آشنایی با دستگاه سه گاه
 
جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 , از مجموع 5
  1. #1
    کاربر پیـشرفته
    villi آواتار ها

    شماره کاربری
    2768
    تاریخ عضویت
    تیر /۱۳۹۰
    نــــــــام
    M.Reza.Y
    نوشته ها
    1,771
    نرم افزار من 
    cubase sonar
    سخت افزار من

    Headphone Monitoring : AKG K99 *** MIDI Controller : Behringer UMX49***Mic : Behringer C-3***Mixer : Behringer Xenyx1002
    ميزان امتياز: 3928villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی55
    محل سکونت
    Steinberg
    سبک من
    الکتریک و آکوستیک پاپ
    تخصص من
    ویلن
    تحصیلات من
    لیسانس مکانیک (ساخت و تولید)
    سپاس
    1,125
    سپاس از شما 1,724 بار در 860 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    دعوت شده
    در 277 تاپیک
    آنلاين
    2 ماه 6 روز 22 ساعت 39 دقيقه 40 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    5 دقيقه 53 ثانيه
    villi آنلاین نیست.

    پیش فرضآشنایی با دستگاه سه گاه

    دستگاه سه.گاه، یکی از هفت دستگاه موسیقی ایرانی است.
    این دستگاه تقریباً در همه ممالک اسلامی متداول است. این دستگاه بیشتر برای بیان احساس غم و اندوه که به امیدواری می.گراید مناسب است. آواز سه گاه بسیار غم انگیز و حزن آور است. گوشه.های مهم این دستگاه عبارت.اند از: در آمد، مویه، زابل، مخالف، حصار، گوشه.های دیگر مانند: آواز، نغمه، زنگ شتر، بسته نگار، زنگوله، خزان، بس حصار، معربد،پهلوی(رجز)،حاجی حسینی، مغلوب، دوبیتی، حزین، دلگشا، رهاوی، مسیحی، ناقوس، تخت طاقدیس، شاه ختایی(حدی)، مداین، نهاوند. آوازی است بی نهایت غمگین و ناله.های جانسوز آن ریشه و بنیاد آدمی را از جا می.کند و از راز و نیاز عاشقان دوری کشیده و از بیچارگی بی نوایان و ضعیفان گفتگو می.کند ( روح الله خالقی- نظری به موسیقی).
    البته حالت این دستگاه در همه جا ثابت نیست و بویژه در مخالف بسیار با شکوه.است و حتی آهنگهای شادی آوری در سه گاه فراوان هستند از جمله "امشب که مست مستم" .


    گوشه.های مهم دستگاه سه گاه عبارت.اند از :

    ۱- درآمد : که معمولاً همه دستگاه.ها با گوشه.ای به نام درآمد که نشان دهنده حالت دستگاه است آغاز می.شود.
    ۲- زابل : بر درجه سوم گام تاکید دارد.
    ۳- مویه : که بر درجه پنجم گام تاکید می.کند و حالتی مانند شور دارد .
    ۴- مخالف : که بر درجه ششم گام تاکید دارد و حالت آن با سه گاه فرق دارد و می.توان از این گوشه برای مرکب خوانی به اصفهان نیز استفاده کرد.


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1

  2. 3 کاربر زیر از villi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
     

  4. #2
    کاربر تازه وارد
    farniker آواتار ها

    شماره کاربری
    1111
    تاریخ عضویت
    خرداد /۱۳۹۰
    نوشته ها
    1
    نرم افزار من 
    nuendo FLStudio
    ميزان امتياز: 12farniker is on a distinguished road
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی0
    سپاس
    0
    سپاس از شما 1 بار در 1 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    دعوت شده
    در 46 تاپیک
    آنلاين
    9 ساعت 58 دقيقه 3 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    2 ثانيه
    farniker آنلاین نیست.

    پیش فرض

    سلام دوست عزیز, میشه لطف کنید و نتهای دستگاه سه گاه رو از لحاظ سری و کرون از نت های تونیک مختلف بنویسین خیلی ممنون میشم.



  5. کاربران زیر از شما farniker عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. #3
    کاربر پیـشرفته
    villi آواتار ها

    شماره کاربری
    2768
    تاریخ عضویت
    تیر /۱۳۹۰
    نــــــــام
    M.Reza.Y
    نوشته ها
    1,771
    نرم افزار من 
    cubase sonar
    سخت افزار من

    Headphone Monitoring : AKG K99 *** MIDI Controller : Behringer UMX49***Mic : Behringer C-3***Mixer : Behringer Xenyx1002
    ميزان امتياز: 3928villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی55
    محل سکونت
    Steinberg
    سبک من
    الکتریک و آکوستیک پاپ
    تخصص من
    ویلن
    تحصیلات من
    لیسانس مکانیک (ساخت و تولید)
    سپاس
    1,125
    سپاس از شما 1,724 بار در 860 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    دعوت شده
    در 277 تاپیک
    آنلاين
    2 ماه 6 روز 22 ساعت 39 دقيقه 40 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    5 دقيقه 53 ثانيه
    villi آنلاین نیست.

    پیش فرض

    فاصله ی پرده های دستگاه سه گاه بدین صورت میباشد :
    فاصله ی بین پرده های اول و دوم : یک پرده
    فاصله ی بین پرده های دوم و سوم : سه ربع پرده
    فاصله ی بین پرده های سوم وچهارم : سه ربع پرده
    فاصله ی بین پرده های چهارم و پنجم : یک پرده
    فاصله ی بین پرده های پنجم و ششم : سه ربع پرده
    فاصله ی بین پرده های ششم و هفتم : سه ربع پرده
    فاصله ی بین پرده های هفتم و هشتم : یک پرده



  7. 2 کاربر زیر از villi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. #4
    کاربر پیـشرفته
    villi آواتار ها

    شماره کاربری
    2768
    تاریخ عضویت
    تیر /۱۳۹۰
    نــــــــام
    M.Reza.Y
    نوشته ها
    1,771
    نرم افزار من 
    cubase sonar
    سخت افزار من

    Headphone Monitoring : AKG K99 *** MIDI Controller : Behringer UMX49***Mic : Behringer C-3***Mixer : Behringer Xenyx1002
    ميزان امتياز: 3928villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی55
    محل سکونت
    Steinberg
    سبک من
    الکتریک و آکوستیک پاپ
    تخصص من
    ویلن
    تحصیلات من
    لیسانس مکانیک (ساخت و تولید)
    سپاس
    1,125
    سپاس از شما 1,724 بار در 860 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    دعوت شده
    در 277 تاپیک
    آنلاين
    2 ماه 6 روز 22 ساعت 39 دقيقه 40 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    5 دقيقه 53 ثانيه
    villi آنلاین نیست.

    پیش فرض

    هرگاه درجه پنجم گام شوری را ربع پرده کم کنیم وارد پرده سه گاه می شویم فرض) کنید ما در شور (لا (هستیم اگر درجه پنجم را که نت (می) است تبدیل به (می کرون ) کنیم ملودی ما حالتی پیدا می کند که ما آن را سه گاه می نا میم شروع سه گاه همیشه از زیر تونیک شور شروع می شود یعنی از نت سل پس گامی که بوجود آمد سه گاه سل است از گام شور ( لا)
    حال چرا اینطور است که گام سه گاه از تونیک شور شروع نمی شود .

    چون فاصله پنجم در سه گاه اهمیت زیادی دارد یعنی پنجم درست در اینجا نت (ر ) می باشد ولی اگر سه گاه از نت لا شروع شود درجه پنجم نت می کرون است که فاصله در ست یعنی گرم نیست و این قانون همیشه در گامها صادق است در گامهای موسیقی فاصله چهارم همیشه (درست ) و پنجم ( درست ) است و این دو نت اهمیت زیادی دارند نت شاهد درآمد سه گاه روی درجه سوم گام سه گاه است و گستره ملودی تا درجه پنجم

    گوشه قفقازی

    اهالی این منطقه از ترک های آذربایجان شوروی سابق هستند حالتی از ملودی و آواز که لحنی ترکی همراه با سوزو گدازدارد به قفقازی معروف شده و همینطور می توان این گوشه را در دستگاه سه گاه یک نوع در آمد دانست

    گوشه زنگ شتر

    ملودی این گوشه هنگام نواختن یک نوع صدای بسته شدن زنگ در موقع بستن به گردن شتران کاروانان می باشد و به همین خاطر به این گوشه زنگ شتر می گویند این گوشه در بعضی از ردیفهای با نامهای دیگری آمده

    گوشه جغتانی


    نت شاهد گوشه جغتانی درجه سوم گام سه گاه یعنی شاهد سه گاه را اشغال می کند و گستره ملودی تا حد در آمد سه گاه است

    گوشه کیکاووسی عینأ گوشه جغتانی می با شد همینطور گوشه های کرشمه - کوچه باغی
    گوشه رهامی

    نت شاهد آن روی درجه سوم گام سه گاه می باشد و گستره ملودی تا درجه هفتم گام سه گاه می با شد


    گوشه نفیر

    نت شاهد درجه پنجم گام سه گاه است وملودی تا درجه ششم گام سه گاه می رود یعنی هم شاهد با زابل

    گوشه مسیحی


    قبلأ در مورد گوشه مسیحی در دستگاه نوا صحبت شده و ما در اینجا فقط نقش این گوشه را از نقطه نظر نت شاهد و ایست در دستگاه سه گاه برسی می کنیم
    نت شاهد درجه پنجم گام سه گاه را اشغال می کند و گستره ملودی شاهد زابل

    نغمه و حزان

    نت شاهد این گوشه ها درجه اول گام سه گاه می باشد (هم شاهد با مخالف ) گستره ملودی نغمه در حد گستره گوشه مخالف سه گاه است و گستره ملودی گوشه حزان بصورت گام پایین رونده تا درجه سوم می باشد.گوشه زابل
    ز زابل به شاه آمد این آگهی که سام آمد از کوه با فرهی
    شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان است ملودی زابل به این منطقه تعلق دارد این گوشه را در دستگاه چهارگاه هم اجرا می کنند که از لحاظ نت شاهد روی درجه دیگری قرار دارد محل نت شاهد درسگاه روی درجه پنجم گام سه گاه است و گستره ملودی تا درجه هفتم.تنم چون موی شد از بس که می کنم مویه دلم چون زیر شد از بس که می کنم زاری

    مویه از موره یا ضجه موره می آید موره خوانی یک نوع آواز حزن آور است که در استان لرستان متداول است

    گریه و خنده عشاق ز جای دگر است می سرایم به شب و وقت سحر می مویم


    نوعی ملودی در دستگاه سه گاه و چهار گاه خوانده می شود که بسیار حزن آور است و هنگام اجرا کمی دشوار روی ساز های زهی بهتر می توان اجرا کرد آدمی را منقلب می کند و انگار انسانی گریه کمی کند.
    گوشه مویه
    مویه در واقع تغییر مقام از دستگاه سه گاه به شور است از طریق گوشه مویه می توان به آواز شور و متعلقات آن رفت محل نت شاهد درجه ششم گام سه گاه بوده و گستره ملودی تا درجه هشتم گام.
    نیست در شهر نگاری که دل ما ببرد بختم ار یار شود رختم از اینجا ببرد
    گوشه بسته نگار

    گوشه بسته نگار به روایات مختلفی در ردیف موسیقی ایرانی ثبت و ضبط شده در ردیف محمود کریمی استاد آواز ایران که تمام گوشه ها را خوانده و ضبط کرده گوشه بسته نگار را در پرده رضوی اجرا کرده نت شاهد آن در پرده شور روی درجه هفتم گام قرار دارد و گستره ملودی تا حدود دانگ اول گام شور است ولی در آواز سه گاه و چهار گاه درجات اول و ششم گام را اشغال می کند .

    دگر به هرچه تو گویی مخالفت نکنم که بی تو عیش میسر نمی شود ما را

    گوشه مخالف

    گوشه مخالف همانطور که از اسمش پیداست از لحاظ لغوی مقابل واژه موافق است ولی در موسیقی هر گاه ملودی در آواز سه گاه و یا چهار گاه تغییر مقام می دهد و حالتی دیگر پیدا می کند می گویند مخالف در قدیم گام اصفهان به این صورت امروزی نبوده درجه هفتم آن با درجه هشتم مثل امروز نیم پرده نبوده بلکه 3/4
    پرده و به آن اصفهان قدیم می گفتند امروزه همین اصفهان قدیم را مخالف سه گاه می نامند ولی در پرده چهارگاه وقتی وارد دستگاه همایون میشویم به آن مخالف می گویند ریشه مخالف بر می گرد به قدیم وقتی ایرانیان موسیقی تعزیه اجرا می کردند بنا به موضوع تعزیه افراد بازیگر در دو قالب مثبت و منفی ایجاد نقش می کردندافرادی که نقش شخصیتهای مثبت تاریخی را بازی می نمودند به موافق خوانان و دسته ای که نقش منفی رابه عهده می گرفتند مخالف خوانان بودند لحن آواز موافق خوانان عمومأ حزن انگیز بوده در مقابل آنها لحن آوازمخالف خوانها بیشتر حالت یورش و نهیب گونه بوده و در دانگ آخر دستگاه می خواندند کم کم این اوج خوانی در چهار چوب سه گاه و یا چهار گاه پرورش یافته و شکل مناسبتری به خود گرفته و چون مخالف خوانها دردانگ دوم سه گاه به حالتی رزمی پیغام خود را به شخصیتهای مقابل (موافق خوانان ) می دادند این گوشه در ردیف موسیقی ملی ما جا گرفته.
    گوشه مغلوب

    گوشه مغلوب اوج آواز سه گاه است در موسیقی تعزیه قدیم ایران وقتی که مخالف خوانان آواز مخالف می خوانند برای اینکه بتوانند در مقابل آنها بالاتر بخوانند و آنها را مغلوب کنند گوشه ای را می خواندند که بالاتر از آن امکانش نبوده و گوشه مخالف خوانان مغلوب می شدند و به همین خاطر این گوشه را مغلوب خواندند گوشه مغلوب را در دستگاه چهار گاه هم می خوانند
    در قدیم وقتی شخصی لحن مخالف را می خواند شعر انتخابی از موضع قدرت وتسلط بود ولی امروزه اشعاری که در این گوشه می خوانند معنای دیگری پیدا کرده حالات این گوشه ها مخالف و مغلوب را مرصع گویند نت شاهد در روی گام سه گاه بر روی درجه اول بود و گستره ملودی تا درجه سوم گام نت شاهد مغلوب روی درجه سوم گام و گستره از حد درجه سوم تجاوز نمی کند



  9. 3 کاربر زیر از villi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. #5
    کاربر پیـشرفته
    villi آواتار ها

    شماره کاربری
    2768
    تاریخ عضویت
    تیر /۱۳۹۰
    نــــــــام
    M.Reza.Y
    نوشته ها
    1,771
    نرم افزار من 
    cubase sonar
    سخت افزار من

    Headphone Monitoring : AKG K99 *** MIDI Controller : Behringer UMX49***Mic : Behringer C-3***Mixer : Behringer Xenyx1002
    ميزان امتياز: 3928villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute villi has a reputation beyond repute
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی55
    محل سکونت
    Steinberg
    سبک من
    الکتریک و آکوستیک پاپ
    تخصص من
    ویلن
    تحصیلات من
    لیسانس مکانیک (ساخت و تولید)
    سپاس
    1,125
    سپاس از شما 1,724 بار در 860 پست
    یاد شده
    در 0 پست
    دعوت شده
    در 277 تاپیک
    آنلاين
    2 ماه 6 روز 22 ساعت 39 دقيقه 40 ثانيه
    متوسط آنلاين بودن
    5 دقيقه 53 ثانيه
    villi آنلاین نیست.

    پیش فرض

    قطعه ای در سه گاه
    فایل های پیوست شده
    • نوع فایل: rar سه گاه.rar‏ (2.84 مگابایت)

      این فایل 63 بار دانلود شده است .




موضوعات مشابه

  1. فایل میدی نشون به این نشونی علی عبدالمالکی برای کسایی که میخواستن
    توسط N.Producer در انجمن پروژه های تمرینی و ناتمام کاربران
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۰۴, 13:00
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۲۶, 13:11
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۱۰, 11:50
  4. آشنایی با دستگاه ماهور
    توسط villi در انجمن ماهـور
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۱۵, 13:21
  5. آشنایی با دستگاه شور
    توسط villi در انجمن شـور
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۱۵, 13:15

کلمات کلیدی این موضوع

جستجو شده ها

دانلود آهنگ در دستگاه سه گاه

فواصل دستگاه سه گاه

گام دستگاه سه گاه

اشنایی با دستگاه سه گاه

نت پیش درآمد سه گاه

نت دستگاه سه گاه

سه گاه ترکی

آشنایی با دستگاه سه گاه

آشنایی با دستگاههای موسیقی ایرانی

دانلود نت سه گاه

نت ویولن سه گاه

دانلوددستگاه سگاه

نت ویالون مخالف سه گاه

ترانه های معروف در دستگاه سه گاه

نت مخالف سه گاه

سبک سه گاه

دانلودترانه هاي قديمي دردستگاههاي موسيقي

آهنگهای معروف در دستگاه سه گاه

دانلود دستگاه چاهرگاه با ویلن

سه گاه قفقازی

دانلوداهنگ‏ ‏قدیم‏ ‏سه‏ ‏گاه‏ ‏وغمگین

فواصل سه گاه گام و پرده هاي سه گاه تعزیه در دستگاه چهار گاه مداحیدانلود گوشه سه آشنایی با دستگاه همایون دانلود دستگاه سه گاه پیش درامددانلود گوشه مویهفرق سه گاه با مخالف سه گاهدانلود آواز مخالف سه گاهترانه ای در دستگاه سه گاهفاصله پرده هادردستگاه سه گاهنت ویولن دستگاه سه گاهنت مخالف سه گاه برای ویولونآشنایی با دستگاه همایوناشنایی با ستگاه هماییون آشنایی با دستگاه سه گاهفواصل بین پرده های دستگاه سه گاهتفاوت سه گاه باسه گاه ویولندانلود ترانه در دستگاه سه گاهمخالف سه گاه ویولنآشنایی با دستگاه مخالف سه گاهفواصل نتها در سه گاهنت شاهد دستگاه سه گاه برای ویولندانلود آهنگهایی در دستگاه سه گاهپدانلود گوشه درآمد سه گاهفرق بین سه گاه وتفاوت سه گاه با مخالف سه گاهاهنگ هایی در دستگاه سه گاهدانلود دستگاه ماهور با ويالنآشنایی بادستگاه شوردرویولن نت اهنگ پیش در امد سه گاهدانلود نت آهنگ ویولن آواز سه گاهفواصل گام سه گاهدانلود نت آواز سه گاه ویولنسه گاه ویولن دانلوددانلود درآمد در دستگاه سه گاهدانلود ویولون با دستگاه سه گاه مخالفآشنایی با دستگاههای تعذیه خوانیدانلودگوشه های آوازیدانلود نت تمامی اهنگ های سه گاه ویولندانلود دستگاه موسیقی سه گاهنت دستگاهاي ويولندانلود نت دستگاه همایونگام دستگاه همایون در ویولنالگوی تعزیه برای گوشه درامد سه گاهگام دستگاه همایون ویولندانلود درامد سه گاهگام دستگاه سه گاه ویولنآهنگ در دستگاه سه گاهسه گاه با ویلنپیش درآمد سه گاه ویولننت اواز سه گاه برای ویالوننت ویولن در دستگاههای موسیقینت اهنگ در دستگاه ماهور براي ويولننتهای گوشه های دستگاه سه گاهنُت دستگاه سه گاهدانلود نت در سه گاهتفاوت دستگاه سگاه با سگاه مخالفتفاوت مخالف سه گاه با مخالف چهارگاهدستگاه ماهور ویولنآهنگ پیش درآمد سه گاه ویولن فرق مخالف چهارگاه و مخالف سه گاهدانلود اهنگ ویلن در سه گاهدانلود دستگاه سه گاه درآمددانلود گوشه های سه گاه مداحیدانلود تمام دستگاهای موسیقی ویولوننت ویالن سه گاهنت سه گاه ترکیاجرا در دستگاهدستگاه سه گاه ویولنپرده سه گاهگام دستگاه سه گاه برای ویولنکریمی دستگاه سه گاهشاهد دستگاه سه گاهنت سه گاه دانلود نت دستگاه ماهورنت اوازهای سگاه برای ویولن نت پیش در آمد مخالف سه گاهدانلود ردیف کریمی دردستگاه سه گاهدانلودشعرهایی بادستگاه سه گاهنت ویولن دستگاه چهارگاهتفاوت چهارگاه با سه گاهدانلود مویه وسه گاهدستگاه مخالف سگاهنت های دستگاه سه گاهدانلوددانلود اهنگ های سبک دستگاه همایونلحن دستگاه سه گاهترانه های اجرا شده در دستگاه سه گاه و چهارگاهاشنایی بادستگاه های اوازی فرق دوگاه وسه گاه و چهار گاه نت خوانی دستگاه چهارگاه ویولندانلود مقدمه سوزمن در دستگاه سه گاهفاصله نت یولن در سه گاهگام در سه گاهدانلود نت ویلون دستگاه شورنت دستگاه سگاهگام سه گاهفواصل دستگاه نوانت سه گاه برای دانلوددانلود نت ایرانی برای ویولن دستگاه ماهوردانلوددستگاه سه گاه ردیف موسیقی سنتیدانلود ويولون در دستگاه چهار گاه و همايونآشنايي با نت شاهد در ويولوندانلود نت اهنگ ویولن دسگاه اصفهان نت اهنگ های در دستگاه سه گاه ویولنقطعه ای از دستگاه سه گاه در تعزیهدانلود سبک چهار گاه در مداحیزنگ شتر سه گاه ویولونآخرین نت در سه گاهليست اهنگهاي قديمي در دستگاه سه گاهسبک سه گاه موسقیسبک اهنگ سه گاه در نوحهنت شاهد و ایست در دستگاه سه گاهدانلودتمام گوشه هاي رديف كريميدانلود موسیقی درآمد از دستگاه سه گاهفاصله ها در رديف سه گاهدانلود سبک سه گاه برای مداحیترانه های مهم در دستگاه سه گاهدانلود گوشه های سه گاهليست كل گوشه هاي دستگاه سگاهكوشه هاي دستكاه سه كاهگوشه ای در دستگاه سه گاهنوع شروع دستگاه سه گاهآشنایی با دستگاه نوا دانلود آهنگهای معروف سه گاه برای ویلندانلود نت دستگاه سه گاهدانلود نت اهنگ های ماهور و سه گاهآهنگ قدیمی عهدشکن درسه گاهدستگاه سه گاهنت درآمد سه گاه کساییدانلوددستگاه بسته نگاردانلود اهنگ هایی از دستگاه سه گاهگوشه مویه سه گاهفواصل دستگاه نوا در fl studioنت ویلون ردیفpdfyhs-ddc_bdشاهد مخالف سه گاهنت یک تصنیف قدیمی در دستگاه سه گاه همراه شعردانلود ویولن سه گاهویولن در دستگاه سگاه اموزش دستگاهايموسيقي ويلونترانه های قدیمی دردستگاه سه گاهدرامد مداحي دستکاه سه کاه

تا این لحظه 61 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
هرگونه کپی برداری از مطالب ممنوع و شرعا حرام است و پیگرد قانونی دارد