کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: بررسی ِ موسیقی ِ جام ِ جهانی ِ 90 ایتالیا .

  1. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض بررسی ِ موسیقی ِ جام ِ جهانی ِ 90 ایتالیا .

    عرض ِ ادب و احترام . . .

    بهانه های خوبی داریم که چرا به این موسیقی پرداخته ایم ،
    اول از همه عشق و علاقه ای که جناب ِ آقای رضایی ، مدیر ِ فنی ِ محترم انجمن به این موسیقی دارند .
    بعد نزدیک بودن ِ زمان ِ جام ِ جهانی ِ 2014 برزیل که نشان می دهد حداقل 24 سال از ساخت ِ این موسیقی گذشته است .
    و ما باید با نیم نگاهی به دنیای امروز ، قدم به دنیای دیروز ِ این موسیقی بگذاریم و آن را بررسی کنیم .
    میلی متری لغزش کنیم همه چیز اشتباه از آب در خواهد آمد .

    موسیقی ِ جام ِ جهانی ِ 90 در زمان ِ خود اش یک ایده ال یک کعبه ی آمال و یک الهه ی جاودان ِ تکنیک و ملودی نویسی بود .
    ریتم ِ 4 ضربی ِ ثابت اش . . .
    ملودی ِ به تناوب تکرار شونده اش
    هارمونی ِ نه چندان پر رنگ ِ کل ِ موسیقی
    تاکید های پر رنگ ِ گیتار باس
    فانفار ِ مانده گار ِ گیتار ِ الکتریک
    حضور ِ ملودیک ِ ارکستر ِ زهی
    پیانوی بسیار کم رنگ و ضعیف
    سینت سایزر های نو پای موگ . . .
    و ضربه های ثابت و بی تغییر ِ درامز که گاهی به پاساژی مختصر و مفید ختم می شد .
    این ها موسیقی ِ یک نسل را ساخت که خاطره اش هم راه بود با گریه های مارادونا در
    بازی ِ فینال که آرژانتین با پنالتی ِ برمه در دقیقه ی 85 به آلمان ِ غربی باخت . . . .
    به هر حال درست است که همواره می گوییم آلمان !!! اما خاطرات ِ فوتبالی امان گره به هلند و آرژانتین خورده است . . . .!
    اما حاشیه نرویم . . .

    این موسیقی را بشنویم . . .



    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    به جهت ِ زیبا بودن اش می تواند همین گونه تکرار شود و ما هم خسته نشویم از شنیدن اش !
    مثل ِ الان که یک ساعتی هست که مشغول اش هستم .
    اما . . .
    دو آهنگساز ِ مطرح ِ آن دوران یعنی Konrad Plaickner و Mike Frajria یک موسیقی برای
    یک رخ داد ِ جهانی نوشتند که در ایتالیا برگزار می شد .
    پس باید مجموعه ای از عناصر را در نظر می گرفتند .
    تم و ایده ای که جهانی باشد
    ساده و قابل ِ درک برای همه باشد
    مخاطب از تکرار شدن اش خسته نشود
    عنصر ِ تنوع و تکرار به قدر در آن در تعادل باشد که حتی بعد از سال ها نیز
    جذابیت ِ ذاتی ِ خود اش را از دست ندهد . . .
    ارکستراسیونی که برای همه پذیرفتنی باشد و به بیانی دقیق تر
    سلیقه ی بخش ِ گسترده ای از مردم را پوشش دهد تا بتواند تاثیر ِ کوتاه مدت و بلند مدت اش را بگذارد .
    می دانید ؟
    اصولن خیلی سخت است که بر فرض ِ مثال ، شخصی از یک کشور ِ خاص با ساز هایی جهانی و عام
    موسیقی ای برای یک جشنواره ی بزرگ در یک کشور ِ دیگر بنویسد . . .
    آن شخص باید همه چیز را معرفی کند و بیان کند و توضیح بدهد و از طرفی
    برچسب ِ خود اش نیز بر روی موسیقی اش باشد .
    یک نکته ای در رابطه با شدت ِ تاثیر ِ این موسیقی بر نسل های بعد عرض کنم . . .
    فانفار ِ اولیه ی این موسیقی که به تناوب در جا های مختلف تکرار می شود ( توسط گیتار و باس و صد البته پاساژ های درامز )
    الهام بخش ِ کار های بسیاری بود از جمله موسیقی ِ گروه ِ ...ت پانک به نام ِ وان مور تایم . . .
    که در زمان ِ خود اش یک شاهکار ِ تکنیکی محسوب می شد .

    تکنیک های میکس و مستر با این قطعه دست خوش ِ تغییرات ِ زیادی شد که جمله دلایل اش را می توان این دانست
    حضور ِ دایره ی گسترده ای از ساز ها
    غیر ِ معمول بودن ِ ساز ِ اصلی و ساز های هم راهی کننده
    تاکید ِ بیش تر ِ باس به نسبت ِ سایر ِ ساز ها
    و همین طور بافتی پُلی فونیک / کنترپوانتیک و ملودیک که پر رنگ تر از بافتی هومو فونیک و هارمونیک است
    این ها باعث شد که برای شنیده شدن ِ همه ی صدا ها و بخش ها ، مجبور به تغییرات ِ بسیاری در
    پارامتر های از پیش تعیین و تثبیت شده شوند .
    اما از منظر ِ رفتار شناسی ِ موسیقی اش بررسی کنیم
    می رسیم به ملودی ای که روح و شادابی ِ ایتالیایی در آن موج می زند
    رعایت ِ اصول ِ نا نوشته اما تثبیت شده ی موسیقی ِ ایتالیایی در آن به خوبی دیده می شود
    ( که این قوانین رفته رفته در همه ی موسیقی ها دیده و شنیده شد )
    از جمله شروع با درجات ِ تنیک و یا نمایان و هم چنین وجود ِ یک نقطه ی اوج ِ مشخص و الی آخر . . .
    البته فراموش نکنیم که آهنگسازان ِ آمریکایی کلن سر سپرده و جان باخته ی آهنگسازان ِ ایتالیایی هستند
    نمونه اش والتر پیستون و یا لئونارد برنشتاین و . . .
    برگردیم به موسیقی . . .
    به ملودی بسیار دقت کنید
    شما سکوئنس های مختلف ِ آن را در بخش های مختلف و توسط ِ ساز های مختلف می شنوید
    می توانید درک کنید که این تکرار ِ همان است
    اما نمی توانید آن را دقیقن همان بدانید ! چرا ؟!
    به این رفتار می گویند سکوئنس ِ تغییر شکل یافته .
    که بسیار معمول بوده و هست که یک آهنگساز از درون ِ تم ِ اصلی ِ قطعه
    اقدام به استخراج ِ تم ها و ایده های بخش های مختلف ِ موسیقی اش کند .
    در این قطعه چون تم ِ اصلی بسیار خلاقانه و گسترده نوشته شده است
    شما می توانید این ( زایش ) ِ ایده های مختلف از آن را به خوبی متوجه شوید
    استفاده از عواملی هم چون
    پرش های در تعادل با حرکت های پیوسته
    حرکت های منطقی ِ جهت ِ ملودی به سمت ِ بالا و یا پایین
    سکوت های متناسب با شکل ِ ریتمیک ِ ملودی .
    فراموش نکنید که همه ی این اتفاقات در سال ِ 90 به وقوع پیوسته است . . . !
    احتمالن بسیار از دوستان در آن دوران نبوده اند حتی . . . اما فکر کردن به این جزئیات
    آن هم در یک هم چنین موسیقی ای ، خیلی هیجان انگیز است !
    حساب کنید آهنگساز چون می دانسته در ذهن ِ مردم ِ جهان و به خصوص کشور هایی هم چون ایتالیا
    و یا شرق و جنوب ِ اروپا و هم چنین آسیایی
    ملودی مانده گار تر است ، یک ایده ی خالص ِ ملودیک و کنترپوانتیک را در نظر گرفته است .
    کشور های اسپانیایی زبان و آمریکای جنوبی و آفریقایی چون به ریتم بیش تر علاقه دارند
    یک ریتم ِ ثابت و تکرار شونده را در نظر گرفته است که با هم راهی ِ باس حضور ِ تاکید شده تر پیدا می کنند .
    و از طرفی هم کشور های آلمانی زبان و اروپای غربی و آمریکای شمالی که هارمونیک تر هستند را
    با هارمونی های کم رنگ اما قابل ِ حس شدن و ارکستراسیونی غربی ، به خوبی در دایره ی
    مخاطبین ِ این موسیقی قرار داده است !
    همین بس : هنوز که هنوز است ، نسل ِ ما مشغول ِ تکرار ِ ذهنی اش است !
    یک نکته ی حاشیه ای درباره ی تعادل ِ این موسیقی بگویم
    که سکوت ِ درامز هر بار کم تر از یک میزان دو بار اتفاق می افتد
    یک بار اوایل ِ قطعه و یک بار هم اواخر ِ آن . . . این تعادل ِ برقرار شده توسط ِ سکوت ِ ریتمیک را جدی بگیرید .
    جدای این موارد اما ،
    این موسیقی به خوبی از عهده ی وظیفه اش که همان پوشش دادن ِ بخش ِ گسترده ای از سلیقه ها و
    مانده گار بودن اش بوده ، بر آمد . . .

    این تاپیک برای همه ی دوستان باز است که اگر نظری در مورد ِ این موسیقی داشتند بنویسند .
    و ایضن نیز عرض می شود که این تاپیک تقدیمی ست به جناب ِ آقای رضایی @تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید ;
    امید به مقبولیت اش . . .
    شاد و آرام باشید
    خاک ِ پای شما .


    تعداد کل آرای این پست : 7
    تعداد آرای مثبت : 7
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۱۱/۱۴ در ساعت 05:44

  2. 10 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. معرفی و برسی انواع گیتار 1
    توسط فرشاد علیزاده در انجمن گیـــتار(Guitar)
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۳/۱۷, 19:10
  2. .. معرفی و برسی انواع گیتار 1
    توسط فرشاد علیزاده در انجمن انجمن عمومی نوازندگی
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۳/۱۷, 19:05
  3. سی.تی.اسکن ویلن «تایتانیک»!
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۳/۰۸, 09:12
  4. آموزش آکورد شناسی در گیتار
    توسط binam در انجمن پاپ
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۸/۲۳, 04:08

جستجو شده ها

آهنگساز ایتالیا 90

تا این لحظه 33 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست