کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 2 نخستنخست 1 2
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 15 , از مجموع 15

موضوع: هارمونی کوارتال چیست؟

  1. Last fight آواتار ها
    Last fight
    شماره کاربری
    77170
    کاربر بسیار فعال
    شهریور /۱۳۹۳
    315
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی60
    52
    سپاس از شما 86 بار در 60 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    چرا باید ی نت رو حل کنیم؟اصن معنی حل چیه/مثلا ما نت تاخیر رو وقتی حل میکنیم چه اتفاقی میفته؟هارمونی بلدما اما معنی مفهوم واسم سنگینه


    #11 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۴/۰۱ در ساعت 01:12

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  3. Yo3fM آواتار ها
    Yo3fM
    شماره کاربری
    99488
    همیار سایت
    اردیبهشت /۱۳۹۴
    Tehran
    874
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی676
    2,755
    سپاس از شما 1,016 بار در 506 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط peyman57 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    درود.
    بسیار زیاد دوست داشتم تمریناتتونو.
    سه تا ایراد میگیرم .
    1. حل فاصله هفتم رو به پایین هست نه بالا
    شما هفتم بین باس و سوپرانو رو به بالا حل کردید
    2.اکتاوهای پی در پی به دلیلِ صدا دهندگی پوکی که میدن خطا هستند. پس دلیلِ خطا بودن اکتاو ها پی در پی بد صدا دهندگی اوناست .شما در تمام موارد باس و سوپرانوتون در آکورد اول اکتاو هست که در آکورد کوارتالِ دوم به هفتم بزرگ که تنها نیم پرده با اکتاو بودن تفاوت داره میرسه و بعد مجدا در آکورد سوم به اکتاو میرسه. یعنی باس و سوپرانو در هر سه آکورد یا اکتاو هستند یا نزدیک به اکتاو ,این خطا نیست ولی خوب هم نیست.
    3. آکورد های چهارم میل زیاد به حرکت دارند لذا فلسفه ی استفاده ازسون تحرک زیاد هست نه حرکت های متصل .وصل های بین بخشهای مختلف که انجام دادید یا ثابت موندن یا متصل حرکت کردند و این ایستاییِ بی مورد داره ایجاد میکنه .انگار ماشینی که داره گاز میده اما پاتونو روی ترمز گذاشتید.

    نکته مهمی که در هارمونی هست و در کتب ها به وفور میببنیم
    این کلمات هستند: خوب. بد. ضعیف. به ندرت. خطا

    یعنی هارمونی صفر و یک نیست که یا خطای محض باشه یا درست
    گاهی بین خطا و درستی حالتی که بهترین هست باید انتخاب بشه.

    پیشنهاد میکنم خطاهای هارمونی و حلِ آکورد هفتم و یک بار دیگه مطالعه کنید.
    شما به دلیل علاقه و توجهتون به نظر بنده میتونید خیلی پیشرفت کنید در موسیقی.
    پیروز و موفق باشید
    ممنونم.
    ولی
    1. در مورد فاصله ی هفتم، هر هفتمی به پایین حل نمیشه! حتی تاکید هم کردم و توضیح دادم که هفتم بزرگ، به بالا حل میشه. ولی هفتم کوچک به پایین. و منم در هر دو مورد همین کارو کردم.
    2. در مورد اکتاو پی در پی، میشه بگید دقیقا کجا این اتفاق افتاده؟! اگر منظورتون اکتاو در آکورد اول و آکورد سوم هست. که بینشون آکورد دیگری داریم. ولی خب اگه بگید بدلیل اینکه آکورد اول و سوم روی ضرب قوی هستند و از این بابت تکرار اکتاو بیشتر حس میشه، خب میشه هر آکورد رو در یک میزان نوشت. اما در پاپ اگر بخواهیم استفاده کنیم این موضوع، زیاد ایراد به حساب نمیاد!
    3. در مورد ایستا بودن و ثابت بودن حرف شمارو قبول دارم. اما بهترین حرکت در هارمونی حرکات پیوسته هست و نتهای مشترک! البته نه اینکه همیشه پیوسته حرکت کنیم و نه همیشه گسسته! بلکه پیوسته و گسسته در کنار هم زیبا میشن و این دو میزان نمونه ها قرار نیست کل آهنگ باشن و همه ی قطعه همینطور باشه! بلکه قسمت کوچکی از آهنگ هستند! حتی گاهی در پلهایی که در مدولاسیونها ایجاد میکنیم ما میایم از حرکت کروماتیک استفاده میکنیم تا این انتقال تنالیته شیرین تر جلوه کنه. مثلا برای رفتن از تنالیته دو ماژور به لاماژور میتونیم آکورد (می مینور-> می ماژور"یا بصورت سِوِن" -> لامازور ) . خب این مدولاسیون چرا میتونه قابل قبول باشه! یک دلیلش بخاطر حرکت کروماتیک یک نت بین این سه آکورد، نتهای (سل-سل دییز- لا). حتی در jazz هم گاهی میایم از آکورد جایگزین ترایتون استفاده میکنیم بجای کادانس (دو - پنج- یک) از کادانس (دو - درجه دوم بمل - یک) بخاطر اون حرکت کروماتیک پایه ی اکوردها هست. در مورد ما هم چون اساس آکورد کوارتال فاصله های چهارمه خب ما هم که الان نگاه کلاسیک بهش داشتیم خب هر موقع به فاصله ی چهارم یا نامطبوعی بربخوریم بهترین کار، حل بصورت پیوسته هست و نه پَرِشی!


    #12 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۴/۰۱ در ساعت 02:38

  4. Yo3fM آواتار ها
    Yo3fM
    شماره کاربری
    99488
    همیار سایت
    اردیبهشت /۱۳۹۴
    Tehran
    874
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی676
    2,755
    سپاس از شما 1,016 بار در 506 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Last fight تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    چرا باید ی نت رو حل کنیم؟اصن معنی حل چیه/مثلا ما نت تاخیر رو وقتی حل میکنیم چه اتفاقی میفته؟هارمونی بلدما اما معنی مفهوم واسم سنگینه
    دوست عزیز، چون هر فاصله ی نامطبوعی پس از شنیده شدن تمایل زیاد به وصل شدن به یک فاصله ی مطبوع رو داره. از همین بازیها و جدال بین دیسونانس ها و کنسونانس هاست که موسیقی شکل میگیره.


    #13 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۴/۰۱ در ساعت 02:45

  5. peyman57 آواتار ها
    peyman57
    شماره کاربری
    77993
    کاربر فعال
    شهریور /۱۳۹۳
    UK
    143
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی220
    97
    سپاس از شما 218 بار در 96 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mehrshadm تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    ممنونم.
    ولی
    1. در مورد فاصله ی هفتم، هر هفتمی به پایین حل نمیشه! حتی تاکید هم کردم و توضیح دادم که هفتم بزرگ، به بالا حل میشه. ولی هفتم کوچک به پایین. و منم در هر دو مورد همین کارو کردم.
    2. در مورد اکتاو پی در پی، میشه بگید دقیقا کجا این اتفاق افتاده؟! اگر منظورتون اکتاو در آکورد اول و آکورد سوم هست. که بینشون آکورد دیگری داریم. ولی خب اگه بگید بدلیل اینکه آکورد اول و سوم روی ضرب قوی هستند و از این بابت تکرار اکتاو بیشتر حس میشه، خب میشه هر آکورد رو در یک میزان نوشت. اما در پاپ اگر بخواهیم استفاده کنیم این موضوع، زیاد ایراد به حساب نمیاد!
    3. در مورد ایستا بودن و ثابت بودن حرف شمارو قبول دارم. اما بهترین حرکت در هارمونی حرکات پیوسته هست و نتهای مشترک! البته نه اینکه همیشه پیوسته حرکت کنیم و نه همیشه گسسته! بلکه پیوسته و گسسته در کنار هم زیبا میشن و این دو میزان نمونه ها قرار نیست کل آهنگ باشن و همه ی قطعه همینطور باشه! بلکه قسمت کوچکی از آهنگ هستند! حتی گاهی در پلهایی که در مدولاسیونها ایجاد میکنیم ما میایم از حرکت کروماتیک استفاده میکنیم تا این انتقال تنالیته شیرین تر جلوه کنه. مثلا برای رفتن از تنالیته دو ماژور به لاماژور میتونیم آکورد (می مینور-> می ماژور"یا بصورت سِوِن" -> لامازور ) . خب این مدولاسیون چرا میتونه قابل قبول باشه! یک دلیلش بخاطر حرکت کروماتیک یک نت بین این سه آکورد، نتهای (سل-سل دییز- لا). حتی در jazz هم گاهی میایم از آکورد جایگزین ترایتون استفاده میکنیم بجای کادانس (دو - پنج- یک) از کادانس (دو - درجه دوم بمل - یک) بخاطر اون حرکت کروماتیک پایه ی اکوردها هست. در مورد ما هم چون اساس آکورد کوارتال فاصله های چهارمه خب ما هم که الان نگاه کلاسیک بهش داشتیم خب هر موقع به فاصله ی چهارم یا نامطبوعی بربخوریم بهترین کار، حل بصورت پیوسته هست و نه پَرِشی!

    ببینید هارمونی در دوران های مختلف دچار تحول شده
    کتابی به همین اسم (سیر تحول هارمونی) هم چاپ شده.
    شما تو همین پست آخر از سه سبک مختلف که هر کدوم مربوط به یک دوره ی مجزا هست
    اسم آوردید.
    مصالح و باید نباید ها در خودِ موسیقیِ کلاسیک هم متفاوت بوده
    برای مثال هارمونی بتهوون با هارمونی شومان متفاوت هستن و از قرن بیستم به بعد که دیگه بحث کاملا تفاوت کرده با 2 قرن قبلش. چه برسه به اینکه بخواین یک مبحث واحد رو از دیدِ کلاسیک و جز و پاپ بسنجید.
    من ازینجا به بعد شما رو ارجاع میدم به کتاب هایی که در هارمونی برای هر دوره نوشته شده.
    چون داره پست هامون میره به سمت دفاع از پستِ قبلیِ خودمون.
    بگذارید منابعِ مکتوب و مستند بر نوشته هامون قضاوت کنن نه خودمون.

    موفق باشید


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    پیمان نژادعسگر
    #14 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۴/۰۱ در ساعت 03:06

  6. کاربران زیر از شما peyman57 عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  7. Last fight آواتار ها
    Last fight
    شماره کاربری
    77170
    کاربر بسیار فعال
    شهریور /۱۳۹۳
    315
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی60
    52
    سپاس از شما 86 بار در 60 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    ممنون.حالا سوالم اینه مثلا ما تو گام دو ماژور اکورد درجه اول یعنی همون دو مازور رو فاصله سومش رو نت تبدیلی استفاده میکنیم و حالا یا دیز میشه یا بمل.حالا تکلیف گام چی میشه؟این گام الان توسط این تغییر توسط نت تبدیلی همون دو مازور خواهد موند یا اسم گام تغییر میکنه؟


    #15 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۴/۰۱ در ساعت 15:45

موضوعات مشابه

  1. آهنگسازی چیست؟ تنظیم کننده کیست؟
    توسط mohsen_f_206 در انجمن مفاهیم تنظیم
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۲/۱۳, 19:05
  2. وکال چیست؟
    توسط mp4 در انجمن سوالات و درخواستها
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۰/۰۸, 15:40
  3. چطوری باید فهمید کانکت دمو نیست؟
    توسط Erfan Maleky در انجمن درخواستها و مشکلات VSTi
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۹/۱۱, 22:53
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۷/۰۹, 19:00

جستجو شده ها

هارمونی کوارتال

کوارتال

تا این لحظه 302 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی