کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: نظر سنجی

رأی دهندگان
7. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • A

    5 71.43%
  • B

    1 14.29%
  • C

    1 14.29%
موضوع بسته شد
صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 17

موضوع: موسیقی برای تار / کمانچه / ضرب / همراهی ِ سینت سایزر

  1. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض موسیقی برای تار / کمانچه / ضرب / همراهی ِ سینت سایزر

    علت ِ ساختن ِ قطعه شاید در نگاه ِ اول سنجیدن ِ توانایی ِ خود ام از جهت ِ
    نوشتن ِ یک موسیقی ِ سنتی و قدرت ِ تصور و خلاقیت در آن بود .
    چندی بعد دیدم دوستانی که علاقه ای زیاد برای به کار بردن ِ ساز های ایرانی دارند
    هنوز با تکنیک ها و توانایی ها و محدودیت های این سازها آشنا نیسند .
    در نتیجه ممکن است افراط و تفریط کنند که تاثیری منفی در قطعه ی خود اشان خواهد گذاشت .
    به هر حال به دلیل ِ علاقه ای که پدر ام به موسیقی ِ سنتی داشت و در آواز شاگرد ِ استاد رضوی ِ سروستانی بود بی هیچ اجباری مرا نیز به موسیقی ِ سنتی ایران علاقه مند کرد
    که در کودکی با آموزش ِ دف و تنبک شروع و به تار ختم شد . بعد از آن به سمت ِ موسیقی ِ کلاسیک و ساز ِ پیانو گرایش پیدا کردم .
    عذر خواهی ام را بپذیرید برای این توضیحات ،
    از ان روی این ها را گفتم که معلوم شود
    برای نوشتن در موسیقی ِ سنتی بی سواد نیستم و هر چند کم با ساز ها آشنایی دارم .
    و تکنیک ها و محدودیت های ساز ها را ( هر چند کم تر ) آگاه ام .
    این قطعه در دستگاه ِ شور با تنیک ِ لا نوشته شده است که در آن زمانی که کمانچه وارد می شود
    به دشتی گریزی زدم و با فرود بر شور دوباره ملودی را به تار سپردم .
    نکته ی بعد همراهی ِ ضرب ِ زورخانه ای ست ک آن را با یک ریتم ِ ساده و یکنواخت
    صرفن در جهت ِ نگه داشتن ِ ریتم در موسیقی در این قطعه سهیم کرده ام .
    نکته ی مهم تر از آن هم همراهی ِ سینت سایزر ِ کرگ به شکل ِ پد
    و اجرای آکورد های همراهی کننده است چرا ؟
    چندی پیش گفته بودم که نیازی نیست با هر نت یک آکورد عوض کرد
    برای اینکه در عمل هم این را نشان بدهم مجبور شدم این قطعه را بنویسم .
    در آن گاهی می بینید که یک آکورد باقی مانده ولی ملودی چندین فضای مختلف را تجربه می کند
    بدون ِ هیچ ( آزار ِ شنیداری ) . صرفن تجربه اش بد نیست اگر دوستان علاقه داشته باشند البته .

    نرم افزار ِ میزبان اف ال استودیو و از صداهای ( گیگا ) استفاده شده است .
    هیچ گونه میکس و مستری صورت نگرفته و هیچ افکتی حتی .
    دلیل اش هم صرفن انجام یک کار ِ موسیقایی با نگاه ِ آهنگسازی بود نه میکس و مستر
    برای کاری تجاری .
    در پایان باید بگویم قطعه کمی حال و هوای آرام و عرفانی پیدا کرده که شاید نیاز ِ این روز های ام است .
    ارادتمند .
    همواره شاد باشید .

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۰۴ در ساعت 19:14

  2. 15 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. ali.khatabi آواتار ها
    ali.khatabi
    شماره کاربری
    32864
    هنــرمنـد انجمن
    اسفند /۱۳۹۱
    مازندران
    570
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1276
    1,899
    سپاس از شما 1,641 بار در 460 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    کار دلنشینی بوود..ادم یاد فیلم های خیلی قدیمی میندازه...


    هیچوقت مهربانی هاییم را با ضعفم اشتباه نگیر...
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۰۴ در ساعت 19:58

  5. 2 کاربر زیر از ali.khatabi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. taoosi آواتار ها
    taoosi
    شماره کاربری
    19966
    کاربر پیـشرفته
    شهریور /۱۳۹۱
    kurdistan
    548
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی133
    1,618
    سپاس از شما 1,710 بار در 548 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام دارم خدمت استاد عزیز.
    استاد روشن جعفر زاده.
    آهنگ بسیار ملایم ودل نشینی بود.
    ملودی زیبای هم داشت.
    ولی افکتهایی رو که استفاده کرده بودی برای ساز ها زیاد مناسب نبود ند.
    صدای کمانچه هم بیشتر شبیه ابوا بود.
    در ضمن نوشته بودین که آهنک در دستگاه شور اجرا شده.
    من یکی هیچ حسی از دستگاه شور نشنیدم.
    بیشتر آهنگ تمایل به دستگاه نوا داشت.
    امیدوارم جسارت بنده رو ببخشید.
    به امید موفقیت برای شما
    استاد عزیز.


    [SIGPIC][/SIGPIC]
    یکی از بزرگترین خوشبختی ها ، خدمت بیشتر به مردم است .
    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۰۴ در ساعت 20:40

  7. 3 کاربر زیر از taoosi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. Roohollah Nazari آواتار ها
    Roohollah Nazari
    شماره کاربری
    20089
    هنــرمنـد انجمن
    شهریور /۱۳۹۱
    1,379
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی610
    1,826
    سپاس از شما 1,816 بار در 949 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض 1

    در سبک خودش و اون چیزی که در ذهن داشتی باارزش بود.

    موفق باشید


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۰۴ در ساعت 21:33

  9. 3 کاربر زیر از Roohollah Nazari برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط taoosi تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام دارم خدمت استاد عزیز.
    استاد روشن جعفر زاده.
    آهنگ بسیار ملایم ودل نشینی بود.
    ملودی زیبای هم داشت.
    ولی افکتهایی رو که استفاده کرده بودی برای ساز ها زیاد مناسب نبود ند.
    صدای کمانچه هم بیشتر شبیه ابوا بود.
    در ضمن نوشته بودین که آهنک در دستگاه شور اجرا شده.
    من یکی هیچ حسی از دستگاه شور نشنیدم.
    بیشتر آهنگ تمایل به دستگاه نوا داشت.
    امیدوارم جسارت بنده رو ببخشید.
    به امید موفقیت برای شما
    استاد عزیز.
    عرض ِ ادب عزیز ِ دل ام .
    ممنون از لطف ات که شنیدی .
    همانطور که عرض کردم هیچ افکتی ( چه ریورب و چه دیلی و کمپرسور ) در آن استفاده نکرده ام . صدا ها خام و
    بی هیچ دستکاری ای هستند .
    شباهت ِ صدای کمانچه به ابوا از نظر ِ شما هم شاید به همان دلیل باشد که صدا خام و بی افکت است .
    بله نوشته بودم در شور است . و شما می گویید نوا . همان طور که می دانید از نظر ِ آقای خالقی نوا یکی از گوشه های شور است .
    و آن را دستگاهی جدا از شور نمی داند .
    یکی از علت هایی که این قطعه به شور گرایش دارد تاکید ی ست که بر روی نت ِ ر یعنی درجه ی چهارم ِ گام می شود که نمایان ِ شور است .
    و علتی که شما آن را نوا حس می کنید حرکت ِ درجه ی چهارم نوا که در این قطعه سل می باشد به سمت ِ نت ِ ر است .
    که چون فرود ِ درجه ی چهارم و بال ِ کبوتر دارد شما آن را نوا حس می کنید . و کاملن طبیعی ست .
    و چون طبق ِ نظر ِ اقای خالقی نوا گوشه و بخشی از شور است بنده نیز ریسک نکردم
    آن را در چند جای مختلف بر روی تنیک که همان نت ِ لا است فرود آوردم که اگر احساس ِ تغییر ِ مایه نیز رخ داد
    معلوم شود که دست آخر بر روی شور ایستاده ایم .
    به هر حال احساس ِ شما به عنوان ِ هنرمند و شنونده کاملن شایسته ی احترام است .
    سپاس از لطف ِ شما .
    پی نوشت :
    برادر ام بار ها عرض و خواهش کرده ام که همان روشن کافی ست .
    مرا هیچ میلی به ( استاد ) نیست .
    همواره شاد باشید .
    ارادتمند ام .


    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۰۴ در ساعت 21:55

  11. 3 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. pe32_64 آواتار ها
    pe32_64
    شماره کاربری
    19671
    مدیر بـازنشسته
    مرداد /۱۳۹۱
    تهران
    2,612
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3079
    9,817
    سپاس از شما 4,624 بار در 2,238 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    درود برشما جناب روشن
    در مورد قطعه که بنده در حد اظهار نظر نیستم و فقط بگم که خیلی عالی بود وحال کردم.

    هرچند کمه، اما از a بالاتر نداریم و از این بابت شرمنده.
    اما یک سوال:
    تو موزیک ایرانی مگه اکورد و هارمونی داریم؟ربع پرده ای ؟میشه توضیح بدید در مورد اکورد ها با ربع پرده؟کلا پلی فونی در موزیک ایرانی چه طوری یه؟چیزی شبیه اکوردها و Counterpointداریم؟
    برام خیلی جالبه این موارد.


    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۰۴ در ساعت 22:02

  13. کاربران زیر از شما pe32_64 عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط pe32_64 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    درود برشما جناب روشن
    در مورد قطعه که بنده در حد اظهار نظر نیستم و فقط بگم که خیلی عالی بود وحال کردم.

    اما یک سوال:
    تو موزیک ایرانی مگه اکورد و هارمونی داریم؟ربع پرده ای ؟میشه توضیح بدید در مورد اکورد ها با ربع پرده؟برام خیلی جالبه.
    سلام عزیز ِ دل ام . سپاس از لطف ات .
    چه تاکید ِ پر رنگی بر روشن داشتی !!!

    چرا فکر می کنید در موسیقی ِ ایرانی که ربع ِ پرده دارد ما نباید آکورد و هارمونی داشته باشیم ؟!
    اتفاقن داریم خوب اش را هم داریم و از قضا خوش صدا تر اش را نسبت به هارمونی ِ غربی
    هم داریم !
    چرا ؟
    اگر در موسیقی ِ غربی ما محدود شده به پرده و نیم پرده هستیم در موسیقی ِ ایرانی به جز این ربع پرده را هم می توانیم به کار ببریم .
    می توانیم حتی از این ربع پرده ها به شکل ِ نت های تاخیری / پهلویی / اشاره ای / گذار / و غیره نیز استفاده کرد .
    حتمن که نباید همزمان با ملودی ، هفت نت را هم در هارمونی به صدا در آوریم ! یک آکورد را می توان با دو نت ساخت
    می توان با بیست و یک نت نیز ساخت اما چه نیازی به این شلوغ کاری است ؟!
    نکته ی دیگر اش هم این است که علم آن قدر پیشرفت کرده و سلیقه ی شنیداری ِ بشر آن قدر گسترده شده که دیگر نیازی به
    نادیده گرفتن ِ هیچ مقداری از پرده نیست چه رسد به ربع ِ پرده !
    اصلن اگر لا استاندارد بر روی 440 هرتز است تو آن را 460 یا 420 بگذار ! کی اجبار کرده که حتمن باید 440 باشد ؟!
    هربرت فون کارایان بزرگترین رهبر ِ ارکستر تاریخ ِ موسیقی برای اجرای کار های آلمانی مانند ِ اپراهای واگنر لا را به جای 440 بر روی 445 کوک می کرد
    چون صدایی درخشان تر به گوش می رسید و برای اجرای کار های شرقی و روسی مانند سمفنوی ششم ِ چایکوفسکی لا را به جای 440 بر روی 435
    کوک می کرد. چون صدایی لطیف تر و نرم تر ارائه می داد .
    این ها را گفتم که بدانی می توان با کمی دستکاری در این مقدار از ناخوشایندی ِ ربع ِ پرده در تعامل با پرده و نیم پرده کاست .
    بدون ِ این که تغییری در فضای مورد ِ نظر ایجاد شود .
    در این قطعه پر از سی کرن و فا سری است که کمتر شنونده ای شاید حتی متوجه اش شود !
    به هر حال هیچ محدودیتی در کار نیست . خیال ات راحت .
    شاد باش همواره .


    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۰۴ در ساعت 22:14

  15. کاربران زیر از شما Roshan.J عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  16. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط pe32_64 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    درود برشما جناب روشن
    در مورد قطعه که بنده در حد اظهار نظر نیستم و فقط بگم که خیلی عالی بود وحال کردم.

    هرچند کمه، اما از a بالاتر نداریم و از این بابت شرمنده.
    اما یک سوال:
    تو موزیک ایرانی مگه اکورد و هارمونی داریم؟ربع پرده ای ؟میشه توضیح بدید در مورد اکورد ها با ربع پرده؟کلا پلی فونی در موزیک ایرانی چه طوری یه؟چیزی شبیه اکوردها و Counterpointداریم؟
    برام خیلی جالبه این موارد.
    در رابطه به قسمت ِ دوم ِ سوال ات هم که در ویرایش اضافه کردی .
    باید بگویم بله در موسیقی های شرقی و به خصوص هندی و ایرانی از قضا کنترپوان کاربرد ِ بیشتری دارد تا هارمونی .
    به هر حال کنترپوان نگاهی افقی و در گذر ِ زمان به خطوط ِ ملودی دارد ( هم صدایی در گذر ِ زمان )
    در حالی که هارمونی نگاهی عمودی و در عرض ِ زمان به نت ها . ( هم صدایی در همان لحظه )
    و موسیقی ِ ایرانی به علت ِ ملودیک بودن اش نیز با چند خط ِ ملودیک بیشتر سازگار است تا نگرشی هارمونیک به آن .
    مشکل از آنجا آغاز می شود که در کنترپوان وقتی 3 خط ملودی و بیشتر از 3 خط ملودی می نویسی
    به غیر از کنترپوان ، هارمونی نیز با قوانین اش وارد می شود و تو مجبوری هر دو را رعایت کنی .
    که البته جای نگرانی نیست چون این دو شباهت ِ بسیاری به هم دارند .
    در هر صورت تضمین می دهم که هیچ محدودیتی در کار نیست . هر چه دوست داری بنویس
    ولی زیبایی را همواره در نظر داشته باش .
    شاد باش عزیز ِ دل ام .


    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۰۴ در ساعت 22:24

  17. کاربران زیر از شما Roshan.J عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  18. pe32_64 آواتار ها
    pe32_64
    شماره کاربری
    19671
    مدیر بـازنشسته
    مرداد /۱۳۹۱
    تهران
    2,612
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3079
    9,817
    سپاس از شما 4,624 بار در 2,238 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام عزیز ِ دل ام . سپاس از لطف ات .
    چه تاکید ِ پر رنگی بر روشن داشتی !!!
    درود بر شما جناب روشن
    فرمودید کلمه ی استاد رو نگید،قبول ولی بلخره باید احترام استاد و جایگاه شاگرد مشخص باشه.
    چرا فکر می کنید در موسیقی ِ ایرانی که ربع ِ پرده دارد ما نباید آکورد و هارمونی داشته باشیم ؟!
    اتفاقن داریم خوب اش را هم داریم و از قضا خوش صدا تر اش را نسبت به هارمونی ِ غربی
    هم داریم !
    چرا ؟
    ببینید من از موسیقی و تئوریش ، هیچ چیز نمیدونم(خدمتتون گفته بودم).آخه فرمول فواصلی که تو اینترنت برای ساخت اکورد ها گفته شده از نیم پرده کمتر نیست.و به علت ندیدن همچین مطالبی این فکر رو کردم.البته جاهایی هم خوندم که گفتند به شکل موزیک کلاسیک، سنتی اکورد و هارمونی نداره.و خودمم درکی ندارم.
    آخه این فواصل که اکوردها رو میسازن ،چجوری میشه ربع پرده رو قاطیشون کرد؟مثلا کورد های ماژور اسمشون چی میشه؟
    من در مورد قوانین ساده هم چیزی نمی دونم، چه برسه به هارمونی و کنترپوان!اگه میشه خیلی ساده و مختصر بگید جناب
    و تشکر از مطالب که بهم منتقل کردید.


    #9 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۰۴ در ساعت 22:42

  19. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط pe32_64 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    درود بر شما جناب روشن
    فرمودید کلمه ی استاد رو نگید،قبول ولی بلخره باید احترام استاد و جایگاه شاگرد مشخص باشه.
    ببینید من از موسیقی و تئوریش ، هیچ چیز نمیدونم(خدمتتون گفته بودم).آخه فرمول فواصلی که تو اینترنت برای ساخت اکورد ها گفته شده از نیم پرده کمتر نیست.و به علت ندیدن همچین مطالبی این فکر رو کردم.البته جاهایی هم خوندم که گفتند به شکل موزیک کلاسیک، سنتی اکورد و هارمونی نداره.و خودمم درکی ندارم.
    آخه این فواصل که اکوردها رو میسازن ،چجوری میشه ربع پرده رو قاطیشون کرد؟مثلا کورد های ماژور اسمشون چی میشه؟
    من در مورد قوانین ساده هم چیزی نمی دونم، چه برسه به هارمونی و کنترپوان!اگه میشه خیلی ساده و مختصر بگید جناب
    و تشکر از مطالب که بهم منتقل کردید.
    بخش ِ عمده ای از احترام به ادب و کاربرد ِ لغات ِ مناسب است که شما بسیار هم محترم هستید . پس نیازی به حرکات ِ بیشتر نیست .
    در رابطه با قسمت ِ دوم باید بگویم
    خود ات می گویی از قوانین ِ ساده و تئوری ِ موسیقی اطلاعات ِ چندانی نداری .
    عزیز ِ دل ام خیلی ها که سال هاست کنترپوان و هارمونی را فرا می گیرند باز هم این ها را متوجه نمی شوند !
    چطور چنین انتظاری از خود ات داری ؟ اول باید تئوری را خوب فرا بگیری و با یک ساز که بهتر است پیانو باشد
    آشنا بشوی بعد بروی سراغ ِ هارمونی و کنترپوان .
    فقط در مورد ان سوالی که در رابطه با آکورد کرده بودی توضیحی کوتاه بدهم .
    مهم ترین فاصله در یک آکورد ِ 3 صدایی که شکل ِ آکورد را معرفی می کند در واقع فاصله ی سوم نسبت به تنیک ِ آکورد است
    که ماژور و مینور بودن را مشخص می کند . اگر فرضن آکورد ِ دو مینور داری که می بمل نشان دهنده ی مینور بودن ِ آکورد است
    تو می توانی به جای می بمل از می کرن استفاده کنی . خیلی راحت آکورد ات شکلی تا حدودی ایرانی تر به خود می گیرد .
    البته دقت کن که این یک مثال ِ خیلی خیلی ساده و ابتدایی فقط برای انتقال ِ مبحث بود .
    قبل تر نیز خواهش کرده بودم که در زمینه ی تئوری ِ موسیقی خوب مطالعه کنید تا حداقل در توضیح دادن ِ این مطالب
    به مشکل بر نخوریم .
    خب برادر ، وقتی هنوز تئوری را کامل مطالعه نکردی ( طبق ِ گفته ی خود ات ) من از هارمونی و کنترپوان چه بگویم ؟
    الان مثلن بگویم نسبت ِ ترایتون در موسیقی ِ غربی خطاست ولی در موسیقی ِ ایرانی کاربرد ِ زیادی دارد ، چیزی دستگیر ات می شود ؟
    خب من باید کل ِ تئوری را توضیح بدهم بعد هارمونی و کنترپوان را هم بگویم تا برسیم به این نسبت ِ ترایتون .
    و خود ات هم می دانی که این کاری سه یا چهار ساله است و در یک مطلب ِ نوشتاری امکان ِ آموزش ِ آن نیست .
    با هم قبلن هم صحبت کرده بودیم و من از تو خواهش کردم حداقل تئوری را با کتاب های آقای منصوری و پورتراب خوب تمرین کن
    و فرا بگیر تا بهتر بتوانیم مطالب را به هم انتقال بدهیم .
    باز هم این را خواهش می کنم با تاکید ِ بیشتر برادر ام ، خیلی بیشتر از قبل .

    شاد باش .


    #10 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۰۴ در ساعت 22:58

  20. 2 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. شهرام ناظری و حسین علیزاده در جشنواره موسیقی جوان
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۳۰, 09:53
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۱/۲۲, 10:22
  3. کلاسهای مکتب موسیقی «حسین علیزاده» در تبریز برپا شد
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۹/۱۲, 09:45
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۸/۲۱, 13:00
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۷/۱۵, 15:40

جستجو شده ها

www.roohollahi7.ir

سورس پاپ ایرانی تنبک

تا این لحظه 437 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی