کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: خاطره. دولت.آبادی از ربنای استاد شجریان

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض خاطره. دولت.آبادی از ربنای استاد شجریان

    محمود دولت آبادی با انتقاد از تحریف و اضافه کردن برخی از سخنانش در مطبوعات، این اقدامات را مرموزانه و در راستای اه... سیاسی خواند و گفت: در یکی – دو ماه گذشته به شدت خسته و آزرده شده.ام ولی مثل همیشه تحمل کرده.ام و باز هم تحمل می.کنم.

    او سه هدف برای غلو خبر انتشار یکی از کتاب.هاش مطرح کرد و در ادامه درباره.ی فترت 25 ساله ادبیات سخنرانی کرد.

    *** گلایه.های دولت آبادی از برخی رسانه.ها

    به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمود دولت آبادی در مراسم اختتامیه دهمین دوره جایزه ادبی رمان متفاوت سال (واو) که پنجشنبه (22 اسفند ماه) در کافه مارکوف باغ موزه زندان قصر برگزار شد، ابتدا به نفس حضورش در اینگونه مراسم.ها اشاره کرد و گفت: این نوع مراسم زیاد برگزار می.شود و انتظار می.رود که من هم در محضر باشم، اما در یکی دو ماه گذشته به شدت خسته و آزرده شده.ام ولی مثل همیشه تحمل کرده.ام و باز هم تحمل می.کنم.

    دولت آبادی سپس با بیان اینکه امور کلانی که ساخته و آرایش داده می.شود، در اندازه آدم تنهایی مثل او نیست از اخبار اغراق.آمیز برخی از رسانه.ها در مورد انتشار یکی از کتاب.هایش انتقاد کرد و گفت: اینکه خبر تایید یا تایید نشدن انتشار کتابی از سوی اداره کتاب همزمان به طرز اغراق.آمیزی رسانه.یی می.شود و همزمان یک کتاب جعلی به اسم من و هم نام با کتابم به بازار می.آید، آنقدر نسنجیده است که من نه از عهده فهمش برمی.آیم و نه از عهده خنثی کردنش، ولی در عین حال صرف نظر از آن من از دوستان مطبوعاتی یکسری گلایه دارم.

    او سپس مطرح کرد: دوستان مطبوعاتی وقتی می.خواهند با من صحبت کنند بارها و به کررات تماس می.گیرند و من هم با حسن نیت می.پذیرم، اما چرا آنها رعایت نمی.کنند؛ مثلا وقتی من قسمتی از متن را ادیت یا حذف می.کنم و یا روی قسمتی از آن خط می.کشم رعایت نمی.کنند و دوباره آن را منتشر می.کنند.

    او با ذکر مثال.های دیگری در این زمینه اظهار کرد: من این گونه مسائل را به معنای فرو کاستن می.دانم و اینکه نامبردگان می.خواهند ادبیات را به یک روایت ساده تقلیل بدهند.

    دولت آبادی همچنین به انتشار گفت.و...ا و مصاحبه.های اخیر خود در برخی مطبوعات اشاره و اظهار کرد: مورد بعدی افزودن عبارت.هایی در متن گفت.وگو است که این یکی به گمانم نه فقط ناپسند، بلکه بسیار زشت است و هدف.های سیاسی زشتی در پشت آن نهفته است. در صورتی که من همواره از این گونه اه... و موضع.گیری.ها فاصله داشته.ام و خواهم داشت.

    این نویسنده سپس به دو مورد از تحریف و اضافه کردن جملاتی به گفته.های خود در مطبوعات اشاره و گفت: من درباره کانون نویسندگان گفته.ام «افراد در دوره بعدی هم جمع نشدند و من از جمع آمدم بیرون» اما از قول من نوشته.اند «کانون نویسندگان در دوره عطاء.الله مهاجرانی مجددا شکل گرفت و ما دوباره جمع شدیم اما باز هم دوام نیافت» در صورتی که من در مصاحبه.ام نامی از هیچ شخصیتی نبرده.ام و هیچ اشاره.ای به نام دکتر مهاجرانی نکرده.ام. آن هم به این معنا که وقتی ایشان به وزارت رسیدند باعث و بانی جمع شدن اعضای کانون نویسندگان شده باشد. این موضوع کذب محض است و هدف.های سیاسی را دنبال می.کند.

    او افزود: البته من با آدم.های زیادی رابطه دارم که از جمله آنها آقای مهاجرانی است و در اندازه.ای که می.دانم با او رابطه دارم، به منزل ایشان رفته.ام و با او چای هم خورده.ام اما این عبارت که در این جا آمده است از من نیست.

    دولت آبادی سپس افزود: در همان گفت.وگو اشاره کرده.ام که در سال.های 1990 به خارج از کشور سفر کرده بودم و همزمان دانشگاه میشیگان آمریکا و کانون نویسندگان سوئد هر دو از من دعوت کردند که در این کشورها بمانم که من در پاسخ به هر دو تشکر کردم اما اظهار کردم که امتنان من به قوت خود باقی است؛ بنابراین در آنجا نماندم و به ایران برگشتم، چون باید رمان «روزگار سپری شده مردم سالخورده» که ناتمام مانده بود را تمام می.کردم زیرا این کتاب را فقط در ایران می.توانستم تمام کنم. اما در مصاحبه یک عبارت اضافه کرده. و نوشته.اند من هم مثل هموطنانم ماندم و تحمل کردم. در صورتی که این سخن نه در کاراکتر من است و در نگاه و شخصیت من. چون من هرگز هیچ فرد و شخصیتی را به اعتبار انتخاب یا جبری که بر او حاکم شده نکوهش نکرده و نمی.کنم. هرگز اهل تفاخر نیستم بنابراین این اضافه شدن عبارت.ها نشان می.دهد که یک نگاه موزیانه ناپسند در آن نهفته است که از یک سو نویسنده را در یک وضعیت رو در رو با افراد و جاهایی قرار می.دهند و از جای دیگر در زیر چتر شخصیت.ها. اما من از هر دوی این عبارات که به اسم من ثبت شده اعلام برائت می.کنم.

    او ادامه داد: اینکه افراد یا شخصیت.هایی از کشور بروند یا بمانند به خودی خود نمی.تواند چیز ارزشمندی باشد. نه رفتن از این کشور به خودی خود چیز پراهمیتی است و نه ماندن در آن. هر انسان یک محیط زادمان دارد و حق دارد که در آن بماند و زندگی کند؛ بنابراین این مطلب که از قول من ذکر شده است کذب محض است.

    او همچنین غلو و بزرگنمایی درباره خبر انتشار یکی از کتاب.هایش در برخی از رسانه.ها را دارای سه هدف دانست و گفت: هدف اول اینکه می.خواهند اصل کتاب را مخدوش کنند. دوم دولت. آبادی را بیش از پیش زیر ضرب ببرند و سوم این که جلوی انتشار معقول این کتاب را بگیرند. اما من خیلی خوشحال هستم که خداوند به من هوش ذاتی داده است که می.توانم این چیزها را بفهمم.

    *** امیدوارم روزی همه زندان.ها به مکانی برای زندگی تبدیل شوند

    دولت آبادی سپس در بخش دیگری از سخنانش درباره ادبیات به سخنرانی پرداخت و با توجه به اینکه مکان سخنرانی در کافه.ای در باغ موزه زندان قصر انتخاب شده بود.، اظهار کرد: حقیقتا 20 سال است که درباره ادبیات خیلی بیشتر از کیفیت خود ادبیات بحث می.شود. با این حال چون اینجا بخشی از زندان قصر است و خوشبختانه به قهوه.خانه تبدیل شده است می.گویم که امیدوارم روزی همه زندان.ها به مکانی برای زندگی تبدیل شوند.

    او در ادامه اظهار کرد: اصل آن است که ادبیات در کشور ما از سال 50 خورشیدی یا اوایل دهه 60 تا حدود 10 سال بعد از جنگ عراق علیه ایران قطع شد. چنانچه وقتی به سال 52 و 53 رسید من هم به ماجرای نفی شدن از ادبیات وصل شدم. ماجرا هم به اینگونه رقم می.خورد که نویسندگان را یکی پس از دیگری یا دستگیر یا مرعوب یا متواری کردند. بعد از این وقایع انقلاب آغاز شد. در مسیر انقلاب نیز نویسندگان و نه تنها کسانی که در این چند سال زیر ضرب بودند، بلکه ذهن دیگرانی که بیرون از زندان.ها بودند بیشتر متوجه چه و چگونه.ها بود. چنانچه خود من وقتی از زندان آزاد شدم دوست عزیزم مرحوم گلشیری من را به منزلش دعوت کرد و زمانی که به آنجا رفتم بیش از هر مساله و مضمونی از چند و چون چگونه گذراندن دوران زندان صحبت کردیم. بنابراین در این دوره کسانی هم که زندانی نبودند ذهنشان درگیر مسائل زندان بود.

    او همچنین به آثاری که در حوزه ادبیات در آن سال.ها منتشر شد، اشاره کرد و گفت: در مسیر انقلاب یکی دو نوشته از نسیم خاکسار و علی اشرف درویشیان دیدم که در نوشته.هایشان به مقوله زندان پرداخته بودند، اما می.دانیم که ادبیات واکنشی، از خود ادبیات فاصله می.گیرد. بعد از آن هم که آمدیم جنگ درگرفت و در زمان جنگ نیز معمولا تأمل کمی بر روی آثار صورت می.گیرد. اما با این حال برخی کار کردند ولی اصل قضیه در آن زمان این بود که افراد چگونه خود را حفظ کنند.

    او به وضعیت ادبیات در دوره.ی جنگ اشاره کرد و گفت: خود جنگ و جز آن باعث شد که نویسندگان زیادی از کشور مهاجرت کنند. هشت سال زمان طولانی بود اما وقتی تمام شد، تازه گیجی بعد از آن شروع شد. افراد چند سالی مبهوت جنگ و از دست دادن بستگان و خانواده و مملکت خود بودند. بعد هم جوانان آمدند و با حدود 25 سال فترت در تاریخ ادبیات معاصر که زمان کمی نیست، دوباره شروع کردند. این در حالی است که وقتی من و امثال من جوان بودیم حضور ابراهیم گلستان، ابوالحسن نجفی.، نجف دریابندری.، به.آذین، جلال آل احمد به معنی تداوم منطقی این روند بود ولی بعد از جنگ و در دوره آن، بخشی از زندگی ادبی ما قیچی شد جوان.ها آمدند در حالی که به طرز بی.رحمانه.ای ادبیات کلاسیک دنیا از آنها پنهان نگه. داشته شده بود و در عین حال به طرز غیر لازمی مباحث ادبی در جامعه شایع شده بود. بنابراین جوانان ما بیش از آنکه تداوم و استمرار و تامل لازم در ادبیات داشته باشند.، به عکس احساس کردند که پشت سرشان خالی است و در جلویشان انواع و اقسام فلسفه ادبیات قرار دارد.

    *** موضوع ادبیات ربطی به نگاه سیاسی ندارد

    او در ادامه با اشاره به نقل قولی از گوته که می.گوید: «فضیلت و بزرگواری مرد یا انسان به ذات او مربوط می.شود اما کاستی.های او به شرایط» ادامه داد: اخیرا میزگردی را مطالعه می.کردم که در آن گفته شده بود،. چرا در ایران ادبیات پدید نمی.آید و آنها این پدید نیامدن را به نگاه سیاسی و غیرسیاسی ربط داده بودند. در صورتی که اصلا موضوع ادبیات ربطی به نگاه سیاسی ندارد. اتفاقا غلامحسین ساعدی سبک.ترین کارهایش آنهایی است که با نگاه سیاسی نوشته است و عمیق.ترین کارهایش آثاری که به روابط انسانی مربوط می.شود. بنابراین مشکل ادبیات ما به نگاه سیاسی مربوط نمی.شود، جوان.های ما بسیار بااستعداد هستند ولی اینکه این استعداد فراگیری.اش را چگونه تامین می.کند به شرایط مربوط است. 25 سال فترت ادبی در کشور زمان کمی نیست با این حال امروز بار دیگر تجربه.هایی آغاز شده که باید به بار بنشیند و قطعا هم به بار خواهند نشست. اما زمان می.برد. چون ربع قرن فترت در ادبیات معاصر زمان کمی نیست. بنابراین وقتی به ممنوعیت انتشار آثار نویسندگان خارج از کشور و محدود شدن چاپ و ترجمه. ادبیات کلاسیک جهان به فارسی سرکشی جوانی هم اضافه شد حاصل چیزی جز اینکه هست نمی.تواند باشد.

    *** خاطره. دولت آبادی از ربنای شجریان

    دولت. آبادی در بخش دیگری از سخنانش به بیان خاطره.ای از دوران جوانی خود پرداخت و اظهار کرد: زمانی که جوان بودم و در شهر سبزوار مشغول کارگری بودم در یکی از روزهای ماه مبارک رمضان که فکر می.کنم روزه هم بودم به قصد خرید نان و خرما از مغازه بیرون آمدم. در پیاده.رو در حال رفتن بودم که ناگهان یک صدای آسمانی مرا ناخوداگاه ایستاند. این صدا همان ربنای شجریان بود که می.خواند و این صدای منحصر به فرد در صدا و بیان چه می.توانست باشد، جزء ذاتی حنجره و ذهنی که شخصیت شجریان را می.سازد. ولی اینکه شجریان در چه شرایطی خود را بارورتر کند یا نکند مصداق همان عبارت گوته است.

    *** ابراز تاسف از نقد غیرمنصفانه

    به گزارش ایسنا، بخش دیگری از مراسم اختتامیه دهمین دوره جایزه ادبی رمان متفاوت سال(واو) به سخنرانی ناهید توسلی اختصاص داشت که او در ابتدای سخنانش به برگزارکنندگان این جایزه تبریک گفت و جایزه ادبی (واو) را جایزه متفاوتی خواند.

    او در ادامه درخصوص ادبیات به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: فکر می.کنم از سده 20 به بعد اساسا ارتباط انسان.ها بیشتر و متفاوت.تر شد و الان در زمانی هستیم که هر نویسنده.ای حق حرف زدن دارد، در حالی که در گذشته نویسندگان از یک اقتدار پدرسالارانه برخوردار بودند به همین خاطر کمتر نویسنده.ای جرأت می.کرد که متفاوت بنویسد.

    توسلی با اشاره به منتقدانی که آثار متفاوت را به صورت غیرمنصفانه نقد می.کنند، اظهار کرد: از اینکه این افراد با ادبیات و کسانی که به آن عشق می.ورزند، اینگونه برخورد می.کنند، متاسفم. با این حال ذهنیت ساختارشکن نویسنده باید این شهامت و قدرت را داشته باشد که حرف خود را بزند.

    او در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از کارهای که ادبیات متفاوت انجام می.دهد این است که به اقتدار مردانه – پدرسالارانه و روایت.های کلان پایان می.دهد. ادبیات متفاوت ادبیاتی است که در دنیای امروز و با توجه به شرایط امروز باید نوشته شود و با آن مطابقت داشته باشد. این ادبیات باید در یک ساختار درزمانی نوشته شود.

    توسلی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: بخشی از ادبیات داستانی ما حالت تقلیدی پیدا کرده است. این تقلید به ویژه از زمانی که ادبیات پست مدرن در کشور ما مطرح شد.، بیشتر شد. حال اینکه ادبیات پست مدرن تعریفی ندارد. اما به نظر من کسی که بتواند متفاوت بنویسد پست مدرن است.

    این نویسنده همچنین اظهار کرد: متاسفانه منتقدان ما در رویکردشان به ادبیات متفاوت به هر علتی شخصی به اثر نگاه می.کنند و این شخصی برخورد کردن در ادبیات جایی ندارد.

    او همچنین «کلیدر» و «جای خالی سلوچ» محمود دولت.آبادی را رمان.های جهانی خواند و در ادامه گفت: نویسنده.ای که آگاه به جامعه خود است و در جامعه.اش زندگی می.کند اگر به نکات ریز آن جامعه اشاره نکند و هوشیار نباشد. کارش به عنوان یک روشنفکر می.لنگد.

    امیرعلی نجومیان درباره عنصر زمان در رمان سخنانی بیان کرد و گفت: مساله تفاوت عنصر زمان در ادبیات نسبی است و کسی نمی.تواند بگوید زمان در یک سبک تفاوت ایجاد می.کند.

    نجومیان سپس به تقسیم.بندی.های نویسندگان جهان در حوزه زمان ادبی اشاره کرد و زمان زمان در ادبیات را شامل زمان اسطوره.ای، زمان شمارشی، زمان روانشناختی.، زمان اگزیستانسیال .و زمان دانست و درباره هر کدام از این زمان.ها توضیحاتی بیان کرد.

    همچنین حسین توکلی مقاله.ای با عنوان «در جست وجوی ادبیات اقلیت فارسی» خواند.

    *** هیچکدام از داورها هزینه.ای دریافت نکردند

    فائزه شاکری دبیر این جایزه نیز با اشاره به 10 ساله شدن جایزه (واو) اظهار کرد: در این 10 سال سختی.های زیادی داشتیم اما توانستیم روی پای خود بایستیم. در طول همه این سال.ها ما 56 داور داشته.ایم که هیچکدام از آنها برای داوری هزینه.ای دریافت نکرده.اند و تمام کارشان تنها به خاطر خود ادبیات بوده است.

    شاکری همچنین 10 سالگی جایزه (واو) را به محمود دولت آبادی تقدیم کرد.

    *** برگزیده.ها

    در پایان مراسم برگزیدگان دوره.های نهم و دهم جایزه رمان متفاوت(واو) تندیس، و جوایزه خود را از محمود دولت آبادی دریافت کردند.

    به گزارش ایسنا، در دوره دهم جایزه و تندیس رمان متفاوت سال 1391 توسط محمود دولت آبادی به هادی تقی.زاده نویسنده رمان «گراف گربه» اهدا شد.همچنین علیرضا بهشتی مدیر نشر« روزنه» به عنوان بهترین ناشر رمان متفاوت سال 1391 انتخاب شد و رمان «بُت دوره.گرد» نوشته مرجان بصیری نیز به.عنوان اثر شایسته.ی تقدیر معرفی و تندیس جوایز خود را دریافت کرد.

    همچنین برگزارکنندگان جایزه.ی رمان متفاوت سال، حسن کیاییان مدیر نشر «چشمه» را به.عنوان ناشر برگزیده.ی 10 سال اخیر انتخاب کردند.

    در ادامه.ی این مراسم، با توجه به این.که سال گذشته نهمین دوره.ی این جایزه مراسم اختتامیه نداشت، جوایز و هدایای برگزیدگان جایزه.ی ادبی رمان متفاوت سال 1390 نیز اهدا شد. بهترین رمان سال به انتخاب هیات داوران جایزه (واو) در 1390 نیز به رمان «روزنامه.نگار» نوشته آریا نگین.تاجی رسید. محمد علی جعفریه مدیر نشر ثالث به عنوان بهترین ناشر رمان متفاوت سال 1390 نیز تقدیر شد.

    از فریدون حیدری ملک میان به خاطر نگارش رمان «مرگ بی.توبه بی.وصیت» که اثرش در دوره نهم شایسته تقدیر اعلام شده بود نیزبا هدای تندیس تقدیر شد.

    منبع: ایسنا


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۱۲/۲۴ در ساعت 10:00

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۱/۲۸, 12:50
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۰/۱۳, 12:40
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۰۲, 18:00
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۲۶, 13:51
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۳۰, 11:54

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست