کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: گفت.وگوی هنرآنلاین با غلامعلی پورعطایی

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض گفت.وگوی هنرآنلاین با غلامعلی پورعطایی

    غلامعلی پورعطایی گفت: از آنجایی که موسیقی نواحی در حال از بین رفتن است،ما باید به کمک موضوعات مختلف سعی در زنده نگه داشتن آن داشته باشیم؛حالا فرقی ندارد که آن موقع من به لحاظ جغرافیایی از نزدیک درگیر جنگ بوده.ام یا نه!

    غلامعلی پورعطایی که با گروه محلی ردیف در چهارمین دوره جشنواره موسیقی مقاومت حضور داشت در گفتگوی اختصاصی با هنرآنلاین، روند این جشنواره را ارزیابی کرد و از ارتباط خود با این نوع موسیقی سخن گفت.آنچه در پی می آید گفتگوی اختصاصی خبرنگار هنرآنلاین با این موسیقی دان ردیفی استان خراسان است :

    *به اعتقاد شما برگزاری چنین جشنواره هایی با محوریتهای مختلف که موضوعاتی اینچنین دارند، در رشد روبه بهبود موسیقی کشور، چه تاثیری می توانند داشته باشند؟

    - اینگونه مراسم، همایشها، گردهمایی ها، سمینارها و مراسم می تواند کمک خوبی به موسیقی کند؛حتی اگر در مدت زمانی کمتر از چند دقیقه هم برگزار شوند می توانند کمک قابل توجهی به رشد موسیقی داشته باشند.به هرحال بی تاثیر نبوده و اثر خود را خواهد گذاشت.در مجموع برگزاری این جشنواره با چنین موضوعی می تواند راهگشای برخی از گروههای موسیقی باشد؛ چرا که برخی از این گروهها فرصت دیده شدن ندارند و نمی توانند خود را به جامعه موسیقی و مردم نشان بدهند.
    به اعتقاد من تاثیری که این جشنواره و جشنواره های مشابه بر روی موسیقی گروههای شهرستانی دارند را نمی توان نادیده گرفت.

    *جشنواره توانست به موضوع خود وفادار بماند؟

    -تا حدودی بله !ولی آنچه مطرح است این است که یک جشنواره با یک موضوع مشخص نمی تواند به تمامی موضوعات اعم از عرفانی، معنوی، اجتماعی، آیینی، مناجات، مدح، منقبت خوانی ، داستانسرایی ، شعر و موسیقی و … را در بر بگیرد. همه اینها در یک جشنواره نمی گنجد. هرکس به دنیا بیاید حتی اگر هم نخواهد به زور او را از دنیا می برند و تنها چیزی که می ماند، همین هنرهاست. نه این جشنواره بلکه هر جشنواره ای که برگزار شود می تواند تاثیرگذار باشد؛به ویژه اینکه ظرف مدت چند روز برگزار می شود و همه گروهها از شهرهای مختلف می توانند از نزدیک با هم در ارتباط بوده و با هم تبادل نظر کنند. وقتی یک گروه خراسانی در این جشنواره ها شرکت می کند از نزدیک با لهجه های مختلف موسیقی های بومی و محلی آشنا می شود و می تواند از آنها تاثیر بگیرد. در این صورت می تواند از نزدیک با همه هنرمندان موسیقی اختلاط کند و در مسیر درست تری گام بردارد.

    *فکر می کنید موسیقی محلی شما توانسته جو موسیقی مقاومت را در این جشنواره تحت تاثیر قرار دهد؟

    - قطعا باید این اتفاق بیافتد. من تا جایی که توانسته ام سعی کرده ام کارهای ارزشی بومی و محلی ارائه کنم اما شاید نتوانم در جشنواره ای مثل جشنواره مقاومت حق مطلب را ادا کنم.

    *این دوره از جشنواره با آنچه که در سالهای پیش برگزار شده بود، چه تفاوتهایی داشته است؟ آیا پیشرفتی نیز داشته است یا درجا زده است؟

    -نه بسیار خوب بوده و امکانات خوبی در اختیار گروههای شرکت کننده قرار دادند تا بتوانند دور هم جمع شوند و با ارائه موسیقی خود بازدهی خوبی در جشنواره داشته باشند. این جشنواره با موضوع مقاومت جشنواره ای قابل ارزش است و بسیار مفید است چون می تواند راه را برای گروههای نوپا بازکند و در عرصه موسیقی تاثیرگذار باشد.

    *ایرادی به این جشنواره از نظر شما نیست؟

    - این اجراها فقط درحد همین اجرا هستند و در واقع یک زمان مشخص در نظر گرفته شده تا گروهها بتوانند خود را معرفی کنند. اما این زمان اندک برای معرفی یک گروه و آثارش کافی نیست. شاید 90 درصد از مردم نتوانند متوجه شوند که یک گروه که دراین جشنواره شرکت می کنند، در چه سبک و سیاقی کار می کنند و قرار است چه کاری ارائه دهند. حتی شاید متوجه نشوند که کسی که موسیقی را اجرا می کند، روی سن دقیقا چه کار کرده است و دارد چه می گوید و… در واقع هر .. برداشت خود را دارد و مصداق این ضرب المثل معروف است که هر کسی از ظن خود شد یار من!

    *گروههای شرکت کننده توانستند حق مطلب را با توجه به موضوه جشنواره ادا کنند؟

    -نسل ما در اوج جنگ بود و از نزدیک جنگ را لمس کرده بود .شایدمن که از ابتدا تا انتها در این مقاومت بوده ام، شاید بتوانم با جشنواره ای به نام مقاومت ارتباط برقرار کنم ولی جوانهایی که از جنگ فقط در حد یک نام آشنا هستند، با آن آشنایی نداشته و نمی توانند در جشنواره ای با موضوع مقاومت حص مطلب را ادا کنند؛ در صورتی که وقتی قرار است جوانها را وارد این عرصه کنیم باید از قبل آنها را توجیه و آشنا کنیم و در مورد مقاومت برایشان توضیح بدهیم.

    قطعاتی که در این جشنواره نواخته، خوانده و اجرا شد، الزاما همگی آنها مقاومتی نبودند؛ در حالی که هدف ما این نبوده که به نام مقاومت 2-3 قطعه را اجرا کنیم و بعد به فکر تمام شدن هذف خود باشیم. هدف اصلی این است که این موسیقی را برای نسلهای بعدی زنده نگه داریم.کمااینکه این موسیقی باقی می ماند تا همه بدانند رزمنده های ما چه رشادتها و چه مبارزاتی داشته اند و چه شجاعتها کرده اند و در مقابلش چه بهایی پرداخته اند.

    *گروه شما از مقاومت می گفت؟ اصلا در موسیقی نواحی چیزی به نام موسیقی مقاومت وجود داشت یا شما هم صرفا برای شرکت در جشنواره چند قطعه مناسبتی به کارهایتان اضافه کرده اید؟

    -سعی داشتیم که از مقاومت بگوییم و بتوانیم جوانهایی را که در روزهای جنگ نبوده اند با این موضوع آشنا کنیم. اما از آنجایی که موسیقی نواحی در حال از بین رفتن است، ما باید به کمک موضوعات مختلف سعی در زنده نگه داشتن آن داشته باشیم. فرقی ندارد که آن موقع من به لحاظ جغرافیایی از نزدیک درگیر جنگ بوده ام یا نه! اما آنچه مهم است این است که نه به اصل موسیقی محلی و نواحی خودمان لطمه ای وارد کرده ایم و نه به اصل موسیقی مقاومت! در اصل از هر دوی اینها کمک گرفته ایم تا در کنار یکدیگر به هدف خاصی منجر شوند.

    *به همین دلیل با خانواده تان همکاری کرده اید؟

    - شاید اگر خانواده ام هم نبودند با دیگران نیز به همین شکل کار می کردم؛ چرا که همانگونه که گفتم برای من شکل کارکردن بسیار اهمیت دارد و کیف کار کردن مطلوب من است. در این گروه و با اجرای فوق در واقع اصل موسیقی باقی مانده بود ولی کیفیت همان کیفیت بود و چیزی از آن کاسته نشده بود.

    *برای نزدیک شدن به موسیقی مقاومت شما در تنظیم قطعات خود از سازهای کوبه ای که سنخیتی با موسیقی خراسان ندارد، استفاده کرده اید؟

    -نمی توان اینطور گفت. شاید بشود از زاویه دیگری به این موضوع نگاه کرد. من اینطور فکر می کنم که سازی مثل دوتار خراسان به قدری جاذبه داشته که توانسته سازی مثل دف را به خود جذب کرده و آن را با لهجه خود همراه کند.

    *در مورد ساز رباب که اصالتا یک ساز افغانی است نیز به همین شکل رفتار کرده اید؟

    -بله و سعی کرده ایم به جای اینکه مثلا تنبور و یا دوتار خراسان را به آنها بدهیم، آنها را به خود نزدیک کنیم و جذب موسیقی خود کنیم. مثلا دف که اصالتا سنندجی است را گرفته ایم و آن را با لهجه موسیقی خودمان آن را در گروه گنجانده ایم. اگر هم از دف به عنوان یک کاتالیزور برای حضور موسیقی در جشنواره یاد می کنید، باید بگویم که این طور نیست. سازها می توانند بدون در نظر خانواده خود با هر ساز دیگری که خواستند وصلت کنند .

    اساس کار گروه ما ردیف تلفیقی است اما ریشه، گفتمان و لهجه و آواز قطعات در واقع همان موسیقی خراسانی است که در تربت جام به کار می بریم.اینجا رباب یا دف همان کار را می کنند که دوتار انجام می دهد و کمانچه به آن پایبند است. قدرت این دوتار به قدری بوده که این سازها را وارد موسیقی خود و جذب خود کرده است .

    گفت و گو از:لی لا رضایی

    منبع: هنرآنلاین


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۷/۰۱ در ساعت 11:20

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۰۱, 21:30
  2. پوئم سمفونی بانوی آب رونمایی می شود
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۳۱, 11:10
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۱۸, 15:11
  4. پوئم سمفونی های خرمشهر و حلبچه رونمایی شد
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۱۲, 00:33
  5. رونمایی از پوئم سمفونی.های خرمشهر و حلبچه
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۰۶, 15:40

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست