کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: همايون شجريان در گفت و گويي وي.ژه

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض همايون شجريان در گفت و گويي وي.ژه

    اخبار موسيقي ايران - همايون شجريان:زمانی که من شروع به یادگیری کردم، پدرم سعی داشتند همه.ی تجربه.های خود را به من یاد بدهند که مانند ایشان از نقطه.ی صفر شروع نکنم. خیلی از راه.هایی را که باید طی چند سال تجربه می.کردم، خیلی زود.تر به من آموختند. به همین دلیل است که شاید توقع دارند من نسبت به ایشان جلو.تر باشم. چیزی که برای من بسیار اهمیت دارد، این است که آیا در آینده می.توان به نقطه.ی اوجی که پدر رسیده است، رسید یا خیر

    هفته.نامه.ی بین.المللی «نقش جهان» در سومین شماره.ی خود، گفت.وگویی با همایون شجریان انجام داده و عکس بزرگی از او را بر روی جلد قرار داده است. همچنین در صفحات داخلی آن پوستری از همایون شجریان به چاپ رسیده است. به.نظر می.رسد «آمن خادمی» این گفت.وگو را دست.کم دو سال پیش با همایون انجام داده و از ابتدا قرار نبوده در این هفته.نامه.ی نوپا و گم.نام منتشر شود. نه لید مصاحبه، نه پرسش.ها و نه حتی پاسخ.های همایون شجریان آن.چنان که باید و شاید، نیست.

    *شما به غیر از پدرتان نزد .. دیگری هم آواز را فرا گرفته.اید؟

    نه. هیچ وقت.

    *یعنی الگوی اصلی شما فقط پدرتان بوده است؟

    بله، الگوی اصلی من همیشه فقط پدرم بوده است.

    *خوانندگان دیگری هم الگوی شما بوده.اند؟

    گوش دادن صدای بسیاری از خواننده.ها را پدر به من پیشنهاد می.کردند. به.عنوان مثال آثار استاد طاهرزاده و چندی دیگر از جمله زنده.یاد همایون.پور را به من پیشنهاد می.کردند. به فرض مثال می.گفتند که روی حالت.های خوبِ فلان خواننده بیشتر توجه کنم و آن.ها را یاد بگیرم تا بیشتر با حالت.های گوناگون آوازی آشنا شوم.

    *در تصنیف «هوای گریه» به نظر می.رسد خیلی تحت تأثیر آواز مرحوم همایون.پور بوده.اید. خودتان این را قبول دارید؟

    اینکه من قصد داشته باشم به آن شیوه بخوانم این.طور نبوده است. ممکن است روی یک کلمه.ای به طور ناخودآگاه این شباهت به وجود آمده باشد.

    *به نظر می.رسد که در آوازهای دو آلبوم «شوق دوست» و «نسیم وصل»، با اینکه از نظر موسیقی آلبوم.های مدرنی هستند، هم تحت تأثیر آواز پدرتان و هم آواز قدما بوده.اید. ارزیابی خودتان را درباره.ی این موضوع بگویید.

    این دو اثر با هم متفاوت هستند. آلبوم «شوق دوست» به آثار موسیقایی دوره.ی قاجار نزدیک است اما «نسیم وصل» یک اثر متفاوت و ارکسترال است. تنها از نظر ساز و آواز این دو کار به هم شباهت دارد؛ ولی از نظر تصانیف هیچ شباهتی به هم ندارند. البته آوازی که من در «نسیم وصل» خواندم در واقع آوازی بود به شیوه.ی استاد طاهرزاده. من قصد داشتم نظر متخصصان و اهل فن را هم به این اثر جلب کنم و توانایی خودم را در آواز خواندن ارائه دهم. معتقدم که موفقیت زمانی به دست می.آید که هنرمند بتواند هم نظر اهل فن و مختصصان را به خود جلب کند و هم بتواند نظر و احساس مردم را جلب کند و زمانی که هنرمند تأیید هر دو را داشته باشد؛ به یقین به موفقیت دست پیدا کرده است.

    *بعد از این دو اثر «شوق دوست» و «نسیم وصل» شما با گروه دستان آلبوم.های «قیژک کولی» و «خورشید آرزو» و با علی قمصری آلبوم.های «نقش خیال» و «آب، نان، آواز» را منتشر کرده.اید که فضای این کار.ها با آن دو آلبوم گذشته.ی شما متفاوت است. ارزیابی خودتان در این باره چیست؟

    به.طور کلی متفاوت کار کردن را دوست دارم. البته این نکته را هم می.دانم که هر کاری شنونده.ی خاص خود را دارد و ممکن است هر بار که کاری ارائه می.دهم خیلی.ها توقع داشته باشند که دوباره اثری مانند «نسیم وصل» را بشنوند. واهمه.ای نیست کاری که ارائه می.شود شنونده.اش محدود باشد، مانند کار عبدالقادر که شاید شنوندگان کمتری داشته باشد. ترجیح می.دهم که در کارنامه.ی هنری خودم کارهای متفاوتی ثبت کنم.

    *دلیل اینکه این رویه را پیش گرفته.اید و آثار متفاوتی ارائه می.دهید، چیست؟

    همان.طور که اشاره کردم، دوست دارم که متفاوت کار کنم و شنونده.های متفاوتی داشته باشم. در شروع کار برایم مهم بود که به.عنوان مثال وقتی اثر «نسیم وصل» را ارائه می.دهم حتماً کار آوازم به شکلی باشد که خودم را اثبات کنم؛ اما در آلبوم «با ستاره.ها» اصلاً آواز نخواندم و به.طور کامل تصنیف بود. ممکن است در آینده اثری ارائه دهم که یک آواز به همراه یک ساز باشد و یک کار کاملاً سنتی باشد و یا یک کار کاملاً متفاوت با آنچه تاکنون از من شنیده.اید. این.گونه کارکردن.ها به گونه.ای علایق و دغدغه.های من هستند.

    *بعد از دو اثر «شوق دوست» و «نسیم وصل» یک.سری انتقاد.ها به شما شد و احساس شد که هر اثری را که به شما پیشنهاد می.شود، می.خوانید. همچنین اینکه آثار اخیرتان نتوانست اقبال عمومی دو اثر قبلی «شوق دوست» یا «نسیم وصل» را به دست آورد. ارزیابی خودتان از این موضوع چیست؟

    آهنگسازانی که بار.ها برای من آلبوم فرستاده.اند و من قبول نکردم، شاهدند که من هر کاری را قبول نمی.کنم؛ چرا که بعضی از کارهایی را که برایم می.فرستادند، دوست نداشتم و یا با سلیقه.ی من هماهنگ نبود. باید به صراحت بگویم که این.طور نیست و هر کاری را که به من پیشنهاد می.شود نمی.خوانم. چون قبل از هر چیزی، باید بتوانم با آن کار ارتباط خوبی برقرار کنم. البته خواننده.هایی را سراغ دارم که اینچنین.اند. می.توانم به جرئت بگویم تاکنون هیچ اثری را حتی به.خاطر دوستی و رفاقت و یا به.خاطر پول قبول نکرده و انجام نداده.ام. همچنین به دلیل متفاوت بودن آثاری که من انجام می.دهم، ممکن است تعداد مخاطبان کار کم یا زیاد شود؛ یعنی ممکن است میزان شنوندگان دو اثر با هم متفاوت باشد و یک اثر پرفروش شود و کار دیگرم فروش کمتری داشته باشد. احساس می.کنم که آلبوم «نسیم وصل» به دلیل قطعه.ی «هوای گریه» یک اثر استثنائی شد. حتی خودم هم فکر نمی.کردم این کار این.قدر مورد توجه واقع شود. استقبال از بقیه.ی آثارم در مقایسه با دیگر آلبوم.های موسیقی هیچ وقت جزو کارهای کم.فروش نبوده است.

    *آلبوم «نسیم وصل» از فروش خیلی خوبی برخوردار بود، چه عواملی منجر به فروش بالای این اثر شد؟

    این آلبوم فروش عجیبی داشت و با اینکه کپی غیرمجاز این اثر زیاد بود، فروش آن چند برابر آثار هم.زمان خود بود.

    *در دو کاری که با گروه دستان ارائه دادید، تصانیفی را بر روی اشعار نو، از جمله اشعار دکتر شفیعی کدکنی خواندید؛ چرا این کار را انجام دادید؟ این.گونه احساس می.شود که شما به خواندن اشعار نو بیشتر علاقه دارید.

    نه اینکه بیشتر علاقه.مند باشم؛ چون زیبا بودند و دوستشان داشتم، خواندم. شرایط امروز ما به گونه.ای است که آواز بر روی اشعار مختلفی که کمتر هم شنیده شده باشد را بیشتر می.طلبد؛ البته کیفیت و مفهوم شعر و پیام آن هم بسیار اهمیت دارد و کسی که می.خواهد بر روی اشعار نو کار کند باید خیلی خوب از عهده.ی آن برآید تا بتواند دل مخاطبان را به دست آورد. برای من کار خوب از هر چیزی مهم.تر است؛ چه بر روی شعر کهن و چه شعر امروز.

    *از نظر شما تفاوت آواز خواندن بر روی اشعار کلاسیک و نو در چیست؟

    آواز خواندن بر روی اشعار امروز می.تواند با خواندن ملودی.های روان، پیوسته و آزاد.تر که تقریباً فرمی مانند دکلمه کردن است، اتفاق بیفتد. در صورتی که اشعار کهن که از اوزان عروضی مشخصی پیروی می.کنند فرم دیگری را می.طلبند.

    *آیا خودتان تابه.حال بر روی اشعار نو قطعه.ای ساخته.اید؟

    من هیچ وقت به.عنوان آهنگساز اثری نساختم؛ اما برای دل خودم آهنگ زیاد اتود زده.ام و احساسات خود را تخلیه کرده.ام. البته وقتی آوازی را طراحی می.کنم به نوعی آهنگسازی محسوب می.شود.

    *پدرتان زمانی گفته بودند که همایون در شرایط سنی الآن از لحاظ صدا به نسبت زمان من از جایگاه بهتری برخوردار است، نظر خودتان چیست؟

    البته من اعتقادی ندارم که چنین باشد. آوازهایی که از جوانی پدر می.شنویم از خیلی جهات و به.ویژه از لحاظ تکنیک و قدرت صدا فوق.العاده هستند. زمانی که من شروع به یادگیری کردم، پدرم سعی داشتند همه.ی تجربه.های خود را به من یاد بدهند که مانند ایشان از نقطه.ی صفر شروع نکنم. خیلی از راه.هایی را که باید طی چند سال تجربه می.کردم، خیلی زود.تر به من آموختند. به همین دلیل است که شاید توقع دارند من نسبت به ایشان جلو.تر باشم. چیزی که برای من بسیار اهمیت دارد، این است که آیا در آینده می.توان به نقطه.ی اوجی که پدر رسیده است، رسید یا خیر.

    *درباره.ی روش.های آموزشی پدرتان توضیح دهید.

    پدرم در سال.هایی که با من کار می.کردند روی تکنیک آوازی بسیار تأکید داشتند؛ یعنی گام نخست آموزش ایشان بر روی تکنیک آواز است. در همین راستا بر روی ساختن و پرورش صدا تمرکز می.کردند که اگر صدا در جاهایی مشکل دارد باید آن مشکلات برطرف شود تا خواننده از لحاظ اجرایی مشکل نداشته باشد. بنابراین تکنیک صدا از نظر پدرم عنصر بسیار مهمی است که در قدیم به این موضوع اهمیت داده نمی.شد و هنرجوی آواز همزمان آواز را با خواندن ردیف یاد می.گرفت؛ بی.آنکه به مشکلات مهم صدا و تکنیک حنجره.اش بپردازد. از نکات خوب تکنیک.های صداسازی این است که اگر خواننده.ای در آینده بخواهد تجربه.های متفاوتی در زمینه.ی آواز داشته باشد، دستش در ارائه.ی آواز باز است و صدایش محدود به شکل خاصی نمی.شود.

    *با توجه به آلبومی که با آقای قمصری ارائه کردید و پدر از کار شما و علی قمصری خیلی تعریف کردند، فکر نمی.کنید که این تشویق.ها به این دلیل است که ایشان پدر شماست؟

    کلاً پدر عادت ندارند که بی.جهت کسی را تشویق کنند و اگر از کار من خوششان نیاید از آن تعریف نمی.کنند و همیشه سخت.ترین ایراد.ها را گرفته.اند. اصولاً ایشان حرف دلشان را می.زنند. زمانی که من تازه کارم را شروع کرده بودم اگر کاری را بد ارائه می.دادم به راحتی مرا مورد انتقاد قرار می.دادند و حتی خیلی از زمان.ها می.گفتند اگر من جای تو بودم مثلاً این آهنگ یا شعر را نمی.خواندم، یا این.گونه می.خواندم. من را در این راه آزاد گذاشته.اند، هیچ وقت نظرشان را به من تحمیل نمی.کنند و اجازه می.دهند هر کاری را که دوست دارم تجربه کنم. اگر جایی این حرف را گفته.اند، حتماً از کار خوششان آمده که زهی سعادت برای من است.

    *شما در صحبت.هایتان گفتید که دوست دارید آثار متفاوتی ارائه دهید. به نظر می.رسد شیوه.ی کاری که شما پیش رو گرفته.اید به دلیل این بوده است که احساس کردید ارائه.ی ۶۰ دقیقه ساز و آواز به شکل کنونی در جامعه.ی امروز دیگر جواب نمی.دهد.

    معتقدم اثری از من که ۶۰ دقیقه.ی آن آواز باشد برای جامعه.ی امروز سنگین است. البته معتقد نیستم که آواز ارائه نشود. هر کسی در این راه اختیار خود را دارد و اگر می.تواند آواز خوب بخواند، باید بخواند. در آثار من همیشه تعادلی میان تصنیف.خوانی و آوازخوانی وجود داشته است. هنرمندی مانند استاد جلیل شهناز که الگویی برای نسل ما هستند، همیشه در تک.نوازی.هایشان رعایت توازن بین جملات آوازی و چهارمضراب و قطعات ریتمیک را می.کنند و قطعاتی که زده.اند همگی به اندازه است؛ یعنی به گونه.ای مختصر، پرمحتوا و مفید ساز زده.اند.

    *در حال حاضر موسیقی سنتی ما ـ به استثناء گروه.های مشهور و خوانندگان مشهور ـ مخاطبان زیادی ندارد و بسیاری معتقدند که این روند به این خاطر است که موسیقی سنتی ما هم.زمان با شرایط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه پیش نرفته است. به عنوان مثال در آلبوم.هایی که منتشر می.شود از اشعار نو استفاده نمی.کنیم و در واقع فرزند زمانه.ی خود نیستیم. ارزیابی شما از این موضوع چیست؟

    من دوباره به صحبتی که در سؤال.های قبلی پاسخ دادم، برمی.گردم. همه.ی مردم کار خوب را دوست دارند. طبیعتاً اگر شما کاری ارائه دهید که فرزند زمانه.ی خود باشد با استقبال بیشتری مواجه خواهد شد. ممکن است همیشه آن کار را گوش ندهند؛ ولی چون آن کار خوب است همیشه آن را حفظ می.کنند. موسیقی باید به جایی برسد که مخاطبان زیادی را به خود جلب کند، ضمن آنکه موسیقی باید هدف خود را نیز حفظ کند. به نظر من زمانی که اثری (هر چند با تیراژ پایین) را ارائه می.دهیم تا سطح سلیقه.ی مردم را بالا ببریم کار درست و به.جایی انجام داده.ایم؛ ولی اگر بخواهیم سطح سلیقه.ی مردم را به.خاطر موقعیت و منافع شخصی خودمان پایین بیاوریم، این موضوع را نمی.پسندم و به نظر من به موسیقی و فرهنگ شنیداری مردم خیانت کرده.ایم. از طرفی گوش مردم نیازمند کارهای تازه و نو است اما اگر بخواهیم همچنان در موسیقی هیچ.گونه تغییری ندهیم و به.. همان شیوه.های قبل کار کنیم باید کارهای درجه یک ارائه دهیم.

    منبع: هفته.نامه.ی «نقش جهان»/وبلاگ دوست داران همايون شجريان


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۷/۰۵ در ساعت 13:12

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. دانلود كتابهاي شعر يغما گلرويي با لينك مستقيم
    توسط Ali_Nazari در انجمن کتابهای الکترونیکی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۵/۱۰/۲۴, 21:26
  2. آموزش ويدئويي همه نرم افزار هاي موسيقي كامل و جامع
    توسط Ali_Nazari در انجمن سایر آموزشها
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۱/۳۱, 03:59
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۲۳, 16:10
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۱۲, 16:20
  5. گفت.وگويي با پي.ير بولز آهنگساز و رهبر اركستر فرانسوي
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار موسیقی جهان
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۱۷, 14:21

جستجو شده ها

اموزش صداسازی حنجره site:cubase.ir

تا این لحظه 1 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست