کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 4 از 7 نخستنخست ... 2 3 4 5 6 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 40 , از مجموع 61

موضوع: هارمونی مطبوع

  1. piano4all آواتار ها
    piano4all
    شماره کاربری
    3111
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۰
    540
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی290
    170
    سپاس از شما 899 بار در 335 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نکات بسیار مهم (( 2 ))

    1 -- نت سانسیبل در آکورد با پایگی درجه پنجم

    (( دومینانت )) به هیچ عنوان نباید تکرار شود

    که این خود خطایی بسیار بزرگ میباشد .



    2 -- آکورد با پایگی دومینانت (( درجه پنجم گام ))

    ،، همیشه آکوردی ماژور می باشد یا به عبارتی

    می
    توان گفت که (( هر آکورد ماژور می تواند

    دومینانت
    یا درجه پنج یک تنالیته باشد ))



    3 --می دانیم نت سانسیبل از اسم گام نیم پرده

    پایین تر می باشد

    پس با این حساب به راحتی می توان اسم گام را

    پیدا کرد ...









    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    ویرایش توسط piano4all : ۱۳۹۰/۰۵/۱۱ در ساعت 02:15





    نبوغ چیزی نیست جز عشق







    #31 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۵/۱۱ در ساعت 01:35

  2. کاربران زیر از شما piano4all عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. piano4all آواتار ها
    piano4all
    شماره کاربری
    3111
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۰
    540
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی290
    170
    سپاس از شما 899 بار در 335 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نمونه سئوال بسیار عالی برای حل باس

    باس زیر را خودم حل کرده ام


    دوستان چنانچه توضیحی بخواهید در خدمت هستم


    برای حل باید نکات زیر را مد نظر داشت

    الف : نام گام (( سل ماژور ))

    ب : درجه پنجم (( تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید ر ))

    ج : تونیک (( تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید سل ))

    د : سانسیبل (( تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید فا # ))




    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1





    نبوغ چیزی نیست جز عشق







    #32 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۵/۱۱ در ساعت 10:15

  5. 2 کاربر زیر از piano4all برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. piano4all آواتار ها
    piano4all
    شماره کاربری
    3111
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۰
    540
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی290
    170
    سپاس از شما 899 بار در 335 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    با احترام

    گاهی اوقات مساله هارمونی برای تونالیته مینور نوشته میشود که بایستی به نکات زیر اهمیت داد

    چون در گام های مینور درجه پنجم گام ، آکوردی ماژور به خود میگیرد ، باید برای تاکید بیشتر این را نمایش داد

    مثلا در گام لا مینور ، درجه پنجم گام ، نت می می باشد که آکورد می ماژور باید در آن نوشته شود

    (( در ضمن باید توجه کرد برای مینور هارمونیک که برای موسیقی چند بخشی رواج دارد این مطلب صادق می باشد ))

    در نهایت ما از علامت دیز در زیر باس آکورد متوجه دو نکته می شویم

    1 : گام ما مینور می باشد

    2 : آن پایه ، درجه نمایان گام می باشد



    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    ویرایش توسط piano4all : ۱۳۹۰/۰۶/۱۷ در ساعت 21:32





    نبوغ چیزی نیست جز عشق







    #33 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۶/۱۶ در ساعت 14:03

  7. 2 کاربر زیر از piano4all برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. piano4all آواتار ها
    piano4all
    شماره کاربری
    3111
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۰
    540
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی290
    170
    سپاس از شما 899 بار در 335 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نکته ای بسیار مهم در گام های مینور

    در وصل چهارم به پنجم، نت سانسیبل (( درجه سوم آکورد ))بصورت نیم پرده ای وارد می شودنه بصوردت دوم افزوده

    که خطایی بسیار بزرگ به حساب می آید

    در شکل زیر نمونه الف بصوردت دوم افزوده آمده

    در بخش سوپرانو دقت کنید وصل نت فا به سل دیز ، خطای بزرگی به شمار می آید

    بهتر بود فا به می پرش می کرد



    ویرایش توسط piano4all : ۱۳۹۰/۰۶/۱۷ در ساعت 21:31





    نبوغ چیزی نیست جز عشق







    #34 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۶/۱۶ در ساعت 19:29

  9. کاربران زیر از شما piano4all عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. piano4all آواتار ها
    piano4all
    شماره کاربری
    3111
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۰
    540
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی290
    170
    سپاس از شما 899 بار در 335 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    دوستان برای تقویت در حل باس ، با توجه به تنالیه مینور که بسیار مهم می باشد نمونه مساله زیر را لطفا حل کنید

    انشاالله فردا پاسخ اون رو برای شما همراه با توضیحات قرار می دهم





    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1





    نبوغ چیزی نیست جز عشق







    #35 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۶/۱۶ در ساعت 19:30

  11. 3 کاربر زیر از piano4all برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. piano4all آواتار ها
    piano4all
    شماره کاربری
    3111
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۰
    540
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی290
    170
    سپاس از شما 899 بار در 335 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض





    با احترام

    این مساله را سعی می کنم با توضیح کامل حل کنم.

    دوستان اگر سئوالی دارند بفرماییند

    اولا : باید بدانیم گام موسیقی چه گامی می باشد ؟

    جواب : از نت باس در میزان اول و آخر می توان متوجه شد نت لا ، نت اصلی گام ما می باشد ولی دلیل منطقی نیست که بگوییم پس گام ما لا مینور یا لا ماژور هست

    باید به علامت دیز که به رنگ صورتی نمایش داده شده متوجه مینور بودن گام بشویم

    نکته بعدی ، خطاهایی هست که احتمالا به خاطر پرش دوم افزوده حاصل می شود اونهم در وصل چهار به پنچ (( یعنی میزان دوم به سوم ))

    نکته بعدی حل سانسیبل می باشد که باید سل دیز را به لا حل کنیم در هر بخشی که می خواهد باشد

    نکته بعدی مواظب حرکتهای مخالف و موازی باشیم

    نکته بعدی تکرار نت بخشهای مختلف می باشد که قبلا بصورت مفصل توضیح داده بودم


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1





    نبوغ چیزی نیست جز عشق







    #36 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۶/۱۷ در ساعت 21:29

  13. 2 کاربر زیر از piano4all برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. music آواتار ها
    music
    شماره کاربری
    15
    کاربر پیـشرفته
    فروردین /۱۳۹۰
    963
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی152
    406
    سپاس از شما 1,328 بار در 543 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط alibadi تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید




    با احترام

    این مساله را سعی می کنم با توضیح کامل حل کنم.

    دوستان اگر سئوالی دارند بفرماییند

    اولا : باید بدانیم گام موسیقی چه گامی می باشد ؟

    جواب : از نت باس در میزان اول و آخر می توان متوجه شد نت لا ، نت اصلی گام ما می باشد ولی دلیل منطقی نیست که بگوییم پس گام ما لا مینور یا لا ماژور هست

    باید به علامت دیز که به رنگ صورتی نمایش داده شده متوجه مینور بودن گام بشویم

    نکته بعدی ، خطاهایی هست که احتمالا به خاطر پرش دوم افزوده حاصل می شود اونهم در وصل چهار به پنچ (( یعنی میزان دوم به سوم ))

    نکته بعدی حل سانسیبل می باشد که باید سل دیز را به لا حل کنیم در هر بخشی که می خواهد باشد

    نکته بعدی مواظب حرکتهای مخالف و موازی باشیم

    نکته بعدی تکرار نت بخشهای مختلف می باشد که قبلا بصورت مفصل توضیح داده بودم
    تئوریم خیلی قوی نیست دارم قوی میکنم خودم رو مرسی


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #37 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۶/۱۷ در ساعت 22:39

  15. piano4all آواتار ها
    piano4all
    شماره کاربری
    3111
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۰
    540
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی290
    170
    سپاس از شما 899 بار در 335 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    وضعیتهای کلی یک آکورد

    یک آکورد سه صدایی در سه حالت کلی قرار دارد


    الف (( پایگی )) ........... ب (( معکوس اول )) .......... ج (( معکوس دوم ))




    .......................




    الف (( پایگی))

    اگر یک فاصله سوم و یک فاصله پنجم از نت پایه ((منظور نت باس هست )) بتوانیم داشته باشیم گوییم

    آکورد در وضعیت پایگی قرار دارد



    نکته مهم : برای اینکه نشان دهیم آکوردی در وضعیت پایگی هستباید بصورت شیفراژ عمل کنیم

    حال باید بدانیم شیفراژ چیست ؟


    شیفراژ : Figured Bass به معنای باس شماره گذاری شده، که در کشور ما بیشتر با اصطلاح "شیفراژ" بکار برده می شود نوعی روش استفاده از اعداد برای مشخص کردن فاصله های موجود در آکودرها نسبت به نت بخش باس است.

    به اعدادی که زیر بخش باس می گذاریم (( شیفره ))و این عمل را (( شیفراژ )) گوییم


    ما 4 روش داریم برای نوشتن حالت پایگیکه با دیدن این 4 روش باید تشخیص دهیم که آکورد ما پایگی هست

    به شکل نگاه کنید







    حتی در میزان چهارم که عدد شیفره نوشته نشده باز حالت پایگی رعایت شده







    نبوغ چیزی نیست جز عشق







    #38 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۶/۱۸ در ساعت 11:38

  16. 2 کاربر زیر از piano4all برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  17. piano4all آواتار ها
    piano4all
    شماره کاربری
    3111
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۰
    540
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی290
    170
    سپاس از شما 899 بار در 335 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    حالت دوم (( معکوس اول ))

    زمانی رخ می دهد که سوم آکورد در بخش باس قرار گیردکه در این حالت (( یک فاصله سوم و یک فاصله ششم حاصل می شود ))


    حالت سوم زمانی بوجود می آید که پنجم آکورد در بخش باس قرار گیردکه در این حالت (( یک فاصله چهارم داریم و یک فاصله ششم ))


    لطفا به شیفراژ آن ها توجه کنید








    ما از اعداد فاصله ها رو هم متوجه میشویم



    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1





    نبوغ چیزی نیست جز عشق







    #39 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۶/۱۸ در ساعت 15:15

  18. 2 کاربر زیر از piano4all برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  19. piano4all آواتار ها
    piano4all
    شماره کاربری
    3111
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۰
    540
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی290
    170
    سپاس از شما 899 بار در 335 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    دونکته مهم در خصوص آکورد معکوس در هارمونی

    آکوردهای معکوس نسبت به آکوردهای پایگی وضعیت نامتعادل تری دارند


    در معکوسها، فاصله پنجم نداریم و می دانیم که اگر آکوردی فاصله پنجم داشته باشدحالت تعادل و استحکام بیشتری دارد

    پس آکوردهای معکوس نسبت به آکوردهای پایگی وضعیت نامتعادل تری دارند

    نکته بعدی اینکه : می دانیم تکرار فاصله سوم زیاد خوشایند نیست ولی در معکوس اول این تکرار مجاز می باشد

    مگر اینکه در بخش سوپرانو باشد

    به شکل توجه کنید

    میزان دوم خطا چون نت می در سوپرانو آمده









    نبوغ چیزی نیست جز عشق







    #40 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۶/۱۸ در ساعت 15:28

  20. 2 کاربر زیر از piano4all برای این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۱۵, 13:50
  2. فرمول ساخت چند آكورد مطبوع و نامطبوع
    توسط iran music در انجمن آکوردشناسی(Chordology)
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۱۲, 22:06
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۲۵, 19:08
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۲۴, 12:40

جستجو شده ها

سانسیبل

سانسيبل

آکورد معکوس

خطای پنجم مخفی

تا این لحظه 311 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست