کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: موضوع "شناخت قافیه" ،تاچه حد برای شما کارآمد محسوب

رأی دهندگان
7. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • زیاد

    7 100.00%
  • متوسط

    0 0%
  • کم

    0 0%
+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 11

موضوع: جزئیات قافیه -(بخش اول) - (حروف قوافی)

  1. oaj آواتار ها
    oaj
    شماره کاربری
    11535
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Dezfull
    1,147
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی355
    1,825
    سپاس از شما 1,770 بار در 739 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض جزئیات قافیه -(بخش اول) - (حروف قوافی)


    سلام دوستان عزیز سایت کیوبیس.من توی این پست سعی دارم که تک تک جزئیات یک قافیه ی قابل قبول رو برای شما نام ببریم و با مثال توضیح بدم.
    بی شک، قافیه یکی از اصلی ترین قسمت های یک ترانه است و وجود تناقض و اشتباه در اون میتونه لطمه ی بدی در موزیک ِ اون ترانه باشه.
    توی این دوره ای که ما توش هستیم، متاسفانه خیلی دیده میشه که قافیه ی اشتباه در ترانه میآورند و به همین روال هم پیش میره و ترانه هم تبدیل به موزیک میشه...
    طی نقد اون ترانه ، وقتی که از ترانه سرا و یا خواننده اون اثر در مورد اشکال قافیه سوال میشه معمولا یک جواب داده میشه...
    عیبی نداره...زیاد هم مهم نیست...
    این یکی از باور های بسیار غلط در ترانه سرایی و یا حتی موسیقی است..
    قافیه، غیر از این که از لحاظ ادبی و دستوری مهم واقع میشه، از لحاظ شکل موسیقیایی خود لغت هم بسیار مهمه...
    پس دوستان عزیز با من این مقاله ی نه چندان بلند رو دنبال کنید.تنها به خاطر پیشرفت موسیقی ایرانی و در مرحله ی دوم، پیشرفت خودمون.


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۵/۱۰ در ساعت 01:30

  2. 8 کاربر زیر از oaj برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. oaj آواتار ها
    oaj
    شماره کاربری
    11535
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Dezfull
    1,147
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی355
    1,825
    سپاس از شما 1,770 بار در 739 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض



    به اصلی ترین قسمت قافیه، و قسمتی که در مرکزیت لغت قافیه قرار دارد، ( رَوی )[ravi] قافیه گفته میشود.روی به آخرین حرف اصلی لغت قافیه گفته میشود.برای مثال:
    ای نام تو بهترین سرآغاز_____بی نام تو نامه کی کنم باز
    قافیه های این بیت"سرآغاز"و"باز" هستند.و آخرین حرف اصلی این دو کلمه حرف "ز" است.حرف "ز" روی این دو قافیه است.
    مثالی دیگر:
    بنی آدم اعضای یکدیگرند_____که در آفرینش زیک ...رند
    در اینجا قافیه های ما"یکدیگرند" و "...رند" هستند.کلمات اصلی در این دو قافیه"یکدیگر"و"...ر" هستند.و قسمت " ـَـند" که در ادامه ی این دو قافیه می آید، جزء کلمه ی اصلی قافیه نیست.همان طور که گفته شد"یکدیگر"و"...ر" لغات اصلی قافیه هستند و به همین دلیل روی در این دو لغت، حرف "ر" می با شد.
    پس توجه به هسته ی لغت، در قافیه بسیار مهم است.چون از این طریق میتوانیم به روی قافیه برسیم.پ

    هر قافیه بجز روی، دارای 8 جزء است که 4 عدد از این اجزاء، قبل از حرف روی قرار میگیرند، و 4 عدد دیگر، در بعد از حرف روی می آیند.
    اگر بخواهیم ساده تر برخورد کنیم همان مثال پیشین میتواند کمکی بر هضم این مطلب باشد.
    مثلا در همان لغات"یکدیگرند" و "...رند" حروف "نون" و "دال" که بعد از حرف روی(ر) آمده اند، از همان 4 جزئیات بعد از حرف قافیه به حساب میآیند.و همچنین در مثالی که کلمات "سرآغاز" و "باز" قافیه بودند، حرف "الف" به عنوان یکی از چهار جزء پیشین قافیه به حساب می آید.

    اجزاء پیشین قافیه عبارت اند از:
    1)حرف تاسیس
    2)حرف دخیل
    3)ردف(radf)
    4)قید
    و حروف بعد از حرف روی نیز عبارت اند از:
    1)وصل
    2)خروج
    3)مزید
    4)نایره(یا نایر)

    و اما سخن آخر در این قسمت:
    دوستانی که به هر نحوی با موسیقی سر و کار دارید. هیچ لزومی ندارد که از یاد گیری این اجزاء ساده وحشت داشته باشید...
    لطفا در قسمت دوم هم این بحث شیرین و واقعا مهم را دنبال کنید و بدانید که حتما روزی به کمک شما خواهد آمد.
    منتظر افراد جدی هستم(در قسمت دوم).

    تشکر.آرین منش.


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۵/۱۰ در ساعت 02:00

  5. 6 کاربر زیر از oaj برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. oaj آواتار ها
    oaj
    شماره کاربری
    11535
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Dezfull
    1,147
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی355
    1,825
    سپاس از شما 1,770 بار در 739 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    دوستانی که بحث رو دنبال کرده اند...اگر سوالی بود، در خدمتم.


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۵/۱۰ در ساعت 03:30

  7. 2 کاربر زیر از oaj برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. oaj آواتار ها
    oaj
    شماره کاربری
    11535
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Dezfull
    1,147
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی355
    1,825
    سپاس از شما 1,770 بار در 739 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض


    خوش آمدید به قسمت دوم از تعریف جزء به جزء قافیه.
    اگر که قسمت قبل رو هنوز نخونده اید،.لطفا اول قسمت قبل رو خوب وطالعه کنید و بعد به سراغ این قسمت بیاید.

    توی این قسمت قصد دارم حرف تاسیس و حرف دخیل رو براتون توضیح بدم.دو جزء بسیار آسون.

    1)حرف تأسیس:
    توضیح کلی حرف تاسیس اینه: به الفی(ا) که با فاصله ی یک حرف متحرک ، قبل از رَوی بیاید، حرف تأسیس گفته میشود.

    بربای مثال: در قافیه های شمایل و قبایل دقت کنید...
    روی در این دو لغت حرف "ل" است. و حرف الف با فاصله ی یک حرف متحرک(که در اینجا یـ ِ می باشد ) حرف تاسیس است.

    مثال های دیگر:
    خاطر و عابر
    کاتب و جالب
    شواهد و عقائد

    2) حرف دخیل:
    حرف متحرکی که بین الف "تاسیس" و حرف "روی" می آید "حرف دخیل" نامیده میشود.

    مثال:
    چشم بدت دور ای بدیع شمایل
    ماه من و شمع جمع و میر قبایل
    جلوه کنان می روی باز نیایی
    سرو ندیدم بدین صفت متمایل

    نکات مهم در این قسمت:
    ▬ رعایت الف تاسیس، الزامی نیست.
    ▬ رعایت حرف دخیل ، الزامی نیست.
    ▬ رعایت حرکت(ـــَـــِـــُـــ) حرف دخیل الزامی است.


    به مثال که در پیش زده شد توجه کنید:
    کاتــِب و جالـِـب
    در اینجا الف تاسیس وجود دارد. اما حرف دخیل رعایت نشده است که هیچ ایرادی در آن نیست. اما چیز مهم،.رعایت حرکت حرف دخیل است.در اینجا حرکت حرف دخیل ، کسره(ـــــِـــ) است که بر طبق قوانین رعایت شده است.

    امیدوارم که این قسمت رو هم به خوبی متوجه شده باشید.
    من به دلیل این که شاید هر عزیزی و با هر معلوماتی در زمینه ی شعر و ترانه با ما همراه باشه کمی کند تر به پیش میرم که دوستانی که شاید کمی ضعیف تر باشند توی این زمینه، بتونند با بقیه همراه بشند.
    در قسمت بعد انواع ردف رو بررسی میکنیم که یکی از موضوعات مهمه.لطفا در قسمت سوم هم همراه این آموزش باشید.


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۵/۱۰ در ساعت 20:40

  9. 4 کاربر زیر از oaj برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. oaj آواتار ها
    oaj
    شماره کاربری
    11535
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Dezfull
    1,147
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی355
    1,825
    سپاس از شما 1,770 بار در 739 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض


    سلامی دوباره به دوستان عزیز.
    به بخش سوم از جزئیات قافیه خوش آمدید.توی این بخش قصد دارم شما رو با ردف و انواع اون آشنا کنم.
    3)ردف
    ردف به دو بخش تقسیم میشه.ردف اصلی و ردف زائد.

    الف)ردف اصلی:
    اگر مصوت های بلند( واو ، الف ،.ی) بدون واصله،.قبل از روی بیایند، به آن ردف اصلی گفته میشود که رعایت آن جزء واجبات است.
    یک مثال از اردلان سرافراز:

    دروغ آخرینی که من از تو شنیدم
    خودت بودی که از تو به ویرونی رسیدم

    اینجا لغات"شنید" و "رسید" قافیه هستند.حرف "دال" ، "روی" است و حرف "ی" که قبل از آن قرار دارد و جزء مصوت های کشیده ی ( و ا ی) است به عنوان ردف اصلی حساب میشود.

    مثال های دیگر در لغات:
    چوب، خوب
    سیب،ادیب
    تالاب،مرداب

    ب)ردف زائد:
    زمانی که یکی از حروف(ش -ر-ف-س-خ-ن) به صورت ساکن(بدون حرکت های مصوت های کوتاه ــــَـــِـــُـــ) بین ردف اصلی و حرف روی قرار گیرند، به آن ردف زائد گفته میشود که این نیز از واجبات است و در صورت اجرا نکردن آن، قافیه با مشکل روبرو است.
    مثال ردف زائد از اردلان سرافراز:
    اون که دل به قصه ها باخت، تو بودی
    خونمونو روی آب ساخت، تو بودی

    لغت "تو بودی" در اینجا ردیف و "باخت" و "ساخت" قافیه هستند.
    حرف"ت" روی است.
    حرف "ا" ردف اصلی.(چون یکی از حروف[و ا ی] است)
    و حرف "خ" که( یکی از حروف(ش ر ف س خ ن) می باشد و) بین "الف" ردف اصلی و "ت" روی قرار گرفته،.به عنوان ردف زائد محسوب میشود و رعایت آن اجباری است.

    نکته ی مهم:
    گاهی اوقات رخ میدهد که ردف اصلی الف است و ردف زائد یکی از حروف(ش ر ف س خ ن).
    در این صورت، جزء های ردف اصلی و ردف زائد،.بسیار شبیه حرف تاسیس و حرف دخیل هستند.و تمایز آنها بسیار مهم است، زیرا حرف تاسیس و حرف دخیل قابل چشم پوشی است و رعایت آنها واجب نیست، اما ردف اصلی و ردف زائد، جزء واجبات است.
    در اینجا و برای پیش نیامدن این مشکل برای شما به مثال هایی توجه کنید:

    مثال قوافی دارای حرف تأسیس و حرف دخیل:
    جامی، نامی
    مثال قوافی دارای ردف اصلی الف و ردف زائد:
    فانی،آنی

    بسیار شبیه به هم هستند.اما قاعده ی آنها فرق می کند.
    دلیل این تفاوت هم در دو چیز است:
    اولا این که در قوافی "جامی" و "نامی" حرف میم جزء حروف ردف زائد ساز(ش ر ف س خ ن) نیست.

    دلیل تفاوت دوم را در قوافی زیر ببینید:

    مثال قوافی دارای حرف تأسیس و حرف دخیل:
    امارَت، شرارَت
    مثال قوافی دارای ردف اصلی الف و ردف زائد:
    دارت،استارت

    شبیه به هم هستند..نه؟
    خوب!دلیل دوم اینجا معلوم می شود. "امارَت" و "شرارَت" با این که حرف قبل از روی آنها "ر" است، اما به دلیل این که این حرف، دارای حرکت ـــَـــ است، پس ردف زائد نسیت،زیرا ردف زائد باید یکی از حروف"ش ر ف س خ ن" و بی صدا باشد، یعنی ساکن.

    نکته:
    حروف"ش ر ف س خ ن" را باید حفظ کنید.برای این که به خوبی آنها را به خاطر بسپارید،.ترکیب(شرف سخن) را همیشه به ذهن داشته باشید.

    خوب این چهار مثال آخر ،مجال خوبی بود بای جمع بندی.
    با من همراه باشید در قسمت سوم این آموزش، با آموزش "حرف قید" و شروع جزئیات حروف بعد از روی یا حروف"وصل" و "خروج".
    اگر خدا بخواهد ادامه دارد...


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۵/۱۱ در ساعت 17:37

  11. 2 کاربر زیر از oaj برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. oaj آواتار ها
    oaj
    شماره کاربری
    11535
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Dezfull
    1,147
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی355
    1,825
    سپاس از شما 1,770 بار در 739 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض


    سلام به قسمت چهار از این آموزش خوش آمدید.

    4)قید:
    یکی از حروف(س-ش-ب-ف-ر-خ-ن-غ-ز) که به صورت ساکن و بدون حرکت ، بدون فاصله،.قبل از روی بیاید ، قید نامیده میشود.
    نکته: رعایت قید هم مانند روی، ردف اصلی و ردف زائذ ،الزامی است.
    نکته: برای این که حروفی که قید واقع میشوند را راحت تر به خاطر بسپارید، میتوانید ترکیب(سه شب فرخ نغز) را به یاد داشته باشد.

    مثال برای قید:
    زلف آشفته و خوی کرده و خندان لب و مست________پیرهن چاک و غزلخوان و صراحی در دست
    در اینجا لغات دست و مست قافیه اند و حرف "س" در آنها قید محسوب میشود.

    مثال های بیشتر:
    مشت،کشت
    حرف،برف

    جزئیات بعد از روی:
    قبل از هر چیز لازم است بگویم که رعایت همه ی جزئیاتی که بعد از روی قافیه می آیند، الزامی است.


    1)وصل:
    حرفی که بدون فاصله بعد از روی بیاید.
    مثال برای حرف وصل از یغما گلرویی:
    از لاله زار كه ميگذرم، حسرت گولهّ با منه ______________وقتی كه دست تو مي خواد،تير خلاصُِ بزنه
    اینجا لغات"منه" و "بزنه" باهم قافیه اند.از اون جایی که هسته ی اصلی این لغات"من" و "بـ ـزن" هستند و "ـه" به عنوان یک اضافه، به اون ها چسبیده( حرف "ـن" روی است) پس حرف"ـه" که بدون فاصله به روی چسبیده ، وصل محسوب میشود.
    مثال های بیشتر:
    کم کاری،دشواری
    خریده،پریده
    هستم،بستم

    2)حرف خروج:

    خروج به حرفی گفته میشود که بدون فاصله به وصل چسبیده باشد.
    مثال خروج از یغما گلرویی:
    لاله زار كاش ميتونستيم، تا ابد با تو بمونيم ________تو بهارستان دوباره، شعر بی داری بخونيم
    اینجا کلمات"بمونیم"و"بخونیم"قافیه هستند.حرف"ن" روی، حرف"ی" وصل و حرف "م" خروج محسوب می شود.
    مثال های بیشتر:
    خوردند،بردند
    هستیم،بستیم
    ببرید،بخرید

    با این آموزش همراه باشد...


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۵/۱۳ در ساعت 20:08

  13. 2 کاربر زیر از oaj برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. oaj آواتار ها
    oaj
    شماره کاربری
    11535
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Dezfull
    1,147
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی355
    1,825
    سپاس از شما 1,770 بار در 739 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض


    به قسمت پنجم و آخرين قسمت از جزئيات قافيه خوش آمديد...
    منظور از آخرين قسمت اين نيست که قافيه جزئيات ديگري نداره بلکه جزئيات قافيه خيلي بيشتر از چيزيه که من بهش اشاره کردم...

    3)مزيد:
    حرفي که بدون فاصله به حرف خروج مي پيوندد را مزيد مي گويند.

    مثلاً در اين بيت:
    دلی کز مهر سرتابد به حسرت می گدازیمش______و گر از شوق باز آید به رحمت می نوازیمش
    در اینجا لغات"می گدازیمش"و"می نوازیمش" قافیه و حروف "ی" ، "م" و "ش" به ترتیب وصل ، خروج و مزید هستند.

    مثال های بیشتر:
    نازشیم،دمسازشیم
    می آریمش ، می کاریمش

    4)نایره(نایر):

    یک حرف یا چند حرفی را که بدون فاصله به مزید چسبیده باشند را نایر یا نایره مینامند.
    مانند:
    تو گسستی عهد دلها ما به هم بستیمشان…..با هم اندر رشته ی زلف تو پیوستیمشان
    در این مثال حرف "الف" و "نون" نایره هستند.
    مثال های بیشتر:
    می جوشیمشان ،.می دوشیمشان
    بافتیمشان ، شکافتیمشان

    ممنون دوستان که تا پایان این آموزش همراه بودید.


    لطفا به هیچ وجه این مطلب رو کپی نکنید.
    اگر دوست دارید این رو توی وبلاگ یا سایتتون داشته باشید،.کاملا بخوندیدش و بعد برداشت های خودتون رو با مثال های خودتون تایپ کنید و توی سایتتون بذارید.


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۵/۱۴ در ساعت 20:40

  15. 3 کاربر زیر از oaj برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  16. darama3 آواتار ها
    darama3
    شماره کاربری
    17744
    کاربر نیمه فعال
    تیر /۱۳۹۱
    تهران
    79
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی18
    90
    سپاس از شما 72 بار در 46 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    امیدوارم که پستم اسپم تلقی نشه.

    زیبا. مفید و کامل بود. بسیار ازت سپاسگذارم مهدی جان. و به همه توصیه میکنم این مطلب فوق العاده رو مطالعه کنند.


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۵/۱۵ در ساعت 01:04

  17. کاربران زیر از شما darama3 عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند

    oaj

  18. oaj آواتار ها
    oaj
    شماره کاربری
    11535
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Dezfull
    1,147
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی355
    1,825
    سپاس از شما 1,770 بار در 739 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    دوستانی که این مطلب رو دنبال کرده اند به این قسمت هم سری بزنند:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #9 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۵/۲۴ در ساعت 17:40

  19. 2 کاربر زیر از oaj برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  20. oaj آواتار ها
    oaj
    شماره کاربری
    11535
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Dezfull
    1,147
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی355
    1,825
    سپاس از شما 1,770 بار در 739 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    عزیزانی که این قسمت رو تا پایان خونده اید.
    همراه باشید تا قسمت بعدی، در این لینک:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    #10 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۶/۰۵ در ساعت 02:32

جستجو شده ها

شش ایراد قافیه در ترانه

حروف قوافی

حروف ا در قافیه

خروج ردف وصل نايره

رعایت الف تاسیس در قافیه

شعر گدازیمشان

تا این لحظه 185 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی