کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 8 , از مجموع 8

موضوع: خلاصه ای از فیزیک صوت مربوط به موسیقی

  1. F-Li آواتار ها
    F-Li
    شماره کاربری
    26412
    مدیر بـازنشسته
    آذر /۱۳۹۱
    Mashhad
    1,954
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3668
    2,584
    سپاس از شما 4,437 بار در 1,782 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض خلاصه ای از فیزیک صوت مربوط به موسیقی

    سلام دوستان عزیزم.
    امیدوارم هرجای این خاک هستید سربلند باشید.
    مطلبی که پیش روی شماست رو شاید بار ها و بارها بهش برخوردید اما چیزی ازش نمیدونید و یا اگر میدونید در حد چند توضیح بیش نیست.
    در این قسمت به یاری خداوند طی مدت زمانی مطالبی مربوط به فیزیک صوت خواهم گذاشت که دانستن آنها برای دوستان اهل موسیقی خارج از لطف نیست.
    همچنان دعایمان کنید تا بتوانیم با انرژی تمام این تاپیک را به اتمام برسانیم.
    با تشکر از تک تک دوستانی که ما را همیاری میکنند


    تعداد کل آرای این پست : 14
    تعداد آرای مثبت : 14
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۱۰/۲۳ در ساعت 03:18

  2. 19 کاربر زیر از F-Li برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. F-Li آواتار ها
    F-Li
    شماره کاربری
    26412
    مدیر بـازنشسته
    آذر /۱۳۹۱
    Mashhad
    1,954
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3668
    2,584
    سپاس از شما 4,437 بار در 1,782 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    تولید صوت

    تا بحال شده با خود فکر کنید که صداهایی که ما میشنویم چطور تشکیل میشوند؟ چطور ما میشنویم؟ چرا یک صدا گوش خراش است؟ چرا یک صدا آرامبخش است؟

    در ادامه پاسخ همه این سوالات را خواهید یافت.
    صدا چگونه تشکیل میشود؟
    صوت در اثر ارتعاشات مکانیکی اجسام به وجود می آید و تا زمانی که حرکتی نباشد در عمل هیچگونه صدایی هم وجود ندارد.
    در ممقابل تمامی حرکات مکانیکی در این دنیا دارای صدا هستند. حتی حرکت دست شما هنگام خمیازه کشیدن!!!
    ما محدوده ای از این صدا ها را میتوانیم بشنویم و محدوده وسیعی از سیگنال ها رو هم قادر به شنیدنش نیستیم. صداهای تولید شده همه دارای یک منبع تولید و یک منبع انرژی هستند. به طور مثال منبع تولید صدای انسان "جنجره" هست و انرژی آن از نوع شیمیایی هست. یا مثلا صدای یک پیانو: منبع تولید سیم ها و منبع انرژی آن هم انرژی انگشتان شماست.

    چطور میشنویم؟
    هنگامی که یک صوت تشکیل میشود در هوای آزاد با سرعت 340 متر بر ثانیه آن صدا به گوش ما میرسد. یعنی اگر فاصله نه چندانی با منبع تولید داشته باشیم، بلافاصله ما صدا را میشنویم.(چطور؟)
    هنگامی که جسم منبع تولید صوت در حال بسامد کردن ( که واحد آن فرکانس هست و با f نمایش میدهند) است در واقع در حال جابجا کردن مولکولهای هوا میباشد.
    صدا با سرعت بسیار زیادی تا حدود کمی (در فاصله های بسیار کم) طبق نظریه ی ساچمه ای (همان نظریه که میگوید اگر زنجیره ای از ساچمه نزدیک بهم داشته باشیم با ورود یک ساچمه با ضربه از پشت یک ساچمه از جلوی زنجیره خارج میشود و انداره ساچمه ها همواره ثابت میماند) مولکول به مولکول منتقل شده و به گوش ما میرسد و باعث ارتعاش پرده گوش ما میشود که در نتیجه ما آن صدا را میشنویم.
    پس با این حساب ما در میابیم که صدا در خلاء به هیچ وجه منتشر نمیشود. حتی اگر در گوش دوست خود در خخلا داد بزنید او هیچ عکس العملی نشان نخواهد داد...

    در ادامه بیشتر به این علم خواهیم پرداخت.


    تعداد کل آرای این پست : 13
    تعداد آرای مثبت : 13
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۱۰/۲۳ در ساعت 03:50

  5. 17 کاربر زیر از F-Li برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. F-Li آواتار ها
    F-Li
    شماره کاربری
    26412
    مدیر بـازنشسته
    آذر /۱۳۹۱
    Mashhad
    1,954
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3668
    2,584
    سپاس از شما 4,437 بار در 1,782 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    چرا یک صدا گوش خراش است؟
    در این جا به یک موضوع میرسیم که چرا بعضی اوقات اصواتی را که میشنویم گوش خراش هستند؟ پاسخ در این قسمت است...

    انواع موج و خصوصیات سیگنالهای صوتی

    انواع: موجهای مکانیکی - موجهای الکترومغناطیس

    ما به امواج الکترو مغناطیس فعلا کاری نداریم. اما خصوصیات سیگنالهای مکانیکی که صوت را شامل میشود:

    1- طول موج
    2-دامنه موج
    3-رنگ موج
    4-دیرند یا Decay
    5-توان صوت به دو بیان پیک و آر ام اس (مقدار موثر)

    طول موج یا سرعت بسامد سیگنال، همان فرکانس هست. هرچه طول موج بیشتر باشد: 1- صدا بم تر است 2- فرکانس کم تر است 3-انرژی بیشتری دارد.
    همیشه به خاطر داشته باشید که صداهای بم مسافت بیشتری را طی میکنند و موانع آکوستیکی برای آن ها بی معنا تر نسبت به صدا های زیر است...
    مثالی میزنیم تا کاملا درک کنید...
    جوانی سیستم صوتی بسیار خوبی را روی ماشینش نصب میکند. و در فاصله 100 متری از شما صدای ضبطش را بلند میکند... شما چه میشنوید؟ مسلما صدایی بسیار بم و به قول معروف بـــیـــس. پس شما به سختی صدای خواننده و یا دیگر اجزای موسیقی پخش شده در 100متر آنطرف تر را میشنوید چراکه فرکانسهای بالا توان طی مسافت طولانی را نسبت به بیس ندارند.
    2- مبحث دیگر میزان دامنه موج است. به عکس زیر توجه کنید:

    عکس از استاد علی معافی بهمراه ویرایش
    میبینید که به پستی بلندی حداکثر سیگنال دامنه گفته میشود.

    3-رنگ موج: رنگ صوت یا همان Color مربوط به تعداد هارمونیک های مربوط به یک صوت تولید شده از timbre هست. جنس و رنگ صوت با توجه به جنس مولد محیط تولید و محیط انتشار متفاوت است. عامل ایجاد رنگ صوت هارمونیک ها هستند. به همین دلیل است که صدای گیتار با ویالون و یا صدای من با صدای شما و دیگر افراد جهان فرق میکند(جنس مولد و محیط تولید). شما هنگامی که در یک فضای باز سخن میگویید صدایتان متفاوت از زمانیس که در حمام صحبت میکنید(محیط انتشار)

    دیرند یا Decay : هر صدایی زمانی شروع میشود و مسلما تا همیشه ادامه نمیابد و زمانی قطع میشود. به مدت زمانی که سیگنال تداوم دارد دیرند یا کشش میگویند.

    توان صوتی: هر سیگنال دارای 2 مشخصه اصلی پیک و آر ام اس میباشد که در عکس مشاهده میکنید.
    پیک حداکثر توانیست که سیگنال در یک لحظه منتقل میکند.
    R.M.S مقدار توان موثر سیگنال است که به صورت مداوم تاثیر گذار است.

    در مبحث صوت میزان توان را به S.P.L نیز بیان میکنند که مخفف Sound Pressure Level میباشد که به معنای فشار صوتی هست.
    حال وقت آن رسیده به سوالمان پاسخ دهیم...
    حداکثر صدایی که انسان میتواند بشنود صدایی تا حد 90 و تا بعضی افراد 95-100 S.P.L است. البته این حد اکثر بود و در افراد عادی بین 75 به بالا تا حد Max است.
    این مقدار آستانه ضربه زدن به شنوایی انسان است. پس هنگامی که ما صدایی را که بیش از این مقدار مجاز توان داشته باشد را بشنویم گوش خراش است.


    چرا یک صدا آرامبخش است؟

    بر میگردیم به رنگ و توان.
    خب مثلاما هنگامی که شما کتابخانه تان را به ترتیب نام مرتب کنید برای شما خوشایند تر است تا کتابخانه ای که فقط در آن کتاب باشد... کمی اعصاب خورد کن است. نه؟

    خب وقتی ما صدایی را میشنویم که هارمونیک های آن تنظیم شده و حساب شده هستند برایمان خوشایند و صداهایی که دارای هارمونیک نا منظم هستند نا خوشایند هستند. با توجه به آن مسئله مهم فشار صوتی که پیش تر اشاره شد.

    مسلما صدای گیتار به دلیل مجاز بودن فشار صوتی و هارمونیکهای منظم خوشایند است...
    خداوند خالق زیبایی هاس چرا که صدای نسیم و صدای آب نیز خوشایند است. و همچنین در مقابل صدای انفجار آتشفشانها و زلزله ناخوشایند...

    با ما همراه باشید تا بیشتر با دنیای پیرامون خود و ارتباطات آن آشنا شوید.
    تصاویر کوچک فایل پیوست تصاویر کوچک فایل پیوست signal.jpg  


    تعداد کل آرای این پست : 11
    تعداد آرای مثبت : 11
    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۱۰/۲۳ در ساعت 04:48

  7. 14 کاربر زیر از F-Li برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. F-Li آواتار ها
    F-Li
    شماره کاربری
    26412
    مدیر بـازنشسته
    آذر /۱۳۹۱
    Mashhad
    1,954
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3668
    2,584
    سپاس از شما 4,437 بار در 1,782 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    دیاپازون چیست؟

    دیاپازون یک وسیله تولید صوت است به شکل U که موج سینوسی با دامنه متغیر را ایجاد میکند. در آزمایشگاه های تولید صوت برای آزمایش استفاده میشود.

    در تصویر زیر یک دیاپازون را مشاهده میکنید

    که نت A یا "لا" را اجرا میکند.

    و نمای دیاپازون تحریک شده



    با ضربه زدن به دسته دیاپازون معمولا صوت صاف تولید میشود. دیاپازون ها معمولا روی یک تخته چوبی برای صدا دهی نصب میشوند.

    ((اهمیت دیاپازون در این است که ارتعاشات آن صدای خالص تولید می.کند (صدای خالص آن است که ارتعاشات آن با تابع سینوسی نشان داده شود)، به علاوه فرکانس آن همیشه ثابت می.ماند. از این رو دیاپازون را می.توان آلت دقیقی برای نتهای موسیقی دانست و صحت صداها و نتهای مختلف را با آن کنترل نمود. چنانچه ارتعاش دیاپازون را با وسایل الکتریکی پایا سازیم، می.تواند برای کنترل مدارهای الکتریکی بکار رود. از ثابت ماندن فرکانس دیاپازون برای تعیین اجزا زمان استفاده می.نمایند و اگر دیاپازون را با دقت کامل ساخته باشند می.توان با دقتی در حدود یک ده هزارم ثانیه اجزا زمان را اندازه گرفت. امروزه بواسطه ترقی صنعت ، ساختن و استعمال این قبیل دیاپازونها امری عادی است و چنانچه در انتخاب فلز دقت به عمل آید و سایر احتیاطات نیز لحاظ گردد، دقت دیاپازون تا یک میلیونیم ثانیه می.رسد. )) به نقل از رشد.

    کاربرد:
    1- اندازه گیری شدت صوت
    2- اندازه گیری طول موج (440 هرتز)
    3- بررسی امواج تولیدی توسط دیاپازون برای مشاهده تداخل صوت.
    دیاپازون طبق اصل فوریه عمب میکند.
    جالب است بدانید موج سینوسی پدر امواج دنیا محسوب میشود و پایه ترین سیگنال دنیای فیزیک است. یعنی هرجا بحث از موج و سیگنال شود پای سینوس در میان است.
    معروفیت این سیگنال را میتوانیم به آکورد C ماژور تشبیه کنیم.
    تا همین حد درباره دیاپازون بدانید کافیست.
    ارادتمند.


    تعداد کل آرای این پست : 7
    تعداد آرای مثبت : 7
    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۱۰/۲۳ در ساعت 19:22

  9. 9 کاربر زیر از F-Li برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. - neo - آواتار ها
    - neo -
    شماره کاربری
    47622
    کاربر پیـشرفته
    مرداد /۱۳۹۲
    537
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی661
    562
    سپاس از شما 536 بار در 253 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام و عرض ادب سید جان
    ممنون از اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشتی
    سید جان من الان یک سوال دارم شما توی صحبتای اون شبمون گفتی فقط نباید پیک کنترل بشه بلکه Rms هم باید کنترل بشه !
    در مورد پیک همه میدونیم که در یه میکس خوب نباید از 0 دسی بل تجاوز کنه
    در مورد Rms دقیقا باید چی رو کنترل کنیم ؟
    سوال دومم هم راجع به اینه که آیا کنترل Rms در ایزوتوپ وزون همتعبیه شده یا فقط برای wavecandy هست ؟ چون مثلا ویو کندی oscilloscope هم داره که عملا ندیدم هیچ میکس و مستر کاری از اسیلسکوپ استفاده کنه ؟ آیا Rms هم همینطوره ؟
    سوال سوم (کل اساتید با تجربه به من بگن) عموما گیتار الکتریک با دیستوریشن و حتی بعضا پیک عمدی هم میکس میشه آیا میشه از این بعنوان ایراد میکس و مستر یاد کرد ؟ اصلا آیا قواعد ویژه ای برای میکس و مستر گیتار الکتریک یا سینث های شبیه به اون داریم ؟ یا نه همچنان نباید موزیک نهایی نه پیک داشته باشه و نه دیستوریشن ؟


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۱۲/۰۴ در ساعت 01:53

  11. کاربران زیر از شما - neo - عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. F-Li آواتار ها
    F-Li
    شماره کاربری
    26412
    مدیر بـازنشسته
    آذر /۱۳۹۱
    Mashhad
    1,954
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3668
    2,584
    سپاس از شما 4,437 بار در 1,782 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط - neo - تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام و عرض ادب سید جان
    ممنون از اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشتی
    سید جان من الان یک سوال دارم شما توی صحبتای اون شبمون گفتی فقط نباید پیک کنترل بشه بلکه Rms هم باید کنترل بشه !
    در مورد پیک همه میدونیم که در یه میکس خوب نباید از 0 دسی بل تجاوز کنه
    در مورد Rms دقیقا باید چی رو کنترل کنیم ؟
    سوال دومم هم راجع به اینه که آیا کنترل Rms در ایزوتوپ وزون همتعبیه شده یا فقط برای wavecandy هست ؟ چون مثلا ویو کندی oscilloscope هم داره که عملا ندیدم هیچ میکس و مستر کاری از اسیلسکوپ استفاده کنه ؟ آیا Rms هم همینطوره ؟
    سوال سوم (کل اساتید با تجربه به من بگن) عموما گیتار الکتریک با دیستوریشن و حتی بعضا پیک عمدی هم میکس میشه آیا میشه از این بعنوان ایراد میکس و مستر یاد کرد ؟ اصلا آیا قواعد ویژه ای برای میکس و مستر گیتار الکتریک یا سینث های شبیه به اون داریم ؟ یا نه همچنان نباید موزیک نهایی نه پیک داشته باشه و نه دیستوریشن ؟
    سلام علیکم
    خواهش میکنم سعید جان... این مطالب یک سری تئوری در فیزیک هست که هر شخصی که دست در موزیک داره بد نیست اینها رو بدونه

    و اما پاسخ شما...

    در میکس خوب پیک نباید از 3- تجاوز کنه نه 0... بلکه 0 مربوط به مستر هستش

    و اما پیک و آر ام اس... بحث همیشگی... در امواج (سیگنالهای متناوب دو قطبی) ما یک بحث پیک داریم و یک بحث آر ام اس... آر ام اس اون مقداری هستش که تاثیر گذار هستش و همون متغیری هست که در واقع انرژی واقعی رو مصرف میکنه... اما پیک به بیشترین مقدار سیگنال در لحظه میگن... مثلا پیک یک لحظه به 3- میرسه... میگن پیک -3 هستش
    اما این که میگن توی مستر پیک 0 هستش یعنی پیک موزیک نباید از 0 بیشتر بشه چون از حد طبیعی خارج میشه و سیگنال به اشباع میرسه و یا اصطلاحا کلیپ میشه(برش میخوره)... توجه داشته باشید که صدا از 0 رد میشه و دیستورت میشه یعنی این داستان کنترل نشده...
    اما اگر آر ام اس 0 باشه یعنی فاجعه!!! یعنی سیگنال (حالا ما سیگنال رو اینجا یک موزیک در نظر میگیریم) کاملا دیستورت... درحالتی که فقط خر خر شنیده بشه و سیگنال کاملا به حالت مربعی شکل در بیاد (پالس در پایین ترین فرکانس)
    اما خب آر ام اس اونقدر باید باشه که به موزیک لطمه نخوره ... معمولا آر ام اس در مرحله میکس روی 10- تا 8- هستش و در مستر به 4- تا 3- میرسه و دیگه فکر میکنم 3- آخر حد آر ام اس (تاثیر گذار) سیگنال برای موزیک هستش... چون از اون به بعد به اشباع میره و همون شکلی که گفتم میشه...
    اما در مورد ایزوتوپ دقیق نمیدونم بهش توجه نکردم من معمولا پیک رو با پیک متر مستر خود داو ها نگاه میکنم و ولوم بندی میکنم... و آر ام اس رو هم با ویو کندی میبینم...

    اما در مورد افکت دیستورشن...
    اگر یادتان باشد گفتم: وقتی از 0 رد بشه دیستورشن به وجود میاد از نوع کنترل نشده...
    اما این نوع دیستورشن کاملا کنترل شده هستش... به چه صورت؟ در طراحی مدارات آمپلی فایر گیتار الکتریک، چند مدار با هم ترکیب میشن تا یک افکت رو به وجود بیارن...
    من الان نمیتونم دقیق ساختاش رو براتون توضیح بدم چون وارد مبحث های فیزیکی و الکترونیک میشه. اما در همین حد بگم که صدا از گیتار میره داخل آمپ بعد توسط یک آمپ معمولی تقویت میشه که بهش درایور میگن...
    بعد از اون وارد مدار آمپ به همراه دی نویزر میشه و سیگنال کمی جوندار میشه (با باندهای معمولی 4اهم قابل شنیدن میشه) و بعد از اون میره داخل آمپ قدرت و در اونجا بهره تقویت و تغذیه آمپ رو طوری طراحی میکنند که ورودی صدا از ورودی تغذیه بیشتر بشه و در اون حالت آمپ به اشباع میره و صدا رو خش دار میکنه که این توسط یک پیچ قابل تنظیم هستش... مثلا آمپ های مارشال 50 وات دارای این امکانات هستن(اکثر امپ ها دارن این آپشن رو) که میتونی میزان دیستورشن رو تنظیم کنی که در حقیقت داری ورودی آمپ آخر رو کم و زیاد میکنی...
    و در نهایت صدای تولیدی بعد از عبور از افکتهای Chorus Reverb Harmonize Wah Wah Pedal میره به تقویت کننده نهایی و کمی تقویت میشه و اوت پوت اون به یک ولوم سری میشه و به بلندگوی آمپ وصل میشه...

    این روش کار بود ... شما دیستورشن رو در دست داری با این عمل... و میتونی صدای دیستورت شده بسازی که پیک سیگنال روی 8- باشه و توی کل موزیک مثلا -12 دسیبل آر ام اس بده...
    پس دیدیم که این دوتا داستان کاملا مثل هم هستند اما از هم جدا هستن...
    طبیعاتا هیچ موزیکی نباید پیک داشته باشه...

    و اما یک مورد دیگر برای مستر کارهای الکترونیک...
    محدود کننده یک مداریست که از یک گیت منطقی و یک مدار موازی با گیت تشکیل میشه... چیزی که شما در اف ال یا لیمیتر ها تحت عنوان Ceil میبینید...
    در مستر موزیک های پر انرژی برای حجیم تر کردن موزیک، گین نهایی موزیک رو تا حداکثر 1+ دسیبل میگیرن (خیلی کم - اکثرا تا نیم دسیبل) و توسط لیمیتر ها یک دیستورشن نرم به وجود میاورند و پیک موزیک رو 0 نگه میدارند تا آر ام اس بیشتر بالا بیاد و درنتیجه موزیک کمی خش خش کنه و در کیک ها به اصطلاح بکوبه...

    این هم نوعی دیستورشن کنتر شده هستش...

    سوالی اگر هست در خدمتم...


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    ویرایش توسط F-Li : ۱۳۹۲/۱۲/۰۴ در ساعت 02:36
    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۱۲/۰۴ در ساعت 02:21

  13. 4 کاربر زیر از F-Li برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. - neo - آواتار ها
    - neo -
    شماره کاربری
    47622
    کاربر پیـشرفته
    مرداد /۱۳۹۲
    537
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی661
    562
    سپاس از شما 536 بار در 253 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سید جان ممنون از توضیحات مفیدت
    در مورد میکس هم منظور من میکس و مستر ریل تایم بود (میکسی که نیاز به مستر نداره) چون من کارهای خودمو اکثرا همزمان با تنظیم و ساخت ملودی میکس و مستر میکنم (یعنی میکسی که نیاز به مستر نداره و فقط توی مسترینگ بیشتر از ماکزیمایزر و یا کمپرسور و لیمیتر و البته گاهی از اکولایزر برای بالا بردن ولوم خروجی و نرم و خشک کردن صدا استفاده میکنم)



    سید جان من ازت یه سوال دیگه هم دارم راجع به Spectrum
    عکسی که گذاشتم آنالیزر اوزون 5 رو در کانال مستر یکی از پروژه های خودم نشون میده دقیقا ما چه چیزی رو از اسپکتروم آنالیزر باید کنترل کنیم ؟ میخوام بدونم چه اشتباهات دیدگاهی در این باره دارم
    و اینکه تصویر موج که گفتی نباید مربعی بشه برای سازهای مختلف مگه به نوع صدا مربوط نیست این شکل موج ؟ چون من از صحبتای شما اینطور برداشت کردم که بهترین شکل موج برای تمام صداها شکل سینوسی هست
    سوال دیگه هم اینکه آیا برای میکس و مستر خوب باید هر صدا رو بصورت سولو در اسپکتروم آنالیزر دید و یا اینکه نه باید فقط در کانال مستر و تمام صداها رو با هم در اون مشاهده و کنترل کرد ؟
    در واقع میخوام بدونم کدوم مرحله از میکس میتونه به بهتر کردن وضعت نمایشی آهنگ در Spectrum کمک کنه ؟ مثلا آیا با پنینگ یا لولینگ ولوم ها باید خطاهای موجود رو اصلاح کرد یا با لیمیتر و کمپرسورها و ماکزیمایزرها ؟ اصلا چجوری میشه خطاهای موجود در موزیکمون رو از طریق Spectrum ببینیم ؟
    و اینکه اسپکتروم تعبیه شده در Wavecandy دو بعدیه از روی دو بعدی چطور میشه این خطاها رو فهمید ؟ چون من از اوزون بخاطر سه بعدی بودن اسپکترومش استفاده میکنم اما خود اوزون هم حالت نمایشی دو بعدی داره (2D) از روی هر نمایش چطور میشه خطاها رو کنترل کرد ؟


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۱۲/۰۴ در ساعت 11:56

  15. F-Li آواتار ها
    F-Li
    شماره کاربری
    26412
    مدیر بـازنشسته
    آذر /۱۳۹۱
    Mashhad
    1,954
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3668
    2,584
    سپاس از شما 4,437 بار در 1,782 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط - neo - تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سید جان ممنون از توضیحات مفیدت
    در مورد میکس هم منظور من میکس و مستر ریل تایم بود (میکسی که نیاز به مستر نداره) چون من کارهای خودمو اکثرا همزمان با تنظیم و ساخت ملودی میکس و مستر میکنم (یعنی میکسی که نیاز به مستر نداره و فقط توی مسترینگ بیشتر از ماکزیمایزر و یا کمپرسور و لیمیتر و البته گاهی از اکولایزر برای بالا بردن ولوم خروجی و نرم و خشک کردن صدا استفاده میکنم)



    سید جان من ازت یه سوال دیگه هم دارم راجع به Spectrum
    عکسی که گذاشتم آنالیزر اوزون 5 رو در کانال مستر یکی از پروژه های خودم نشون میده دقیقا ما چه چیزی رو از اسپکتروم آنالیزر باید کنترل کنیم ؟ میخوام بدونم چه اشتباهات دیدگاهی در این باره دارم
    و اینکه تصویر موج که گفتی نباید مربعی بشه برای سازهای مختلف مگه به نوع صدا مربوط نیست این شکل موج ؟ چون من از صحبتای شما اینطور برداشت کردم که بهترین شکل موج برای تمام صداها شکل سینوسی هست
    سوال دیگه هم اینکه آیا برای میکس و مستر خوب باید هر صدا رو بصورت سولو در اسپکتروم آنالیزر دید و یا اینکه نه باید فقط در کانال مستر و تمام صداها رو با هم در اون مشاهده و کنترل کرد ؟
    در واقع میخوام بدونم کدوم مرحله از میکس میتونه به بهتر کردن وضعت نمایشی آهنگ در Spectrum کمک کنه ؟ مثلا آیا با پنینگ یا لولینگ ولوم ها باید خطاهای موجود رو اصلاح کرد یا با لیمیتر و کمپرسورها و ماکزیمایزرها ؟ اصلا چجوری میشه خطاهای موجود در موزیکمون رو از طریق Spectrum ببینیم ؟
    و اینکه اسپکتروم تعبیه شده در Wavecandy دو بعدیه از روی دو بعدی چطور میشه این خطاها رو فهمید ؟ چون من از اوزون بخاطر سه بعدی بودن اسپکترومش استفاده میکنم اما خود اوزون هم حالت نمایشی دو بعدی داره (2D) از روی هر نمایش چطور میشه خطاها رو کنترل کرد ؟
    وقتی یک محدوده بیش از حد تقویت شده باشه اون بخش توی اسپکترم خیلی پر رنگ میشه که نشون میده توی اکولایز عدالت رو برقرار نکردید!!!
    نه مربعی شدن کل موزیک بود
    اگر نه صدای Scream کلا خودش مربعی هست یا یکی از موجهای سکوئار بیس کلا موج مربعی هستش
    بی شک در بهترین وضع موزیک (عادی) باید شکل سینوسی داشته باشه حالا اگر میخواهید یکم حجم و هارمونیک اضافه کنید گفتم که چکار میتونید انجام بدید و مانعی هم نداره

    آنالایز صدا باید توی ذهنتون شکل بگیره... همین که به گراف اکولایز نگاه کنید باید توی ذهنتون اسپکترمش رو تصور کنید... اما خب چک کردن با اسپکترم برای تقویت دیداری خوبه...
    و برای مستر دیدن کل موزیک کافیست
    مهم نیست که موزیک شما توی اسپکترم چه شکلی هست
    اون فقط ابزاری جهت چک کردن موزیک هستش و اجباری در استفادش نیست...
    و اینکه شکل و قیافه آنالایزر دو بعدی یا سه بعدی باشه به نظر من مهم نیست و به خود شما بر میگرده و کسی که اینکاره باشه براش 2 بعدی و 3 بعدی فرق نداره و چیزی که بخواد از توش درمیاره... (مثلا دقت رول آف)


    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۱۲/۰۴ در ساعت 22:43

  16. کاربران زیر از شما F-Li عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۶/۱۲, 11:00
  2. شناخت فیزیک صدا و حنجره و تمرینات آواز خوانی
    توسط mohsen_f_206 در انجمن مباحث خوانندگی و آواز
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۶/۱۱, 02:54
  3. مقدمه ای بر فیزیک فاصله ها
    توسط iran music در انجمن سایر آموزشها
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۱/۳۱, 04:41
  4. کاربرد دسیبل در فیزیک صوت
    توسط iran music در انجمن انجمن عمومی سایت
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۰۵, 22:06

جستجو شده ها

فیزیک صوت و موسیقی

فیزیک صوت و ازمایشگاه

تنظیم از چه چیز هایی تشکیل میشه

rms را چگونخه دید

چرا شکل دیا پازون u است

شنیدن موسیقی آرامبخش دوقطبی

پستیوبلندی صوت مربوط چی میشود؟

فیزیک صوت در موسیقی

0دسی بل درفیزیک یعنی چه

آر ام اس در میکس چیست

فیزیک و صوت موسیقی

تا این لحظه 99 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست