کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: تجزیه و تحلیل و بررسی ِ 389 کرال ِ باخ

  1. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض تجزیه و تحلیل و بررسی ِ 389 کرال ِ باخ

    در آموزش ِ موسیقی ِ کلاسیک ، تجزیه و تحلیل ِ آثار ِ استادان ِ بزرگ موسیقی نقش بسیار مهمی دارد ، به طوری که هم زمان با آغاز ِ آموزش ِ هارمونی و کنترپوان مثال های بسیاری از استادان گفته می شود که سرآمد ِ آنان پالسترینا و باخ هستند ، دو استاد بزرگ موسیقی ِ مدال و تنال که نقش ِ انکار ناپذیری در پیشرفت ِ موسیقی داشتند .
    در کلاس های درسی که تا کنون تجربه کرده ام همواره لطف ِ استادان شامل ِ حال ِ من شده است که مرا با منابع و آثار بزرگی آشنا کرده اند ، آثاری که به راستی قله های بزرگ موسیقی هستند مانند : مَس های پالسترینا ، پرلود ها و فوگ های باخ ، انوانسیون ها ، و از همه مهم تر یک مجموعه ی بی نظیر به نام : کرال های باخ که شامل ِ 389 کرال ِ آوازی او می شود .
    کتابی که به راستی منبع ِ عظیمی از نکات ِ مهم در آموزش ِ موسیقی است و هر هنرجوی آهنگسازی که خواهان ِ پیشرفت باشد باید آن را مطالعه کند .
    مدت ها پیش در کلاس های درس این مجموعه ی عظیم و غول پیکر را مورد ِ بررسی قرار دادم و نکات ِ بسیار ظریف و مهمی را در آن یافتم ، بهتر دانستم آن را به دیگران هم منتقل کنم ، باشد که قدمی هر چند کوچک برای جلب ِ توجه ِ هنرجویان به این مجموعه ی بی نظیر برداشته باشم .
    فراموش نکنیم که در انتزاعی ترین ِ برخوردها هم با موسیقی ، ردّ ِ پای دو استاد ِ بزرگ ِ موسیقی مدال و تنال یعنی پالسترینا و باخ را می بینیم .
    در ابتدا لازم می دانم موردی را ذکر کنم ، و آن اینکه در تحلیل ِ کرال ها نگاهی کلّی به همه ی آنها داشته ام و نکاتی که ذکر کرده ام در همه ی آنها کم و بیش دیده می شوند ، در نتیجه نیازی به آوردن ِ مثال از پارتیتور نیست .

    یکی از مهم ترین نکاتی که در کرال های باخ و به طور ِ کلّی در هارمونی باید در نظر گفته شود فاصله ی باس و سوپرانو است که در کرال های باخ این فاصله بیشتر حول ِ سوم و ششم قرار دارد ، بعد از آن پنجم و اکتاو ، ما بقی ِ فاصله ها بیشتر به شکل ِ حرکت های جذاب ِ هارمونیک مانند ِ پاساژ یا گذر ، برودری یا پهلویی و یا تاخیر هستند ، که همه گی در مجموعه ی حرکت های جذاب ِ هارمونیک برای زیبایی بخشی به خطوط ِ ملودی محسوب می شوند .
    تصور می کنم به علت ِ بیرونی بودن ِ دو صدای باس و سوپرانو ( که باعث واضح تر شنیده شدن ِ صداها می شود ) کم ترین میزان ِ حرکت ها و پرش های غیر ِ متعارف در آنها به کار رفته است ، این حرکت ها بیشتر در صداهای میانی دیده می شوند .
    اگر شما هم ترسیمی گرافیکی از کرال های باخ تهیه کنید نکته ی جالبی می بینید و آن این است که : باخ اولویت ِ نوع ِ حرکت در صداهای باس و سوپرانو را به حرکت ِ مخالف داده است ، بعد از آن به حرکت ِ یک طرفه و دست ِ آخر حرکت هم جهت بوده است .
    به نظر می آید بیشترین پرش در صدای باس و بیشترین پیوستگی در صدای سوپرانو وجود دارد ، تصور می کنم علت ِ این کار پر قدرت بودن ِ صدای باس است که باعث می شود پرش به جای بَد بودن زیباتر جلوه کرده و از جهتی چون صدای سوپرانو در محدوده ی بالای صوتی قرار دارد با حرکت ِ پیوسته سازش ِ بیشتری دارد .
    بیشترین ایست یا فرماتا بر روی نت های تنیک و نمایان ِ گام ِ اصلی بوده یا بر اثر ِ مدگردی تنیک یا نمایان ِ گام ِ مقصد را در نظر می گیرد ، نکته ی جالب اینکه دو صدای باس و سوپرانو که علامت ِ فرماتا دارند نسبت به هم معمولا" در فاصله های اکتاو و پنجم و سپس سوم و ششم قرار دارند . تا آنجا که دقت کرده ام اثری از فواصل ِ ناخوشایند در بین ِ دو صدا هنگام ِ فرماتا وجود ندارد .
    معمولا" پرش های بزرگ مانند اکتاو و پنجم در صدای باس یا سوپرانو ( به خصوص سوپرانو ) بعد از مکث ِ طولانی یا با نت های دارای کشش ِ زیاد مانند ِ سفید انجام شده است . ( حتی پرش ِ هفتم بزرگ به بالا روی محسوس در کرال ِ شماره ی 10 میزان ِ 4 به 5 که علاوه بر مکث ِ زیاد ، هم ارزش ِ زمانی ِ سفید دارد و هم پیوسته به پایین برگشته است )
    تقریبا" همه ی اکتاو ها و پنجم های بین ِ دو بخش ِ باس و سوپرانو با اولویت ِ حرکت ِ مخالف به وجود آمده اند ، حرکت های یک طرفه و هم جهت بسیار کم به چشم می خورند .
    در مد گردی ها باخ به وفور از گام های کلیسایی مانند ِ فریژین ( که بسیار مورد ِ علاقه اش بوده ) استفاده می کند .
    بعضی از کرال ها توسط ِ ساز همراهی می شوند که در آکورد ِ پایانی معمولا" ساز ، نت ِ تنیک و به ندرت دومینانت را اجرا می کند .در کرال ِ شماره ی 161 نکته ی جالبی دیده می شود ، قطعه در می مینور است که در پایان با سوم ِ پیکاردی یعنی می ماژور تمام می شود ، اما معرفی کننده ی شخصیت ِ آکورد یعنی سوم ِ پیکاردی توسط ِ ساز آن هم با تاخیر اجرا می شود در حالی که چهار بخش ِ آوازی نسبت به هم تنیک و دومینانت بدون ِ هیچ فاصله ی سومی هستند !
    بعد از هر پرش در بخش ها با حرکت ِ پیوسته و یا مخالف در آن به نوعی تعادل ایجاد شده است .
    در بعضی از کرال ها مانند ِ شماره های 39 ، 171 ، 172 ، 173 ، 182 حرکت های کروماتیک ِ زیادی به چشم می خورد که بسیار شگفت انگیز هستند . ( با توجه به دوره ای که باخ در آن بوده )
    در کرال ِ شماره ی 350 استفاده از ریتم ِ 1/3 یعنی 3 نت ِ گرد در هر میزان جالب است ، البته از نت ِ گرد ِ مضاعف فقط در کرال های شماره ی 121 ، 219 ، 350 استفاده شده است.

    در پایان باید اضافه کنم که این نکته ها ، کمترین چیز هایی هستند که می توان از 389 کرال ِ باخ فرا گرفت .

    زوشن جعفرزاده


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۰۴ در ساعت 18:01

  2. 4 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۱/۲۸, 12:50

جستجو شده ها

نت کرال باخ

کرال های باخ

کرال باخ

آنالیز انوانسیون دو صدایی باخکتاب کرال های باخپرلود در اف مینور باخآنالیز هارمونی باخکرال های چهار صدایی باخآنالیز کرال های باخآنالیز و تحلیل کرال های باخانالیز باخانالیز پرلود در دو مینور باخآنالیز فوگ سه صداییآنالیز انوانسیون 1 باخدانلود کرال باخکرال 1 باخآنالیز انوانسیون دو صدایی شماره یک باخهارمونی کرال دانلود pdfکورالهای چهار صدایی باختحلیلی بر آثار باخآنالیز انوانسیون شماره ۹ باخآنالیز انوانسیون شماره 7 باختجزیه و تحلیل فوگاجرا از انوانسیون دوصدایی شماره 7باخآنالیز فوگ 1 باخکرال های باخ را از چه نظر میتوان انالیز کردکرال های باخ را از چه نظر می توان انالیز کرد کتاب انوانسیون باخ نت شماره 1پارتيتور كرالمجموعه کورالهای باخ نت انوانسیون باخ 1نت انوانسیون های باخپرلود و فوگ های باخکرال شماره 7 باخ نتتحلیل انوانسیون های سه صدایی باخ

تا این لحظه 16 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست