کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 11

موضوع: درخواست راهنمایی برای فاصله یک نت و پد زیر وکال

  1. ozviat1 آواتار ها
    ozviat1
    شماره کاربری
    2458
    کاربر تازه وارد
    تیر /۱۳۹۰
    21
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی0
    8
    سپاس از شما 8 بار در 6 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض درخواست راهنمایی برای فاصله یک نت و پد زیر وکال

    سلام به همه
    من امروز نشستم کل تالار آموزش رو خوندم متوجه شدم که خیلی از بچه ها ممکنه به این موضوع نیاز داشته باشن
    من کار تنظیم میکنم اما کارام دچار یه نواختی شدید شده که به قول رفیقم بزرگترین ایرادم اینه که همه چیز توی تنظیم از یک گام شروع میشه
    فرض مثال گام وکال از لا ی اکتاو 2 شروع میشه ! من هم پد هم پولک هم هر چی که میشه زیر وکال چید رو از همین گام شروع میکنم و درواقع میشه گفت پد و پولک و بیس و وکال همه با هم تغییر گام میدند !

    خب سوال من چیه ؟
    من این یه نواختی رو با تغییر اکتاو یه کم بهتر کردم ! یعنی اگه گام لامینور اکتاو 3 هستش من پد رو اکتاو 4 یا 5 میچینم !! حالا میخوام بپرسم چجوری اهنگهم از یه نواختی دراد ! به قول معروف من وختی موزیک خالیمو گوش میدم میتونم حدس بزنم وکالش چه لحنیه ولی تنظیمای به روز مثه کوشان حداد رو که میشنوی اصلا نمیشه فهمید وکالش چجوریه

    میدونم برای زدن تنظیمی مثه کوشان حداد هرگز بدون علم موسیقی نمیشه اما همین که بشه فهمید اگه گام وکال فلانه پدش باید فلان باشه تا قشنگتر شه یا برعکس بگیم زیرش چیزی جز این چند حالت نمیشه خیلی کمک میکنه !!
    امیدوارم دوستان کمک کنند چون تقریبا تو انجمن همه چی آموزش داده شده جز اینجور چیزا که یه کم علمی تره

    و سوال دوم هم اینه که چجوری فاصله ی یک نت رو پید کنیم
    مثلا وکال از گام دو شروع میشه ! فاصله 3 4 یا ... این نت رو چجوری میشه فهمید ؟
    فاصله 3 نت دو چه نتی میشه ؟


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۱/۲۶ در ساعت 22:26

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  3. ozviat1 آواتار ها
    ozviat1
    شماره کاربری
    2458
    کاربر تازه وارد
    تیر /۱۳۹۰
    21
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی0
    8
    سپاس از شما 8 بار در 6 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    در راستای سوال اولم این شکل رو نگاه کنید ! اولین آکورد زیر وکال سورس اهنگ طرفدار شادمهره (چی تو چشاته که تو رو ) که از همیم سایت دانلود کردم
    الان روو چه حسابی این کلید سقید با اون دو تا کلید مشکی گرفته شده ؟؟ من روی هر سه کلیک کردم فقط نت مشکیه پایینی به گامی که وکال داره روش میخونه میخوره !! اون دو تا کلید رو از کجا باید بفهمیم کدومارو باید می گرفتیم ؟ سوالم خیلی داره پیچیده و گیج کننده میشه میدونم و اینو هم میدونم جواب خیلی هاتون اینه که باید علمشو بدونی ! اینا رو میدونم اما حتی اگه اینا همش رو اصوله خب اخه باید یه تعداد مخدودی بشه اکورد گرفت دیگه درسته ؟؟ اونارو از کجا بفهمم ؟؟؟

    تصاویر کوچک فایل پیوست تصاویر کوچک فایل پیوست 98151266393509028098.jpg  


    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۱/۲۶ در ساعت 23:07

  4. aksekhis آواتار ها
    aksekhis
    شماره کاربری
    25455
    کاربر نیمه فعال
    آبان /۱۳۹۱
    62
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3
    118
    سپاس از شما 65 بار در 42 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ozviat1 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام به همه
    من امروز نشستم کل تالار آموزش رو خوندم متوجه شدم که خیلی از بچه ها ممکنه به این موضوع نیاز داشته باشن
    من کار تنظیم میکنم اما کارام دچار یه نواختی شدید شده که به قول رفیقم بزرگترین ایرادم اینه که همه چیز توی تنظیم از یک گام شروع میشه
    فرض مثال گام وکال از لا ی اکتاو 2 شروع میشه ! من هم پد هم پولک هم هر چی که میشه زیر وکال چید رو از همین گام شروع میکنم و درواقع میشه گفت پد و پولک و بیس و وکال همه با هم تغییر گام میدند !

    خب سوال من چیه ؟
    من این یه نواختی رو با تغییر اکتاو یه کم بهتر کردم ! یعنی اگه گام لامینور اکتاو 3 هستش من پد رو اکتاو 4 یا 5 میچینم !! حالا میخوام بپرسم چجوری اهنگهم از یه نواختی دراد ! به قول معروف من وختی موزیک خالیمو گوش میدم میتونم حدس بزنم وکالش چه لحنیه ولی تنظیمای به روز مثه کوشان حداد رو که میشنوی اصلا نمیشه فهمید وکالش چجوریه

    میدونم برای زدن تنظیمی مثه کوشان حداد هرگز بدون علم موسیقی نمیشه اما همین که بشه فهمید اگه گام وکال فلانه پدش باید فلان باشه تا قشنگتر شه یا برعکس بگیم زیرش چیزی جز این چند حالت نمیشه خیلی کمک میکنه !!
    امیدوارم دوستان کمک کنند چون تقریبا تو انجمن همه چی آموزش داده شده جز اینجور چیزا که یه کم علمی تره

    و سوال دوم هم اینه که چجوری فاصله ی یک نت رو پید کنیم
    مثلا وکال از گام دو شروع میشه ! فاصله 3 4 یا ... این نت رو چجوری میشه فهمید ؟
    فاصله 3 نت دو چه نتی میشه ؟
    اگه روی ملودی وکال و هارمونی وکال کار بشه هیچ کسی نمیتونه با گوش کردن موزیک خالی لحن و شکل و گام وکال رو بفهمه تمامی مواردی که ذکر کردی با کار کردن سلفژ قابل حله بحث فواصل هم که آسون ترین قسمت سلفژه مثلا فاصله پنجم نت دو میشه سل بعدشم چیدن نت های پد در 1 یا دو اکتاو پایین تر از وکال هیچ دردیو از یکنواختی کار درمون نمیکنه مثلا آهنگ های مجید خراطها رو اگه گوش کنی تو همون محدوده نتی که میخونه پد کارهاش هم در همون محدوده میسازه چون خواننده ای که اکثرا تو نت های بالا میخونه و صداش تنوره نمیشه با یه پد در چند اکتاو پایین تر که صداش bass هست راحت رو هم سوارشون کرد بعدشم برای دوستانی که سلفژ رو خوب نمیدونن نوشتن نت ها روی خطوط حامل بهتر در پیدا کردن فواصل کمکشون میکنه که البته این نظر منه که البته کسایی که سلفژو خوب میدونن این فواصل رو به صورت ذهنی میدونن



    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۱/۲۷ در ساعت 02:19

  5. 2 کاربر زیر از aksekhis برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. Violinist آواتار ها
    Violinist
    شماره کاربری
    22280
    مـعاونت کل
    مهر /۱۳۹۱
    Tehran
    4,346
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی13868
    9,505
    سپاس از شما 19,341 بار در 5,390 پست
    Follows
    3
    Following
    0

    پیش فرض

    تغيير اكتاو روش خوبيه براي اينكه موزيك از يكنواختي در بياد . مثلا اگه وكال در گام Am داره نت هاي اكتاو 4 رو اجرا ميكنه ، شما پد رو در اكتاو 5 و يا 3 بچين . در ضمن هيچ آهنگي رو قبل از اينكه روش وكال بياد نميشه فهميد كه ملودي وكال چيه !
    شما نبايد ملودي اي كه خواننده قراره اجراش كنه رو در تنظيم بزني .
    شما به عنوان نمونه ميتوني با يه ساز فواصل صداي خواننده رو اونهم بصورت جزيي و لحظه اي بزني . و يا بعضي جاها براي تاكيد بيشتر يه قسمت هاي جزيي از ملودي وكال رو با بيس بزني .
    آرپژهاي متنوع هم ميتونه تاثير زيادي داشته باشه براي اينكه موزيك يكنواخت نشه . و البته در موزيك هاي اسلو بيشترين تاثير رو گيتار بيس ميتونه داشته باشه . نوشتن يه بيس خوب ميتونه موزيك رو از اين رو به اون رو كنه .
    يه كاري ميگم انجام بده ، فكر كنم مشكلت برطرف شه ! فرض ميگيريم وكالت تو اكتاوه پنجه. حالا پد رو بذار تو همون اكتاو 5 ، آرپ رو بذار اكتاو 6 ، بيس رو بذار اكتاو 4 .
    حالا هر چي كه وكالت ميخونه رو فقط نت اولش رو در يك ميزان با يه ساز اجرا كن .
    مثلا خواننده رو آكورد لامينور از نت مي شروع به خوندن ميكنه . تو فقط نت مي رو بزن . بعدش تو بيت بعدي ميره تو آكورد مي مينور . در اينجا تو فقط نت سي رو بزن . البته به سليقه ي خودت يه تغييراتي هم ميتوني در اين نتهاي كششي به بدي .
    البته اينها فقط براي مثال بود . هارموني خيلي خيلي علم گسترده ايه .
    در مورد عكسي هم كه گذاشتي : اسم اون آكورد هست F#m . نت #F نت اصلي و تونيك آكورده . نت A نت فاصله سوم نسبت به نت تونيكه و نت #C نت فاصله پنجم نسبت به نت تونيكه .
    شما هنوز از قوانين و فرمول آكوردها و گامها چيزي نميدوني ، بنابراين سخته برات كه بخواي حرف منو كاملا درك كني .
    شما ميگي فقط نت #F به وكال ميخوره . درسته ؟! خب اين نشون ميده ما بايد براي اين قسمت از وكال آكورد F#m رو بگيريم . چون گام موزيكمون فا ديز مينوره . فرمول ساختن آكورد F#m رو هم بهت در بالا گفتم .
    حالا براي بيس آهنگ فقط بايد نت F# رو به تنهايي بچيني .
    در كل بايد مباني مقدماتي موسيقي ، گام شناسي ، آكوردشناسي ، آكوردسازي و هارموني رو بلد باشي كه بتوني خودت به جواب سوالاتت برسي . چون واقعا با چند تا خط و جمله نميشه اينهارو متوجه شما كرد .
    مثل اين ميمونه كه شما هنوز ترم اول در رشته ي پزشكي هستي ، بعد بخواي بري جراحي مغز انجام بدي !!
    فاصله ي سوم نت دو هم ميشه نت مي .
    ازخود نت دو سه تا بشمر . ميرسي به نت مي . كاري نداره بخدا . خود نت دو رو هم بايد بشماري !
    بچه ها خواهشا اگه ميخواين موزيكتون اصولي ساخته بشه و خوب به گوش برسه موزيك رو بصورت آكادميك و همراه با مباني كار كنين .


    Music is my love
    Music is my life
    Music is my everything

    iP شما همواره رصد میشود :

    تدریس ِ حضوری و تخصصی ِ آهنگسازی و تنظیم در تمامه سبک ها و میکس و مستر در تهران پذیرفته میشود

    صفحه اینستاگرام من
    mehrzad.mehregan

    اکانت تلگرام من
    http://t.me/mehrmehrzad
    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۱/۲۷ در ساعت 04:57

  7. 6 کاربر زیر از Violinist برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. ozviat1 آواتار ها
    ozviat1
    شماره کاربری
    2458
    کاربر تازه وارد
    تیر /۱۳۹۰
    21
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی0
    8
    سپاس از شما 8 بار در 6 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط violinist تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    تغيير اكتاو روش خوبيه براي اينكه موزيك از يكنواختي در بياد . مثلا اگه وكال در گام Am داره نت هاي اكتاو 4 رو اجرا ميكنه ، شما پد رو در اكتاو 5 و يا 3 بچين . در ضمن هيچ آهنگي رو قبل از اينكه روش وكال بياد نميشه فهميد كه ملودي وكال چيه !
    شما نبايد ملودي اي كه خواننده قراره اجراش كنه رو در تنظيم بزني .
    شما به عنوان نمونه ميتوني با يه ساز فواصل صداي خواننده رو اونهم بصورت جزيي و لحظه اي بزني . و يا بعضي جاها براي تاكيد بيشتر يه قسمت هاي جزيي از ملودي وكال رو با بيس بزني .
    آرپژهاي متنوع هم ميتونه تاثير زيادي داشته باشه براي اينكه موزيك يكنواخت نشه . و البته در موزيك هاي اسلو بيشترين تاثير رو گيتار بيس ميتونه داشته باشه . نوشتن يه بيس خوب ميتونه موزيك رو از اين رو به اون رو كنه .
    يه كاري ميگم انجام بده ، فكر كنم مشكلت برطرف شه ! فرض ميگيريم وكالت تو اكتاوه پنجه. حالا پد رو بذار تو همون اكتاو 5 ، آرپ رو بذار اكتاو 6 ، بيس رو بذار اكتاو 4 .
    حالا هر چي كه وكالت ميخونه رو فقط نت اولش رو در يك ميزان با يه ساز اجرا كن .
    مثلا خواننده رو آكورد لامينور از نت مي شروع به خوندن ميكنه . تو فقط نت مي رو بزن . بعدش تو بيت بعدي ميره تو آكورد مي مينور . در اينجا تو فقط نت سي رو بزن . البته به سليقه ي خودت يه تغييراتي هم ميتوني در اين نتهاي كششي به بدي .
    البته اينها فقط براي مثال بود . هارموني خيلي خيلي علم گسترده ايه .
    در مورد عكسي هم كه گذاشتي : اسم اون آكورد هست F#m . نت #F نت اصلي و تونيك آكورده . نت A نت فاصله سوم نسبت به نت تونيكه و نت #C نت فاصله پنجم نسبت به نت تونيكه .
    شما هنوز از قوانين و فرمول آكوردها و گامها چيزي نميدوني ، بنابراين سخته برات كه بخواي حرف منو كاملا درك كني .
    شما ميگي فقط نت #F به وكال ميخوره . درسته ؟! خب اين نشون ميده ما بايد براي اين قسمت از وكال آكورد F#m رو بگيريم . چون گام موزيكمون فا ديز مينوره . فرمول ساختن آكورد F#m رو هم بهت در بالا گفتم .
    حالا براي بيس آهنگ فقط بايد نت F# رو به تنهايي بچيني .
    در كل بايد مباني مقدماتي موسيقي ، گام شناسي ، آكوردشناسي ، آكوردسازي و هارموني رو بلد باشي كه بتوني خودت به جواب سوالاتت برسي . چون واقعا با چند تا خط و جمله نميشه اينهارو متوجه شما كرد .
    مثل اين ميمونه كه شما هنوز ترم اول در رشته ي پزشكي هستي ، بعد بخواي بري جراحي مغز انجام بدي !!
    فاصله ي سوم نت دو هم ميشه نت مي .
    ازخود نت دو سه تا بشمر . ميرسي به نت مي . كاري نداره بخدا . خود نت دو رو هم بايد بشماري !
    بچه ها خواهشا اگه ميخواين موزيكتون اصولي ساخته بشه و خوب به گوش برسه موزيك رو بصورت آكادميك و همراه با مباني كار كنين .
    اول از همه خیلی خیلی ممنون که وخت گذاشتی این همه تایپ کردی !هر کسی اینکارو نمیکنه
    بعدم بگم خیلی کمکم کرد واقعا !! درسته علمشو ندارم و شاید قانونا نباید زیاد بفهمم از چیزی که گفتی اما نصف بیشترشو خوب فهمیدم !! حالا عملی هم تست کنم درست تر متوجه میشم !! بازم ممنون ازشون استفاده میکنم !! فقط یه سوال دیگه !! اینکه هر نتی که تو پیانو رول بگیریم فاصله سومش میشه سه نت بالاتر ، واسه باقی فاصله ها همینه ؟ یعنی فاصله 5 میشه 5 تا بالاتر ؟؟
    و سوال بعد هم اینکه پد زیر وکال رو میشه رو فاصله چید ؟؟ اخه من بعضی از اهنگ ها رو که فقط پد زیرشونه گوش میدم اصلا رو گام وکال نیس ولی خیلی جالب از کار در اومده !!


    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۱/۲۷ در ساعت 14:25

  9. ozviat1 آواتار ها
    ozviat1
    شماره کاربری
    2458
    کاربر تازه وارد
    تیر /۱۳۹۰
    21
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی0
    8
    سپاس از شما 8 بار در 6 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط aksekhis تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    اگه روی ملودی وکال و هارمونی وکال کار بشه هیچ کسی نمیتونه با گوش کردن موزیک خالی لحن و شکل و گام وکال رو بفهمه تمامی مواردی که ذکر کردی با کار کردن سلفژ قابل حله بحث فواصل هم که آسون ترین قسمت سلفژه مثلا فاصله پنجم نت دو میشه سل بعدشم چیدن نت های پد در 1 یا دو اکتاو پایین تر از وکال هیچ دردیو از یکنواختی کار درمون نمیکنه مثلا آهنگ های مجید خراطها رو اگه گوش کنی تو همون محدوده نتی که میخونه پد کارهاش هم در همون محدوده میسازه چون خواننده ای که اکثرا تو نت های بالا میخونه و صداش تنوره نمیشه با یه پد در چند اکتاو پایین تر که صداش bass هست راحت رو هم سوارشون کرد بعدشم برای دوستانی که سلفژ رو خوب نمیدونن نوشتن نت ها روی خطوط حامل بهتر در پیدا کردن فواصل کمکشون میکنه که البته این نظر منه که البته کسایی که سلفژو خوب میدونن این فواصل رو به صورت ذهنی میدونن
    ممنونم ازت ! ولی منظورتو ازین قسمت که بلد کردم نفهمیدم ! خطوط حامل چیه ؟


    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۱/۲۷ در ساعت 14:27

  10. silente آواتار ها
    silente
    شماره کاربری
    17476
    کاربر پیـشرفته
    تیر /۱۳۹۱
    593
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی118
    505
    سپاس از شما 707 بار در 332 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ozviat1 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    ممنونم ازت ! ولی منظورتو ازین قسمت که بلد کردم نفهمیدم ! خطوط حامل چیه ؟
    خطوط حامل همون 5 خط اصلی هستند که نت ها بر روی انها قرار می گیرد


    مهم نیست چقدر امکانات در اختیار دارید
    اگر ندانید چگونه از آنها استفاده کنید هرگز کافی نخواهد بود
    *****
    مبادا فراموش کنم
    از کجا آمده ام; در کجا قرار دارم و به کجا می روم

    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۱/۲۷ در ساعت 14:33

  11. atist آواتار ها
    atist
    شماره کاربری
    16683
    کاربر نیمه فعال
    تیر /۱۳۹۱
    61
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی22
    0
    سپاس از شما 34 بار در 25 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط violinist تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    تغيير اكتاو روش خوبيه براي اينكه موزيك از يكنواختي در بياد . مثلا اگه وكال در گام Am داره نت هاي اكتاو 4 رو اجرا ميكنه ، شما پد رو در اكتاو 5 و يا 3 بچين . در ضمن هيچ آهنگي رو قبل از اينكه روش وكال بياد نميشه فهميد كه ملودي وكال چيه !
    شما نبايد ملودي اي كه خواننده قراره اجراش كنه رو در تنظيم بزني .
    شما به عنوان نمونه ميتوني با يه ساز فواصل صداي خواننده رو اونهم بصورت جزيي و لحظه اي بزني . و يا بعضي جاها براي تاكيد بيشتر يه قسمت هاي جزيي از ملودي وكال رو با بيس بزني .
    آرپژهاي متنوع هم ميتونه تاثير زيادي داشته باشه براي اينكه موزيك يكنواخت نشه . و البته در موزيك هاي اسلو بيشترين تاثير رو گيتار بيس ميتونه داشته باشه . نوشتن يه بيس خوب ميتونه موزيك رو از اين رو به اون رو كنه .
    يه كاري ميگم انجام بده ، فكر كنم مشكلت برطرف شه ! فرض ميگيريم وكالت تو اكتاوه پنجه. حالا پد رو بذار تو همون اكتاو 5 ، آرپ رو بذار اكتاو 6 ، بيس رو بذار اكتاو 4 .
    حالا هر چي كه وكالت ميخونه رو فقط نت اولش رو در يك ميزان با يه ساز اجرا كن .
    مثلا خواننده رو آكورد لامينور از نت مي شروع به خوندن ميكنه . تو فقط نت مي رو بزن . بعدش تو بيت بعدي ميره تو آكورد مي مينور . در اينجا تو فقط نت سي رو بزن . البته به سليقه ي خودت يه تغييراتي هم ميتوني در اين نتهاي كششي به بدي .
    البته اينها فقط براي مثال بود . هارموني خيلي خيلي علم گسترده ايه .
    در مورد عكسي هم كه گذاشتي : اسم اون آكورد هست F#m . نت #F نت اصلي و تونيك آكورده . نت A نت فاصله سوم نسبت به نت تونيكه و نت #C نت فاصله پنجم نسبت به نت تونيكه .
    شما هنوز از قوانين و فرمول آكوردها و گامها چيزي نميدوني ، بنابراين سخته برات كه بخواي حرف منو كاملا درك كني .
    شما ميگي فقط نت #F به وكال ميخوره . درسته ؟! خب اين نشون ميده ما بايد براي اين قسمت از وكال آكورد F#m رو بگيريم . چون گام موزيكمون فا ديز مينوره . فرمول ساختن آكورد F#m رو هم بهت در بالا گفتم .
    حالا براي بيس آهنگ فقط بايد نت F# رو به تنهايي بچيني .
    در كل بايد مباني مقدماتي موسيقي ، گام شناسي ، آكوردشناسي ، آكوردسازي و هارموني رو بلد باشي كه بتوني خودت به جواب سوالاتت برسي . چون واقعا با چند تا خط و جمله نميشه اينهارو متوجه شما كرد .
    مثل اين ميمونه كه شما هنوز ترم اول در رشته ي پزشكي هستي ، بعد بخواي بري جراحي مغز انجام بدي !!
    فاصله ي سوم نت دو هم ميشه نت مي .
    ازخود نت دو سه تا بشمر . ميرسي به نت مي . كاري نداره بخدا . خود نت دو رو هم بايد بشماري !
    بچه ها خواهشا اگه ميخواين موزيكتون اصولي ساخته بشه و خوب به گوش برسه موزيك رو بصورت آكادميك و همراه با مباني كار كنين .
    راستی این اکتاو که گفتی چیه؟


    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۱/۲۷ در ساعت 15:36

  12. Violinist آواتار ها
    Violinist
    شماره کاربری
    22280
    مـعاونت کل
    مهر /۱۳۹۱
    Tehran
    4,346
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی13868
    9,505
    سپاس از شما 19,341 بار در 5,390 پست
    Follows
    3
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط atist تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    راستی این اکتاو که گفتی چیه؟
    واقع نميدوني يا داري شوخي ميكني ؟!!
    شما چجوري با برنامه ي اف ال كار ميكيني ولي نميدوني اكتاو چيه ؟!!
    به عنوان مثال فاصله ي نت c5 تا نت c6 ميشه يك اكتاو .
    يا بهتره بگم هر 8 نت رو يه اكتاو ميگن .


    Music is my love
    Music is my life
    Music is my everything

    iP شما همواره رصد میشود :

    تدریس ِ حضوری و تخصصی ِ آهنگسازی و تنظیم در تمامه سبک ها و میکس و مستر در تهران پذیرفته میشود

    صفحه اینستاگرام من
    mehrzad.mehregan

    اکانت تلگرام من
    http://t.me/mehrmehrzad
    #9 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۱/۲۸ در ساعت 05:29

  13. Violinist آواتار ها
    Violinist
    شماره کاربری
    22280
    مـعاونت کل
    مهر /۱۳۹۱
    Tehran
    4,346
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی13868
    9,505
    سپاس از شما 19,341 بار در 5,390 پست
    Follows
    3
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ozviat1 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    اول از همه خیلی خیلی ممنون که وخت گذاشتی این همه تایپ کردی !هر کسی اینکارو نمیکنه
    بعدم بگم خیلی کمکم کرد واقعا !! درسته علمشو ندارم و شاید قانونا نباید زیاد بفهمم از چیزی که گفتی اما نصف بیشترشو خوب فهمیدم !! حالا عملی هم تست کنم درست تر متوجه میشم !! بازم ممنون ازشون استفاده میکنم !! فقط یه سوال دیگه !! اینکه هر نتی که تو پیانو رول بگیریم فاصله سومش میشه سه نت بالاتر ، واسه باقی فاصله ها همینه ؟ یعنی فاصله 5 میشه 5 تا بالاتر ؟؟
    و سوال بعد هم اینکه پد زیر وکال رو میشه رو فاصله چید ؟؟ اخه من بعضی از اهنگ ها رو که فقط پد زیرشونه گوش میدم اصلا رو گام وکال نیس ولی خیلی جالب از کار در اومده !!
    جواب سوال اولت : بله ! شما از هر نت هر چندتا كه بشماري ، فاصله اش هم همون ميشه .
    جواب سوال دومت : سوالت كلا مشكل داره !! امكان نداره آكورد و يا به قول شما پدي كه در زيروكال وجود داره ، گامش با گام وكال متفاوت باشه . وكال تو هر گامي كه ميخونه ، آكوردها هم بايد در همون گام باشن .
    براي پد شما بايد سه نت اصلي هر آكورد رو زير هم و بصورت همزمان اجرا كني . اول نت اصلي آكورد رو ميذاري ، بعدش فاصله سوم نت اصلي و بعد هم فاصله ي پنجم نت اصلي رو . اين براي آكوردهاي مينور بود . براي آكوردهاي ماژور شما نت دوم رو بايد نيم پرده زير تر بچيني .
    باور كن من و عليرضا ناصحي بارها فرمول آكوردها و كلا اين چيزارو تو انجمن تيوري موسيقي توضيح داديم . شما يه سر به بخش آكوردها بزن .
    و اينكه اول خودت تلاش كن و كتاب هاي تيوري موسيقي رو مطالعه كن ، شايد تونستي به جواب اكثر سوالاتت برسي . بعدش اگه احيانا مشكلي چيزي داشتي اونوقت ما در خدمتت هستيم .
    باور كن منم جون كندم تا اين چيزا رو ياد گرفتم ! شب و روز مطالعه كردم ، تحقيق كردم ، كلي وقت گذاشتم . رو سازهاي مختلف به صورت عملي تست كردم تا تونستم به خوبي درك كنم .
    خطوط حامل هم به 5 خط معروف موسيقي گفته ميشه كه نت ها در بين و يا بر روي اونها قرار ميگيره .


    Music is my love
    Music is my life
    Music is my everything

    iP شما همواره رصد میشود :

    تدریس ِ حضوری و تخصصی ِ آهنگسازی و تنظیم در تمامه سبک ها و میکس و مستر در تهران پذیرفته میشود

    صفحه اینستاگرام من
    mehrzad.mehregan

    اکانت تلگرام من
    http://t.me/mehrmehrzad
    #10 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۱/۲۸ در ساعت 05:53

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۰/۲۰, 23:43
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۷/۰۹, 09:50
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۱۵, 18:50
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۲۶, 12:22
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۰۱, 16:03

جستجو شده ها

پيانو زدن براي وكال

اموزش ساخت پد زیر وکال

شکل خط حامل در پیانو رول

اموزش چیدن ملودی برای وکال

f#mنت

وکال فاصله سه

زیر وکال چی بزنم

نوشتن نت وکال

ضبط کردن 3نت همزمان fl cubase.ir

ساختن آکورد برای وکال cubase.ir

خراطها

چجوری آکورد وکال رو پیدا کنم

نت پد به چی گفته میشه

پد

پد زیر وکال

بیس و نت تونیک

سوررس مجید اخشابی

تا این لحظه 116 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست