کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
تهران ملودی
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 8 نخستنخست 1 2 3 4 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 71

موضوع: سوال و جواب پیرامون آواز و موسیقی اصیل ایرانی.......(تاپیک ارتباط با استاد علی تولایی)

  1. علی تولائی آواتار ها
    علی تولائی
    شماره کاربری
    19045
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۱
    ایران . شیراز
    130
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی91
    62
    سپاس از شما 279 بار در 109 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    دستگاه

    هر دستگاه موسیقی ایرانی، توالی.ای از پرده های مختلف موسیقی ایرانی است که انتخاب آن توالی حس و شور خاصی را به شنونده انتقال می.دهد. هر دستگاه از تعداد بسیاری گوشه موسیقی تشکیل شده.است و معمولاً بدین شیوه ارائه می.شود که از درآمد دستگاه آغاز می.کنند، به گوشهٔ اوج یا مخالف دستگاه در میانهٔ ارائه کار می.رسند، سپس با فرود به گوشه.های پایانی و ارائهٔ تصنیف و سپس رِنگی اجرای خود را به پایان می.رسانند.موسیقی سنتی ایران شامل هفت دستگاه و پنج آواز است. هفت دستگاه ردیف موسیقی سنتی ایرانی عبارت.اند از:

    دستگاه شور
    دستگاه سه.گاه
    دستگاه چهارگاه
    دستگاه همایون
    دستگاه ماهور
    دستگاه نوا
    دستگاه راست.پنج.گاه

    گوشه

    که گاهی به آن مقام (در شباهت با موسیقی عربی و ترکی) نیز گفته می.شود، از اساسی.ترین مؤلفه.های هویت موسیقی ایرانی است. گوشه.ها قطعه.های ثبت شده از موسیقی سنتی ایرانی هستند که در طول زمان توسط استادان موسیقی ایرانی گردآوری شده و به هنرجویان آموخته می.شود.

    هر دستگاه موسیقی سنتی دارای تعدادی گوشه است که توسط استادان مختلف به شکل.های متفاوت ولی بسیار مشابه ثبت شدهاند. منبع جمع.آوری گوشه.ها، عموماً قطعات نواخته شده در میان نوازنده.های بومی نواحی مختلف ایران است.

    انواع گوشه.ها

    بسته به اهمیت، گوشه.ها را می.توان به سه گونه تقسیم کرد:

    گوشه.های بزرگ: که دارای این قابلیت هستند که به مدت زیادی درطول یک اجرا نواخته شوند مانند گوشهٔ بیات کرد(البته اكثرا معتقدند كردبيات خود يه آواز مستقل زير مجموعه شور هست)در شور، مخالف در سه.گاه و چهارگاه، حجاز در آواز ابوعطا و شوشتری در همایون.
    گوشه.های کوچک: که در همه آوازها و دستگاه.ها وجود دارند.
    گوشه.های سرگردان: که قابلیت اجرا در دستگاه.های مختلف را دارند، مانند مثنوی، جامه.دران و کرشمه.

    گوشه.های موجود در دستگاه.های موسیقی ایرانی در حقیقت قطعاتی جدا ولی در عین حال مربوط به هم هستند که از پیوستن آنها به یکدیگر دستگاه.های موسیقی بوجود می.آیند. به اولین گوشه در هر دستگاه، «درآمد» آن دستگاه گفته می.شود.

    گوشه.ها در یک دستگاه ممکن است دارای گام.های مختلف یا همانند باشند. در ردیف نوازی، گوشه.ها به ترتیب از درجات پایین گام شروع شده و طبق یک روند منظم به تدریج اوج گرفته و دوباره به گام اصلی دستگاه بازگشت می.کنند. هر یک از گوشه.ها بر اساس گام و یا حالت و یا نت شاهدی که دارند، حالت احساسی خاصی را تداعی می.نمایند. در دستگاه.های مختلف ممکن است گوشه.هایی با حالات یکسان وجود داشته باشند که از طریق آنها می.توان به تعویض دستگاه.ها (مرکب نوازی) پرداخت .


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    آموزش صوتی آواز از راه دور :
    http://cubase.ir/thread24910/%D8%A2%...%AA%DB%8C.html

    مقاله صوتی " ممیزی یا سانسور ؛ خدمت یا خیانت به فرهنگ " :
    http://s4.picofile.com/file/78069438...1_Rap.wma.html
    http://s4.picofile.com/file/78069618..._Rock.wma.html
    http://s4.picofile.com/file/78069937..._giri.wma.html
    #11 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۳/۰۷ در ساعت 00:47

  2. 6 کاربر زیر از علی تولائی برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. علی تولائی آواتار ها
    علی تولائی
    شماره کاربری
    19045
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۱
    ایران . شیراز
    130
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی91
    62
    سپاس از شما 279 بار در 109 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    آواز

    آواز معمولاً قسمتی از دستگاه مورد نظر است که می.توان آنرا دستگاه فرعی نامید. آواز از نظرفواصل با دستگاه مورد نظر یکسان یا شبیه بوده و می.تواند شاهد و یا ایست متفاوتی داشته باشد. به.طور مثال آواز دشتی از متعلقات دستگاه شور و از درجه پنجم آن بوده و به عنوان مثال اگر شور سل را در نظر بگیریم، دارای نت شاهد و ایست ((ر)) می.باشد. بدین ترتیب در آواز شور ملودی با حفظ فواصل دستگاه شور روی نت ((ر)) گردش می.کند و در نهایت روی همان نت می.ایستد. به.طور کلی هر آواز پس از ایست موقت روی ایست خودش، روی ایست دستگاه اصلی (در این.جا شور) باز می.گردد. آوازهای متعلق به دستگاه موسیقی ایرانی ۵تا هستند و عبارت.اند از:

    آواز ابوعطا، متعلق به دستگاه شور (درجه دوم)
    آواز بیات ترک (بیات زند)، متعلق به دستگاه شور، (درجه سوم)
    آواز افشاری، متعلق به دستگاه شور، (درجه چهارم)
    آواز دشتی، متعلق به دستگاه شور، (درجه پنجم)
    آواز بیات اصفهان، متعلق به دستگاه همایون، (درجه چهارم)


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    آموزش صوتی آواز از راه دور :
    http://cubase.ir/thread24910/%D8%A2%...%AA%DB%8C.html

    مقاله صوتی " ممیزی یا سانسور ؛ خدمت یا خیانت به فرهنگ " :
    http://s4.picofile.com/file/78069438...1_Rap.wma.html
    http://s4.picofile.com/file/78069618..._Rock.wma.html
    http://s4.picofile.com/file/78069937..._giri.wma.html
    #12 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۳/۰۷ در ساعت 00:48

  5. 5 کاربر زیر از علی تولائی برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. علی تولائی آواتار ها
    علی تولائی
    شماره کاربری
    19045
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۱
    ایران . شیراز
    130
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی91
    62
    سپاس از شما 279 بار در 109 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    اندکی با موسیقی ایرانی آشنا شدیم ...
    سوالات خود را پیرامون همین موضوعات با گرفتن نقل قول از هر مطلب بیان بفرمایید

    سرعت پیشروی در این تاپیک آهسته خواهد بود تا عزیزان مطالب را از دست ندهند
    ادامه مطالب در روزهای آینده


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    آموزش صوتی آواز از راه دور :
    http://cubase.ir/thread24910/%D8%A2%...%AA%DB%8C.html

    مقاله صوتی " ممیزی یا سانسور ؛ خدمت یا خیانت به فرهنگ " :
    http://s4.picofile.com/file/78069438...1_Rap.wma.html
    http://s4.picofile.com/file/78069618..._Rock.wma.html
    http://s4.picofile.com/file/78069937..._giri.wma.html
    #13 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۳/۰۷ در ساعت 00:50

  7. 5 کاربر زیر از علی تولائی برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. علی تولائی آواتار ها
    علی تولائی
    شماره کاربری
    19045
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۱
    ایران . شیراز
    130
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی91
    62
    سپاس از شما 279 بار در 109 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Solo تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    ورود آقای تولائی رو به مجموعه خانواده ی بزرگ کیوبیس خوش آمد میگویم و براشون آرزوی موفقیت در فروم رو دارم

    با تشکر
    مدیریت سایت
    سپاس بیکران از لطف و محبت شما


    آموزش صوتی آواز از راه دور :
    http://cubase.ir/thread24910/%D8%A2%...%AA%DB%8C.html

    مقاله صوتی " ممیزی یا سانسور ؛ خدمت یا خیانت به فرهنگ " :
    http://s4.picofile.com/file/78069438...1_Rap.wma.html
    http://s4.picofile.com/file/78069618..._Rock.wma.html
    http://s4.picofile.com/file/78069937..._giri.wma.html
    #14 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۳/۰۷ در ساعت 00:58

  9. 2 کاربر زیر از علی تولائی برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. امید عیوضی آواتار ها
    امید عیوضی
    شماره کاربری
    12335
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۱
    تهران
    917
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی745
    370
    سپاس از شما 1,529 بار در 501 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    استاد هر دسگاه برای خودش یک گام مشخص داره یا اینه که در یک دستگاه میشه چند گام انتخاب کرد
    مثلا گام دستگاه اصفهان چیه؟


    ..::blogfa::::::facebook::.

    omid eyvazi
    #15 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۳/۰۷ در ساعت 01:41

  11. علی تولائی آواتار ها
    علی تولائی
    شماره کاربری
    19045
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۱
    ایران . شیراز
    130
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی91
    62
    سپاس از شما 279 بار در 109 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط امید عیوضی تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    استاد هر دسگاه برای خودش یک گام مشخص داره یا اینه که در یک دستگاه میشه چند گام انتخاب کرد
    مثلا گام دستگاه اصفهان چیه؟
    سوال بسیار خوبی پرسیدید .
    هر دستگاه از توالی نت ها تشکیل میشود
    تفاوت دو دستگاه با هم در تفاوت فواصل نتهاست
    مثلا در ماهور از گام دو
    فاصله نت ر و می یک پرده است
    اما در اصفهان از گام دو
    این فاصله با بمل شدن نت می به نیم پرده میرسد
    هر دستگاهی را میتوان از هر گامی نواخت.کافیست که توالی و فواصل درجات و نتها را بدانید آنگاه میتوانید هر دستگاهی را از هر گام دلخواهی بنوازید

    در ادامه این فواصل را برای همه دستگاه ها بیان میکنم تا متوجه تفاوت آنها با یکدیگر شوید


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    آموزش صوتی آواز از راه دور :
    http://cubase.ir/thread24910/%D8%A2%...%AA%DB%8C.html

    مقاله صوتی " ممیزی یا سانسور ؛ خدمت یا خیانت به فرهنگ " :
    http://s4.picofile.com/file/78069438...1_Rap.wma.html
    http://s4.picofile.com/file/78069618..._Rock.wma.html
    http://s4.picofile.com/file/78069937..._giri.wma.html
    #16 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۳/۰۷ در ساعت 01:45

  12. 6 کاربر زیر از علی تولائی برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  13. taoosi آواتار ها
    taoosi
    شماره کاربری
    19966
    کاربر پیـشرفته
    شهریور /۱۳۹۱
    kurdistan
    548
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی133
    1,618
    سپاس از شما 1,714 بار در 548 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    با عرض سلام خدمت استاد تولائی عزیز.
    مقدمتان گلباران.
    استاد عزیز چند وقته این سوال برام پیش امده که چرا شوشتری را گوشه نامیده اند؟
    چرا جزو آواز قلمداد نمیشود؟
    چون همانند آواز اصفهان می تونست شوشتری هم آواز باشه.
    تصنیف های زیادی رو شنیده ام که در این گوشه اجرا شده اند.
    پس میتونه برای خودش اوازی از همایون باشه.نه گوشه.
    خیلی ممنون میشم اگه دقیق کالبد شکافی کنید.


    [SIGPIC][/SIGPIC]
    یکی از بزرگترین خوشبختی ها ، خدمت بیشتر به مردم است .
    #17 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۳/۰۷ در ساعت 02:15

  14. 2 کاربر زیر از taoosi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  15. علی تولائی آواتار ها
    علی تولائی
    شماره کاربری
    19045
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۱
    ایران . شیراز
    130
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی91
    62
    سپاس از شما 279 بار در 109 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط taoosi تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    با عرض سلام خدمت استاد تولائی عزیز.
    مقدمتان گلباران.
    استاد عزیز چند وقته این سوال برام پیش امده که چرا شوشتری را گوشه نامیده اند؟
    چرا جزو آواز قلمداد نمیشود؟
    چون همانند آواز اصفهان می تونست شوشتری هم آواز باشه.
    تصنیف های زیادی رو شنیده ام که در این گوشه اجرا شده اند.
    پس میتونه برای خودش اوازی از همایون باشه.نه گوشه.
    خیلی ممنون میشم اگه دقیق کالبد شکافی کنید.
    با درود و تشکر از سوال شما
    به عقیده استاد لطفی آواز بیات اصفهان زیر مجموعه ای از شور هست و ما هیچ دستگاهی نداریم که زیر مجموعه ای داشته باشد بجز شور
    بدین ترتیب که در اصفهان نت ماقبل شاهد (نت سی در اصفهان دو) بایستی کرن نواخته شود .
    که حالتی مشابه به مخالف سه گاه (از گام می کرن که مخالف آن روی نت دو می افتد) دارد (هم اکنون درشهر اصفهان و برخی شهر های دیگر این اصفهان آموزش داده میشود که بدان اصفهان قدیم گویند و به اصفهانی که نت کرن ندارد اصفهان جدید میگویند که در شهر اصفهان به آن اشاراتی میشود)
    بحث پیرامون این مطلب بسیار مفصل است و بنده بحث توصیفی دلایل ارتباط اصفهان با شور را بعدا بصورت مفصل ارائه خواهم داد.
    از زمان علینقی وزیری که سعی در حذف کرن ها وجود داشت(بخاطر تنظیمات ارکستری قطعات) کرن از اصفهان حذف شد و نت ماقبل شاهد با نت شاهد فاصله نیم پرده ای گرفتند
    لذا بسیاری بر این باورند که اصفهان زیر مجموعه همایون است
    اگر اصل را بر این قرار دهیم که هیچ دستگاهی بجز شور آواز مستقلی ندارد لذا همایون هم نمیتواند آوازهایی نظیر اصفهان شوشتری و منصوری داشته باشد
    لذا بنابر اعتقاد بسیاری از اساتید شوشتری یا منصوری فقط یک گوشه هستند .
    در مقابل بسیاری از اساتید در ردیف های منتشره خود شوشتری را آوازی مستقل زیر مجموعه همایون خوانده اند و برای آن درآمد و یک یا دو گوشه دیگر نیز متصور هستند .
    امیدوارم مطلب را رسانیده باشم
    اگر گنگ عرض کردم یا جاییش رو متوجه نشدید بفرمایید


    (از دوستان عزیز مبتدی بابت بحثهای پیچیده در مورد ردیف عذر خواهی میکنم.بعدا به تفصیل مطالبی ارائه میکنم که بخوبی متوجه این سخنان خواهید شد )


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    آموزش صوتی آواز از راه دور :
    http://cubase.ir/thread24910/%D8%A2%...%AA%DB%8C.html

    مقاله صوتی " ممیزی یا سانسور ؛ خدمت یا خیانت به فرهنگ " :
    http://s4.picofile.com/file/78069438...1_Rap.wma.html
    http://s4.picofile.com/file/78069618..._Rock.wma.html
    http://s4.picofile.com/file/78069937..._giri.wma.html
    #18 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۳/۰۷ در ساعت 09:46

  16. 4 کاربر زیر از علی تولائی برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  17. علی تولائی آواتار ها
    علی تولائی
    شماره کاربری
    19045
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۱
    ایران . شیراز
    130
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی91
    62
    سپاس از شما 279 بار در 109 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    گامها یا دستگاههای اصلی موسیقی ایران، که تعدادشان برابر تعداد روز های هفته می باشند عبارتند از: شور، نوا، سه گاه، چهارگاه، همایون، ماهور و راست پنجگاه که گام ماهور (صرف نظر از بعضی از گوشه های آن مانند دلکش) شبیه گام ماژور در موسیقی بین الملل می باشد. گامهای فرعی موسیقی ایران که به آنها آواز می گویند و دیگر کلمه دستگاه به آنها اتلاق نمی گردد عبارتند از: ابوعطا، بیات ترک یا بیات زند، افشاری و دشتی که این چهار آواز ، زیر مجموعه ی دستگاه شور هستند و آواز بیات اصفهان که زیر مجموعه ی گام همایون می باشد. به این ترتیب موسیقی ایرانی دارای دوازده گام، مطابق با تعداد ماههای سال است. واحد کوچکتر از آواز را گوشه و واحد کوچکتر از گوشه را قطعه یا تیکه و کوچکترین واحد موسیقی ایران را موتیف می نامند که به طور کلی تعدادشان به عدد سیصد و شصت و پنج می رسیده است و مطابق با روزهای سال خورشیدی می باشند و به طور سینه به سینه به نسلهای بعدی منتقل گردیده است، ولی امروزه متاسفانه تقریبا بیش از نیمی از این گوشه ها و الحان به دست فراموشی سپرده شده و حتی نامی از آنها باقی نمانده است.




    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    آموزش صوتی آواز از راه دور :
    http://cubase.ir/thread24910/%D8%A2%...%AA%DB%8C.html

    مقاله صوتی " ممیزی یا سانسور ؛ خدمت یا خیانت به فرهنگ " :
    http://s4.picofile.com/file/78069438...1_Rap.wma.html
    http://s4.picofile.com/file/78069618..._Rock.wma.html
    http://s4.picofile.com/file/78069937..._giri.wma.html
    #19 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۳/۰۷ در ساعت 22:18

  18. 3 کاربر زیر از علی تولائی برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  19. علی تولائی آواتار ها
    علی تولائی
    شماره کاربری
    19045
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۱
    ایران . شیراز
    130
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی91
    62
    سپاس از شما 279 بار در 109 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    و اکنون گامهای دستگاه های موسیقی ایرانی را بررسی میکنیم :

    گام شور:
    گام یا دستگاه شور که از نظر وسعت اولین گام در موسیقی ایرانی به حساب می آید یک گام پائین رونده است. به معنی اینکه در این گام معمولا بر روی نقطه ی اوج به پایان نمی رسد و نوازنده یا خواننده جهت نشان دادن خاتمه کار الزاما به تونیک گام باز گشت می کند. بنابراین این گام و متعلقات آن به دلیل آرامش خاصی که در شنونده ایجاد می کند بهتر است شب هنگام به اجرا در آید تا در روح و جسم آنها بیشتر اثر بخش باشد. درجه ی دوم این گام شاهد مایه ابوعطا، درجه ی سوم آن شاهد مایه بیات ترک یا بیات زند، درجه ی چهارم آن شاهد مایه افشاری و درجه پنجم آن شاهد مایه دشتی می باشد. گام های شور و همایون در نت های مایگی با یکدیگر مشترک و در نت های مقامی متفاوت هستند.

    گام همایون:
    گام یا دستگاه همایون مانند گام شور پائین رونده است، زیرا در موقع صعود درجه ی محسوس آن به دلیل فاصله زیاد با اکتاو به راحتی جذب آن نمی شود. بنابراین برای نشان دادن پایان کار، ابتدا روی درجه دوم و بعدا روی درجه هفتم ایست موقت می کنند و سپس روی تونیک گام همایون فرود می آیند. مهمترین درجات گام همایون توینک، درجه دوم(شاهد)، درجه چهارم(نمایان) و درجه پنجم و هفتم (نت ایست) می باشند. فواصل گام همایون: دوم نیم بزرگ، سوم بزرگ، چهارم درست، پنجم درست، ششم کوچک و هنگام می باشد. بنابراین این گام مانند شور دارای دانگ های نا مساوی می باشند و فاصله ی بین دو دانگ یک پرده است. یک از خواص گام همایون این است که در موقع شروع و فرود درجه ی ششم آن ربع پرده بالا می رود و فرود را مناسب تر می کند. در گام همایون از گوشه ی شوشتری می توان درجه ی ششم همایون را نیم پرده بالا برده و درجه ی پنجم را یک پرده پائین آورد و از طریق اجرای گوشه ی منصوری وارد گام یا دستگاه چهارگاه شد و پس از آن می توان از طریق گوشه ی مخالف چهارگاه مجددا به گام همایون مراجعت نمود. آواز همایون بسیار با شکوه و مجلل و آرام و در عین حال موثر و جذاب و دلربا و زیبا می باشد.

    گام اصفهان:
    گام یا بیات اصفهان همانطوری که قبل گفته شد در دل دستگاه همایون قرار دارد و به همین دلیل به گام اصفهان دیگر دستگاه گفته نمی شود( کلمه ی دستگاه در قدیم به معنی محل استقرار دست بر روی ساز هایی مانند تار و سه تار اطلاق می شده است و مورد خاصی نمی باشد). فواصل گام اصفهان عبارتند از: دوم بزرگ، سوم کوچک، چهارم و پنجم درست،ششم نیم بزرگ و هفتم بزرگ. گام یا بیات اصفهان که به آن مایه نیز گفته می شود به دلیل داشتن درجه ی محسوس،یک گام بالا رونده می باشد و فاصله ی نمایان آن درجه ی پنجم می باشد و می توان گفت که دانگ اول همایون دانگ دوم گام اصفهان به حساب می آید. درجات مهم گام اصفهان تونیک( شروع و خاتمه گام بر روی تونیک انجام می گیرد)، درجه ی پنجم ( نمایان) درجه ی ششم ( شاهد همایون) می باشد. زیباترین قسمت گام اصفهان ایست بر روی درجه ی دوم آن است که موسوم به بیات راجع یا بیات راجه می باشد. آواز اصفهان گاهی شوخ و خوشحال و گاهی محزون و غمگین ولی بسیار جذاب و دلرباست.


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    آموزش صوتی آواز از راه دور :
    http://cubase.ir/thread24910/%D8%A2%...%AA%DB%8C.html

    مقاله صوتی " ممیزی یا سانسور ؛ خدمت یا خیانت به فرهنگ " :
    http://s4.picofile.com/file/78069438...1_Rap.wma.html
    http://s4.picofile.com/file/78069618..._Rock.wma.html
    http://s4.picofile.com/file/78069937..._giri.wma.html
    #20 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۳/۰۷ در ساعت 22:25

  20. 2 کاربر زیر از علی تولائی برای این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۹/۱۳, 14:50
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۱۶, 02:50
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۲۵, 18:00
  4. نوای موسیقی اصیل و سنتی ایرانی در گرجستان
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۶, 12:10
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۱۳, 01:12

جستجو شده ها

علی تولایی شیراز

علی تولایی

آموزش آواز اصیل ایرانی

علی تولایی آواز

علی تولائی

علي توللايي

دانلود آموزش آواز سنتی و چهچه زدن خواننده تولایی شیرازدانلود آهنگ های علی تولایی شیرازاصول خوانندگی علی تولاییاموزش اوازه استاد تولاییعلی تولایی آواز شیرازعلی تولایی خواننده شیرازموسیقی سنتی ایراناصول تحریر زدندانلودآموزش چهچه برای خوانندگی وآوازدانلود آموزش تحریرهای آوازی و چهچه زدنتولاییتولایی موسیقی شیرازعلي تولاييآموزش آواز سنتیسوال و جواب در موسیقی ایرانیآقایق تولایی موسیقیسوال آوازعلي تولايي،آوازعلی توللاییآوازعلی تولایی موسیقی

تا این لحظه 188 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی