کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 2 نخستنخست 1 2
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 19 , از مجموع 19

موضوع: دموی آهنگ "اشک مهتاب" از پویا مهدی پور

  1. justpouya آواتار ها
    justpouya
    شماره کاربری
    25544
    کاربر پیـشرفته
    آبان /۱۳۹۱
    گیلان
    624
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1205
    1,713
    سپاس از شما 1,055 بار در 380 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط behroozroohi تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    خب از درام لوپ ها استفاده کن برای کارت . خوشبختانه اف ال از لحاظ چیدمان نت ها و تنظیم خیلی راحت تره نسبت به بقیه نرم افزارها سعی کنید تو انجمن ها جستجو کنید تا بتونید مشکلتون رو تو این زمینه حل کنید چون مهمترین چیز همین چیدمانه. انتخاب ساز تو اون سبکی که میخوای کار کنی هم خیلی مهمه از چه صداهایی استفاده بشه ..یه دوره هارمونی اید برید. منظورم از جون دار بودن انتخاب ملودی خوب و درام مناسبه که به کار قدرت بده
    ممنون از راهنماییت داداش...
    وقتی کارم آماده شد حتما خبرت میکنم...
    دوست دارم نظرتو راجع به کار نهایی هم بشنوم...


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    افـراد به اندازه کمبـودهایشان دیگـران را آزار می دهنـد ...

    ٠•●ஜ ژان پل سـارتر ஜ●•٠




    #11 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۲/۰۵ در ساعت 03:46

  2. کاربران زیر از شما justpouya عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. behroozroohi آواتار ها
    behroozroohi
    شماره کاربری
    67199
    کاربر فعال
    فروردین /۱۳۹۳
    102
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی244
    121
    سپاس از شما 206 بار در 67 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط justpouya تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    ممنون از راهنماییت داداش...
    وقتی کارم آماده شد حتما خبرت میکنم...
    دوست دارم نظرتو راجع به کار نهایی هم بشنوم...
    حتما بهم اطلاع بده پویای عزیز. منتظر کارتکمیلیت هستم


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #12 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۲/۰۵ در ساعت 04:11

  5. کاربران زیر از شما behroozroohi عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. Violinist آواتار ها
    Violinist
    شماره کاربری
    22280
    مـعاونت کل
    مهر /۱۳۹۱
    Tehran
    4,346
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی13868
    9,505
    سپاس از شما 19,341 بار در 5,390 پست
    Follows
    3
    Following
    0

    پیش فرض

    درود خدمت پویای عزیز ،
    خب ، از موزیکت مشخصه که تازه تنظیم و ملودی سازی رو شروع کردی .
    نمی خوام این موزیک رو نقد کنم ، ولی یه نکته های رو میگم بهت که بتونی در آینده کارای قوی ارائه بدی و باعث افتخار سایت بشی !

    در مورد ملودی سازی ( که اولین گزینه برای ساخت یک موزیک هستش ) : معمولا از لحاظ آکادمیک اولین نت ِ ملودی رو از درجه ی سوم ِ گام شروع میکنن . یعنی اگر گام لامینور باشه ، از نت دو شروع میکنن . گزینه های بعدی برای شروع ملودی ، درجه های اول و پنجم هستن .
    سعی کن هر سه ی این درجه ها رو تمرین کنی برای شروع ملودی . یعنی اینکه صرفا برای شروع ملودی به یکی از اینها اکتفا نکن .
    مثلا این موزیک رو فکر میکنم از درجه ی اول گام شروع کردی .
    بنابراین در تمرین های بعدیت سعی کن ملودیت رو از درجه ی های سوم و پنجم تجربه کنی .
    اینجوری نباشه که تمامه کارهات رو فقط از درجه اول شروع کنی .
    از سکوئنس ِ زیاد کاملا برهیز کن ، چون باعث میشه که شنونده سریعا احساس یکنواختی بهش دست بده و موزیک رو دیگه گوش نده .
    حالا سکوئنس چیه ؟!
    سکوئنس یعنی اینکه یک ایده رو خیلی زیاد در طول قطعه تکرار کنیم .
    یعنی اینکه اندازه و کشش نت ها در تمام میزان ها به یک اندازه باشه .
    فکر کن مثلا در طول یک قطعه ی 4/4 ، ترکیب میزان ها اینجوری باشه : " سیاه ، سیاه ، جنگ ، چنگ ، چنگ ، چنگ " . به این سکوئنس گفته میشه .
    همیشه سعی تک تک میزان ها رو از لحاظ ترکیب ِ نت ها ، متفاوت نسبت به هم بنویسی .
    ولی اگه از یه ایده خیلی خودشت اومد ، تا چهار میزان رو جا داری که این ایده رو تکرار کنی ، ولی دیگه بیشتر از 4 تا نشه .
    سکوئنس مثل درام میمونه که تو اکثر موزیک ها از اول تا آخر فقط تکرار هستش .
    یعنی ما یک میزان درام میسازیم و بعد همون رو تا آخر تکرار می کنیم ( البته در ساز ِ درام سکوئنس ایراد چندانی نداره ) .
    حالا فکر کن برای ملودی هم بخوایم همین کار بکنیم !
    یعنی یک میزان رو از اول تا آخر تکرار کنیم .
    قطعا موزیکمون شنونده رو خسته میکنه .
    هرچند نام نت ها در هر میزان تغییر میکنه ، ولی ضربآهنگ تکراری هست و باعث یکنواختی میشه .
    از ملودی های پله ای هم پرهیز کن .
    مثلا یک پارت ِ هشت میزانی رو در نظر بگیر . میزان اول رو با نت لا شروع میکنیم ، میزان دوم رو با نت سی شروع میکنیم ، میزان سوم رو با نت دو ، میزان چهارم رو با نت ره ، میزان پنجم با نت می و . . . !
    به این میگن ملودی ِ پله ای . یعنی میزان های پشت ِ سر هم رو با نت های پشت سر هم شروع میکنیم و این هم باز باعث یکنواختی میشه .
    البته در دو سه تا میزان ایرادی نداره این حرکت ، ولی اکه بیش از این بشه شنونده رو خسته میکنه و هیچ هیجانی بهش وارد نمیکنه .
    هیچوقت در طول ِ ملودی ، از اول تا آخر ِ موزیک ، دو نت ِ پشت سر هم ، فاصله ی " ششم ِ بزرگ " و یا بیشتر نسبت به هم نداشته باشن .
    حداکثر فاصله ای که دو نت ِ پی در پی میتونن از هم داشته باشن " ششم ِ کوچیک " هستش .
    ( راستی من فرض رو بر این گرفتم که تو به تئوری و مبانی موسیقی آشنایی داری و بخاطر همین هست که از اصطلاح های تخصصی ِ موسیقی استفاده میکنم . چون واقعا نمیشه این موارد رو از این هم ساده تر گفت )

    در مورد درام : سعی بسته به نوع سبکت جنس درام رو اتتخاب و نوع چینش ِ اون رو انجام بدی .
    الان برای این کارت اصلا درام مناسبی استفاده نکردی و کاملا کارت رو که ملودی ملایمی داره خشن کرده .
    برای کارهای اسلو-پاپ باید از درام های نرم و همچنین ضد ضرب استفاده کنیم .
    تو کارای اسلو جالب نمیشه اگه کیک رو مثل سبک های ترنس فقط سرضرب بذاریم .
    منظورم اینه که در طول ِ میزان کیک رو فقط بصورت نت ِ سیاه نچین و از ترکیب ِ نت های سیاه ، چنگ و سکوت های سیاه و چنگ استفاده کن .
    به پست اول از این تاپیک مراجعه کن و فایل رو دانلود کن تا بهتر منظورم رو متوجه بشی .
    درود خدمت پویای عزیز ،
    خب ، از موزیکت مشخصه که تازه تنظیم و ملودی سازی رو شروع کردی .
    نمی خوام این موزیک رو نقد کنم ، ولی یه نکته های رو میگم بهت که بتونی در آینده کارای قوی ارائه بدی و باعث افتخار سایت بشی !

    در مورد ملودی سازی ( که اولین گزینه برای ساخت یک موزیک هستش ) : معمولا از لحاظ آکادمیک اولین نت ِ ملودی رو از درجه ی سوم ِ گام شروع میکنن . یعنی اگر گام لامینور باشه ، از نت دو شروع میکنن . گزینه های بعدی برای شروع ملودی ، درجه های اول و پنجم هستن .
    سعی کن هر سه ی این درجه ها رو تمرین کنی برای شروع ملودی . یعنی اینکه صرفا برای شروع ملودی به یکی از اینها اکتفا نکن .
    مثلا این موزیک رو فکر میکنم از درجه ی اول گام شروع کردی .
    بنابراین در تمرین های بعدیت سعی کن ملودیت رو از درجه ی های سوم و پنجم تجربه کنی .
    اینجوری نباشه که تمامه کارهات رو فقط از درجه اول شروع کنی .
    از سکوئنس ِ زیاد کاملا برهیز کن ، چون باعث میشه که شنونده سریعا احساس یکنواختی بهش دست بده و موزیک رو دیگه گوش نده .
    حالا سکوئنس چیه ؟!
    سکوئنس یعنی اینکه یک ایده رو خیلی زیاد در طول قطعه تکرار کنیم .
    یعنی اینکه اندازه و کشش نت ها در تمام میزان ها به یک اندازه باشه .
    فکر کن مثلا در طول یک قطعه ی 4/4 ، ترکیب میزان ها اینجوری باشه : " سیاه ، سیاه ، جنگ ، چنگ ، چنگ ، چنگ " . به این سکوئنس گفته میشه .
    همیشه سعی تک تک میزان ها رو از لحاظ ترکیب ِ نت ها ، متفاوت نسبت به هم بنویسی .
    ولی اگه از یه ایده خیلی خودشت اومد ، تا چهار میزان رو جا داری که این ایده رو تکرار کنی ، ولی دیگه بیشتر از 4 تا نشه .
    سکوئنس مثل درام میمونه که تو اکثر موزیک ها از اول تا آخر فقط تکرار هستش .
    یعنی ما یک میزان درام میسازیم و بعد همون رو تا آخر تکرار می کنیم ( البته در ساز ِ درام سکوئنس ایراد چندانی نداره ) .
    حالا فکر کن برای ملودی هم بخوایم همین کار بکنیم !
    یعنی یک میزان رو از اول تا آخر تکرار کنیم .
    قطعا موزیکمون شنونده رو خسته میکنه .
    هرچند نام نت ها در هر میزان تغییر میکنه ، ولی ضربآهنگ تکراری هست و باعث یکنواختی میشه .
    از ملودی های پله ای هم پرهیز کن .
    مثلا یک پارت ِ هشت میزانی رو در نظر بگیر . میزان اول رو با نت لا شروع میکنیم ، میزان دوم رو با نت سی شروع میکنیم ، میزان سوم رو با نت دو ، میزان چهارم رو با نت ره ، میزان پنجم با نت می و . . . !
    به این میگن ملودی ِ پله ای . یعنی میزان های پشت ِ سر هم رو با نت های پشت سر هم شروع میکنیم و این هم باز باعث یکنواختی میشه .
    البته در دو سه تا میزان ایرادی نداره این حرکت ، ولی اکه بیش از این بشه شنونده رو خسته میکنه و هیچ هیجانی بهش وارد نمیکنه .
    هیچوقت در طول ِ ملودی ، از اول تا آخر ِ موزیک ، دو نت ِ پشت سر هم ، فاصله ی " ششم ِ بزرگ " و یا بیشتر نسبت به هم نداشته باشن .
    حداکثر فاصله ای که دو نت ِ پی در پی میتونن از هم داشته باشن " ششم ِ کوچیک " هستش .
    ( راستی من فرض رو بر این گرفتم که تو به تئوری و مبانی موسیقی آشنایی داری و بخاطر همین هست که از اصطلاح های تخصصی ِ موسیقی استفاده میکنم . چون واقعا نمیشه این موارد رو از این هم ساده تر گفت )

    در مورد درام : سعی بسته به نوع سبکت جنس درام رو اتتخاب و نوع چینش ِ اون رو انجام بدی .
    الان برای این کارت اصلا درام مناسبی استفاده نکردی و کاملا کارت رو که ملودی ملایمی داره خشن کرده .
    برای کارهای اسلو-پاپ باید از درام های نرم و همچنین ضد ضرب استفاده کنیم .
    تو کارای اسلو جالب نمیشه اگه کیک رو مثل سبک های ترنس فقط سرضرب بذاریم .
    منظورم اینه که در طول ِ میزان کیک رو فقط بصورت نت ِ سیاه نچین و از ترکیب ِ نت های سیاه ، چنگ و سکوت های سیاه و چنگ استفاده کن .
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    در مورد سازبندی :
    سازشناسی و سازبندی خیلی مهم هست تو تنظیم .
    یعنی اگر بهترین ملودی و غنی تر هارمونی ها رو هم بسازیم ولی برای اجراشون سازهای مناسبی رو انتخاب نکنیم تمامه زحماتمون به باد میره .
    تو این موزیکت سازبندی حقیقتا اصلا جالب نیست و صداها خیلی مصنوعی هستن .
    مخصوصا صدای گیتار کلاسیک و گیتار الکتریک .
    خب شنونده اینجور صداها رو اصلا نمی پسنده و بیشتر به حالت ِ شوخی به اینجور موزیک ها نگاه میکنه !
    بنابراین اگه به ساز زنده دسترسی نداری ، حداقل نزدیکترین و بهترین وی اس تی هایی که برای اون سازها وجود دارند رو تهیه کن .
    و بعد اینکه کتاب های سازشناسی رو مطالعه کن تا با قابلیت های سازها آشنا بشی ، و اگه از وی اس تی هم میخوای استفاده کنی ، تکنیک های اون سازها رو در کارت رعایت و اجرا کنی تا طبیعی ترین و نزدیکترین صدا رو نسبت به ساز زنده اجرا کنی .

    در هرصورت امیدوارم تو راهی که در پیش گرفتی موفق باشی و روز به روز در همین سایت شاهد رشد و موفقیتت باشیم .

    البته یک سری مواردی هم هست که باید در مورد هارمونی بهت بگم که اونم بعدا هروقت فرصت کردم عرض میکنم خدمتت .
    چون الان دیگه واقعا خوابم گرفته !
    به ساعتی که این پست رو ارسال کردم نگاه کن !


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    Music is my love
    Music is my life
    Music is my everything

    iP شما همواره رصد میشود :

    تدریس ِ حضوری و تخصصی ِ آهنگسازی و تنظیم در تمامه سبک ها و میکس و مستر در تهران پذیرفته میشود

    صفحه اینستاگرام من
    mehrzad.mehregan

    اکانت تلگرام من
    http://t.me/mehrmehrzad
    #13 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۲/۰۵ در ساعت 06:22

  7. کاربران زیر از شما Violinist عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. justpouya آواتار ها
    justpouya
    شماره کاربری
    25544
    کاربر پیـشرفته
    آبان /۱۳۹۱
    گیلان
    624
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1205
    1,713
    سپاس از شما 1,055 بار در 380 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط violinist تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    درود خدمت پویای عزیز ،
    خب ، از موزیکت مشخصه که تازه تنظیم و ملودی سازی رو شروع کردی .
    نمی خوام این موزیک رو نقد کنم ، ولی یه نکته های رو میگم بهت که بتونی در آینده کارای قوی ارائه بدی و باعث افتخار سایت بشی !

    در مورد ملودی سازی ( که اولین گزینه برای ساخت یک موزیک هستش ) : معمولا از لحاظ آکادمیک اولین نت ِ ملودی رو از درجه ی سوم ِ گام شروع میکنن . یعنی اگر گام لامینور باشه ، از نت دو شروع میکنن . گزینه های بعدی برای شروع ملودی ، درجه های اول و پنجم هستن .
    سعی کن هر سه ی این درجه ها رو تمرین کنی برای شروع ملودی . یعنی اینکه صرفا برای شروع ملودی به یکی از اینها اکتفا نکن .
    مثلا این موزیک رو فکر میکنم از درجه ی اول گام شروع کردی .
    بنابراین در تمرین های بعدیت سعی کن ملودیت رو از درجه ی های سوم و پنجم تجربه کنی .
    اینجوری نباشه که تمامه کارهات رو فقط از درجه اول شروع کنی .
    از سکوئنس ِ زیاد کاملا برهیز کن ، چون باعث میشه که شنونده سریعا احساس یکنواختی بهش دست بده و موزیک رو دیگه گوش نده .
    حالا سکوئنس چیه ؟!
    سکوئنس یعنی اینکه یک ایده رو خیلی زیاد در طول قطعه تکرار کنیم .
    یعنی اینکه اندازه و کشش نت ها در تمام میزان ها به یک اندازه باشه .
    فکر کن مثلا در طول یک قطعه ی 4/4 ، ترکیب میزان ها اینجوری باشه : " سیاه ، سیاه ، جنگ ، چنگ ، چنگ ، چنگ " . به این سکوئنس گفته میشه .
    همیشه سعی تک تک میزان ها رو از لحاظ ترکیب ِ نت ها ، متفاوت نسبت به هم بنویسی .
    ولی اگه از یه ایده خیلی خودشت اومد ، تا چهار میزان رو جا داری که این ایده رو تکرار کنی ، ولی دیگه بیشتر از 4 تا نشه .
    سکوئنس مثل درام میمونه که تو اکثر موزیک ها از اول تا آخر فقط تکرار هستش .
    یعنی ما یک میزان درام میسازیم و بعد همون رو تا آخر تکرار می کنیم ( البته در ساز ِ درام سکوئنس ایراد چندانی نداره ) .
    حالا فکر کن برای ملودی هم بخوایم همین کار بکنیم !
    یعنی یک میزان رو از اول تا آخر تکرار کنیم .
    قطعا موزیکمون شنونده رو خسته میکنه .
    هرچند نام نت ها در هر میزان تغییر میکنه ، ولی ضربآهنگ تکراری هست و باعث یکنواختی میشه .
    از ملودی های پله ای هم پرهیز کن .
    مثلا یک پارت ِ هشت میزانی رو در نظر بگیر . میزان اول رو با نت لا شروع میکنیم ، میزان دوم رو با نت سی شروع میکنیم ، میزان سوم رو با نت دو ، میزان چهارم رو با نت ره ، میزان پنجم با نت می و . . . !
    به این میگن ملودی ِ پله ای . یعنی میزان های پشت ِ سر هم رو با نت های پشت سر هم شروع میکنیم و این هم باز باعث یکنواختی میشه .
    البته در دو سه تا میزان ایرادی نداره این حرکت ، ولی اکه بیش از این بشه شنونده رو خسته میکنه و هیچ هیجانی بهش وارد نمیکنه .
    هیچوقت در طول ِ ملودی ، از اول تا آخر ِ موزیک ، دو نت ِ پشت سر هم ، فاصله ی " ششم ِ بزرگ " و یا بیشتر نسبت به هم نداشته باشن .
    حداکثر فاصله ای که دو نت ِ پی در پی میتونن از هم داشته باشن " ششم ِ کوچیک " هستش .
    ( راستی من فرض رو بر این گرفتم که تو به تئوری و مبانی موسیقی آشنایی داری و بخاطر همین هست که از اصطلاح های تخصصی ِ موسیقی استفاده میکنم . چون واقعا نمیشه این موارد رو از این هم ساده تر گفت )

    در مورد درام : سعی بسته به نوع سبکت جنس درام رو اتتخاب و نوع چینش ِ اون رو انجام بدی .
    الان برای این کارت اصلا درام مناسبی استفاده نکردی و کاملا کارت رو که ملودی ملایمی داره خشن کرده .
    برای کارهای اسلو-پاپ باید از درام های نرم و همچنین ضد ضرب استفاده کنیم .
    تو کارای اسلو جالب نمیشه اگه کیک رو مثل سبک های ترنس فقط سرضرب بذاریم .
    منظورم اینه که در طول ِ میزان کیک رو فقط بصورت نت ِ سیاه نچین و از ترکیب ِ نت های سیاه ، چنگ و سکوت های سیاه و چنگ استفاده کن .
    به پست اول از این تاپیک مراجعه کن و فایل رو دانلود کن تا بهتر منظورم رو متوجه بشی .
    درود خدمت پویای عزیز ،
    خب ، از موزیکت مشخصه که تازه تنظیم و ملودی سازی رو شروع کردی .
    نمی خوام این موزیک رو نقد کنم ، ولی یه نکته های رو میگم بهت که بتونی در آینده کارای قوی ارائه بدی و باعث افتخار سایت بشی !

    در مورد ملودی سازی ( که اولین گزینه برای ساخت یک موزیک هستش ) : معمولا از لحاظ آکادمیک اولین نت ِ ملودی رو از درجه ی سوم ِ گام شروع میکنن . یعنی اگر گام لامینور باشه ، از نت دو شروع میکنن . گزینه های بعدی برای شروع ملودی ، درجه های اول و پنجم هستن .
    سعی کن هر سه ی این درجه ها رو تمرین کنی برای شروع ملودی . یعنی اینکه صرفا برای شروع ملودی به یکی از اینها اکتفا نکن .
    مثلا این موزیک رو فکر میکنم از درجه ی اول گام شروع کردی .
    بنابراین در تمرین های بعدیت سعی کن ملودیت رو از درجه ی های سوم و پنجم تجربه کنی .
    اینجوری نباشه که تمامه کارهات رو فقط از درجه اول شروع کنی .
    از سکوئنس ِ زیاد کاملا برهیز کن ، چون باعث میشه که شنونده سریعا احساس یکنواختی بهش دست بده و موزیک رو دیگه گوش نده .
    حالا سکوئنس چیه ؟!
    سکوئنس یعنی اینکه یک ایده رو خیلی زیاد در طول قطعه تکرار کنیم .
    یعنی اینکه اندازه و کشش نت ها در تمام میزان ها به یک اندازه باشه .
    فکر کن مثلا در طول یک قطعه ی 4/4 ، ترکیب میزان ها اینجوری باشه : " سیاه ، سیاه ، جنگ ، چنگ ، چنگ ، چنگ " . به این سکوئنس گفته میشه .
    همیشه سعی تک تک میزان ها رو از لحاظ ترکیب ِ نت ها ، متفاوت نسبت به هم بنویسی .
    ولی اگه از یه ایده خیلی خودشت اومد ، تا چهار میزان رو جا داری که این ایده رو تکرار کنی ، ولی دیگه بیشتر از 4 تا نشه .
    سکوئنس مثل درام میمونه که تو اکثر موزیک ها از اول تا آخر فقط تکرار هستش .
    یعنی ما یک میزان درام میسازیم و بعد همون رو تا آخر تکرار می کنیم ( البته در ساز ِ درام سکوئنس ایراد چندانی نداره ) .
    حالا فکر کن برای ملودی هم بخوایم همین کار بکنیم !
    یعنی یک میزان رو از اول تا آخر تکرار کنیم .
    قطعا موزیکمون شنونده رو خسته میکنه .
    هرچند نام نت ها در هر میزان تغییر میکنه ، ولی ضربآهنگ تکراری هست و باعث یکنواختی میشه .
    از ملودی های پله ای هم پرهیز کن .
    مثلا یک پارت ِ هشت میزانی رو در نظر بگیر . میزان اول رو با نت لا شروع میکنیم ، میزان دوم رو با نت سی شروع میکنیم ، میزان سوم رو با نت دو ، میزان چهارم رو با نت ره ، میزان پنجم با نت می و . . . !
    به این میگن ملودی ِ پله ای . یعنی میزان های پشت ِ سر هم رو با نت های پشت سر هم شروع میکنیم و این هم باز باعث یکنواختی میشه .
    البته در دو سه تا میزان ایرادی نداره این حرکت ، ولی اکه بیش از این بشه شنونده رو خسته میکنه و هیچ هیجانی بهش وارد نمیکنه .
    هیچوقت در طول ِ ملودی ، از اول تا آخر ِ موزیک ، دو نت ِ پشت سر هم ، فاصله ی " ششم ِ بزرگ " و یا بیشتر نسبت به هم نداشته باشن .
    حداکثر فاصله ای که دو نت ِ پی در پی میتونن از هم داشته باشن " ششم ِ کوچیک " هستش .
    ( راستی من فرض رو بر این گرفتم که تو به تئوری و مبانی موسیقی آشنایی داری و بخاطر همین هست که از اصطلاح های تخصصی ِ موسیقی استفاده میکنم . چون واقعا نمیشه این موارد رو از این هم ساده تر گفت )

    در مورد درام : سعی بسته به نوع سبکت جنس درام رو اتتخاب و نوع چینش ِ اون رو انجام بدی .
    الان برای این کارت اصلا درام مناسبی استفاده نکردی و کاملا کارت رو که ملودی ملایمی داره خشن کرده .
    برای کارهای اسلو-پاپ باید از درام های نرم و همچنین ضد ضرب استفاده کنیم .
    تو کارای اسلو جالب نمیشه اگه کیک رو مثل سبک های ترنس فقط سرضرب بذاریم .
    منظورم اینه که در طول ِ میزان کیک رو فقط بصورت نت ِ سیاه نچین و از ترکیب ِ نت های سیاه ، چنگ و سکوت های سیاه و چنگ استفاده کن .
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    در مورد سازبندی :
    سازشناسی و سازبندی خیلی مهم هست تو تنظیم .
    یعنی اگر بهترین ملودی و غنی تر هارمونی ها رو هم بسازیم ولی برای اجراشون سازهای مناسبی رو انتخاب نکنیم تمامه زحماتمون به باد میره .
    تو این موزیکت سازبندی حقیقتا اصلا جالب نیست و صداها خیلی مصنوعی هستن .
    مخصوصا صدای گیتار کلاسیک و گیتار الکتریک .
    خب شنونده اینجور صداها رو اصلا نمی پسنده و بیشتر به حالت ِ شوخی به اینجور موزیک ها نگاه میکنه !
    بنابراین اگه به ساز زنده دسترسی نداری ، حداقل نزدیکترین و بهترین وی اس تی هایی که برای اون سازها وجود دارند رو تهیه کن .
    و بعد اینکه کتاب های سازشناسی رو مطالعه کن تا با قابلیت های سازها آشنا بشی ، و اگه از وی اس تی هم میخوای استفاده کنی ، تکنیک های اون سازها رو در کارت رعایت و اجرا کنی تا طبیعی ترین و نزدیکترین صدا رو نسبت به ساز زنده اجرا کنی .

    در هرصورت امیدوارم تو راهی که در پیش گرفتی موفق باشی و روز به روز در همین سایت شاهد رشد و موفقیتت باشیم .

    البته یک سری مواردی هم هست که باید در مورد هارمونی بهت بگم که اونم بعدا هروقت فرصت کردم عرض میکنم خدمتت .
    چون الان دیگه واقعا خوابم گرفته !
    به ساعتی که این پست رو ارسال کردم نگاه کن !
    سلام آقای مهرگان عزیز... ممنون که تشریف آوردید... واقعا نمیدونم چطور تشکر کنم از شما که تو اون ساعت حوصله به خرج دادید برای این بنده حقیر...
    مواردی رو که توضیح دادید حتما در این آهنگ و ... لحاظ میکنم....
    در مورد تئوری موسیقی میدونم اما لغزش هایی هم دارم...
    ساز تخصصیم گیتاره ... الان که فکر میکنم منی که میخواستم آهنگسازی کنم چرا نرفتم دنبال پیانو...
    من بیشتر آهنگهامو بر پایه گیتار میسازم...میخواستم نظر شما رو در اینباره بدونم؟
    اگه این کار زنده اجرا بشه با همین تنظیم ابتدای کار، به جز گیتار الکتریک، چطور میشه؟
    بازم ممنون که وقت گذاشتید آقای مهرگان عزیز...


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    افـراد به اندازه کمبـودهایشان دیگـران را آزار می دهنـد ...

    ٠•●ஜ ژان پل سـارتر ஜ●•٠




    #14 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۲/۰۵ در ساعت 14:30

  9. familedoor آواتار ها
    familedoor
    شماره کاربری
    65860
    کاربر بسیار فعال
    فروردین /۱۳۹۳
    241
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی220
    410
    سپاس از شما 181 بار در 166 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام خسته نباشي پويا عزيز

    كار خوبيه فقط همون طور كه دوستان گفتن در مورد گيتار الكتريك يه تجديد نظر كن شايد با يه كم تغييرات بهتر شب

    منتظر كار نهايي هستم

    ممنون از دعوتت

    موفق و رستگار باشي


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #15 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۲/۰۵ در ساعت 16:05

  10. کاربران زیر از شما familedoor عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  11. justpouya آواتار ها
    justpouya
    شماره کاربری
    25544
    کاربر پیـشرفته
    آبان /۱۳۹۱
    گیلان
    624
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1205
    1,713
    سپاس از شما 1,055 بار در 380 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط familedoor تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام خسته نباشي پويا عزيز

    كار خوبيه فقط همون طور كه دوستان گفتن در مورد گيتار الكتريك يه تجديد نظر كن شايد با يه كم تغييرات بهتر شب

    منتظر كار نهايي هستم

    ممنون از دعوتت

    موفق و رستگار باشي
    ممنون که تشریف آوردی دوست عزیز...
    بله تغییرات لازمه و انجام میدم حتما...
    بعد از اتمام کارم،حتما خبرت میکنم برادر...
    موفق باشی ...


    افـراد به اندازه کمبـودهایشان دیگـران را آزار می دهنـد ...

    ٠•●ஜ ژان پل سـارتر ஜ●•٠




    #16 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۲/۰۵ در ساعت 16:30

  12. کاربران زیر از شما justpouya عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  13. Violinist آواتار ها
    Violinist
    شماره کاربری
    22280
    مـعاونت کل
    مهر /۱۳۹۱
    Tehran
    4,346
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی13868
    9,505
    سپاس از شما 19,341 بار در 5,390 پست
    Follows
    3
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط justpouya تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام آقای مهرگان عزیز... ممنون که تشریف آوردید... واقعا نمیدونم چطور تشکر کنم از شما که تو اون ساعت حوصله به خرج دادید برای این بنده حقیر...
    مواردی رو که توضیح دادید حتما در این آهنگ و ... لحاظ میکنم....
    در مورد تئوری موسیقی میدونم اما لغزش هایی هم دارم...
    ساز تخصصیم گیتاره ... الان که فکر میکنم منی که میخواستم آهنگسازی کنم چرا نرفتم دنبال پیانو...
    من بیشتر آهنگهامو بر پایه گیتار میسازم...میخواستم نظر شما رو در اینباره بدونم؟
    اگه این کار زنده اجرا بشه با همین تنظیم ابتدای کار، به جز گیتار الکتریک، چطور میشه؟
    بازم ممنون که وقت گذاشتید آقای مهرگان عزیز...
    خواهش میکنم عزیزم .
    منکه میگم این کارو بذار در همون حد ِ اتود و تمرینی باقی بمونه . چون ایراد زیاد داره .
    یه کار دیگه بساز و سعی کن ایرادات رو کمتر کنی .
    البته ربطی نداره که حتما برای آهنگسازی پیانو بلذ باشیم .
    تو فقط سعی کن یه ساز رو در حد کمال یاد بگیری و بتونی کاملا حرفه ای بزنی ، بعد با همون ساز می تونی ملودی های زیبا خلق کنی و تو کارات پیاده کنی .


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    Music is my love
    Music is my life
    Music is my everything

    iP شما همواره رصد میشود :

    تدریس ِ حضوری و تخصصی ِ آهنگسازی و تنظیم در تمامه سبک ها و میکس و مستر در تهران پذیرفته میشود

    صفحه اینستاگرام من
    mehrzad.mehregan

    اکانت تلگرام من
    http://t.me/mehrmehrzad
    #17 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۲/۰۵ در ساعت 17:41

  14. کاربران زیر از شما Violinist عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  15. justpouya آواتار ها
    justpouya
    شماره کاربری
    25544
    کاربر پیـشرفته
    آبان /۱۳۹۱
    گیلان
    624
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1205
    1,713
    سپاس از شما 1,055 بار در 380 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط violinist تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    خواهش میکنم عزیزم .
    منکه میگم این کارو بذار در همون حد ِ اتود و تمرینی باقی بمونه . چون ایراد زیاد داره .
    یه کار دیگه بساز و سعی کن ایرادات رو کمتر کنی .
    البته ربطی نداره که حتما برای آهنگسازی پیانو بلذ باشیم .
    تو فقط سعی کن یه ساز رو در حد کمال یاد بگیری و بتونی کاملا حرفه ای بزنی ، بعد با همون ساز می تونی ملودی های زیبا خلق کنی و تو کارات پیاده کنی .
    درسته....
    اکثر آهنگسازهایی که من دیدم پیانو بلدن...یعنی حتی اونای که قبلا گیتار میزدن،رو آوردن به پیانو...
    اما درسته مهم اینه که سازتو کاملا بلد باشی...
    سعی میکنم تو کار بعدیم این اشتباهات رو پوشش بدم...
    باز هم ممنون از شما آقای مهرگان...


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    افـراد به اندازه کمبـودهایشان دیگـران را آزار می دهنـد ...

    ٠•●ஜ ژان پل سـارتر ஜ●•٠




    #18 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۲/۰۵ در ساعت 18:06

  16. justpouya آواتار ها
    justpouya
    شماره کاربری
    25544
    کاربر پیـشرفته
    آبان /۱۳۹۱
    گیلان
    624
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1205
    1,713
    سپاس از شما 1,055 بار در 380 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    ... up ...


    افـراد به اندازه کمبـودهایشان دیگـران را آزار می دهنـد ...

    ٠•●ஜ ژان پل سـارتر ஜ●•٠




    #19 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۲/۰۶ در ساعت 16:02

موضوعات مشابه

  1. """ راهنمایی در رابطه با طبیعی ترین وی اس تی انواع پیانو """"
    توسط q111111 در انجمن درخواستها و مشکلات VSTi
    پاسخ ها: 16
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۷/۰۷, 15:32
  2. ترانه "هزار و یک شب" از پویا مهدی پور
    توسط justpouya در انجمن ترانه های سروده شده ی کاربران
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۱/۱۱, 00:26
  3. آلبوم زیبای "بگوسیب" پویا بیاتی منتشر شد
    توسط saeedazami در انجمن اخبار موسیقی ایران
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۱۸, 20:29
  4. دموآهنگ "یک سال گذشت"پویا بیاتی توسط(سعید اعظمی)
    توسط saeedazami در انجمن انجمن خوانندگان کیوبیس
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۱/۱۲, 18:21
  5. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۲۲, 00:20

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 38 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست