کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 4 1 2 3 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 38

موضوع: آموزش آهنگ سازی و تنظیم(آرش قاسمی)

  1. arasharsa آواتار ها
    arasharsa
    شماره کاربری
    21898
    هنــرمنـد انجمن
    مهر /۱۳۹۱
    1,446
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1968
    1,233
    سپاس از شما 3,812 بار در 755 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض آموزش آهنگ سازی و تنظیم(آرش قاسمی)

    سلام دوستان عزیزم
    من قصد دارم تو این تاپیک در مورد آهنگ سازی و تنظیم صحبت کنم امید وارم که به دردتون بخوره
    تئوری موسیقی به بررسی قواعد و قوانین و نشانه های موسیقیایی می پردازد که در طول قرون متمادی به صورت فعلی درآمده اند
    برای شروع اول باید با تعوری موسیقی آشنا بشیم
    مقدمه
    بی شک شناخت هر علمی نیاز به دانستن و آشنایی با مقدمات و اصول آن علم دارد موسیقی نیز از این قعده مستثنی نیست . شما هر چقدر نوازنده و آهنگ ساز خوبی باشید بدون دانستن اصول و مبانی موسیقی نمیتوانید صحبت کنید
    چه کسانی باید تعوری موسیقی را بخوانند ؟؟؟؟؟
    نوازندگان .آهنگسازان .هنر جویان و تمامی کسانی که با موسیقی ارتباط تخصصی دارند تنها شرط یادگیری علاقه استعداد و پشتکار است
    شیوه تولید صدا :
    اولین ماده ای که موسیقی دانان برای خلق اثر موسیقیایی از آن استفاده میکنند صوت است هیچ صوتی بدون حکت ایجاد نمیشود در واقع دراثر ارتعاشات موجی یک جسم صدا تولید میشود و این امواج به هوا و سپس به گوش منتقل میشود
    صداهای موسیقیایی :
    صداهای موسیقیایی دارای چهار مشخصه اصلی در تعوری موسیقی هستند
    1:ارتفاع-نام دیگر:نواک.زیرایی.زیر بمی .بالا پایین .زیاد کم
    2 :دیرند-نام دیگر :کشش.زمان .مدت
    3:شدت-نام دیگر : قدرت.قوی و ضعیف .بلند و کوتاه
    4 : رنگ- نام دیکر :جنس . طنین . شخصیت
    صدای ارتفاع (pitch)
    همه با واژه صدای کلفت و نازک برخورد کرده ایم ارتفاع در واقع همین خاصیت صداها میباشداین را میدانیم صداها از نظر زیر و بمی (ارتفاع ) به انواع مختلف تقسیم میشوند
    به طور مثال صدای زن از مرد بم تر است در ساز ها هم همین تور است

    صدای موسقیایی دیرند (کشش)
    به مدت زمانی که یک صدا توسطیک منبع (ساز ) تولید میشود درند گویند

    صداهای شدت (intensity)
    ممکن است صدا ها نسبت به قوی تر یا ضعیف تر باشند مثال :صدای انسانی که فریاد میزند قوی تر صدای انسای است که آرام حرف میزند
    صدای رنگ (طنین )(tone color )
    به مشخصه ای که باعث میشود صداهای مختلف را نسبت به هم تشخیص دهیم رنگ یا طنین گفته میشود
    برای مثال از پشت تلفن بدو اینکه طرف را ببینید تشخیص میدهید که طرف کیست

    تا اینجا رو مطالعه کنیم تا دباره ادامه بدم
    تنها خواهشی که از دوستان دارم :
    لطفا اسپم ندید تا اموزش به صورت متوالی و پیوسته ادامه یابد
    برای تشکر فقط از آیتم لایک و سپاس استفاده کنید


    تعداد کل آرای این پست : 5
    تعداد آرای مثبت : 5
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۳/۱۶ در ساعت 02:26


  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  3. arasharsa آواتار ها
    arasharsa
    شماره کاربری
    21898
    هنــرمنـد انجمن
    مهر /۱۳۹۱
    1,446
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1968
    1,233
    سپاس از شما 3,812 بار در 755 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    فاصله
    حالا که معنی ارتفاع رو میدونیم میخواهم با فاصله نیز یه توضیح کوچیکی بدم
    اختلاف زیر و بمی بین دو نت را فاصله آن دو نت مگویند

    نتها
    از چپ به راست
    سی - لا - سل - فا - می - ر - دو
    این نوع اسم گذاری فارسی است که به هجایی میگویند

    سی - لا - سل - فا - می - ر - دو
    do - re - mi - fa - sol - la - si

    در کشور های انگلیسی زبان و آلمانی برای نام گذاری نتها از روش دیگری استفادا میکنن به آن روش الفبایی میگویند


    سی - لا - سل - فا - می - ر - دو
    do - re - mi - fa - sol - la - si
    C - D - E - F - G - A - B


    در میان نت ها دو بم ترین و سی زیر ترین محسوب میشود
    برای فهمیدن تفاوت میان نتها هم نام در مجموعه بال لازم است با اصطلاع مهمی به نام اکتاو آشنا بشیم
    اگر از هر یک از نتها شروع کنیم و نتها رو بشماریم در نت هشتم به نت هم نام آن میرسیم در زبان یونانی واژه ی اکتاو به معنی هشتم است به همین دلیل هم فاصله میان این دو نت اکتاو میگویند
    سل.فا.می.ر.دو.سی.لا.سل
    در اصطلاح میگویند نت تکرار شده ی دوم :که در مثال سمت راست میباشد یک اکتاو زیر تر از نت اول که در مثال سل سمت چپ میباشد است
    از نظر فیزیکی نیز اگر بسمد نتی دو برابر شود صدای نت یکاکتاو زیر تر میشود و در واقع نت به دست آمده هم نت اول خواهد بود مثال
    فرکانس نت لا 440 هرتز است
    لا=440 HZ
    440*2=880
    لا=880 HZ
    میتوان نتیجه گرفت که اگر بسامد نتی نصف شود نت جدید یک اکتاو بم تر و هم نام اولی است
    مثال
    لا=440hz
    440تقسیم بر 2=220
    لا =220 hz
    به دلایل فیزیکی میان صدای دو نت که بسامد آنها نسبت به هم نصف باشند یا دو برابر باشند شباهت بسار عجیبی بر قرار است

    خط حامل :
    همانطور که همه ی زبانها خطی برای نوشتار دارند موسیقی هم برای نوشتار خطی مخصوص دارد در خط موسیقی بجای حروف از نتها و به جای خط از خط حامل استفاده میشود
    خطوطی که نتها بر روی ان قرار میگیرند را خط حامل گویند
    برای نمایش ارتفتع (زیر بمی )نتها از 5 خط افقی موازی استفاده میشود
    که حامل نام دارد
    توجه
    خطها را از پایین به بالا میشمارند
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۳/۱۶ در ساعت 03:11

  4. 16 کاربر زیر از arasharsa برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  5. arasharsa آواتار ها
    arasharsa
    شماره کاربری
    21898
    هنــرمنـد انجمن
    مهر /۱۳۹۱
    1,446
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1968
    1,233
    سپاس از شما 3,812 بار در 755 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نتها روی خط ها جا میگیرند برخی بین خطوط برخی روی خطوط :

    هر چقدر موقیعت نتی روی حامل بالا تر باشد صدای آن زیر تر است نتها رو حامل به ترتیب از بم به زیر قرار می...د
    کلید سل و جای نتها
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    کلید سل نشانه ای است که در سمت چپ حامل قرار میگیرد به کمک آن میتوانیم جایگاه نتهارو روی حامل پیدا کنیم در واقع کلید سل جای یک نت را به ما نشان میدهد و به کمک آن میتوانیم بقیه نتعا رو پیدا کنیم
    حتما از اسم کلید پی بردا اید که کلید جای کدام نت را به ما نشان میدهد بله کلید سل جای نت سل را بهما نشان میدهد و ما بقیه ی نت هارا نسبت به آن پیدا میکنیم

    همانطور که میبینید کلید سل نتی را روی خط دوم است را به نام سل معرفی مکند وما میتوانیم بقیه نتهارو نسبت به آن به دست آوریم
    برای اینکه جای نتهارو روی خط حامل باید حفظ کنیم برای اینکار یک دفتر نت لازم داریم و نت هار به صورت نا مرتب رو یخطها میگذاریم البته کلید سل اول خطها بگذاریم
    سعی کنید جای نتهارو به همان روش ترتیبی نسبت به نت سل پیدا کنیم
    این تمرین خیلی به شما کمک میکند تا سریع تر نتهارو پیدا کنید
    عکس پیدا نکردم براتون بزارم

    تعریف پهنه صوتی
    هر یک از سازهای موسیقی ویا هر یک از صداهای انسانی توانایی اجرای همه نتهارو ندارند هد=ر کدام توانایی اجرای محدودی ار=ز نت هارو دارند که به آن پهنه ی صوتی گفته میشود
    در واقع فاصله بین بم ترین تا زیر ترین نتی که یک ساز یا خواننده قادر است اجرا کند را پهنه گویند
    در بحث بدی خطوط تکمیلی رو براتون توضیح میدم
    سعی کردم کامل از اول بحث تعوری رو بنویسم بعد بریم سراغ بحث های دیگه اگر سوالی بود تو قسمت پرش و پاسخ بنویسید


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    ویرایش توسط Savan II : ۱۳۹۲/۰۳/۱۶ در ساعت 04:09
    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۳/۱۶ در ساعت 03:51

  6. 12 کاربر زیر از arasharsa برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  7. arasharsa آواتار ها
    arasharsa
    شماره کاربری
    21898
    هنــرمنـد انجمن
    مهر /۱۳۹۱
    1,446
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1968
    1,233
    سپاس از شما 3,812 بار در 755 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    بریم سره خطوط تکمیلی
    ما با 11 نت آشنا شدیم ولی متاسفانه خیلس کمتر از پهنه صوتی سازهای مختلف است برای حل کمبود و وسعت بخشیدن به نت هایی که روی حامل جای میگیرند از خط های تکمیلی استفاده میکنیم این خطها به صورت خطهای بریده بریده در بالا و پایین پنج خط حامل قرار میگیرد
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    شکل قرار گیری نتها رو این خطها
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    حال شما بجز آن 11 نت با تعدادی دیگر هم آشنا شدید این نت ها هم باید حفظ کنیم
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    شیوه نام گذاری اکتاو
    هر اکتاو شماره ای دارد بدین شکل بابت عکس عذر خواهی مینم بهتر از این پیدا نکردم
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید



    حالا اگر به شما مثلا بگویند نت دو اکتاو چهارم شما به راحتی متوجه میشوید


    درس بعدی پرده و نیم پرده و # دیز........ هست بچه ها این تعوری خیلی مهم هست سعی کنید زود یاد بگیرین و حفظ بشین همین جور که من میرم جلو با من بیاید تا آخر میرسیم به تنظیم یعنی میریم تو انتخاب سبک برای یک آهنگ انتخاب ضرب ساز و .......... خیلی هم شیرین هست ولی یکم سخته مخصوصا همین نت نویسی و نت خوانی


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۳/۱۶ در ساعت 04:32

  8. 13 کاربر زیر از arasharsa برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  9. Mohammad 20 آواتار ها
    Mohammad 20
    شماره کاربری
    42165
    کاربر تازه وارد
    خرداد /۱۳۹۲
    3
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی0
    19
    سپاس از شما 3 بار در 1 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام.به نظر شما بهترین روش برای حفظ کردن جای نت ها روی خطوط حامل و کلا نت خوانی چیه؟؟


    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۳/۱۶ در ساعت 12:00

  10. 3 کاربر زیر از Mohammad 20 برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  11. AliRezA Nasehi آواتار ها
    AliRezA Nasehi
    شماره کاربری
    9856
    عضو سابق
    بهمن /۱۳۹۰
    تهران
    3,048
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی260
    4,159
    سپاس از شما 4,151 بار در 1,675 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mohammad 20 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام.به نظر شما بهترین روش برای حفظ کردن جای نت ها روی خطوط حامل و کلا نت خوانی چیه؟؟
    با اجازه آرش عزیز...
    رو کلید سل :
    کلید سل رو نت سل هستش.
    پس خط دوم نت سله.
    خط وسط نت سی هستش.
    خط اول نت می هستش و بالاش فا هستش اینو قرینه که کنید ، اون بالا خط پنجم فا هستش و پایینش می.
    خط چهارم نت ر هستش پس بالاییش نت می.
    خط وسطی گفتم سی پس نت بعدیش دو.
    خط دوم رو گفتم چون کلید سل هستش پس نت بالاییش لا.
    رو کلید فا :
    هرنت رو کلید سل - دو نت پایین تر.
    با تمرین نت خوانی روزانه 3 - 4 ماهه یاد می گیرید.


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۳/۱۶ در ساعت 12:23

  12. 11 کاربر زیر از AliRezA Nasehi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  13. arasharsa آواتار ها
    arasharsa
    شماره کاربری
    21898
    هنــرمنـد انجمن
    مهر /۱۳۹۱
    1,446
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1968
    1,233
    سپاس از شما 3,812 بار در 755 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام بریم سراغ درس بعدی
    واحد سنجش فاصله( پرده و نیم پرده )
    یکی از واحد های سنجش فاصله میان 2 نت پرده است و هر چه تعداد پرده های موجود میان دو نت بیشتر باشد اختلاف زیر بمی یا به اصطلا فاصله آن 2 نت بیشتر است
    در شکل زیر فاصله میان هفت نت اصلی متوالی را واحد پرده نشان دادم

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    همان طور که دیدی فاصله میان نتهای می و فا و نیز سی و دو نیم پرده است و میان سایر نتهای متوالی یک پرده نت وجو دارد
    نشانه های تغیر دهنده:
    در موسیقی علایمی وجود دارد که اگر کنار یک نت (سمت چپ)بیایند باعث میشون نت مورد نظر نیم پرده تا یک پرده ارتفتعش تغیر کند (بم یا زیر شود )هر وقت این علایم کنار نتها قرار گیرند نه نام نت عوض میشود نه جای نت روی حامل عوض میشود فقط یک کلمه به اسم آنها اضافه میشود و ارتفاع آنها نیم پرده تغییر میکند
    دیز #:
    این علامت # دیز نام دارد
    هر گاه کنارنتی( سمت چپ )از این علامت استفاده کنیم نت ما نیم پرده زیر تر میشود

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    علامتی که در بالا میبینید بمل نام دارد
    بمل دقیقا بر عکس دیز است هر وقت کنار نتی باشد باعث میشود نیم پرده بم تر شود
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    علامتی که دیدید دوبل دیز نام دارد به معنی دوبرابر دیز است همان طور که دیدیم دیز نیم پرده نت را زیر تر میکرد دوبل دیز آن نت را 2 نیم پرده (یعنی یک پرده ) زیر مکند

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    بمل نیم پرده نت را بم میکرد دوبل بمل دو نیم پرده (یک پرده ) نت را بم میکند

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    این علامت را بعضی ها خنثی کننده مینامند به خاطر این است که علامت بکار تاثیر علامتهای تغیر دهنده را از بین مبرند در واقع هر گاه علامت در کنار نتی باشد باعث میشود که نت به حالت اول بر گردد
    مثال
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    شاید این سوال پیش بیاید که نشانه های تغییر دهنده ی (بمل و دیز )را حذف کنیم نت به حالت برمیگردد چه احتیاجی به بکار داریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    به دلایلی آوردن بکار الزلمی است البته موارد خاصی است که الزامی نیست در آینده کامل تو ضیح میدم
    فعلا این را بدانید بکار برای بر گرداندن نت به حالت اول الزامی است
    نتهای آنارمونیک :
    به دو نت غیر هم نام که صدای آنها مثل هم باشد آنارمونیک مگویند

    بچه ها من تایپ فارسیم یکم کنده ببخشید پستام یکم طول میکشه فکر میکنم چیز های خوبی یاد گرفتین
    فقط من عرض کردم برای تشکر پست ندهید علامت پسند یا سپاس رو بزنید تا تاپیک شلوغ نشه سوالات رو هم اینجا مطرح نکنید مرسی


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۳/۱۶ در ساعت 13:53

  14. 10 کاربر زیر از arasharsa برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  15. arasharsa آواتار ها
    arasharsa
    شماره کاربری
    21898
    هنــرمنـد انجمن
    مهر /۱۳۹۱
    1,446
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1968
    1,233
    سپاس از شما 3,812 بار در 755 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    دوستان عزیزم سلام اول بابت عکسها عذر خواهی میکنم که کیفیت ندارن چون بعضی هارو پیدا نمیکنم با مباایل از رو کتاب میگیرم


    بریم سراغ انواع نیم پرده (کروماتیک و دیاتونیک )
    بعضی موقع مکن است به ما بگویند که از یک نت نیم پرده به بالا بروید برلی این کار 2 شیوه که نام بردم وجود داره
    نیم پرده دیاماتیک :
    به فاصله ی نیم پردهای که میان دو نت غیر هم نام نیم پرده دیاماتیک گفته میشود
    نیم پرده کروماتیک:
    به فاصله ی نیم پرده ای که میان 2 نت هم نام کرو ماتیک گفته میشود
    نت با شکلهای مختلف :
    همانطو که میدانیم نتها همیشه به یک اندازه کشیده نمیشوند بعضی ها طولانی و بعضی ها ک.تاه هستن برای تعیین این که نت چقدر کشیده شود از شکل های مختلف استفاده میکنن که با آنها آشنا میشویم
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    زمان کشش نت ها :

    گرد( O):
    این شکل نت ها گرد نام دارد در موسیقی این شکل طولانی ترین دیرند و کشش زمانی را داراست
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    این شکل نت سفید نام دارد و دیرند آن یک دوم نت گرد هست مثلا کشش نت گرد 4 ثانیه باشد نت سفید 2 ثانیه است
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    این شکل نت سیاه نام دارد و دیرند آن یک چهارم نت گرد است و یک دوم نت سفید
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    این شکل چنگ نام دارد دیرند این نت یک هشتم نت گرد مباشد
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    این نت دارای 2 پرچم است و نسبت زمانی آن نسبت به نت گرد یک شانزدهم است

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    این نت سه پرچم (چنگک)دارد و از نظر زمانی معدل یک سی و دوم نت گرد میباشد

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    حال در اینجا زمان نت ها رو از نظر ارزش زمینی نسبت یه یک دیگر روی جدول درختی برسی میکنیم

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    دیرند > نقطه و دو نقطه :
    نتهایی که در اینجا با ان آشنا شدیم نت هایی با نسبت های یک دوم .یک چهارم و .......... بوده اما فرض کنیم آهنگساز بخواهد نتی را با دیرند هایی اعداد فرد مثل یک سوم داشته باشد در این مواقع از ابزار هایی مثل نقطه و خط اتحاد استفاده میکنیم
    نقطه : هرگاه سمت راست نتی علامت نقطه قرار گیرد .نصف دیرند آن نت به آن اضافه میشود در وا واقع دیرند نت یک و نیم برابر میشود
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    دیرند > وزن در موسیقی :
    به هر گونه تناسب در زمان در موسیقی وزن گفته میشود وقتی نتها در موسیقی طوری کنار هم قرار میگیرند که شنونده در آن احساس توازن کند به اصطلاح خودمانی به شکلی که بتوتن با آن دست زد میگوییم قطعه دارای وزن است

    دیرند > تاکید

    نتهایی که ما در یک نقطه میشنویم همه دارای اهمیت یکسانی نیستند
    شاید نتی از نت دیگر دیرند طولانی تری داشته باشد یا ارتفاع آن با بقیه تفائت داشته باشد
    اما مهمترین چیزی که باعث میشود اهمیت یک نت زیاد یا کم باشد تاکید است .تاکید وقتی به وجود میاید که روی آنها تاکید میکنیم منظم باشند به طوری که شنونده بتواند زمان فرا رسیدن نت قوی بدی را تشخیص دهد میگوییم وزن به وجود امده است
    مثال
    با دستتان روی میز شروع کنید به زدن ضربه های مساوی یک ضربه را قوی و 2 تای بعدی ضعیف بزنید
    قوی - ضعیف - ضعیف - قوی- ضعیف - ضعیف .........
    برای به وجود آمدن وزن باید این ترتیب تکرار شود

    دیرند > تقسیمات مساوی زمانی در موسیقی :
    هر آثر موسیقی را به چند نوع تقسیم بندی مساوی زمانی تقسیم کنیم که با آنها از کوچک و بزگ آشنا میشویم :
    ضرب . میزان . جمله .
    ضرب :
    کوچکترین واحد تقسیم بندی مساوی در موسیقی ضرب میباشد وقتی قطه ای گوش میدهیم و با آن دست میزنیم دستهای ما با فواصل زمانی مساوی به هم میخورند لحظه ای که دستهای ما به هم میخورند دقیقا برابر است با ضربای آن قطعه و دیرند (زمان کشش )هر ضرب نیز برابر است با زمانی که ظول مکشد تا ضرب بعدی آغاز شود

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    خط میزان

    خط میزان خطی است عمودی که میزان های یک قطعه ی موسیقی رو از هم جدا میکند

    راستی میتونی بفهمی میزان این شکل چند ضربی است ؟
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    نشانه میزان (میزان نما )
    تسکیل شده از دو عدد که زیر هم نوشته میشود همیشه در ابتدای حامل پس از کلید سل قرار میگیرد این 2 عدد نشان دهنده تعداد ضرب های میزان و دیرند هر ضرب مباشد

    این مبحث مهمی در ادامه خواهیم دید

    درس بعدی انواع میزان است


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۳/۱۶ در ساعت 15:44

  16. 12 کاربر زیر از arasharsa برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  17. arasharsa آواتار ها
    arasharsa
    شماره کاربری
    21898
    هنــرمنـد انجمن
    مهر /۱۳۹۱
    1,446
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1968
    1,233
    سپاس از شما 3,812 بار در 755 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    انواع میزان : (ساده .ترکیبی . لنگ)
    در موسیقی کلا 3 میزان وجود دارد
    میزانهای ساده .ترکیبی . لنگ
    در میزان های ساده دیرند هر ضرب یکی از ششکلهای ساده ی نت ها است مانند :سفید .سیاه .چنگ و ....
    در میزانهای ترکیبی دیرند هر ضرب یک نت نقطه دار است مانند سیاه نقطه دار یا سفید نقطه دار و .......
    این تفاوت دیرند میزان های ترکیبی و ساده دارای چنان خاصیتی میباشد که از نظر وزن کیفیت این دو میزان را متفاوت میکند .اکنون به این دو میزان را یاد میدم بعد لنگ رو آموزش میدم
    منتظر باشید


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #9 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۳/۱۸ در ساعت 18:29

  18. 7 کاربر زیر از arasharsa برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  19. mo-hammad آواتار ها
    mo-hammad
    شماره کاربری
    39651
    کاربر اخراجی
    اردیبهشت /۱۳۹۲
    438
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی177
    185
    سپاس از شما 349 بار در 157 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    ممنون - ولي اين نوع آموزش ها خيلي داده شده و تاثيرش نميشه گفت زياد هست اگر بشه روي يك daw پر طرفدار مثل اف ال اين آ«وزش ها پياده بشه و در عمل باهاش سرو كار داشته باشيم يعني در پايان هر آموزش تئوري يك مثال عملي باشه تاثير گذاريش چند برابر هست. ممنون از زحماتتون و معذرت براي نظر دهي من


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #10 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۳/۱۸ در ساعت 18:51

  20. 11 کاربر زیر از mo-hammad برای این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. آموزش صدا سازی قسمت اول
    توسط N.Producer در انجمن آموزشهای اف ال استودیو (FL Studio)
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۰/۱۵, 19:31
  2. آموزش صداسازی در کنتاکت(ربع پرده و ....)
    توسط mythicalgirl در انجمن آموزشهای پلاگین ها و Vst ها
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۰۸, 07:55
  3. خاطره بازی «روزبه نعمت اللهی» با «فرهاد مهراد»
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۰۳, 02:51
  4. نظر سنجی در مورد برنامه های اموزشی میکس و مستر و اهنگسازی
    توسط aliradan در انجمن آموزشهای سایر برنامه ها (Others Daw)
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۱/۲۶, 10:25
  5. پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۵/۲۰, 22:42

جستجو شده ها

آموزش آهنگسازی و تنظیم

تئوری تنظیم آهنگ

اولین قدم در کیوبیس

قاسمی اهنگ ساز

آموزش آهنگ سازی

آرش قاسمی آهنگساز

میدی معیین

آرش

آموزش تنضیم آهنگ

تعوریی تنظیم اهنگ

دیاماتیک

تنضیم اموزش ساعت کامپیتربه وقت ایران

شماره تلفن آرش قاسمى براى آموزش تنظيم

تا این لحظه 528 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست