کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: همه چیز از پیانــــــــــــــــــــو

  1. piano4all آواتار ها
    piano4all
    شماره کاربری
    3111
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۰
    540
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی285
    170
    سپاس از شما 896 بار در 335 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض همه چیز از پیانــــــــــــــــــــو

    نخستین پیانو به معنی امروز را یک ایتالیایی Bartolommeo Cristoferi ۱۶۵۵ – ۱۷۳۱ در سال ۱۷۲۹ ساخت. تا پیش از Cristoferi ، سازهای شبیه به پیانو، Clavichord , Harpsichord ، از لحاظ توانایی اجرایی و بیان موسیقایی ، وسعت و غنای پیانو را نداشتند. به سبب دامنه وسیع اجرایی این ساز تازه ، Cristoferi نامی جدید بر ساز ابداعی اش گذاشت.
    تاریخچه پیانو را می توان به سه دوره زمانی از ۱۷۲۰ تا ۱۸۵۰ ، ۱۸۵۰ تا ۱۹۰۰ ، ۱۹۰۰ تاکنون تقسیم کرد که پیانوهای ساخته شده در این دوره ها به ترتیب آنتیک (Antique) ، ویکتوریایی (Victorian) و امروزی (Modern) خوانده می شوند.
    در پیانوی اولیه ، یا آنتیک ، از نظر ساختار فنی تحولات زیادی پدید آمد و در این دوره پیانوهای تجربی متنوعی به اشکال گوناگون ساخته شد. در دوره دوم ، صنعت پیانو سازی ، همچون سایر صنایع عصر صنعت ، مشمول قاعده کلی استاندارد کردن یا همسان سازی گشت.
    پیانوهای ویکتوریایی در سه نوع عمودی (Upright) ، بزرگ (Grand) و چهارگوش ساخته می شدند. در نوع عمودی، سیمها و تخته صدای پیانو به طور عمودی تعبیه می شد. در نوع بزرگ، سیمها افقی و با زاویه قائمه نسبت به صفحه شستیها یا کلاویه های سیاه و سفید و پیانو قرار می گرفت.
    در نوع بزرگ چهارگوش، که امروز دیگر ساخته نمی شود، سیمها به طور افقی و موازی با صفحه شستیها تعبیه می شد و جعبه پیانو به شکلی چهارگوش بود. پیانوهای امروزی تنها از دو نوع عمودی و بزرگند.
    از لحاظ ساختار، در داخل جعبه پیانو چکشهایی با روکش نمدی وجود دارد که با پایین رفتن شستیها یا کلاویه های پیانو با فشار انگشتان نوازنده، این چکشها به سیمهای پیانو ضربه می زنند و به سرعت به عقب باز می گردند.
    این ضربه سیمها را مرتعش می کند و آوای موسیقی حاصل می شود. نوازنده پیانو با تغییر میزان فشار انگشتان خود به شستیها، نیروی ضربه چکشها بر سیمها را تغییر می دهد و آوای موسیقی را با شدت و کیفیتی که مورد نظر او است ایجاد می کند.
    حدود چهارچوب (Frame) پیانو را می توان از پشت پیانوهای عمودی یا زیر پیانوهای بزرگ دید. یکی دیگر از اجزای مهم پیانو صفحه ای چوبی به نام تخته صدا (Sound board) است که هنگام نواختن همراه سیمها به ارتعاش در می آید و در نتیجه شدت صدای سیمها را افزایش می دهد. هنگام خرید پیانو باید از سلامت تخته صدا اطمینان حاصل کرد.
    سیمهای اکثر نتهای پیانو در گروههای سه تایی قرار گرفته اند که هر سری سیمهای سه تایی، به طور یکسان کوک می شوند تا صدای یکدیگر را تقویت کنند. اما نتهای بم یک یا دو سیم دارند و در قسمتهای بمتر مفتولهایی از جنس مس یا آهن به دور سیم اصلی پیچیده شده است.
    وزن این مفتولها ارتعاش سیم را کمتر و در نتیجه صدا را بمتر می کند. نتهای خیلی زیر (بالا) تنها از ارتعاش دو سیم نازک حاصل می شوند. روی سیمهای پیانو یک رشته صداگیر یا خفه کنهای نمدی قرار دارد که شدت ارتعاش سیمها را تنظیم می کند. اکثر پیانوها دارای سه پدال و برخی از آنها دارای دو پدال هستند.
    پدال سمت راست پدال نگهدارنده (Sustaining Pedal) خوانده می شود. فشار دادن این پدال به طرف پایین موجب می شود تا خفه کنهای نمدی عقب بروند و از سیم دور شوند.
    بنابراین حتا پس از برداشتن انگشت از روی شستی پیانو نیز آوای نتها به علت ادامه ارتعاش سیمها تداوم می یابد. عقب رفتن خفه کنهای نمدی موجب آزادی ارتعاش همه سیمها می شود و در نتیجه صدای قویتری به گوش می رسد.
    پدال سمت چپ یا پدال نرم (Soft Pedal) برای کاهش یا نرم کردن صدا به کار می رود. در پیانوهای عمودی و برخی از پیانوهای بزرگ فشار دادن این پدال به سمت پایین موجب می شود چکشهای نمدی پیانو به سیمها نزدیکتر شوند.
    کاهش فاصله چکش و سیم باعث مس شود که صدای حاصل شدت کمتری داشته باشد. در اکثر پیانوهای بزرگ، استفاده از پدال نرم، موجب می شود تا ردیف چکشها به یک سو حرکت کنند و در نتیجه چکش به جای سه سیم تنها بر دو سیم ضربه بزند و صدای کمتری ایجاد شود.
    پدال میانی در بسیاری از پیانوهای امروزی به قابلیت اجرایی موسیقی می افزاید و در مواردی برای نوازنده در حکم دست سوم او عمل می کند. در پیانوهای غیر حرفه ای، با فشار دادن این پدال، یک قطعه پارچه نسبتا ضخیم، میان چکشها و سیمها قرار می گیرد و شدت صدا را کم می کند.

    منبع: guitar۴all.com


    پیانو سازی است از خانواده آلات موسیقی رشته ای چكش دار كه به وسیله شستیهایی ، چكشهای موجود در ساز به سیمها اصابت میكنند و سیمها را به صدا در میاورند . پیانو كمال یافته ساز كلاوسن (clavecin) است . از قرن چهاردهم به تدریج تغییراتی در ساختمان فنی ساز كلاوسن داده میشود تا آنجا كه در قرن هجدهم به ساز دیگری مبدل میگردد و به نام دیگری نامیده میشود . این كلمه به زبان ایتالیایی و به ویژه در عرف موسیقیدانها به معنای آرام و ملایم و نرم است .
    پس از سال ۱۹۰۰ ساز دیگری موسوم به پیانولا (pianola) یا پیانوی اتوماتیك متداول گردید . به سال ۱۹۳۰ كارگاههای پیانو سازی بیشماری در سراسر دنیا تاسیس شد . صنایع گرامافون سازی و بعدها ضبط و پخش به وسیله نوارهای صوتی و پیدایش رادیو ، حصار موسیقی را كه به تالارهای كنسرت محدود میشد شكستند و استماع موسیقی را در خانه ها میسر ساختند . از همین روست كه در قرن بیستم فرهنگ موسیقی و به ویژه فرهنگ ساز پیانو تهمیت بیشتری پیدا كرد



    بعد ارگ، پیانو از پیچیده ترین آلات موسیقی و نام صحیح آن پیانو فورت Pianoforte می باشد که به معنای نرم و محکم است و از روی انواع صداهائی که این دستگاه قادر به تولید است، پیانو نام یافت. نخست منوکورد Monchord اختراع شد، که جعبه ای است با یک رشته سیم که این سیم ها کشیده شده و در روی فاصله هائی علامت گذاری شده است. چنگ و قانون نیز که سابقه ای چند هزار ساله دارد شبیه منوکورد بود. در حدود هزار سال پیش شخصی به نام گیدودارزو خرک مونوکورد را اختراع کرد و به آن کلیدها و سیم هائی افزود و این دستگاه موسیقی تا قرن شانزدهم مورد استفاده عمومی بود و دستگاه کلاویکورد Clavichord ازین دستگاه مشتق و ساخته شد. صدا در کلاویکورد، براثر ارتعاش فنرها که با فشار سنجاقک برنحی نوک پهنی به وجود می آید، تولید می شود.
    و نوازنده می توانست آهنگ صدا را کم و زیاد کند. بعدها دستگاهی به نام اسپینت Spinet بە شکل مستطیل و دارای حیطه صوتی چهار اوکتا ساخته شد که سیم ەایش را با مضراب می نواختند.
    در اواسط قرن هفدهم، چنگ متداول گشت که از کلاویکورد و اسپینت بزرگ تر و دارای دو ردیف سیم و شکل هایش شبیه پیانوی بزرگ بود و سیم ها با مضراب نواخته می شود. در ۱۷۰۹ بارتولومیو کریستوفری ضربه چکشی را ساخت که با آن پیانو از آلات ابتدائی سیم دار جدا گردید. ضربه چکشی تحولی در موسیقی پدید آورد. بتهون نخستین موسیقیدانی بود که موارد استعمال زیادی برای پیانو پدید آورد.


    یکی از متداول ترین، مشهورترین و فراگیرترین وسیله ها در میان تمام سازهای موسیقی پیانو است که توانایی و قدرت اثرگذاری بسیار زیادی دارد. اهمیت و ارزش آن در خانه، جایی که برای تکنوازی یا به عنوان ساز همراهی کننده استفاده می شود، همچنان باقی مانده است. پیانو به طور منظم در جایگاه کنسرت، در رسیتال های تکنوازی، در برنامه های موسیقی مجلسی و در کنسرت ها مشاهده می شود.
    در دو طرح دیواری و بزرگ ساخته می شود. از آن به عنوان ساز .... یاد می شود که ۳ دلیل را بر این گفته می توان ذکر کرد:
    ۱) دامنه صوتی وسیعی دارد به طوری که قابلیت تولید صدای همه سازهای ارکستر سمفونیک را دارا است. (حدود ۷/۵ اکتاو)
    ۲) هارمونیک بودن: قابلیت تولید هارمونی یا آکورد یعنی نواختن بیش از ۳ صدای همزمان با هم که این امر در پیانو با دوالت تا ۱۲ صدا امکان پذیر است و با کمک پدال می توان بر تعداد آنها افزود.
    ۳) نوانس: در این ساز کمترین حد تولید صدا (تماس چکش با سیم ها) و بیشترین حد تولید صدا وجود دارد و در واقع نام این ساز پیانو فورت است. یعنی سازی که قابلیت تولید صداهای قوی و ضعیف را دارد.
    در قسمت جلوی نوازنده، ردیف شستی ها قرار دارد هر شستی به یاری مکانیزم مخصوصی در داخل پیانو به چکش متصل است که با کوبیدن روی شستی، چکش نیز به سوی سیم مربوط پرتاب شده به آن برخورد کرده و آن را به ارتعاش وامی دارد و خود کمی به عقب برمی گردد تا مانع ادامه ارتعاش سیم نشود.
    به مجرد آن که انگشت نوازنده از روی شستی برداشته شود، نمد خفه کن به سیم ها می چسبد و سیم مرتعش را از ارتعاش بازمی دارد. در یک پیانوی امروزی حدود ۲۱۴ سیم وجود دارد که قابل مقایسه با سایر سازها نمی باشد.
    در جلوی پاهای نوازنده ۲ یا ۳ پدال تعبیه شده است . پدال سمت راست مانع کار دستگاه خفه کن می شود. در نتیجه سیم مربوطه حتی پس از برداشتن انگشت از روی شستی، به ارتعاش ادامه می دهد تا به تدریج خود به خود از ارتعاش بازبماند. پدال سمت چپ مجموعه چکش ها را کمی به راست می راند تا چکش کوبنده فقط به یکی از سیم های سه گانه هم کوک برخورد کند. این عمل موجب «ظریف شدن و کم صدایی» صوت حاصل می گردد. پدال وسط برای نگه داشتن صدای نت های خاص است.
    از جهتی می توان ادعا کرد پیانو همانند ارکستر است. پیانو نماینده شاخه ای از موسیقی است که متکی بر ادبیات خاص خود می باشد و این تمایز آن چنان واضح است که فقط ارکستر می تواند با آن برابری کند. برتری ادبیات پیانو بر سایر ادوات موسیقی انکارناپذیر است. پیانو دست نوازنده اش را برای بیان احساسش آنچنان باز می گذارد که نظیر آن را در هیچ سایز دیگری نمی توان یافت. در مورد ادبیات پیانو بایستی سپاسگزار خود پیانیست ها باشیم و با دید دقیق تر درمی یابیم که دامنه وسیع ادبیات پیانو را مدیون خود پیانو هستیم. زیرا پیانو تنها سازی است که قادر است تمامی وجود و ذات قطعه را به شنونده انتقال دهد. ملودی، باس ها، هارمونی و پونیفوی همه با هم به طور کامل و همزمان (توسط پنجه ای هنرمند) می توانند در پیانو ترکیب شوند و به همین دلیل است بزرگان موسیقی، پیانو را به عنوان ساز مورد علا قه خود برگزیده اند.
    بزرگانی مثل: موتزارت، بتهوون، شوبرت، شوپن (شاعر پیانو)، شومان، براس، لیست ، راخمانینف، موژکفسکی و...
    فردریک شوپن لهستانی زیباترین و شاعرانه ترین قطعات را روی پیانو می نوازد در عین حال نابغه ای چون بتهوون فلسفه و موسیقی را درهم آمیخته و روی این ساز پیاده می کند.
    در ایران نیز بزرگانی روی این ساز کار کرده آند و موسیقی ایرانی و دستگاهی را روی آن پیاده کرده اند که می توان از مرتضی محجوبی و جواد معروفی و... نام برد. آثار معروف برای این ساز عبارتند از:
    ▪ موتزارت: سونات ها و کنسرتوها به ویژه کنسرتو پیانو شماره ۱۹ ، ۲۰، ۲۱
    ▪ بتهوون: کنسرتو پیانو شماره ۵ (امپراتور)، سونات ۸ (پاته تیک)، سونات ۱۴ (مهتاب)
    سونات ۱۷ (طوفان) و سونات ۲۳ (آپاسیوناتا) که به منزله تاجی بر سر آثار این نابغه می باشد.
    ▪ شوپن: سونات ها، والس ها، اتودها، نکتورن ها، بالا دها و...
    ▪ لیست: راپودی های مجار
    ▪ راخمانینف: پرلودهای پیانو
    ▪ موژکفسکی: اتودها.







    نبوغ چیزی نیست جز عشق







    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۵/۱۰ در ساعت 20:50

  2. کاربران زیر از شما piano4all عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. مراحل اکولایز کردن
    توسط AUTUMNAL در انجمن مــیـــکس(Audio Mix)
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۲/۱۲, 13:21
  2. کنسرت رحیم شهریاری در تبریز
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۰۶, 11:40
  3. همه چیز در رابطه با 3X osc
    توسط dj keyhan در انجمن آموزشهای اف ال استودیو (FL Studio)
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۰۳, 23:09
  4. آسانترین راه اکولایز کردن
    توسط iran music در انجمن مــیـــکس(Audio Mix)
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۱۶, 11:13
  5. «آوای مهربان» تالار وحدت را خاطره انگیز کرد
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۱۶, 03:00

جستجو شده ها

ساز ابداعی کریستوفری

تا این لحظه 16 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی