کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: نقدستان - نقد هشتم - ترانه گریزون Oaj

  1. matco آواتار ها
    matco
    شماره کاربری
    51550
    کاربر اخراجی
    مهر /۱۳۹۲
    وب ستان
    185
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی353
    381
    سپاس از شما 289 بار در 132 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض نقدستان - نقد هشتم - ترانه گریزون Oaj

    با هر نفس مأيوس تر مي شي؛ قلبت از اين تاريکي دلگيره!
    تو خاطرات تلخ هر روزت پاي تموم آدما گيره!
    از سايه و همسايه مي ترسي! از بوق ماشينا گريزوني!
    مردم همه دنبال بازيچن؛ اين اصل نحسو خوب مي دوني!
    با هر صدا و آشنا قهري؛ حتي کسي که با تو همدرده!
    حتي کسي که با تو همدرده انگار جايي به تو بد کرده!
    يک ماهي تو دريايي از نفتي! مثل مني، از زندگي سيري!
    از آدم و آيينه بيزاري!هر ثانيه هر لحظه مي ميري!
    مثل تموم مردم دنيا چيزي نمي گي و نمي خندي!
    ترکيب دنياتو عوض کردي! به هيچ .. دل رو نمي بندي!
    با زخم هاي کهنه هم رازي؛ با اشک هاي سرد، هم صحبت!
    از آشنايي هات بي زاري؛ محکوم هستي به همين غربت!
    انقدر غرق غصه هاتي که مرزي نداره اين پريشوني!
    صد تا بهار از پيش تو رد شد؛ اما تو درگير زمستوني!
    يک ماهي تو دريايي از نفتي! مثل مني، از زندگي سيري!
    از آدم و آيينه بيزاري! هر ثانيه هر لحظه مي ميري!

    کلیات ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــ
    ساختار : با وزن مستفعلن مستفعلن فاعل و تعداد ابیات هشتایی یکم ار نورم تجاوز کرده البته نه زیاد . به شاعر باید تبریک گفت بابت اولا لزوم رعایت وزن ثانیا انتخاب این وزن زیبا و حزر کردن از وزن کلیشه ای مفاعیلن
    محتوا : گریز از تجربیات تلخ ، نا بهنجاری های اجتماعی ، نفرت درونی و بیرونی و در کل میشه گفت منفی نگری ، در اینجا نقل قولی میکنم از استاد کاکایی ؛" ما ( ترانه سراها ) باید با کارامون رو مخاطب باید تاثیر بگذاریم و راحت ترین را عجز و ناله س مثل تکدی گری که با ناله رو مردم تاثیر میذاره و ازشون حسنه دریافت می کنه بیایید با مثبت نگری حتی به سوژه های منفی سرایشی شاد انجام بدیم ". لازم به ذکره حفظ روند عمودی ترانه و پرهیز از پرت گویی و خارج نشدن از کلیات ترانه جزو توانایی های این ترانه سرا ست احسنت
    نگارش : من به شخصه تو این سایت کمتر ترانه ای دیم که از آرایه های ادبی استفاده کنه که این به نوعی ضعف محسوب میشه ولی این ترانه جزو معدود ترانه های ست با کیفیت آرایه آرایی که به شاعر تبریک میگم برای این ذوق ، در جزئیات تفضیل اشاره خواهم کرد
    جزئیات : ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــ
    بیت اول :
    با هر نفس مأيوس تر مي شي؛ قلبت از اين تاريکي دلگيره!
    تو خاطرات تلخ هر روزت پاي تموم آدما گيره!
    ـ استفاده از معرفه این در مطلع ترانه از نظر اکثر نقادان ناپسند است مگر اینکه هدف کاملا معروف باشه مثل این دنیا این خورشید این گرونی این ترافیک ... بنده "این تاریکی" رو بدون توضیح نمی پسندم ، کدوم تاریکی؟ البته با جابجایی دو مصرع میشه به نوعی تاریکی رو به خاطرات تلخ نسبت داد البته این فقط پیشنهاده
    تو خاطرات تلخ هر روزت پاي تموم آدما گيره! .......... با هر نفس مأيوس تر مي شي؛ قلبت از اين تاريکي دلگيره!
    ـ کشف = بسیار لذت بردم از کشف عبارت پا گیر بودن ، احسنت ، کاش از کلمه ی دست استفاده میشد تا به اعلا میرسید مطلع این ترانه زیبا .
    ـ در استفاده ی صفت تفضیلی "تر" باید دقت کرد وقتی مأیوسی ذکر نشده مایوس تر اووردن پسندیده نیست
    بیت دوم -----------------------------------------------------
    از سایه و همسايه مي ترسي! از بوق ماشينا گريزوني!
    مردم همه دنبال بازيچن؛ اين اصل نحسو خوب مي دوني!
    ـ من از استفاده ی درست قوافی میان بیتی بسیار لذت میبرم مثل سایه و همسایه چقدر زیباست ، احسنت
    ـ کشف = بوق ماشین بسیار گوش نواز بود به به ، قابل توجه دوستانی که عینیت کم دارند
    ـ شاعر نباید حکم صادر کنه ، ما در عرف یه سری اصول داریم مثل قانون جنگل یا نخوری می خورن یا نکشی می کشن و... از اصول نحس هم شکستن آینه یا دیدن گربه ی سیاه یا عدد سیزده رو میشناسیم ولی هیچ وقت بازیچه شدن نحس نبوده ، سعی کن حکم صادر نکنی
    بیت سوم -------------------------------------------------------
    با هر صدا و آشنا قهري؛ حتي کسي که با تو همدرده!
    حتي کسي که با تو همدرده انگار جايي به تو بد کرده!
    ـ تکرا دوباره " حتي کسي که با تو همدرده " زیبا نبود با یه جابجایی و یکم تغییر میشد نباشه البته پیشنهاده :
    با هر صدای آشنا قهري؛ انگار جايي به تو بد کرده ...........حتي کسي که خون دل خورده حتي کسي که با تو همدرده انگار
    ـ از متناقض نمای آشنا و قهر بسیار لذت بردم
    ـ کشف = 0
    بیت چهارم ----------------------------------------------------
    يک ماهي تو دريايي از نفتي! مثل مني، از زندگي سيري!
    از آدم و آيينه بيزاري!هر ثانيه هر لحظه مي ميري!
    ـ در استفاده ی یک در محاوره نظرات متفاوتی وجود داره استادانی مثل بمانی زیاد استفاده میکنند ولی اکثر نقدان نمی پسندند
    ـ لحظه و ثانیه هم معنیه استفاده همزمانش رو در یک نیم مصرع حشو میدونم
    ـ ماهی از وزن خارجه در ضمن بنظر من از کلیت کار خارجه ، میشد با کمی حوصله کار بهتری در اوورد :
    از آدم و آيينه بيزاري! مثل مني، از زندگي سيري!.........تو تیک تاک ساعتا غرقی هر ثانيه با زجر مي ميري!
    ـ کشف = دریای نفت
    ـ از معنای مستتر آینه بعنوان خود شخص بسیار لذت بردم
    بیت پنجم -----------------------------------------------------
    مثل تموم مردم دنيا چيزي نمي گي و نمي خندي!
    ترکيب دنياتو عوض کردي! به هيچ .. دل رو نمي بندي!
    ـ بازم حکم صادر کردی تموم مردم دنیا چیزی نمیگن و نمی خندن ؟ بعید میدونم
    ـ بعد از هجای بلند استفاده رو بجای ــُـ مفعولی مجاز نیست با کمی حوصله می شد نباشه : اصلا به هیشکی دل نمی بندی
    ـ ترکیب دنیا تو عوض کردی خیلی باحال بود کشف جالبی بود خوشم اوومد میشد حتی ورزشی ش کرد ، تیمی که برنده س دفاعی بازی میکنه : " ترکیب دنیاتم هجومی شد دیگه دفاعی دل نمی بندی "
    ـ کشف = ترکیب دنیا بسیار زیبا بود
    بیت ششم و هفتم ---------------------------------------------------
    با زخم هاي کهنه هم رازي؛ با اشک هاي سرد، هم صحبت!
    از آشنايي هات بي زاري؛ محکوم هستي به همين غربت!
    انقدر غرق غصه هاتي که مرزي نداره اين پريشوني!
    صد تا بهار از پيش تو رد شد؛ اما تو درگير زمستوني!
    ـ کشف = از کشف همرازی با زخمای کهنه بسیار لذت بردم
    ـ پیش تر از آشنایی گفته شده بود همچنین از غرق شدن ، میشه این دو بیت رو ادغام کرد
    هم صحبت اشکا و زخماتی هم مرز و رازی با پریشونی ......... صد تا بهار از پیش تو رد شه بازم تو در گیر زمستونی

    موفق و پیروز باشید
    matco


    تعداد کل آرای این پست : 13
    تعداد آرای مثبت : 13
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۲/۲۸ در ساعت 18:00

  2. 11 کاربر زیر از matco برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. oaj آواتار ها
    oaj
    شماره کاربری
    11535
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Dezfull
    1,147
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی355
    1,825
    سپاس از شما 1,772 بار در 739 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    متشکرم matco عزیز بابت وقتی که گذاشتی و نقدی که انجام دادی.

    یک سری موادر مواردی بود که قبلا هم دوستان دیر همون نقد رو آورده بودند و شخصا هم قبول دارم. مثل نیم مصرع اول و شروع نسبتا بد ترانه و همچنین نیم مصرع اول بیت پنجم. که نتونستم منظور اصلیم رو برسونم و یک ایهام نا خوش آیند وجود داره که همه معنی نزدیک رو می گیرند...

    و یک سری موراد هم توی نقدتون مشهوده که از نظر دوستان دیگرم مثل جناب مهدی صفا زیبا اومده و شما اینطور ندیدید؛ مثل تکرار موجود در بیت سوم.
    تقریبا از هیچ یک از پیشنهاد هاتون لذت نبردم! یا احساس حفظ نشده بود و یا کلماتی بود که با تم کار همخونی نداشت.ولی متشکرم از پیشنهاد ها.
    مطمئنم که کار خیلی جای ویرایش داره.شاید هر بیتش ویرایش بخواد. بعد از فهمیدن نقاط ضعفم از انتقاد هایی که خوندم این مساله برام واضح شده. و از تک تک دوستانی که در این سایت و دیگر سایت ها نقد سازنده روی این کارم رفتند کمال تشکر رو دارم.


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۲/۳۰ در ساعت 02:58

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. .:: ترانه " گریزون ..." از Oaj ::.
    توسط oaj در انجمن ترانه های سروده شده ی کاربران
    پاسخ ها: 15
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۲/۲۸, 18:15
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۱/۲۸, 12:50
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۰/۱۳, 12:40
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۰۲, 18:00
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۳۰, 11:54

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 32 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست