کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3

موضوع: مکانیزم پیانو الکتریکی

  1. ahmad74 آواتار ها
    ahmad74
    شماره کاربری
    39970
    کاربر تازه وارد
    اردیبهشت /۱۳۹۲
    اصفهان
    5
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1
    11
    سپاس از شما 1 بار در 1 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    Question مکانیزم پیانو الکتریکی

    سلام
    کسی میتونه طرز کار (مکانیزم) این پیانو ها ی الکترونیکی رو توضیح بده
    از کوچکترین اطلاعات هم دریغ نکنید لطفا....


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۲/۰۶ در ساعت 13:48

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  3. Ahmad-Karimi آواتار ها
    Ahmad-Karimi
    شماره کاربری
    40217
    مدیر بـازنشسته
    اردیبهشت /۱۳۹۲
    ساکن پاکدشت تهران
    2,359
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی4895
    6,287
    سپاس از شما 4,919 بار در 1,760 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    براي بيشتر كساني كه به دنبال خريد پيانو هستند انتخاب پيانوي مناسب كمي دشوار و پيچيده است. انتخاب بين پيانوهاي آكوستيك، سايلنت و ديجيتال بايستي بر اساس شناخت صحيح صورت گيرد تا بتواند پاسخگوي نياز هاي اصلي ما باشد. در اين مقاله سعي شده است تا اطلاعات مفيدي در خصوص پيانوهاي سايلنت در اختيار علاقه مندان قرار بگيرد.

    ايده ساخت پيانوهاي سايلنت عموما بر مبناي كنترل شدت صدا در پيانوهاي اكوستيك شكل گرفته است. با پرجمعيت شدن شهر ها و كوچكتر شدن خانه ها، انجام تمرينات پيانو در آپارتمان ها و فضاهاي كوچك تقريبا غير ممكن است و يا محدود به ساعتهاي خاصي از روز مي شود. لذا بسياري از علاقه مندان نمي توانند از حداكثر زمان ممكن براي تمرينات خود استفاده كنند. از طرفي تمرينات پيانو براي پيانيست لذت بخش است و براي اطرافيان او ممكن است خوشايند نباشد و در نتيجه حتي در يك خانه ويلايي بزرگ هم ممكن است محدوديتهاي زماني براي نوازنده وجود داشته باشد. پيانوهاي ديجيتال نيز هنوز نتوانسته اند انتظارات پيانيستها را علي الخصوص در سطوح بالاي نوازندگي برآورده كنند. در نتيجه به نظر مي رسد پيانوهاي سايلنت گزينه بهتري (.و البته گرانتر). براي حرفه اي ها باشد. شايد بزرگترين مزيت سيستم هاي سايلنت اين است كه هر زمان بخواهيد ميتوانيد آن را غير فعال كرده و از صداي طبيعي پيانوي خود لذت ببريد. در واقع پيانيستهاي حرفه اي تنها زماني از سيستم سايلنت استفاده ميكنند كه امكان استفاده از سيستم طبيعي ساز وجود نداشته باشد - حتي به هنگام تمرينات!!!

    براي فهم دقيق عملكرد پيانوهاي سايلنت بهتر است در ابتدا نگاهي به نحوه ايجاد صدا در پيانوهاي اكوستيك داشته باشيم.

    در همه انواع پيانوهاي آكوستيك، اعم از ديواري و گرند، ضربه چكشها به سيم عامل اصلي ايجاد صدا است و در نهايت صداي ايجاد شده توسط صفحه صوتي ساز تقويت مي شود. مكانيزمي كه ضربه دست پيانيست به كلاويه را به ضربه چكش به سيم تبديل مي كند "اكشن" نام دارد. در مكانيزم اكشن اهرمها و لولاهاي متعددي استفاده شده است تا اين انتقال حركت به درستي و با بيشترين ميزان كنترل بر روي ضربه صورت گيرد.









    در پيانوهاي سايلنت، از يك ميله مخصوص استفاده ميشود تا چكشها را بلافاصله قبل از برخورد به سيم متوقف كند. تنظيم دقيق اين فاصله بسيار مهم است. فاصله چكشها در حالت استراحت.(پيش از فشردن كلاويه ها). تا سيم معمولا hammer travel ناميده ميشود. در صورتي كه ميزان اين فاصله تغيير كند، حس تاچ پيانو تغيير كرده و در برخي موارد موجب اختلال در مكانيزم اكشن ميشود. بنابراين تنظيم ميله متوقف كننده چكشها در سيستم سايلنت بايد به گونه اي صورت گيرد تا كمترين كاهش را در ميزان hammer travel ايجاد كند.

    با عدم برخورد چكش به سيم،. مكانيزم اصلي و طبيعي ايجاد صدا در پيانو متوقف شده و سيستم الكترونيكي توليد صدا وارد عمل ميشود. اين سيستم شامل حسگر (كه در زير هر كلاويه قرار دارد) و يك سيستم پردازش و توليد صداي ديجيتال است. حسگرها عموما به دو صورت تماسي (.در پيانوهاي سايلنت قديمي) و غير تماسي عمل ميكنند. حسگرهاي تماسي قديمي عموما موجب تغيير كيفيت تاچ كلاويه ها مي شدند. البته در حال حاضر حسگرهاي تماسي جديدتري طراحي شده اند كه به صورت تركيبي عمل ميكنند(نوري-مكانيكي) و با توجه به سبكي شاخكها تاثير بسيار ناچيزي در كيفيت تاچ كلاويه ها دارند ولي نهايتا كيفيت آنها با گذشت زمان تغيير ميكند و ممكن است بعد از گذشت چند ماه نياز باشد تا حساسيت سنسورها را مجددا تنظيم نماييد(البته انجام اين كار توسط خود نوازنده و در زمان بسيار كوتاهي امكانپذير است). شركت midmuro از جمله توليد كنندگان با كيفيت اين نوع از سنسورها است كه عموما با سازندگاني نظير Samick همكاري دارد. درشكل 1 نمونه اي از سنسورهاي تماسي نشان داده شده است.



    شكل 1- نمونه سنسور تماسي ساخت شركت Midmuro كه بر روي پيانوي Samick 121 نصب شده است.





    حسگر هاي غير تماسي مدرن در واقع حسگرهاي نوري هستند كه ميتوانند بدون تماس با كلاويه و تغيير كيفيت تاچ، سرعت كليدها را اندازه گيري كرده و به سيستم پردازش مركزي منتقل كنند. نحوه اندازه گيري سرعت كلاويه ها خود مبحثي پيچيده بوده و هدف ما پرداختن به جزئيات آن نيست. در شكل 2 و 3 نمونه اي از حسگر نوري شركت YAMAHA كه يكي از پيشتازترين شركت ها در زمينه توليد سيستم هاي سايلنت است نمايش داده شده است.



    شكل 2- زبانه پلاستيكي- زبانه در پايين ترين قسمت خود كاملا شفاف است و به سمت بالا به تدريج تيره تر ميشود.





    شكل 3- محل قرار گيري زبانه بين منبع نور و حسگر نوري





    همانطوريكه در تصوير 2 مشاهده مي كنيد، يك زبانه كوچك پلاستيكي در زير كلاويه نصب شده است. اين زبانه پلاستيكي در انتها شفاف بوده و به تدريج به سمت بالا تيره تر مي شود. زبانه در ميان يك محفظه كوچك كه محل قرار گيري منبع نور و حسگر نور است قرار ميگيرد (شكل 3) و حسگر نوري ميزان نور عبوري را به طور پيوسته اندازه گيري ميكند. در حالت استراحت كليد، نور همواره به ميزان حداكثر از زبانه شفاف عبور ميكند و پردازشگر ميتواند تشخيص دهد كه كليد در حالت استراحت است. با فشردن كليد، هر چقدر كليد پايين تر مي رود ميزان نور عبوري كمتر شده و بنابراين پردازشگر مركزي متوجه تغيير مكان كلاويه ميشود. به كمك معادلات رياضي بسيار دقيق ميتوان سرعت و شتاب كليد را به هنگام پايين رفتن و بالا رفتن كليد محاسبه نمود. سرعت پايين رفتن كليد كيفيت ضربه چكش به سيم را مشخص كرده و پرازشگر متناسب با سرعت كلاويه، نمونه صداي از پيش ضبط شده (sound sample ) را پخش مي نمايد. سرعت بالا رفتن كليد نيز براي شبيه سازي دقيقتر تكنيك هاي لگاتو، استاكاتو، تنوتو و ..... بسيار ضروري است.



    نكات قابل توجه به هنگام خريد پيانوهاي سايلنت:

    1- از فروشنده بخواهيد تا نوع كاركرد حسگر را به شما توضيح بدهد. حسگرهاي نوري كيفيت و دوام بالاتري دارند.

    2- ميزان پوليفوني(. تعداد صداهايي كه به صورت همزمان پخش ميشود) در سيستم سايلنت بسيار مهم است و هر چقدر بالاتر باشد صداي پيانوي شما در حالت سايلنت با كيفيت تر خواهد بود. سيستمهاي با كيفيت عموما پوليفوني 128 و يا 256 را ارائه ميكنند.

    3- سيستمهاي سايلنت پيشرفته توانايي شبيه سازي رزونانس هاي طبيعي پيانو را دارند كه موجب ميشود صداي حاصل از سيستم سايلنت به صداي پيانوي آكوستيك نزديكتر باشد.

    4- تعداد نمونه هاي صوتي از پيش ضبط شده كه در حافظه پردازشگر اين سيستمها قرار دارد بسيار مهم است. سيستمهاي با كيفيت معمولا نمونه برداري صدا را در چندين شدت مختلف (.نوانسهاي متفاوت).انجام ميدهند كه به آن Dynamic sampling مي گويند.

    5- اگر سيستم سايلنت را به قصد آهنگسازي و اتصال آن به سيستمهاي كامپيوتري خريداري مي كنيد امكانات ارتباطي آن نظير پورتهاي MIDI و قابليت اتصال وايرلس آن را مدنظر قرار دهيد. برخي از سيستمها ي سايلنت نظير PianoDisk امكانات بي نظيري را در اختيار نوازنده قرار ميدهد.

    6- در صورتي كه سيستم سايلنت را بعد از خريد پيانو نصب ميكنيد از ميزان تغييراتي كه در حين نصب بايد بر روي پيانوي شما انجام شود مطلع شويد. در پيانوهاي ديواري با نصب سيستم سايلنت پدال وسط پيانو به عنوان اهرم فعال سازي سيستم سايلنت در نظر گرفته شده و ديگر نمي توانيد از عملكرد قبلي آن (.كاهش طبيعي صداي پيانو با قرار دادن نمد بين سيم ها و چكش ها) استفاده نمائيد. در پيانوهاي گرند معمولا اهرمي جداگانه براي فعال سازي سيستم سايلنت تعبيه ميشود.

    7- قبل از خريداري و نصب سيستم سايلنت از مطابقت كامل آن با پيانوي خودتان مطمئين شويد. امكان نصب برخي از سيستمهاي سايلنت بر روي پيانوهاي ديواري با ارتفاع كم وجود ندارد.

    8- اگر نوازنده حرفه اي پيانو هستيد قبل از خريد حتما كيفيت صداي سيستم سايلنت را امتحان كنيد. صداي برخي از سيستمهاي سايلنت به سليقه شما نزديكترند.

    9- اگر شرايط محل شما به گونه ايست كه به هيچ عنوان نمي توانيد از صداي طبيعي پيانوي سايلنت خود استفاده كنيد بهتر است به فكر خريد آن نباشيد. در چنين شرايطي توصيه ميشود از پيانوهاي ديجيتال استفاده كنيد. همانطوري كه در ابتداي مقاله اشاره شد بزرگترين مزيت سيستم هاي سايلنت اين است كه هر زمان بخواهيد ميتوانيد آن را غير فعال كرده و از صداي طبيعي پيانوي خود لذت ببريد... در غير اينصورت تنها هزينه اي گزاف پرداخته ايد ....


    .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ................

    پیانو الکتریک تولید اصوات مکانیکی و صداها را به سیگنال های الکتریکی توسط وانت تبدیل شده است. بر خلاف یک سینت سایزر، پیانو الکتریکی است یک ابزار الکترونیکی است، اما الکترو مکانیکی. اولین پیانو الکتریکی در اواخر 1920s اختراع شد. 1929 نئو Bechstein برقی پیانوی بزرگ در میان اولین بود. احتمالا اولین مدل stringless CLAVIER Vivi تن لوید Loar بود.

    در اوایل ضبط پیانو الکتریکی عبارتند از دوک الینگتون در سال 1955 و هند رادیوم خورشید و نیز به عنوان دیگر آهنگ را از سال 1956 جلسات شامل آلبوم دوم سوپر صوتی جاز خود را (با نام مستعار سوپر صوتی برای تلفن های موبایل).

    محبوبیت پیانو الکتریکی شروع به رشد در اواخر 1950s بعد از معروف 1959 ضبط ری چارلز را "What'd من بگو،" رسیدن به ارتفاع آن در طول 1970s، پس از آن به تدریج با پیانو الکترونیکی قادر به برای تلفن های موبایل مانند پیانو آواره شدند بدون معایب قطعات متحرک مکانیکی. بسیاری از انواع در ابتدا برای منزل و یا استفاده مدرسه از جمله استفاده در مدرسه یا کالج پیانو آزمایشگاه برای کمک درسی به طور همزمان از چندین دانش آموز با استفاده از هدفون طراحی شده بودند. یکی دیگر از عوامل رانندگی توسعه و پذیرش خود را به برق مترقی از موسیقی عامه پسند و نیاز به ابزار صفحه کلید های قابل حمل قادر به تکثیر بوده است. نوازندگان تعدادی از انواع پیانو الکتریکی و تشویق تولید کنندگان به آنها تکامل برای استفاده مرحله و سپس پس از آن مدل درجه اول برای استفاده مرحله در نظر گرفته شده توسعه به تصویب رسید.

    دیجیتال پیانو مرحله الکترونیکی از ابزار الکترو مکانیکی اصلی در استفاده از معاصر با توجه به اندازه، وزن و تطبیق پذیری خود را جایگزین کرده اند. با این حال، در سال 2009، رودز موسیقی شرکت های ارائه از فهرست پرنیان شروع به تولید یک خط جدید از پیانو الکترو مکانیکی، شناخته شده به عنوان رودز علامت گذاری 7 مدتی. [8]


    همیشه سکوت نشانه ی تایید حرف طرف مقابل نیست
    گاهی نشانه ی قطع امید از سطح شعور اوست
    michel focaurt


    آنچنان زندگی کن گویی فردا خواهی مرد!
    و آنچنان بیاموز گویی تا ابد زنده خواهی ماند...
    ماهاتما گاندی

    هرکس به من کلمه ای بیاموزد
    مرا بنده ی خویش ساخته
    امام علی (ع)


    خاک*موسیقی احساس تو را می شنود...(به یاد مرتضی پاشایی)
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۲/۰۶ در ساعت 14:29

  4. کاربران زیر از شما Ahmad-Karimi عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  5. Ahmad-Karimi آواتار ها
    Ahmad-Karimi
    شماره کاربری
    40217
    مدیر بـازنشسته
    اردیبهشت /۱۳۹۲
    ساکن پاکدشت تهران
    2,359
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی4895
    6,287
    سپاس از شما 4,919 بار در 1,760 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    براي بيشتر كساني كه به دنبال خريد پيانو هستند انتخاب پيانوي مناسب كمي دشوار و پيچيده است. انتخاب بين پيانوهاي آكوستيك، سايلنت و ديجيتال بايستي بر اساس شناخت صحيح صورت گيرد تا بتواند پاسخگوي نياز هاي اصلي ما باشد. در اين مقاله سعي شده است تا اطلاعات مفيدي در خصوص پيانوهاي سايلنت در اختيار علاقه مندان قرار بگيرد.

    ايده ساخت پيانوهاي سايلنت عموما بر مبناي كنترل شدت صدا در پيانوهاي اكوستيك شكل گرفته است. با پرجمعيت شدن شهر ها و كوچكتر شدن خانه ها، انجام تمرينات پيانو در آپارتمان ها و فضاهاي كوچك تقريبا غير ممكن است و يا محدود به ساعتهاي خاصي از روز مي شود. لذا بسياري از علاقه مندان نمي توانند از حداكثر زمان ممكن براي تمرينات خود استفاده كنند. از طرفي تمرينات پيانو براي پيانيست لذت بخش است و براي اطرافيان او ممكن است خوشايند نباشد و در نتيجه حتي در يك خانه ويلايي بزرگ هم ممكن است محدوديتهاي زماني براي نوازنده وجود داشته باشد. پيانوهاي ديجيتال نيز هنوز نتوانسته اند انتظارات پيانيستها را علي الخصوص در سطوح بالاي نوازندگي برآورده كنند. در نتيجه به نظر مي رسد پيانوهاي سايلنت گزينه بهتري (.و البته گرانتر). براي حرفه اي ها باشد. شايد بزرگترين مزيت سيستم هاي سايلنت اين است كه هر زمان بخواهيد ميتوانيد آن را غير فعال كرده و از صداي طبيعي پيانوي خود لذت ببريد. در واقع پيانيستهاي حرفه اي تنها زماني از سيستم سايلنت استفاده ميكنند كه امكان استفاده از سيستم طبيعي ساز وجود نداشته باشد - حتي به هنگام تمرينات!!!

    براي فهم دقيق عملكرد پيانوهاي سايلنت بهتر است در ابتدا نگاهي به نحوه ايجاد صدا در پيانوهاي اكوستيك داشته باشيم.

    در همه انواع پيانوهاي آكوستيك، اعم از ديواري و گرند، ضربه چكشها به سيم عامل اصلي ايجاد صدا است و در نهايت صداي ايجاد شده توسط صفحه صوتي ساز تقويت مي شود. مكانيزمي كه ضربه دست پيانيست به كلاويه را به ضربه چكش به سيم تبديل مي كند "اكشن" نام دارد. در مكانيزم اكشن اهرمها و لولاهاي متعددي استفاده شده است تا اين انتقال حركت به درستي و با بيشترين ميزان كنترل بر روي ضربه صورت گيرد.









    در پيانوهاي سايلنت، از يك ميله مخصوص استفاده ميشود تا چكشها را بلافاصله قبل از برخورد به سيم متوقف كند. تنظيم دقيق اين فاصله بسيار مهم است. فاصله چكشها در حالت استراحت.(پيش از فشردن كلاويه ها). تا سيم معمولا hammer travel ناميده ميشود. در صورتي كه ميزان اين فاصله تغيير كند، حس تاچ پيانو تغيير كرده و در برخي موارد موجب اختلال در مكانيزم اكشن ميشود. بنابراين تنظيم ميله متوقف كننده چكشها در سيستم سايلنت بايد به گونه اي صورت گيرد تا كمترين كاهش را در ميزان hammer travel ايجاد كند.

    با عدم برخورد چكش به سيم،. مكانيزم اصلي و طبيعي ايجاد صدا در پيانو متوقف شده و سيستم الكترونيكي توليد صدا وارد عمل ميشود. اين سيستم شامل حسگر (كه در زير هر كلاويه قرار دارد) و يك سيستم پردازش و توليد صداي ديجيتال است. حسگرها عموما به دو صورت تماسي (.در پيانوهاي سايلنت قديمي) و غير تماسي عمل ميكنند. حسگرهاي تماسي قديمي عموما موجب تغيير كيفيت تاچ كلاويه ها مي شدند. البته در حال حاضر حسگرهاي تماسي جديدتري طراحي شده اند كه به صورت تركيبي عمل ميكنند(نوري-مكانيكي) و با توجه به سبكي شاخكها تاثير بسيار ناچيزي در كيفيت تاچ كلاويه ها دارند ولي نهايتا كيفيت آنها با گذشت زمان تغيير ميكند و ممكن است بعد از گذشت چند ماه نياز باشد تا حساسيت سنسورها را مجددا تنظيم نماييد(البته انجام اين كار توسط خود نوازنده و در زمان بسيار كوتاهي امكانپذير است). شركت midmuro از جمله توليد كنندگان با كيفيت اين نوع از سنسورها است كه عموما با سازندگاني نظير Samick همكاري دارد. درشكل 1 نمونه اي از سنسورهاي تماسي نشان داده شده است.



    شكل 1- نمونه سنسور تماسي ساخت شركت Midmuro كه بر روي پيانوي Samick 121 نصب شده است.





    حسگر هاي غير تماسي مدرن در واقع حسگرهاي نوري هستند كه ميتوانند بدون تماس با كلاويه و تغيير كيفيت تاچ، سرعت كليدها را اندازه گيري كرده و به سيستم پردازش مركزي منتقل كنند. نحوه اندازه گيري سرعت كلاويه ها خود مبحثي پيچيده بوده و هدف ما پرداختن به جزئيات آن نيست. در شكل 2 و 3 نمونه اي از حسگر نوري شركت YAMAHA كه يكي از پيشتازترين شركت ها در زمينه توليد سيستم هاي سايلنت است نمايش داده شده است.



    شكل 2- زبانه پلاستيكي- زبانه در پايين ترين قسمت خود كاملا شفاف است و به سمت بالا به تدريج تيره تر ميشود.





    شكل 3- محل قرار گيري زبانه بين منبع نور و حسگر نوري





    همانطوريكه در تصوير 2 مشاهده مي كنيد، يك زبانه كوچك پلاستيكي در زير كلاويه نصب شده است. اين زبانه پلاستيكي در انتها شفاف بوده و به تدريج به سمت بالا تيره تر مي شود. زبانه در ميان يك محفظه كوچك كه محل قرار گيري منبع نور و حسگر نور است قرار ميگيرد (شكل 3) و حسگر نوري ميزان نور عبوري را به طور پيوسته اندازه گيري ميكند. در حالت استراحت كليد، نور همواره به ميزان حداكثر از زبانه شفاف عبور ميكند و پردازشگر ميتواند تشخيص دهد كه كليد در حالت استراحت است. با فشردن كليد، هر چقدر كليد پايين تر مي رود ميزان نور عبوري كمتر شده و بنابراين پردازشگر مركزي متوجه تغيير مكان كلاويه ميشود. به كمك معادلات رياضي بسيار دقيق ميتوان سرعت و شتاب كليد را به هنگام پايين رفتن و بالا رفتن كليد محاسبه نمود. سرعت پايين رفتن كليد كيفيت ضربه چكش به سيم را مشخص كرده و پرازشگر متناسب با سرعت كلاويه، نمونه صداي از پيش ضبط شده (sound sample ) را پخش مي نمايد. سرعت بالا رفتن كليد نيز براي شبيه سازي دقيقتر تكنيك هاي لگاتو، استاكاتو، تنوتو و ..... بسيار ضروري است.



    نكات قابل توجه به هنگام خريد پيانوهاي سايلنت:

    1- از فروشنده بخواهيد تا نوع كاركرد حسگر را به شما توضيح بدهد. حسگرهاي نوري كيفيت و دوام بالاتري دارند.

    2- ميزان پوليفوني(. تعداد صداهايي كه به صورت همزمان پخش ميشود) در سيستم سايلنت بسيار مهم است و هر چقدر بالاتر باشد صداي پيانوي شما در حالت سايلنت با كيفيت تر خواهد بود. سيستمهاي با كيفيت عموما پوليفوني 128 و يا 256 را ارائه ميكنند.

    3- سيستمهاي سايلنت پيشرفته توانايي شبيه سازي رزونانس هاي طبيعي پيانو را دارند كه موجب ميشود صداي حاصل از سيستم سايلنت به صداي پيانوي آكوستيك نزديكتر باشد.

    4- تعداد نمونه هاي صوتي از پيش ضبط شده كه در حافظه پردازشگر اين سيستمها قرار دارد بسيار مهم است. سيستمهاي با كيفيت معمولا نمونه برداري صدا را در چندين شدت مختلف (.نوانسهاي متفاوت).انجام ميدهند كه به آن Dynamic sampling مي گويند.

    5- اگر سيستم سايلنت را به قصد آهنگسازي و اتصال آن به سيستمهاي كامپيوتري خريداري مي كنيد امكانات ارتباطي آن نظير پورتهاي MIDI و قابليت اتصال وايرلس آن را مدنظر قرار دهيد. برخي از سيستمها ي سايلنت نظير PianoDisk امكانات بي نظيري را در اختيار نوازنده قرار ميدهد.

    6- در صورتي كه سيستم سايلنت را بعد از خريد پيانو نصب ميكنيد از ميزان تغييراتي كه در حين نصب بايد بر روي پيانوي شما انجام شود مطلع شويد. در پيانوهاي ديواري با نصب سيستم سايلنت پدال وسط پيانو به عنوان اهرم فعال سازي سيستم سايلنت در نظر گرفته شده و ديگر نمي توانيد از عملكرد قبلي آن (.كاهش طبيعي صداي پيانو با قرار دادن نمد بين سيم ها و چكش ها) استفاده نمائيد. در پيانوهاي گرند معمولا اهرمي جداگانه براي فعال سازي سيستم سايلنت تعبيه ميشود.

    7- قبل از خريداري و نصب سيستم سايلنت از مطابقت كامل آن با پيانوي خودتان مطمئين شويد. امكان نصب برخي از سيستمهاي سايلنت بر روي پيانوهاي ديواري با ارتفاع كم وجود ندارد.

    8- اگر نوازنده حرفه اي پيانو هستيد قبل از خريد حتما كيفيت صداي سيستم سايلنت را امتحان كنيد. صداي برخي از سيستمهاي سايلنت به سليقه شما نزديكترند.

    9- اگر شرايط محل شما به گونه ايست كه به هيچ عنوان نمي توانيد از صداي طبيعي پيانوي سايلنت خود استفاده كنيد بهتر است به فكر خريد آن نباشيد. در چنين شرايطي توصيه ميشود از پيانوهاي ديجيتال استفاده كنيد. همانطوري كه در ابتداي مقاله اشاره شد بزرگترين مزيت سيستم هاي سايلنت اين است كه هر زمان بخواهيد ميتوانيد آن را غير فعال كرده و از صداي طبيعي پيانوي خود لذت ببريد... در غير اينصورت تنها هزينه اي گزاف پرداخته ايد ....


    .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ................

    پیانو الکتریک تولید اصوات مکانیکی و صداها را به سیگنال های الکتریکی توسط وانت تبدیل شده است. بر خلاف یک سینت سایزر، پیانو الکتریکی است یک ابزار الکترونیکی است، اما الکترو مکانیکی. اولین پیانو الکتریکی در اواخر 1920s اختراع شد. 1929 نئو Bechstein برقی پیانوی بزرگ در میان اولین بود. احتمالا اولین مدل stringless CLAVIER Vivi تن لوید Loar بود.

    در اوایل ضبط پیانو الکتریکی عبارتند از دوک الینگتون در سال 1955 و هند رادیوم خورشید و نیز به عنوان دیگر آهنگ را از سال 1956 جلسات شامل آلبوم دوم سوپر صوتی جاز خود را (با نام مستعار سوپر صوتی برای تلفن های موبایل).

    محبوبیت پیانو الکتریکی شروع به رشد در اواخر 1950s بعد از معروف 1959 ضبط ری چارلز را "What'd من بگو،" رسیدن به ارتفاع آن در طول 1970s، پس از آن به تدریج با پیانو الکترونیکی قادر به برای تلفن های موبایل مانند پیانو آواره شدند بدون معایب قطعات متحرک مکانیکی. بسیاری از انواع در ابتدا برای منزل و یا استفاده مدرسه از جمله استفاده در مدرسه یا کالج پیانو آزمایشگاه برای کمک درسی به طور همزمان از چندین دانش آموز با استفاده از هدفون طراحی شده بودند. یکی دیگر از عوامل رانندگی توسعه و پذیرش خود را به برق مترقی از موسیقی عامه پسند و نیاز به ابزار صفحه کلید های قابل حمل قادر به تکثیر بوده است. نوازندگان تعدادی از انواع پیانو الکتریکی و تشویق تولید کنندگان به آنها تکامل برای استفاده مرحله و سپس پس از آن مدل درجه اول برای استفاده مرحله در نظر گرفته شده توسعه به تصویب رسید.

    دیجیتال پیانو مرحله الکترونیکی از ابزار الکترو مکانیکی اصلی در استفاده از معاصر با توجه به اندازه، وزن و تطبیق پذیری خود را جایگزین کرده اند. با این حال، در سال 2009، رودز موسیقی شرکت های ارائه از فهرست پرنیان شروع به تولید یک خط جدید از پیانو الکترو مکانیکی، شناخته شده به عنوان رودز علامت گذاری 7 مدتی. [8]


    همیشه سکوت نشانه ی تایید حرف طرف مقابل نیست
    گاهی نشانه ی قطع امید از سطح شعور اوست
    michel focaurt


    آنچنان زندگی کن گویی فردا خواهی مرد!
    و آنچنان بیاموز گویی تا ابد زنده خواهی ماند...
    ماهاتما گاندی

    هرکس به من کلمه ای بیاموزد
    مرا بنده ی خویش ساخته
    امام علی (ع)


    خاک*موسیقی احساس تو را می شنود...(به یاد مرتضی پاشایی)
    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۲/۰۶ در ساعت 14:29

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. کاور طراحی شده برای پویا - ریزه ریزه
    توسط Noizalaxy در انجمن کاور های کاربران
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۰/۲۲, 11:25
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۹/۲۸, 12:00
  3. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۹/۲۳, 22:29
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۱/۰۶, 12:50
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۱۴, 22:51

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 17 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست