کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: نادر مشایخی در گفتگو با ایسنا: نمی.توانم دنبال سلیقه مردم راه بیفتم

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض نادر مشایخی در گفتگو با ایسنا: نمی.توانم دنبال سلیقه مردم راه بیفتم

    موسیقی رسانه مناسبی برای تبلیغات سیاسی نیست سهیلا صدیقی: در ازدحام خیابان.های شهر به ارتفاع سنگین یک ساختمان بلند در ولنجک می.رسیم که در مدرنیته محصور شده است، «نادر مشایخی» با.. همان عصا و کلاه شاپو همیشگی، ما را میزبانی می.کند و وقتی روی مبل می.نشیند، می.گوید: «ام اس» هنوز توانایی.هایم را نگرفته اما گاهی خسته.ام می.کند.

    گپ زدن با هنرمندان موسیقی ایران کار ساده.ای نیست، آخر با یک گنجینه طرف هستی، گنجینه.ای که نمی.توانی راحت از آن بگذری و بسیاری از پرسش.هایت را ...تور بگیری بنابرین مجبوری از هر دری بپرسی تا مبادا فرصتی که شاید دیگر هیچ.گاه پیش نیاید را از دست بدهی.

    از ساخت مستند زندگی مشایخی تا نوشتن اپرا

    فرزند جمشید مشایخی که سال ۸۴ رهبری ارکستر سمفونیک تهران را به دلایلی.. رها کرد درباره.ی غیبت چند ساله.اش به خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،گفت: بخشی از سه سال اخیر را که در آلمان سپری کردم، صرف ساخت مستند زندگی.ام شد که «فرانک شفر» آن را کارگردانی کرده و دیگر اینکه اپرایی به نام «آیه.های زمینی» را می.نوشتم. همچنین احساس می.کردم که تصور مردم آلمان نسبت به ایرانی.ها اشتباه است و باید سعی می.کردم آن.ها را با هنر ایران آشنا کنم تا این تصور اشتباه از ذهنشان بیرون شود.

    ارکستر سمفونیک آشفته است

    وقتی از او پرسیدیم که به عنوان رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران چقدر در سال.های اخیر فعالیت.های ارکستر را رصد می.کرده.اید، پاسخ داد: ارکستر سمفونیک تهران چند اجرا در اروپا داشت که متاسفانه به هیچ وجه اجراهای جالبی نبودند. این در حالی است که ارکستر نوازندگان خوبی دارد و جدی و دقیق کار می.کنند اما متاسفانه اجرای نوتردام خیلی بد بود و بازخورد بدی میان مردم داشت.

    .مشایخی معتقد است: فعالیت.های ارکستر سمفونیک این.روز.ها بسیار آشفته شده و مسئولان از نظر مالی به نوازندگان رسیدگی نمی.کنند. این موضوع می.تواند خیلی راحت یک ارکستر را از هم بپاشد، چرا که وقتی نوازنده پول کافی نمی.گیرد به دنبال کارهای دیگر می.رود.

    این آهنگساز اظهار کرد: گاهی به نوازندگان ارکستر بابت کم کاری.ها حق می.دهم. حقوق آن.ها باید بالا.تر از این حرف.ها باشد، شاید آن.ها کمی جوان و بی.تجربه هستند اما مرتضی.پور هنرمند بزرگی است و در واقع به ارکستر رسیدگی می.کند، به زعم بنده دلیل آشفتگی ارکستر در وهله اول بحث مالی است.

    موسیقی رسانه مناسبی برای تبلیغات سیاسی نیست

    مشایخی همچنین درباره اجرای آثار سفارشی که این روزها عادت ارکستر سمفونیک تهران شده، گفت: سفارشی کار کردن هیچ بازتاب هنری ندارد. پس از برگزاری چنین کنسرت.هایی یک سی دی بیرون می.آید و کسی آن را نمی.خرد. آثار سفارشی کاملا مقطعی هستند و بیشتر به عنوان یک مساله سیاسی مطرح می.شوند.

    او اظهار کرد: هنرمندان باید بدانند که موسیقی به هیچ وجه رسانه جالبی برای تبلیغات سیاسی نیست. موسیقی برای این کار ساخته نشده و هدف دیگری دارد. این هزینه.های سنگین برای کارهای سفارشی به چه معناست؟ باید تاکید کنم این موسیقی هیچگاه عمل نمی.کند و تا به حال هم تاثیرگذار نبوده است.اجرای آثار سفارشی بیشتر شبیه یک اشتباه است، اشتباهی که دوستان موسیقی این روز.ها بسیار آن را مرتکب می.شوند.

    .با شرایط خودم در ارکستر سمفونیک کار می.کنم

    وقتی پرسیدیم، آیا حاضر است بار دیگر ارکستر را رهبری کند، اینگونه پاسخ داد: اگر یک بار دیگر به من پیشنهاد شود که ارکستر سمفونیک را رهبری کنم ترجیح می.دهم با تکیه بر شرایط خودم این کار را قبول کنم. من با طرح شورا برای ارکستر سمفونیک، کاملا مخالف هستم و برای همین بود که ارکستر سمفونیک را ترک کردم.

    مشایخی تصریح کرد: اعضای این شورا باید افرادی باشند که مشکلات ارکستر را بفهمند. کسی که با کار ارکستر آشنایی ندارد، چطور می.تواند در شورای ارکستر سمفونیک فعال باشد؟

    او در عین حال معتقد است که همیشه نباید در مورد ساخت موسیقی سخن بگوییم و باید به بحث شنیده شدن موسیقی هم بپردازیم. گوش کردن موسیقی هم بسیار مهم است. اگر کسی نباشد که موسیقی گوش ندهد یا حرفه.ای به آن نپردازد، موسیقی سرشار از امواجی می.شود که به خودی خود معنایی ندارند.

    نگاه کمی به درد موسیقی نمی.خورد

    مشایخی همچنین با انتقاد از نگر.ش.های کمی به موسیقی گفت: این روز.ها در تبلیغات خیابانی می.بینم که در برخی بیلبوردها از عبارت «کنسرت بزرگ» یاد می.کنند. معنای این تفکر را نمی.فهمم، کنسرت بزرگ یعنی چه؟ یعنی تعداد نوازندگان زیاد است؟ در این صورت باید بگویم تفکر کمی به درد موسیقی نمی.خورد. نمی.توانم این را بفهمم که چرا ارکستر بزرگ از ارکستر کوچک برتری دارد. این.ها مشکلاتی است که باید در موسیقی ایران حل شود.

    رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران گزینه خوبی است ،برای اینکه از او بپرسی وضعیت موسیقی کشور را در کدام پله می.بیند؟

    ترجیح می.دهم در گاراژ کنسرت برگزار کنم

    مشایخی در ارزیابی خود از وضعیت موسیقی این روزها در ایران اظهار کرد: جایگاه موسیقی کشور روز به روز بد.تر شده و باید بگویم افتضاح است. باید کاری کرد و بنده هم تا حدی که می.توانم کارهایی را انجام می.دهم. مشکل اول در موسیقی ایران نبودن سالن کنسرت مناسب است. سالن.ها، آگوستیک خوبی ندارند و صدا.ها افتضاح. هستند. چند روز پیش به یکی از گاراژ.های نزدیک ولیعصر رفتم و دیدم آگوستیک آنجا درجه یک است. حاضرم در آن گاراژ کنسرت بگذارم اما به تالارهای کنسرت ایران نروم.

    او درباره دلایل ضعف تالارهای کنسرت ایران توضیح داد: کف سالن.های کنسرت موکت شده و رفلکتور.ها صدا را می.خورند، زیرا رفلکتور به سمت عقب خم شده و همه این.ها باعث می.شود صدای خوبی در کنسرت ایجاد نشود. ساز.ها نیز برای اماکن کوچک ساخته شده.اند تا صدا از تالار.ها بیرون نرود.

    .مشایخی در همین رابطه اضافه کرد: تمام سازهای ایرانی همین گونه ساخته شده.اند. شما فکر می.کنید کسی در ایران بلد نیست ساز بسازد؟ این گونه نیست. چرا که ساز یکی از صادرات مهم ایران به اروپا بوده است. برای مثال در ارکستر صدای «قیچک باس» شنیده نمی.شود. وقتی با این ساز.ها در یک سالن چهارهزار نفره کنسرت می.گذارید تمام ظرافت.های ساز از بین رفته و بیشتر به یک اجرای «هوی متال» تبدیل می.شود.

    استعداد جوانان با ذوق شناخته نمی.شود

    این موسیقیدان، ضعف مدیریتی و کوچک بودن جامعه نوازندگان را از دیگر ضعف.های موسیقی کشور بر شمرد و توضیح داد: ضعف مدیریتی هم در این وضعیت دخیل است، اما آرام آرام احساس می.کنم که اتفاقاتی در موسیقی می.افتد. مسئولان دارند متوجه می.شوند که مدیرانی را روی کار بیاورند تا موسیقی را بفهمند.

    به گفته این رهبر ارکستر، نوازندگان جوان و درجه یکی در موسیقی موجود دارند که خیلی از آن.ها در دانشگاه علمی کاربردی ساز می.زنند و شناخته شده نیستند. آن.ها از بهترین نوازندگان هستند و باید مورد استفاده قرار بگیرند، اما وقتی این نوازنده.ها وارد ارکستر می.شوند و درآمد خوبی به دست نمی.آورند سرخورده می.شوند. یعنی تعدادی جوان با استعداد و با ذوق استعداد.هایشان شناخته نمی.شود.

    نیم ساعت به من وقت بدهند تا نظرشان را تغییر دهم

    این هنرمند در بخش دیگری از این گفت و گو درباره پررنگ نبودن حضور بانوان در صحنه.های موسیقی نیز گفت: محدودیت.هایی هم برای خانم.های این عرصه وجود دارد که بنده با آن کنار نمی.آیم. چندی است شنیده.ام که دختران دیگر اجازه ندارند به دانشگاه علمی کاربردی بروند یا می.گویند سازهای بین.المللی را در ارکستر نمی.خواهیم. این ایده.ها، در مخیله من نمی.گنجد. گفتن این حرف.ها یعنی چه؟ این همه دختر با استعداد در کشور ما وجود دارد، اما با این حال فکر می.کنم مشکلات قابل حل هستند. مسئولان نیم ساعت به من وقت بدهند من با آن.ها صحبت می.کنم. اگر نظرشان عوض نشد هر چه خواستید به من بگویید.

    بااین پاسخ ها فرصتی پیش آمد تا از مشایخی بپرسیم که دوران طلایی موسیقی ایران را در چه زمانی می.بیند؟

    او پرسش.مان را اینگونه پاسخ داد: سال.های ۵۲ تا ۵۸ سال.های درخشان موسیقی ایران بود. در این سال.ها موسیقی حالت تجملی نیز داشت و مردم می.خواستند هنر مدرن خود را به رخ بکشند.

    موسیقی نواحی طرز زندگی است

    نادر مشایخی در بخش دیگری از سخنانش گفت: البته خیلی وقت.ها هم می.خواهیم خودمان را در جریان موسیقی آن سال.ها قرار دهیم که این کار درستی نیست. یا گاهی می.خواهیم موسیقی نواحی را در آثار امروز به کار بندیم. در پاسخ به کسانی که این ایده را دارند باید بگویم موسیقی نواحی، موسیقی نیست و طرز زندگی است بنابراین ما نمی.توانیم آن را تغییر دهیم. به اعتقاد من موسیقی محلی، طرز رفتار، .زندگی و عادت انسان.ها است و با موسیقی هنری فرق دارد. این دو موسیقی قالب و ساختمان.شان با یکدیگر تفاوت دارد و نمی.توانند با یکدیگر تلفیق شوند.

    .مشایخی ادامه داد: بسیاری از هنرمندانی که با آنها کار می.کردم همه متفق.القول بودند که موسیقی برای این است تا زوایای مختلف یک متن را برای ما آشکار کند. به عبارت دیگر موسیقی ضمیمه یک متن است و من به گونه.ای نیستم که به متن و تصویر با یکدیگر فکر کنم، من فقط به صدا فکر می.کنم.

    موسیقی پاپ آدامس است

    مشایخی در پاسخ به این پرسش که آیا مانند بیشتر موسیقیدانان سبک.های عامه.پسند موسیقی را نفی می.کند یا خیر؟ توضیح داد: امروزه موسیقی پاپ طیف پرفروش.تری است، چرا که ساده.تر است و به عقیده بنده بیشتر شبیه آدامس است. وقتی شیرینی اولش تمام شد آن را دور می.اندازیم، اما این هم سبکی از موسیقی است که باید وجود داشته باشد. برای نمونه پسر هفده ساله.ام به موسیقی «هیپ هاپ» علاقه زیادی دارد و من نمی.توانم او را مجبور کنم که «بتهوون» گوش کند و معتقدم او از این موسیقی هم الهام می.گیرد. آن موسیقی تخلیه.اش می.کند و شاید تحولی هم برای او ایجاد می.کند. شاید آن موسیقی.های سنگین برای من است. ترانه.ای مثل «گل سنگم» هم عالی است اما من نمی.توانم آن را گوش دهم.

    اجرای ویژه. برنامه.های جان کیج با همراهی ارکستر سمفونیک

    نادر مشایخی که چندی پیش پرفورمنسی را به بهانه صدمین سالگرد تولد «جان کیج» در گالری «ایست» و پرفورمنس دیگری را در نگارستان «آن» اجرا کرده بود درباره برنامه.هایش پیرامون این هنر گفت: امسال سال رسمی «جان کیج» است و تمام تلاشم این بود که برنامه.های ویژه.ای برای او داشته باشیم. ویژه.نامه.هایی برای او منتشر می.شود که تئا.تر، موسیقی و نقاشی نیز از برنامه.های ماست. احتمال دارد این آثار را با ارکستر سمفونیک تهران اجرا کنم، چرا که پیشنهاداتی از سوی ارکستر داشته.ام.

    چرا مشایخی ارکستر سمفونیک را ترک کرد؟

    مشایخی در توضیح دلایل ترک ارکستر سمفونیک گفت: دلیل بیرون آمدنم از ارکستر سمفونیک، وجود.. همان شورایی بود که گفتم چرا که ارکستر سمفونیک یک اقیانوس است و آن شورا عمق این اقیانوس را نمی.شناسد. باید با شرایط خودم دوباره ارکستر را رهبری کنم. برای مثال شورای ارکستر ملی با شورای ارکستر سمفونیک تفاوت دارد. ظریف و علیزاده فوق.العاده.اند و اتفاق بعدی حضور کیارس است که موزیسین بسیار خوبی است و بسیار خوب هم ویلن می.زند، او کار بی.مورد انجام نمی.دهد.

    .او اظهار کرد: تا پایان سپتامبر اینجا هستم و به احتمال زیاد اجرا خواهم داشت.

    نمی.توانم دنبال سلیقه مردم بروم

    این هنرمند درباره شیوه موسیقی خود و طرز ارائه آن به مخاطبش نیز گفت: سلیقه.های مردم متفاوت است. من نمی.توانم دنبال آن.ها راه بیفتم، ببینم سلیقه آن.ها چیست و مناسب با آن.ها موسیقی بسازم. بلکه این موسیقیدان است که باید به مردم سلیقه بدهد. آن.ها هستند که باید به دنبال سلیقه من بیایند. مخاطبان من به طور جدی موسیقی گوش می.دهند و مخاطبان خوبی هم دارم.

    نادر مشایخی در پایان این گفت.وگو در پاسخ به این سوال که ترجیح می.دهد برای پیشبرد زندگی هنری.اش در آلمان باشد یا ایران؟ گفت: آرزویم این است که در ایران بمانم. اینجا خوشبختم و از کار جوانان لذت می.برم. این کودکان و نوجوانان به من انرژی می.دهند. مخصوصا وقتی با ذوق و بدون هیچ چشم داشتی کار می.کنند.

    منبع: ایسنا

    انتشار این مطلب در بعد از ظهر روز سه شنبه، 10 مرداد 1391، ساعت 13:40

    مطالب مرتبط:

    • مطالب مرتبط با این مطلب یافت نشد.


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۵/۱۰ در ساعت 16:10

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۱۴, 21:50
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۱۴, 11:21
  3. توجه به قطعات کرال در موسیقی نمایش این منم، ایسمن
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۳۰, 20:22
  4. دانلود سمپلهای دیسکو الکترو
    توسط guitar در انجمن دانلود سمپل و لوپ Samples و Loops
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۳/۰۷, 01:48

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست