کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 3 1 2 3 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 23

موضوع: دو نکته مهم و اساسی در مورد ولوم بندی در اف ال استودیو

  1. F-Li آواتار ها
    F-Li
    شماره کاربری
    26412
    مدیر بـازنشسته
    آذر /۱۳۹۱
    Mashhad
    1,954
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3668
    2,584
    سپاس از شما 4,437 بار در 1,782 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض دو نکته مهم و اساسی در مورد ولوم بندی در اف ال استودیو

    سلام دوستان
    چند روز پیش سورسی دستم رسید که متوجه موضوعی شدم که خیلی ها رعایت نمیکنن

    در اف ال استودیو ما دو بار ولوم بندی داریم که در اکثر داو ها یک بار ولوم بندی داره...

    همچنین پن ساز و اکتیو/دی اکتیو کردن اون.

    توی استپ سکوئنسر که ما سه کنترلر داریم
    اولی یک چراغ سبز برای اکتیو / دی اکتیو
    دومی پیچ پن برای پن کردن ساز مورد نظر به گوش چپ یا راست
    و سومی ولوم

    در میکسر هم دقیقا همین سه پیچ هستند... ولوم - اکتیویتور - پن

    اما این ها چه فرقی باهم میکنن؟

    در واقع وقتی شما میخواهید ولوم یک ساز یا کانال رو کم کنید اون رو حتما باید به میکسر لینک کنید و ولوم صدا رو از اونجا کم کنید
    همچنین برای پن کردن صدای خروجی از میکسر ای کار رو انجام بدید.

    در واقع اعمالی که در میکسر انجام میشه روی صدای خارج شده از کانال هست
    اما اعمالی که در استپ سکوئنسر انجام میشه قبل از تولید صدای کانال هستش
    پس دقیقا الان متوجه شدیم که سه کنترل در استپ سکوئنسر ، کنترل ولوم میدی ، پن میدی ، اکتیو/دی اکتیو ورودی میدی هستش...

    یعنی شما در اصل با کم کردن ولوم کانال دارید محدوده ولوسیتی رو تغییر میدید. واحد اون هم بر حسب بیت هستش ( از 0 تا 127 ) که معادل گیری شده و به صورت لگاریتمی نمایش داده میشه در اف ال ( دسیبل) برای درک بهتر

    دقیقا تنظیم ولوم یا ولوسیتی نت ها هم همون ورودی میدی نت هستش.
    ترجیحا از هیچکدوم از پیچهای استپ سکوئنسر استفاده نکنید و پردازشتون رو روی صدا انجام بدید (میکسر)

    امیدوارم متوجه موضوع شده باشید. هرچند پیش پا افتاده اما مطلب بسیار مهمی هستش که تا الان میدونم خیلی ها توجهی بهش نداشتن.

    ازین به بعد بیشتر حواسمون باشه تا بتونیم کارهای بهتری ارائه بدیم...

    موفق باشید دوستان عزیزم.

    پ.ن: در این مورد اگر سوالی بود در خدمتم


    تعداد کل آرای این پست : 43
    تعداد آرای مثبت : 43
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۳/۰۱ در ساعت 05:17


  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  3. Violinist آواتار ها
    Violinist
    شماره کاربری
    22280
    مـعاونت کل
    مهر /۱۳۹۱
    Tehran
    4,346
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی13868
    9,505
    سپاس از شما 19,341 بار در 5,390 پست
    Follows
    3
    Following
    0

    پیش فرض

    فکر می کنم اگه مثلا برای کم کردن ولوم از اسپ سکوئنسر استفاده کنیم همراه با ولوم شدت ِ صدا هم کم میشه .
    ولی اگه برای کم کردن ولوم از میکسر استفاده کنیم ، فقط ولوم کم میشه و شدت صدا گرفته نمیشه .
    درسته ؟
    خب شدت با ولوم با هم فرق میکنن .

    در کل من از یک کسی شنیدم که میگفت برای زیاد کردن ِ ولوم ِ ساز ها از پیچ های استپ سکوئنسر و یا میکسر استفاده نکنید و برای این منظور از لیمتر استفاده کنین .

    مرسی برای این آموزش امیر عزیز .


    تعداد کل آرای این پست : 12
    تعداد آرای مثبت : 12
    ویرایش توسط Violinist : ۱۳۹۳/۰۳/۰۱ در ساعت 18:56
    Music is my love
    Music is my life
    Music is my everything

    iP شما همواره رصد میشود :

    تدریس ِ حضوری و تخصصی ِ آهنگسازی و تنظیم در تمامه سبک ها و میکس و مستر در تهران پذیرفته میشود

    صفحه اینستاگرام من
    mehrzad.mehregan

    اکانت تلگرام من
    http://t.me/mehrmehrzad
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۳/۰۱ در ساعت 07:41

  4. 8 کاربر زیر از Violinist برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  5. ali.khatabi آواتار ها
    ali.khatabi
    شماره کاربری
    32864
    هنــرمنـد انجمن
    اسفند /۱۳۹۱
    مازندران
    571
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1290
    1,900
    سپاس از شما 1,650 بار در 461 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام سید عزیز..
    کاملا درسته..
    منم تا چند وقت پیش این موضوع رو نمیدونستم..
    ولی تو جایی داشتم کار میکردم یکی بهم گفت که اگر از روی چنل ولومو کم و زیاد بشه
    در واقع داریم صدای کلی قبل ورود را کم و این کار روی خود اون صدا تاثیر داره..
    ولی تو میکسر همون طوری که خودتم گفتی در واقع داریم از خروجی اصلی صدارو کم میکنیم..
    یه نکته دیگه هم هست اینه...
    در واقع اینو از خود مهران عباسی شنیدم که اگر میخواهیم از ولوم صدایی اتومیشن بگیریم از ولوم کشویی میکسر نگیریم..
    در واقع روی اون کانال پلاگین Fruity balance باز کنیم و از روی ولوم اون اتومیشن رو بگیریم که در واقع تو سورس های خودشم دیدم خودش از روی همین پلاگین برای ولوم اتومیشن گرفت..
    این نکته ایی بود که گفتم در ادامه بحث سید عزیز بگم شاید دوستان استفاده کنند..
    ممنون سید عزیز بابت این توضیح مفید و مهم..
    موفق باشید..


    تعداد کل آرای این پست : 9
    تعداد آرای مثبت : 9
    هیچوقت مهربانی هاییم را با ضعفم اشتباه نگیر...
    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۳/۰۱ در ساعت 11:52

  6. 6 کاربر زیر از ali.khatabi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  7. moji20 آواتار ها
    moji20
    شماره کاربری
    8704
    کاربر پیـشرفته
    دی /۱۳۹۰
    1,308
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی4247
    1,203
    سپاس از شما 4,302 بار در 1,151 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام خدمت شما @تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    خيلي ممنون از شما سيد عزيز .

    البته يه نكته توي نوشته هاتون اشتباهه بنظرم .
    اينكه گفتيد چنل ولوم روي ولاسيتي ميديها تأثير ميذاره وباعث كاهش و افزايش ولاسيتي اونها ميشه .

    به عنوان مثال وقتي ما يك فايل ويو هم وارد پلي ليست اضافه ميكنيم هم يك چنل به سكوئنس اضافه ميشه كه ما با كاهش و افزايش ولوم اون چنل صداي ورودي قبل از ورود به ميكسر كنترل ميكنيم .
    در مورد اينسترومنتها هم همينطور يعني پس از توليد صدا از ميديهاي ورودي حجم كلي صداي اون اينسترومنت توسط ولوم اون كانال كنترل ميشه سپس در ميكسر كنترل مجدد روي اون صدا صورت ميگيره .

    مثلن ميشه دو اينسترومنت مختلف به يك شماره مشترك در ميكسر اختصاص داد و افكتهاي مشتركي به اون داد اما قبل از اون ميشه ولوم و پن هر صدارو توسط كنترلهاي اون چنل كنترل كرد .


    تعداد کل آرای این پست : 5
    تعداد آرای مثبت : 5
    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۳/۰۱ در ساعت 12:59

  8. کاربران زیر از شما moji20 عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  9. F-Li آواتار ها
    F-Li
    شماره کاربری
    26412
    مدیر بـازنشسته
    آذر /۱۳۹۱
    Mashhad
    1,954
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3668
    2,584
    سپاس از شما 4,437 بار در 1,782 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط violinist تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    فکر می کنم اگه مثلا برای کم کردن ولوم از اسپ سکوئنسر استفاده کنیم همراه با ولوم شدت ِ صدا هم کم میشه .
    ولی اگه برای کم کردن ولوم از میکسر استفاده کنیم ، فقط ولوم کم میشه و شدت صدا گرفته نمیشه .
    درسته ؟
    خب شدت با ولوم با هم فرق میکنن .

    در کل من از یک کسی شنیدم که میگفت برای زیاد کردن ِ ولوم ِ ساز ها از پیچ های استپ سکوئنسر و یا میکسر استفاده نکنید و برای این منظور از لیمتر استفاده کنین .

    مرسی برای این آموزش امیر عزیز .
    دقیقا همینه. اون پیچ ولوم توی استپ سکوئنسر دقیقا روی شدت نت ها تاثیر داره و ولوسیتی نت های میدی توی پیانو رول رو تحت تاثیر قرار میده.

    نقل قول نوشته اصلی توسط ali.khatabi تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام سید عزیز..
    کاملا درسته..
    منم تا چند وقت پیش این موضوع رو نمیدونستم..
    ولی تو جایی داشتم کار میکردم یکی بهم گفت که اگر از روی چنل ولومو کم و زیاد بشه
    در واقع داریم صدای کلی قبل ورود را کم و این کار روی خود اون صدا تاثیر داره..
    ولی تو میکسر همون طوری که خودتم گفتی در واقع داریم از خروجی اصلی صدارو کم میکنیم..
    یه نکته دیگه هم هست اینه...
    در واقع اینو از خود مهران عباسی شنیدم که اگر میخواهیم از ولوم صدایی اتومیشن بگیریم از ولوم کشویی میکسر نگیریم..
    در واقع روی اون کانال پلاگین Fruity balance باز کنیم و از روی ولوم اون اتومیشن رو بگیریم که در واقع تو سورس های خودشم دیدم خودش از روی همین پلاگین برای ولوم اتومیشن گرفت..
    این نکته ایی بود که گفتم در ادامه بحث سید عزیز بگم شاید دوستان استفاده کنند..
    ممنون سید عزیز بابت این توضیح مفید و مهم..
    موفق باشید..
    سلام علی جان. خوش حالم از حضورت و بیان داشته هات.
    خب پس علی جان اگر اینطور که آقای عباسی گفتند، باشه، پس برای داو هایی مث کیوبیس و ایبلتون لایو که یک مرحله ولوم بندی دارن چی؟ برای اونها هم حتما باید پلاگین کنترل ولوم اضافه کرد؟
    داخل سورس هایی که خود اف ال داره خودشون هم از از اسلایدر های میکسر استفاده کردند.
    البته میشه برای این کار از روشی هم که شما به نقل گفتید استفاده کرد اما خب اسلایدر میکسر رو برای همین گذاشتن ...
    نا گفته نماند : میشه به میکسر یک ولوم اختصاص داد و بعد از اون با این پلاگین یا هر پلاگین تاثیر گزار روی گین این کار رو انجام داد اما باید توجه داشته باشیم که دامنه کنترل صدا دیگه از جایی شروع میشه که ما میکسر رو تنظیم کردیم...
    یعنی اگر صدای ما به فرض -2 دسیبل (عادیش - بدون ولوم بندی) باشه و ما ولوم میکسر رو 2- تنظیم کنیم، صدا به 4- میرسه. و حالا با پلاگین کنترل هرچی صدا رو کم کنیم در نهایت اون 2 دسیبل میکسر هم ازش کم میشه...
    ولی خب در کل زیبایی میکسر به ولوم بندیش هست... اینکه تمام اسلایدر ها روی 0 باشند چهره جذابی نداره (حداقل برای من!)

    نقل قول نوشته اصلی توسط moji20 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام خدمت شما @تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    خيلي ممنون از شما سيد عزيز .

    البته يه نكته توي نوشته هاتون اشتباهه بنظرم .
    اينكه گفتيد چنل ولوم روي ولاسيتي ميديها تأثير ميذاره وباعث كاهش و افزايش ولاسيتي اونها ميشه .

    به عنوان مثال وقتي ما يك فايل ويو هم وارد پلي ليست اضافه ميكنيم هم يك چنل به سكوئنس اضافه ميشه كه ما با كاهش و افزايش ولوم اون چنل صداي ورودي قبل از ورود به ميكسر كنترل ميكنيم .
    در مورد اينسترومنتها هم همينطور يعني پس از توليد صدا از ميديهاي ورودي حجم كلي صداي اون اينسترومنت توسط ولوم اون كانال كنترل ميشه سپس در ميكسر كنترل مجدد روي اون صدا صورت ميگيره .

    مثلن ميشه دو اينسترومنت مختلف به يك شماره مشترك در ميكسر اختصاص داد و افكتهاي مشتركي به اون داد اما قبل از اون ميشه ولوم و پن هر صدارو توسط كنترلهاي اون چنل كنترل كرد .
    برای آئودیو ها حرف شما صدق میکنه چون اون ها میدی ندارند. شرمنده این مورد رو فراموش کرده بودم ذکر کنم.
    سپاس بابت حضورتون و یادآوری


    تعداد کل آرای این پست : 4
    تعداد آرای مثبت : 4
    ویرایش توسط Violinist : ۱۳۹۳/۰۳/۰۱ در ساعت 18:57
    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۳/۰۱ در ساعت 13:39

  10. 2 کاربر زیر از F-Li برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  11. moji20 آواتار ها
    moji20
    شماره کاربری
    8704
    کاربر پیـشرفته
    دی /۱۳۹۰
    1,308
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی4247
    1,203
    سپاس از شما 4,302 بار در 1,151 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط F-Li تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    برای آئودیو ها حرف شما صدق میکنه چون اون ها میدی ندارند. شرمنده این مورد رو فراموش کرده بودم ذکر کنم.
    سپاس بابت حضورتون و یادآوری
    البته در مورد اینسترومنتها هم همینطوره اگه توی ویدیو زیر توجه کنید المنتهایی که روی میدی ( نتها ) تاثیر میذارند و المنتهایی که پس از تولید صدا ( به عبارتی میشه گفت روی فایل ویو حاصل ) تاثیر میذارند از هم جدا شدند . ( یعنی chaneel volume chanell paning channel pitch )



    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۳/۰۱ در ساعت 14:35

  12. کاربران زیر از شما moji20 عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  13. ali.khatabi آواتار ها
    ali.khatabi
    شماره کاربری
    32864
    هنــرمنـد انجمن
    اسفند /۱۳۹۱
    مازندران
    571
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1290
    1,900
    سپاس از شما 1,650 بار در 461 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط F-Li تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    دقیقا همینه. اون پیچ ولوم توی استپ سکوئنسر دقیقا روی شدت نت ها تاثیر داره و ولوسیتی نت های میدی توی پیانو رول رو تحت تاثیر قرار میده.



    سلام علی جان. خوش حالم از حضورت و بیان داشته هات.
    خب پس علی جان اگر اینطور که آقای عباسی گفتند، باشه، پس برای داو هایی مث کیوبیس و ایبلتون لایو که یک مرحله ولوم بندی دارن چی؟ برای اونها هم حتما باید پلاگین کنترل ولوم اضافه کرد؟
    داخل سورس هایی که خود اف ال داره خودشون هم از از اسلایدر های میکسر استفاده کردند.
    البته میشه برای این کار از روشی هم که شما به نقل گفتید استفاده کرد اما خب اسلایدر میکسر رو برای همین گذاشتن ...
    نا گفته نماند : میشه به میکسر یک ولوم اختصاص داد و بعد از اون با این پلاگین یا هر پلاگین تاثیر گزار روی گین این کار رو انجام داد اما باید توجه داشته باشیم که دامنه کنترل صدا دیگه از جایی شروع میشه که ما میکسر رو تنظیم کردیم...
    یعنی اگر صدای ما به فرض -2 دسیبل (عادیش - بدون ولوم بندی) باشه و ما ولوم میکسر رو 2- تنظیم کنیم، صدا به 4- میرسه. و حالا با پلاگین کنترل هرچی صدا رو کم کنیم در نهایت اون 2 دسیبل میکسر هم ازش کم میشه...
    ولی خب در کل زیبایی میکسر به ولوم بندیش هست... اینکه تمام اسلایدر ها روی 0 باشند چهره جذابی نداره (حداقل برای من!)


    برای آئودیو ها حرف شما صدق میکنه چون اون ها میدی ندارند. شرمنده این مورد رو فراموش کرده بودم ذکر کنم.
    سپاس بابت حضورتون و یادآوری
    سید عزیز..
    حرفت کاملا درسته..
    حس میکنم منظورمو بد رسوندم..
    منظورم این نبود که برای کاهش ولوم برای هر کانالی ار بلنسر استفاده کنیم..
    گفتم وقتی میخواهیم اتومیشن بگیریم بهتره از بلنسر استفاده بشه..
    منم اصلا با این موافق نیستم که میکسر همه کانالاش روی دیفالت خودش باشه و برای کم و زیاد کردن از بلنسر استفاده کنیم..
    اصلا موافق نیستم..
    به قول خودت داداش قشنگی میکسر به همونه که ولوم کشوییش موقع میکس جابجا باشه..
    بزار یه مثال بزنم..
    مثلا اگر بخواهیم ولوم کانالی رو سایدچین با کنترلر بزنیم..
    به جای اینکه ولوم کشویی میکسر رو لینک کنیم..
    میتونیم یه بلنسر تو قسمت افکت های همون کانال قرار بدیم و ولوم بلنسرو لینک بدیم
    تا کنترل بهتر در ولوم کشویی میکسر داشته باشیم(بدون تغییر و نوسان ولوم کشویی در هنگام محدوده سایدچین)
    امیدوارم منظورمو رسونده باشم..
    در مورد کنترل میزانصدا هم اگر به صداییی هم چند تا ولوم بدیم چه تو میکسر کم یا زیادکنیم یا سند کنیم (در واقع همه اینا رو فهمیدن میزان خروجی صدا تاثیر میزاره)در واقع ولوم کلی رو تو selected با سولو کردن صدای مورد نظر میشه میزان db صدارو فهمید..
    برای مثال:
    وقتی صدایی رو به کانالی از میکسر اختصاص میدیم..
    بعد میایم از ولوم میکسر کمش میکنیم..
    بعد میایم کمپوس میکنیم و بعد گینو میبریم بالا..
    بعد میایم سندش میکنیم..
    همه اینا وقتی کانالو سولو میکنیم تو selected که خروجی کلی هست با پردازش هایی که خود نرم افزار میکنه میزان کلی db رو به ما میده و برای میکس میزان کلی صدا در اختیار ماست با همه پلاگین و تغییراتی که ما اعمال کردیم..


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    ویرایش توسط ali.khatabi : ۱۳۹۳/۰۳/۰۱ در ساعت 15:02
    هیچوقت مهربانی هاییم را با ضعفم اشتباه نگیر...
    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۳/۰۱ در ساعت 14:44

  14. کاربران زیر از شما ali.khatabi عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  15. Reza Dehghan آواتار ها
    Reza Dehghan
    شماره کاربری
    9877
    مدیر بـازنشسته
    بهمن /۱۳۹۰
    طـــهران
    4,742
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی5053
    4,807
    سپاس از شما 9,093 بار در 3,766 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام
    در ادامه توضحیات دوستان باید بگم
    دقیقا همینطور هستش کم و زیاد شدن یا پنینگ رو از میکسر باید انجام داد به نست خیلی بهتر از سکوئنسر هستش ...

    بحث کنترل ولوم صداها که با میکس انجام میشه به کنار و کار نداریم ولی برای کم و زیاد کردن صدای وی اس تی و یا سمپل بترین مورد همون میکسر هستش که متاسفانه سید عزیز درست گفتن که اکثر دوستان از سکوئنسر استفاده می کنن
    مرسی


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    حتی وقتی خیلی دوری ....
    من کنارتم همیشه ...
    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۳/۰۱ در ساعت 15:47

  16. کاربران زیر از شما Reza Dehghan عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  17. meshkat0861 آواتار ها
    meshkat0861
    شماره کاربری
    40687
    کاربر فعال
    اردیبهشت /۱۳۹۲
    189
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی101
    90
    سپاس از شما 99 بار در 75 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ali.khatabi تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام سید عزیز..
    کاملا درسته..
    منم تا چند وقت پیش این موضوع رو نمیدونستم..
    ولی تو جایی داشتم کار میکردم یکی بهم گفت که اگر از روی چنل ولومو کم و زیاد بشه
    در واقع داریم صدای کلی قبل ورود را کم و این کار روی خود اون صدا تاثیر داره..
    ولی تو میکسر همون طوری که خودتم گفتی در واقع داریم از خروجی اصلی صدارو کم میکنیم..
    یه نکته دیگه هم هست اینه...
    در واقع اینو از خود مهران عباسی شنیدم که اگر میخواهیم از ولوم صدایی اتومیشن بگیریم از ولوم کشویی میکسر نگیریم..
    در واقع روی اون کانال پلاگین Fruity balance باز کنیم و از روی ولوم اون اتومیشن رو بگیریم که در واقع تو سورس های خودشم دیدم خودش از روی همین پلاگین برای ولوم اتومیشن گرفت..
    این نکته ایی بود که گفتم در ادامه بحث سید عزیز بگم شاید دوستان استفاده کنند..
    ممنون سید عزیز بابت این توضیح مفید و مهم..
    موفق باشید..
    ایولا...موضوع مهمی بود که من نمیدونستم با پلاگین بالانسر باید این کارو کرد...من همیشه از ولوم کشویی میکسر میگرفتم....همین ریزه کاریاس که باعث بالارفتن سطح کار میشه..مرسی از همه دوستان


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    www.rapfar30.com
    #9 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۳/۰۱ در ساعت 15:59

  18. F-Li آواتار ها
    F-Li
    شماره کاربری
    26412
    مدیر بـازنشسته
    آذر /۱۳۹۱
    Mashhad
    1,954
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3668
    2,584
    سپاس از شما 4,437 بار در 1,782 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ali.khatabi تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سید عزیز..
    حرفت کاملا درسته..
    حس میکنم منظورمو بد رسوندم..
    منظورم این نبود که برای کاهش ولوم برای هر کانالی ار بلنسر استفاده کنیم..
    گفتم وقتی میخواهیم اتومیشن بگیریم بهتره از بلنسر استفاده بشه..
    منم اصلا با این موافق نیستم که میکسر همه کانالاش روی دیفالت خودش باشه و برای کم و زیاد کردن از بلنسر استفاده کنیم..
    اصلا موافق نیستم..
    به قول خودت داداش قشنگی میکسر به همونه که ولوم کشوییش موقع میکس جابجا باشه..
    بزار یه مثال بزنم..
    مثلا اگر بخواهیم ولوم کانالی رو سایدچین با کنترلر بزنیم..
    به جای اینکه ولوم کشویی میکسر رو لینک کنیم..
    میتونیم یه بلنسر تو قسمت افکت های همون کانال قرار بدیم و ولوم بلنسرو لینک بدیم
    تا کنترل بهتر در ولوم کشویی میکسر داشته باشیم(بدون تغییر و نوسان ولوم کشویی در هنگام محدوده سایدچین)
    امیدوارم منظورمو رسونده باشم..
    در مورد کنترل میزانصدا هم اگر به صداییی هم چند تا ولوم بدیم چه تو میکسر کم یا زیادکنیم یا سند کنیم (در واقع همه اینا رو فهمیدن میزان خروجی صدا تاثیر میزاره)در واقع ولوم کلی رو تو selected با سولو کردن صدای مورد نظر میشه میزان db صدارو فهمید..
    برای مثال:
    وقتی صدایی رو به کانالی از میکسر اختصاص میدیم..
    بعد میایم از ولوم میکسر کمش میکنیم..
    بعد میایم کمپوس میکنیم و بعد گینو میبریم بالا..
    بعد میایم سندش میکنیم..
    همه اینا وقتی کانالو سولو میکنیم تو selected که خروجی کلی هست با پردازش هایی که خود نرم افزار میکنه میزان کلی db رو به ما میده و برای میکس میزان کلی صدا در اختیار ماست با همه پلاگین و تغییراتی که ما اعمال کردیم..
    درسته علی جان. شرمنده من منظورت رو بد متوجه شدم. الان متوجه شدم . بله این روش هم امکان پذیر و خوبه...


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #10 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۳/۰۱ در ساعت 16:09

  19. کاربران زیر از شما F-Li عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. فیلم از پروژه مهران عباسی در اف ال استودیو
    توسط femilla در انجمن نرم افزار FL Studio
    پاسخ ها: 25
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۱/۰۹, 00:01
  2. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۳/۰۲, 23:51

جستجو شده ها

تنظیم ولوم در اف ال

بلنسرو

تا این لحظه 176 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست