کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 , از مجموع 6

موضوع: دانستنی هایی از اپرا (Opera )

  1. piano4all آواتار ها
    piano4all
    شماره کاربری
    3111
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۰
    540
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی290
    170
    سپاس از شما 899 بار در 335 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض دانستنی هایی از اپرا (Opera )

    در تاریخ اشتباهاتی رخ داده كه سرنوشت ملت.ها را تغییر داده است.اما خطاهایی هم وجود دارد كه باعث كشف و اختراعات بزرگ شده است مانند اختراع پلی.اتیلن و اختراع كاغذ خشك.كن، كشف پنی.سیلین و.... اپرا هم زاده یكی از آن اشتباهات تاریخی است. اپرا (Opera ) جمع كلمه لاتینی اپوس (Opus) به معنای «اثر» است و به این تغییر باید اپرا را به طور تحت.اللفظی به «آثار» ترجمه كرد. اما اپرا به صورت كلمه مفرد مونث از آغاز قرن ۱۷ میلادی به نمایشی گفته می.شد كه به جای آواز خوانده شود و این اصطلاح تاكنون برای اینگونه نمایش.های آوازی از قرن ۱۴ میلادی به شیوه مادریگال و ویلانلا توسط خوانندگان دوره.گرد (تروبادور Troubadour) اجرا می.شد.







    اما اپرای واقعی به همت دوتن از اشراف ایتالیا، كنت باردی و دوك مانتوا به وجود آمد. پیشروان اپرا وینچسو گالیله (۱۵۹۱-۱۵۲۰) (Vincenzo Galilei) پدر گالیله، فیزیكدان بزرگ، جولیو كاچینی (۱۶۱۸- ۱۵۵۰) (Giulio Caccini) و ژاكو پری Jacopo Peri) ۱۶۳۳- ۱۵۱۶) بودند. كاچینی و پری هر دو از خوانندگان معروف عصر خود بودند و آنها به دعوت گالیله در تصنیف اولین آثار اپرایی شركت كردند.
    گالیله رساله..ای در موسیقی به نام «مكالمه موسیقی قدیم و جدید» نوشته بود. او در آثار نمایشی یونان قدیم سه حماسه یافته بود كه به همراهی موسیقی اجرا می.شد. از آنجا نتیجه گرفت كه تراژدی.های یونانی به صورت رسیتاتیف یعنی كلامی كه با موسیقی همراه می.شود، خوانده می.شده. این نظریه مورد توجه گروه نوازندگانی كه در دربار كنت باردی جمع شده بودند، قرار گرفت.
    كنت باردی برای احیای شیوه قدیم یونان كه مورد توجه آن زمان بود موسیقیدانان را مامور كرد تا نمایشی همراه موسیقیDramma per Musica بسازند اما از آنجا كه این گروه سه.نفری هیچگونه نمونه.ای از تئاترهای یونانی در دست نداشتند تصور كردند كه نمایش.های قدیم تماماً به آواز خوانده می.شده است. در حالی كه آواز یا ساز یا گفتار دسته.جمعی فقط به طور فرعی در تئاتر اجرا می.شده و ربطی به مكالمه تئاتری نداشته است. به این جهت گروه مامور به خیال تقلید از درام یونانی، اپرا را به وجود آوردند.
    نخست، پری به كمك رینو چینی شاعر، متن یك داستان قدیمی یونانی را به نام «...نه» تهیه كرد و به موسیقی درآورد. این نمایش با استقبال زیاد مواجه شد طوری كه در سال ۱۶۰۰ به مناسبت ازدواج هانری چهارم و ماریا دی مدیچی اپرای دیگری به او سفارش داده شد. پری، داستان معروف «ارفه» را برای اپرای دوم خود انتخاب كرد كه بار دیگر به نام «نوریدیچه» در فلورانس به روی صحنه آمد. نوریدیچه اپرایی بود به شیوه رسیتاتیف كه در تمام مدت نمایش، لحن و بیان و مكالمه را از دست نمی.داد.
    اپرا (Opera )

    دو سال بعد كاچینی درصدد برآمد همین داستان را به موسیقی درآورد. اگرچه كار او به مراتب ضعیف.تر از پری بود اما برای نخستین.بار «آریا» یعنی آواز اصلی اپرایی را در این نمایش به كار برد.با این حال هیچیك از این دو آهنگساز را موسس اپرا نمی.دانند. كسی كه اپرا را به معنای واقعی بنیان گذاشت كلودیو مونت.وردی (Claudio Monteverdi)، (۱۵۶۷ -۱۶۴۸) بود. مونت.وردی در ابتدا با تصنیف قطعات كثیری به شكل مادریگال شهرت یافته بود. این شهرت باعث شد كه دوك وینچنتسو گنزاگا (Vincenzo Gonzaga) او را به سمت رئیس اركستر درباری برگزیند و به نوشتن یك اپرا تشویق كند.
    اپرا از آغاز پیدایش، نمایش پرخرجی بود. فقط اشراف بزرگ و ثروتمند استطاعت سفارش چنین كار گرانبهایی را داشتند و به همین علت نیز اجرای یك اپرا در درجه اول، نماینده قدرت و ثروت و شخصیت فوق.العاده كسی بود كه آن را سفارش می.داد. اگر خانواده مدیچی در فلورانس قدرت نمایش اپرا را داشتند برای خانواده گنزاگا در مانتورا نیز امكان داشت كه چنین نمایشی را در مانتوا به روی صحنه بیاورند.
    به خصوص كه دوك گنزاگا خود را نمایش اپرایی نوریدیچه در شب عروسی ماریادی مدیچی حضور داشت و اهمیت اجرای این نمایش را درك كرده بود.مونت.وردی سومین كسی بود كه داستان «ارفه و اوریدیس» را به موسیقی درآورد اما این بار اثر، آزمایشی و تجربی نبود. بلكه یك اپرای كامل بود كه به نام «ارفئو» روی صحنه آمد (۱۶۰۷). مونت.وردی برای نوشتن این اپرا سال.های متمادی مطالعه كرد. در اپرای ارفئو تقریباً تمام اصول و قواعد اپرایی رعایت شده و از این حیث آن را اولین نمونه اپرای كلاسیك می.دانند.
    مقدمه اپرا با یك اورتور كه توسط اركستر نواخته می.شود آغاز می.گردد. علاوه بر خواننده تنها در مواردی نیز آواز دو نفری و سه نفری و دسته.جمعی نیز وجود دارد. اركستری كه با خوانندگان همراهی می.كرد در آن زمان اركستر بزرگی شمرده می.شد و شامل سازهای متنوع زهی، بادی و ضربی بود. اركستر اپرای پری ۴ ساز داشت اما اركستر در اپرای مونت.وردی به ۳۴ ساز رسید


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2





    نبوغ چیزی نیست جز عشق







    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۶/۲۷ در ساعت 14:51

  2. 4 کاربر زیر از piano4all برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. piano4all آواتار ها
    piano4all
    شماره کاربری
    3111
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۰
    540
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی290
    170
    سپاس از شما 899 بار در 335 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض




    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1





    نبوغ چیزی نیست جز عشق







    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۶/۲۷ در ساعت 14:52

  5. کاربران زیر از شما piano4all عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. piano4all آواتار ها
    piano4all
    شماره کاربری
    3111
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۰
    540
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی290
    170
    سپاس از شما 899 بار در 335 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    اُپرا آميزه.ای از موسيقی و نمايش است تا حقيقت به تصوير كشيده شود. از اين رو برای خلق آثار اپرايی بايد در دو بخش موسيقی و نمايش عالم بود تا پديده.ای درخور تحسين ايجاد كرد. بزرگان هنر در برتری هر يک از اين دو مؤلفه بر ديگری اختلاف نظر دارند؛ به عنوان مثال ريشارد واگنر موسيقی را در خدمت هدف والای نمايش می.داند. با اين حال موسيقی دارای اعجازی است كه با آن، داستانی هرچند ساده به تجربهٔ احساسی عميق و دل.انگيز بدل می.شود. همچنين داستانها و نمايشنامه.های موفق نيز با درآميختن با موسيقی، بقا و عمق بيشتری می.يابند


    ..............................

    آوازهای اپرا شامل دو قسمت است:
    • آريا (Aria) كه قسمت اصلی اپراست و خواننده در آن با آرايشهای آوازی، قدرت و مهارتش را ابراز می.دارد.
    • رسيتاتيف (Recitatif) كه نوعی از فن بيان و مكالمهٔ آوازی است و غالباً پيش از آريا قرار می.گيرد. در اپرای ايتاليايی، رسيتاتيف رابط بين دو آرياست:
    الف-رسيتاتيف ساده(Recitatif Secco)كه آواز بدون اركستر است و فقط با چند آكورد كوتاه همراهی می.شود.
    ب-رسيتاتيف آكامپانيه(Recitatif accampagne) كه خواننده به همراهی اركستر می.خواند و بيشتر در اپراهای فرانسوی معمول است.
    از جمله رهبران ارکستر اپرا می.توا ن گوستاو مالر را نام برد.


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2





    نبوغ چیزی نیست جز عشق







    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۶/۲۷ در ساعت 14:54

  7. 4 کاربر زیر از piano4all برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. piano4all آواتار ها
    piano4all
    شماره کاربری
    3111
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۰
    540
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی290
    170
    سپاس از شما 899 بار در 335 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض


















    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1





    نبوغ چیزی نیست جز عشق







    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۶/۲۷ در ساعت 14:57

  9. 5 کاربر زیر از piano4all برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. masoud10 آواتار ها
    masoud10
    شماره کاربری
    38600
    کاربر اخراجی
    اردیبهشت /۱۳۹۲
    127
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی5
    79
    سپاس از شما 35 بار در 25 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    عالی بود !


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۲/۲۶ در ساعت 07:49

  11. علیرضا 110 آواتار ها
    علیرضا 110
    شماره کاربری
    114038
    کاربر تازه وارد
    آذر /۱۳۹۴
    ایران
    43
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی15
    470
    سپاس از شما 17 بار در 14 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    دوستان میشه این پست رو ادامه بدید؟


    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۳/۲۹ در ساعت 22:58

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. آشنایی با دستگاه چهارگاه
    توسط villi در انجمن دیگر دستگاه ها
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۵/۰۳/۲۸, 14:36
  2. آشنایی با دستگاه شور
    توسط villi در انجمن شـور
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۵/۰۳/۲۸, 05:52
  3. فایل میدی نشون به این نشونی علی عبدالمالکی برای کسایی که میخواستن
    توسط N.Producer در انجمن پروژه های تمرینی و ناتمام کاربران
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۰۴, 13:00
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۲۶, 13:11
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۱۰, 11:50

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 61 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست