کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: نقدستان 11 - نقد ترانه حق تو رفتن

  1. متکو آواتار ها
    متکو
    شماره کاربری
    73011
    کاربر اخراجی
    تیر /۱۳۹۳
    42
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی90
    42
    سپاس از شما 74 بار در 35 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض نقدستان 11 - نقد ترانه حق تو رفتن

    نمی دونم به جای من،کی اینجا عاشقت میشه
    میاد از خوبی چشمات،به خوبی لایقت میشه
    نمی دونم به جای من،شبا کی بی تو بی خوابه
    به جای من،برای تو،تمومه روز و بی تابه
    تو خوبی خوبه من،اما،زیادی با تو بد کردم
    نگو نه..!عاشقم بودی نگو نه که پرِ دردم
    تو میری..حقِتِ رفتن..دلم دیوونه تر میشه
    بدونِ تو،تمومه شهر،داره ویروونه تر میشه
    تو میدونی که بعد تو،دلم دریای آشوبه
    تومیدونی بدونِ تو،دیگه قلبم نمی کوبه
    میدوونم،با تو بد کردم،زیادی عاشقم بودی
    باید گم شم همین روزا،داری میری به این زودی
    خیالت تخت شیرینم،بدونِ تو نمی تونم
    به گوشت میرسه روزی که زیرِخاک می مونم
    -----------------------------------------------------------------------------------------
    سلام
    کلیات :
    ـ ساختار : *وزن رایج مفاعیلن استفاده شده و به طبع شاعر ناگزیر از واژه های چند بار مصرف استفاده کرده * در قوافی هم نو آوریی دیده نمیشه البته شاعر قافیه محور نیست و بیشتر به محتوا توجه کرده که جای قدر دانی داره* تعداد ابیات مناسب بود و از نورم ترانه تجاوز نکرده
    متحوا : عاشقانه های سه رأسی که عمدتا با دیدی منفی نگارش میشن ماننده این کار باید در محتوا کشف جدیدی داشته باشند که در این کار دیده نمیشه و باز ترک معشوق به گونه ای تکراری به نگارش در آمده البته در کلمات کشف هایی مختصر دیده میشه که به تفضیل به آن اشاره خواهد شد
    نگارش : از ترکیب سازی ، تعابیر ، و آرایه های ادبی کم استفاده شده
    جزئیات :
    بیت اول :
    نمی دونم به جای من،کی اینجا عاشقت میشه ..........میاد از خوبی چشمات،به خوبی لایقت میشه
    ـ بجز " کی " وزن رعایت شده که با خوانش یه خواننده شش دانگ اصلا بیرون نخواهد زد
    ـ " اینجا " کجاست ؟ بدون توضیح و تصویر سازی اورده شده
    ـ میاد از خوبی چشمات ؟ ضعف تالیف داره و اصلا معنایی ازش برداشت نمیشه
    ـ لایق عاشق قایق هق هق ... از دهه های قبل تا الان به کرات مورد استفاده قرار گرفته و کاملا دمه دستیه و بهتره استفاده نشه ...
    کشف = 0
    بیت دوم ---------------------------------------------
    نمی دونم به جای من،شبا کی بی تو بی خوابه ..........به جای من،برای تو،تمومه روز و بی تابه
    ـ باز هم مضمون و قافیه ی تکراری بی خواب و بی تاب
    کشف = 0
    بیت سوم --------------------------------------------
    تو خوبی خوبه من،اما،زیادی با تو بد کردم .......... نگو نه..!عاشقم بودی نگو نه که پرِ دردم
    ـ از تضاد خوب و بد لذت بردم آفرین
    ـ با تو بد کردم نوعی هم کاری رو میرسونه که با توجه به محتوا غلطه و باید "به تو بد کردم باشه"
    ـ پر درد از وزن خارجه
    کشف = درسته تضاد خوب و بد زیاد بکار رفته ولی در اینجا استفاده از این آرایه کشف خوبی بود
    بیت چهارم -----------------------------------------
    تو میری..حقِتِ رفتن..دلم دیوونه تر میشه .......... بدونِ تو،تمومه شهر،داره ویروونه تر میشه
    ـ استفاده میشه به عنوان ردیف در دو بیت ترانه به گوش مخاطب خوش نخواهد آمد
    ـ استفاده از صفت تفضیلی "تر" نیاز به مبنا داره که در اینجا مشاهده نمی شه در اینجا دیوونه و ویرونه ای مصور نشده که دیوونه تر و ویرونه تر ذکر شده
    ـ کشف = 0
    بیت پنجم -------------------------------------------
    تو میدونی که بعد تو،دلم دریای آشوبه .......... تومیدونی بدونِ تو،دیگه قلبم نمی کوبه
    ـ در یک نیم مصرع دو بار از کلمه تو استفاده شده و این کاملا حشو محسوب میشه
    ـ تو هارمونی ابیات گذشته از طبیعت بهره گیری نشده و برعکس از سازه های مصنوعی مانند شهر استفاده شده ، نمیگم دریا بی مورد استفاده شده ولی میشد که استفاده نشه ( نیم مصرع اول رو اصلاح میکردی و بعد تو رو بجای دریا می اووردی " دلم بعد تو آشوبه " )
    ـ کشف = 0
    بیت ششم ------------------------------------------
    میدوونم،با تو بد کردم،زیادی عاشقم بودی ........... باید گم شم همین روزا،داری میری به این زودی
    ـ این بیت هم اشکال وزنی داره هم محتوا و به کلیت کار بر نمیخوره اگر حذف بشه چون در بیت قبلی شاعر قلب رو از حرکت باز نگه داشت و در بیت بعد مرگ رو تصویر کرده پس در اتباط عمودی هم اخلالی بوجود نمیاد
    بیت آخر -----------------------------------------
    خیالت تخت شیرینم،بدونِ تو نمی تونم ............... به گوشت میرسه روزی که زیرِخاک می مونم
    ـ این بیت خوبی بود ضربه ی مرگ هم ضربه ی خوبی بود آفرین
    ـ پیشنهاد میدم بجای می مونم از مدفونم استفاده کنی

    موفق و پیروز باشید
    متکو


    تعداد کل آرای این پست : 5
    تعداد آرای مثبت : 5
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۴/۲۰ در ساعت 03:16

  2. 4 کاربر زیر از متکو برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. ساقی خمار آواتار ها
    ساقی خمار
    شماره کاربری
    73843
    کاربر بسیار فعال
    تیر /۱۳۹۳
    225
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی512
    1,904
    سپاس از شما 391 بار در 152 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    با عرض سلام
    وقتی داشتم نقد شما رو میخوندم به اینجا که رسیدم دچار مشکل شدم
    در مورد وزن من چند روزه دارم وزن رو یاد میگیرم و خیلی گیج شدم
    چون هر ترانه سرای یه جور تقطیع میکنه اما تقطیع از نظر شما چطور بود
    که اینجا فرمودید ( پر درد ) از وزن خارجه

    تو خوبی خوبه من،اما،زیادی با تو بد کردم .......... نگو نه..!عاشقم بودی نگو نه که پرِ دردم
    ـ از تضاد خوب و بد لذت بردم آفرین
    ـ پر درد از وزن خارجه

    البته من چون درکش برام مشکل شد میپرسم چون واقعا تو وزن مشکل دارم
    جسارت من و ببخشید من فقط برای کمک گرفتن از شما این را مطرح کردم
    چون واقعا برام مشکل شده و مجبورم همینجور بریده بریده وزن ترانه رو یاد بگیرم
    من اینجور تقطیع کردم به نظر شما کجا ها اشتباه کردم

    تو خوبی خوبه من،اما،زیادی با تو بد کردم
    ت +خو + بی + خو //////ب +من +،ام + ما ////،زی + یا + دی + با + //////ت + بد + کر +دم

    در این تقطیع من (اما را به صورت <ام + ما > تقطیع کردم چون تشدید بر روی (م) داره البته دیدم بعضی ترانه سراها
    این واژه را یک هجای در نظر میگیرن ) که اشتباه هست و این دو هجایی هست
    واژه ی زیادی را هم به صورت ( زی +یا + دی ) تقطیع کردم چون جای خوندم دو مصوت بلند که پشت سر هم گیر کنند
    تشدید میشن مثل ( گیاه < گی +یا > که (ه) اخر هم اگه اشباه نشه و به کلمه بعد وصل نشه از تقطیه ساقط میشه
    در مصرع بالا به نظرم (با) از وزن خارج شده چون سه هجای بلند تشکیل پایه ی عروضی (مفعولن ) را میدهد
    که در معادلات عروضی با مفاعیلن اگه اشتباه نکنم برابر است



    نگو نه..!عاشقم بودی نگو نه که پرِ دردم

    ن +گو + ن +..!عا /// +ش +قم + بو +دی // ن +گو + ن + ک //// پر +ِ در +دم
    البته ممکنه من درست تقطیع نکرده باشم چون ترانه را دیدم با معیارهای ادبیات کلاسیک
    تقطیع نمیکنن و فقط تا حدودی شاعر عزیزی مث اقای ( سرافراز) تا حدودی رعایت میکنه
    و بقیه از اختیارات شاعری استفاده میکنن اما در تقطیع خیلی از کلمه ها را یک هجا در نظر میگیرن
    خوشحال میشم نظر شما را بدونم چون برام واقعا مشکل شده وزن هر کسی یک روشی کار میکنه
    و اصلا ملاک درستی نداره ببخشید مزاحم شدم
    موفق باشید


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    چشم تو در خاطر من مانده است
    قلب من هم پیش تو جا مانده است



    تخصص در زمینه شعر و ترانه ندارم.(فقط علاقه دارم)
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۵/۱۷ در ساعت 17:31

  5. کاربران زیر از شما ساقی خمار عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 16
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۱۱/۱۲, 22:43
  2. اجرای آهنگ ((نگاه تو ستار)) با صدای من
    توسط sd262 در انجمن تست خوانندگی
    پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۲/۱۶, 02:59
  3. ترانه بزن استارتو روشن کن از saman ja
    توسط saman ja در انجمن آرشیو
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۱/۰۲, 14:06
  4. دمو- نگاه تو..... رضا کوهستانی
    توسط rekas در انجمن پروژه های تمرینی و ناتمام کاربران
    پاسخ ها: 43
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۴/۰۹, 17:13

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 17 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست