کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 7 1 2 3 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 61

موضوع: هارمونی مطبوع

  1. piano4all آواتار ها
    piano4all
    شماره کاربری
    3111
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۰
    540
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی290
    170
    سپاس از شما 899 بار در 335 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض هارمونی مطبوع

    هارمونی را برای گروه کر در نظر می گیریم

    این گروه کر 4 صدا دارند

    عبارتند از

    سوپرانو ...تنور ... آلتو ... باس

    تعریف : هارمونی دانشی است که ما را بر خصوصیت آکوردها و توانایی پیوندشان با یکدیگر با توجه به ارزش ساختمانی ملودیک و وزن آنها اگاه می سازد

    ما با پیوند درست آکورد ، نوشتن موسیقی چند بخشی را یاد میگیریم

    چهار بخشی نمودن آکورد

    می دانیم هر یک از صداهای آکورد توسط یکی از بخشهای چهارگانه (( سوپرانو .. آلتو .. تنور .. باس )) سروده می شود . اما چون آکورد 3 صدایی داریم و باید آنرا 4 صدایی کنیم
    مجبوریم تا یکی از نتهای آکورد را تکرار کنیم .


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2





    نبوغ چیزی نیست جز عشق







    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۵/۰۵ در ساعت 07:27

  2. 6 کاربر زیر از piano4all برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. na3r_music آواتار ها
    na3r_music
    شماره کاربری
    2820
    کاربر بسیار فعال
    مرداد /۱۳۹۰
    خوزستان- اصفهان
    318
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی43
    138
    سپاس از شما 371 بار در 167 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    فکر میکنم نیاز به توضیح بیشتری باشه چون موضوع خوبی هستش


    در اوج حرفه ای بودن هنوز چیزی برای یاد گیری هست
    http://www...................../sign...sigpic54_1.gifhttp://freetext.xzn.ir

    www.facebook.com/resan.text
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۵/۰۵ در ساعت 10:22

  5. کاربران زیر از شما na3r_music عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. piano4all آواتار ها
    piano4all
    شماره کاربری
    3111
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۰
    540
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی290
    170
    سپاس از شما 899 بار در 335 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    ارجعیت تکرار نتهای آکورد با نت پایه می باشد (( یعنی در آکورد شکل مقابلدو می سل ، نت دوکه پایه می باشد را تکرار می کنیم ))

    [/IMG]



    اگر به دلایلی نت پایه را نتوانستیم تکرار کنیم ، پنجم آکورد را تکرار می کنیم . (( دو می سل ، نت سل که پنجم آکورد می باشد را تکرار می کنیم ))

    اگر باز به دلایلی نتوانستیم پنجم آکورد را تکرار کنیم ، مجبوریم سوم آکورد را تکرار کنیم .

    در تکرار سوم آکورد باید احتیاط کرد.

    تکرار سوم آکورد بزرگ ممنوع می باشد (( مگر زمانی که این تکرار بین بخش سوپرانو و آلتو باشد ))







    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1





    نبوغ چیزی نیست جز عشق







    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۵/۰۵ در ساعت 19:13

  7. 2 کاربر زیر از piano4all برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. na3r_music آواتار ها
    na3r_music
    شماره کاربری
    2820
    کاربر بسیار فعال
    مرداد /۱۳۹۰
    خوزستان- اصفهان
    318
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی43
    138
    سپاس از شما 371 بار در 167 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    بحث خوبی هست ولی من فکر میکنم خوب شروع نشد چون شما شروع کننده بودید کسانی که از تئوری زیاد سر رشته ندارند (مثل خود من ) چند سوال به فکر شون میرسه البته چون صحبت گروه کر هستش

    من میدونم

    در موسیقی "ریتم هارمونی" به میزان یا نرخی گفته می شود که آکوردها - یا همان هارمونی هر قسمت - در طول اجرای قطعه دستخوش تغییر می شوند. به بیان دیگر اگر بتوانیم رفتار تغییرات هارمونی را در یک قطعه تشخیص داده آنرا ترسیم کنیم در نهایت به شکلی می رسیم که از آن می توان ریتم هارمونی را استخراج کرد .

    هستش ؟
    حالا در مورد گروه کر چند سوال ؟

    1 . چرا آکورد سه تایی داریم و چرا میخواهیم اون رو چهار تایی کنیم ؟
    2. سوپرانو ...تنور ... آلتو ... باس چی هستن ؟
    3. چرا در تکرار سوم آکورد باید احتیاط کرد ؟




    در اوج حرفه ای بودن هنوز چیزی برای یاد گیری هست
    http://www...................../sign...sigpic54_1.gifhttp://freetext.xzn.ir

    www.facebook.com/resan.text
    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۵/۰۵ در ساعت 20:54

  9. 2 کاربر زیر از na3r_music برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. piano4all آواتار ها
    piano4all
    شماره کاربری
    3111
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۰
    540
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی290
    170
    سپاس از شما 899 بار در 335 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    دوستان متشکر از شما
    حالا پاسخ به سئوالات دوستم
    1 . چرا آکورد سه تایی داریم و چرا میخواهیم اون رو چهار تایی کنیم ؟

    اگر دو صدا را با هم متوالی یا همزمان اجرا کنیم (( فاصله )) خلق کرده ایم که شاید تاثیر هم بر تقویت داشته باشد ولی این تاثیر تو خالی می باشد ..... ما برای بالا بردن تاثیر فضای موجود در ملودی ، موسیقی ها رو تقویت می کنیم یا به اصطلاح پر می کنیم و ساذه ترین کار برای این منظور ، بهره گرفتن از صداهای سه بخشی می باشد
    (( موسیقی های مونوفونیک را هموفونیک می کنیم ))

    حالا در موسیقی کرال با توجه به تنوع جنس صداهای خواننده و به منظور تقویت و تاثیر اون روی شنونده ، یه جای استفاده از ساز ها ، اومدند از صدای انسان بهره گرفته اند و با توجه به محدوده فرکانسی و توانایی افراد اون رو به 4 بخش دسته بندی کرده اند

    سوپرانو از یک نتی می توانند بخواند
    آلتو از یک محدوده می تواند بهره ببرد
    تنور و باس هم به همین ترتیب محدودیت دارند که انشاالله محدوده توانایی هر بخش رو خواهم گفت

    این رو هم بگم که ما در موسیقی آوازی راحت تر می توانیم هارمونی را تفهیم کنیم پس مجبوریم از موسیقی سازی حرفی نزنیم و فقط به استناد توانایی حنجره اونو به 4 گروه بالا دسته بندی کنیم


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2





    نبوغ چیزی نیست جز عشق







    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۵/۰۶ در ساعت 00:29

  11. 3 کاربر زیر از piano4all برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. ramin siatili آواتار ها
    ramin siatili
    شماره کاربری
    300
    کاربر نیمه فعال
    خرداد /۱۳۹۰
    اهواز
    85
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی17
    15
    سپاس از شما 70 بار در 21 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    محدودیتش بستگی به حنجره شخص داره! و دامنه ی صدای شخص که به چند اکتاو میرسه
    ببینید هرشخصی صدای واقعی اون به یه دامنه اکتاو ختم میشه و در اون محدوده باید بخونه!
    اگه فردی صداش بیس باشه وبخواد از اکتاو صدای خودش 2 اکتاو بالاتربپره این میشه تقلید صدا چون از صدای اصلیش خارج میشه
    برای مثلا یه مرد می خواد صدای یه خانم و تقلید کنه خوب برای این کار باید صداشو نازک کنه برای اینکار باید از اکتاو صدای اصلیش چند اکتاو بالاتر بره
    فکر کنم اگه بخوام بیش از این توضیح بدم باید بریم تو بحث سلفژ


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۵/۰۶ در ساعت 04:41

  13. 2 کاربر زیر از ramin siatili برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. na3r_music آواتار ها
    na3r_music
    شماره کاربری
    2820
    کاربر بسیار فعال
    مرداد /۱۳۹۰
    خوزستان- اصفهان
    318
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی43
    138
    سپاس از شما 371 بار در 167 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    مرسی الان خیلی خوب شد بحث داره جون میگیره
    در مورد توضیح دوست خوبمون رامین که خوب توضیح داده بود منم موافقم
    برای رسیدن به یک هرامونی دلنشین باید همون صدا ها رو در جای مناسب استفاده کنیم (همون بحث اکتاو صدای هر خواننده )

    بحث دیگه شاخه های گره کر هست غیر از کلاسیک و فلکوریک گروه کر به چند دسته تقسیم میشه


    در اوج حرفه ای بودن هنوز چیزی برای یاد گیری هست
    http://www...................../sign...sigpic54_1.gifhttp://freetext.xzn.ir

    www.facebook.com/resan.text
    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۵/۰۶ در ساعت 10:48

  15. کاربران زیر از شما na3r_music عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  16. piano4all آواتار ها
    piano4all
    شماره کاربری
    3111
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۰
    540
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی290
    170
    سپاس از شما 899 بار در 335 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    دوستان در شکل زیر محدوده صوتی هر بخش رو توضیح دادم که البته در کتب مختلف شاید کمی تفاوت داشته باشند

    ولی تقریبا از این محدوده کمی پایین تر یا بالاتر رفتن می تونه استثنا باشه

    در ضمن خدمت دوست عزیزم بگم که قرار نیست همه آدما در محدوده یک اکتاو بتونند راحت خوانندگی کنند

    امکان داره کسی پیدا بشه که تا دو اکتاو هم توانایی خوندن نتها را داشته باشه و یا کسی نتونه بیشتر از فاصله ششم رو ادا کنه















    نبوغ چیزی نیست جز عشق







    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۵/۰۶ در ساعت 16:06

  17. 2 کاربر زیر از piano4all برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  18. na3r_music آواتار ها
    na3r_music
    شماره کاربری
    2820
    کاربر بسیار فعال
    مرداد /۱۳۹۰
    خوزستان- اصفهان
    318
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی43
    138
    سپاس از شما 371 بار در 167 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    اره اینو قبول دارم که عده ای میتونن در 2 یا چند اکتاو بخونن
    توضیحت خوب بود من پیگیری میکنم این پستو تو هم ادامه بده داریم یه چیزایی یاد میگیریم


    در اوج حرفه ای بودن هنوز چیزی برای یاد گیری هست
    http://www...................../sign...sigpic54_1.gifhttp://freetext.xzn.ir

    www.facebook.com/resan.text
    #9 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۵/۰۶ در ساعت 19:22

  19. کاربران زیر از شما na3r_music عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  20. Muse آواتار ها
    Muse
    شماره کاربری
    1321
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۰
    تهران
    446
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی112
    341
    سپاس از شما 796 بار در 284 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    بحث خوبی رو شروع کردین فقط یه کم زوده برای کسائی که از لحاظ تئوری ضعیف هستن من یکم سرم شلوغه والان قطعی اینترنتم هم اضافه شده در اولین فرصت تاپیکی در مورد تئوری و مسائل مرتبط ایجاد میکنم که در کنار مطالب شما و تکمیل کننده باشه


    #10 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۵/۰۶ در ساعت 19:29

  21. کاربران زیر از شما Muse عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 7 1 2 3 ... آخرینآخرین

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۱۵, 13:50
  2. فرمول ساخت چند آكورد مطبوع و نامطبوع
    توسط iran music در انجمن آکوردشناسی(Chordology)
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۱۲, 22:06
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۲۵, 19:08
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۲۴, 12:40

جستجو شده ها

سانسیبل

سانسيبل

آکورد معکوس

خطای پنجم مخفی

تا این لحظه 311 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست