کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: گفتگو با حسام.الدین سراج به بهانه.ی انتشار آلبوم «خوشا سرو» از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض گفتگو با حسام.الدین سراج به بهانه.ی انتشار آلبوم «خوشا سرو» از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید سما بابایی: عرفان و معرفت را اهالی آن به خوبی از درون یک اثر هنری بیرون می.کشند. امکان دارد یک اثر در قالب ارکستر بزرگ با سازهای غربی ساخته و تنظیم شده باشد، اما در نهایت اثری روحانی در آدم بگذارد. درست است که تنبور اغلب در محافل روحانی و عرفانی نواخته می.شود اما درست نیست که شخصی ادعا کند، موسیقی.اش عرفانی است…

    «اصفهان» سهم بزرگی در موسیقی سنتی ایران دارد. بسیاری از چهره.های موسیقی ایران چون استاد تاج اصفهانی، استاد حسن کسایی و دیگران از این شهر برخاستند. «حسام.الدین سراج» نیز از دیار سپاهان برخاسته و شاید همین اقبال آن را برایش آورد تا با بسیاری از اساتید ادب و هنر و به خصوص موسیقی حشر و نشر داشته باشد. طبیعی است که در چنین فضایی، در مکتب هنری اصفهان، آواز را آموزش دیده باشد، مساله.ای که گاه و بی.گاه در آثارش می.توان جلوه.هایی از آن را مشاهده کرد. البته او خود را خیلی زود از چهارچوب.های صرف «مکتب اصفهان» جدا کرد و صدا و لحن متفاوتی برای خود رقم زد که در نهایت سبب ایجاد شخصیت آوازی مستقل برایش شد. بخشی از این ماجرا را نیز باید به طبع.آزمایی و ماجراجویی این خواننده..ی اصفهانی ربط داد. او همان.طور که در زمینه.ی موسیقی سنتی فعال است، می.خواهد تجربه.ای نیز در زمینه.ی موسیقی مقامی داشته باشد و یا حتی موسیقی تلفیقی. اگر چه خود همواره تاکید دارد که اصالت همواره با موسیقی سنتی ایران است. به هر روی آواز مکتب اصفهان در عین قدرت از ظرافت خاصی برخوردار است و به ملودی کلام و تلفیق صحیح شعر و موسیقی بسیار پایبند است. همان تلاشی که سراج در سال.های فعالیت خود سعی کرده است انجامش دهد و در عین حال آن را با چاشنی حال و هوای روز همراه کند.

    «سراج» از کودکی موسیقی آموخت. با همان سازی که بسیاری از خوانندگان، موسیقی را با آن شروع کرده.اند، «تنبک». بعد از آن اما سازهای دیگری چون سنتور را نواخت و از محضر بزرگانی چون فرامرز پایور -آن.که به این ساز تشخصی بیش از پیش داد- و پشنگ کامکار بهره برد و به همین خاطر است که خود هم اکنون آهنگساز است و با آن.که خودش خیلی دوست ندارد به عنوان آهنگساز مطرح شود، بسیاری از قطعات موسیقی.اش را خودش می.سازد. با این حال باید او را جزو نسل دوم خوانندگان موسیقی سنتی بعد از انقلاب قلمداد کرد. کسانی که بعد از چهره.های بزرگ فعالیت خود را در عرصه.ی آواز آغاز کردند و بسیاریشان در سایه.ی آنان ماندند و برخی دیگر -چون سراج- توانستند هویت خود را در آواز پیدا کنند، هر چند که آنان در شرایط چندان مناسبی فعالیت خود را آغاز نکردند. بسیاری از چهره.های سرشناس آهنگسازی، سال.های سکوت خود را می.گذراندند و به دلایلی پیدا و نهان، یا مهاجرت کرده(محمدرضا لطفی، حسین علیزاده و…) یا گوشه.ی انزوا طلبیده بودند(پرویز مشکاتیان و…) یا خانه.نشین شده بودند(علی تجویدی، فرامرز پایور و…) نوازندگان نیز وضعیتی مشابه داشتند. هنوز هم فرصت نرسیده بود تا چهره.های مستعد آهنگسازی ظهور کنند و این اتفاق سال.های بعد از آن رخ داد. البته این به.آن معنا نیست که آثاری که اینان خلق کردند، با چهره.های مطرح یا مستعدی نبود؛ اما خواه ناخواه این شرایط سبب شد تا فرصت بسیاری از خوانندگانی چون او سلب شود. سراج، در طول سال.های فعالیت خود با کسانی چون حسین یوسف.زمانی، فریدون شهبازیان، مجید درخشانی، علی رحیمیان و… کار کرده و در کنار آن با بسیاری از جوانان… برای همین هم هست که می.توان به این سخنش که گفته: «نام.ها چندان اهمیتی برایش ندارند» اعتماد کرد. به خصوص آن.که خواه ناخواه، آهنگسازی این قدرت را به او داده تا خودش ملودی.ها و آهنگ.هایی متناسب با اشعار دلخواهش را بسازد. با این حال از طرفی شرایط حاکم بر موسیقی کشور در آن زمان، مساعدتر از «اکنون» بوده است. در آن زمان تهیه.کنندگان و ناشران رغبت بیشتری به ارائه.ی آثار در حوزه.ی موسیقی سنتی داشتند؛ به طوری که بسیاری از فعالان عرصه موسیقی، با وجود تمام مشکلات، سال.های میانیِ دهه.ی شصت و هفتاد را دوران طلایی موسیقی می.دانند. زمانی که هنوز انتشار آثار عالی.قدر در عرصه.ی موسیقی دغدغه.ی بسیاری از ناشران بود و از آن طرف هنوز موسیقی.های عام.تر -نه الزاما نازل.تر- با چنین وسعتی در میان مردم رشد نکرده بود. نگاهی به آمار تیراژ آثار در آن سال.ها نسبت به زمان حال، نتیجه.ای غم.انگیز رقم می.زند. در آن زمان تیراژ آثار گاه به 100 هزار عدد نیز می.رسید و این در حالی است که بسیاری از آلبوم.های موسیقی سنتی امروز، با شمارگان 1000 منتشر می.شوند و آن هم باید مدت.ها زمان صرف شود تا به فروش دست برسند. سراج در طی سه دهه.ی فعالیت هنری خود توانست به دور از حاشیه.های معمول، فعالیت.های متعددی انجام داده و آثاری چون باغ ارغوان، وصل مستان، شمس الضحی، یاد یار، آفاق عشق(خسرو شیرین، لیلی مجنون)، طریقت عشق، شرح فراق، آئینه رو، دل آرا، بی نشان، نگاه آسمانی، نرگس مست، بوی بهشت، شهر آشنائی، رویای وصل، وداع، عشق و مستی، نازنین یار، ماه نو، آئینه و آه، قصه.ی گیسو و… را منتشر کند و همین چند روز پیش هم آلبوم «خوشا سرو» با صدای سراج توسط مرکز موسیقی حوزه هنری وارد بازار موسیقی شد. این آثار نشان از فعالیت مستمر او در عرصه.ی خوانندگی می.دهد. فعالیتی که با وجود استمرار، نمی.توان چندان پرکارش خواند. او برخلاف رسم معمول، هیچ خود را ملزم نکرده تا هر سال اثری را منتشر کند و این در حالی است که در زمینه.ی برگزاری کنسرت، از این نیز کم.کارتر بوده است. خودش البته دلیل این ماجرا را پیچ و خم.های اداری و روند طولانی دریافت مجوز می.داند؛ که گاه تمام توان هنرمند را می.گیرد. این مساله.ای آشنا برای فعالان عرصه.ی موسیقی و حتی علاقه.مندان آن است. اما برای خواننده.ای چون او که بسیاری حتی کارش را عرفانی می.دانند، کمی تعجب برانگیز است. او در این باره بارها حرف زده و گفته است: «عرفان و معرفت را اهالی آن به خوبی از درون یک اثر هنری بیرون می.کشند. موسیقی هم این حکم را دارد. من کارهای زیادی از خواننده.های مختلفی شنیده.ام که تحت.تأثیر هم قرار گرفته.ام. این در حالی است که آن.ها هیچ ادعایی مبنی بر عرفانی بودن کارهای خود نداشته.اند. در چنین شرایطی نوع و ژانر هم تاثیری در القای مفاهیم والای عرفانی نخواهد داشت. امکان دارد یک اثر در قالب ارکستر بزرگ با سازهای غربی ساخته و تنظیم شده باشد، اما در نهایت اثری روحانی در آدم بگذارد. بنابراین بهتر است از این دسته از آثار با عنوان کارهایی که با تنبور اجرا شده است، یاد کنید. درست است که تنبور اغلب در محافل روحانی و عرفانی نواخته می.شود اما درست نیست که شخصی ادعا کند، موسیقی.اش عرفانی است.»

    با همه این.ها حسام.الدین، همچنان می.خواند، می.سازد و گاه -لابد در خلوت خودش- می.نوازد؛ آن هم در شرایطی که خود معماری خوانده و آن.‎طور که می.گویند معمار موفقی هم هست. معماری و موسیقی البته هنرهایی چندان جدا از یکدیگر نیستند. اگر ریتم را به عنوان یکی از عناصر اساسی موسیقی، از تنظیم فواصل زمانی اصوات عبارت بدانیم، عنصر مکان در معماری به همراه عنصر زمان در موسیقی در این میان نقش مهمی را ایفا می.کند. به قول خود سراج: «موسیقی،. معماری زمان است و معماری، موسیقی مکان» سراج که دکترای پژوهش هنر هم دارد، بارها درباره.ی رابطه میان این دو هنر گفته است و این.که موسیقی در واقع وجه تجریدی ریاضی است، .چون در آن نسبت فرکانس.ها پدیدآورنده.ی زیبایی است. البته او همواره تاکید دارد که این رویکرد، نفی.کننده وجه هنری موسیقی نیست؛ بلکه بیشتر در جهت آشکارسازی رموز علمی آن حرکت می.کند. چنین وضعیتی کم و بیش درباره.ی معماری هم صدق می.کند؛ چرا که آن را وجه تجریدی هندسه می.نامند. در این.جا نسبت طول، عرض، ارتفاع و سطوح است که زیبایی را می.آفریند.

    به هر روی او همچنان پس از سه دهه می.خواند و این خبر خوبی است برای جامعه.ای که اهالی موسیقی.اش مدام با نوسانات مختلف روبه.رویند.

    منبع: سایت لوح


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۹/۱۱ در ساعت 13:00

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۰۱, 17:50
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۹, 14:30
  3. انتشار 3 آلبوم جدید از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۰۵, 17:40
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۲۷, 15:41
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۲۹, 23:03

جستجو شده ها

آلبوم حسام الدین سراج با تنبور

حسام الدین سراج.قصه ی گیسو

چهره ی حسام الدین

آلبوم قصه ی گیسو حسام الدین سراج

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست