کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 17

موضوع: سوال : فرق بین گام لامینور تئوریک و دو ماژور در پارتیتور

  1. p-s-w22 آواتار ها
    p-s-w22
    شماره کاربری
    64427
    کاربر اخراجی
    اسفند /۱۳۹۲
    54
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی19
    16
    سپاس از شما 7 بار در 6 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض سوال : فرق بین گام لامینور تئوریک و دو ماژور در پارتیتور

    سلام دوستان
    این رو همه میدونیم که با دیز و بمل های یک پارتیتور میشه فهمید که در چه گامی هست.
    اما سوال اینجاس که هم گام لامینور تئوریک و هم دوماژور هیچکدوم دارای دیز و بمل نیستن .
    حالا چه جوری میشه فهمید که پارتیتور در کدوم گام نوشته شده (لامینور تئوریک یا دو ماژور)؟؟؟؟؟؟


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۴/۰۳ در ساعت 15:39

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  3. R10 آواتار ها
    R10
    شماره کاربری
    27331
    کاربر نیمه فعال
    آذر /۱۳۹۱
    60
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی26
    45
    سپاس از شما 43 بار در 32 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام دوست عزیز . تا جایی که اطلاع دارم گام لامینور با دوماژور یکی هست و فرقی نداره و واسه نوشتن گام میگن : دوماژور ( لامینور )
    مثلا شما ملودی پیانو رو با گام دوماژور زدین حالا میتونین مثلا گیتاری که میخواین روش بزنین رو هم رو دوماژور بزنین هم لامینور
    موفق باشین


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۴/۰۳ در ساعت 16:34

  4. کاربران زیر از شما R10 عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  5. alireza.rezayi آواتار ها
    alireza.rezayi
    شماره کاربری
    40044
    کاربر فعال
    اردیبهشت /۱۳۹۲
    124
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی57
    18
    سپاس از شما 40 بار در 32 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام دوست عزیز.نت های هر دو گام یکی هستش اما درجات گام باهم فرق دارن.


    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۴/۰۳ در ساعت 16:53

  6. Ties1 آواتار ها
    Ties1
    شماره کاربری
    56570
    کاربر پیـشرفته
    آذر /۱۳۹۲
    843
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی820
    946
    سپاس از شما 997 بار در 524 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام دوست عزیز , این دو گام در عمل با هم فرقی ندارن ولی در تئوری با هم فرق دارن .
    فرقشون در ملودیک اونها روی درجات گام هست یعنی در گام C ماژور نت C رو پایه در نظر میگیریم از نت C تا C اوکتاو حرکت میکنیم اما در گام Am از نت A تا A اوکتاو حرکت میکنیم که در اولی حرکت روی نت ها به ما حس ماژور میده ولی دومی به ما حس مینور میده اما در کل از نظر دیاتونیکی ( دیز و بمل در پاتیتور) یکی هستن و فقط از حرکت نت ها باید گامشو تشخیص بدی که کار سختی هم نیست باید به نت اول ملودی توجه کنی اگه A بود Am و اگه C بود C ماژوره , اگه هیچکدوم از این دو نبود باید به احساست رجوع کنی و مینور یا ماژور بودنشو تشخیص بدی .
    امیدوارم مفید واقع شده باشه . موفق باشید .


    تعداد کل آرای این پست : 4
    تعداد آرای مثبت : 4
    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۴/۰۳ در ساعت 18:21

  7. 6 کاربر زیر از Ties1 برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. guitarha آواتار ها
    guitarha
    شماره کاربری
    32717
    کاربر پیـشرفته
    اسفند /۱۳۹۱
    rasht
    594
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی460
    28
    سپاس از شما 482 بار در 243 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    گام های مینور معمولا یه غمی توشونه که تو مازور نیس ماژور یکم همچین یجورایی شاد که نه اما غمگین نیستن!
    یجایی خونده بودم در مورد ویزگی های احساسی هر کدوم گامها برو تو گوگل دنبالش پیدا میکنی


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۴/۰۳ در ساعت 21:40

  9. 2 کاربر زیر از guitarha برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. Borhan130 آواتار ها
    Borhan130
    شماره کاربری
    67980
    کاربر تازه وارد
    اردیبهشت /۱۳۹۳
    10
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1
    29
    سپاس از شما 1 بار در 1 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    خب این موضوع غمگینی یا شاد بودن گام ها برمیگرده به اکورد هایی که ازشون استفاده می کنیم
    مثلا توی گام لا مینور مسلما درجه های یک و چهار و پنج که درجه های اصلی گام هستند مینور میشن و با توجه به کدانس هایی که در طول قطعه به وجود میاد که غالبا مینور هستند میشه فهمید که گام لا مینوره یا دو ماژور


    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۴/۱۱ در ساعت 11:50

  11. Ahmad-Karimi آواتار ها
    Ahmad-Karimi
    شماره کاربری
    40217
    مدیر بـازنشسته
    اردیبهشت /۱۳۹۲
    ساکن پاکدشت تهران
    2,359
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی4895
    6,287
    سپاس از شما 4,919 بار در 1,760 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    گام دو ماژور یا دو بزرگ یک گام موسیقیایی بر پایهٔ نت «دو» و طبق فواصل گام ماژور در موسیقی اروپایی است. هرگاه نیم پرده های گامی بین فواصل (سوم و چهارم) و (هفتم و هشتم) قرار داشته باشدآن گام ماژور است. در گام ماژور فاصلهٔ بین نت.ها به این ترتیب است:
    پرده، پرده، نیم.پرده، پرده، پرده، پرده، نیم.پرده.
    در نتیجه گام دو ماژور از ترتیب نت.های دو - رِ - می - فا - سُل - لا - سی و اکتاو دو تشکیل شده و مایه.نمای آن دارای هیچ علامت بِمُلْ یا دیِزی نیست. گام کوچکِ نِسْبی آن لا مینور است.

    کلیدهای سفید پیانو بر گام دو ماژور منطبق هستند. گام دو ماژور یکی از پرکاربردترین گام.های موسیقی است.


    «گام ماژور»
    فهرست0:00
    نغمهٔ یک گام دو ماژور اجرا شده با پیانو
    آیا مشکلی با شنیدن این پرونده دارید؟ راهنمای رسانه را ببینید.

    از بین ۱۰۴ سمفونیِ هایْدِن بیست تای آن در دو ماژور نوشته شده.اند، که دومین گام پر استفاده توسط هایدن است (و اولین آن ِٰ ماژور) موتسارت به همراه هایدن بیشتر ساخته.های خود را برای مراسم عشاء ربانی در دو ماژور نوشتند.

    فرانتس شوبرت دو سمفونی در دو ماژور دارد که یکی با نام «دو ماژور کوچک» شناخته می.شود و دیگری «دو ماژور بزرگ».

    موسیقی.دانان بسیاری اشاره کرده.اند که هر کلید موسیقی احساسات خاصی را به ذهن می.آورد. آهنگساز آمریکایی باب دیلن گام دو ماژور را «کلید قدرت، و همچنین کلید افسوس» می.داند. آهنگسازان فرانسوی مانند مارک آنتوان از گام دو بزرگ به عنوان یک کلید برای موسیقی شاد می.نگرند، اما هکتور برلیوز در سال ۱۸۵۶ آن را «مهم؛ اما راکد و کسل کننده» دانسته.است.

    در کاتالوگ.های موسیقی که قطعات را براساس کلید مرتب می.کنند، چه بر اساس نیم.پرده باشد چه به.ترتیب دایره.ٔ پنجم.ها (از گام.های دیاتونیک)، تقریباً همیشه با قطعاتی از دو ماژور آغاز می.شوند.



    گونه.های گام مینور
    در موسیقی غربی سه گونه گام مینور (کوچک) رایج است که عبارت.اند از:

    گام مینور تئوریک (کوچک نظری)
    گام مینور تئوریک در تنالیته لا
    هرگاه نیم پرده.های گامی بین درجات دوم وسوم و پنجم و ششم واقع شوند آن گام را مینور تئوریک (کوچک نظری) گویند. فاصله.های درجات این گام نسبت به تونیک این گونه هستند: دوم بزرگ، سوم کوچک، چهارم و پنجم درست، ششم و هفتم کوچک و هشتم درست. گام دو ماژور به این شکل است: C d e f g a b c بنابراین گام مینور تئوریک نسبی آن به این ترتیب می.شود: A b c d e f g a (لا درجه ششم گام دو ماژور است.)

    گام مینورهارمونیک (کوچک هماهنگ)
    گام مینور هارمونیک در تنالیته لا
    هرگاه درجه هفتم گام کوچک نظری (تئوریک) را برای ایجاد محسوس (سانسیبل) نیم پرده کروماتیک بالا ببریم، به گام مینور هارمونیک تبدیل می.شود. در این گام فاصله بین درجات ششم و هفتم یک و نیم پرده است. در نتیجه شامل سه نیم پرده در میان درجات دوم و سوم، پنجم و ششم و هفتم و هشتم خواهد بود و فاصله.های درجات آن نسبت به تونیک به ترتیب عبارت.اند از: دوم بزرگ، سوم کوچک، چهارم و پنجم درست، ششم کوچک، هفتم بزرگ و هشتم درست.

    برای نمونه در تنالیته لا مینور، مینور هارمونیک به این شکل خواهد بود:a b c d e f g# a

    گام مینور ملودیک (کوچک نغمگی)
    گام مینور ملودیک در تنالیته لا
    هرگاه درجه ششم و هفتم گام کوچک نظری را در حالت بالا رونده نیم پرده کروماتیک بالا ببریم و در حالت پایین رونده مجدداً آن.ها را پایین بیاوریم، گام مینور ملودیک به وجود می.آید که فاصله درجات آن در حالت بالارونده نسبت به تونیک از این قرار است: دوم بزرگ، سوم کوچک، چهارم و پنجم درست، ششم و هفتم بزرگ و هشتم درست. روشن است که حالت پایین رونده آن مانند گام مینور تئوریک خواهد بود.


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    همیشه سکوت نشانه ی تایید حرف طرف مقابل نیست
    گاهی نشانه ی قطع امید از سطح شعور اوست
    michel focaurt


    آنچنان زندگی کن گویی فردا خواهی مرد!
    و آنچنان بیاموز گویی تا ابد زنده خواهی ماند...
    ماهاتما گاندی

    هرکس به من کلمه ای بیاموزد
    مرا بنده ی خویش ساخته
    امام علی (ع)


    خاک*موسیقی احساس تو را می شنود...(به یاد مرتضی پاشایی)
    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۴/۱۱ در ساعت 12:18

  12. 4 کاربر زیر از Ahmad-Karimi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  13. فرشاد علیزاده آواتار ها
    فرشاد علیزاده
    شماره کاربری
    23232
    کاربر پیـشرفته
    مهر /۱۳۹۱
    1,281
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1967
    3,494
    سپاس از شما 2,658 بار در 804 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    درود

    اگر اشتباه نکنم

    برای اینکه بفهمم قطعه ما تو کدوم گام نواخته شده (ماژور نسبی ، مینور نسبی )

    چون نت های گام یکیه !! مابم نت هاشو آنالیز میکنیم !! اون نتی که بیشتر تکرار شده باشه !! مشخص کننده گاممون میشه !!

    نت های درجه اصلی

    اگه نت لا در کل قطعه بیشتر تکرار شده بود قطعه ما تو گام لامینوره !!

    یعنی نت هایی که نقش بسازیی در گام دارن !! درجه اول ، چهارم و پنجم !! اگه بیشتر تکرار بشه گام مشخص میشه !!

    مثال : گام لامینور : La-si-do-re-mi-fa-sol-la

    گام دوماژور : Do-re-mi-fa-sol-la-si-do

    اگرنت های la-re-mi بیشتر تکرار شده بود در طول قطعه گام میشه لامینور

    اگر نت های :do-fa-sol بیشتر تکرار شده بود گام میشه دوماژور

    البته وقتی کسی که میخاد ملودی بنویسه گامو مشخص میکنه !!

    بعضی وقتا هم اولین نت شروع شونده مشخص کننده گامه !!

    سر بلند باشید


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۴/۱۱ در ساعت 12:49

  14. 4 کاربر زیر از فرشاد علیزاده برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  15. peyman57 آواتار ها
    peyman57
    شماره کاربری
    77993
    کاربر فعال
    شهریور /۱۳۹۳
    UK
    143
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی221
    97
    سپاس از شما 218 بار در 96 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ties1 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام دوست عزیز , این دو گام در عمل با هم فرقی ندارن ولی در تئوری با هم فرق دارن .
    فرقشون در ملودیک اونها روی درجات گام هست یعنی در گام C ماژور نت C رو پایه در نظر میگیریم از نت C تا C اوکتاو حرکت میکنیم اما در گام Am از نت A تا A اوکتاو حرکت میکنیم که در اولی حرکت روی نت ها به ما حس ماژور میده ولی دومی به ما حس مینور میده اما در کل از نظر دیاتونیکی ( دیز و بمل در پاتیتور) یکی هستن و فقط از حرکت نت ها باید گامشو تشخیص بدی که کار سختی هم نیست باید به نت اول ملودی توجه کنی اگه A بود Am و اگه C بود C ماژوره , اگه هیچکدوم از این دو نبود باید به احساست رجوع کنی و مینور یا ماژور بودنشو تشخیص بدی .
    امیدوارم مفید واقع شده باشه . موفق باشید .
    درود و عرض ادب.
    دوستمون دقیقا درست فرمودند.
    اما یک نکته جا افتاد
    مهمترین درجه ی یک تونالیته
    نه
    تونیک
    آن بلکه دومینانت آن است.
    اگر لا مینور باشه
    برای تثبیت
    نت e
    به دفعات باید شنیده بشه
    و اگر بخواد دو ماژور باشه
    نت g
    .
    آخرین آکورد قطعه هم
    اگر مدولاسیونی انجام نشده باشه
    به کمک عامل قبلی
    تعیین کننده ی تونالیته هست.


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #9 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۱/۲۸ در ساعت 15:23

  16. کاربران زیر از شما peyman57 عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  17. Ties1 آواتار ها
    Ties1
    شماره کاربری
    56570
    کاربر پیـشرفته
    آذر /۱۳۹۲
    843
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی820
    946
    سپاس از شما 997 بار در 524 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط peyman57 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    درود و عرض ادب.
    دوستمون دقیقا درست فرمودند.
    اما یک نکته جا افتاد
    مهمترین درجه ی یک تونالیته
    نه
    تونیک
    آن بلکه دومینانت آن است.
    اگر لا مینور باشه
    برای تثبیت
    نت e
    به دفعات باید شنیده بشه
    و اگر بخواد دو ماژور باشه
    نت g
    .
    آخرین آکورد قطعه هم
    اگر مدولاسیونی انجام نشده باشه
    به کمک عامل قبلی
    تعیین کننده ی تونالیته هست.
    سلام دوست عزیز .
    ممنون بابت نکته ی تکمیلی که عرض کردید .
    البته اگه گام در طول قطعه تو یک تنالیته باشه لزومی نداره که روی درجه ی پنجمش تاکید بشه و نت دومینانت بیشتر تو بحث هارمونی موضوعیت پیدا میکنه .
    به هر حال ممنون بابت نکته سنجی تون .
    موفق باشید .


    #10 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۱/۲۸ در ساعت 23:27

موضوعات مشابه

  1. درخواست سورس آهنگ نمیدونستی از بهنیا جهانگیری و دی جی سوروش
    توسط ahmad-sajadi1 در انجمن سوالات و درخواستها
    پاسخ ها: 15
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۷/۲۵, 04:11
  2. دیکشنری ِ تصویری ِ نت نویسی در پارتیتور ( انگلیسی )
    توسط Roshan.J در انجمن کتابهای الکترونیکی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۷/۱۱, 04:58
  3. سورس الكترو ...از بهروز ارام...اولين سورسم
    توسط بهروز آرام در انجمن اف ال استودیو FL Studio
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۰/۳۰, 19:41
  4. پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۰۵, 14:30

جستجو شده ها

تفاوت گام دوماژور و لامینور

تفاوت بین گام ماژور با مینور در پیانو

فرق دوماژور با لا مینور

تفاوت مینور تئوریک و هارمونیک

تفاوت های دو موضوعات مشابه

فرق بین آکورد ماژور و مینور

تا این لحظه 141 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست