کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: مجید درخشانی: نگران روزی هستم که مردم دیگر موسیقی خوب گوش ندهند

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض مجید درخشانی: نگران روزی هستم که مردم دیگر موسیقی خوب گوش ندهند

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید پژمان موسوی: سنگسر را به لبنیاتش می.شناسند؛ به عشایرش و البته طبیعت کم.نظیرش. سنگسر شهری است کوچک در 15 کیلومتری سمنان و در دامنه کوه.های سر به فلک کشیده.ای که بخشی از البرز مرکزی است و «کوه.های دربند» نام دارد. این شهر تاریخی اما چند سالی است که به سبب درخشش یک نام، شهرتی جهانی یافته و نامش در محافل زیادی بر زبان جاری می.شود. نامی بلند که اعتبارش را از موسیقی سنتی این مرز و بوم گرفته است و شهرتش را از تلاش برای تثبیت جایگاه این موسیقی ملی. مجید درخشانی آهنگساز و نوازنده شهیر ایرانی تنها یک نام نیست که به سنگسر، سمنان یا تمام ایران تعلق داشته باشد، بلکه او کسی است که یک عمر به دنبال طی کردن یک «راه» بوده است: راهی که مقصد نهایی.اش معرفی موسیقی ایرانی به جهان و تثبیت ارزش.های ماندگارش برای نسل.های بعد در ایران بوده است.

    سمنان شهری که مجید درخشانی در آن بزرگ شد، در آن سال.های دور، شهری فقیر از لحاظ فضاهای فرهنگی بود. نه کلاسی، نه دوره.ای، نه دانشگاهی و نه حتی معلمی. او بود یک عشق بی.پایان به هنر که ابتدا به صورت نقاشی تبلور یافت و سپس هم به صورت حرفه.ای به موسیقی. در آن دوران هم اما او از هیچ فرصتی برای «یادگیری» غافل نشد و از کوچک.ترین فرصت.ها بزرگ.ترین دستاوردها را از آن خود می.کرد. با آنکه اهل خانه چندان به کارهای موسیقایی او روی خوش نشان نمی.دادند، اما او «ایستاد» و «توانست» در راهی قدم بگذارد که از ابتدا رویایش را می.دید: همان رویایی که با نواختن آن سازدهنی کوچک در سال.های کودکی او، در وی بیدار شده بود. به تهران که آمد گویی جهان را در آغوش گرفته بود. از این کلاس به آن کلاس می.رفت و از این استاد به آن استاد درس می.گرفت. چنان عاشق موسیقی بود که استاد برومند با اینکه شاید او حداقل.های ورود به دانشکده موسیقی را دریافت نکرده بود، به او فرصتی داد برای اثبات خودش. فرصتی که او بسیار مغتنم شمردش و فخری شد برای موسیقی سنتی ایران زمین.

    روزها و شرایط پس از آن روزها اما سرنوشت دیگری را برای او رقم زد. همین شرایط هم بود که به دوری 20 ساله او از وطن و اقامت او در کلن آلمان انجامید. زندگی در آلمان هم نه تنها مانع از ادامه همان «راه» نشد که اتفاقا برعکس به فعال.تر شدن هرچه بیشتر او و برپایی کلاس.ها و دوره.ها و کنسرت.هایی برای آشتی و پیوند هرچه بیشترایرانیان و حتی غیرایرانیان با موسیقی سنتی ایرانی منجر شد. روزهای اقامت او در اروپا به واقع روزها و سال.های درخشانی برای موسیقی ایرانی بود. او در تمام طول این سال.ها از هر فرصتی برای معرفی و تثبیت جایگاه موسیقی سنتی ایران بهره می.برد و توانست در آن سال.ها شاگردان زیادی را نیز تربیت کند: شاگردانی که بعضا امروز از برجسته.ترین نوازندگان و آهنگسازان مقیم خارج از کشور هم شده.اند. در لا.به.لای همان کارها و روزها، درخشانی چه بسیار که به ایران سفر کرد و کارهای درخشانی را هم در همین دوره در ایران ضبط و به مخاطبان آثارش عرضه کرد، مخاطبانی که دیگر به نوازندگی و آهنگسازی او خو کرده بودند و منتظر ارایه کارهای جدید.ترش برای «شنیدن» بودند. 20 سالی که از اقامتش در آلمان و دوری از ایران گذشت، دیگر طاقتش طاق شد و وقتی دید که برخلاف قبل شرایط برای بازگشتش مهیاست، راه وطن در پیش گرفت و به کشور دوست داشتنی.اش بازگشت: کشوری که به آن عشق می.ورزید و به موسیقی.اش عمیقا باور داشت. باور داشت که می.توان موسیقی ایرانی را با نوآوری.هایی چند، به موسیقی محبوب نسل جوان تبدیل کرد و اجازه نازل شدن سطح سلیقه این نسل پر.افتخار را نداد. در همین راه هم کوشش.ها کرد و با راه.اندازی گروه خورشید و فعالیت.هایی چند (از جمله اجراهای بی.شمار درکنسرت.های تهران و شهرستان.ها)، سعی در آشتی نسل جوان با موسیقی.ای داشت که ریشه در نهاد این ملت دارد و به ریشه.های آنها برمی.گردد. در طول تمام این سال.های پس از بازگشت به ایران، مجید درخشانی کارهای «درخشانی» کرده است. از نوازندگی گرفته تا آهنگسازی که این دومی البته بیشتر مورد علاقه و پسند اوست. کار مهم.تر او اما به باور بسیاری از اهالی موسیقی، کارهای مشترکی است که با چهره.های ناشناخته یا کمتر شناخته شده نسل جوان سامان داده است؛ کاری که به معرفی «چهره».های جدید به عرصه موسیقی ایرانی و شناخته.تر شدن آنها کمک شایانی کرده است. همین کارها هم هست که وجه سومی به شخصیت او می.دهد و در کنار نوازندگی و آهنگسازی، از او یک «معلم»خوب می.سازد: معلمی دلسوز که در اندیشه احیای ارزش.های موسیقی سنتی ایرانی است و از اینکه سلیقه نسل جوان و حتی نسل پیش از آن، روز به روز سطحی.تر می.شود، نگران است.

    مرور مقاطع تعیین.کننده و نقاط عطف درتاریخ موسیقی سنتی ایرانی با کسی که هم در گروه شیدا درکنار محمد.رضا لطفی بوده است و هم در گروه آوا درکنار محمدرضا شجریان و حالا هم درگروه خورشید، بی.شک خالی از لطف نیست… گفت.وگو با استاد درخشانی را در ادامه می.خوانید.
    • جناب استاد درخشانی، فضای دوران کودکی و نوجوانی شما فضای چندان مناسب و همواری برای گرایش به دنیای موسیقی و تعمیق در آن نبوده است؛ می.خواهم بدانم چنانچه شما در خانواده.ای دیگر به دنیا آمده و رشد یافته بودید، آیا مسیر زندگی.تان متفاوت با آنی بود که ما از شما در این سال.ها دیده.ایم؟
    من از شش.سالگی.ام را که به خاطر می.آورم، هر لحظه.اش با عشق به موسیقی سپری شده است؛ از همان روزی که آن ساز دهنی (که نقشی مهم را در جهت.گیری.های بعدی من ایفا کرد) را دیدم تا همین امروز، موسیقی حرف اول را در زندگی من زده است. در واقع نه خانواده و نه حتی محیط در جهت.گیری.های بعدی من نقش نداشتند زیرا خانواده بیشتر مخالف حضور من در عرصه موسیقی بود تا مشوق من و در شهر و دیار من هم نه کلاس موسیقی.ای وجود داشت نه استادی و نه محرک مشوقی. می.توان گفت بیشتر تجربه.های من در عرصه موسیقی تجربه.هایی شخصی و بدون حضور معلم بوده است و من از کودکی تا دیپلم را انتظار کشیدم تا به تهران بروم و درس موسیقی بخوانم.
    • ..یعنی در سمنان هیچ فضایی برای یادگیری تئوریک و عملی موسیقی وجود نداشت؟
    البته من چند شانس در دوران کودکی و نوجوانی.ام آوردم؛ اولین و مهم.ترین.شان این بود که برادرم که در تهران نقاشی می.خواند، من را در جریان مسایل روز فرهنگی تهران قرار می.داد و کتاب.ها و مجله.های مورد علاقه.ام را به من می.رساند. دومین شانس من به زمانی برمی.گردد که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سمنان شعبه.اش را راه.اندازی کرد. من از طریق کانون بود که با کتاب.های مطرح حوزه موسیقی و نام.های بزرگ این حوزه آشنا شدم و در این راه کم.کم رشد کردم. شانس سوم من این بود که در آن سال.ها من یک معلم زبان داشتم به نام آقای کفامنش. او هم اطلاعات موسیقی بالایی داشت و هم سر کلاس گرام می.آورد و اساسا بخشی از کلاس زبان ما به گوش کردن موسیقی می.گذشت. سمفونی 6 و 9 را نخستین بار من در همین کلاس شنیدم و با موسیقی بین.المللی هم در همین کلاس آشنا شدم. یادگیری موسیقی آن روزها برایم آرزویی دست.نیافتنی بود و جالب اینکه تصور من آن روزها از موسیقی امری بسیار ساده و ابتدایی بود و من تازه وقتی به تهران آمدم فهمیدم که موسیقی به این آسانی.ها هم که فکر می.کردم نیست و ساختار و اساسی دارد به غایت تئوریک و البته تجربی.
    • ..چرا درآغاز تحصیلات عالی، رشته نقاشی را برای ادامه تحصیل انتخاب کردید و از همان ابتدا به رشته موسیقی نرفتید؟
    اول اینکه در دوران پیش از دانشگاه، من نمی.توانستم از سیکل به هنرستان بروم از سوی دیگر من چون در رشته ریاضی شاگرد ممتاز بودم برادر بزرگم دوست نداشت که من به این رشته بروم و ترجیح می.داد پزشک یا مهندس شوم. شاید باورتان نشود من سال آخر را تجدید شدم یعنی خودم را تجدید کردم که شهریور دیپلم بگیرم و به این وسیله یک سال سربازی.ام را به عقب بیندازم زیرا می.دانستم که من در سال اول به راحتی در کنکور نقاشی قبول می.شوم و بعد از یک سال هم با تغییر رشته دانشجوی موسیقی می.شوم؛ همین.طور هم شد و به لطف استاد برومند من سال بعد از آن در دانشگاه هنرهای زیبا و در رشته موسیقی پذیرفته شدم.
    • ..در دانشگاه، هم.دوره.ای.های شما چه کسانی بودند؟
    وقتی من به دانشگاه رفتم حسین علیزاده تازه فارغ.التحصیل شده بود و پرویز مشکاتیان سال.های آخر دانشکده را می.گذراند. از هم.دوره.ای.هایم هم می.توانم به بیژن کامکار، محمد فیروزی، داریوش پیرنیاکان و جمشید عندلیبی اشاره کنم.
    • ..چه شد که ناگهان تصمیم گرفتید همه موقعیت.های خود در ایران را رها کرده و برای سفر و در واقع زندگی به خارج از کشور بروید؟
    سال آخر دانشگاه بودم که انقلاب فرهنگی شد و من هم چندی پس از آن و به قصد ادامه تحصیل به آلمان رفتم و در شهر کلن پذیرش گرفتم. موضوع اما این بود که علاقه من تحصیل در رشته آهنگسازی بود و آنها در رشته تحقیق در علم موسیقی به من پذیرش داده بودند. من در آن زمان و به توصیه استاد مسعودی که به من می.گفت اگر به این رشته بروم تئوریسین موسیقی می.شوم و باید ساز زدن را کنار بگذارم ادامه تحصیل ندادم و پس از اخذ اقامت دایم در آلمان، یک مرکز موسیقی باز کردم. ما در آن سال.ها در مرکز موسیقی نوا حدود 300 عضو داشتیم و حدود 11 سال هم با جدیت کار کردیم و توانستیم در این مدت ایرانیان پراکنده زیادی را دور هم جمع کنیم. پس از این دوران اما به دلیل فشارهای مالی و قصد بازگشت به ایران از یک طرف و اینکه این مرکز وقت مرا بیش از حد می.گرفت و اجازه نمی.داد که به کارهای آهنگسازی.ام برسم از طرف دیگر، مرکز را تعطیل کردیم و چند سال بعد از آن نیز به ایران بازگشتم.
    • ..پیش از اینکه به دوران بازگشت.تان به ایران برسیم می.خواهم کمی از فضای کار در آلمان برایمان بگویید؟ غیراز برگزاری کلاس چه کاری را برای معرفی موسیقی ایرانی سامان می.دادید؟ می.دانیم که شما در سال.های اقامت در اروپا نقش مهمی را در معرفی موسیقی سنتی ایرانی به جهانیان بر عهده داشته.اید؟
    بله. من هم در شهرهای آلمان و هم هر یک ماه یک.بار در لندن و کوپنهاگ کلاس موسیقی داشتم و سالی یک.بار هم سمینار آموزشی برگزار می.کردم که در آن هنرجوها جمع می.شدند و با هم تمرین همنوازی داشتیم. در واقع هر آنچه که در توان داشتم را در زمینه معرفی موسیقی ایرانی انجام دادم تا موسیقی.ای را که ناشناخته بود با کیفیت خوب به جهانیان معرفی کنم. در واقع من در آن زمان حسرت می.خوردم که مردم جهان موسیقی عرب و هند را به خوبی می.شناختند اما کمتر با موسیقی ایرانی آشنا بودند. جالب است بدانید که من در این راه حتی به شاگردان غیرایرانی هم موسیقی ایرانی تدریس کردم و بعضی از آنها هم.اکنون به بهترین نوازندگان و موسیقیدانان ایرانی در خارج از کشور بدل شده.اند. اجازه بدهید من در همین جا گله.ای را از مسوولان وزارت ارشاد مطرح کنم. سه چهار سال پیش من طرحی را به وزارت ارشاد تقدیم کردم که بر مبنای آن در ایران زمینه.ای فراهم شود که ما از نوازندگانی که ایرانی نیستند اما ساز ایرانی می.زدند دعوت کنیم که در ایران اجرا داشته باشند اما متاسفانه پس از گذشت چند سال هیچ اتفاقی در این خصوص نیفتاده و هیچ پاسخی به این درخواست داده نشده است درحالی که من فکر می.کنم اگر این اتفاق می.افتاد، ایرانیان به این موضوع بسیار افتخار می.کردند و بر خود می.بالیدند.
    • ..برگردیم به تصمیم.تان برای بازگشت به ایران.
    واقعیت این است که من از ابتدا هم قصد برگشت داشتم و در این سال.ها هم برای ضبط کارهایم به ایران رفت و آمد می.کردم اما موضوع این بود که من به لحاظ عاطفی نمی.توانستم بچه.ها و خانواده.ام را رها کنم و به ایران بیایم اما وقتی دخترم 16سالش شد خودش به من گفت به خیال راحت به ایران برو من هم با تو می.آیم این.گونه بود که من در سال 84 به ایران بازگشتم و به عنوان اولین کار گروه خورشید را تشکیل دادم.
    • ..به عنوان یک موسیقیدان ایرانی که سال.ها در یک کشور دیگر کار حرفه.ای موسیقی کرده است، سال.های حضور در آلمان را به لحاظ تجربه.های کاری حرفه.ای چگونه دیدید؟ آیا از آن رضایت خاطر کامل داشتید؟
    ببینید در آلمان و بسیاری دیگر از کشورهای دنیا موسیقیدان ایرانی می.خشکد زیرا دایم مصرف می.شود و چیزی به دانسته.هایش اضافه نمی.شود. من هم اگر نخشکیدم به این دلیل بود که ارتباطم با ایران حفظ بود و حداقل سالی یکی دو بار به ایران می.آمدم. من در آلمان سال.ها مجبور بودم با آماتورها کار کنم و گاهی برای اینکه کاری را برای اجرا آماده کنم باید دو سال وقت صرف می.کردم در حالی که در ایران شاید این امر یک.ماهه اتفاق بیفتد. اما از حق نگذریم سال.های حضور در آلمان برای من تجربه.ها و موقعیت.های بکری را هم فراهم کرد که هیچ.گاه فراموش.شان نخواهم کرد.
    • ..همواره این سوال برای من مطرح بوده است که چگونه نوازنده چیره.دستی مثل شما باید آهنگسازی را به عنوان دغدغه اولش برگزیند؟ شما در آهنگسازی چه می.بینید که در نوازندگی نمی.دیدید؟ آهنگسازی.ها و آهنگ.های شما حامل چه پیامی است؟
    واقعیت این است که من وقتی ساز را در دست می.گیرم 50.درصد حرف.هایی که در دلم هست را می.توانم ابراز کنم و ساز تنها جواب چیزهایی که در ذهنم هست را نمی.دهد. اما وقتی کاری را می.نویسم و اجرا می.شود یعنی همان کارهای آهنگسازی.ام خیلی احساس رضایت بیشتری در من ایجاد می.شود؛ در واقع می.توانم بگویم آهنگسازی.های من ناخودآگاه و از دست خودم خارج بوده تا جایی که بعضی.ها می.گفتند تو به یک جایی وصل هستی! شاید باور نکنید اما وقتی یک شعر در من تاثیر می.گذارد، ناخودآگاه آهنگ و ملودی.اش در ذهن من ساخته می.شود و وقتی آهنگی را می.نویسم گذر زمان را به واقع احساس نمی.کنم. این طور بگویم نوازندگی خسته.ام می.کند در حالی که از ابتدا خیلی دنبالش بودم و حتی در روز گاه 14 ساعت هم برایش تمرین می.کردم؛ اتفاقاتی از جمله دزدیدن سازی که خیلی دوستش داشتم و چپ دست بودن من باعث شد که احساس رضایت چندانی از نوازندگی نداشته باشم و آهنگسازی را به عنوان انتخاب اولم برگزینم. یک نکته دیگر هم در جذب من به سوی آهنگسازی موثر بود و آن هم این بود که من احساس کردم ما در آهنگسازی با یک کمبود جدی روبه.روییم و کسی روی این موضوع به صورت جدی کار نمی.کند و چون فکر می.کردم که در آهنگسازی حرفی برای گفتن دارم در این حوزه بیشتر از نوازندگی وقت گذاشتم. من دوست دارم بچه.های جوان را به طرف آهنگسازی خوب بکشانم زیرا متاسفانه هم.اکنون بیشتر آهنگسازی.ها ساختگی و خسته.کننده است. خلاصه اینکه من در آهنگسازی استعداد خودم را به خوبی پرورش دادم و اگر حمل بر غرور نشود فکر می.کنم من در این زمینه حرف.هایی برای گفتن دارم که در کمتر کسی این ویژگی وجود دارد. در اینجا مایلم از آقایان علیزاده، احمد پژمان، لطفی، فخرالدینی و دهلوی که آثارشان بزرگ.ترین مشوق و حمایت.کننده از من بود به نیکی یاد کنم. این را هم اضافه کنم که هنوز هم نوازندگی از علایق اصلی من است و من با آن زندگی می.کنم اما احساس می.کنم که در آهنگسازی باید بیشتر از نوازندگی وقت بگذارم.
    • ..جناب درخشانی! به نظر شما علت اصلی دوری نسل جوان از فضای کارهای موسیقی سنتی چیست؟ چرا این نسل کمتر با آثار موسیقی سنتی و ایرانی ارتباط برقرار می.کند؟
    سوال من این است مگر نسل جدید با شعر حافظ ارتباط برقرار می.کند؟ مگر نمایندگان این نسل شعر حافظ با آن سنگینی را درک می.کند؟ چرا ما توقع داریم که این نسل باید موسیقی سنتی را درک کند؟ تکنولوژی جوانان را از موسیقی سنتی دور کرده و طبیعی هم هست زیرا موسیقی این نسل چیز دیگری است.
    • ..ولی همین جوانان از کارهای بدیع و خاص تلفیقی که اتفاقا در آن موسیقی سنتی ایرانی هم هست لذت می.برند؟
    موضوع این است که برخی کارها بیشتر تجربه است؛ تجربه.هایی که تکرار نمی.شوند. در واقع کار آنهایی که نوعی موسیقی تلفیقی کار می.کنند بیشتر تجربه.های لحظه.ای است و یک «راه» به حساب نمی.آید. این کارها در همان لحظه طرفدار دارد و ارزش هنری چندانی هم ندارد. البته من وجود این کارها را نفی نمی.کنم بلکه لازم هم می.دانم بلکه سخن من این است برای آنکه حرفی نو برای گفتن داشته باشیم، باید ریشه.های محکم هم داشته باشیم. نمونه این کار را هم در آثار حسین علیزاده به خوبی می.توان دید زیرا در این کارها هم نوآوری وجود دارد و هم با ریشه.هایش در ارتباط است. اینکه نسل امروز موسیقی ایرانی گوش نمی.کند به دلیل ضعف موسیقی ایرانی نیست زیرا این دوره.ها ناگزیر است و به دنیای درهم .تنیده و کوچک.شده امروز برمی.گردد. البته می.توان گفت یکی از دلایل این امر ضعف آهنگسازی و ضعف کارهای موسیقیدانان ماست زیرا اگر آنها حرفی برای گفتن داشتند وضعیت قطعا این.گونه نبود.
    • ..ولی این نگرانی وجود دارد که گوش این نسل به کارهای سطحی و مبتذل عادت کند؛ شما این نگرانی را ندارید؟
    مهم این است که نسل جوان به کارهای دیگر و اصیل هم گوش کند زیرا بسیاری از موسیقی.ها که به نظر ما سروصداست نه موسیقی ذهنیت جوانان ما را خراب می.کند و ذهن و روان ما را بیشتر از آنچه هست خسته می.کند. در اخلاق آنها تاثیر می.گذارد و نوع برخورد آنها با مسایل را سطحی.تر می.کند. من فکر می.کنم برای رسیدن به یک سطح فرهنگی خوب باید خوراک فرهنگی خوب به آدم تزریق شود و چه بهتر آنکه جوانان به نوع بهتری از هنر عادت کنند زیرا در این صورت مطمئنم که نوع برخوردشان با دنیای اطراف بسیار متفاوت با آنی می.شود که اکنون هست.
    • ..ولی به نظر می.رسد این نسل مقصر نیست؛ حتی اگر کارهای سطحی گوش کند و از کنار کارهای فاخر به آسانی عبور کند.
    این نسل قطعا مقصر نیست زیرا در موسیقی روز عوامل جذب.کننده بیشتر است. به عنوان مثال اگر یک کلیپ خوب روی موسیقی ایرانی ساخته می.شد، وضعیت خیلی بهتر از این بود زیرا کلیپ خوب خودش مخاطب را جذب می.کند و این در حالی است که در این حوزه اساسا کاری نشده است. در این زمینه قدیمی.های پاپ اتفاقا بهتر می.توانند موسیقی سنتی را برای نسل جدید جا بیندازند.
    • ..با این اوصاف آیا به آینده موسیقی سنتی ایرانی امیدوارید؟ اینکه بماند و مورد توجه قرارگیرد؟
    دراین خصوص ما با دو مساله روبه.رو هستیم: یکی اینکه با توجه به اینکه ایده.های تازه.ای از سوی جوانان در موسیقی ایرانی مطرح شده، من شخصا به آینده موسیقی ایرانی بسیار امیدوارم اما موضوع مهم.تر این است که شرکت.های پخش هیچ نوع حمایتی از چهره.های جدید نمی.کنند چون هیچ چهره شناخته.شده.ای در بین آنها نیست. .ای کاش ارگانی بود تا آثار نسل جدید را می.خرید و به آنها خونی تازه و امیدی تازه تزریق می.کرد. چنین شرکتی که نیست هیچ حتی متاسفانه شرکتی مثل سروش هم دیگر از این کارها حمایت نمی.کند و شرکت.های خصوصی هم که حاضر به پذیرش ریسک در این خصوص نیستند.

    ..جناب درخشانی! بزرگ.ترین دغدغه شما را در حال حاضر چه موضوعی تشکیل می.دهد؟ دل.مشغولی اصلی این روزهای شما چیست؟
    متاسفانه نوع موسیقی که از صبح تا شب به گوش مردم می.رسد و کم.کم سلیقه آنها می.شود، روز به روز دارد سطحی.تر می.شود و من نگران روزی هستم که مردم دیگر موسیقی خوب گوش ندهند؛ شما به آهنگ.هایی که از رادیو پخش می.شود گوش کنید، کیفیت کار بسیار پایین است. و من متاسفم که بگویم گوش.ها دارد به کارهای بد عادت می.کند و موسیقی خوب می.رود که از ذهن مردم پاک شود. نگرانی دیگرم هم این است که ارتباط ما با مخاطبان.مان هر روز دارد کمتر می.شود زیرا مردم تنها از طریق کنسرت.هاست که می.توانند هم ساز را از نزدیک ببیند هم نوازندگان محبوب.شان را و با روندی که درخصوص لغو کنسرت.ها پیش آمده است این امکان هم دارد کم.کم از بین می.رود…

    منبع: روزنامه شرق


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۶/۳۱ در ساعت 23:50

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۰۶, 01:12
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۰۵, 17:21
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۱۲, 11:00
  4. نوای کاروان نینوا پیروزی های خجسته را نوید می دهند
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۰۶, 13:30
  5. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۵/۲۵, 07:08

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 2 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست