کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: یادداشت «امیر اثنی عشری» به یاد استادش «محمدرضا لطفی»

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض یادداشت «امیر اثنی عشری» به یاد استادش «محمدرضا لطفی»

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید موسیقی ایرانیان – امیر اثنی عشری: این یادداشت قبل از پرکشیدن استاد نوشته شده بود، برای «بزرگداشت» ایشان نه «یاد بود»… تغییراتی در آن داده شد و فعل های «هست» به «بود» تغییر یافت…

    جناب محمدرضا لطفی هنرمندی بود چند بعدی. تسلط بی مانندش بر گنیجینه تاریخی به جای مانده از موسیقی دستگاهی و ردیفی ایران، او را به بخش مهمی از حافظه تاریخی موسیقی دستگاهی ایران تبدیل نمود و از آنجا که آب را از سرچشمه اش نوشیده بود، به حق نسل های بعدی خود را آب رسان بوده است.

    .ایشان محضر استادانی چون برومند، شهنازی، عبدالله دوامی، سعید هرمزی، یوسف فروتن، را به شکل مستقیم درک کرده بود و از آنان نکته ها آموخته و از بسیاری دیگر چون درویش خان، میرزاها، بنان، تاج، ادیب، مجد و …. به شکل غیر مستقیم بهره ها برده، که این همه را می توان در نوازندگی، ساخته ها و فهم دقیق و جامع او از ماهیت موسیقی ایرانی. دید و شنید. برخی از مهمترین ویژگی های ساز لطفی عبارتند از سوال و جواب های هدفمند، مضراب های شمرده، چپ و راست های شفاف، ریزهای گویا و بدون فشار، استفاده معنادار ازدراب های. چپ، بهره گیری از تمام امکانات صوتی ساز، استفاده از ریتم های ادواری و … .

    .محمدرضا لطفی بازسازی و رجوع به گذشته را نه عقب گرد، که دورخیزی برای حرکت درست و رو به جلو. و محملی برای خلق اثر با پشتوانه ای غنی می دانست. از این روی بخش ویژه ای از عمر خود را به بازسازی و تحلیل آثار بزرگان ساز و آواز صرف کرده بود. استادانی چون درویش خان (در به یاد درویش خان با آواز نصرالله ناصحپور)، بانو قمرالموک وزیری (بازسازی آوازهایی از قمر با آواز هنگامه اخوان) طاهرزاده ( به یاد طاهرزاده با آواز صدیق تعریف و پاسداشت از شیوه طاهرزاده با آواز نگارنده و گروه بازسازی شیدا) ظلی (یادواره ظلی به همراه سجاد مهربانی و گروه بازسازی شیدا) و … بخشی از تلاش های ستودنی او بود.

    اوج خلاقیت در موسیقی ایرانی را باید در «بداهه نوازی» جستجو کرد، که همواره این اصل در موسیقی ایرانی شاخصی برای سنجش میزان توانایی نوازندگانقلمداد می شود.یک بداهه نواز باید طیف گسترده ای از نغمات، جملات و ریتم ها را در ذهن داشته باشد، تا با استفاده از آنها و به کمک خلاقیت و ذوق شخصی خویش، به مقام خلق و آفرینش در لحظه دست یابد. ایشان خود می گویند: «هنر بداهه در اوج، باید بدون برنامه ریزی و به شکل آزاد صورت پذیرد؛ این رهایی موقعی به جاست که نوازنده دوره آموزشی را به خوبی گذرانده و از ذوق نغمه پردازی عاری نباشد».

    استاد محمدرضا لطفی با تسلط بر ردیف دستگاهی و نیز به مدد بازسازی آثار استادان و مهمتر از همه اینها، با ذوق و خلاقیت شخصی خویش به بداهه نوازی چیره دست در موسیقی ایرانی تبدیل شده بود. گواه این مدعا آثاری چون «گریه بید»، «چهارگاه»، «همیشه در میان»، «خموشانه»، «پرواز عشق» و … می باشد. که در عین دارا بودن ویژگی ها و چارچوب های اصلی موسیقی رسمی و دستگاهی ایران، از ذوق سرشار او در خلق در لحظه و به عبارت دیگر «آن» حکایت دارد.

    در عرصه اجتماعی و گروه نوازینیز لطفی، پس از تاسیس گروه شیدا در سال ۱۳۵۴، به بازخوانی و اجرای دوباره آثار گذشتگان پرداخت. مدتی بعد کانون موسیقی چاووش را با همکاری هنرمندانی چون حسین علیزاده، پرویز مشکاتیان، علی اکبر شکارچی و.….راه اندازی کرد و در کنار دوستانی چون هوشنگ ابتهاج، محمدرضا شجریان، شهرام ناظری،جریانی شگرف به نام «چاوش»را .به وجود آورد، که تحولی همه جانبه را در دوره خود و نیز نسل های بعدی گذاشت؛ به طوری که هنوز به وضوح می توان ردپای این جریان سازی را در آثار گروه های دیگر موسیقی مشاهده کرد. بخشی از این تغییر و دگرگونی در ساختار مرسوم موسیقی ایرانی را در چاوش 6 و 8 می توان شنید، که علاوه بر تغییر در پایه های ریتیمیک، فرم و ادوار و تحرک اکسنت ها، تغییر عمده ای نسبت به اجرای پیوسته فرم مرسوم و کلاسیک پیش درآمد، چهارمضراب و آواز و تصنیف و رنگ ایجاد نمود. این تغییرات علاوه بر مقتضیات اجتماعی زمان خلق اثر و شناخت درست از مخاطب، از ذوق و تسلط چشمگیر او بر موسیقی ایرانی حکایت می کند.

    استاد محمدرضا لطفی در سال 1364 در حالی که قصدی برای ماندن در خارج از کشور نداشت از ایران خارج شد و اتفاقات و حوادث روزگار به گونه ای رقم خورد که تا سال 1385 که برای همیشه به ایران بازگشت، دور از وطن، به معرفی موسیقی ایرانی، برگزاری کنسرت های متعدد و نیز تربیت شاگردان همت گمارد. در پر کاری او همین بس که در آن دوران بیش از 450 کنسرت به صورت بداهه اجرا نمود، که برخی از آنها توسط موسسه آوای شیدا منتشر شده و بسیاری دیگر هنوز مجال انتشار نیافته و در دسترس علاقه مندان قرار نگرفته است.

    در کنار اینها شاید به جرات بتوان گفت محمدرضا لطفی با انتشار چندین دوره کتاب به نام «مقالات شیدا» همچنین نامه شیدا (نشریه داخلی موسسه آوای شیدا). یکی از پرکارترین موسیقی دانان ایرانی در عرصه پژوهش و تحقیق بود. به همه این ها باید برنامه های رادیویی «تاریخ موسیقی» و «شناخت موسیقی دستگاهی ایران». اشاره کرد که هر یک منبعی کم نظیر برای علاقه مندان و هنرجویان موسیقی ایرانی است.

    استاد محمدرضا لطفی پس از بازگشت به ایران و رونق دوباره مکتب خانه میرزا عبدالله به شکل خستگی ناپذیر، از هشت صبح تا هشت شب، در مکتب خانه و آوای شیدا به تدریس، تحلیل ردیف،. انتشار آثار صوتی و تصویری و مکتوب و هدایت گروه های سه گانه شیدا مشغول شد.

    بنده نیز این افتخار را داشتم که از سال 85 در کلاس های تحلیل ردیف سازی، کلاس های آواز پیشرفته و نیز. گروه بازسازی شیدا، نزد ایشان مشق عشق و هنر نمایم. همه کسانی که حتی دوره ای کوتاه از کلاس های ایشان بهره برده اند اذعان می کنند که محمدرضا لطفی دید و تحلیل تازه ای از ردیف موسیقی دستگاهی ایرانی را به هنرجویان ارائه می دهد و زیبایی شناسی نهفته در نغمات را نزد ایشان به شکلی متفاوت، درک و تجربه کرده اند.

    در پایان ضمن تسلیت فقدان آن بزرگ مرد به همه موسیقی دانان و علاقه مندان ایشان، شعر دوست و یار دیرینش «هوشنگ ابتهاج» رابا خود مرور می کنم:

    پیش ساز تو من از سحر سخن دم نزنم
    که زبانی چو بیان تو ندارد سخنم

    ره مگردان و نگه دار همین پرده ی راست
    تا من از راز سپهرت گرهی باز کنم

    صبر کن ای دل غمدیده که چون پیر حزین
    عاقبت مژده ی نصرت رسد از پیرهنم

    چه غریبانه تو با یاد وطن می نالی
    من چه گویم که غریب است دلم در وطنم

    همه مرغان هم آواز پراکنده شدند
    آه از این باد بلاخیز که زد در چمنم

    شعر من با مدد ساز تو آوازی داشت
    کی بود باز که شوری به جهان در فکنم

    نی جدا زان لب و دندان جه نوایی دارد؟
    من ز بی همنفسی ناله به دل می شکنم

    بی تو آری غزل «سایه» ندارد «لطفی»
    باز راهی بزن ای دوست که آهی بزنم

    منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۲/۱۵ در ساعت 10:11

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۱/۲۸, 12:50
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۰/۱۳, 12:40
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۰۲, 18:00
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۳۰, 11:54
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۲/۳۱, 22:02

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست