کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 3 1 2 3 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 21

موضوع: هارمونی موسیقی به زبان ساده

  1. ElEcSi آواتار ها
    ElEcSi
    شماره کاربری
    63654
    کاربر بسیار فعال
    اسفند /۱۳۹۲
    شیراز
    254
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی718
    252
    سپاس از شما 741 بار در 163 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض هارمونی موسیقی به زبان ساده

    با سلام داشتم قسمت هارمونی اینجا رو مطالعه میکردم که متوجه شدم اکثر دوستان که در زمینه هارمونی تاپیک ایجاد کردن به بحث اکورد شناسی بسنده کرده ویا توضیحات بسیار پیچیده ای ارایه دادن که گاها کاربران عزیز برای یاد گیری به مشکل بر می خوردن.بر این شد که این تاپیک رو ایجاد کنم شاید تونسته باشم در جهت افزایش بار موسقی عزیزان قدمی بردارم

    جلسه اول

    تعریف هامونی:

    علم مطالعه ارتباط آکوردها و استفاده از آنها را هارمونی میگویئیم.



    فایل pdf جلسه اول:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    واژه شناسی هارمونی:
    آکورد نا مطبوع: اگر در ساختمان آکوردی فاصله نامطبوعی استفاده شده باشد به این آکورد نامطبوع گفته میشود.
    وصل : انتقال از یک آکورد به آکورد دیگر وصل نامیده میشود.
    ارتباط سکاندان:آکوردهای همسایه (دارای فاصله پایه دوم) هیچ نت مشترکی ندارند و به این ارتباط سکاندان گفته میشود.
    ارتباط ترتیان : اکوردهایی که تونیک آنها با فاصله سوم از هم قرار دارند و دو نت مشترک دارند دارای ارتباط ترتیان هستند.
    ارتباط کوارتان: آکوردهای با فاصله چهارم و یک نت مشترک.
    ارتباط کوئینتان: آکوردهای با فاصله پنجم و یک نت مشترک.
    تمامی آکوردهای بالا در حالت پایگی میباشند.
    دوبلینگ:تکرار یکی از نتهای آکورد به منظور چهار بخشی کردن.
    برای مطالعه ارتباط آکوردها عمدتا از چهار بخش نویسی استفاده میکنیم و این بدین معنی است که باید یکی از صداها را تکرار کنیم .بهترین صدا برای تکرار (دوتائی کردن) پایه ی آکورداست . تکرارسوم و پنجم آکورد در صورتی امکان دارد که به لحاظ حرکت صداها ، تکرار پایه امکان پذیر نباشد .
    به هر کدام ز چهار نت آکورد یک بخش گفته میشود که برای عمومیت بیشتر از بخشهای اصلی صدایی انسان استفاده میشود و چگونگی آن از قرار زیر است:
    بخش بالایی سوپرانو
    بخش دوم از بالا آلتو
    بخش سوم تنور
    وبخش پائینی را باس مینامیم.








    جلسه دوم

    ههارمونی بسته وباز

    یک آکورد پایگی در هنگام چهاربخشی شدن ممکن اس در یک از حالات زیر باشد:
    وضعیت بسته یا فشرده
    وضعیت باز یا فراخ
    وضعیت آمیخته یا مختلط
    در وضعیت بسته هر سه بخش بالایی در فاصله سوم و یا نهایتا چهارم از یکدیگر قرار دارند.

    در وضعیت باز فاصله بخش های بالای پنجم و یا ششم است.

    و در وضعیت آمیخته چون فاصله بین بخشها تلفیقی از دو حالت بالاست آنرا وضعیت آمیخته میگوئیم

    البته دوستان اینو اضافه کنم که اکه فایل pdf رو هم دانلود کنید کمک بسیاری
    به شما میکنه


    تعداد کل آرای این پست : 34
    تعداد آرای مثبت : 34
    ویرایش توسط ElEcSi : ۱۳۹۲/۱۲/۱۵ در ساعت 17:33
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۱۲/۱۵ در ساعت 17:14


  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  3. ElEcSi آواتار ها
    ElEcSi
    شماره کاربری
    63654
    کاربر بسیار فعال
    اسفند /۱۳۹۲
    شیراز
    254
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی718
    252
    سپاس از شما 741 بار در 163 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    جلسه دوم

    هارمونی بسته وباز..

    یک آکورد پایگی در هنگام چهاربخشی شدن ممکن اس در یک از حالات زیر باشد:
    وضعیت بسته یا فشرده
    وضعیت باز یا فراخ
    وضعیت آمیخته یا مختلط
    در وضعیت بسته هر سه بخش بالایی در فاصله سوم و یا نهایتا چهارم از یکدیگر قرار دارند.

    در وضعیت باز فاصله بخش های بالای پنجم و یا ششم است.

    و در وضعیت آمیخته چون فاصله بین بخشها تلفیقی از دو حالت بالاست آنرا وضعیت آمیخته میگوئیم

    البته دوستان اینو اضافه کنم که اکه فایل pdf رو هم دانلود کنید کمک بسیاری به شما میکنه

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    تعداد کل آرای این پست : 14
    تعداد آرای مثبت : 14
    ویرایش توسط Hossein.J : ۱۳۹۲/۱۲/۱۵ در ساعت 18:21
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۱۲/۱۵ در ساعت 17:26

  4. 16 کاربر زیر از ElEcSi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  5. ElEcSi آواتار ها
    ElEcSi
    شماره کاربری
    63654
    کاربر بسیار فعال
    اسفند /۱۳۹۲
    شیراز
    254
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی718
    252
    سپاس از شما 741 بار در 163 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    فایل pdf جلسه دوم

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    تعداد کل آرای این پست : 12
    تعداد آرای مثبت : 12
    ویرایش توسط Hossein.J : ۱۳۹۲/۱۲/۱۵ در ساعت 18:21
    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۱۲/۱۵ در ساعت 17:37

  6. 14 کاربر زیر از ElEcSi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  7. M.Hosseini آواتار ها
    M.Hosseini
    شماره کاربری
    295
    مدیر بـازنشسته
    خرداد /۱۳۹۰
    ایران
    2,234
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی10474
    4,767
    سپاس از شما 10,588 بار در 2,061 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام
    راه ِ بهتری واسه معرفی ِ تاپیک به دوستان هستش
    اون هم دعوت کردن هست
    از پایین ِ تاپیک میتونید این کارو انجام بدید


    تعداد کل آرای این پست : 5
    تعداد آرای مثبت : 5

    *** سفارش آهنگسازی و تنظیم پذیرفته میشود ***
    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۱۲/۱۵ در ساعت 17:39

  8. 6 کاربر زیر از M.Hosseini برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  9. ElEcSi آواتار ها
    ElEcSi
    شماره کاربری
    63654
    کاربر بسیار فعال
    اسفند /۱۳۹۲
    شیراز
    254
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی718
    252
    سپاس از شما 741 بار در 163 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام متاستفانه نمیدونم مشکل از رایانه من هست یا سایت نمیتونم ادامه مطالب رو در صفه جدید بزارم لطفا راهنمایی کنید


    تعداد کل آرای این پست : 4
    تعداد آرای مثبت : 4
    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۱۲/۱۵ در ساعت 17:43

  10. 4 کاربر زیر از ElEcSi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  11. ElEcSi آواتار ها
    ElEcSi
    شماره کاربری
    63654
    کاربر بسیار فعال
    اسفند /۱۳۹۲
    شیراز
    254
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی718
    252
    سپاس از شما 741 بار در 163 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    جلسه سوم
    فضا گذاری:
    در مباحث تئوری موسیقی و فیزیک صوت مشاهده کردیم که به محض ایجاد یک نت همزمان صداها و نتهای فرعی دیگری هم با فاصله هایی مشخص در فضا انتشار پیدا میکنند.این صداها با فاصله های مشخصی از یکدیگر ایجاد میشوند.به عنوان مثال دومین صدا بعد از نت اصلی فرکانسی دو برابر نت اصلی دارد که همان اکتاو نت اصلی میباشد.وصدای بعد از آن با فاصله پنجم درست از نت اکتاو قرار دارد .هدف از بیان این نکته اشاره به این موضوع بود که صداها هرچه زیر تر میشوند فاصله کمتری از یکدیگر پیدا میکنند و نتهای اولیه دارای فاصله های بزرگتری هستند.
    اساس کار در هنگام دوبل کردن نیز از این اصل پیروی میکند.به این معنا که در یک آکورد چهار بخشی بخش های سوپرانو و آلتو و تنور نبایست دارای فاصله های بزرگ(بیشتر از اکتاو) باشند و تنها فاصله بین بخش های باس و تنور میتوانند دارای چنین فاصله بزرگی باشند . این فاصله تا دو اکتاو نیز میتواند باشد.

    نت نویسی آکوردها:
    از لحاظ رسم الخطی سوپرانو و آلتو روی حامل های بالایی (کلید سل) و تنور و باس رو حامل های پائینی(کلید فا) قرار میگیرند.همچنین دسته نتهای سوپرانو و تنور به سمت بالا و نتهای باس و آلتو به سمت پائین قرار میگیرند.


    تعداد کل آرای این پست : 14
    تعداد آرای مثبت : 14
    ویرایش توسط ElEcSi : ۱۳۹۲/۱۲/۱۵ در ساعت 18:13
    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۱۲/۱۵ در ساعت 17:44

  12. 13 کاربر زیر از ElEcSi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  13. ElEcSi آواتار ها
    ElEcSi
    شماره کاربری
    63654
    کاربر بسیار فعال
    اسفند /۱۳۹۲
    شیراز
    254
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی718
    252
    سپاس از شما 741 بار در 163 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    حرکت بخش ها:
    حرکت هم سو: زمانی این حرکت نامیده میشود که دو بخش به یک جهت (بالا یا پائین) حرکت میکنند.
    نوعی از حرکت که هر دو بخش با فاصله ای برابر به یک جهت حرکت مییکنند به حرکت موازی شهرت دارد.



    حرکت مخالف:
    زمانی که دو بخش بر خلاف جهت یکدیگر حرکت کنند این حرکت ایجاد میشود.

    ​]
    حرکت یک طرفه:
    وقتی یکی از بخش ها در جای خود باقی بماند و بخش دیگر حرکت رو به بالا یا پایین داشته باشد این حالت پیش می آید.

    یکی از قوانین بدون تغییر در هارمونی ممنوعیت حرکت فاصله های پنجم و اکتاو به صورت موازی است که بایستی از این حرکت پرهیز نمود.بدین معنی که حرکت دوبخش که دارای فاصله پنجم یا اکتاو هستند به صورت موازی ممنوع میباشد.
    در حالت کلی دو آکورد مختلف از یک گام به دو صورت به یکدیگر وصل میشوند.
    وصل هارمونیکی
    وصل ملودیکی
    در جلسه بعد به تفصیل در مورد این وصل ها صحبت خواهیم نمود.


    تعداد کل آرای این پست : 14
    تعداد آرای مثبت : 14
    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۱۲/۱۵ در ساعت 18:17

  14. 12 کاربر زیر از ElEcSi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  15. ElEcSi آواتار ها
    ElEcSi
    شماره کاربری
    63654
    کاربر بسیار فعال
    اسفند /۱۳۹۲
    شیراز
    254
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی718
    252
    سپاس از شما 741 بار در 163 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    جلسه چهارم
    وصل های ملودیک و هارمونیک


    هنگامی که دو آکورد مختلف یک گام به یکدیگر وصل میشوند ممکن است به دو صورت این اتصال انجام شود:
    وصل هارمونیک
    وصل ملودیک
    در وصل هارمونیک اگر در دو اکورد نت مشترکی وجود داشته باشد در جای خودش و در همان بخش تکرار میشود.اما در وصل ملودیک نتها در بخشهای مختلف حرکت های زیر شونده یا بم شونده دارند ونتی تکرار نمیشود.



    همونطور که در جلسه اول در مورد وصل ها (سکاندان و ترتیان و...) خدمتتون عرض کردم بین درجات همسایه مانند اول و دوم و یا پنجم و ششم هیچ نت مشترکی نیست.و بین درجات غیر همسایه مثلا اول و پنجم ویا اول و چهارم و یا اول و سوم ، یک و یا دو نت مشترک خواهیم داشت.لذا برای اجتناب از تشكیل پنجم و اكتاو موازی در وصل های ملودیک،صداهای بیرونی باید حركت مخالف داشته باشند.به این صورت که هر سه بخش بالا به یک جهت و بخش باس در جهتی مخالف حرکت می کنند.(
    همچنین برای جلوگیری از تشکیل پنجم و اکتاو موازی باید دقت نمود که هیچگاه نباید دو اکورد پایگی با یک وضعیت ملودیکی مشابه به هم وصل شوند.
    در حالت اتصال درجات با فاصله سوم بنا به شرایط میتوان هم از وصل هارمونیکی و هم ملودیکی استفاده نمود.
    در اتصال درجات دوم به پنجم اگر درجه چهارم گام در بخش سوپرانوی آکورد درجه دوم باشد معمولا نت مشترک تکرار نمی شود بلکه بخش های بالا به نزدیک ترین نتهای بم تر (پائین تر ) از خود حرکت میکنند.این حرکت را هنگامی که نت چهارم در آلتو یا تنور باشد را نیز به آسانی میتوان به کار برد.
    اما دلیل این استثنا:
    حرکت نت زیر نمایان (درجه چهارم) به سوی نت نیرومند نمایان است که اکتاو پنهان میان باس و سوپرانو را آشکار تر و درخشان تر مینماید.برای درک بهتر موضوع حتما این توالی را بر روی پیانو بنوازید و تاثیر ان را بشنوید.
    پنجم و اکتاو موازی
    هرگاه بعد از وصل دو آکورد دو بخش از انها با حرکت موازی تشکیل فاصله ی پنجم یا اکتاو بدهند ، این فاصله ها را پنجم یا اکتاو «موازی» ، «آشکار» یا «باز» می گویند.


    تعداد کل آرای این پست : 14
    تعداد آرای مثبت : 14
    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۱۲/۱۵ در ساعت 18:23

  16. 14 کاربر زیر از ElEcSi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  17. ElEcSi آواتار ها
    ElEcSi
    شماره کاربری
    63654
    کاربر بسیار فعال
    اسفند /۱۳۹۲
    شیراز
    254
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی718
    252
    سپاس از شما 741 بار در 163 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    یک استثناء در توالی دو فاصله ی پنجم با حرکت موازی:
    اگرفاصله پنجم دومی کاسته باشد حرکت موازی پنجم آزاد است ،اما اگر پنجم اول کاسته و پنجم دوم درست باشد ، این حرکت همچنان ممنوع است . البته ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که در سطوح بالاتر هارمونی، اکتاو و پنجم موازی نیز کاربرد پیدا میکنند ولی در مقدمه یادگیری میبایست از کاربرد آنها پرهیز شود.
    گونه ای دیگر از پنجم و اکتاو که به نام پنجم مستقیم و اکتاو مستقیم شناخته می شوند ، با در نظر گرفتن شرایط زیر بلا مانع می باشد (اینگونه فاصله ها را پنجم و اکتاو «مخفی» می نامند).
    پر کاربرد ترین این نوع وصل بدین شرح است که بخش بالائی پنجم یا اکتاو درست، با حرکت متصل وبخش پائینی آنها با حرکت منفصل به پنجم درست حرکت می کنند.


    تعداد کل آرای این پست : 10
    تعداد آرای مثبت : 10
    #9 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۱۲/۱۵ در ساعت 18:25

  18. 11 کاربر زیر از ElEcSi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  19. ElEcSi آواتار ها
    ElEcSi
    شماره کاربری
    63654
    کاربر بسیار فعال
    اسفند /۱۳۹۲
    شیراز
    254
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی718
    252
    سپاس از شما 741 بار در 163 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    از همه دوستان عذر خواهی میکنم اگه یه کم مطالب پراکنده شد.اگر نقصی بود به بزرگواری خود ببخشید.به امید سربلندی موسیقی ایران عزیز


    تعداد کل آرای این پست : 11
    تعداد آرای مثبت : 11
    #10 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۱۲/۱۵ در ساعت 18:32

  20. 10 کاربر زیر از ElEcSi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۸/۲۹, 10:10
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۳۰, 16:30
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۵, 13:11
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۲, 12:10
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۱۴, 12:42

جستجو شده ها

پنج و اکتاو پنهان

حالت باز و بسته و مختلط آکوردها

پنجم مستقیم هارمونی موسیقی

تا این لحظه 489 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست