کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 10

موضوع: سوال در مورد کلا چگونگی به وجود آمدن گام ها

  1. Mohsen M1 آواتار ها
    Mohsen M1
    شماره کاربری
    40858
    کاربر فعال
    اردیبهشت /۱۳۹۲
    تهران
    159
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی10
    112
    سپاس از شما 89 بار در 63 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض سوال در مورد کلا چگونگی به وجود آمدن گام ها

    سلام دوستان.من یه سوالی برام پیش اومده.اینکه کلا گام ها رو چطوری تولید میکنن؟ بر چه اساسی؟ آیا چیز علمیه؟ یا صرفا هنریه؟چون من چند وقت پیش که هیچی از گامها سرم نمیشد یه ملودی اومد تو ذهنم که به نظرم قشنگ میومد بعدش که یه کوچولو از گاما فهمیدم اون ملودی رو که دیدم دیدم تو یه گامی بوده.و من خودم نمیدونستم.کلا چرا اینجوری میشه؟خلاصه سوال من خیلی ریشه ایه و کاربردی نیست


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۰۱ در ساعت 21:26

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  3. Mortal آواتار ها
    Mortal
    شماره کاربری
    14326
    مدیر بـازنشسته
    اردیبهشت /۱۳۹۱
    مشهد
    3,503
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی13998
    1,221
    سپاس از شما 14,341 بار در 2,795 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    والا منم چیز زیادی نمیدونم،ولی یه جا خوندم علمی هستش یه جورایی!





    Uplifting Trance Is More Than Music, Its A Way Of Life

    همه ی لینک های من
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۰۱ در ساعت 21:31

  4. کاربران زیر از شما Mortal عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  5. AliRezA Nasehi آواتار ها
    AliRezA Nasehi
    شماره کاربری
    9856
    عضو سابق
    بهمن /۱۳۹۰
    تهران
    3,048
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی260
    4,159
    سپاس از شما 4,151 بار در 1,675 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mohsen M1 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام دوستان.من یه سوالی برام پیش اومده.اینکه کلا گام ها رو چطوری تولید میکنن؟ بر چه اساسی؟ آیا چیز علمیه؟ یا صرفا هنریه؟چون من چند وقت پیش که هیچی از گامها سرم نمیشد یه ملودی اومد تو ذهنم که به نظرم قشنگ میومد بعدش که یه کوچولو از گاما فهمیدم اون ملودی رو که دیدم دیدم تو یه گامی بوده.و من خودم نمیدونستم.کلا چرا اینجوری میشه؟خلاصه سوال من خیلی ریشه ایه و کاربردی نیست
    گام ها از کنار هم قرار گرفتن فواصل پرده و نیم پرده به وجود می آد.
    این پرده بندی که از قدیم از گام های باستانیه آلوئین و ... که در گوش انسان ها آهنگین بوده ایجاد شده.
    از همون قدیم هم انسان ملودی می ساخته و از نت هایی که به نظرش غیر ملودیک بوده استفاده نمی کرده و زمانی که این قوانین مدون شد و اصطلاح گام و تئوری موسیقی و ... به وجود اومد این قوانین که دیگه جز بدیهیات بودن ظهور پیدا کرد.


    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۰۱ در ساعت 21:33

  6. 2 کاربر زیر از AliRezA Nasehi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  7. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    عزیز ام گام تولید نمی شود . بلکه قرار دادی ست برای نظم بخشی در آهنگسازی به فرم ِ تنال .
    برای این که برای ات توضیح دهم گام چیست مجبور ام خیلی کوتاه به تاریخچه ی آن هم گریزی بزنم تا بهتر متوجه شوی .

    در قرون ِ وسطا که موسیقی در کلیسا ساخته و پرداخته می شد دارای نظام ِ خاصی بود که امروزه آن را گام یا مد یا در موسیقی ِ ایرانی آن را دستگاه می نامیم .
    آن زمان هفت گام وجود داشتند به نام های یونین / دورین / فریژین / لیدین / میکسولیدین / آئولین / لوکرین .
    برای این که الگوی پرده و نیم پرده را در این گام ها و مد ها متوجه شوی به پیانوی خود ات نگاه کن و در ذهن ات این را مرور کن :
    اگر از نت ِ دو تا نت ِ دو ی بالا حرکت کنی ، گام ِ یونین را می یابی .
    اگر از ر ِ تا ر ِ بروی به دورین می رسی
    اگر از می تا می بروی به فریژین می رسی
    اگر از فا تا فا بروی به لیدین و از سل تا سل بروی به میکسولیدین می رسی
    اگر از لا تا لا بروی به آئولین می رسی
    و اگر از سی تا سی بروی به لوکرین می رسی .
    اما در گذر ِ زمان و بسته به شرایط ِ مختلف و پیشرفت ِ علم ، تا قرن ِ شانزدهم به غیر از یونین و فریژین و آئولین همه ی گام ها فراموش و به کنج ِ کتاب های تئوری فرستاده می شوند . که یونین همان گام ِ ماژور و ائولین همان گام ِ مینور است . اما چرا فریژین باقی ماند ؟
    اگر به گام ها دقت کنی همه ی آن ها وقتی به درجه ی هفتم می رسند نیاز به حل بر روی تنیک که همان درجه ی هشتم ( تکرار ِ تنیک در بالا ) است دارند . اما فریژین گامی پایین رونده است و این کار را درجه ی دوم انجام می دهد که به درجه ی اول و قبل از خود اش فرود می آید .
    حالا فریژین را فراموش کن . ما با یونین که همان ماژور و ائولین که همان مینور است کار داریم .
    گفتیم اگر از نت ِ دو تا دو بروی به یونین یا همان ماژور می رسی بدون ِ هیچ تغییر و علامتی .اما تو می توانی گام ِ ماژور را از هر کدام از نت ها که دل ات خواست آغاز کنی که بسته به نت ِ پایه ات که طبیعتن تنیک ِ گام خواهد بود علامت های عرضی یا تغییر دهنده به آن اضافه می شود مانند ِ دیز و بمل .
    چرا ؟
    چون گام یک الگوی پرده و نیم پرده ی مشخص دارد که باید آن را رعایت کرد تا بتوان آن را گام نامید .
    گام ِ ماژور الگوی این چنین دارد :
    پرده / پرده / نیم پرده / پرده / پرده / پرده / نیم پرده
    و گام ِ مینور ِ طبیعی نیز الگویی این چنین :
    پرده / نیم پرده / پرده / پرده / نیم پرده / پرده / پرده
    پس برای رعایت ِ این الگو از نت های مختلف تو باید علامت های مخصوص به آن را اضافه کنی .
    مثلن آگر بخواهی یک گام ِ ماژور از نت ِ می بسازی با توجه به الگوی ماژور این گونه می شود :
    می / فا دیز / سل دیز / لا / سی / دو دیز / ر دیز / می ( اکتاو )
    یا مینور طبیعی را بخواهی از نت ِ فا بسازی با توجه به الگوی مینور این می شود :
    فا / سل / لا بمل / سی بمل / دو / ر بمل / می بمل / فا ( اکتاو )
    و به همین ترتتیب با پایه نت های مختلف با این ال...ا گام های مختلف ساخته می شود .
    که این گام ِ مینور خود اش دو گونه ی دیگر به نام های مینور هارمونیک و مینور ِ ملودیک بالارونده یا پایین رونده نیز دارد .
    برای اطلاعات ِ بیشتر می توانی به کتاب های تئوری ِ بنیادی که بزرگانی همچون آقای پورتراب و یا آقای منصوری نوشته اند مراجعه کنی و نه فقط در این زمینه ، بلکه در موضوعات ِ مختلف که قطعن به آنها نیاز داری پیشرفت کنی و به علم ات افزون گردد .
    در رابطه با این که چرا وقتی یک ملودی ای می نویسی در یک گام شکل می گیرد دلایل ِ مختلفی وجود دارد
    شاید ذهن ات خیلی تنال است
    شاید موسیقی ِ کلاسیک زیاد می شنوی
    جسارت در نوشتن و به کار بردن ِ چیزی جز نظام ِ تنال نداری که این به تازه کار بودن و کم تجربه بودن بر می گردد .
    و فراموش نکن که انسان و ذهن اش خواهی نخواهی به نظم و یک الگوی ثابت بیشتر گرایش دارد تا در هم ریختگی .
    پیشنهاد ام به تو مطالعه ی بیشتر در این زمینه و نوشتن ِ ملودی های بیشتر و و شنیدن ِ قطعات ِ امروزی تر صرفن در جهت ِ آشنا شدن ِ گوش ِ موسیقایی ات با موسیقی ِ آتنال است .
    مطالعه و تمرین را فراموش نکن لطفن .
    همواره شاد باش.


    ویرایش توسط Roshan.J : ۱۳۹۲/۰۴/۰۱ در ساعت 22:09
    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۰۱ در ساعت 21:52

  8. 4 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  9. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط AliRezA Nasehi تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    گام ها از کنار هم قرار گرفتن فواصل پرده و نیم پرده به وجود می آد.
    این پرده بندی که از قدیم از گام های باستانیه آلوئین و ... که در گوش انسان ها آهنگین بوده ایجاد شده.
    از همون قدیم هم انسان ملودی می ساخته و از نت هایی که به نظرش غیر ملودیک بوده استفاده نمی کرده و زمانی که این قوانین مدون شد و اصطلاح گام و تئوری موسیقی و ... به وجود اومد این قوانین که دیگه جز بدیهیات بودن ظهور پیدا کرد.
    عزیز ام مرا ببخش ! همزمان که در حال ِ نوشتن ِ جواب برای سوال ِ این دوست ِ عزیز بودم شما پاسخ اش را دادید . جسارت و بی ادبی ِ مرا ببخشید.
    ارادتمند ام صمیمانه .


    ویرایش توسط Roshan.J : ۱۳۹۲/۰۴/۰۱ در ساعت 22:29
    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۰۱ در ساعت 21:55

  10. 2 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  11. Mohsen M1 آواتار ها
    Mohsen M1
    شماره کاربری
    40858
    کاربر فعال
    اردیبهشت /۱۳۹۲
    تهران
    159
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی10
    112
    سپاس از شما 89 بار در 63 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    دست همه درد نکنه.ولی یه چیزی.من کلاسیک گوش نمیدم تقریبا.این که به صورت نا خود آگاه ملودی هایی که بیاد تو ذهنم رو یه گام مشخصیه چیز بدیه یعنی؟ بعد اینکه مثلا من وقتی میخواستم اون ملودی رو درست کنم نتای دیگه ای هم میومد تو ذهنم ولی به نظرم خیلی بد میشد و استفاده نمیکردم که بعدش فهمیدم اون نتا تو اون گام نبوده.من فکر میکنم نتای هر گام به خاطر این انتخاب شدن که با هم خیلی هم خوانی داشتن.درسته؟


    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۰۱ در ساعت 22:30

  12. Mortal آواتار ها
    Mortal
    شماره کاربری
    14326
    مدیر بـازنشسته
    اردیبهشت /۱۳۹۱
    مشهد
    3,503
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی13998
    1,221
    سپاس از شما 14,341 بار در 2,795 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    یه سری به اینجا بزن

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید





    Uplifting Trance Is More Than Music, Its A Way Of Life

    همه ی لینک های من
    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۰۱ در ساعت 22:35

  13. کاربران زیر از شما Mortal عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    عزیز ام در هیچ هنری چیزی به شکل ِ ( بد ) وجود ندارد . یا خوب و درست استفاده شده یا ارزش ِ واقعی ِ آن شناخته نشده .
    این که ملودی ای را از همان اول در یک گام بشنوی اصلن هم بد نیست . ( بلکه تو را محدود می کند ) یعنی مثلن وقتی آکورد ِ دو مینور را اجرا می کنی نمی توانی هم زمان نت ِ فا دیز را اجرا کنی . ذهن و گوش ِ ( گام محور ات ) اجازه ی این کار را نمی دهد . در حالی که اگر مطالعه کنی و با گام ها آشنا شوی و بعد از آن خوب به تکنیک های مختلف ِ اهنگسازی آشنا شوی می بینی که می توانی همزمان با آکورد ِ دو مینور نت ِ فا دیز رو اجرا کنی و برای اش دلیلی منطقی بیاوری .

    بله در واقع ِ ذهن ِ انسان در گذشته و در نظام ِ تنال وابستگی ِ بسیاری به نظم و کنسونانس ( خوش صدا ) بودن ِ صدا ها داشته است .
    برای همین در گذر ِ زمان قوانین و ترتیب و ترکیبی که برای گام ها در نظر گرفت بیشتر بر روی خوش صدا بودن و هم خوانی تاکید داشت و از رهگذر ِ این فرآیند شاخه هایی در موسیقی به وجود امدند به نام های هارمونی و کنترپوان ِ مدال و تنال که به بررسی ِ هم خوانی و ارتباط ِ صدا ها با یکدیگر می پردازد .
    می توانی با مطالعه و تمرین آن ها را نیز به دست آوری .


    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۰۱ در ساعت 22:41

  15. 2 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  16. AliRezA Nasehi آواتار ها
    AliRezA Nasehi
    شماره کاربری
    9856
    عضو سابق
    بهمن /۱۳۹۰
    تهران
    3,048
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی260
    4,159
    سپاس از شما 4,151 بار در 1,675 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Roshan.J تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    عزیز ام مرا ببخش ! همزمان که در حال ِ نوشتن ِ جواب برای سوال ِ این دوست ِ عزیز بودم شما پاسخ اش را دادید . جسارت و بی ادبی ِ مرا ببخشید.
    ارادتمند ام صمیمانه .
    خواهس می کنم استاد.
    استفاده کردیم.
    سپاس.


    #9 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۰۲ در ساعت 00:37

  17. کاربران زیر از شما AliRezA Nasehi عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  18. mohsen_f_206 آواتار ها
    mohsen_f_206
    شماره کاربری
    16019
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۱
    Fars - Darab
    1,864
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1949
    2,257
    سپاس از شما 3,122 بار در 1,110 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    گامها بیشتر تجربه گذشتگان هست که بعدا بصورت قانون در اومده
    چون افراد گذشته ملودی هارو جوری میساختن که بد صدا نباشه، یعنی با آزمون و خطا انقد نتهارو جا به جا میکردن که یه ملودی خوش صدا بوجود بیاد، که بعدها فهمیدن که بین این نتهایی که صدای خوش دارن یه رابطه ای وجود داره، همون پرده و نیم پرده ها
    که این بصورت قانون در اومد که حالا ما طبق این قانون ملودیهامونو میسازیم و باعث میشه که ملودیمون بد صدا نباشه


    #10 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۰۲ در ساعت 00:47

موضوعات مشابه

  1. درخواست سورس آهنگ نمیدونستی از بهنیا جهانگیری و دی جی سوروش
    توسط ahmad-sajadi1 در انجمن سوالات و درخواستها
    پاسخ ها: 15
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۷/۲۵, 04:11
  2. linkin park...سورس rock از علی شعبانی(fl 10) تیر91
    توسط Grave در انجمن اف ال استودیو FL Studio
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۷/۱۵, 21:58
  3. پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۰۵, 14:30
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۰, 11:00

جستجو شده ها

گام فریژین

فریژین چیست

چگونگی به وجود آمدن سوال در ذهن انسان

مد گام فریژین واکورد

گام فریژین چیست؟

گام فریژین چیست

گامهای فریژین

فریژین چیست؟

تا این لحظه 78 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست