کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: مردی بزرگ با اشتباهاتی کوچک

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض مردی بزرگ با اشتباهاتی کوچک

    هوشنگ سامانی:.بازی زندگی برای همه انسان.ها، یک بازه زمانی تقریباً 90 دقیقه همانند فوتبال است. برخی در این زمین فقط می.دوند که بازی کرده باشند، برخی همه حواس خود را متمرکز می.کنند که گل نخورند و برخی دیگر، به این نیز می.اندیشند که چگونه گل بزنند و البته کم و بیش گل هم می.زنند و چه بسا گاهی پیش می.آید گل.های سرنوشت.سازی را بزنند. محمدرضا لطفی بی.گمان در این زمین همه جور بازی کرد و از همه مهم.تر این که گل..های به یاد ماندنی زد. آن هم درست در پایان جوانی و آغاز دوران میانسالی. مردی که نقش ممتاز خود را تا سال 1363 خورشیدی به نیکی بازی کرده بود، یک سال بعد به کوچی 25 ساله گرفتار شد. وقتی می.رفت نمی.دانست کی برمی.گردد. گر چه یکی دو باری به مدت کوتاهی برگشت. زمانه همچنان به پیش رفت تا حدود سال 1385 خورشیدی وقتی روزهای پیری خویش را می.گذراند به هر ترتیبی بود برگشت و خیلی شوق داشت تا بار دیگر زمین بازی را به شوق آورد اما زمانه، دست کم 25 سال پیش آمده بود و خیلی چیزها دیگر نبود. او نیز دیگر آن بازیگر پیشین نبود. حضور دگرباره وی در عرصه موسیقی ایران، چیزی نبود که با دوران بازیگری درخشانش همخوانی داشته باشد. برخی حاشیه.سازان جامعه موسیقی و عموماً مطبوعاتی نیز ناآشنایی وی با فضای نوین اجتماعی ایران را دامن زدند و این بازگشت پر شوق و ذوق، کمی به مذاق برخی.ها خوش نیامد و از همه مهم.تر، لطفی نتوانست گلی برتر از دوران پیشین خود بزند و عملاً اسطوره هنری وی همان شد که بود.استاد بی.بدیل موسیقی دستگاهی ایران پس از بازگشت 25 ساله انتقادات زیادی را به جان خرید و موج سخن.ها علیه وی چنان شدت گرفت که خیلی.ها فراموش کردند او یکی از بزرگ.ترین گلزنان تاریخ موسیقی ایران بوده است. گر چه نمی.توان گفت منتقدانش صددرصد خطا می.گفتند ولی آن چه تیغ نقدشان را برنده و سوزنده می.کرد، فراموش کردن جایگاه این بزرگمرد موسیقی زمانه ما بود. آن زمان، مقدمه.ای بر یکی از نقدهای تند همکاران نوشتم تا یک طرفه به قاضی نرفته باشیم. متنی کوتاه بدین شرح: محمدرضا لطفی به گواهی آثار موسیقایی اش یک چهره کاملاً منحصر به فرد در تمام تاریخ موسیقی ایران از زمان باربد تا کنون است. خدمات وی به پیکر واحدی به نام ایران، فراتر از کارنامه فرهنگی و هنری اوست. وقتی کشورمان درگیر مبارزات سال 1357 خورشیدی (1979 میلادی) بود، او به اتفاق دیگر شوریدگان کانون چاووش ساخت و نواخت و خواند. زمانی که نغمه.های شوم تجزیه.طلبی، چهارسوی ایران را جولانگاه خویش ساخته بود، محمدرضا لطفی با کمک حنجره شهرام ناظری، نغمه یکپارچگی سر داد و همه آن وطن فروشان جدایی طلب را به گوشه رینگ برد. این کار کمی نیست. کدام یک از ما این شانس بزرگ را داشته.ایم که چنین خدمت بزرگی به میهن مان بکنیم؟ لطفی نیک می.دانست زمانی می.توان از موسیقی دستگاهی ایران دم زد که اساساً چارچوبی به نام ایران وجود داشته باشد. حال اگر همین محمدرضا لطفی پس از سی سال جوری ظاهر می.شود که بر مذاق ما خوش نیست، به هیچ روی نبایست آن کارنامه درخشان را نادیده گرفت. گفتار و کردار وی در سه سال اخیر پس از بازگشت به میهن، تناسبی با آن لطفی سال.های نخستین ندارد و طبیعتاً خوشایند خیلی از ماها نیست …در باره شخصیت هنری، خطاها و تلاش.های لطفی، هنگامی که زنده بود، نوشتار بلندی زیر عنوان «بداهه پرداز شیدا» نوشتم و در روزنامه اعتماد ملی آن زمان چاپ شد. اینک یک بند دیگر از شاهکارهای وی را بدان اضافه می.کنم. گر چه می.دانم با کنکاش بیشتر، وجوه دیگری از اثرگذاری وی بر جریان فرهنگ و موسیقی فرهنگی این سرزمین را جست.


    شخصیت نوینی برای تار

    به دلایل تاریخی، سازهای موسیقی ایرانی در دوران قاجار چندان میان عموم شناخته شده نبودند. با آغاز تحولات قرن بیستمی و رواج کنسرت.ها، نمایش.ها، سینما و پس از آن، رادیو، تلویزیون و غیره، شناخت عمومی نسبت به انواع سازهای ایرانی و خارجی به.طور چشمگیری افزایش یافت. این شناخت به طور طبیعی از دو مسیر مجزا صورت می.گرفت: نخست سازهایی که به بهانه.های مختلف در دستان موسیقیدانان هنری و اصیل دیده می.شد و دوم سازهایی که توسط مجریان موسیقی کافه.ای به.کار می.رفت. برخی سازها مشترک بودند و به راحتی می.شد از آن.ها استفاده دوگانه کرد؛ تار به.واقع چنین مشخصه.ای داشته و دارد. زمینه آشنایی توده مردم با این ساز، .در دوران پهلوی.ها و به.ویژه پهلوی دوم بیش.تر از مسیر مجریان موسیقی بازاری صورت گرفت، چون آن را هم به صورت حضوری در مجالس مختلف می.دیدند و هم از طریق رسانه.های تصویری، همانند سینما و بعدها تلویزیون به نمایش درمی.آمد. در نتیجه این روند اجباری، ذهنیت غالب مردم نسبت به سازهایی چون تار، کمانچه و تنبک بسیار منفی شد و اصطلاح موسیقی «تار و تنبکی» یا «پاتنبکی» کنایه از موسیقی بی.ارزش، سرگرم.کننده و احیاناً اغواکننده در ذهن.شان جای گرفت. روشن است در چنین فضایی، توجیه کلیت موسیقی سخت است، چه رسد به تار که به قول معروف گاو پیشانی سفید موسیقی مطربی شده بود! اما لطفی روایت دیگری از تار در این سرزمین به نمایش گذاشت. برای نخستین.بار، این ساز به نوازشگر گوش سربازان و م...عان میهن تبدیل شد. در سال 1358 خورشیدی که از گرگان گرفته تا سنندج و ارومیه و زاهدان و اهواز، نغمه.های شوم جدایی.خواهانه به گوش می.رسید، صدای تار لطفی به همراه آواز شهرام ناظری را در گوش مردم چنین می.خواند «دیده بگشا ای برادر، تیرگی.ها را مپرور، آن که از دامش رهیدی، برنهاده دام دیگر» و بدین سان در کمتر از دو سال، تار لطفی در کنار ساز دیگر همکارانش، نه ابزار رقص و آواز بلکه بخشی از بدنه دفاعی ایران شده بود. خیلی.ها برای نخستین.بار صدای تار لطفی را از همین مسیر شنیدند و شناختند. خود من در آن سال.ها بی.آنکه فرق تار و تیر و تبر را از هم تشخیص دهم، شنونده «ایران ای سرای امید» بودم و این ملودی برگرفته از موسیقی لری با صدای تار مدام در گوشم لانه می.کرد. لطفی در سال.های نخست جنگ ایران و عراق عملاً فرماندهی یک گروه موسیقی را برعهده داشت که پا.به.پای سربازان و رزمندگان می.نواختند و می.خواندند.

    برخیز که دشمن به دیار آمده امروز

    ای شیردلان وقت شکار آمده امروز

    و یا عباراتی چون «جان فدای وطنم، خاک ایران کفنم» در تصنیف زیبای «کاروان شهید» آن زمان که خرمشهر به تازگی اسیر چنگال دشمن شده بود و همچنین تصنیف «ساقی» با مطلع «ای ساقی بگشا درها بر رخ ما که پر از مژده.ای» در دستگاه چهارگاه که به میمنت آزادی خرمشهر ساخته و پرداخته شد، نمونه.های دیگری از کار بی.مزد و منت لطفی و دیگر همکارانش هستند.


    منبع: آرمان


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۲/۱۶ در ساعت 12:20

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. دانلود وی اس تی سینتی سایزر Cakewalk Z3TA
    توسط Hamedboy در انجمن دانلود VSTi
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۴/۰۱, 17:52
  2. دانلود وی اس تی سینتی سایزر RayBlaster
    توسط Hamedboy در انجمن دانلود VSTi
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۲/۰۵, 18:51
  3. دانلود وی اس تی و سینتی سایزر DiscoDSP Corona v4.7
    توسط Mortal در انجمن دانلود VSTi
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۱/۲۱, 03:42
  4. پاسخ ها: 15
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۷/۲۸, 17:32
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۲/۲۵, 23:14

جستجو شده ها

پاتنبكي

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست