کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 , از مجموع 5

موضوع: چهار مضراب

  1. villi آواتار ها
    villi
    شماره کاربری
    2768
    عضو سابق
    تیر /۱۳۹۰
    Steinberg
    1,763
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی67
    1,124
    سپاس از شما 1,799 بار در 871 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض چهار مضراب

    چهارمضراب اصطلاحی در تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید و قطعه.ای است تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید بر وزن تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید که در مایه.های گوشه و یا دستگاهی خاص اجرا شده و در نواختن آن گریزهایی به گوشه مورد نظر زده می.شود. در کنار چهارمضراب.های تمامی دستگاه.ها؛ بیشتر تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید دستگاه.های موسیقی سنتی ایرانی دارای قطعهٔ چهارمضراب هستند که اغلب توسط اساتید موسیقی سنتی دگرگونی.های یافته و یا ساخته شده.اند.


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۶/۱۷ در ساعت 12:32

  2. کاربران زیر از شما villi عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. djembe آواتار ها
    djembe
    شماره کاربری
    6964
    کاربر اخراجی
    آبان /۱۳۹۰
    74
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی10
    54
    سپاس از شما 139 بار در 42 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    میشه یه نمونه صدا از این دستگاه بزارین که چهار مضرابی باشه


    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۱/۱۱ در ساعت 20:31

  5. HaDI ZOLFI آواتار ها
    HaDI ZOLFI
    شماره کاربری
    8973
    هنــرمنـد انجمن
    دی /۱۳۹۰
    1,329
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی235
    716
    سپاس از شما 1,724 بار در 637 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    بیا داداش اینم یه لینک از چهار مضراب که با سنتور اجرا شده
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    "مدیران مدام باید وقتشون رو صرف یاداوی و حذف پستهای تشکر و اسپم کنند و این به ضرر خود کاربر هست
    چون اگه مدیر وقت آزاد بیشتری داشته باشه میتونه در زمینه موسیقی و آهنگسازی کمک بیشتری کنه..."




    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۱/۱۱ در ساعت 21:07

  6. 2 کاربر زیر از HaDI ZOLFI برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  7. dj-white-zing آواتار ها
    dj-white-zing
    شماره کاربری
    11876
    کاربر بسیار فعال
    اسفند /۱۳۹۰
    271
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی26
    106
    سپاس از شما 250 بار در 128 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    چهارمضراب ، از مهم.ترین.قالبهای.اجرایى موسیقی.سازى در موسیقى دستگاهى ایران. درباره پیشینه آن اطلاع چندانى در دست نیست، ولى دست كم از دوره قاجار این اصطلاح متداول بوده است.

    عبدالقادر غیبی.مراغى (ص 352) در بخش ترجیعات، به نواختن چهار مضراب بر وترِ (سیمِ)ساز در زمان یك نَقْره (ضربه) اشاره كرده است. توضیحات او درباره ترجیعات، شباهتهایى را با قالبى كه امروزه چهار مضراب خوانده می.شود، نشان می.دهد (خضرائى، ص 135).

    برخى گفته.اند چهارمضراب از روى نوعى آهنگ ضربى، كه استادان قدیم ایران با تار می.نواختند، به وجود آمده است. این نوع ضربیها ابتدا با چهار نواخت مضراب شروع می.شده كه نواخت یكم و دوم به سیمهاى سفید و نواخت سوم به سیمهاى زرد و نواخت چهارم به سیمهاى بم اصابت می.كرده و پایه لحن (ملودى) محسوب می.شده است (رجوع کنید به بهارلو، كتاب 6، ص 4؛ پایور، ص 5). در تعریفى كم و بیش مشابه با همین تعبیر، كه به عبداللّه دوامى* منسوب است، چهارمضراب قطعه (گوشه)اى است ضربى كه بدون همراهى تنبك نواخته می.شود. منظور آن است كه مضراب به چهار سیم می.خورد (كیانى، ص 53). در عین.حال، كلمه چهارمضراب ممكن است تداعی.كننده سرعت در نوازندگى باشد؛ نوازنده مثلا ساز تار را چنان می.نوازد كه گویى چهار عدد مضراب/ زخمه به دست گرفته است (نتل، ص 22). واژه چهار در چهارمضراب، به این معنا نیست كه همیشه براى نواختن پایه چهارمضراب، زدن چهار تا مضراب لازم است (بهارلو، كتاب 6، ص 5)، ممكن است تعداد مضرابهایى كه براى ایجاد پایه به كار می.رود بیشتر یا كمتر باشد.

    چهارمضرابهایى كه از دوره قاجار باقى مانده.اند معمولا كوتاه.اند و وزنشان تكرار می.شود (براى نمونه رجوع کنید به میرزا عبداللّه، آغاز دستگاههاى همایون، سه گاه و نوا، ص 189، 105، 221)؛ اما در صد سال اخیر به.تدریج چهارمضرابهاى مفصّل.تر و متنوع.ترى ساخته شده است. همچنین آهنگهایى با تُنداى (تمپوى) سریع تركیب شده.اند كه آنها را نیز چهارمضراب خوانده.اند، ولى از چهارمضرابهاى قدیم آزادترند (دورینگ، ص 214). ساختن چهارمضرابهاى مفصّل.تر، بعد از دوران مشروطه رو به.فزونى گذاشت، كه از جمله آنها چهارمضرابهاى حبیب سماعى* براى سنتور است.

    چهار مضرابها را به دو دسته می.توان تقسیم كرد: 1)آنهایى كه در گوشه.هاى مختلف دستگاه سیر می.كنند و غالبآ طولانی.اند، مانند چهارمضراب ماهور از درویش.خان*. 2) آنهایى كه بر یك گوشه خاص تأكید دارند و به نام همان گوشه خوانده می.شوند، مانند چهارمضراب بیداد از هوشنگ ظریف (خضرائى، ص 140).

    همچنان كه از نام چهارمضراب برمی.آید، این قطعه با سازهاى مضرابى، چون تار و سنتور، اجرا می.شده است اما بعدها برخى نوازندگانِ ممتازِ سازهاى غیرمضرابى (چون نى و كمانچه و ویولون) نیز به نواختن چهارمضراب پرداختند كه از آن جمله نواخته.هاى ابوالحسن صبا* با ویولون و حسن كسائى* با نى است.

    ساختار چهارمضراب بر پایه استوار است. به گفته خالقى (بخش 1، ص 308)، زمینه چهارمضراب از یك برداشت كوچك به نام پایه شروع می.شود و در پرده.هاى گوناگون آواز پرورش می.یابد. به دیگر سخن، لحنها بسط همان پایه اولیه هستند یا لحنهاى متنوع دیگرى كه با پایه اصلى متناسب باشند (پایور، همانجا). برخى ویژگیهاى پایه عبارت است از: 1) ریتم خاص و تكرار شونده. 2) تأكید بر نغمه.هاى مهم گوشه یا دستگاه، مانند نغمه.هایى به.نام شاهد و ایست. 3) تنوعِ رَنگِ صوتىِ نغمه.هاى پایه، به دلیل استفاده از وترهاى متفاوت ساز، كه جنس و رَنگِ صوتى متفاوت دارند. 4) شدت و ضعف نغمه.ها (دینامیك) كه از تفاوت شدت مضرابهاى چپ و راست ایجاد می.شود. 5) وسعت صوتى میان نغمه.هاى پایه، كه گاه به دو اُكتاو می.رسد (خضرائى، ص 136ـ137).

    جایگاه و كاركردهاى چهارمضراب را به این ترتیب برشمرده.اند: 1) آغازگر برنامه (مقدمه). پیش از ابداع یا احیاى پیش.درآمد* در اوایل مشروطه، گاه چهارمضراب در آغاز برنامه نواخته می.شد، همچنان كه در برخى ردیفهاى آموزشى (مانند ردیف ابوالحسن صبا براى سنتور) این رسم قدیمى به.جا مانده است. 2) ایجاد فرصتى براى استراحت خواننده، به.ویژه هنگامى كه برنامه به اوج خود می.رسد بسیار معمول است تا خواننده نفسى تازه كند. این كاركرد از دیرباز مورد توجه بوده و فارابى (ج 1، ص 68ـ69) نیز بدان اشاره كرده است: «اما الحانى كه از سازها برمی.خیزند، گاه به این منظور ساخته می.شوند كه هر چه بیشتر الحان كامل (اصوات انسانى) را محاكات كنند» یا تنفسى براى آنها در خلال محاكات باشند (ترجمه فارسى، ص 23). 3) نمایش تواناییهاى نوازندگى. 4) ایجاد تنوع و تغییر فضا (خضرائى، ص 138).

    درباره وزن چهارمضراب گفتنى است گرچه در بسیارى از موارد نسبت دادن یك متر مشخص میزان.بندى شده به چهارمضراب چندان صحیح به نظر نمی.رسد (مسعودیه، ص 158)، در نغمه.نگارى چهارمضرابها به شیوه اروپایى، مترهاى متنوعى را در نظر گرفته.اند كه در این میان بیشتر چهارمضرابها با متر 8ر6 و 16ر6 نزدیك تشخیص داده شده.اند (خضرائى، ص 140)؛ با این همه، به.ویژه در سى سال اخیر، چهارمضرابهایى با مترهاى مختلط چون 8ر7 و 8ر10 ساخته شده كه برخى ساخته.هاى حسین علیزاده و پرویز مشكاتیان نمونه.هایى از آنهاست.

    تنداى اجراى چهارمضراب معمولا بیشتر از دیگر انواع موسیقى موزون، چون پیش.درآمد و رِنگ، است. این نكته و نیز در پى هم آمدن مضرابهاى متوالى، امكان تلفیق چهارمضراب را با كلام منتفى می.سازد و براین اساس چهارمضراب را باید قطعه.اى كاملا سازى دانست (همانجا). چهارمضراب، برخلاف رنگ و پیش.درآمد، گاه مبتنى بر بداهه.نوازى است (مسعودیه، ص 101). همچنین چهارمضراب، به.سبب متفاوت بودن امكانات سازهاى گوناگون در اجراى آن، معمولا به صورت تك.نوازى نواخته می.شود (سپنتا، ص 287؛ قس خالقى، بخش 1، ص 308)، اما قطعاتى چون پیش.درآمد و رِنگ معمولا گروهى اجرا می.شوند.

    منابع : محمد بهارلو، موسیقى ایرانى، ]تهران 1334ـ1339ش[؛ فرامرز پایور، سى قطعه چهار مضراب براى سنتور، تهران 1375ش؛ روح.اللّه خالقى، سرگذشت موسیقى ایران، بخش 1، تهران 1353ش؛ بابك خضرائى، «نگاهى به ساختار و نقش ’چهارمضراب‘ در موسیقى ایرانى»، فصلنامه.ى موسیقى ماهور، ش 24 (تابستان 1383)؛ ژان دورینگ، سنت و تحول در موسیقى ایرانى، ترجمه سودابه فضائلى، تهران 1383ش؛ ساسان سپنتا، چشم.انداز موسیقى ایران، تهران 1369ش؛ محمدبن محمد فارابى، كتاب.الموسیقى الكبیر، چاپ غطاس عبدالملك خشبه، قاهره ] 1967[؛ همان، ترجمه آذرتاش آذرنوش، تهران 1375ش؛ مجید كیانى، هفت دستگاه موسیقى ایران، تهران 1371ش؛ عبدالقادربن غیبى مراغى، شرح ادوار، چاپ تقى بینش، تهران 1370ش؛ محمدتقى مسعودیه، مبانى اتنوموزیكولوژى : موسیقی.شناسى تطبیقى، تهران 1383ش؛ میرزا عبداللّه، ردیف میرزا عبداللّه، آوانویسى و بررسى تحلیلى ژان.دورینگ، ترجمه متن سودابه آتشكار، تهران 1385ش؛ برونو نتل، «نقش موسیقى در فرهنگ: ایران، ملتى تازه توسعه یافته»، فصلنامه.ى موسیقى ماهور، ترجمه ناتالى چوبینه، ش 21 (پاییز 1382).


    صفر را بستند تا ما به بیرون زنگ نزنیم!!!
    از شما چه پنهان ما از درون زنگ زدیم!!!!

    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۱/۱۱ در ساعت 23:56

  8. 4 کاربر زیر از dj-white-zing برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  9. meshkat0861 آواتار ها
    meshkat0861
    شماره کاربری
    40687
    کاربر فعال
    اردیبهشت /۱۳۹۲
    189
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی101
    90
    سپاس از شما 99 بار در 75 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط villi تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    چهارمضراب اصطلاحی در تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید و قطعه♫♫♫ی است تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید بر وزن تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید که در مایه.های گوشه و یا دستگاهی خاص اجرا شده و در نواختن آن گریزهایی به گوشه مورد نظر زده می.شود. در کنار چهارمضراب.های تمامی دستگاه.ها؛ بیشتر تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید دستگاه.های موسیقی سنتی ایرانی دارای قطعهٔ چهارمضراب هستند که اغلب توسط اساتید موسیقی سنتی دگرگونی.های یافته و یا ساخته شده♫♫♫ند.
    البته همه ی چهارمضرابها 6 هشتم نیستند..♫♫♫ز انواع میزانها ما چهارمضراب داریم


    www.rapfar30.com
    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۱۰/۱۴ در ساعت 22:46

  10. کاربران زیر از شما meshkat0861 عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


جستجو شده ها

جهار مضراب نى ایران دانلود

چهار مضراب های هوشنگ ظریف

میزان چهار و چهار سنتور

دانلودجهار مضراب هوشنك ضريف

دانلود چهار مضراب های سازتار

خشبه اف ال استودیو

چهار مضراب midi

جهار مضراب

پایه چهار مضراب در تار

چهار مضراب بیداد هوشنگ ظریف

دانلود جهارمضراب ماهور سنتور بايور

چهارمضراب بیداد هوشنگ ظریف

فرامرز بايور

چهار مضراب به چه معناست

درباره چهار مضراب

ساختارچهارمضراب

تا این لحظه 52 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست