ترینشون همون مینور ملودیک هست!

    من متوجه کاربردشون نمیشم.
    فراوانی با شما


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۴/۰۵ در ساعت 13:05

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  3. Amir D آواتار ها
    Amir D
    شماره کاربری
    16819
    کاربر تازه وارد
    تیر /۱۳۹۱
    1
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی0
    0
    سپاس از شما 0 بار در 0 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام
    توی آکورد هاشون فرق میکنه مثلا توی آکورد کاسته فرق میکنه


    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۴/۰۵ در ساعت 20:57

  4. digilap آواتار ها
    digilap
    شماره کاربری
    8303
    کاربر فعال
    آذر /۱۳۹۰
    148
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی6
    131
    سپاس از شما 55 بار در 40 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    من عرض کردم در مورد کاربردشون وتفاوتهاشون در زمان آهنگسازی سوال دارم بزرگوار وگرنه مسلمه که وقتی فاصله نتها تغییر میکنه طبعا آکوردها هم تغییر میکنه


    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۴/۰۶ در ساعت 10:39

  5. digilap آواتار ها
    digilap
    شماره کاربری
    8303
    کاربر فعال
    آذر /۱۳۹۰
    148
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی6
    131
    سپاس از شما 55 بار در 40 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام
    سوالم رو با اساتید دوباره مطرح میکنم و بیشتر توضیح میدم
    سوال من اینه که غیر از تفاوتها ساختاری تئوریک که در مورد سه گام مینور طبیعی ملودیک و هارمونیک وجود داره!
    اینها چجوری و کجاها استفاده میشن؟ یعنی یه آهنگساز مختاره که از گام مینور طبیعی مثلا! استفاده کنه؟ یه قاعده خاصی داره؟

    بهتر و بد تر داره؟ خوب آخه اصلاح شده ترینشون همون مینور ملودیک هست!

    من متوجه کاربردشون نمیشم.
    ببینید میدونم از نظر آکورد نویسی و با هم متفاوت میشن چون فاصله هاشون متفاوته این مشخصه ولی چطور شما انتخاب میکنید از کدوم برای یه آهنگ استفاده کنی؟
    راستی یه سوالی که پیش میاد اینه که من خودم وقتی یه کاری رو میسازم از اولش اصلا تصمیم نمیگیرم که در چه گامی باشه . ولی وقتی تئوری موسیقی پرویزمنصوری رو میخوندم متوجه شدم اول یه گامی بوجود میاد بعد میان تغییرش میدن تا مثلا فلان نتش (نت هفتم در مینور) اون حس محسوس بودن رو بهتر بوجود بیاره.پس یعنی اونها اول گام رو انتخاب میکنن درسته؟
    ولی برای چی باید اول گام انتخاب بشه؟ اینجوری ذهن محدود میشه اصلا دلیل انتخاب یه گام خاص چیه؟
    بعدش هر گام ماژور یه گام مینور هم داره که فاصله ششم گام ماژور شروع میشه. پس به تعداد گامها ماژور گام مینور داریم! درسته؟حس مینور طبیعی هارمونیک و ملودیک متفاوته ؟ بعد کاربردشون در چه جور موسیقی هاییه؟اصلا چرا به یکیش میگن هارمونیک به اونیکیش میگن ملودیک؟
    اساسا پیشنهاد شما برای ترتیب روند ساخت یه آهنگ از لحظه اول چیه؟ اول تمپو رو انتخاب میکنید بعد گام رو بعد ملودی رو و ...؟ بهترین راه چیه؟

    خیلی سوال شد نه؟
    ببخشید
    فراوانی با شما


    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۴/۰۶ در ساعت 11:03

  6. mobram آواتار ها
    mobram
    شماره کاربری
    21460
    کاربر نیمه فعال
    شهریور /۱۳۹۱
    رشت
    83
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی6
    10
    سپاس از شما 21 بار در 15 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    منم همین امروز که این بخش مینور رو خوندم همین سوال برام پیش اومد
    ما میگیم مینور برای غمگین
    ماژور برای شاد
    حالا در چه صورت از مینور ملودیک و چه موقعی از مینور هارمونیک استفاده میکنیم ؟ مثلا تو سبک خاصی استفاده میشه یا غیره؟


    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۷/۲۶ در ساعت 21:54

  7. santu آواتار ها
    santu
    شماره کاربری
    20532
    مدیر بـازنشسته
    شهریور /۱۳۹۱
    1,225
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1267
    2,865
    سپاس از شما 2,112 بار در 836 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط digilap تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام
    سوالم رو با اساتید دوباره مطرح میکنم و بیشتر توضیح میدم
    سوال من اینه که غیر از تفاوتها ساختاری تئوریک که در مورد سه گام مینور طبیعی ملودیک و هارمونیک وجود داره!
    اینها چجوری و کجاها استفاده میشن؟ یعنی یه آهنگساز مختاره که از گام مینور طبیعی مثلا! استفاده کنه؟ یه قاعده خاصی داره؟

    بهتر و بد تر داره؟ خوب آخه اصلاح شده ترینشون همون مینور ملودیک هست!

    من متوجه کاربردشون نمیشم.
    ببینید میدونم از نظر آکورد نویسی و با هم متفاوت میشن چون فاصله هاشون متفاوته این مشخصه ولی چطور شما انتخاب میکنید از کدوم برای یه آهنگ استفاده کنی؟
    راستی یه سوالی که پیش میاد اینه که من خودم وقتی یه کاری رو میسازم از اولش اصلا تصمیم نمیگیرم که در چه گامی باشه . ولی وقتی تئوری موسیقی پرویزمنصوری رو میخوندم متوجه شدم اول یه گامی بوجود میاد بعد میان تغییرش میدن تا مثلا فلان نتش (نت هفتم در مینور) اون حس محسوس بودن رو بهتر بوجود بیاره.پس یعنی اونها اول گام رو انتخاب میکنن درسته؟
    ولی برای چی باید اول گام انتخاب بشه؟ اینجوری ذهن محدود میشه اصلا دلیل انتخاب یه گام خاص چیه؟
    بعدش هر گام ماژور یه گام مینور هم داره که فاصله ششم گام ماژور شروع میشه. پس به تعداد گامها ماژور گام مینور داریم! درسته؟حس مینور طبیعی هارمونیک و ملودیک متفاوته ؟ بعد کاربردشون در چه جور موسیقی هاییه؟اصلا چرا به یکیش میگن هارمونیک به اونیکیش میگن ملودیک؟
    اساسا پیشنهاد شما برای ترتیب روند ساخت یه آهنگ از لحظه اول چیه؟ اول تمپو رو انتخاب میکنید بعد گام رو بعد ملودی رو و ...؟ بهترین راه چیه؟

    خیلی سوال شد نه؟
    ببخشید
    فراوانی با شما
    سلام دوست عزیز.جواب سوال شما رو نمیشه با یه خط و 2 خط داد.واسه بیدا کردن این سوال باید یه 2.3 سالی برید تئوری بخونید تا درکش واستون راحت باشه.و مسلط بودن تو ساز قبل از یاد گیریه تئوری کارتون رو راحت تر میکنه.(قصد جسارت نداشتم) موفق باشید

    نقل قول نوشته اصلی توسط mobram تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    منم همین امروز که این بخش مینور رو خوندم همین سوال برام پیش اومد
    ما میگیم مینور برای غمگین
    ماژور برای شاد
    حالا در چه صورت از مینور ملودیک و چه موقعی از مینور هارمونیک استفاده میکنیم ؟ مثلا تو سبک خاصی استفاده میشه یا غیره؟
    دوست من غمگین و شاد بودن موزیک ربطی به مینور یا ماژور بودنش نداره.اهنگ میتونه مینور باشه ولی شاد باسه هم ماژور باشه و غم باشه
    موفق باشی(جسارت نباشه)


    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۷/۲۶ در ساعت 23:00

  8. usider آواتار ها
    usider
    شماره کاربری
    7487
    کاربر تازه وارد
    آذر /۱۳۹۰
    2
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی0
    0
    سپاس از شما 0 بار در 0 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض سوال

    منم دقیقا دنبال همین سوال بودم

    توی کتاب "خود آموز موسیقی " نوشته ی کینگ پالمر اینجوری اشاره شده

    از مینور هارمونیک واسه ساختن هارمونی ( هازمونیزه کردن ملودی) استفاده میشه و از مینور ملودیک واسه ساختن ملودی
    (صفحات 71 تا 78)

    بحث اینکه چه جوری این اتفاق می افته نیست ، موضوع اینه که من از چن تا تنظیم کننده ی فعال در حال حاضر موسیقی ایران پرسیدم تکذیب کردن و گفتن این جوری نیست

    آخرش هست یا نیست ؟

    ضمنا آهنگسازان و روانشناسان زیادی در این قضیه متفق القول هستن که گام مینور اثر روانی تیره ( غمگین ) و گام های ماژور اثر روانی شاد به روحیه آدم دارن !

    لطفا جواب ناصحیح ندین

    شاید اون چیزی که شما بهش اشاره کردین صدای خواننده باشه که این اثر رو توی ذهن شما ایجاد می کنه
    مثلا شما کار هایی با ریتم 6/8 توی گام ماژور از محسن چاوشی گوش می کنید که واقعا بغض داره . شاید اگه شعرش رو عوض کنن و اندی همون ملودی رو با شعر شاد بخونه ، هر آدمی بتونه به راحتی با اون برقصه !


    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۱۱/۲۸ در ساعت 22:13

  9. usider آواتار ها
    usider
    شماره کاربری
    7487
    کاربر تازه وارد
    آذر /۱۳۹۰
    2
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی0
    0
    سپاس از شما 0 بار در 0 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    من این برداشت رو از این موضوع دارم که :
    من با خوندن ترانه ( شعر ) یه ملودی میاد توی ذهنم
    اون ملودی رو تصحیح می کنم .
    اگه ماژور بود که خب طبق قوانینی که واسه هارمونیزه کردن داریم اونو هارمونیزه می کنم
    حالا اگه مینور بود چی ؟
    یعنی اگه ملودی که روی شعر گذاشتم مینور بود
    اون ملودی رو می برم توی گام مینور ملودیک
    و با گام مینور هارمونیک هارمونیزه ش می کنم
    آیا این درسته ؟


    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۱۱/۲۸ در ساعت 22:17

  10. AliRezA Nasehi آواتار ها
    AliRezA Nasehi
    شماره کاربری
    9856
    عضو سابق
    بهمن /۱۳۹۰
    تهران
    3,048
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی260
    4,159
    سپاس از شما 4,151 بار در 1,675 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    علاوه بر گام ماژور ، سه گام رایج دیگه وجود دارند که عبارتند از :
    1- گام مینور طبیعی ( تئوریک )
    2- گام مینور هماهنگی ( هارمونیک )
    3- گام مینور نغمگی ( ملودیک ).
    از نظر تئوری هر کدوم از این گام ها می تونند گردونه ی آکورد مخصوص به خودشون رو داشته باشند.
    توضیح : علامت های ترکیبی ( سرکلید ) ، در هر نوع گام های مینور یکسان است و تفاوت های اونها فقط در علامت های عرضی است.


    #9 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۱۱/۲۸ در ساعت 22:39

  11. کاربران زیر از شما AliRezA Nasehi عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. AliRezA Nasehi آواتار ها
    AliRezA Nasehi
    شماره کاربری
    9856
    عضو سابق
    بهمن /۱۳۹۰
    تهران
    3,048
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی260
    4,159
    سپاس از شما 4,151 بار در 1,675 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    یکی از علت هایی که ما معمولا این سه تا گام رو با هم اشتباه می گیریم اینه که این سه تا گام رو یکی می دونیم و برای هر کدوم از این گام ها شخصیت جداگانه قائل نیستیم.
    درسته که این سه گام از هم مشتق شدن ولی حال و هوا ( هارمونی ) جداگانه رو ایجاد می کنن.
    قبل از ادامه ی توضیح می ریم سراغ این مطلب که این سه گام چه جوری ساخته می شن.
    گام مینور طبیعی : این گام مربوط به موسیقی آنتیک ( قدیم ) است.
    نحوه ی ساخته شدن :
    یک پرده - یک پرده - نیم پرده - یک پرده - یک پرده - نیم پرده - یک پرده.

    برای مثال به گام لا مینور طبیعی دقت کنید :

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    لینک تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید




    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده


    ویرایش توسط AliRezA Nasehi : ۱۳۹۱/۱۱/۲۸ در ساعت 23:57
    #10 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۱۱/۲۸ در ساعت 23:15

  13. کاربران زیر از شما AliRezA Nasehi عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. درخواست سورس آهنگ نمیدونستی از بهنیا جهانگیری و دی جی سوروش
    توسط ahmad-sajadi1 در انجمن سوالات و درخواستها
    پاسخ ها: 15
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۷/۲۵, 04:11
  2. پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۰۵, 14:30
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۰۳, 01:30
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۰, 11:00
  5. چه تفاوتی بین کامپرسور و مولتی باند کامپرسور وجود داره ؟
    توسط iran music در انجمن سوالات و درخواست ها
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۰۵, 10:47

جستجو شده ها

مینور طبیعی

گامهای مینور

گام های مینور انتیک

گام مینور آنتیک

تا این لحظه 154 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست