کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: وقتی امکانات سالن تعیین.کننده کیفیت کنسرت می.شود

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض وقتی امکانات سالن تعیین.کننده کیفیت کنسرت می.شود

    آیدین احمدی.نژاد (نوازنده ویلنسل، مدرس موسیقی و سرپرست ارکستر پارسیان):.فرض کنیم که انواع دسته.بندی.شده موسیقی توسط ارگان.های رسمی را بدون مناقشه پذیرفته.ایم که این «انواع» به.طور کلی عبارتند از موسیقی پاپ، موسیقی سنتی و موسیقی کلاسیک. هر کدام از فعالیت.های بالا جدای از تفاوت ذاتی.شان و مراحل آماده..سازی برای اجرا، از نظر بازدهی اقتصادی نیز با یکدیگر تفاوت..های عمیقی دارند. یعنی پتانسیل جذب مخاطب برای بازدهیِ نُرمال اقتصادی در میان این انواع موسیقی بسیار گوناگون است. این البته از دید حرفه..ای نه دلیل ضعف و نه دلیل قوت هر کدام از آنها است. چرا که حتی معیارهای ارزشیابی این گونه.های مختلف نیز با یکدیگر تفاوت زیادی دارند.

    از طرفی، با گسترش موسیقیِ پاپ و پاپ شدنِ بخشی از موسیقیِ سنتیِ کشورمان و گردشِ مالی قابل توجهی که بدون هزینه.هایِ چشم.گیر اولیه دارا شده..اند، هم مدیریت سالن..های اجرای موسیقی توقع درآمدزاییِ بیشتری (به ازای هر سانس) پیدا کرده..اند و هم ترافیکِ سالن..ها در اوقاتِ «ممکنُ الکُنسرتِ» تقویم هنریِ ایران باعث شده که برگزاریِ کنسرت..های درآمدزا تبدیل به اولویتِ اکثر سالن.های کنسرت شود.

    تمام اینها شاید از نظر اقتصادی توجیه..پذیر باشد، ولی ماحصل این روند این خواهد بود که موسیقیِ جدی، آکادمیک و آن انواعِ موسیقی که جزو میراث فرهنگی کشور ما هستند، کمرنگ شده و هنرمندانِ فعال در این زمینه..ها، بالاجبار فعالیت خود را تقلیل داده و یا در عمل -به دلایل اقتصادی- به موسیقی بازارپسند گرایش یافته و ذیلِ سلیقه پاپ.زده مخاطب قرار گیرند. با توجه به مصاحبت چندین ساله با هنرمندان انواع موسیقی..های غیرپاپ و غیرسنتیِ پاپ.شده(!)، مشخص شده که این هنرمندان -علاوه بر آنکه باید برای کمرنگ شدنِ گسترده فرهنگ شنیدن موسیقی جدی در جامعه ما پاسخگو باشند- نه.تنها از نظر کم بودن مخاطب تحت فشار هستند، بلکه از نظر اقتصادی نیز باید هم.ارز انواع درآمدزای موسیقی باشند تا برنامه..هایشان برای سالن.داران (و خبرنگاران) جذاب باشد. یعنی تمام فشار بی.ریشِگی موسیقی در کشور ما روی شانه.های کسانی است که خود با حضورشان به محاربه با این پدیده رفته..اند.

    یکی از راه.هایی که برای حلِ این مشکل به ذهن می.رسد، علاوه بر تعدیلِ انتظارات مدیران و سیاست.گزاران سالن.های کنسرت، باز کردنِ امکان برای اجرا در فضاهایی غیر از سالن..های معمول کنسرت در کشور است. خیلی از انواع موسیقی جدی به امکانات خاصی برای اجرای موسیقی احتیاج ندارند و گروه..ها می..توانند در مکان.های فرهنگی (همانند گالری..ها، مکان..های تاریخیِ غیرمذهبی) و موزه..ها برای مخاطب مناسب و گزیده..نیوش ِخود به اجرای موسیقی بپردازند. تنها یک مدیریت برنامه..ی موضعی و مناسب می..تواند کنسرت..های خاطره.انگیز و بی..نظیری را رقم بزند. حتی بعضاً سالن.های موجود مثلاً برای موسیقیِ کلاسیک به هیچ عنوان مناسب نیستند و مثلاً لابیِ همان سالن (در صورتِ چیدن صندلی) برای اجرای موسیقی کلاسیک بسیار مناسب..تر است. در کشورهای مختلف دنیا گالری..ها، فضاهای تاریخی، موزه.ای و مکان..های دیگر فرهنگی (که متناسب با پرستیژ موسیقی اجرا شده باشند) در ساعت..های خاصی برای اجرای کنسرت..های موسیقی جدی تغییر کاربری می.یابند و سال.هاست این روند بدون مشکل خاصی دنبال شده است. این راه.حل در کشور ما نیز بسیار راهگشا می..نماید. چرا که -همانگونه که در ابتدا اشاره شد- نسبت تعداد سالن..های رسمی اجرای موسیقی و اجراهای درخواستی انواع گوناگون موسیقی (در کنار اوقات ممکنُ.الکنسرتِ تقویم) نامتناسب هستند. گنجایش لازم برای بعضی از گونه..های موسیقی از حداکثر 200 نفر مخاطب تجاوز نخواهد کرد (و شاید نباید هم بکند!) ولی باز شدن امکانِ تعدد و گوناگونیِ اجرا خودِ همین مخاطب کم.شمار را بارها به سالن خواهد کشید. 10 کنسرت 200 نفره با رپرتواری گوناگون برای موسیقی جدی بسیار سازنده..تر و مقبول..تر از یک کنسرت دوهزار نفره است. این نیز جالب است که تجربه نشان داده «پُر شدن» سالن برای موسیقیدان مهم.تر از «گنجایش سالن» است. (شاید سالن 100 نفره.ای که تمام بلیت. هایش فروش رفته برای هنرمند، رضایت خاطر بیشتری از سالن 200 نفره.ای که نصف بلیت.هایش فروخته شده حاصل کند.)

    خاطره کنسرت..های موسیقی جدی در مکان..هایی غیر از سالن..های رسمی بسیار ماندنی.تر هستند؛ چراکه برای مخاطب، این تنها رفتن به یک کنسرت تلقی نمی..شود؛ بلکه با رفتن به این مکان برای خود یک تور فرهنگی کوچک طراحی نموده است (نقاشی-موسیقی، موزه-موسیقی، معماری-موسیقی و یا عکس-موسیقی). همانطور که گفته شد، شرایط این.گونه مکان.ها برای انواع مختلف موسیقی جدی بعضاً بسیار درست. و استاندارد است، لذا با باز شدن این امکان از همان ابتدا عملاً شاهد ارتقای کیفی این اجراها خواهیم بود.

    به نظر می..رسد مدیریت این قضیه برای گالری.داران و مدیران موزه..ها و بناهای تاریخی به هیچ عنوان کار سختی نیست، هرچند که طبیعتاً بی.مسأله هم نیست. پس از چندی این برنامه..های موسیقی خود باعث شیوع نام این امکنه به خوشنامی خواهند شد و این مکان..ها خود از مخاطبان جدیدی که موسیقی هنوز برایشان از جنس «فرهنگ» است و «فرهنگ» نیز برایشان «ارزش» به حساب می.آید، برخوردار می..شوند. ایجاد این امکان هم تعداد اجراهای موسیقی جدی را بالا می.برد (که در مقایسه.ای ناعادلانه به انواع دیگر موسیقی به سر می.برد) و هم .اینکه افزایش فعالیت موسیقیدانان جدی باعث ایجاد آثار جدید و بدیع و یا بالاتر رفتن کیفیت اجراهای موسیقی جدی خواهد شد.

    اُرگان.های مختلفی مثل سازمان میراثِ فرهنگی و یا اداره موزه..ها و گالری..های کشور، برای باز کردن این امکان باید توجیه شوند و این «توجیه کردن» توسط هیچ..جا به.جز دفتر موسیقی وزارت ارشاد نمی..تواند انجام شود. یکی دیگر از اُرگان.هایی که باید برای این.گونه برنامه. ها توجیه شود، اداراه اماکن نیروی انتظامی است. باز هم دفتر موسیقی وزارت ارشاد و یا معاونت هنری در توجیه کردن این ارگان برای تسهیل و حتی یاری در صدور مجوز تأمینی برای این.گونه برنامه..ها در مکان.های غیرمتعارف (ولی مشخصاً قابل کنترل امنیتی) نهاد مهمی است. طلب مبالغ غیرمتناسب با درآمد این.گونه برنامه..های موسیقی برای تأمین امنیت نیز مسأله.ای است که گروه.های موسیقی مدت.ها است -حتی برای اجرا در برخی سالن.های رسمی- با آن مواجه هستند.

    بارها دیده شده که مخاطبان به علت عدم تناسب امکانات سالن با خواسته..های موسیقایی گروه، اجراهای متوسطی را حتی از گروه.های متشکل از موسیقیدان..های بسیار خوب، شاهد بوده..اند. در بسیاری از این موارد، تقصیر نه به گردن گروه است و نه سالن. مشکل عدم تناسب ظرفیت..های سالن با خواسته..های واقعی و حرف.ه.ای گروه است. متأسفانه دیده شده که گروه.ها نیز در لحظات سرنوشت.سازِ اجرا مجبور هستند خواسته..های موسیقایی خود را با ظرفیت..های سالن تطبیق دهند. سالن..هایی که اکثراً (آن هم اگر خوشبین باشیم) برای اجرای موسیقی پاپ کالیبره شده.اند. لذا مثلاً شاهد این هستیم که ارزش جدیدی به نام «صدای بلند» در مقابل «صدای زیبا» و «تناسب صوتی استاندارد» قد علم کرده است. در حقیقت، در حال حاضر با این پدیده مواجه.یم که صدادهی نهایی موسیقی را تنها سالن و امکانات آن تعیین می.کند و نه مجری موسیقی.

    لذا شاید زمان آن است که با ایجاد شرایط جدید و تغییر در نگاه به اجرای موسیقی جدی و کمک.های قانونی به فراهم شدن امکاناتی که بالقوه سهل.الوصول هستند، هم مخاطبین موسیقی جدی شرایط واقعی کنسرت و ارتباط بی.واسطه با هنرمند را بارها تجربه کنند و هم موسیقیدانان به فکر پرکارتر شدن باشند.

    منبع: موسیقی ما


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۱/۱۹ در ساعت 11:40

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۳/۱۸, 07:20
  2. آموزش تعیین گام وکال با ملوداین
    توسط mohsenY در انجمن درخواستها و مشکلات VST
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۰۶, 17:12
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۷/۰۲, 12:30

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست