کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 3 نخستنخست 1 2 3 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 22

موضوع: ترانه ی " قلبم شکست " از بهناز

  1. En Music آواتار ها
    En Music
    شماره کاربری
    73712
    کاربر بسیار فعال
    تیر /۱۳۹۳
    Under the Blue Sky
    213
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی299
    281
    سپاس از شما 255 بار در 152 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Art-miss تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام دوست عزیز
    ممنون از نظرتون...
    شما پیشنهاد خاصی برای گوش دادن ترانه های جذاب دارید به من بگید؟
    خب این برمیگرده به سلیقه ی شخصی شما واین که بیشتر دوست دارید تو چه
    محتوایی نقش افرینی کنید به طور مثال اگه هدفتون کار کردن توی ترانه هایی با فضای
    دراماتیک وعاشقانه باشه این دامنه ی انتخاب خیلی بسط پیدا میکنه...
    من فقط میتونم با اگاهی از نوع محتوایی که شما بهش علاقه دارید به این سوال پاسخ بدم


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    ای کاش عظمت درنگاه توباشد
    نه درچیزی که به آن مینگری
    #11 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۵/۰۴ در ساعت 23:26

  2. کاربران زیر از شما En Music عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. Art-miss آواتار ها
    Art-miss
    شماره کاربری
    65728
    کاربر تازه وارد
    فروردین /۱۳۹۳
    ایران-اصفهان
    29
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی92
    36
    سپاس از شما 61 بار در 20 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط En Music تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    بله متاسفانه این ذهنیتیه که بین مردم جا افتاده پس شماهم میخواین همین سبک رو دنبال کنین؟؟؟
    نه این ترانه های کلیشه ای که در حال حاضر دارن تولید میشن...
    من دوست دارم یه سبک خاص رو دنبال کنم ... یه سبک با معنی و مفهوم عمیق ...سبکی که عاشقانه هاش قشنگ باشه همراه با حس های زیبای دیگه ای که مردم میتونن نسبت به هم داشته باشن....

    امیدوارم تونسته باشم منظورم رو به درستی بهتون منتقل کنم


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #12 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۵/۰۶ در ساعت 04:06

  5. En Music آواتار ها
    En Music
    شماره کاربری
    73712
    کاربر بسیار فعال
    تیر /۱۳۹۳
    Under the Blue Sky
    213
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی299
    281
    سپاس از شما 255 بار در 152 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Art-miss تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    نه این ترانه های کلیشه ای که در حال حاضر دارن تولید میشن...
    من دوست دارم یه سبک خاص رو دنبال کنم ... یه سبک با معنی و مفهوم عمیق ...سبکی که عاشقانه هاش قشنگ باشه همراه با حس های زیبای دیگه ای که مردم میتونن نسبت به هم داشته باشن....

    امیدوارم تونسته باشم منظورم رو به درستی بهتون منتقل کنم
    خوشحالم ازاین بابت البته حتما میدونین افکارعمیق اول باید تو ذهن نویسنده
    جاداشته باشه وبخشی از شخصیتش باشه دراون صورت خب بله هستن ترانه سراهایی
    که درحال حاضر محتوای بسیار زیبایی تو کاراشون دارن


    ای کاش عظمت درنگاه توباشد
    نه درچیزی که به آن مینگری
    #13 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۵/۰۶ در ساعت 04:32

  6. En Music آواتار ها
    En Music
    شماره کاربری
    73712
    کاربر بسیار فعال
    تیر /۱۳۹۳
    Under the Blue Sky
    213
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی299
    281
    سپاس از شما 255 بار در 152 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Art-miss تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    خب در نهایت پیشنهاد شما برای پیشرفت من در زمینه ی ترانه ی سرایی چیه؟
    پیشنهادمن بهتره که مصداق شخص خاصی نباشه ولی خب ظاهرا شما دنبال همین مصداق میگردین
    وبنده ناگزیرچند تن ازترانه سرایان مطرح کشور رو که صد البته شما میشناسین معرفی میکنم
    البته کمی با چاشنی اعمال سلیقه ی شخصی:
    1-دکترافشین یداللهی(به جان خودم این آخرشه حالا اگه ترانه هاشو شنیده باشین متوجه میشین
    میموه ی ممنوعه،خلاصم کن،زیرزمین،مسری،خیال،مدارصفر درجه که فوق العادست)
    2-اهورا ایمان(سلام آخر،شب سرمه)
    3-روزبه بمانی(نابرده رنج گویای همه چیزهست)
    4-عبدالجبار کاکایی(ماشالله کم کار نداره)
    5-استاد بزرگوارمحمدعلی بهمنی وامینه دریانورد
    که از نزدیک زیارتشون کردم(کارهای مرحوم ناصر عبداللهی)
    بازم با جزئیات بگم
    البته ببخشید نصفشون توسط احسان خواجه امیری اجرا شده بود


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    ای کاش عظمت درنگاه توباشد
    نه درچیزی که به آن مینگری
    #14 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۵/۰۶ در ساعت 04:45

  7. کاربران زیر از شما En Music عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. Art-miss آواتار ها
    Art-miss
    شماره کاربری
    65728
    کاربر تازه وارد
    فروردین /۱۳۹۳
    ایران-اصفهان
    29
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی92
    36
    سپاس از شما 61 بار در 20 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط En Music تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    پیشنهادمن بهتره که مصداق شخص خاصی نباشه ولی خب ظاهرا شما دنبال همین مصداق میگردین
    وبنده ناگزیرچند تن ازترانه سرایان مطرح کشور رو که صد البته شما میشناسین معرفی میکنم
    البته کمی با چاشنی اعمال سلیقه ی شخصی:
    1-دکترافشین یداللهی(به جان خودم این آخرشه حالا اگه ترانه هاشو شنیده باشین متوجه میشین
    میموه ی ممنوعه،خلاصم کن،زیرزمین،مسری،خیال،مدارصفر درجه که فوق العادست)
    2-اهورا ایمان(سلام آخر،شب سرمه)
    3-روزبه بمانی(نابرده رنج گویای همه چیزهست)
    4-عبدالجبار کاکایی(ماشالله کم کار نداره)
    5-استاد بزرگوارمحمدعلی بهمنی وامینه دریانورد
    که از نزدیک زیارتشون کردم(کارهای مرحوم ناصر عبداللهی)
    بازم با جزئیات بگم
    البته ببخشید نصفشون توسط احسان خواجه امیری اجرا شده بود

    واقعا پیشنهاد ها عالی بود
    به خصوص دکتر یداللهی که کمتر کسی هست که ایشون رو نشناسه....
    من حتما به پیشنهادتون عمل میکنم
    ولی یه سوالی دارم
    به نظرتون کارم تقلیدی نمیشه اینطوری؟


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #15 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۵/۰۶ در ساعت 14:04

  9. متکو آواتار ها
    متکو
    شماره کاربری
    73011
    کاربر اخراجی
    تیر /۱۳۹۳
    42
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی90
    42
    سپاس از شما 74 بار در 35 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    درود
    جسارتا نظر دوستان رو رد میکنم و میگم فقط خودتون باشید و اصلا ملاک پشرفتتون گوش دادن نباشه .
    بنده توصیه میکنم فقط و فقط آثار اساتید رو تهیه و مطالعه کنید و اصلا گوش نکنید.
    در بین این اساتید که دوست خوب مون به برخی شون اشاره داشتند بجز آقای بمانی بقیه انجمن ادبی دارند که رایگان توسط شهرداری برگذار میشه .
    پیداست که آقای دکتر یداللهی رو بیشتر قبول دارید پس در کلاس های ایشان در فرهنگ سرای ارسباران شرکت کنید.
    و اما در مورد شعرتون :
    نقد جزئی نمیکنم چون اصول اولیه رو رعایت نکردید " وزن و قافیه " ولی بطور کلی باید بگم که حتما خودتون رو به این دو اصل نزدیک کنید تا نوشته تون معنای شعر بگیره
    موفق و پیروز باشید


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    #16 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۵/۰۷ در ساعت 10:56

  10. 4 کاربر زیر از متکو برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  11. En Music آواتار ها
    En Music
    شماره کاربری
    73712
    کاربر بسیار فعال
    تیر /۱۳۹۳
    Under the Blue Sky
    213
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی299
    281
    سپاس از شما 255 بار در 152 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Art-miss تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    واقعا پیشنهاد ها عالی بود
    به خصوص دکتر یداللهی که کمتر کسی هست که ایشون رو نشناسه....
    من حتما به پیشنهادتون عمل میکنم
    ولی یه سوالی دارم
    به نظرتون کارم تقلیدی نمیشه اینطوری؟
    خواهش میکنم نظر لطفتونه من به این کار نمیگم تقلید
    البته در وهله ی اول
    چون تازه ترانه سرایی رو شروع کردید احساس میکنم باید
    نگران این باشید که کلیشه هارو بشکنید ودرست الگو برداری
    کنید وزمانی که کاراکتر هنریتون شکل گرفت اون موقع استقلال هنری پیدا میکنید
    من این توصیه رو از روی تجربه ی خودم ودوستان واساتید خودم مطرح کردم
    واحیانا اگر بازم به سوال یا مشکلی برخوردید ما در خدمتیم!!!!
    ناگفته نماند الگو برداری تاکید میکنم الگو برداری از بیتی مانند
    وقتی که من عاشق شدم ..... بنامم سجده کرد خیلی میتونه دید
    شمارو باز کنه نسبت به انتخاب محتوای کارتون...


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    ای کاش عظمت درنگاه توباشد
    نه درچیزی که به آن مینگری
    #17 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۵/۰۷ در ساعت 21:32

  12. کاربران زیر از شما En Music عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  13. ساقی خمار آواتار ها
    ساقی خمار
    شماره کاربری
    73843
    کاربر بسیار فعال
    تیر /۱۳۹۳
    225
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی512
    1,904
    سپاس از شما 391 بار در 152 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط art-miss تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    با سلام خدمت دوستان عزیز
    من بهناز هستم و از کودکی اشعار کودکانه میسرودم و بعد از آن شروع به گفتن ترانه کردم...
    مفتخرم که یکی از ترانه هایم را اکنون به شما سروران عزیز با عنوان قلبم شکست تقدیم کنم.

    قلبم شکست

    قلبم شکست تنها شدم وقتی که اون از من گذشت
    درده منو اون ندونست شد نمک زخم تنم
    قلبم شکست داغون شدم وقتی که دستاش رو شدن
    حس تهی بودن برام شد ثابت روز و شبم
    قلبم شکست غمگین شدم وقتی به اون لبخند میزد
    مهمون این تنهاییام شد اشک روی پیرهنم
    وقتی که رفت وقتی گذشت بی ماه و بی مهتاب شدم
    مثله یه مرده رو زمین بی روح و بی احساس شدم

    سلام
    من یه روش ساده برا وزن شعر پیدا کردم امروز شاید هم صحیح نباشه نمی دونم
    اما خیلی از ترانه ها رو باهاش تقطیع کردم و درست در آمده مخصوصا ترانه های
    16 هجایی مثل مفاعیلن / مفاعیلن / مفاعیلن / مفاعیلن
    u---u--- و تکرار دوبار آن
    برا همین بیشتر ترانه سراها همین وزن و انتخاب میکنن البته شاید نظر من کاملن اشتباه هم باشه
    من به عنوان مثال یک کار جدید خانم سجودی را تقطیع به این روش کردم
    به این دلیل ترانه ی خانم سجودی را آوردم که نکات بسیار ریز آموزشی در آن دیدم
    ترانه را باید همون طور که میخونی بخش بخش کنی ( تقطیع )

    توهمش گریه می کردی که دلت می خواد بری
    تو + ه +مش +گر +ی + می + کر +دی + ک + د +لت + می +خوا +د +ب +ری
    همنجور که میبینی 16 تا هجا داره که 6 تا کوتاه و 10 تا بلند هست
    نکته آموزشی اینه که ( میخواد به صورت میخاد تلفظ شده )
    در تقطیع (ه) از تقطیع ساقط میشه گریه میشه گر + ی و که میشه کِ

    اینقدر عاشقِ چشمایِ تو بودم که بخوام
    ای +ق +در + عا +ش +قِ+ چش +ما +یِ + تو + بو +دم + ک + ب +خوا +م
    این مصرع هم 16 تا هجا داره 5 تا کوتاه و 11 تا بلند
    نکته ی آموزشی 1. این تبدیل شده به ( ای ) حرف نون (ن ) بعد از مصوت های بلند
    مانند ای اوو و آ مثال خون جون این جان از تقطیع ساقی میشود نون
    اما اگه شد جونی ساقط نیست تنها شرط آن خیشومگی ( تو دماغی ) شدن آن هست
    یعنی به حرف بعد نچسبد و نون ( ن ) ساکن شود اگه بگی نون دست بر بینی گذاری
    موقع گفتن خون یا جان صدا از بینی خارج شود و ساکن بماند
    اما در واژه ی (خونی ) یا (جانی ) یا نانی و جونی (ن) از تقطیع
    ساقط نمیشود چون ساکن نشده نون (ن)

    2.نکته مهم دیگر در دو کلمه یا واژه ی (عاشقِ چشمایِ ) هست که موقع شمارش
    هجایی کوتاه و بلند قِ و یِ مصوت بلند حساب میشن چون کسره اشباه دارن
    یعنی اضافه شدن و خانم سجودی کسره را را همین گذاشتن


    تو خیال کردی می تونی دلُ ، زیرُ رو کن
    تو +خی +یا +ل + کر +دی + می + تو +نی + د +لُ ، زی +رُ + رو + ک +نی
    خب اینم 16 تا هجا داره که 4 هجای آن کوتاه است
    نکته آموزشی
    1. واژه ی ( تو در اول مصرع تُ تلفظ میشود و کوتاه است و هنگام شمردن هجای بلند و کوتاه
    باید دقت شود اما در میتونی می + تو + نی کوتاه نیست و به این صورت تلفظ میشود میتوونی

    2.واژه ی خیال به این صورت تقطیع میشود خی + یا +ل هر گاه مصوت بلند در پشت مصوت بلند
    گیر کند تشدید شده و دو بار تکرار میشود مانند فیوز (فی + یو +ز ) یا گیاه گی +یا و (ه ) آن اگر
    واژه بعدی آن را نرباید و اضافه نشود از تقطیع ساقط است اما اگر شد مثلا گیا هِ پیر از تقطیع ساقط نیست ( گی +یا + ه + پی + ر )
    در فیوز ( ی ) و ( و ) هر دو مصوت بلند هستند


    زیرِ این بارونِ نم نم ، می شینم تا بشکنن
    زی +ر +ِ این + با +رو +نِ + نم + نم + می + شی +نم + تا + بش +ک +نَن
    من در تقطیع این مصرع دچار مشکل شدم از خانم سجودی میپرسم چون تعداد هجای بلند
    خیلی بیشتر شده البته شاعر میتواند هر هجای بلند را به الگوی -u در وسط مصرع تبدیل کند
    فکر کنم نکته ی آموزشی همین باشد اما نکته ای که من دیدم خانم سجودی دوبار ترکیب اضافی به کار بردند
    1. زیر ِبارون ِنم نم که به صورت ( زی + ر ِ + با + رو + ن ِ نم +نم ) که اگه اضافه نشده بود و بارون
    کسره اشباه نمیگرفت نون ( ن ) آن از تقطیع ساقط بود چون بعد از مصوت بلند آمده است
    و به صورت ( با + رو ) تقطیع میشد مثلا در ( دلم گرفت در بارون که به صورت د + لم + گ + رف + در + با + رو)
    مثلا در همین وازه گرفت به این صورت تقطیع می شود گ+رف و صامت آخر آن ( ت)
    چون توسط کلمه یا حرف بعد ربوده نشده از تقطیع ساقط است
    ربوده


    من دیگه دوست ندارم ، می خوام این و بدونی
    من +دی +گ + دو +س +ن +دا +رم + می +خوا +م + ای +ن و + ب +دو +نی
    در این مصرع هم 16 تا هجا در کل و 5 تا هجای کوتاه به دست امد
    نکته آموزشی
    1. در واژه ی (دوست ندارم ) هر گاه بعد از مصوت بلند یک یا دو صامت بیاید که کلمه ی عد آن را نرباید
    از تقطیع ساقط است و اینگونه تلفظ میشود (دوس ندارم ) اما اگر کسره اشباه بگیرد و اضافه شود
    مانند (دوست ِدانا ) آنزمان از تقطیع ساقط نمیباشد

    2.در پایان مصرع ( می خوام اینو بدونی اینگونه تلفظ میشود <می خام اینو بدونی > )
    و به صورت می +خا+م+ای+ن و +ب+دو+نی
    در بالاتر همین واژه ی این به صورت (اینقدر ) آمد اما چون توسط واژه بعد نون آن ربوده نشد
    نون ( ن ) از تقطیع ساقط شد و اینگونه تقطیع شد ( ای + ق +در ) پس اگر بعد مصوت بلند
    نون (ن) بیاید و توسط حرف یا واژه بعدی ربوده نشود رفوزه میگردد و از کلاس اخراج !!!

    البته من این نظرات را با خانم سجودی مطرح میکنم و نظر ایشان را میپرسم
    شاید هم خودم از کلاس اخراج شم چون در مورد تقطیع به این صورت اطمینان ندارم


    البته باید هجا های کوتاه و بلند را رعایت کنی بعد میگم


    تعداد کل آرای این پست : 4
    تعداد آرای مثبت : 4
    ویرایش توسط ساقی خمار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۱ در ساعت 20:33
    چشم تو در خاطر من مانده است
    قلب من هم پیش تو جا مانده است



    تخصص در زمینه شعر و ترانه ندارم.(فقط علاقه دارم)
    #18 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۵/۱۱ در ساعت 19:56

  14. 4 کاربر زیر از ساقی خمار برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  15. ساقی خمار آواتار ها
    ساقی خمار
    شماره کاربری
    73843
    کاربر بسیار فعال
    تیر /۱۳۹۳
    225
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی512
    1,904
    سپاس از شما 391 بار در 152 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    من ا اجازت شعرتو تقطیع میکنم تا خودت نکات را بگیری
    اینجا همه میگن وزن مشکل داره اما علتشو نمیگن
    من اینو به همون روش بالا که خانم سجودی تایید کردند
    تقطیع میکنم خودت متوجه میشی مشکل کجاست

    قلبم شکست تنها شدم وقتی که اون از من گذشت
    قل +بم + ش +ک س + تن +ها +ش +دم + وق +تی + ک + او +از +من + گ +ذش
    - + - + u + - + - + - + u + -/// - + - + u +-// - + - + u
    این مصرع 16 تا هجا داره که 4 تا کوتاه هست و قابل قبول , سالم سالم
    اما نکته ها1
    1.در واژه( اون) چون بعد از مصوت بلند (وو) نون(ن ) امده و ساکن است از تقطیع ساقط است
    2.در واژه گذشت هر گاه یک صامت یا دو صامت پشت سر هم در آخر مصرع بیاید از تقطیع ساقی است

    (اختیارات شاعری) در واژه گذشت (ت ) صامت میشود (گ ُ + ذش) الگوی - u
    مصوت کوتاه + مصوت بلند

    درده منو اون ندونست شد نمک زخم تنم
    در +دِ + م +نو + او (ن) +ن +دو +نس (ت) + شد + ن +م + کِ + زخ +م+ ت +نم
    16 هجا 6 هجای کوتاه
    نکته ها شما باید از مصرع بالا تبعیت میکردید اینجا از وزن خارج شدید و الگوی
    (مستفعلن مستفعلن مستفعلن مستفعلن) را رعایت نکردید
    و الگوی شما تبدیل به (مستفعلن فاعلاتن مفتعلن مفتعلن) شده مصرع اول شعر شما
    با بحر رجز شروع شده پس باید در این بحر و زحافاتش شعر بگی در ثانی این بحر برا
    ترانه مناسب نیست اسمش روش عرب زمان جنگ رجز میخونه ( رجز) خوندن یعنی
    از دلاوری و شجاعت خود سخن گفتن الته مولانا در این بحر شعر های ترانه وار صوفیانه
    برای رقص سماع درویشان گفته است

    قلبم شکست داغون شدم وقتی که دستاش رو شدن
    قل +بم +ش +ک س (ت )+ دا +غو (ن )+ش +دم + وق +تی + ک + دس +تا +ش + رو +ش +دن
    حواست باشه اگه قلب پایان مصرع بیاد (ب ) از تقطیع ساقطه و دو مصوت کوتاه داری( ق + ل )
    در واژه داغوون چون نون ( ن ) اضافه نشده و حرف بعد ان را نربوده از تقطیع ساقط است
    در فعل شکست (ت) چون دو صامت پشت سر هم آمده و واژه در آخر رکن عروضی
    واقع شده از تقطیع ساقط است آخر رکن را اگر نمیدانی بگو بعد برات بگم
    این مصرع 17 هجا دارد چرا ؟؟!!!
    چون شما از واژه دستاش استفاده کردی د+سا+ش اگه میگفتی (د+سش )
    میشد 16 هجا هر چند که هنوز از لحاظ وزن مشکل داری نمیشه هر چه ه ذهن امد
    بگی اما وزنش بر اساس دسش رو شد برام چون دستاش مشکل داره

    مستفعلن مستفعلن مستفعلُ مستفعلن
    این مصرع با مصرع اول شما هم عرض و قابل قبوله


    حس تهی بودن برام شد ثابت روز و شبم
    حس + ت +هی + بو +دن + ب +را +م + شد + ثا +ب +ت + رو +ز و + ش +بم
    16 هجا وزن آن

    فاعلاتن فاعلاتُ مسفعلُ مستفعلن
    خب حالا خودت فهمیدی وزن یعنی چه من برات به جای هجای بلند (ب ) یعنی بلند
    و کوتاه (ک) میزارم تا خودت مقایسه کنی

    مصرع اول/////// ب ب ک ب /// ب ب ک ب /// ب ب ک ب // ب ب ک ب
    دوم///////////////// ب ب ک ب //ب ک ب ب ////ب ک ک ب // ب ک ک ب
    سوم ///////////////ب ب ک ب /// ب ب ک ب /// ب ب ک ک ///ب ب ک ب
    چهارم //////////////ب ک ب ب // ب ک ب ک // ب ب ک ک // ب ب ک ب

    من چون در شما احساس و زمینه را دیدم این مطلب را نوشتم شاید هم
    کل این مطلب ها صحیح نباشد باید دید دوست فرزانه و گرانقدر خانم سجودی
    نظرشون چیه اما در مورد قافیه یه دفتر بر دار بر اساس حروف البفا هر چی که
    جایی دیدی سریع یاداشت کن مثلا
    شیشه
    تیشه
    اندیشه ریشه
    تمام این ها به (ه) ختم میشه تو دفتر تو قسمت (ه) بنویس
    میتونی رو همین ها سریع استعاره و تشبیه بسازی مثلا
    تیشه زدی به ریشه ام
    موفق باشی
    هر چند من عهد کرده بودم دیگه هیچ جا نظر ندم
    اما نتونستم از کنار احساس شما بی تفاوت بگذرم


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    چشم تو در خاطر من مانده است
    قلب من هم پیش تو جا مانده است



    تخصص در زمینه شعر و ترانه ندارم.(فقط علاقه دارم)
    #19 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۵/۱۱ در ساعت 22:01

  16. 2 کاربر زیر از ساقی خمار برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  17. En Music آواتار ها
    En Music
    شماره کاربری
    73712
    کاربر بسیار فعال
    تیر /۱۳۹۳
    Under the Blue Sky
    213
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی299
    281
    سپاس از شما 255 بار در 152 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ساقی خمار تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    در مورد قافیه یه دفتر بر دار بر اساس حروف البفا هر چی که
    جایی دیدی سریع یاداشت کن مثلا
    شیشه
    تیشه
    اندیشه ریشه
    تمام این ها به (ه) ختم میشه تو دفتر تو قسمت (ه) بنویس
    میتونی رو همین ها سریع استعاره و تشبیه بسازی مثلا
    تیشه زدی به ریشه ام
    نه ایوب جان من این روش رو پیشنهاد نمیکنم قرار نیست
    خیلی طوطی وار به قافیه نگاه کنیم ثمره ی اینکار تو دراز مدت
    ثمره ای بجز تکرارنداره وباعث میشه اون نوآوری های قافی از بین بره
    بعضی از شعرا بعضا توکاراشون قافیه هایی رو بکار میبرن که ادم
    واقعا لذت میبره وخیلی کم بهشون برمیخوره ..درضمن این که کسی مشکل اصلی وزن رو نمیگه
    به این دلیل هست که تو انجمن اموزشش هست:


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    ای کاش عظمت درنگاه توباشد
    نه درچیزی که به آن مینگری
    #20 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۵/۱۲ در ساعت 01:31

  18. 2 کاربر زیر از En Music برای این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. درخواست تشخیص نوع این پیانو - فایل صوتی موجود است ♥
    توسط AmirrezaClupR10 در انجمن درخواستها و مشکلات VSTi
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۵/۱۱, 15:24
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۱/۲۳, 16:20
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۳۱, 10:31
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۲۲, 15:21
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۱۷, 00:13

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 154 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست