کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: علی بحرینی در گفت و گو با سایت موسیقی ما: هیچ ترانه سرایی نمی تواند هم با خواجه امیری همکاری کند و هم با چاوشی و عسکری!

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض علی بحرینی در گفت و گو با سایت موسیقی ما: هیچ ترانه سرایی نمی تواند هم با خواجه امیری همکاری کند و هم با چاوشی و عسکری!

    علی بحرینی در گفت و گو با سایت موسیقی ما:
    هیچ ترانه سرایی نمی تواند هم با خواجه امیری همکاری کند و هم با چاوشی و عسکری!

    موسیقی ما – بهار راستین: از سال 79 با قرار گرفتن چند ترانه اش در سه آلبوم رسماً به جمع ترانه سراها اضافه شد و سپس با خواننده هایی مثل سعید شهروز، بابک جهانبخش، بهنام صفوی، هومن سزاوار، رامین بی باک و .... همکاری کرد اما مهم ترین اتفاقات در عرصه ترانه برای او در دو، سه سال اخیر رخ داده است. همکاری های او با احسان خواجه امیری، محسن چاوشی، حمید عسکری، شهرام شکوهی و.... سرودن قطعه «جز تو» برای محمد علیزاده ، حضور موثر در آلبوم «رمانتیک» و... ماحصل دوران اخیر فعالیت بحرینی به عنوان ترانه سراست. در هفته های آتی ترانه های او را در آلبوم های مهدی یغمایی، مرتضی پاشایی و.... نیز خواهیم شنید و به این ترتیب می توان گفت شاید کمتر ترانه سرایی توانسته باشد به اندازه علی بحرینی با خواننده های سرشناس همکاری کند. گرچه ترانه هایش در آلبوم های چاوشی، شکوهی، جهانبخش، علیزاده و خواجه امیری مورد توجه قرار گرفت اما خودش به شدت اعتقاد دارد که در آینده اتفاقات مهم تری برای آثارش به وجود می آید. با او که معتقد است مطرح شدن ترانه ها مهم تر از شهرت ترانه سراهاست گفت و گو کرده ایم.
    • با گذشت 5 ماه از سال 91 فقط یک ترانه از تو منتشر شده (قطعه «دوباره» در آلبوم «من و بارون» بابک جهانبخش).آیا کم کار شده ای؟
    تازه قطعه«دوباره» هم مربوط به شش سال پیش است و فقط تنظیمش عوض شده! اما من از همیشه پرکار تر هستم. متاسفانه در موسیقی ما، بین تولید آهنگ ها و انتشار آنها هیچ تناسب زمانی وجود ندارد. یک قطعه تولید می شود اما حتی نمی توان حدس زد که در چه محدوده زمانی منتشر می شود. تا چند سال پیش زمانبر بودن پروسه گرفتن مجوز از ارشاد تنها دلیل نامعلوم بودن تاریخ انتشار آلبوم ها بود اما الان وضعیت آلبوم هم در ارشاد منظم تر شده و تهیه کننده ها بیش از اندازه دست دست می کنند. به نظر من این تاخیرها به تمام عوامل آلبوم ها لطمه می زند و البته ضربه ای که به ترانه سراها می خورد از همه بیشتر است. چون تمام ترانه ها در صف مجوز و انتشار رسمی قرار نمی گیرند و احتمال دارد پروسه انتشار آنقدر طولانی شود که مضمون یا حتی کلمات یک ترانه توسط یک ترانه سرای دیگر به کار گرفته شود و خارج از صف به صورت کلیپ یا قطعه اینترنتی منتشر شود. من سه سال پیش ترانه ای برای حسین توکلی نوشتم با این مطلع: «صداتو صاف کن، محکم بگو، بگو دوسم داری». در شرایطی که روی «صاف کردن صدا» به عنوان یک برگ برنده در عبارت های این ترانه حساب می کردم، چند هفته پیش مصرع «با تو که حرف می زنم، صدامو صاف می کنم» را در ترانه دوست دیگری شنیدم که تازه دو خواننده با دو ملودی متفاوت آنرا خوانده اند و هر دو هم کلیپ دارند! به این ترتیب کار من سوخت. تابستان سال 89 ترانه «هراسون»را با بیت «هراسون بودم از روز جدایی، آخرم اومد، من از هرچی بدم اومد، سرم اومد» را به خواننده دیگری دادم. چند هفته بعد محسن یگانه به سریال «قلب یخی» پیوست و بلافاصله از همین مضمون در یکی از آهنگ های این سریال استفاده کرد و آن ترانه خارج از بررسی های دفتر موسیقی روی سریال بیرون آمد و شنیده شد. نتیجه اش این شد که من ترانه ام را پس بگیرم چون سوژه اش تکراری بود و محکوم می شدم به دزدی از محسن یگانه! در صورتی که حقیقت چیز دیگری بود.
    • یعنی می خواهی بگویی حقیقت این بود که سروش دادخواه یا محسن یگانه سوژه ترانه های تو را دزدیدند؟
    نه، به هیچ عنوان. هیچ سوژه ای در دنیا اختصاصی نیست. مضمون ها در اطراف ما پنهان هستند و ما باید آنها را کشف کنیم. مشکل اینجاست که چرا بستر ها شرایط یکسان ندارند و چرا کسی مثل من که همیشه در چارچوب کار کرده باید از دیگران عقب بیفتد.ای کاش شرایط موسیقی به گونه ای بود که به صورت برابر با هم رقابت می کردیم. گاهی اوقات حسودی می کنم به کسانی که خودشان کارهایشان را ممیزی می کنند و ترانه ای که چند هفته پیش توسط آنها سروده شده، امروز منتشر شده. در صورتی که در مورد من هرگز این اتفاق رخ نداده و کمترین فاصله زمانی بین آماده شدن ترانه ام تا انتشار آن هفت، هشت ماه بوده است! گاهی این فاصله آنقدر طولانی است که وقتی کاری از من منتشر می شود خودم هم یادم رفته حرفم در آن چه بوده است! عین این است که سایت شما مجبور باشد یک خبر اختصاصی را بعد از دو ماه منتشر کند و ببینید تمام سایت های دیگر در مورد آن خبر توضیح داده اند اما شما هنوز اجازه پرداختن به آنرا ندارید!
    • مثل اینکه از حضور در موسیقی مجاز ناراضی هستی.
    اتفاقا بسیار راضی هستم. هر توفیقی به دست آورده ام هم در چارچوب مجاز بوده است. من هفده سال سردبیر نشریات مختلف بودم. همیشه به خطوط قرمز نزدیک شدم اما هرگز از آنها عبور نکردم به همین دلیل با وجود حساسیتی که روی مطبوعات وجود دارد، هرگز برای خودم و نشریاتی که سردبیرشان بودم مشکلی پیش نیامد. در ترانه هم همین طور فکر و عمل می کنم. شاید امروز رنجیده شوم و در ظاهر از دیگران عقب بیفتم اما برنده نهایی من هستم که به قوانین احترام می گذارم.بالاخره آدم هایی هستند که عملکرد امثال من را ببینند.متاسفم که بگویم ممنوع الفعالیت شدن برای بسیاری از ترانه سراها به فضیلت تبدیل شده اما برای من فقط احترام به چارچوبی که در آن تا حالا ده ها میلیون تومان دستمزد گرفته ام و امرار معاشم را مدیونش هستم ، فضیلت است و بس.دوازده سال است در کار ترانه دارای تعادل هستم و این تعادل حالا که روزنامه نگاری نمی کنم بیشتر هم شده است. من از تبدار بودن خوشم نمی آید. همیشه به آهسته و پیوسته رفتن اعتقاد دارم. به همین دلیل برای همکاری با خواننده های غیر مجاز و کلیپ دار همیشه جوابم منفی بوده است.
    • با بسیاری از خواننده های مطرح همکاری کرده ای و از طرفی چند خواننده هم با اجرای ترانه های تو مطرح یا مطرح تر شده اند. اگر بخواهی شاخص ترین کار هایی که تا حالا از تو منتشر شده اند را نام ببری به کدام کارها اشاره می کنی؟
    به این سوال باید از دو جهت جواب داد:اول از این جهت که کدام کارها برای من شاخص بوده اند و دوم از این جهت که کدام کارها برای مخاطب شاخص شده اند. مثلا در آلبوم «یه خاطره از فردا»، خودم قطعه «خودت خواستی» را دوست دارم اما مردم از «کاش عاشقت نمی شدم» بیشتر خوششان آمد. یا در آلبوم «مدارا» من روی «دلم خونه» مدعی هستم اما اقبال عمومی به «من و تو» یا «دل دیوونه» بیشتر بود.
    • در کدام قطعه ، هم خودت و هم مردم به یک اندازه راضی بوده ای؟
    بدون تردید با «جز تو» این اتفاق به صورت کامل افتاد.«جز تو» حدود چهار سال است منتشر شده و هنوز هم شنیده می شود و برای خیلی ها هنوز هم حکم یک آهنگ «هیت» را دارد. «غیر معمولی» با صدای محسن چاوشی بازتاب خوبی داشت البته مردم این کار را بیشتر به اسم «دوستی ساده ما» می شناسند! مجموعه کار هایم با شهرام شکوهی، احسان خواجه امیری، شهاب رمضان و حمید عسکری را هم دوست دارم. قطعه «تبریک» با صدای بهنام صفوی یا «تازگیا»ی بابک جهانبخش هم از کارهایی بود که چند سال پیش انجام دادم و هم خودم و هم مخاطب از آن راضی بودیم.
    • جالب اینجاست که با وجود موفقیت در این قطعات ، در آلبوم های جدید چاوشی و صفوی ترانه ای نداشتی و بر اساس اخبار در آلبوم بعدی خواجه امیری و عسکری هم کاری از تو وجود ندارد.
    هر کدام از این همکاری ها به دلیلی قطع شد. بعضی مواقع من نخواستم به همکاری ادامه بدهم و در برخی موارد هم خواننده برای همکاری دوباره با من میلی نداشت یا مثل احسان که قرار شد تمام ترانه های آلبوم جدیدش را از یک نفر دیگر بگیرد با معذوریت مواجه شد. فکر نمی کنم باز کردن دلایل قطع همکاری با بعضی از خواننده ها جالب باشد اما همین قدر بگویم که ترجیح می دهم با بعضی ها همکاری نکنم چون فکر می کنند تمام تعاملشان در برخورد با ترانه سرا باید پرداخت دسنمزد به او باشد و دیگر هیچ.
    • همکاری با کدام خواننده شاخص، برایت شیرین تر بوده است؟
    حمید عسکری. این را قبلا هم در جای دیگری گفته ام که هر زمان صدایم کند درخدمتش هستم. حمید آدمی است که ارزشش را دارد تا خودت را خرجش کنی.
    • برای همکاری با خواننده ها، بیشتر از خودشان پیشنهاد می گیری یا آهنگسازها یا مثلاً تهیه کننده آنها؟
    ساختار تولید در موسیقی ما طوری است که بیشتر از خواننده ها پیشنهاد می گیریم اما من شاید جزو معدود ترانه سراهایی باشم که تعداد پیشنهاد هایم از جانب آهنگساز،تنظیم کننده و حتی تهیه کننده ها هم قابل توجه است. علتش هم این است که معمولاً نوشتن ترانه روی ملودی را با رعایت فضای خواننده و کاملاً بر اساس جزییات آهنگ انجام می دهم .اگر در کارنامه ام دقت کنی می بینی که اغلب خواننده های مطرحی که با آنها کار کرده ام خودشان آهنگساز کارهای مشترک ما بوده اند. مثل شکوهی، حمید، شهاب، چاوشی یا بابک جهانبخش.حتی احسان هم از من ترانه آماده نگرفت بلکه من روی ملودی هایش ترانه نوشتم. محبت تهیه کننده ها هم شامل حال من است. آنها براساس شنیده شدن بعضی از ترانه های من به خواننده هایشان پیشنهاد می کنند قطعه یا قطعاتی را از من بگیرند.
    • بیشترین حجم همکاری ات هم تا حالا با میلاد ترابی بوده است...
    ارتباط من با میلاد فراتر از همکاری حرفه ای است.پنج سال است کنار هم هستیم و روی یکدیگر تاثیر گذاشته ایم.تا حالا فقط کارهایی که برای علیزاده، عسکری، شکوهی و چند نفر دیگر انجام دادیم منتشر شده و اغلب کارهایمان را هنوز نشنیده اید. ما حتی وقتی با دیگران همکاری می کنیم هم روی یکدیگر تاثیر داریم.میلاد در «غیر معمولی» نه آهنگساز بود و نه تنظیم کننده اما من روح او را در این کار هم می بینم چون حین نوشتن این ترانه در ناخودآگاهم از تجربه بودن با او استفاده کردم. اگر با او هم حرف بزنید مشابه همین جمله ها را می گوید.من با میلاد نوع استفاده از کلمه ها روی ملودی را بیشتر از همیشه یاد گرفتم و او هم کنار من راه ادا کردن حق مطلب به کلام و «تلفیق»را بهتر یاد گرفت...یک نکته جالب بگویم: از زمانی که با میلاد جفت و جور شده ام بیشترین حجم همکاری را با آهنگسازها و تنظیم کننده هایی که می خواهند خواننده شوند داشته ام. از شهاب رمضان و رضا محمد زاده بگیر تا میلاد اکبری و پوریا حیدری. علتش این است که روی فراز و فرود و«دندانه»های ملودی تسلط بیشتری پیدا کرده ام.
    • گویا میلادترابی هم یک آلبوم را خودش خوانده است.
    بله. آلبوم میلاد آماده شده و مجوز هم گرفته. اسم آلبوم را گذاشته ایم«ضربدر 2» .یازده قطعه دارد. تمام ترانه ها را من نوشته ام و تمام آهنگ ها را خودش ساخته و تنظیم کرده. فکر می کنم آلبوم اوایل پاییز منشر شود. در این آلبوم یک جور دیگر هستیم. باید بشنوید.
    • یکی از ایرادهایی که به تو وارد می شود این است که ترانه هایت زبان خاصی ندارد.یعنی امضای مشخصی پای آن احساس نمی شود که مثلا اگر چندترانه را بشنویم بتوانیم حدس بزنیم کدام هایشان را علی بحرینی سروده است.
    دقیقاًهمین طور است اما من این ویژگی را حسن می دانم،نه عیب!در موسیقی ما هر خواننده ای فضای خاص خودش را دارد و ترانه سرا باید با آن فضا سازگار شود.درست مثل نوازنده ای که متناسب با یک آهنگ باید برای آن ساز بزند و نه براساس سلیقه خودش! اگر روزی قرار شود مجموعه ای از کارهایم را چاپ کنم قطعاً تمام آنها یکدست خواهند بود و به قول شما امضا خواهند داشت اما الان تابع فضای خواننده ها و طرفداران آنها هستم. به همین خاطر در کمتر از شش ماه هم برای احسان کار نوشتم، هم برای چاوشی و هم برای عسکری! از همین امروز تا بیست سال دیگر اگر کسی توانست با هر سه این خواننده ها همکاری کند به او جایزه می دهم!
    • ماجرای قطعه «غم هامون» که از تلویزیون پخش شد و در اینترنت هم مورد استقبال قرار گرفت چه بود؟
    می خواستم به بهترین فیلم،ب هترین کارگردان و بهترین هنرپیشه زندگی ام ادای دین کنم. در این ماجرا هیچ آهنگسازی بیشتر از پوریا با من دنیای مشترک نداشت. همزمان ترانه و آهنگ را پیش بردیم. یک ساعت هم طول نکشید که ملودی آماده شد و پوریا تنظیم را شروع کرد. دو هفته به او اصرار کردم که خودش «غم هامون» را بخواند و بالاخره مجاب شد. ترانه به قول صدا و سیمایی ها «زهر» داشت. تنظیم هم متفاوت بود اما من از همان اول می دانستم کاری که به نیت خسرو شکیبایی تولید شود مثل خودش عاقبت به خیر می شود و همین طور هم شد. در سالروز آسمانی شدن شکیبایی، هم رادیو هفت و هم برنامه راه شب «غم هامون» را پخش کردند.این روزها برای آلبوم پوریا ترانه می نویسم. سعی کرده ام کار هایش شبیه هیچ کسی نشود. روی همکاری با میلاد اکبری هم به شدت حساب کرده ام و به نظرم می تواند یکی از بهترین های سال های اخیر باشد.از نوروز امسال احساسی ترین ترانه هایم را برای او نوشته ام.
    • جدید ترین آلبوم هایی که با ترانه های تو منتشر می شوند کدام ها هستند؟
    «یه دنیا حرف» با صدای مهدی یغمایی.بعد از آن هم «حساسیت» با صدای ایمان قیاسی.در آلبوم های مرتضی پاشایی، میلاد کیانی، رضا رویگری، پیام مقامی و... هم ترانه دارم. در این آلبوم ها چند ترانه «اسلو» دارم که به نظر خودم هیچ ربطی به ترانه های قبلی ام ندارد. دوست دارم درباره آلبوم مهدی یغمایی صرف نظر از همکاری ام با او چند جمله حرف بزنم. یغمایی یکی از پنج ، شش خواننده مقبول پاپ بعد از انقلاب است ولی با آن چهار ، پنج خواننده دیگر دو فرق اساسی دارد! اول اینکه حتی به اندازه یک آدم نرمال هم حسود و مغرور نیست و دوم اینکه می داند باید صدای خوبش را با خواندن چه آهنگ هایی به گوش مخاطبش برساند.یک هفته پیش آلبومش را در استودیو گوش دادم. با 14سال تجربه حضورم در موسیقی می گویم که به نظر من فوق العاده است و شاید بعد از «غریبه» فریدون آسرایی هشت سال است آلبومی که تا این اندازه بتواند برای جلب نظر عوام و خواص پتانسیل داشته باشد را نشنیده بودم. به نظر من این آلبوم می تواند الگویی باشد برای تمام خواننده هایی که توانایی هایشان را گرفتار وسواس و احتیاط های کشنده کرده اند.اگر با یغمایی در این آلبوم همکاری نکرده بودم، بیشتر از این از آن تعریف می کردم!
    • آخرین آلبوم خوبی که شنیدی کدام بود؟
    چقدر خوب شد این سوال را پرسیدی. من اگر در مطبوعات می ماندم در این یک سال برای دو آلبوم سنگ تمام می گذاشتم. یکی آلبوم «دوباره» مسعود امامی که همه چیزش بالاتر از استاندارد های موسیقی امروز ما بود و حقش را به صورت تمام و کمال نگرفت و دیگری آلبوم «من و تو»مانی رهنما که سه قطعه درخشان و سه، چهار قطعه خوب داشت و متاسفانه آن هم به حقش نرسید. این دو آلبوم باید فراگیر می شدند. به نظر من مسعود امامی با این صدا و این آلبوم تا الان باید بیست سانس کنسرت برگزار کرده باشد اما افسوس که انگار مخاطب دچار تنبلی شده و فقط به دنبال موسیقی «فست فودی»است.
    • جز آلبوم مهدی یغمایی فکر می کنی کدام آلبوم ها در سال 91 موفق شوند؟
    در جریان همه تولیدات نیستم اما تا آنجایی که کارها را شنیده ام می توانم برای آلبوم های محمد چناری، حسین توکلی، مرتضی پاشایی،پ یام مقامی و میلاد کیانی سرنوشت خوبی پیش بینی کنم. رضا محمد زاده هم خواننده ای است که می تواند پدیده امسال باشد. در مورد آلبوم های میلاد ترابی، میلاد اکبری و پوریا حیدری هم بهتر است چیزی نگویم چون هوای رفقایم را همیشه متعصبانه دارم! راستی برای پنج،شش خواننده هم به صورت فول آلبوم ترانه نوشته ام که در میان آنها روی موفقیت حامد کولیوند، حسام معصوم و میعاد حاتم نیا بیشتر حساب می کنم. یک صدای خوب دیگر هم شنیده ام از رضا اسدی که اگر آلبومش را با تمرکز جمع کند می تواند یک خواننده محبوب باشد و ظرفیت های فراوانی دارد.
    • حالا که فقط در عرصه مجاز فعالیت می کنی، پس چرا با صدا و سیما همکاری نداری و مثلا برای تیتراژها ترانه نمی نویسی؟
    80 درصد تیتراژها را آقای کاکایی می نویسد و فکر می کنم برای 20 درصد باقی مانده هم دیگران لایق تر از من باشند!

    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۵/۲۲ در ساعت 18:10

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. مردم توانایی خرید بلیت کنسرت را ندارند
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۲۶, 02:20
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۰۵, 14:21
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۰۲, 01:10
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۱۷, 13:10
  5. نوای موسیقی ایرانی و آفریقایی در عسلویه
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۲۶, 11:14

جستجو شده ها

میلاد اکبری

تا این لحظه 2 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست