کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: گفت.و.گو با سروش قهرمانلو؛ موسیقی سنتی با اصیل فرق دارد

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض گفت.و.گو با سروش قهرمانلو؛ موسیقی سنتی با اصیل فرق دارد

    گفت.و.گو با سروش قهرمانلو؛
    موسیقی سنتی با اصیل فرق دارد

    موسیقی ما- سعیده خدابخش: سروش قهرمانلو نوازنده سه تار و بنیانگذار گروه موسیقی «نیوش» است. او اولین کسی بود که ریسک دست بردن در موسیقی اصیل ایرانی را به جان خرید و تفاوت میان گوشه.های موسیقی را در تئوری.اش به رخ کشید. قهرمانلو معتقد است میان موسیقی سنتی و اصیل ایرانی فرق بسیاری وجود دارد و درآمیختن این دو نوع از موسیقی به غلط میان مردم جا افتاده است. او می.گوید موسیقی به فراخور زمان تغییر می.کند و حتی اگر از شنیدن یک آهنگ بسیار قدیمی لذت ببریم به دلیل تنظیم به روز آن است وگرنه تنها ملودی نمی.تواند نظر مخاطب را جلب کند. گروه «نیوش» در میان جوان.ها به شدت گل کرده است و به گواه بسیاری از منتقدان توانسته جوان.ها را با موسیقی اصیل ایرانی آشتی دهد. از شرکت در جشنواره «وومد» تا تئوری جدید سروش گفت.و.گو کردیم که شاهد آن هستید.
    • الان مشغول چه کاری هستید؟
    در حال تمرین برای کنسرت هستیم، می.خواهیم یک کنسرت در تهران برگزار کنیم که الان در حال رایزنی برای گرفتن سالن میلاد نمایشگاه بین المللی هستیم، احتمالا در شهریور یا مهر این اتفاق می.افتد.
    • گویا در جشنواره وومد جز پرطرفدار.ترین گروه.ها بودید؟
    بله جشنواره وومد جشنواره.ای است که ۳۰ سال پیش توسط پی.تر گابریل برای کشف استعدادهای دنیا و ایجاد گفت.و.گو میان موزیسین.های کل دنیا ایجاد شد قبلا در لندن برگزار می.شد که حالا می.چرخد و در نیوزلند بارسلونا و... برگزار می.شود. هنوز اعلام رسمی نشده اس ولی ما دوم شدیم، شرط حضور در این جشنواره این بود که عوامل هیچ همکاری با این فستیوال نداشته باشند که گروه اول که انگلیسی هستند، مشاورشان یکی از برگزارکنندگان است و ما نامه دادیم که تقلب است به همین خاطر اعلام رسمی نکردند در واقع با در نظر گرفتن این قانو ما گروه اول هستیم.

    • چه اتفاقی افتاد که به فکر تشکیل گروهی افتادی که در واقع ریسک این را می.پذیرد که در موسیقی اصیل دست ببرد و تلفیقی نو به وجود آورد؟
    من شاگرد و همکار استاد ذوالفنون بودم، همکاری با ایشان زمان نوشته شدن گل صدبرگ اتفاق افتاد، این کتاب خاطرات استاد ذوالفنون و مقالاتی راجع به موسیقی است که به چاپ رسیده است. من در این کتاب تئوری موسیقی ایرانی را ارائه کردم که به نظرم درست.ترین تئوری موسیقی ایرانی است، من دانشجوی ریاضی کاربردی بودم و به عنوان پایان نامه.ام تئوری موسیقی ایرانی را پیشنهاد دادم که استاد راهنما موسیقی.اش استاد ذوالفنون بود و استاد ریاضی.اش دکتر سالم کار، من گراف.های موسیقی ایرانی را درآوردم و فکر می.کنم این صحیح.ترین تئوری موسیقی ایرانی است زیرا چیزهای دیگری که نوشته شده بر اساس گام است اما در تئوری من گام به معنای غربی آن را نقد می.کند و اساس موسیقی ایرانی بر پایه گردش ملودی نهادینه شده است.

    از طرفی این تئوری می.تواند تفاوت میان گوشه.ها را تعیین کند در حالی که تئوری قبلی تفاوت میان دستگاه.ها را هم نمی.توانست معین کند یعی دستگاه شور و نوا با نگاه گام قابل تفکیک نیست، اما تئوری من نه تنها دستگاه.ها را که گوشه.ها را نیز از هم قابل تفکیک می.کند به همین علت است که من می.گویم بهترین تئوری موجود است البته استاد ذوالفنون هم معتقد بود که در کتابش این تئوری را چاپ کرد.

    به نظر من میان موسیقی سنتی و اصیل تفاوت وجود دارد واژه سنتی به غلط به جای موسیقی اصیل ایرانی جا افتاده است.

    اصیل یعنی ریشه دارد و سنتی یعنی عین.. همان چیزی که قبلا وجود داشته است بدون دخل و تصرف اجرا شود.
    ما هرگز موسیقی سنتی نداشتیم، چیزی که با امروز به عنوان موسیقی سنتی می.شناسیم مدرن زمان خودش بوده است.

    مثلا موسیقی که ما به عنوان موسیقی سنتی می.شناسیم موسیقی زمان قاجار است، ولی اجرای امروزش ردیف با تصنیف.ها فرق بسیاری دارد

    تصنیف.ها موسیقی دوران مشروطه است و کسانی که ما می.شناسیم نسبت به قبل تغییر کرده.اند استاد عبادی را که ما به عنوان سنت می.شناسیم ولی خودش مدعی بود مرحوم میرزا عبدالله که پدر ایشان بوده و پایه گذار موسیقی آن روزگار بوده اصلا سه تار نمی.نواخته.

    ما استاد عبادی را سنت می.شناسیم که اصلا سنت نیست و جدید است اما این اتفاق در دوره.های مختلف رخ می.دهد.
    چیزی که ما به عنوان سنت از آن یاد می.کنیم غلط است اصیل هست ولی سنت نیست.

    به هر حال بعد ما با استاد ذواالفنون آلبوم تصویری «در این خانه بگردیم» را روانه بازار کردیم که مستند کنسرت ما در آسایشگاه کهریزک بود، و این فیلم را ابراهیم فروزش ساخته است که چندی پیش دوباره منتشر شد.

    این دی وی دی دومین دوی دی تاریخ موسیقی ایران است.

    • اولی آن.ها «همنوا با بم» شجریان بود؟
    بله، بعد گروه شمس محمدرضا لطفی هم دیوی دی ارائه کردند.
    • بامداد آخرین کاری بود که با مرحوم ذوالفنون انجام دادید؟
    بله کاملا درست است، بعد از مدتی دیگر رابطه کاریمان به دلایل حاشیه.ای قطع شد، قبلش من ۵ سال مدیریت برنامه.های ایشان را به عهده داشتم، ما برای کارمان نیاز به ارامش داشتیم ولی مسائل حاشیه.ای این آرامش را از کار ما گرفت و ادامه کار را برای ما غیر ممکن می.کرد. ولی باید بگویم ان مهارت مدیریت در من باقی مانده بود و می.دانستم چقدر این مدیریت در شاکله گروه موثر خواهد بود، در ابتدای راه آلبوم «خاطرم درآتش است» را قبل از تشکیل گروه با کمک انجمن موسیقی روانه بازار کردم و جز ۷ اثر بر.تر سال ۷۹ انتخاب شد.

    • در سال ۷۹ که دیگر گروه نیوش را تشکیل داده بودید؟
    بله ولی کارهای آلبوم را قبل از تشکیل گروه نیوش را به کمک برادرم آرش قهرمانلو انجام داده بودیم، آرش هم به من پیشنهاد تشکیل این گروه را داد و ما با پیدا کردن بچه.های با استعداد گروه نیوش را تشکیل دادیم.
    • ه.مان طور که می.دانید همیشه در هر نوعی از هنر وقتی یک گونه جدید تلفیقی به وجود می.آید عکس العمل.های گوناگونی را در پی دارد، عکس العمل قدیمی.ها و در واقع کسانی که موسیقی اصیل ایرانی کار می.کردند در برابر شیوه جدید موسیقی شما چگونه بود؟
    نشست ماهانه.ای است که بزرگان موسیقی در موزه موسیقی جمع می.شوند که چند جلسه اخیر در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، ما در آنجا وقتی موسیقیمان را اجرا کردیم طیف قدیمی و حتی جدید هم خیلی استقبال کردند و برایشان جالب بود. ولی بیشترین مخاطبینی که من در کنسرت.هایم هم دارم جوان.ها هستند.
    • هدف شما از این سبک موسیقی آشتی دادن جوان.ها با موسیقی اصیل بود؟
    صد درصد، از آنجایی که من تئوری موسیقی اصیل ایرانی را خوب می.شناسم موسیقی هم که ارائه می.کنم صد درصد اصیل ایرانی است، درسته در گروه سازهای مختلف داریم ولی هیچکدام قانون موسیقی ما را تغییر نمی.دهد چون ما معتقد هستیم اصوات هویت موسیقی را نمی.سازند این قانون موسیقی است که هویتش را معلوم می.کند، مثلا مرحوم صبا ویلون می.زد، ویلون که ایرانی نبود ولی ایرانی می.شنیدیم زیرا قانونی که به با آن ویلون می.نواخت ایرانی بود. دوره اوج شکوفایی موسیقی از رادیو بود که بزرگان زیادی را به هنر موسیقی معرفی کرد در آن زمان ویلون و پیانو باب بود ولی با قانون ایرانی نواخته می.شد، در ۲۰ سال اخیر رنگ و بوی موسیقی ایرانی تکراری شده و لازم است که اصوات جدیدی وارد موسیقی شود. تکرار مردم را پس می.زند.

    • قبول دارید که تغییر چیزی که گوش مردم به آن عادت کرده است یک ریسک بوده و ممکن است فیدبک.های خوبی در پی نداشته باشد؟
    صد درصد، وقتی چیزی را ثبت نکرده باشی دیوار بزرگی صد راه تو می.شود ولی وقتی سعی و اصرار کنی.. همان دیوار هم در جهت تو حرکت می.کند، هیتلر می.گه مهم نیست مردم چی می.گن وقتی ما پیروز شدیم همه می.پذیرند دقیقا درباره کار ما هم مصداق پیدا می.کند.
    • خاطرم هست که گروه شما در مترو برای اقشار مختلف اجرا گذاشت و گویا بسیار مورد توجه قرار گرفت؟ هدفت از این کار چی بود و آیا به هدفت رسیدی یا...؟
    این ایده متعلق به آرش بود او نه تنها مدیر برنامه گروه ما است که برنامه ریز هم هست، بسیاری از مردم ضرورت کنسرت رفتن را نمی.دانند و هزینه.ها برایشان سنگین است به همین خاطر فکر کردیم می.توانیم در مترو مخاطبان خود را پیدا کنیم، ما در ۲۵ سال اخیر در عرصه فرهنگسازی و اینکه خانواده.ها را تشویق کنیم که از کودکی بچه.های خود را به کنسرت بیاورند کم اتفاق افتاده است، وقتی دیدیم مخاطب ضرورت رفتن به کنسرت را درک نمی.کند و سی دی را کپی می.کند و گوش می.کند را در معرض این موسیقی قرار بدهیم. در روز اول ادم.ها نمی.ایستادن یا اینکه پول پرت می.کردند که این هدف ما نبود ما می.خواستیم توجه مردم را به موسیقی جلب کنیم خداروشکر به مرور شد و ما ۸ ایستگاه را انتخاب کردیم در ۸ روز و حدود پنج هزار نفر را دیدیم که به موسیقی ما گوش می.دادند.

    جالب بود مردم نه به خاطر آواز ایستادند و نه برای ساز کوبه.ای چون ما فقط دو سه تار داشتیم، مخاطبان فقط برای موسیقی ایستادند، اتفاق جالبی که افتاد این بود که مردم می.نشستند ولی در هر ایستگاه حریمی که انتخاب می.کردند فرق داشت ما هیچ خط فرضی قائل نشده بودیم اتفاق جالب این بود که اخرین روز در انقلاب ۵۰۰ نفر منتظر ما بودند تا برسیم.

    • سی دی «خاطرم در آتش است» بسیار تصویری است و انگار آهنگ.ها پشت هم ساخته شده و قرار است در ..نهایت یک نتیجه.ای بگیرید و در واقع نمی.توانید نیمه ر.هایش کنید؟
    بعضی موزیک.ها بک راند هستند و این فضا را در اختیارت می.گذارند که هم زمان با گوش کردنش به چند کار دیگر هم ب.پردازی ولی برخی از موسیقی.ها این امکان را به تو نمی.دهند به تو امر نمی.کنند ولی فضا را در اختیارت نمی.گذارند، این سی دی به گفته بسیاری از دوستان مانند سینما یک تراژدی را بیان می.کند و انگار باید تماشاگر تا انت.ها گوش کند تا نتیجه دلخواه را بگیرد من در ان سی دی نوشته.ام که حتمن تک.ها باید پشت سر هم گوش داده شود و نوشتم به اکولایزر دستگاه دست نزنید من می.خواهم بخش بم صدا سر جای خودش مخاطب را متوجه کند و مفهوم درک شود. این اثر براساس شعری از لورکا است ترجمه شاملو «درساعت ۵ عصر» من به لطف استاد عبدالله کوثری اشنا شدم با این ترجمه زیبا و این نتیجه علاقه من است.

    • قبلا گفته بودید که به ادبیات اسپانیا خیلی علاقه مندید؟ این علاقه چقدر روی کار.هایتان تاثیر گذاشته است؟
    کاملا درست است، من یه بار گفتم ذوالفنون دیگر تکرار نمی.شود چون مجموعه.ای است از همه اتفاق.هایی که در طول زندگی.اش برایش افتاده با تمام علایق و سلایقش، من هم باید جهان بینی خودم و علایق و سلایق خودم را داشته باشم بنابراین تمام علایق من روی کار من تاثیر می.گذارد من به مدت ۴ سال با عبدالله کوثری پیاده روی می.کردم و به هر حال جزئی از زندگی موسیقی من می.شود علاقه به آئورا از.. همان موقع در من شکل گرفت.
    • موسیقی امروز ایران را چگونه می.بینید؟
    اخبار بد است نه به موسیقی بر می.گردد نه به مخاطب، از عدم شناخت موزیسین.ها نسبت به مردم می.آید، یه زمانی دوتا کانال بود و این امکان وجود نداشت که به کانال.های بیشتری دسترسی داشته باشی از طرفی کنترل هم نبود بنابراین یه مدتی مجبور می.شدی موسیقی را تحمل کنی. ولی الان این گونه نیست.
    • البته موسیقی چیزی است که نباید تحمل کرد باید ارتباط با مخاطب برقرار کند؟
    دقیقا اگر مردم در آستانه تحمل قرار بگیرند سریع کنار گذاشته می.شود، موسیقی ایرانی بدون سوپراستار.هایش توانایی نگه داشتن مخاطب را ندارد و باید یه فکری برای موسیقی کرد،.. همان طور که درویش خان پیش درآمد را اضافه کرد تغییر در تاریخ.های مختلف الزامی است.
    • یعنی می.گویید هر برهه.ای از زمان موسیقی خاص خود را می.طلبد؟
    صد درصد همین طور است
    • پس چطور ما هنوز از شنیدن بسیاری از موسیقی.های قدیمی لذت می.بریم؟
    ببین مثلا مرغ سحر اجرای الانش فرق می.کند تنظیم امروزی شده است خط ملودی ثابت است ولی اجرایش فرق می.کند به روز تنظیم می.شود و تنظیم تغییر می.دهد ممکن است در اینده با سازای الکتریک اتفاق بیفتد.
    • یه همکاری با شمس لنگرودی داشتین که بسیار هم مورد توجه قرار گرفت؟
    همه کارهای ان کلیپ را کامران رسولزاده انجام داد من فقط تنظیم کردم ولی تمامش به هوش و هنر کامران بر می.گردد، این اهنگ را ۷ سال پیش ساخته بود و ترانه.اش را نیز ۷ سال پیش گفته بود یک روز که منزل گروس عبدالملکیان مه.مان بودیم اقای لنگرودی هم بودند اقای شمس یه قطعه.ای از داریوش رفیعی را زمزمه کرد و انجا کامران خواست که این اهنگ را بخواند و ما این کار را به عنوان هدیه به شمس لنگرودی عزیز دادیم.
    • نام اعضای گروه را هم بگویید؟
    مدیر برنامه: آرش قهرمانلو، خواننده و نوازنده سه تار و سه تار الکتریک: سروش قهرمانلو، نوازنده پیانو و تنظیم قطعات: کیکاوس مختاری، نوازنده دف: محمد صادق فدایی فرد، سه تار: بردیا یوسفی و البته در کارهای مختلف عزیزانی مثل ارش اردفروشان به ما کمک کرد.

    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۷/۰۳ در ساعت 22:00

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. اندوخته های موسیقی اصیل ایران را حفظ کنیم
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۱۷, 14:10
  2. موسیقی= تحصیل؟ کار ؟ تفریح؟
    توسط oaj در انجمن سوالات و درخواستها
    پاسخ ها: 19
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۲/۱۴, 15:11
  3. محمد سریر: اندوخته های موسیقی اصیل ایران را حفظ کنیم
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۲۸, 13:20
  4. نوای موسیقی اصیل و سنتی ایرانی در گرجستان
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۶, 12:10
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۱۳, 01:12

جستجو شده ها

ولی خان قهرمانلو

تفاوت بین موسیقی باب و سنتی

ولي خان قهرمانلو

ساز سنتی

سروش اصیل

ولیخان.قهرمانلو

www.ولیخان قهرمانلو.com

خانواده ولیخان قهرمانلو

ولیخان قهرمانلو

تا این لحظه 1 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست