کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: سازهای الکترونیک ابتدایی و پیدایش موسیقی الکترو آکوستیک(i)

  1. piano4all آواتار ها
    piano4all
    شماره کاربری
    3111
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۰
    540
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی290
    170
    سپاس از شما 899 بار در 335 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض سازهای الکترونیک ابتدایی و پیدایش موسیقی الکترو آکوستیک(i)

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید



    هرچند که آشنایی انسان با نیروی الکتریسیته به قرن هجدهم برمیگردد، اما اولین سازهایی که الکتریسیته را به شکلی عملی در اختیار گرفتند تا قبل از سالهای 1890 در آمریکا اختراع نشده بودند و حتا این سازها هم در واقع تجربیاتی کوتاه به شمار می آمدند.

    تنها در دهه 1920 و در روسیه بود که سازی ساخته شد که توانست به شکلی واقعی مورد استفاده قرار گرفته و دارای اهمیت باشد.

    این ساز به افتخار مخترعش لو ترمن Lev Termen، ترمین theremin نامیده شد. نواختن این ساز در شکل اصلی خود چنین بود که نوازنده دستهای خود را در مقابل دو آنتن حرکت میداد که یک آنتن کنترل کننده درجه صدا و دیگری برای تنظیم حجم آن به کار میرفت. نسخه های دیگر ترمین دارای یک صفحه کلید هم بودند.

    آندری پاشنکو Andrey Paschenko دار سال 1924 قطعه ای کنسرتو مانند برای این ساز نوشت. این قطعه زمانی شنوندگان بسیاری یافت که آهنگساز هالیوود مجار، میکلوش روژا Miklós Rózsa در سال 1945 آنرا در موسیقی متن فیلم طلسم شده Spellbound، ساخته آلفرد هیچکاک Alfred Hitchcock، به کار برد. ادگار وارس Edgard Varèse (1965-1883 آهنگساز فرانسوی الاصل آمریکایی)، در قطعه Equatorial (1934) دو ترمین را با هم به کاربرد، اما در نسخه اصلاح شده آن از اوندس مارتنوت ondes martenot استفاده کرد.

    این ساز دوم بسیار موفقتر بود، به خصوص که مبدل به ساز محبوب یک آهنگساز بزرگ نیز شده بود: اولیویه مسیان Olivier Messiaen ( 1992-1908 آهنگساز فرانسوی).

    اوندس مارتنوت یا امواج مارتنوت، در سال 1928 توسط موریس مارتنوت Maurice Martenot که موسیقیدانی ماهر بود، اختراع شد. اوندس مارتنوت بر اساس همان اصول ترمین عمل میکندبا این تفاوت که به سرعت به یک صفحه کلید مجهز شده است.

    این ساز برای اولین بار در قطعه ای به نام Poème symphonique ساخته دیمیتریوس لویدیس Dimitrios Levidis به کار رفت. در میان آهنگسازان دیگری که از همان ابتدا از این ساز استفاده کردند میتوان به درایوس میلو Darius Milhaud (1974-1892 آهنگساز فرانسوی)، ژاک ایبرت Jacques Ibert (1962-1890 آهنگساز فرانسوی) و آرتور هونگر Arthur Honegger (1955-1892 آهنگساز سوییسی/فرانسوی) اشاره نمود. ادگار وارس نیز آن را در دو اثر خود به عنوان ساز جانشین معرفی کرده است.

    اما این اولیویه مسیان بود که با پشتیبانی از این ساز و به کار بردن آن در Fêtes des belles eaux در سال 1937، درواقع آن را به جهان معرفی نمود.

    تراتونیوم trautonium، ساز دیگری بود که هرچند به اندازه موارد قبل موفق نبود اما به هیچ وجه نمیتوان آن را نادیده گرفت. تراتونیوم برای اولین بار توسط مخترعش فریدریش تراوتوین Friedrich Trautwein در سال 1930 در برلین به نمایش گذاشته شد.

    در میان آهنگسازانی که مجذوب طلسم این ساز شدند میتوان به پل هیندمیت Paul Hindemith (1963-1895 آهنگساز آلمانی) اشاره کرد که یک کنسرتوی کوتاه یا Konzertstück برای آن نوشته بود، ورنر اگ Werner Egk (1983-1901 آهنگساز آلمانی) و حتا ریچارد اشتراوس (1964-1864 آهنگساز و رهبر ارکستر آلمانی) اشاره نمود.

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید







    نبوغ چیزی نیست جز عشق







    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۵/۲۹ در ساعت 10:58

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  3. piano4all آواتار ها
    piano4all
    شماره کاربری
    3111
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۰
    540
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی290
    170
    سپاس از شما 899 بار در 335 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    آنچه که تا حد زیادی در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت و بر بسیاری از انواع موسیقی تاثیر گذاشت، اختراعی به نام ارگ الکترونیک electronic organ بود.

    ارگ الکترونیک به شکلهای مختلفی ساخته شد اما آنچه به مقدار فراوان بر اوج گیری ساز تاثیر گذارد، ثبت حق امتیاز ارگ هموند Hammond Organ بود.پس از به ثبت رساندن این ساز، بیش از 2 میلیون عدد از آن به فروش رفت. با این حال قطعات موجود برای نواخته شدن با این ساز چندان یگانه و اختصاصی هم نیستند زیرا موسیقی مناسب برای هر نوع ارگی و در هر سبکی، قابلیت اجرا بر روی ارگ الکترونیک را هم دارد.

    یک ساز آکوستیک دیگر که با تقویت الکترونیکی از نیروی تازه ای برخوردار شد، گیتار که برای اولین بار در سال 1931 در بازار عرضه شد، سازی است که بعدها به یکی از آلات موسیقی تعیین کننده در موسیقی راک مبدل شد. گیتار اکنون در آثاری با زمینه "کلاسیک" هم شنیده میشود که نمونه آن اپرای The Knot Garden اثر مایکل تیپت Michael Tippett (1998-1905 از مشهورترین آهنگسازان انگلیسی) در سال 1960 است.

    پس از جنگ جهانی دوم، سردمداری تولید سازهای الکترونیک در دست ژاپن قرار گرفت، جایی که تولید مدارهای جدید فشرده، ارگ الکترونیک را متحول کرد و به خلق سینتی سایزر synthesizer منجر شد، که نه تنها توانست تقریبا در تمام فرمهای موسیقی پاپ یا تجاری برای خود جایی باز کند، بلکه به ابزاری الهام بخش برای آهنگسازان نوگرایی که در زمینه موسیقی کلاسیک معاصر فعالیت میکردند مبدل شد.

    سینتی سایزر آنالوگ برای اولین بار در سال 1964 پدیدار شد و تنها با فاصله 7 سال مدل دیجیتالی آن هم به بازار آمد. این نوع سازها همچنان رو به پیشرفت و پیچیده تر شدن هستند و میتوانند طیف وسیعی از اصوات را تولید کنند. در واقع، مدلهای جدید، کامپیوترهایی تحول یافته اند که اصلا برای تولید صدا به کار میروند و میتوانند هر نوع پارامتر صوتی ممکن را شبیه سازی نمایند.

    تا جایی که به کامپیوتر مربوط میشود، عده رو به افزایشی از آهنگسازان به استفاده از آن روی آوردند که یکی از جالب توجه ترین آنها آیانیس زناکیس Iannis Xenakis (2001-1922 آهنگساز و مهندس معمار یونانی/فرانسوی) بوده است. او که نزد دو تن از بزرگان هنر مدرن معماری و موسیقی یعنی لوکوربوزیه Le Corbusier (1965-1887 معمار و مهندس شهرساز سویس/فرانسوی) و اولیویه مسیان به کار در زمینه مهندسی و آهنگسازی پرداخته بود، به بیان ساختارهای ریاضی در موسیقی علاقمند شد.

    زناکیس غالبا موسیقی خود را بر اساس نظریات ریاضی و فیزیک از جمله دنباله فیبوناچی Fibonacci sequence (رشته اعدادی که در آن هر عدد جمع دو عدد قبل است: 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, . ...) بنا میکرد. طبیعتا انجام این محاسبات پیچیده ریاضی با کامپیوتر بسیار سریعتر بود و این وسیله، ابزاری کارآمد برای او به شمار میرفت.

    در زمینه موسیقی الکترونیک نیز، پس از اینکه پیر شفر Pierre Schaeffer ( 1955-1910 آهنگساز فرانسوی) ابداع کننده musique concrète – موسیقی استودیویی تشکیل شده از ترکیب اصوات ضبط شده- اولین اثر تجربی خود را در استودیوی رادیویی در پاریس و در سال 1948 به وجود آورد، هزاران اثر با استفاده از نوار مغناطیسی یا magnetic tape به آهنگسازی به وجود آمد. اما از آنجایی که این شیوه آهنگسازی تنها برای نوار مگنت میسر بود، به کاربردن کلمه "ساز" در این مورد کارایی نداشت. در طی سالهای دهه 50 آهنگسازانی که در استودیوی رادیو کولون Cologne Radio کار میکردند به استفاده از نوسان سازها oscillator، .....ها و تلفیق کننده ها modulator پرداختند، اما این بار هم محصول نهایی و کامل تنها بر روی نوار مگنت وجود داشت.

    در سراسر دهه 50 و 60 استودیوهای خاصی در سراسر جهان به آزمایش و تجربه در زمینه موسیقی الکترونیک پرداختند، اما تنها زمانی که نتیجه حاصله- در آثاری از اشتوک هاوزن Karlheinz Stockhausen (متولد 1928، آهنگساز بحث برانگیز آلمانی)، جان کیج John Cage (1992-1912 آهنگساز و نویسنده نوآور آمریکایی) و پیر بوله Pierre Boulez (متولد 1925، آهنگساز و رهبر ارکستر فرانسوی)، قابلیت اجرای زنده پیدا کرد، حضور ساز در این آثار تایید شد. این گونه ترکیبی، به عنوان موسیقی الکترو آکوستیک electroacoustic شناخته شد و شیوه ابتکاری و درخشانی که در آثاری چون Répons (واکنش) اثر بوله دیده میشود ودر آن اصوات زنده ارکسترال تغییر شکل داده و با مهارت به کار برده شده اند، بدون شک بسیار زیبا است.







    نبوغ چیزی نیست جز عشق







    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۵/۲۹ در ساعت 10:58

موضوعات مشابه

  1. دانلود پلاگین اکوستیک پیانو Native Akoustik Piano
    توسط music در انجمن دانلود VSTi
    پاسخ ها: 16
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۱۰/۱۵, 02:17
  2. Toontrack EZkeys Grand Piano v1.0.1 پیانو آکوستیک
    توسط gryphiz در انجمن دانلود VSTi
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۳/۲۰, 09:37
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۱۹, 11:33
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۱۳, 01:12
  5. Sv1 مجموعه ای از صداهای پیانو های آکوستیک
    توسط piano4all در انجمن پیــانو(Piano)
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۵/۲۵, 07:06

جستجو شده ها

تراتونيوم

موسیقی الکترو آکوستیک

سازهای الکترونیک ابتدایی و پیدایش موسیقی الکترو

کاربرد ساز آکوستیک الکتریک

موسیقی الکترو اکوستیک

اوندس مارتنوت

سبك الكترو آكوستيك

فيبوناچي در موسيقي

تا این لحظه 5 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست