کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3

موضوع: سبک هیپ هاپ

  1. saeed21 آواتار ها
    saeed21
    شماره کاربری
    9853
    کاربر تازه وارد
    بهمن /۱۳۹۰
    19
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی9
    236
    سپاس از شما 17 بار در 12 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    Post سبک هیپ هاپ

    موسیقی هیپ هاپ
    موسیقی هیپ هاپ (که به آن رپ یا موسیقی رپ نیز گفته می.شود یکی از سبک.های موسیقی عامه پسند است که تقریباً اواسط دهه ۷۰ پا به عرصه گذاشت اما در اوخر دهه ۸۰ تبدیل به بخش چشمگیری از فرهنگ پاپ روزگار خود شد.

    موسیقی هیپ هاپ از دو بخش اصلی تشکیل شده.است: رپ (MC) و DJ (ترکیب صدا و اسکرچ). این موارد به همراه رقص بیریک و دیوار نوشته چهار بخش هیپ هاپ، یک نهضت فرهنگی که توسط جوانان شهری به خصوص توسط سیاهان آمریکا ایجاد شد را تشکیل می.دهد.[۱] در شهر نیویورک، در اوایل دهه ۱۹۷۰. در سال ۲۰۰۶، موسیقی رپ پس از موسیقی کلاسیک دومین موسیقی محبوب در ایالات متحده آمریکا بود.[۲]

    موسیقی هیپ هاپ، عموماً از یک یا چند خواننده رپ که داستان.های شبه خود زندگی نامه تعریف می.کنند تشکیل شده.است، این داستان.ها اغلب مربوط به یک همتای خیالی، و به صورت اشعار بسیار ریتمیک پر از تکنیک.هایی همچون همگونی مصوت.ها، تجانس آوایی، و قافیه است. خواننده رپ با یک قطعه سازی که اغلب از آن تحت عنوان «بیت» یاد می.شود همراهی می.شود، این ساز توسط یک دی جی نواخته شده، و توسط یک تهیه کننده، یا یک یا چند نوازنده خلق شده.است. اغلب بیت با استفاده از یک ترکیب از وقفه کوبه.ای از یک آواز دیگر، که معمولاً یک فانک یا موسیقی سول است ساخته می.شود. علاوه بر طبل دیگر صداها نیز اغلب به صورت ترکیبی، الکترونیکی، یا اجرایی هستند. گاهی اوقات یک بخش می.تواند سازی، نشانه مهارت دی جی یا سازنده باشد.

    هیپ هاپ در برانکس، واقع در نیویورک، یعنی زمانی که دی جی.ها بریک ضربه.ای را از آوازهای فانک و دیسکو جدا کردند شکل گرفت. نقش اولیه رئیس تشریفات معرفی دی جی و موسیقی و تشجیع حضار بود. روسای تشریفات با صحبت کردن در بین آوازها، به رقص شور و هیجان می.دادند، با حضار احوالپرسی می.کردند یا برای آنان لطیفه و حکایت تعریف می.کردند. سرانجام این رویه شکل بندی بهتری گرفت و «رپ» نام گرفت. تا سال ۱۹۷۹ هیپ هاپ از نظر تجاری تبدیل به یک نوع موسیقی محبوب شد و شروع به وارد شدن به جریان غالب در آمریکا کرد. در دهه ۱۹۹۰، یک نوع از هیپ هاپ به نام رپ گنگستا تبدیل به بخش عمده موسیقی آمریکا شد، و جنجال بسیاری بر سر ترانه.هایی که گفته می.شد به تبلیغ خشونت، بی بند و باری، استفاده از مواد مخدر و زن ستیزی می.پردازد شکل گرفت. با این وجود تا آغاز دهه ۲۰۰۰، موسیقی هیپ هاپ در صدر فهرست موسیقی.های محبوب قرار گرفت و به سبک.های مختلف در گوشه و کنار جهان نواخته می.شد.

    مشخصات:

    هیپ هاپ یک جنبش فرهنگی است که موسیقی بخشی از آن است. موسیقی خود از دو بخش تشکیل شده.است، رپ، یعنی ارائه آوازهای سریع، بسیار آهنگین و تغزلی و دی جی، که یا از طریق ترکیبی، turntablism، ساز یا beatboxing ساخته می.شود. یکی دیگر از جنبه.های مهم موسیقی هیپ هاپ مدی است که در کنار موسیقی شکل گرفته.است

    ساختار آهنگین:

    بیت (نه ضرورتا از طریق رپ) در هیپ هاپ تقریباً همیشه به صورت کسر ۴/۴ است. هیپ هاپ در کانون آهنگین خود می.چرخد: به جای شمارش «مستقیم» ۴/۴ (موسیقی پاپ؛ هیپ هاپ بر اساس احساس پیش بینی شده تقریباً شبیه تاکید «چرخش» در کوبه جاز است. همانند تاکید تریوله در چرخش، آهنگ هیپ هاپ ظریف بوده، و به ندرت به صورت موجود نوشته شده.است (مبنای ۴/۴: نوازنده طبل اجرای هیپ هاپ را بر عهده دارد) و اغلب به صورت «تاخیری» یا معوق نواخته می.شود.

    این روش بیشتر در سول، دیسکو و موسیقی فانک، که در آن بیت.ها و موسیقی آهنگین در طول قطعات تکرار می.شد ابداع شد. در دهه.های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰، جیمز براون به صورت روسای تشریفات امروز صحبت می.کرد، آواز می.خواند و فریاد می.کشید. این روش موسیقی پایگاه کامل را برای روسای تشریفات برای قافیه سرایی فراهم می.آورد. به همین دلیل موسیقی هیپ هاپ عموماً به رئیس تشریفات می.پردازد، و اهمیت اشعار و تبحر در ارائه را تشدید می.کند.

    احتمالاً هیپ هاپ سازی مهم.ترین استثنای این قاعده.است. در این نوع از هیپ هاپ، دی جی.ها و سازندگان می.توانند با ایجاد قطعات سازی تجربیات جدیدی به دست آورند. در حالی که ممکن است آنان آوازهای راک را ترکیب کنند، آنان مقید به چارچوب هیپ هاپ سنتی نیستند.

    آلات موسیقی و نحوه ساخت:

    ساز هیپ هاپ چه از نظر سیستم صوتی و چه از نظر ضبط و چه از نظر آهنگسازان و سازهای مورد استفاده آنان برگرفته از دیسکو، فانک، و R&B است. استفاده دی جی.های دیسکو و باشگاه از میکس از نیاز به استمرار موسیقی و در نتیجه انتقال آرام در بین قطعات ناشی می.شد. بنابر مقایسه، هیپ هاپ کول دی جی هرک، جدا کردن و بسط تنها بریک—یک تکنوازی کوبه.ای میان پرده— از طریق ترکیب دو نسخه از یک قطعه.است. این امر، به گفته آفریکا بامباتا، «بخش خاص قطعه.است که همه منتظر آن هستند—آنها آماده.اند به هیجان بیایند.» (توپ، ۱۹۹۱) جیمز براون، باب جیمز، و پارلمان—در میان بسیاری دیگر— مدت.ها منبع محبوبی برای بریک بودند. می.توان قطعات ساز را نیز اغلب به صورت شیپور به این قطعات افزود (همان جا). بنابراین سازهای هیپ هاپ ترکیبی یا مبتنی بر سیستم صوتی شبیه موسیقی فانک، دیسکو، یا سول است. آوازها، گیتار، کیبورد، باس، طبل و کوبه.

    گرچه موسیقی هیپ هاپ اولیه صرفاً مرکب از بیت.های بریک دی جی و دیگر قطعات قطعه وینیل بود، ظهور طبل برقی به آهنگسازان هیپ هاپ اجازه داد تا حدودی پارتیتورهای اولیه را به دست آورند. مجموعه طبل را می.توان همراه با موسیقی قطعات وینیل یا به تنهایی نواخت. اهمیت توالی طبل.های کیفی تبدیل به مهم.ترین کانون توجه آهنگسازان هیپ هاپ شد چرا که این ریتم.ها ("بیت هاً) بهترین بخش برای رقص بودند. متعاقبا، طبل.های برقی برای تولید صدای قوی کیک تجهیز شدند. این امر به پیشی جستن تک نوازی طبل بر فانک قدیمی، آلبوم.های سول و R&B مربوط به اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل تا اواسط دهه ۱۹۷۰ منجر شد. طبل.های برقی مجموعه محدودی از صداهای از پیش تعیین شده، از جمله های هت، طبل کوچک، تام، و طبل کیک در اختیار داشتند.

    آغاز استفاده از ترکیب کننده نحوه ساخت موسیقی هیپ هاپ را تغییر داد. یک ترکیب کننده می.تواند کلیپ.های صوتی کوچک را از هر گونه ابزار ورودی، همچون صفحه گردان بازسازی کند. سازندگان می.توانستند ال...ای طبل شبیه به هم را ترکیب کنند. مهم تر اینکه، آنان می.توانستند مجموعه.ای از سازها را با هم ترکیب کنند تا در کنار طبل خود بنوازند. سرانجام موسیقی هیپ هاپ دسته کامل خود را گرد هم آورد.

    بسیاری از سازندگان و شنوندگان افتخار می.کنند که برخی قطعات از سنت.های هیپ هاپ است و بنابراین منبع خوبی از ترکیب.ها و وقفه هاست. تا به امروز، تولید کنندگان از تجهیزات مرموزی برای بازسازی صدای خشن مورد استفاده در قطعات قدیمی استفاده می.کنند. این امر به قطعات اعتبار بخشیده و خاطره پیشینه هیپ هاپ را در ذهن شنوندگان تداعی می.کند. aww cry

    پیشینه:

    مهم.ترین دوره.های تاریخی هیپ هاپ دوره.های هیپ هاپ مکتب قدیم دوره (۱۹۷۰ تا ۱۹۸۵) است، که از آغاز دوره هیپ هاپ تا زمان ورود آن به جریان غالب، و دوره هیپ هاپ عصر طلایی (۱۹۸۵ تا ۱۹۹۳) است، که صدای ایست کوست و وست کوست را با هم ادغام کرده و با ظهور رپ گنگستا و جی فانک، که ساخته وست کوست است وارد عصر جدید شد. سالهای پس از ۱۹۹۳ شامل هیپ هاپ پورنو، بیلینگ و ژانرهای مخفی، که دوران جدید را تعریف می.کند است.

    هیپ هاپ در طول دهه ۱۹۷۰ در بلاک پارتی در شهر نیویورک شکل گرفت، یعنی زمانی که دی جی.ها شروع به جدا کردن بریک.های کوبه.ای برای مقابله با آوازهای فانک، سول، R&B و دیسکو کردند. خاستگاه این نوع از آواز به اوسط دهه ۱۹۵۰ بر می.گردد یعنی زمانی که هنرمند راک سول/فانک جیمز براون دسته ریچارد کوچولو را نخستین گروهی دانست که موسیقی فانک را در بیت راک قرار داد. این آوازها بر مبنای &(به انگلیسی: ndash)؛ دی جی «بریک بیت» ساخته شده.است. با افزایش محبوبیت هیپ هاپ، نوازندگان شروع به صحبت کردن در حین نواخته شدن موسیقی کردند، و از آن پس «رئیس تشریفات» یا «امسی» نام گرفتند. در سال ۱۹۷۹، دو آلبوم هیپ هاپ نخستین بار به صورت تجاری پخش شد: «شاه تیم ۳ (جاک شخصیت)» ساختهدسته فتبک، و «شادی رپها» ساخته دسته شوگرهیل؛ شادی رپها چهلمین آهنگ برتر آمریکا در نمودار آهنگهای پاپ برتر شد. دسته راک بلوندی با آهنگ شعف، در سال ۱۹۸۰، در فهرست صد آهنگ برتر جایگاه اول را به خود اختصاص داد.

    در دهه ۱۹۸۰، هیپ هاپ تنوع بیشتری یافت و تبدیل به نوع پیچیده تری از موسیقی شد. هم.زمان، فنون پیچیده تری ایجاد شد، که از آن جمله می.توان بهاسکرچ، و ضبط الکترونیکی اشاره کرد. در اواخر دهه ۱۹۸۰، با افزایش محبوبیت این ژانر از موسیقی شماری از سبک.ها و زیر گونه.های جدید هیپ هاپ پا به عرصه گذاشت. آهنگسازان هیپ هاپ شروع به همکاری با دسته.های راک کردند و ژانرهای جدیدی همچون هیپ هاپ خودآگاه، جاز رپ و رپ گنگستا را به وجود آوردند.

    در دهه ۱۹۹۰، رویارویی طولانی میان رپهای گنگستا در وست کوست و ایست کوست آغاز شد. این امر منجر به فنای هر دوی توپاک شکور و بی. آی. جی بد نام، به ترتیب در سال.های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ شد. در سال ۱۹۹۶، گروه رپ کلیولند بون تاگز-ان-هارمونی با آهنگ «چهار راه تا» رکورد ۳۲ ساله بیتلیها برای سریعترین رشد را پشت سر گذاشت، و در سال ۲۰۰۰، آهنگ ال پی مارشال مادر ساخته خواننده رپ آمریکایی.های اسکاتلندی تبار سفید پوستان بیش از نه میلیون نسخه فروش داشت و جایزه گرمی را به خود اختصاص داد.

    تأثیر موسیقایی:

    جدای از محبوبیت بسیار هیپ هاپ، این ژانر از موسیقی تأثیر چشمگیری بر اکثر انواع موسیقی مردمی داشت. برخی هنرمندان بیت یا رپ هیپ هاپ را با راک اند رول، هوی متال، پانک راک، مرنگو، سالسا، کومبیا، فانک، جاز، خانگی، تاراب، رگا، هایلایف، ام بالاکس و سول درهم آمیختند. خوانندگان پاپ نوجوانان و دسته پسرها همچون بک استریت بویز،*NSYNC، کریستینا آگوئیلرا، جسیکا سیمپسون، و بریتنی اسپیرز در بسیاری از تک خوانی.های خود از بیت.های هیپ هاپ استفاده می.کنند.

    از اوایل دهه ۱۹۹۰ ارتباطی نزدیک و خاص بین موسیقی هیپ هاپ و موسیقی حزن انگیز بوده.است.در واقع امروزه تقریباً در تمامی موسیقی.های حزن انگیز ثبت شده عناصری از موسیقی هیپ هاپیافت می.شود.ترکیب این دو به نام nu soul در اواخر دهه ۱۹۸۰ در گروه.های New Jack Swing دیده شدند.با این وجود تا بیش از ظهور نوازندگانی مانند ]]ماری جی بلیگ و ماریا کری شکل مدرن آن بوجود نیامد.در اواخر دهه ۱۹۹۰ و اوایل ۲۰۰۰، تأثیرات موسیقی هیپ هاپدر خوانندگانی مانند دی انجل،لارین هیل ، جیل اسکات و آلیسیا کیز مشهودتر شد.

    طی دهه ۸۰، گروه.های مشهوری مانند Run-D.M.C. هم از هیپ هاپ و هم ازهارد راک در ژانرهای جدیدی استفاده کردند که نمونه آن “Walk This Way” است با اجرای Aerosmith که موفقیتی فوق العاده بدست آورد. سایر نوازندگانی مانند آیس تی و گروهشBody Coun از هیب هاب، بانک راک و متال ستفاده کردند، با این حال اینطور گفته می.شود که اولین گروهی که متال را با تکنیک.های آوازی رپ آمیخت گروه Anthraxبوده.است. برداشت جدید «Bring The Noise» توسط (Anthraxو Public Enemy نمونه.ای خوب ازاولین آهنگ.های رپ- متال است. Biohazard، Faith No More، Rage Against The Machine از جمله سایر نمونه.های اولیه این گونه موسیقی.ها می.باشند. در اواخر دهه ۱۹۹۰ با ظهور گروه.های مانند لینکین پارک ، Limp Bizkit وKorn که نیو متال نام گرفتند ، موسیقی رپ- متال محبوب تر شد و در عین حال بیشتر مورد انتفاد طرفداران هر دو ژانر موسیقی قرار گرفت.


    در آمریکای لاتین، موسیقی رپ در دهه ۱۹۸۰ به صورت toasting که قسمتی ازموسیقی جامائیکایی ragga می.باشد شناخته شد. به عنوان مثال غزلیات رپ از قبل بخشی ازsoca music بودند. رشد موسیقی هیپ هاپ در این ناحیه باعث ظهور آمیزه.های آشکاری می گردد.


    منبع:avaxnet.net


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۱۱/۰۸ در ساعت 06:03

  2. 6 کاربر زیر از saeed21 برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. کلانتر آواتار ها
    کلانتر
    شماره کاربری
    27748
    کاربر پیـشرفته
    دی /۱۳۹۱
    زنجان
    640
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی118
    725
    سپاس از شما 322 بار در 225 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    ممنون البته کامل نخودنم ولی باسه زحمتی که کشیدی خسته نباشی


    سخته یکم ولی میگذره اخر/تلخه یکم باید سر کشید تا ته
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۱۱/۰۸ در ساعت 13:41

  5. saeed21 آواتار ها
    saeed21
    شماره کاربری
    9853
    کاربر تازه وارد
    بهمن /۱۳۹۰
    19
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی9
    236
    سپاس از شما 17 بار در 12 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    خواهش میکنم...متشکرم


    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۱۱/۱۶ در ساعت 19:39

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. یک پروژه هیپ هاپ
    توسط siavash-music در انجمن پروژه های تمرینی و ناتمام کاربران
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۴/۱۹, 20:56
  2. در 71 سالگی رخ داد؛ ; جان لوردِ «دیپ پرپل» از دنیا رفت
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار موسیقی جهان
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۲۸, 00:20
  3. دانلود میدی ها و سمپل های هیپ هاپ و آر اند بی
    توسط music در انجمن دانلود سمپل و لوپ Samples و Loops
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۰۹, 15:53
  4. آهنگ جدیدم با نام گلایه (در سبک هیپ هاپ )
    توسط na3r_music در انجمن آرشیو
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۰۳, 10:16

جستجو شده ها

هیپ هاپ

دوره هایی که برای اهنگسازی در سبک هیپ هاپ

تاریخ موسیقی هیپ هاپ

دانلود کتاب اموزش نواختن اهنگ به سبک هیپ هاپ

ایست کوست هیپ هاپ

اساس هیپ هاپ

اموزش ساخت اهنك هيب هاب در اف ال استوديو

ساز هایه سبک وست کاست

دانلود اموزش رقص هىب هاب کامل

تا این لحظه 43 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست