کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 2 نخستنخست 1 2
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 17 , از مجموع 17

موضوع: سوال : فرق بین گام لامینور تئوریک و دو ماژور در پارتیتور

  1. peyman57 آواتار ها
    peyman57
    شماره کاربری
    77993
    کاربر فعال
    شهریور /۱۳۹۳
    UK
    143
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی221
    97
    سپاس از شما 218 بار در 96 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ties1 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام دوست عزیز .
    ممنون بابت نکته ی تکمیلی که عرض کردید .
    البته اگه گام در طول قطعه تو یک تنالیته باشه لزومی نداره که روی درجه ی پنجمش تاکید بشه و نت دومینانت بیشتر تو بحث هارمونی موضوعیت پیدا میکنه .
    به هر حال ممنون بابت نکته سنجی تون .
    موفق باشید .
    سلام
    و عرض ادب دوست عزیز.
    شما کاملا درست فرمودید.
    اما در هر ملودی که مبنای تنال داشته باشه
    تاکید بر تونیک یک الزام هست.
    این تاکید به طرق مختلف
    از جمله
    عوامل ریتمیک و هارمونیک انجام میشه.
    برای تثبیت تنالیته
    مگه میشه از دومینانت پرهیز کرد?
    مگر اینکه موسیقی تنال نباشه یا آهنگساز داره بستر مدولاسیون به تنالیته ی دیگر رو
    فراهم میکنه .
    یک سوال:

    لا.دو.ر.می.سل.
    بدون سر کلید در پارتیتور دارن مرتبا و با پراکندگی اجرا میشن و مثلا پیانو داره بدون هیچ آکومپانیمانیاجرا میکنه.
    تنالیته چیست؟
    1.a
    2.C
    3.d
    4.e
    5.G


    #11 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۱/۲۹ در ساعت 01:02

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  3. peyman57 آواتار ها
    peyman57
    شماره کاربری
    77993
    کاربر فعال
    شهریور /۱۳۹۳
    UK
    143
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی221
    97
    سپاس از شما 218 بار در 96 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط peyman57 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام
    و عرض ادب دوست عزیز.
    شما کاملا درست فرمودید.
    اما در هر ملودی که مبنای تنال داشته باشه
    تاکید بر تونیک یک الزام هست.
    این تاکید به طرق مختلف
    از جمله
    عوامل ریتمیک و هارمونیک انجام میشه.
    برای تثبیت تنالیته
    مگه میشه از دومینانت پرهیز کرد?
    مگر اینکه موسیقی تنال نباشه یا آهنگساز داره بستر مدولاسیون به تنالیته ی دیگر رو
    فراهم میکنه .
    یک سوال:

    لا.دو.ر.می.سل.
    بدون سر کلید در پارتیتور دارن مرتبا و با پراکندگی اجرا میشن و مثلا پیانو داره بدون هیچ آکومپانیمانیاجرا میکنه.
    تنالیته چیست؟
    1.a
    2.C
    3.d
    4.e
    5.G
    تاکید بر دومینانت
    منظورم بود


    #12 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۱/۲۹ در ساعت 01:05

  4. Ties1 آواتار ها
    Ties1
    شماره کاربری
    56570
    کاربر پیـشرفته
    آذر /۱۳۹۲
    843
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی820
    946
    سپاس از شما 997 بار در 524 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط peyman57 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام
    و عرض ادب دوست عزیز.
    شما کاملا درست فرمودید.
    اما در هر ملودی که مبنای تنال داشته باشه
    تاکید بر تونیک یک الزام هست.
    این تاکید به طرق مختلف
    از جمله
    عوامل ریتمیک و هارمونیک انجام میشه.
    برای تثبیت تنالیته
    مگه میشه از دومینانت پرهیز کرد?
    مگر اینکه موسیقی تنال نباشه یا آهنگساز داره بستر مدولاسیون به تنالیته ی دیگر رو
    فراهم میکنه .
    یک سوال:

    لا.دو.ر.می.سل.
    بدون سر کلید در پارتیتور دارن مرتبا و با پراکندگی اجرا میشن و مثلا پیانو داره بدون هیچ آکومپانیمانیاجرا میکنه.
    تنالیته چیست؟
    1.a
    2.C
    3.d
    4.e
    5.G
    دوست عزیز اگه به حرفام توجه کرده باشید بنده همه ی موارد رو نسبی مطرح کردم نه مطلق !
    بنده نگفتم که دومینانت نباید استفاده بشه اما گفتم که میتونه همیشه استفاده نشه . درسته که دومینانت مشخصه ی اصلی برای شناسایی گامه اما تنها مشخصه هم نیست .
    موزیک فقط ملودی نیست بلکه هارمونی هم اونو تکمیل میکنه و میتونه گام و مایه ی کار رو منتقل کنه .


    #13 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۱/۲۹ در ساعت 04:27

  5. peyman57 آواتار ها
    peyman57
    شماره کاربری
    77993
    کاربر فعال
    شهریور /۱۳۹۳
    UK
    143
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی221
    97
    سپاس از شما 218 بار در 96 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ties1 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    دوست عزیز اگه به حرفام توجه کرده باشید بنده همه ی موارد رو نسبی مطرح کردم نه مطلق !
    بنده نگفتم که دومینانت نباید استفاده بشه اما گفتم که میتونه همیشه استفاده نشه . درسته که دومینانت مشخصه ی اصلی برای شناسایی گامه اما تنها مشخصه هم نیست .
    موزیک فقط ملودی نیست بلکه هارمونی هم اونو تکمیل میکنه و میتونه گام و مایه ی کار رو منتقل کنه .
    قربان شما موضع حرفاتونو هر بار عوض میکنید. یه بار میگید هارمونی نقش نداره یه بار میگید داره.

    امکان نداره که در یک خط ملودی تنال
    دومینانت بتونه استفاده نشه.
    دیگه تنال نیست
    .
    اگر قبول ندارید که
    هیچ
    .زیاد مهم نیست
    موفق باشید.


    پیمان نژادعسگر
    #14 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۱/۲۹ در ساعت 09:38

  6. Ties1 آواتار ها
    Ties1
    شماره کاربری
    56570
    کاربر پیـشرفته
    آذر /۱۳۹۲
    843
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی820
    946
    سپاس از شما 997 بار در 524 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط peyman57 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    قربان شما موضع حرفاتونو هر بار عوض میکنید. یه بار میگید هارمونی نقش نداره یه بار میگید داره.

    امکان نداره که در یک خط ملودی تنال
    دومینانت بتونه استفاده نشه.
    دیگه تنال نیست
    .
    اگر قبول ندارید که
    هیچ
    .زیاد مهم نیست
    موفق باشید.
    شاید بنده منظورمودرست نرسوندم .
    منظور بنده این بود که در یک خط ملودی به همراه هارمونی لزومی هست که (حتما) از دومینانت استفاده بشه به دلیل اینکه خود هارمونی میتونه جهت موزیک و تنالیته ی اون رو هدایت کنه اما این حرف من به منزله ی این نیست که تو 100 درصد ملودی ها دومینانت نباید به کار بره .
    کل حرف بنده همین بود .


    #15 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۱/۲۹ در ساعت 21:24

  7. alone_composer آواتار ها
    alone_composer
    شماره کاربری
    101381
    هنــرمنـد انجمن
    خرداد /۱۳۹۴
    106
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی257
    122
    سپاس از شما 344 بار در 91 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط p-s-w22 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام دوستان
    این رو همه میدونیم که با دیز و بمل های یک پارتیتور میشه فهمید که در چه گامی هست.
    اما سوال اینجاس که هم گام لامینور تئوریک و هم دوماژور هیچکدوم دارای دیز و بمل نیستن .
    حالا چه جوری میشه فهمید که پارتیتور در کدوم گام نوشته شده (لامینور تئوریک یا دو ماژور)؟؟؟؟؟؟
    درود دوست گرامی.

    همان طور که می دانیم هر گام ماژوری با یک گام مینور (تئوریک) هم علامت است به عنوان نمونه دو ماژور با لا مینور و یا مثلا فا ماژور با ر مینور.

    دوست عزیزم صرفا علائم سر کلید تعیین کننده ی ماژور یا مینور بودن نیستند. هر کدام از درجات در یک گام (مد) نقشی منحصر به فرد دارند و از روی رابطه ی این درجات، نقشی که بازی می کنند و وصل های هارمونیک و آکوردها مجموعا احساس درونی یک قطعه به وجود می آید و تعیین می شود که قطعه ی مورد نظر دقیقا در کدام مد نوشته شده.

    به عنوان نمونه در گام لا مینور درجه ی تونیک (نت شاهد) نت لا است. بنابراین احساس این درجه به خوبی قابل درک و تشخیص است درجه ی مهم دومینانت نت می است. ارتباط کادانسی بین آکورد دو مینانت (آکورد می ماژور) به آکورد تونیک (آکورد لا مینور) برای ما مسجل خواهد ساخت که در "لحظه ی جاری" قطعه در گام مینور واقع شده در حالی که در گام دو ماژور ارتباط درجات و نت ها متفاوت است در دو ماژر این نت دو است که حالا نقش تونیک (نت شاهد) را بازی می کند و دیگر نت لا چنین کاراکتری ندارد. بنابراین کادانس کامل در وصل آکورد دومینانت (آکورد سل ماژور) به آکورد تونیک (دو ماژور) برای ما مسجل می سازد که در "لحظه ی جاری" قطعه به مد ماژور رفته و در گام دو ماژور قرار گرفته است.

    برای تشخیص بهتر توصیه می شود که به مطالعه ی علم زیبای هارمونی بپردازید.

    امیدوارم این توضیحات توانسته باشد مفید واقع گردد

    با تشکر از شما. موفق باشید.


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    #16 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ در ساعت 00:26

  8. 5 کاربر زیر از alone_composer برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  9. peyman57 آواتار ها
    peyman57
    شماره کاربری
    77993
    کاربر فعال
    شهریور /۱۳۹۳
    UK
    143
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی221
    97
    سپاس از شما 218 بار در 96 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط alone_composer تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    درود دوست گرامی.

    همان طور که می دانیم هر گام ماژوری با یک گام مینور (تئوریک) هم علامت است به عنوان نمونه دو ماژور با لا مینور و یا مثلا فا ماژور با ر مینور.

    دوست عزیزم صرفا علائم سر کلید تعیین کننده ی ماژور یا مینور بودن نیستند. هر کدام از درجات در یک گام (مد) نقشی منحصر به فرد دارند و از روی رابطه ی این درجات، نقشی که بازی می کنند و وصل های هارمونیک و آکوردها مجموعا احساس درونی یک قطعه به وجود می آید و تعیین می شود که قطعه ی مورد نظر دقیقا در کدام مد نوشته شده.

    به عنوان نمونه در گام لا مینور درجه ی تونیک (نت شاهد) نت لا است. بنابراین احساس این درجه به خوبی قابل درک و تشخیص است درجه ی مهم دومینانت نت می است. ارتباط کادانسی بین آکورد دو مینانت (آکورد می ماژور) به آکورد تونیک (آکورد لا مینور) برای ما مسجل خواهد ساخت که در "لحظه ی جاری" قطعه در گام مینور واقع شده در حالی که در گام دو ماژور ارتباط درجات و نت ها متفاوت است در دو ماژر این نت دو است که حالا نقش تونیک (نت شاهد) را بازی می کند و دیگر نت لا چنین کاراکتری ندارد. بنابراین کادانس کامل در وصل آکورد دومینانت (آکورد سل ماژور) به آکورد تونیک (دو ماژور) برای ما مسجل می سازد که در "لحظه ی جاری" قطعه به مد ماژور رفته و در گام دو ماژور قرار گرفته است.

    برای تشخیص بهتر توصیه می شود که به مطالعه ی علم زیبای هارمونی بپردازید.

    امیدوارم این توضیحات توانسته باشد مفید واقع گردد

    با تشکر از شما. موفق باشید.

    درود .
    کاملا درست فرمودند .

    برای دوستی که سوال فرمودند
    با اجازه میخوام این فکر رو هم در ذهنشون ایجاد کنم
    که اگر صرفا از روی سر کلید بخوان تشخیص تنالیته بدهند

    برای مثال
    دو ماژور
    با
    ر دورین
    می فریژین
    فا لیدین
    سل میکسولیدین
    لا ائولین ( تئوریک)
    سی لوکرین

    امکان داره اشتباه بشه.
    پس به فرموده ی دوستِ عزیزمون که آخرین پاسخ رو نوشتن
    به عوامل و مصالحِ هارمونی ِ اثر
    بخصوص درجه5 و 1
    باید دقتِ زیاد داشت.



    پیمان نژادعسگر
    #17 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۱۰/۱۳ در ساعت 17:09

  10. کاربران زیر از شما peyman57 عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. درخواست سورس آهنگ نمیدونستی از بهنیا جهانگیری و دی جی سوروش
    توسط ahmad-sajadi1 در انجمن سوالات و درخواستها
    پاسخ ها: 15
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۷/۲۵, 04:11
  2. دیکشنری ِ تصویری ِ نت نویسی در پارتیتور ( انگلیسی )
    توسط Roshan.J در انجمن کتابهای الکترونیکی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۷/۱۱, 04:58
  3. سورس الكترو ...از بهروز ارام...اولين سورسم
    توسط بهروز آرام در انجمن اف ال استودیو FL Studio
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۰/۳۰, 19:41
  4. پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۰۵, 14:30

جستجو شده ها

تفاوت گام دوماژور و لامینور

تفاوت بین گام ماژور با مینور در پیانو

فرق دوماژور با لا مینور

تفاوت مینور تئوریک و هارمونیک

تفاوت های دو موضوعات مشابه

فرق بین آکورد ماژور و مینور

تا این لحظه 141 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست