کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: پیشینه هوی متال

  1. villi آواتار ها
    villi
    شماره کاربری
    2768
    عضو سابق
    تیر /۱۳۹۰
    Steinberg
    1,763
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی66
    1,124
    سپاس از شما 1,798 بار در 871 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض پیشینه هوی متال

    پیشینه:
    واژه هوی متال:


    ریشه و سرچشمه اصطلاح «هوی متال» در ارتباط با نوعی موسیقی نامعلوم است. این اصطلاح قرن.ها در علم شیمی و علم فلزات مورد استفاده بوده.است و در «لغتنامه انگلیسی آکسفورد» نیز در همین لیست قرار گرفته.است. از اولین نمونه.های استفاده از این واژه در فرهنگ مدرن توسط نویسندهِ مخالف فرهنگ ویلیام اس بوروگز بوده.است. او در رمان.اش در سال ۱۹۶۲ بنام The Soft Machine به معرفی شخصیت اورانین ویلی، فرزند هوی متال پرداخت. وی در رمان بعدی.اش در سال ۱۹۶۴ بنام Nova Express این مضمون را گشترش داد، هوی متال به عنوان استعاره.ای برای داروهای مخدر به کار رفت.
    مردم هوی متال اورانوس با بیماری.ها، داروهای ارگاسم و روش زندگی سرد خوشان در ساحل آبی غبارآلود پیچیده شدند و مردم مین.راد با موسیقی متال[۲]
    با توجه به تاریخ انتشار این کتاب.ها چنین به نظر می.رسد که بوروگز قصدی در مورد مرتبط ساختن این واژه با موسیقی راک نداشته است; با این وجود ممکن است نوشته.های بوروگز برکابردهای بعدی این واژه تأثیراتی گذاشته باشند.
    اولین استفاده از واژه «هوی متال» در غزلیات آوازی در اصطلاح «heavy metal thunder» در سال ۱۹۶۸ می.باشد. «همگام با .....: لعنت بر قدرت، جنسیت و دیوانگی در موسیقی هوی متال». انتشارات دانشگاه وسلیان، ۱۹۹۳. صفحه ۸. ISBN ۰-۸۱۹۵-۶۲۶۰-۲</ref>:
    I like smoke and lightning
    Heavy metal thunder
    Racin' with the wind
    And the feelin' that I'm under
    در کتاب «تاریخ هوی متال» عنوان شده که «هوی» از «hippiespeak» گرفته شده به معنای هر چیزی که؟؟؟؟
    کلمه «هوی» (به معنی جدی یا عمیق) است.
    ارجاعات به «موسیقی هوی»، که معمولاً از انواع پاپ با سرعت کمتر و قدرت بیشتر بود، رواج یافته بود. آیرن باترفلای برای اولین بار در سال ۱۹۶۸ آلبومی به نام «هِوی» منتشر کرد و توضیح روی جلد آلبوم بدین صورت بود: «آیرن- سمبل چیزی سنگین در آهنگ، باترفلای- نور، جذاب و متحرک....شیئی که براحتی می.توان در تخیلات از آن استفاده کرد.
    این حقیقت که لد زپلین (که نام آن تا حدودی ارجاع به تمسخر کیت مون که «مثل بالونی سربی فرو می.روند» است) هوی متال را در نام آلبومش افزود ممکن است دلیل عدم استفاده بیشتر از این واژه باشد.
    در اواخر دهه ۱۹۶۰، بیرمینگهام، انگلیس کماکان مرکز تولیدات صنعتی بود. با توجه به گروه.های راک که در گوشه و کنار شهر ایجاد شده بودند-از جمله لد زپلین، دِ موو، و بلک سبث- برخی افراد بر این باورند که واژه هوی متال ممکن است ارتباطی با این فعالیت.ها داشته باشد. در بیوگرافی های دِ موو عنوان شده.است که صدای ریف.های گیتارهای هوی آن.ها بود که در میان متال میدلند محبوبیت داشت.
    آلبوم ۱۹۶۸ بلو ایستر کالت با نام کلاب نینجا، نشان.دهندهٔ استفاده گروه از سمبل.های شیمیایی برای سرب است – «یک فلز سنگین». سندی پرلمن تهیه کننده، مدیر و ترانه نویس بلو ایستر کالت، ادعا کرده.است که اولین فردی بوده.است که از واژه هوی متال برای موسیقی راک در سال ۱۹۷۰ استفاده کرده.است. پرلمن در جریان ایجاد تصویری از گروه که در برگیرنده اشارات شوخی آمیز به پدیده.های غیبی باشد به استفاده از یک سمبل برای گروه رسید(مانند استفاده از سمبل آیرن میدن که بعدها در آلبوم هنری آنها استفاده شد)، شیمیایی سمبل برای سرب یکی از سنگین ترین فلزات. او این واژه را برای توضیح نوع موسیقی که بلو ایستر کالت اجرا کرد پیشنهاد کرد.
    یکی از فرضیه.های اخیر اما جنجال برانگیز در مورد ریشه این ژانر از طرف «چاس» که در سال ۱۹۶۹ مدیر Jimi Hendrix Experience بود در مصاحبه.ای تلویزیونی وی با برنامه تلویزیونی PBS TV به نام «Rock and Roll» در سال ۱۹۹۵ پیشنهاد شد.او عنوان کرد: واژه هوی متال از یک مقاله در نیویورک تایمز که راجع به بررسی یک نوازنده بنام Jimi Hendrix بود نشات گرفته.است... مانند گوش دادن به نوای سقوط فلزات سنگین از آسمان. با این وجود منشاء دقیق این ادعا پیدا نشده.است و بحث.های بسیاری در مورد صحت آن وجود دارد.
    در ماه مه ۱۹۷۱ مایک ساندرز-منتقد موسیقی راک- در مجلهٔ Creem کلمهٔ «هوی متال» را در یک نقد مساعد راجع به آلبوم Kingdom Come گروه سِر لُرد بالتیمور به.کار برد. تا به امروز این نقد، اولین منبع چاپی است که در آن از عبارت «هوی متال» برای اشاره به یک «ژانر موسیقی» استفاده شده است.
    «هوی متال» ممکن است در ابتدا توسط برخی منتقدان موسیقی برای تمسخر بکار گرفته باشد، اما هواداران آن سریعا آن را پذیرفتند. سایر گروه.ها از جمله دیپ پرپل-که از قبل ایجاد شده بودند و ریشه در پاپ و یا پراگرسیو راک داشتند، بلافاصله از هوی متال استفاده کرده و با یک رویکرد خشن تغییراتی در آن ایجاد کردند.
    خاستگاه (دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰):


    موسیقی بلوز که خاستگاه.اش آمریکا بود در میان هواداران راک در انگلستان بسیارتأثیر گذاربود و محبوبیت خاصی داشت. گروه.هایی مثل رولینگ استونز و د یارد بردز بسیاری از آهنگ.های کلاسیک بلوز را با بالا بردن ضرب.آهنگ و استفاده از گیتار الکتریک بازخوانی کردند. در حالی.که آهنگ.های اصلی با گیتار آکوستیک اجرا شده بودند. این تغییرات در موسیقی بلوز و دیگر موسیقی.هایی که ریشه در فرهنگ مهاجران آفریقاییِ آمریکا داشت منجر به پیدایش اولین نمونه.های موسیقی راک اند رول شد که الویس پرسلی از پیشگامان آن به.شمار می.آید.
    پس از آن موسیقی بلوز مورد توجه بسیاری از موسیقی.دانان و نوازندگانی قرار گرفت که سعی داشتند با بهره.گیری از این نوع موسیقی و فرصتی که گیتار الکتریک.های جدید ایجاد می.کرد، صداهای بلندتر و بیشتری-هماهنگ و ناهماهنگ-تولید کنند. از آنجایی.که شیوهٔ نواختن درامز در بلوز-راک استفاده از ضربه.های بسیار ساده بر روی طبل.های کوچک بود، درامرها به استفاده از سِت.های درامز پیچیده.تر و پرصداتر روی.آوردند تا بتوانند با صدای گیتار که هر روز بلند و بلندتر می.شد مقابله کرده و شنیده شوند. به همین ترتیب خوانندگان نیز تکنیک.های خود را تغییر داده و با اتکای بیشتر بر روی آمپلی فایر، روند تصنعی.تر و دراماتیک را پیش روگرفتند. در همین راستا پیشرفت.های حاصله در صنعت ضبط، نوازندگان و خوانندگان را قادر ساخت این تغییر رویه و افزایش قدرت و صدا را به.راحتی ضبط کنند.
    اولین نمونه موسیقی.ای که به.عنوان هوی متال نامگذاری شد در اواخر دهه ۱۹۶۰ از منطقه بیرمنگام در انگلستان شنیده شد. زمانی.که گروه.هایی همچون لدزپلین و بلک سبث رویه.ای کاملاً غیرسنتی را نسبت به استانداردهای بلوز در پیش گرفتند و موسیقی.ای جدید بر پایهٔ گام.ها و تنظیمات موسیقی بلوز ابداع کردند. این گروه.ها به.شدت تحت تأثیر موزیسین.های سایکدلیک راک ایالات متحده از جمله جیمی هندریکس بودند. هندریکس گیتار بلوز-راک را تغییر داده و نقش عمده.ای را به این ساز در موسیقی.اش داده بود. او پلی میان «موسیقی سیاهان آمریکا» و «نوازندگان راک اروپای سفید» بود.
    از دیگر افرادی که در این روند تأثیرگذار بودند وانیلا فیوج بود که تُن.های پاپ را آهسته و توهم.زا کرد و گروه.های دِ هو و د کینکس که با تلفیق پاور کُرد و آکُردهای خشن.تر در ژانر راک، راهی برای نمونه.های مختلف هوی متال باز کردند. نمونه تأثیر گذار دیگر کریم بود که قالب پاور تریو[۳] را ابداع کرد و در هوی متال سهم عمده.ای را به خود اختصاص داد.
    برخی بر این باورند که «You Really Got Me» گروه د کینکس اولین آهنگ هوی متال بود که ساخته شد. د کینکس در ضبط این اثر که در سال ۱۹۶۴ منتشر شد از گیتار دیستروشن و امکاناتی که آمپلی.فایرهای جدید در اختیارشان می.گذاشت استفاده کرده بودند. در اواخر سال ۱۹۶۸ اصوات هوی بلوز برای بسیاری از مردم آشنا بودند; بسیاری از طرفداران و موسیقی.دانان بازخوانی «Summertime Blues» -اثر ادی کوچران- توسط گروه بلو چیر را اولین آهنگ واقعی هوی متال می.دانند. بسیاری از متخصصان بیتلز از آهنگ «Helter Skelter» در آلبومThe White Album و تک آهنگ انقلاب(۱۹۶۸) یاد می.کنند که استانداردهای جدیدی برای میزان تغییر و خشونت صوت در آلبوم.های پاپ وضع کرد. در نوامبر همان سال گروه Love Sculpture به همراه گیتاریست.اش دیو ادموند کاوری خشن از موومان Sabre Dance اثر آرام خاچاطوریان را خلق کرد. آلبوم حقیقت (در اواخر سال ۱۹۶۸) ساخته گروه جف بک از آثار مهم و تأثیرگذار راک بود که کمی پیش از اولین آلبوم لدزپلین منتشر شد و برخی(خصوصا طرفداران بلوز درانگلیس) حقیقت را اولین آلبوم هوی متال می.دانند. در اینجا از تک آهنگ «درباره آن فکر کن» ساخته گروه یارد بردز در سال ۱۹۶۸ نیز باید یاد کرد که در آن از اصواتی استفاده شده بود که مشابه.اش را جیمی پیج در لدزپلین استفاده کرد.
    همچنین آهنگ «مرد اسکیزوفرن قرن ۲۱» از آلبوم اول گروه پراگرسیو راک کینگ کریمسون با نام در دربار شاه کریمسون(۱۹۶۹) دارای اغلب ویژگی.های مضمونی، تصنیفی و موسیقایی متال بود. ویژگی.هایی مثل صدای بلند و درب و داغون گیتار و تک.خوانی ناموزون رابرت فیلیپ با اشعاری که معطوف بر نقص.های انسان قرن ۲۱ بود، به همراه فضای تاریک آواز گرگ لیک که از درون یک جعبه کج و معوج می.گذشت.
    بی.پروایی موسیقایی «لد زپلین» در سال ۱۹۶۹ توجه جهانیان را به شکل.گیری ژانر جدیدی معطوف کرد. از گروه.های شاخص اولیهٔ هوی متال لد زپلین، دیپ پرپل، یوریا هیپ، یوفو، بلک سبث بودند که جامعهٔ مدرن متال در حال حاضر اغلب آن.ها را گروه.های هاردراک می.نامد تا هوی متال. به.ویژه آن.دسته از گروه.هایی که صدای.شان بیشتر شبیه به موسیقی راک سنتی بود. به طور کلی واژه.های «هوی متال» و «هاردراک»، خصوصا درهنگام بحث در مورد موسیقی دهه هفتاد، اغلب به یک معنا به کار می.روند. بسیاری از چنین گروه.هایی به.خودی خود گروه.های هوی متال نیستند، بلکه آهنگ.ها یا آثاری از خود به جای گذاشته.اند که به این ژانر کمک کرده.است. به عنوان مثال کمتر کسی می.تواند جترو تال را به معنای واقعی هوی متال در نظر بگیرد، اما از طرف دیگر کمتر کسی می.تواند منکر آن شود که آهنگ «وسایل تنفس»[۴] (از آلبوم ۱۹۷۱ گروه با همین نام) آنها یکی از اولین آهنگ.های هوی متال بوده.است.
    هوی متال کلاسیک (اواخر دهه هفتاد و اوائل دهه هشتاد میلادی):


    اواخر دهه هفتاد و اوائل دهه هشتاد میلادی از تاریخ موسیقی هوی متال یکی از دورانی است که مورخین موسیقی در مورد آن به شدت بحث و مناظره دارند. گروه.هایی مثل بلو ایستر کالت به موفقیت نسبتاً بالایی دست یافتند و صحنه لوس آنجلس به تدریج در دهه هشتاد میلادی، مخاطبان پاپ را به خود دید. دیگران منکر اهمیت این گروه.ها هستند یا آن را ناچیز جلوه می.دهند و به جای آن توجه خود را بر ظهور موسیقی نفوذ کلاسیک-که در آثار رندی رودز و نظایر آن شنیده می.شود-معطوف ساختند. عده.ای دیگر ترکیب هوی متال را با موسیقی گروه.های پانک راک از قبیل گروه جوان و سرعت بالای ... پیستولز مورد تاکید قرار می.دهند که سرانجام در سال ۱۹۸۰ منجر به شکل گیری جریان موج نوی هوی متال بریتانیا شد. از گروه.های پیشرو این جریان ساکسون، آیرن میدن، موتوهد، ونوم و دایمُند هد بودند.
    برخی از موسیقی دانان گروه.های برجسته هوی متال، معتقدند که پایه.های سبک خاص و صدای اصیل هوی متال توسط جریان NWOBHM، از طریق سه آلبوم اولیه و شاخص «بادهای غمگین سرنوشت» (۱۹۷۶)، «گناه پشت سر گناه» (۱۹۷۷)، و «کلاس لکه دار» (۱۹۷۸) گذاشته شد.
    گروه رینبو نیز هر از گاهی به عنوان پیشروی یک نوع هوی متال اصیل خوانده می.شود. این ادعا را می.توان در مورد آلبوم.های آخر دیپ پرپل از قبیل سوزش و طوفان زا مطرح کرد، لیکن این گروه.ها عموماً گروه.های «هاردراک» قلمداد می.شوند. گروه.های متال به تدریج فراتر از استفاده تقریباً انحصاری گام.های غمگین رفتند و مدهایی دیاتونیک را با سولوهای خود تلفیق کردند. این اتفاق نخستین بار توسط جوداس پریست رقم خورد و این رویکرد از آن زمان تاکنون به موارد زیادی گسترش یافته.است.
    بعضی معتقدند تک نوازی ادی ون هیلن در آهنگ «فوران»[۵] آلبوم ون هیلن (۱۹۷۸) نقطه عطفی در تک.نوازی گیتار بود. ریچی بلکمور، رندی رودز و اینگوی مالمستین کارهای بیشتری را با گیتار ارائه کردند و در پاره.ای موارد گیتارهایی که سیمهای نایلونی داشت در کنسرت.های هوی متال و آلبوم.های هوی متال نواخته می.شد. نوازندگان شاخص گیتار کلاسیک همچون لیونا بوید نیز با دخالت دادن عناصر نیو ایج و راک در موسیقی.شان به ستاره.های هوی متال پیوستند. این روند باعث شد نوازندگان کلاسیک و تجددطلب برای رد و بدل کردن قسمت.هایی از موسیقی نواخته شده با گیتار در کنار هم قرار گیرند.
    استیلای جریان اصلی:
    محبوبترین ژانر فرعی هوی متال در ایالات متحده ظاهر شد که از گروه.های گلم متال متعلق به دهه هشتاد قرن بیستم بود مرکز این رشد ناگهانی عمدتاً در سان ست استریپ از لوس آنجلس، کالفرنیا بود. اولین موج گلم متال شامل مواردی از قبیل موتلی کرو، رت، وسپ، داکن و تویستد سیستر می.شد. گروه.های اولیه گلم متال تحت تأثیر برنامه.های هوی متال از قبیل دیپ پرپل، بلک سبث و کیس قرار داشتند که تک نوازی گیتار را با اکثر آوازهایشان می.آمیختند. گروه.هایی مثل موتلی کرو و وسپ پایه.های نهاده شده توسط آلیس کوپر و کیس را از لحاظ برنامه.های سن گسترش دادند و به خود جرئت حضور در قلمرو شاک راک را دادند. گلم متال به نحوی از انحا می.بایست از اوائل دهه هشتاد قرن بیستم تا حدود سال ۱۹۹۲؛ یعنی زمانی که جنبش گرانژ از سیاتل و رپ محبوب شدند، بر موجهای جریان اصلی تسلط می.یافت. در آن زمان که گروه.هایی نظیر دیو، آزی آزبورن و جوداس پریست مدل.های گلم متال را در موسیقی خود آزمایش کردند. این ژانر باعث به وجود آمدن نوعی شکاف در جامعه روبه تکامل متال در دهه هشتاد شد، که علت اصلی آن ایماژ گروه.های گلم متال، بویژه گروه.هایی از قبیل پویزن که ظاهری زنانه داشتند بود.
    زیرزمینی (دهه.های ۸و۹ قرن ۲۰ و دهه اول قرن ۲۱):
    بسیاری از ژانرهای فرعی هوی متال طی دهه هشتاد قرن ۲۰ شکل گرفت. با فاصله گرفتن از ریشه.های متال هارد راک، ژانری به نام ترش متال ظهور کرد که صدای این ژانر خشن.تر، بلندتر و تندتر از گروه.های متال اصلی و گلم متال هم.عصرشان بود. پیشگامان این ژانر آنترکس، مگادث، متالیکا و اسلیر[۶] بودند و گروه.هایی مانند تستمنت و اکسودس از سن فرانسیسکو، اورکیل از نیوجرسی و سپلتورا از برزیل نیز بر آن تأثیر داشتند. به استثنای متالیکا که بی وقفه فروشهای میلیونی داشت و حتی در دهه هشتاد رتبه ششم مجله بیل برد را به خاطر آلبوم و عدالت برای همه به دست آورد، ترش از لحاظ فروش و پوشش رسانه.ای در مقایسه با دیگر ژانرهای فرعی معروف، مطرودتر بود. طی سالهای دهه ۹۰ فروش ترش-به.ویژه فروش «بیگ فور»- رونق گرفت.
    در اوایل و نیمه دهه هشتاد، ترش به تدریج به گروه.های دث متال [۷] و بلک متال [۸] تقسیم شد و مرسی فول فیت، باتوری[۹] سلتیک فراست، هِل.هَمر و میهم گروه.های عمده.ای بودند که در ابتدا رواج داشتند.
    از دهه هشتاد تا سال.های دههٔ نود پاور متال به.ویژه در اروپا با حفظ «ذهنیت ضد تجاری» و «شور هوی متال» و تمرکز بر تم.های ضرب بالا و حماسی و ملودیک، در مسیر عکس دث متال و ترش تکامل یافت. پاور متال بر خلاف دث معمولاً شامل صدای ظریف زیر شبیه صدای خوانندگان NWOBHM از قبیل راب هالفورد و بروس دیکینسن بود. گروه آمریکایی منووار از پیشگامان پاور متال بود. به مرور تم.های ویکینگ و تم.های غنایی نئو-بی.خدایی در اروپا و آمریکای جنوبی محبوبیت یافت. پراگرسیو متال که ترکیبی از مدل.های تجددطلبانه گروه.هایی از قبیل راش و کینگ کریمسون بود در دهه هشتاد جریان یافت. گروه.هایی هم.چون فیتس ورنینگ، کویینز رایش و دریم ثیتر از پیشگامان این سبک به شمار می.آیند.

    آلترنتیو متال/ نومتال (دهه نود قرن۲۰ و دهه اول قرن ۲۱):
    عصر متال پر زرق و برق دههٔ ۸۰ میلادی با ظهور نیروانا و دیگر گروه.های گرانج-که نشان.دهنده تغییر سلیقهٔ مخاطبان به سمت آلترنتیو راک بود- به پایان رسید.
    در پی این تغییر گروه.های دهه هشتادی که توانستند خود را با شرایط جدید وفق دهند شهرت بیشتری به دست آوردند و موفق شدند جایگاه.شان را حفظ کنند. مخصوصا گروه.هایی که ترکیبی از سبک.های آلترنتیو راک و هوی متال را داشتند به تدریج شتاب بیشتری گرفتند و ژانر مرکبی تحت عنوان آلترنتیو متال را پدید آوردند. این ژانر شامل موارد زیادی از جمله گروه گرانج آلیس این چینز، جینز ادیکشن متأثر از گوت، وایت زامبی مرکب از نویز راک و گروه.هایی بود که تحت تأثیر ژانرهای جایگزین متعدد دیگری قرار داشتند.
    با موفقیت بیشتر متال به عنوان سبک جایگزین درجریان رایج، گروه.های قابل توجه.تراین سبک همچون فیر فکتری، هلمت، مریلین منسون، ریج اگنست د ماشین و تول گروه.های جدید موسیقی راک را تحت تأثیر قرار دادند. این گروه.ها مثل گروه.های قبلی ترکیبی از آلترنتیو راک و هوی متال نبودند، بلکه ژانر جدیدی بودند که از آن الهام گرفته بود و با نام نومتال شناخته شدند. کورن، لیمپ بیزکت و اسلیپ.نات از سرشناس.ترین گروه.های نومتال هستند. نومتال از طریق برنامه.های پرسروصدای ام.تی.وی و شکل.گیری جشنوارهٔ موسیقی آزفست، در جریان رایج به موفقیت.های بیشتری رسید که لینکین پارک با فروش ۳۵ میلیون آلبوم در راس آنها قرار داشت. در مورد موفقیت.های گسترده نومتال و اینکه از نقطه نظر متداول، این سبک در ردیف متال قرار دارد یا نه بحث.های فراوانی وجود دارد. مضاف براینکه طرفداران ژانرهای متال افراطی (که خود موضوع بحث تصفیه.انگاران است) اغلب تاکید دارند که چنین نیست. در سالهای اخیر گروه.های متال کور فراوانی در آزفست برنامه اجرا کرده.اند که همین امر به افزایش محبوبیت این سبک موسیقی کمک فراوانی کرده.است. برخی این سبک را جانشین نومتال می.دانند در حالیکه برخی دیگر معتقدند که این سبک به روشی همچون نومتال به محبوبیت رسیده و رواج خواهد یافت.
    احیای متال قدیمی (اواسط دهه اول ۲۰۰۰):

    در ابتدای دهه اول قرن بیست.ویکم، احیای انواع سبک.های هوی.متال آغاز شد و گروه.های موسیقی تحت تأثیر سبک.های اولیه دهه هفتاد و پیشگامان این سبک همچون لد زپلین، بلک سبث و دیپ پرپل به اجرای موسیقی پرداختند. <ر.ک.> منبع: Revolver magazine article on Hipster Metal</ref> (انگلیسی)
    این گروه.های جدید عبارت.اند از وُلف.مادِر، پرتوافشان، (گروه)جادو/جادو، گروهایرلندی و (گروه) پاسخ/ پاسخ. این گروه.ها اخیرا در رسانه.های محبوب موسیقی همچون هفت.تیر، کرانگ و دنیای گیتار و در مجله. محبوب کلاسیک راک که (گروه) پاسخ/پاسخ را به عنوان «بهترین گروه سال ۲۰۰۵» معرفی کرده، به رسمیت شناخته می.شوند. <ر.ک.> منبع: Classic Rock Magazine Best New Band 2005 (انگلیسی)</ref> در همین.حال، وُلف.مادِر در جدول پرفروش.ترین آلبوم.های بریتانیا به ردیف ۲۵# و در ایالات متحده به ردیف ۲۲# رسیده.است. <ر.ک.>منبع: VH۱ Wolfmother Profile Stating Billboard Success (انگلیسی)</ref> علاوه بر این، چندین گردهمایی، باعث شدند علاقه.های ازدست رفته بازهم نسبت به سبک کلاسیک متال جلب شوند. گردهمایی.های بلک سبث در سال ۱۹۹۷، جوداس پریست در سال ۲۰۰۳ و دیگر حرکت.های اینچنینی باعث شد مخاطبان جوان.تر نسبت به گروه.های قدیمی گرایش پیدا کنند.
    تأثیر فرهنگی:
    جنبه.های برخوردی و پرسروصدای هوی.متال باعث شده.است در بسیاری از کشورها، میان جامعه جاز میانه و طرفدارن آن شکاف ایجاد شود. این اختلاف از آنجا ناشی می.شود که افکارعمومی بویژه در جوامع محافظه.کار بر این باورند که فرهنگ فرعی هوی.متال، مروج لذت.گرایی و گاهی احساسات ضدمذهبی است. به عنوان مثال در سال ۲۰۰۱ در اردن کلیه آلبوم.های متالیکا برای همیشه ممنوع اعلام شدند. [۱] در اروپا و آمریکا طرفداران هوی.متال را پسران سفیدپوست بین ۱۰ تا ۲۰ سال تشکیل می.دهند[نیازمند منبع] بسیاری از این افراد جذب ترانه.های ضداجتماعی و در عین.حال عجیب. و غریب هوی.متال و صدای بلند و ضرب شدید آن شده.اند. بدین ترتیب تصویر کلیشه.ای نوجوان هِدبَنگِر که با گوش کردن به موسیقی.های گوش.خراش و شوم، جنون طغیانگری خود را تخلیه می.کند شکل گرفت. این تصویر با شوهای تلویزیونی و فیلم.های سینمایی همچون بیویس و بات.هد و کله.بادی.ها درفرهنگ عامه شاخص.تر شده.است. افراط.کاری.های پرزرق.وبرق گروه.های هوی.متال اغلب مورد هجونگاری قرار گرفته که از مشهورترین این موارد می.توان به فیلم «این شیر نخاع است» اشاره کرد. (همچنین رجوع کنید به پدیده اوملات هوی.متال).
    بسیاری از سبک.سازی.های هوی.متال، کاربردهای روزمره پیدا کرده است؛ به عنوان مثال علامت.های دستی «شاخ. شیطان» که رونی جیمز دیو آنرا باب کرده، در بسیاری از کنسرت.های راک به یک صحنه متداول تبدیل شده.است. گفته می.شود رایج شدن علامت.های دستی «شاخ شیطان» در اصل به خاطر جلد آلبوم «تفنگ عشق» کیس بوده.است. طی دهه.های هفتاد و هشتاد وررفتن با درون.مایه.های جادوگری توسط هنرمندانی همچون بلک سبث، آیرن میدن، کیس، جوداس پریست، لد زپلین، موتلی کرو، آزی آزبورن و آلیس کوپر باعث شد تأثیرات شیطانی توسط بنیادگرایان مسیحی در هوی.متال شکل بگیرد. در آن زمان یک برداشت رایج این بود که در آلبوم.های هوی متال نوعی پیام مخفی نهفته.است که شنونده را به پرستش ..... یا خودکشی ترغیب می.کند (رجوع کنید به جوداس پریست و پیام روبه عقب و اتهامات ......پرستی در فرهنگ عامه]]).
    چیزی که کمتر از آن یاد شده، تأثیر ساختار پیچیده موسیقی هوی.متال بر سبک پیشگام موسیقی کلاسیک در موسیقی پیچیدگی نو است که پیشگامان آن برایان فرنی.هاف، مایکل فینیسی، جیمز دیلون و پس از آنها آهنگساز امرکایی جیسون اکارت می.باشند.


    در یورو ویژن ۲۰۰۶ برای اولین بار در تاریخ این رقابت.ها یک گروه هوی.متال برنده جایزه اول شد. این گروه که لردی نام داشت اهل فندلاند بود و ترانهٔ آن.ها هارد راک هله لویا نام داشت. با توجه به اینکه در رقابت.های یورو ویژن، هر ساله ترانه.های پاپ و بالادها جایزه می.گرفتند، این امر نقطه عطفی در تاریخ یورو ویژن به شمار می.آمد. به علاوه این اولین باری بود که یک گروه فندلاندی برنده رقابت.ها می.شد و این در حالی بود که بهترین رتبه.ای که فندلاندی.ها تا آن زمان کسب کرده بودند مقام ششم بود.


    سبک.های مرتبط:
    هارد راک که پیش از این نیز به آن اشاره شد ارتباط نزدیکی با هوی.متال دارد (و اغلب این دو اصطلاح به جای هم بکار می.روند)، اما این مفهوم با آنچه که تصفیه.گرایان آنرا به عنوان تعریف هوی.متال می.شناسند یکی نیست. در حالی.که ماهیت این سبک مبتنی بر گیتار و ترجیع.بند است، درون.مایه و نحوه اجرای آن با آنچه که از گروه.های هوی.متال قبلا در این مقاله ذکر شد متفاوت است. شاید بهترین شاهد این مدعا دِ هو در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ و سایر گروه.های دهه ۷۰ و ۸۰ همچون کوئین باشد که بر موسیقی هوی.متال و گروه.هایی مانند ای سی/دی سی، اروسمیت، کیس، تین لیزی و اسکورپینز تأثیر چشمگیری گذاشتند.
    گلم راک که دوره.ای زودگذر در اوایل دهه ۷۰ بود، بر گیتارهای سنگین و شکننده، ترانه.های سرودمانند و تصاویر تئاتری مبتنی بود. تی رکس، دیوید بویی (بویژه در تجسمش بصورت زیگی خیالباف) و آلیس کوپر از محبوب.ترین نمونه.های این سبک فرعی بودند.
    پاره.ای اوقات تأثیرات متقابل بین پانک راک، هاردکور پانک و هوی.متال صورت گرفته.است. از یک نمونه بارز می.توان به موتوهد اشاره کرد؛ لمی رییس این گروه، مدتی را در گروه پانکی دِ دَمند سپری کرد و در یک دوره تلاش کرد به سید ویشس نحوه نواختن گیتار باس را آموزش دهد.
    آلترنتیو راک-بویژه گرانج- گاهی از هوی.متال الهام می.گیرد. برخی گروه.های گرانج همچون ساوندگاردن و الیس این چینز پیش از آنکه از لحاظ تجاری قدرت بگیرند کارهای خود را تحت عنوان متال به بازار عرضه می.کردند.

    حرکات رقص هوی.متال:
    برخی حرکات خاص هستند که در فرهنگ هوی.متال همه گیر شده.اند و از جمله آنها می.توان به سر کوبیدن، رقص تهاجمی/ تهاجمی رقصیدن (که به جنگیدن هم مشهور است) و سایر حرکات دست مانند حرکات گروه بدنام شاخ ..... (که رونی جیمز دیو، خواننده افسانه.ای هوی.متال در زمان کارش با بلک سبث و گروه دیو آنرا رایج کرده بود) اشاره کرد. حرکاتی همچون شیرجه در صحنه، گیتارزنی در هوا و موج.بازی بر روی جمعیت نیز انجام می.شود که امروزه چندان محبوب نیستند. معمولاً طرفداران متال در مورد گروه.های موسیقی مورد انتخابشان خیلی سروصدا به راه می.اندازند و اغلب در حالیکه علامت «شاخ شیطان» را نشان می.دهند نام گروه مورد علاقه خود را فریاد می.زنند و با جیغ وداد با عباراتی همچون «منو کشته» و یا شبیه به آن آنها را توصیف می.کنند.
    1. ↑ زمانی در کتاب رکوردهای جهان گینیس از آنها تحت عنوان پر صداترین گروه موسیقی جهان یاد می.شد
    2. ↑ ]] ویلیام بوروگز| بوروگز، ویلیام اس [[Nova Express. نیویورک: انتشارات گرو، ۱۹۶۴.صفحه ۱۱۲
    3. ↑ (به انگلیسی: Power trio) اصطلاحی است که در موسیقی راک اند رول دههٔ ۶۰ میلادی باب شد و در آن زمان به گروه.هایی گفته می.شد که از ترکیب سه نوازندهٔ گیتار، باس و درامز تشکیل می.شدند.
    4. ↑ Aqualung
    5. ↑ eruption
    6. ↑ که لقب «بیگ فور آو ترش» به آن.ها داده شده بود
    7. ↑ اصطلاحی که احتمالاً از آهنگ «دث متال» از آلبوم هفت کلیسای گروه پوزسد و نام گروه دث گرفته شده
    8. ↑ اصطلاحی که اولین بار توسط گروه ونوم با آلبومی به نام بلک متال باب شد
    9. ↑ که علیرغم آنکه بعدها بیشتر تم.های ویکینگ را در کارهای خود گنجاندند، یکی از گروه.های اولیه بلک متال محسوب می.شوند


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۶/۱۵ در ساعت 13:46

  2. 5 کاربر زیر از villi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. masoud10 آواتار ها
    masoud10
    شماره کاربری
    38600
    کاربر اخراجی
    اردیبهشت /۱۳۹۲
    127
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی4
    79
    سپاس از شما 35 بار در 25 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    عالی بود !


    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۲/۲۶ در ساعت 07:53

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. حکایت پیانوی قدیمی که دیگر نای نواختن ندارد
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۱۵, 14:21
  2. کنسرت پیانوی بهاره کمائی و صفا شهیدی در تالار وحدت
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۳۰, 17:00
  3. پیانوی قابل حمل جهت استفاده در اجرای زنده
    توسط piano4all در انجمن پیــانو(Piano)
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۵/۲۵, 07:02
  4. آثار پیانوی فوزیه مجد
    توسط piano4all در انجمن پیــانو(Piano)
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۵/۱۰, 20:50
  5. انتخاب یک استاد پیانوی خوب
    توسط piano4all در انجمن پیــانو(Piano)
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۵/۰۳, 08:13

جستجو شده ها

کلیپ درباره نقد آهنگ های هوی متال

درباره هیوی متال

دانلود گناه پشت گناه از جوداس پریست

تا این لحظه 35 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی