کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: برای بانوان در زمان حیات شان کاری کنیم

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    2,242
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی570
    0
    سپاس از شما 805 بار در 677 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض برای بانوان در زمان حیات شان کاری کنیم

    ایلنا: سهیلا پورگرامی که مقام دوم جشنواره بین المللی ازبکستان را به دست آورده، معتقد است: موسیقی ملی در لبه پرتگاه قرار دارد و موسیقی بانوان در وضعیت اسفناک تر. سهیلا پورگرامی سابقه ی 20 سال فعالیت هنری دارد و بیشتر کنسرت های تلفیقی(پاپ و سنتی) برگزار می کند. او فعالیت در عرصه موسیقی بانوان را نوعی جهاد می داند و معتقد است که موسیقی بانوان به هدف اصلی خود که یک هدف فرهنگی است؛ می رسد. پورگرامی معتقد است: هر فعالیتی در حوزه موسیقی مشکل و دشوار است اما بالاخره جواب نهایی خود را می گیرد.

    وی بعداز اینکه چند سال فقط در حوزه بانوان فعالیت کرد به این نتیجه رسید که فعالیت در حوزه بانوان او را راضی نمی کند. پس حوزه موسیقی مختلط را انتخاب کرد و سه سال است که با پدرام درخشانی موسیقی تلفیقی را در کنسرت ها به همراه گروهش اجرا می کند. او همچنین درکنار پری صابری که یکی از کارگردان های بزرگ تئاتر است، موسیقی زنده در تئاتر کار می کند که در کار هفت خوان رستم، یوسف و زلیخا و سوگ سیاوش و... موسیقی زنده و نقش همراه با موزیکال اجرا کرده است.

    گروه پورگرامی در سال 1385 که یک ارکستر مختلط بود توانست در جشنواره مقام کسب کند و در 22 بهمن 1389 در ارمنستان به اتفاق 10 خانم دیگر کنسرتی برگزار کرد که در فیلارمونیک ارمنستان بود و توانست موفقیت بزرگی به دست آورد. همچنین وی بزرگترین کنسرت بانوان را در امسال اجرا کرد که همراه با 30 نوازنده دف و اجرای حرکات سماع بود و قسمتی از این کنسرت هم به ملودی خراسانی اختصاص داده شده بود که با استقبال مخاطبان همراه بود. گروه پرمخاطب سهیلا پورگرامی قرار است در مهرماه امسال مصادف با روز ملی فلک؛ این روز را به همراه یک خانم نروژی و تاجیکی جشن بگیرد. این گروه به تازگی مقام دوم جشنواره موسیقی ازبکستان را به دست آورده است.

    * وظیفه متولیان فرهنگی نسبت به موسیقی بانوان چیست و آیا این وظیفه انجام شده؟

    __ متولیان فرهنگی باید موسیقی بانوان را حمایت و پشتیبانی کنند چون همانطور که نوای لالایی از صدای یک زن خوشایند است؛ و جامعه تشنه ی صدای لالایی است،اگر اشعار عرفانی با صدای یک زن همراه باشد نیز می تواند نفوذ و آرامشی عمیق در مخاطبین به وجود آورد. من از متولیان فرهنگی درخواست می کنم یک جلسه برگزار کنند و نظرها و پیشنهادهای گروه های بانوان را هم بشنوند و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

    به نظرم باید از بانوان هنرمند کشورمان قدردانی شود چون ما نظیر خانم افلیا پرتو و خاطره پروانه و افسانه ملک نداریم. این هنرمندان زحمات زیادی کشیده اند. باید امثال این عزیزان را دعوت کنیم و از آنها قدردانی کنیم. به طور کلی هیچ وقت از گروه بانوان اسمی برده نمی شود به همین خاطر خیلی از بانوان هنرمند ما آزرده و ناراحت هستند. کار فرهنگی بانوان باید حمایت شود زیرا هیچ فرقی بین موسیقیدان مرد و زن وجود ندارد چون بانوان هم در این راه زحمت زیادی کشیده اند. همیشه یک نوازنده مرد با حضور همسر خود به مقام بالا رسیده است ولی در جامعه ی ما به مقام زن اهمیتی داده نمی شود. خیلی از بانوان هنرمند ما زمانی که از میان ما می روند برایشان مراسم یادبودی برگزار می کنند که این کار واقعا ناراحت کننده است پس بهتر است که در زمان زنده بودنشان از آنها قدردانی شود نه زمانی که از میان ما می روند.

    * برای برطرف کردن مشکلات مربوط به صدابرداری کنسرت موسیقی بانوان چه باید کرد؟

    __ یکی از افراد ماهر در زمینه صدابرداری بانوان، خانم بخشایش است اما از ایشان در تالارها استفاده نمی کنند. بیشتر از افرادی استفاده می کنند که در سطح ابتدایی قرار دارند. ازنظر من باید از کسانی استفاده شود که توانمندی دارند و دوره های عالی را گذرانده باشند. زمانی که افراد ماهر پشت این ماجرا نباشند، مشکلات اساسی ایجاد می شود و این کار؛ رشته حس و حال را از اجراکننده و مخاطب می گیرد یا صدا کم و زیاد می شود. باید یا از افراد ماهر استفاده کنیم یا به افراد مبتدی آموزش دهیم.

    * باتوجه به اینکه کمتر هنرمند مردی برای بانوان آهنگ می سازد؛ وضعیت آهنگسازی در گروه بانوان چگونه است؟

    __ آهنگسازان برای کارشان مبالغ زیادی می گیرند و چون بانوان حمایت نمی شوند، نمی توانند از آهنگ های جدید استفاده کنند که مهمترین عامل آن هم نداشتن بودجه است. بانوان به لحاظ مالی کارهای قدما را اجرا می کنند ولی اگر قرار باشد که باشیم؛ باید آهنگسازی جدید هم برای گروه های بانوان انجام شود.

    * چرا شما در کنسرت ها فقط از موسیقی تلفیقی استفاده می کنید؟

    __ موسیقی ای که ما کار می کنیم ترکیبی است از موسیقی سنتی و پاپ. یعنی هم از موسیقی پاپ و هم از موسیقی سنتی استفاده می کنیم و علت این کار هم این است که جایگاه موسیقی سنتی حفظ شود و هم موسیقی پاپ که مورد توجه تعدادی از مخاطبان است؛ جایگاه خود را پیدا کند. ما سعی داریم هم اصالت موسیقی سنتی را حفظ کنیم و هم جنب و جوش موسیقی پاپ را درکنار موسیقی سنتی داشته باشیم. من در بیشتر کنسرت ها از موسیقی فولکلور و موسیقی خراسانی هم استفاده می کنم؛ زیرا درحال حاضر تعداد کمی از هنرمندان از این نوع موسیقی استفاده می کنند درحالیکه این موسیقی جز با اصالت ترین انواع موسیقی است و ما وظیفه داریم که جایگاه اصلی این موسیقی را حفظ کنیم.

    * وضعیت موسیقی بانوان را چگونه ارزیابی می کنید و چرا موسیقی بانوان در کشور ما رشد نکرده است؟

    __ همه دوست دارند با گروه های موسیقی بانوان همکاری کنند اما نمی توانند. چون بن بست در این کار زیاد است. در این حوزه افراد کمی فعال هستند و باید تعداد افرادی که در این دوره فعالیت می کنند؛ بیشتر شود و این افراد باید با هم هماهنگ شوند تا کار به یک نظم خاصی برسد. همچنین موسیقی و به خصوص موسیقی بانوان در کشور ما حمایت نمی شود و برای منتشر کردن یک اثر موسیقایی باید راه های طولانی را طی کنیم. اگر بخواهیم کنسرتی برگزار کنیم تالار تایید شده برای حضور بانوان کم داریم زیرا فقط سه تالار داریم که شامل تالار وحدت، تالار برج میلاد و تالار نیاوران می شود. در تالار میلاد، موسیقی معنای تجاری پیدا کرده است و بعد فرهنگی ندارد و فقط تالار نیاوران در وضعیت مطلوبی قرار دارد که آقای پارسایی توانسته اند تا حدودی مشکلات و معضلات در این زمینه را حل نماید.

    باید تالارهای بیشتری داشته باشیم تا به موسیقی معنای بیشتری داده شود. در برج میلاد هزینه ها بسیار سنگین است اما مجبوریم فقط به تالار وحدت بسنده کنیم. مهمترین سوال این است که چرا نباید برای گروه های بانوان هزینه ها تعدیل پیدا کند؟ اطلاع رسانی در زمینه موسیقی بانوان هم خیلی کم است و مخاطبان موسیقی بانوان باید هم عام و هم خاص باشند و چون اطلاع رسانی کم است این موضوع فقط محدود به افراد خاص می شود که به این دلیل موسیقی بانوان هنوز رشد کافی نکرده است.

    * آیا مشکلات موسیقی بانوان حل شدنی است؟

    - مشکلات موسیقی بانوان به نظر حل نشدنی می رسند. اگر عشق در کار ما نباشد، تا به حال هزار بار از پا افتاده بودیم. متاسفانه مشکلات بر سر راه موسیقی بانوان در کشور ما بیشمار است و اگر هنرمندان موسیقی عاشق کارشان نباشند، هرگز با این همه مشکل نمی توانند کاری از پیش ببرند. متاسفانه ما همیشه درگیر و دار افراط و تفریط هستیم، یا کلا پیشکوستان را فراموش می کنیم، یا دیگر به جوانان اهمیت نمی دهیم.

    در این سالها جو موسیقی بانوان طوری است که دیگر به گروه های موسیقی نوپا و جوانان اهمیتی داده نمی شود و به راحتی آب خوردن از دایره بازی بیرون انداخته می شوند‎؛ درحالی که الان وقت آن رسیده که ما به فعالیت های جوانان پر و بال بدهیم و قابلیت های آنان را به جامعه بشناسانیم. در سالهای گذشته ما با تمام قوا در جشنواره موسیقی بانوان شرکت کردیم، اما درمرحله بازبینی کار گروه ما را حذف کردند و درجشنواره دیدیم که گروه های سطح پائین تر چند بار روی صحنه رفتند. آیا این عدالت در داوری است؟! حتی کسی حاضر نشد که به ما توضیح دهد که چرا کار ما حذف شده است؟

    امروز اگرچه برخی مشکلات در موسیقی بانوان برطرف شده و هر روز این پیشرفت ها بیشتر می شود اما این مشکلات ریشه کن نشده است. یکی از مهمترین مشکلات که هنوز برطرف نشده؛ مسئله صدا در سالنهاست. این مسئله باعث می شود که تا حدودی با موانعی رو به رو شویم. از مهمترین موانعی که پیش رو داریم این است که همه می خواهند در تالار وحدت کنسرت برگزار کنند و همه مدعی هستند اما باید به سابقه هم توجه کرد و بعد معیارهای اجرایی گذاشت. گروه هایی که تازه شروع به کار کرده اند باید از سالن های کوچکتر آغاز کنند و راه را برای افراد حرفه ای تر باز بگذارند.

    یکی دیگر از مشکلات این است که در محل برگزاری کنسرت همه ی عوامل باید خانم باشند ازجمله صدابردار و .... برای این مشکل باید راه حلی درنظر گرفته شود و سالن هایی را مخصوص کنسرت های بانوان درنظر گرفت تا تمامی کسانی که در آن سالن فعالیت می کنند بانوان باشند. موسیقی بانوان همیشه مورد ظلم بوده و مسئولین بیشتر باید حمایت و پشتیبانی کنند. البته مسئولین حمایت لازم را می کنند یعنی گروهی مجموعه بزرگی راه اندازی کرده اند و مشکلات را یک به یک از سر راه کنار می زنند اما باید این حمایت ها را بیشتر کنند تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر در زمینه موسیقی بانوان باشیم. درکنار مسئولین، بانوان هنرمند هم باید همکاری کنند. من از بسیاری از بانوان گله دارم. بیشتر آنها فقط تدریس می کنند درحالیکه فضای کافی وجود دارد و باید شروع کنند. من به این باور رسیده ام که بانوان خمیره لازم را دارند و باید به درستی از این استعدادها حمایت کنند و خودشان هم از همدیگر پشتیبانی کنند.

    * درحال حاضر موسیقی سنتی در چه وضعیتی قرار دارد؟

    __ موسیقی سنتی همیشه لب مرز و پرتگاه است. من امسال ملاقاتی با آقای میرزمانی؛ مدیر دفتر موسیقی وزرات فرهنگ و ارشاد؛ داشتم که ایشان واقعا اهل موسیقی سنتی هستند و همیشه زبان هنرمندان را می فهمند. قرار شد از موسیقی سنتی حمایت بیشتری هم بکنند. درحال حاضر موسیقی پاپ دارد جایگزین موسیقی سنتی می شود؛ البته من با موسیقی تعریف شده پاپ موافق هستم ولی موسیقی به جایی رسیده است که مخاطبین بین زمین و آسمان گیر کرده اند و نمی دانند کدام موسیقی را گوش کنند. همه ما در تلاش هستیم و نباید اجازه دهیم موسیقی اصیل و سنتی ما از دست برود. مخاطبین موسیقی سنتی هم فقط نباید افراد مسن و سالخورده باشند بلکه باید جوانها هم از این موسیقی لذت ببرند و جز مخاطبین موسیقی سنتی باشند. این کار هم فقط نیاز به حمایت بزرگان موسیقی دارد. درحال حاضر تفریح و سرگرمی مردم با موسیقی زیرزمینی است و موسیقی اصلی ما رشد نکرده است زیرا حامی ندارد. ما در موسیقی فقط نباید به افراد خاص و گروه های توانا توجه کنیم بلکه باید گروه های کوچکتر را هم حمایت کنیم. مهمترین مشکلات موسیقی ما مشکل مالی و مشکلات اخلاقی است. همچنین در موسیقی باید اعتدال وجود داشته باشد تا جوانها تشنه نباشند و فقط به سراغ موسیقی پاپ نروند بلکه به موسیقی سنتی هم توجه داشته باشند. اگر می خواهیم جوانان را نجات دهیم باید یک موسیقی تعریف شده ارائه دهیم.
    پایان پیام
    گفت وگو: آمن خادمی

    منبع : خبر گزاری ایلنا


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۷/۰۶ در ساعت 15:40

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

جستجو شده ها

سوابق سهیلا پورگرامی

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی