کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: فلسفه ی رنگ- موسیقی

  1. M.Hosseini آواتار ها
    M.Hosseini
    شماره کاربری
    295
    مدیر بـازنشسته
    خرداد /۱۳۹۰
    ایران
    2,234
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی10474
    4,767
    سپاس از شما 10,588 بار در 2,061 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض فلسفه ی رنگ- موسیقی

    هنرها رکن مهمی از حیات و فرهنگ آدمی هستند و از زمانی که نوع انسان خود را شناخت این واژه با تمام دلالت هایش - موسیقی، نقاشی، مجسمه سازی و معماری - در زندگی او به طور اساسی نقش آفرینی کرده است. هر کدام از این هنرها در طول حیات بشر بنا به ماهیتش یعنی این که توسط کدامیک از حواس ره به تجربه می برد، مسیر تکاملی خاص خود را پیموده و در نتیجه دارای زیباشناسی و فلسفه ی منحصر به خود شده است به طوری که در فلسفه ی مدرن هنر، هنرها به دلیل دریافت شدن از حس های مختلف، در ساحت های متفاوتی از هم تحلیل و هر کدام به نحوی جدا از دیگری درفهم و شعور ذاتی اثر دخیل دانسته می شوند. اما از گذشته های دور همواره کسانی بودند که با افکار و عقایدی خاص سعی در از بین بردن مرزها داشته اند و آرزوی تبدیل سطوح نامتجانس هستی به یکدیگر را در جهت دستیابی به «جسم متعالی» و یا «کمال مطلوب» در سر می پرورانند به طوری که این تفکر در صورت اولیه خود آرزوی دانشی هم چون کیمیا را برای بشر به ارمغان آورد. این پدیده در وادی هنر نیز که در قرون گذشته پیوندی ناگسستنی با اعتقادات سنتی داشت به صورت دیگری رخ نمود که باعث به وجود آمدن سنتی غنی به نام رنگ - موسیقی شد. اما دادن جواب قطعی به این که آیا براستی می توان بین موسیقی و هنرهای بصری ارتباط خاصی برقرار کرد یا نه، دشواری خاصی ایجاد می کند و ما تنها در صورتی می توانیم به نحوی معنادار درباره این ارتباط سخن بگوییم که به جد تمام، بدانیم سنت های گوناگون به چه صورت به این هم آمیختگی و یا دگردیسی هنری واکنش نشان داده اند که در نتیجه ی آن بتوان با استفاده از تجزیه و تحلیل رنگ- موسیقی به عنوان یک متن به روش های عرفانی، فلسفی (نشانه شناسی و پدیدار شناسی)به بعضی از ویژگی های نهفته در آثار هنری، و همچنین به معنای شکلی و کارکردی، تاریخی و اجتماعی و هستی شناسانه آنها دست یافت که اکنون با توجه به افکار حاکم بر آنها، به درک یک هنر والاتر که مرزی بین عناصر دیداری و شنیداری قائل نیست نائل شد.
    سرچشمه ی اولیه این سنت مانند بسیاری از علوم و سنن دیگر، برگرفته از دنیای باستان و افکار حکیمان گذشته بود اما به طور کلی از ابتدا تا زوال با وجود دارا بودن فلسفه ای عظیم، وابسته به فلسفه ای بزرگتر به شمار می آمد؛ فلسفه ای هستی شناختی که در آن همه ی چیزها و همه ی حس ها به «یک»تبدیل، و برای رسیدن به کمال مطلوب، تفکر عرفانی «وحدت» در پیش گرفته می شود به طوری که این تفکر در پی یکی کردن تجربه های ذاتا متفاوت دیداری و شنیداری که درگاه های نخستین شعور انسانی دانسته می شوند بر می آید. این سنت در شرق با وجود ریشه داشتن در تفکرات کلاسیک و عرفان دوران باستان تقریبا به سه صورت متفاوت از هم در ایران، هند و خاورِ دور دنبال می شود که این تفاوت ناشی از گوناگونیِ تعریفِ یک کلمه مشخص یعنی وحدت در این سرزمین ها است.
    رنگ- موسیقی در ایران به شدت وابسته به عقاید دنیای باستان معرفی می شود که این تاثیر هم بدون شک ناشی از گرایش فیلسوفان، عارفان اسلامی، و به تبع آنان ادیبان به اندیشه های فیثاغورثی، نو افلاطونی و افلاطونی است که در عرفان و فلسفه ی گذشته ی این سرزمین جذب شده و حتی پس از منسوخ شدن یک سری از افکار بنیادین این فلسفه ها، به طور کامل کنار گذاشته نمی شوند بلکه در زمینه ی یک مفهوم جدید در مورد یکپارچگی میان عالم صغیر و عالم کبیر مورد بازبینی گسترده - و نه حذف- قرار می گیرند و از آنجا که مینیاتور ایرانی در خدمت تصویرگری کتاب ها بالاخص کتاب های ادبی بوده، کاملا مشخص است که این رویکرد چه تاثیر عظیمی بر مینیاتورها خواهد گذاشت و چگونه آنها را تا بیان تفکرات انتزاعی عرفانی پیش برده و دارای جهان بینی باستانی کرده است که در آن وحدت، به معنی یکی شدن موسیقی و رنگ درآخرین مرحله ای تعریف می شود که روحِ دو حس دیداری و شنیداری را دارا می باشد ولی هیچکدام از آنها به تنهایی نیست، به گونه ای که یکی شدن این حس ها به عنوان راهی برای رسیدن به مفهومی فراتر از خود به کار گرفته می شود یا به بیان بهتر، رسیدن به وحدت، از راه حل شدن مفاهیم کوچکتر(یا جزء) در مفهوم بزرگتر و مطلق(یا کل) ناشی می شود.
    سنت رنگ- موسیقیِ دیگر مربوط به هندوستان و معروف به راگامالا است که درآن ما شاهد یک نوعی نقاشی غنی بر اساس راگاها (سنت موسیقیایی بومی هندی) هستیم؛ در اینجا عناصر مهمِ آیین مذهبی هند مانند چاکراها و رقص، واسطه ای برای ارتباط موسیقی و نقاشی یا رنگ و صدا می شوند که در آنها دیگر نه از آن تبدیل پله به پله در مینیاتورهای ایرانی بلکه سخن از یک دگردیسی کلی به میان می آید. دگردیسی موسیقی به نقاشی که با انتقال روحِ غالب از یکی به دیگری پدید می آید، همچون مفهومی واحد، در دو کالبد که تا حدی – و نه به صورت کامل- یادآور مبحث تناسخ در افکار این سرزمین می باشد.
    صورت سوم این سنت در شرق دور اتفاق می افتد که البته تفاوتی اساسی در راه رسیدن به مفهوم وحدت در آثار آن نسبت به ایران و هند دیده می شود و آن این که وحدت در آثار این سرزمین از طریق یکدست کردن قانونی که بر همه چیز فرمانروایی می کند پدید می آید یعنی نقاشی و موسیقی به هم دگردیسی نمی کنند و یا آمیزشی جهت مفهوم والاتر در آن صورت نمی گیرد بلکه ساختاری مشترک بر همه چیز از جمله موسیقی و نقاشی و شعر حاکم می شود و بین اینها رابطه ای تعاملی بر اساس قانون واحد شکل می گیرد به طوری که وحدت، درکِ قانونِ واحدِ حاکم بر همه چیز، و به کارگیری آن تلقی می شود.
    اما این موضوع در مغرب زمین، با یک روند دیگر مواجه می شود. اگرچه آبشخور غرب هم در ابتدا تفکرات کلاسیک بود ولی این اثرات با کشف طیف های رنگین نور سفید به وسیله ی منشور توسط نیوتن، به تدریج محو و جایش را به یکسری مباحث علمی و منطقی البته در کنار حس هنرمندانه و عارفانه یِ باستانی- شرقی می دهد به طوری در قسمتی از این سنت در غرب شاهد پیوند خوردن چاکرا ها -که میراثی از هند باستان هستند- با طیف های نور نیوتون هستیم و یا سیستم رنگیِ معروف ایتن که هم اکنون مورد استفاده ی تمام هنرمندان است، با عرفان رنگ- موسیقیِ مشتق از هارمونی فرقه مزدازنان که فرقه ای به سبک زرتشتی است پیوند می خورد. اگرچه پیش از این یک چنین ارتباطاتی توسط کسانی چون دیدرو، روسو و والتر نفی شده بود با این حال تئوری های مختلف دیگری نیز در این زمینه توسط افرادی چون گوته، کاستل، کاندینسکی، اسکرایبین، دومایستر و دیگران شکل می گیرد و به صورت های گوناگون در آثار هنری چه موسیقی و چه نقاشی جلوه گر می شود و تلاش های بسیاری جهت فرو ریختن مرزها صورت می گیرد که این تلاش ها نه تنها می تواند درهای جدیدی را در تحلیل برخی آثار هنری بگشاید بلکه بحث های جدیدی را در فلسفه ی هنر مبنی بر به چالش کشیدن جدایی ساحت های هنر مطرح کند.


    تعداد کل آرای این پست : 9
    تعداد آرای مثبت : 9

    *** سفارش آهنگسازی و تنظیم پذیرفته میشود ***
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۱۰/۱۴ در ساعت 22:11

  2. 9 کاربر زیر از M.Hosseini برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. M.Hosseini آواتار ها
    M.Hosseini
    شماره کاربری
    295
    مدیر بـازنشسته
    خرداد /۱۳۹۰
    ایران
    2,234
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی10474
    4,767
    سپاس از شما 10,588 بار در 2,061 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    عذر میخواهم
    به دلیل آشفتگی این روزهایم کمی حواسم پرت بود
    از مدیران خواهش میکنم تاپیک این حقیر را به بخش مناسب منتقل کنند
    ممنون



    *** سفارش آهنگسازی و تنظیم پذیرفته میشود ***
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۱۰/۱۴ در ساعت 22:22

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۸/۲۹, 10:10
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۸/۱۵, 16:50
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۳۰, 16:30
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۵, 13:11
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۱۴, 12:42

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 25 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست