کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: گفت و گوی موسیقی ایرانیان با احسان حاج علی عسگر

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض گفت و گوی موسیقی ایرانیان با احسان حاج علی عسگر

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید موسیقی ایرانیان – ندا فراهانی: «احسان حاج علی عسگر» یکی از آوازخوانان جوان کشورمان است که. اولین آلبوم خود را با نام «داد دل» به همراهی استادش «رضا موسوی زاده” سرپرست گروه فاخته در حالی منتشر می کند که وی خبر از انتشار دومین آلبومش با نام “حدیث عشق” تا تابستان سال آینده را اعلام کرده است.. وی فعالیت در عرصه موسیقی را از سال 1377 نزد پدرش «محمد حاج علی عسگر» استاد آواز سنتی ایرانی آغاز کرد. حاج علی عسگر نزد. «وحید عسگریان». یکی از معدود اساتیدی. که در حال حاضر در سبک هایی مثل استاد «بنان» و «ادیب خراسانی» فعالیت دارند نیز شاگردی کرده است.

    پیکره موسیقی سنتی تحت الشعاع مشکلات اجتماعی است
    این خواننده جوان سنتی کشورمان در پاسخ به این سوال که موسیقی را از کجا آغاز کرده است، افزود : «از پنج سالگی به واسطه پدرم با موسیقی. آشنا شدم. اما بعد از مدتی تصمیم گرفتم موسیقی را به دور از روابط خانوادگی ادامه بدهم. در سن هفده. سالگی تحت نظر “وحید عسگریان” ردیف ها را آموختم و بعد از مدتی نیز با شاگردی ” رضا موسوی زاده” رهبر گروه فاخته ردیف های سنتی و آواز. در تار را فرا گرفتم. در این بین با سبکهای اساتیر. بنام. دیگر، نوع و زیبا شناسی شعر پارسی نیز اشنا شدم. حالات خواندن قدما را فرا گرفتم تا در نهایت در سال1390. تصمیم به ضبط البوم گرفتم. .»
    وی در خصوص موسیقی سنتی گفت : «پیکره موسیقی سنتی به دفعات مکرر تحت الشعاع مشکلات اجتماعی وفرهنگی. قرار گرفته است. از سه دهه گذشته، وزارت ارشاد بخاطر وجود برخی مشکلات. حتی به بزرگان موسیقی نیز مجوز انتشار آلبوم نداده و در نتیجه هنرمند خلاقیت و نوآوری خود را از دست می دهد زیرا همواره با ممانعت وزارت ارشاد مواجه می شود پس ترجیح می دهد از. موسیقی کناره گیری. کند. موسیقی سنتی نیازمند وقت و هزینه زیادی است ، شاید شخصی که به موسیقی پاپ علاقه مند است بعد از چند جلسه بتواند به جایگاه خوبی برسد،. اما این موضوع در موسیقی سنتی صدق نمی کند.. اساتید متعددی از موسیقی سنتی بنا به دلایل مختلف از جمله عدم دریافت مجوز برای انتشار آثارشان از موسیقی سنتی دور شده اند و سبک آواز خوانی که در قدیم رایج بوده به دست فراموشی سپرده شده است. اساتید دیگری نیز هستند که موسیقی سنتی را با همان سبک و شیوه قدیمی تدریس می کنند و به دلیل اینکه با شرایط کنونی انطباق ندارند با استقبال مخاطبان مواجه نمی شوند.

    .در این میان، اساتیدی که درخور زمان کنونی فعالیت دارند محدود به دو یا سه استاد شده اند پس علاقه مندان به موسیقی سنتی انتخاب زیادی برای برگزیدن استاد ندارند، زیرا اساتیدی که به سلیقه جوانان امروزی. نزدیک باشند و در سبک موسیقی سنتی نیز فعالیت داشته باشند بسیار محدود و انگشت شمار هستند.

    حمایت لازم از هنرمندان ایرانی دیده نمی شود
    حاج علی عسگر در پاسخ به این سوال که درآمد موسیقیدانان چگونه تامین می شود، گفت : «موسیقی جهانی، امکانات متفاوتی را از لحاظ اشتغال، بودجه یا سرمایه در اختیار یک هنرمند قرار می دهد. اما متاسفانه در ایران، اساتید کم نظیری وجود دارند که درآمد چندانی ندارد و تا زمانی که اسم و چهره شان در بیلبوردهای تبلیغاتی یا تیترها دیده می شود اسم و رسم دارند به محض اینکه اسم آنها دیده نشود به دست فراموشی سپرده می شوند. در ایران برخلاف کشورهای دیگر، حمایت لازم از هنرمندان ایرانی دیده نمی شود یا اگر این حمایت وجود دارد آنقدر ضعیف است که اصلا به چشم نمی آید یا حداقل مثل سایر کشورهای دنیا برجسته نیست .

    آواز نیازمند تکنیک بالای خواننده است
    این خواننده جوان کشورمان در رابطه با تفاوت آواز و تصنیف گفت : « تصنیف بسیار ساده تر از آواز است. آواز نیازمند تکنیک بالای خواننده است. یک هنرمند برای تبحر در آواز خواندن حداقل به یک دهه زمان نیاز دارد اما تصنیف را به سادگی و با حداقل تکنیک و حس می توان آموخت.»
    وی اضافه کرد : « در تصنیف ، به دلیل اینکه ملودی ها از طریق سازهای متفاوت به گوش می رسد، اگر خواننده مرتکب ضعف نیز شود، این اشتباه اصلا به چشم نمی آید اما در آواز ، خواننده همانند نوک پیکان است و باید قطعه را آغاز کند و کوچکترین ضعفی از جانب آواز خوان بسیار برجسته خواهد بود. به خاطر سختی های متعددی که در آواز وجود دارد اکثر خوانندگان به تصنیف روی می آورند. تصنیف به دلیل اینکه با ریتم و ملودی های زیبا همراه می شود به نسبت آواز بیشتر شنیده می شود.. می توان گفت افرادی که به آواز گوش می دهند ، مخاطبان خاص هستند

    تقلید مطلق مانند باطلاق در موسیقی است
    احسان حاج علی عسگر در ادامه سخنانش به تقلید و یکسان سازی صداها اشاره کرد و گفت : « متاسفانه تقلید مطلق مانند باتلاق در موسیقی است. در حال حاضر موسیقی هایی شنیده می شوند که نه تنها شایسته نامگذاری نیستند بلکه از تاریخ دو هزار ساله موسیقی ایرانی نیز به دور هستند. »

    وی یادآور شد : « گاهی به دلیل تکرار و تقلیدهای متداوم است که آلبوم یک خواننده را تنها یک بار می توان گوش داد و مخاطب حاضر نیست برای دومین بار به صدای این خواننده یا قطعات آلبوم گوش دهد ... اما اگر قطعه ای مثل ” کاروان ” استاد بنان را هزاران بار نیز گوش دهید، نه تنها خسته نمی شوید بلکه در هر مرتبه، احساس تازگی این قطعه در وجود شما موج می زند. قطعات موسیقی این چنینی آنقدر مخاطب دارند که بعد از گذشت سالها امروزه بارها از رادیو. پخش می شوند .. اما متاسفانه بقیه خواننده ها تنها از یکدیگر تقلید می کنند و ضعف در آواز خوانی را تشدید می کنند.»

    هنرمند برای نمایش خلسه های عرفانی، نیازمند آزادی هنری است
    حاج علی عسگر ، از مهم ترین مشکلی که خوانندگان جوان برای انتشار آلبوم هایشان با آن روبرو هستند را عدم آزادی خوانندگان.. دانست و ادامه داد : «. تعریف. آزادی نزد یک هنرمند با تعریف آزادی در میان سایر اقشار جامعه تفاوت دارد. هنرمند نیازمند به آزادی است تا بتواند احساسات خود در خلسه های عرفانی را به نمایش بگذارد.
    برای مثال، سبکی خاص از موسیقی توسط نوازندگان و آهنگسازان ایرانی در کشور ارائه شده اما به دلیل اینکه مجوز لازم را از سوی ارشاد دریافت نمی کند، شنیده نمی شود اما مدتی بعد، همین موسیقی با مارک موسیقی غربی وارد کشور می شود و با استقبال مخاطبان مواجه می شود. به نظر شما زمانی که این هنرمند موسیقی خودش را با مارک غربی می شنود، رمق و توانی برای ادامه کار خواهد داشت؟
    زمانی که یک هنرمند مجوز لازم برای ارائه کار هایش را دریافت نمی کند به خارج از کشور مهاجرت می کند تا کار خود را در آنجا ارائه نماید.
    وی در ادامه گفت : « من راه حل این موضوع را در ازاد گذاشتن هنرمندان می دانم . زمانی که یک نقاش، تصویری را خلق می کند به قلم مو، کاغذ و سایر مواد اولیه نیاز دارد و بعد از اتمام نقاشی اگر این طرح و نقاشی مخاطب نداشته باشد، به انبار نقاش هدایت می شود و در نتیجه نقاش در کارهای بعدی خود توجه بیشتری به سلیقه مخاطبان دارد تا مطابق سلایق و علایق آنها گام بردارد. اما زمانی که نقاش کار هنری طاقت فرسایی را به پایان می رساند و اجازه نمایش آن را نمی گیرد با سرخوردگی و دلسردی مواجه می شود . پس من به عنوان یک هنرمند باید ازادی ارائه کارهایم را داشته باشم تا بهانه ای برای عدم استقبال از کارهایم نداشته باشم . »

    منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۹/۱۸ در ساعت 12:30

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۸/۱۰, 22:30
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۷/۱۶, 16:10
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۱۳, 03:51
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۱۷, 13:10
  5. جادوی نواهای آفریقایی و بوشهری در عسلویه
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۲۷, 16:00

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست