کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: شماره.ی چهارم مهرگانی منتشر شد

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض شماره.ی چهارم مهرگانی منتشر شد

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید موسیقی ایرانیان – آروین صداقت کیش: شماره.ی چهارم مهرگانی (بهار و تابستان 1391) منتشر شد.

    به تازگی چهارمین شماره.ی دوفصلنامه پژوهشی مهرگانی که در زمینه.ی مطالعات تاریخی و تجزیه و تحلیل موسیقی فعالیت می.کند، منتشر شده است. در این شماره پس از سخن نخست، که یاران مهرگانی (شورای نویسندگان) در آن به حلاجی اجمالی وضعیت انتشار مقالات در نشریات پژوهشی موسیقی (به ویژه خود مهرگانی) از طریق تشبیه به دنیای اقتصاد پرداخته.اند، می.توانید به ترتیب سه مقاله.ی «بررسی سازهای بادی در رسالات عبدالقادر مراغی» نوشته.ی نرگس ذاکرجعفری، «تحلیل خودکار شباهت ملودیک؛ مروری بر روش.ها و بنیان.ها» نوشته.ی مرجان خیراللهی و «نقش تکرار تماتیک و درآمیختگی نقش.مایه.های ملودیک در ساختمان فرم مقدمه.ی بیداد مشکاتیان» نوشته.ی آروین صداقت.کیش را در بخش مقالات که مختص نوشتارهای پژوهشی تالیفی است بخوانید.

    در این شماره همچنین در بخش ویژه.ای که به مناسبت یکصدمین سال اولین نغمه.نگاری ردیف در نظر گرفته شده می.توانید یک یادداشت کوتاه از شورای نویسندگان، بازنشر همراه با تصحیح مقاله.ای از بابک خضرایی با عنوان «تلاش برای بازخوانی تصنیفی از صفی.الدین ارموی» و «فهرست صفحه.های دارای نام یکی از دستگاه.ها یا گوشه.ها در ضبط.های اولیه» به قلم بهروز مبصری را مطالعه کنید. در بخش نقد و معرفی نیز نقد کتاب «مفاهیم شنکر در آنالیز موسیقی تونال» تالیف آلن کادوالادر و دیوید گانیه و ترجمه.ی محسن الهامیان با عنوان «کتابی برای آموزش تحلیل دانشورانه.ی اثر موسیقایی» نوشته.ی آروین صداقت کیش منتشر شده است. برای دریافت این دوفصلنامه.ی پژوهشی رایگان می.توانید به آدرس تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید مراجعه کنید.

    سخن نخست
    روند نشر مجلات موسیقی (اعم از پژوهشی و تخصصی) در سه سال اخیر فراز و نشیب.هایی به خود دیده است. یکی دو نشریه به محاق تعطیل رفتند و آنها هم که بخت یارشان بود و ماندند، توقفی یکی دو شماره.ای در کارنامه.شان ثبت شد . مهرگانی نیز از این گزند برکنار نماند و گرفتار تاخیری شد که حاصل کمبود کارهای پژوهشی در زمینه.ی موسیقی بوده و نتیجه.ی آن متکی شدن نشریات به آثار یک حلقه.ی تنگ و محدود از پژوهشگران است.

    اغلب به نظر می.رسد مسائل اقتصادی باعث کندی کار نشریات می.شود و جریان تولید را کُند می.کند. اما تجربه.ی ما نشان داد که گاه، حتا با حذف کامل هزینه.ها -مانند مهرگانی- نیز نمی.توان مانع مشکلاتی شد که سر راه قرار می.گیرند. در حقیقت ما در تجربه.مان، نقش اقتصاد را در شکل.گیری فعالیت.های علمی بسیار سطحی برآورد کرده بودیم.

    به بیان روشن، می.اندیشیدیم که اگر هزینه.های سخت.افزاری دنیای نشر از سر راه برداشته شوند راهی هموار پیش رو خواهیم داشت و بی.دشواری به پیش خواهیم رفت. غافل از این که اقتصاد در اینجا می.تواند معانی پیچیده.تری بیابد، اگر آن را صرفا به معنای رد و بدل شدن پول در نظر نگیریم.

    هنگامی که در شماره.ی نخست از این که جریان نوشتار دانشورانه.ی موسیقی اکنون به یمن فضای دانشگاهی «اقتصاد»ی یافته است و فعلا بر این اساس می.پاید سخن به میان آوردیم، به شکلی بسیار اولیه این جنبه از اقتصاد را نظر داشتیم.

    اکنون در پی تجربه.ی درازمدت.تر و تعمقی از سر اجبار بر موضوع، لایه.های دیگری از آن را می.بینیم و دلایل نحیف بودن جریان برای.مان بیشتر آشکار می.شود.

    برای مدل.سازی کار دانشورانه با فضا و اصطلاحاتی که بومی دنیای اقتصاد هستند پیش از هر چیز –حتا قبل از آن که مطابق معمول مخاطب را متهم به کاهلی و سستی در فهم و … کنیم- باید بپرسیم به کارگیری کنش اندیشه.ورانه برای چه چیزی؟ چرا ما فکر می.کنیم و مساله حل می.کنیم (البته اگر فرض کنیم که اصولا مساله.ای را حل می.کنیم)؟ در حقیقت باید پرسید ما چه چیزی به دنیای اطراف می.دهیم؟ منظور از دنیای اطراف هم همین دایره.ی تنگ و محدود همکاران است وگرنه گرفتار توهم جهانشمولی و نفوذ بیش از اندازه بر جریان موسیقایی کشور خواهیم شد.

    در پاسخ به این پرسش به طور پیش.فرض «فضیلت کار علمی» در ذهن. می.آید و جای چون و چرا باقی نمی.گذارد. اما ما اکنون می.دانیم که این کافی نیست، یا حداقل در خیلی موارد کافی نیست. مشتریان، که ما در اینجا خواننده، دانشجو، همکار و چیزهای دیگر می.نامیم.شان باید چیزی دریافت کنند حتا اگر دسترسی به یک مرجع تحقیقاتی قابل دسترسی باشد. این پیوستگی با جامعه.ای که قرار است کار ما بر آن اندک تاثیری بگذارد حداقل پیش.شرط برای ادامه یافتن فعالیت است.

    در مورد این بخش از اقتصاد پژوهش.نامه.ای مانند مهرگانی اکنون اندکی زود است که داوری کنیم و متاسفانه اگر هم مایل باشیم که چنین کاری انجام بدهیم ابزارهای لازم برای آن در اختیار نیست. به طور معمول بررسی ارجاعات ، واکنش انتقادی یا گفتمانی دیگر دانشوران ، و اظهار نظرهای چهره به چهره.ی همکاران راه.هایی هستند که می.توانند منجر به درک ما از موفقیت «اقتصادی» شوند.

    علاوه بر این متغیر، پرسشی دیگر متغیر (احتمالا) غیرمستقل دیگری را پیش چشم ما آشکار می.سازد و آن این که چرا باید کسی مقاله.اش را به یک پژوهش.نامه (به طور اخص مهرگانی) بسپارد؟ قبلا در این مورد به اختصار در شماره.های گذشته بحث شد اما در این مورد نیز وضعیت جامعه.ی دانشگاهی موسیقی و اهمیتی که برای انتشارات قایل است مساله.ای است که نمی.توان به سادگی درباره.ی آن قضاوت کرد و رای داد.

    اما آنچه تا اینجا می.دانیم این است که برای مدرسان، چنین انتشاراتی بخشی از فعالیت.های لازم برای ارتقای شغلی و برای دانشجویان نیز در نظر اول بخشی از امکانات برای افزودن به نمره.ی پایان.نامه و در نگاهی عمیق.تر بخشی از اندوخته.ی اعتبار برای مراحل تحصیلی بالاتر یا یافتن جایگاهی شغلی است .

    متغیر دیگری که در این اقتصاد قطعا باید در نظر بگیریم آن است که میزان تولید چقدر است و نسبت آن با توان مصرف چیست؟ پاسخ این پرسش هم زیاد روشن نیست. ما واقعا نمی.دانیم در سال چه تعداد مقاله.ی قابل انتشار با استانداردهای ما تالیف می.شود.

    تنها از روی قراینی می.توانیم حدس بزنیم که مجموع ظرفیت انتشارات پژوهشی مرتبط با موسیقی (دولتی و غیردولتی/پژوهشی مصوب و غیر مصوب) صف انتظار چندان طولانی.ای ندارند، و این را بدان معنی بگیریم که میزان تولید خودش را با حامل.ها -و نه لزوما با تقاضای مصرف.کننده.ی نهایی- هماهنگ کرده است یا بالعکس.

    از طرف دیگر از همین معبر می.توان به این نقطه نیز رسید که مطابق و همسنگ اقتصاد واقعی.مان ظرفیت.های اشباع نشده را با واردات پر می.کنیم. این امر مانند دنیای اقتصاد که پر کردن ظرفیت، سود، و رنگین کردن دایره.ی اقلام مد نظر است بیشتر بر نیاز ما به کالاهایی که اصلا تولید نمی.کنیم یا قادر نیستیم با همان کیفیت تولید کنیم، تکیه دارد.

    اکنون که چند عامل اصلی در این اقتصاد مورد بررسی مختصر قرار گرفت، می.توان چشم.اندازی را پیش رو ترسیم کرد اما قصد ما از ابتدا هم چنین نبود. ما ادعا نمی.کنیم به صرف این شناخت اولیه از صورت این معادله و اندیشیدن به جنبه..های مختلف آن (که بر آن باور نیز نیستیم مختص ما باشد)، می.توانیم راه حلی را پیش.رو بگذاریم یا حتا در عملکرد پژوهش.نامه.ای که منتشر می.سازیم از مواجه شدن با دشواری.هایش اجتناب کنیم، اما با وجود این باور داریم که طرح هر بحث علمی و گفت.و.گو پیرامون آن ممکن است با همیاری دیگر اندیشه.وران در آینده به حل مساله.ی طرح شده بیانجامد.

    یاران مهرگانی:
    نرگس ذاکرجعفری
    آروین صداقت.کیش
    مهشید فراهانی

    پی نوشت
    1- حتا برخی پژوهش.نامه.های دولتی و نیمه دولتی (مانند بعضی انتشارات فرهنگستان هنر) نیز بر اثر تغییر در سیاست.ها و … به کلی تعطیل شدند.

    2- یکی موثرترین ابزارهای داوری درباره.ی این که یک پژوهش.نامه یا یک پژوهش خاص موفقیتی در برقراری ارتباط با جامعه.ی علمی کسب کرده یا نه، بررسی ارجاعات است. متاسفانه اکنون ما در ایران هیچ سازوکاری برای ردیابی بخش اعظم ارجاعات که حدس می.زنیم در پایان.نامه.های دانشجویی صورت گرفته است نداریم و تنها به مدد بخت و تصادف ممکن است از مرجع قرار گرفتن یک مقاله آگاه شویم.

    3- در حوزه.ی موسیقی و در زبان فارسی در سال.های اخیر کم.تر با این پدیده روبرو شده.ایم، گویی که برخی از کارها را در خلاء انجام می.دهیم و هیچ پژواکی حتا از صدای خودمان بازنمی.گیریم. این امر را بعضی به منتزع شدن فعالیت دانشورانه.ی برخی از ما با نیازها و خواسته.های جامعه.ی مرجع نسبت می.دهند.

    4- این نوع اطلاع.یابی از میزان تاثیرگذاری بیشتر اوقات منجر به داوری درستی نمی.شود زیرا که با بستر فرهنگی.ای که ما داریم مشخص نیست تعریف یا تمجید یا حتا تایید علمی نوعی تعارف برای دلسرد نکردن است یا حقیقتی را نیز در خود نهفته دارد.

    منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۷/۱۸ در ساعت 09:30

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 1 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست